Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

10 motive pentru a-ţi face VIN DE CASĂ din MUST de la Jidvei. Comenzile pot fi făcute până în 20 august (P)


Publicat

jidvei vii

Anul acesta merită să intrați în clubul gospodarilor care își produc vinul cu must obținut din strugurii celei mai mari podgorii din România. Descoperiți mai jos 10 motive:

1. Mustul de Jidvei este obținut din soiuri nobile de struguri. Jidvei – Regele Vinului din România

Podgoriile de la Jidvei, județul Alba, se întind pe o suprafață de 2.500 de hectare și reprezintă cea mai mare exploatație viticolă din România. O întreagă echipă de profesioniști are grijă ca lucrările în vie să fie realizate la timp, cu cele mai moderne tehnologii, astfel încât strugurii obținuți și, implicit mustul, să fie întotdeauna de cea mai bună calitate.

2. Aveți siguranța soiului.

Dacă în cazul strugurilor cumpărați nu știți ce primiți în sac – ce soiuri, ce calitate – mustul de Jidvei vine însoțit, pe lângă factură sau bon fiscal, de buletin de analiză și certificat de calitate. Anul aceasta, soiurile disponibile sunt Fetească Regală cu Muscat Ottonel și Sauvignon Blanc.

3. Comandați telefonic sau pe site-ul MustdeJidvei.ro

Este foarte simplu să comandați must de Jidvei. Trebuie doar să sunați la numărul de telefon 0755.70.60.00 (apel cu tarif normal) sau să completați formularul de pe www.MustdeJidvei.ro, urmând ca un operator să vă contacteze pentru a stabili datele de livrare. Comandați cantitatea dorită și o primiți când începe culesul viei!

4. Economisiți timp și bani.

Cumpărând must de Jidvei, nu veți mai fi nevoiți să apelați la cantități mari de struguri pe care apoi să îi zdrobiți în gospodărie – un proces care vă consumă timp și energie. Cumpărați must de Jidvei cu 4.5 lei kilogramul (TVA inclus) și puteți demara procesul de vinificație imediat după livrare. Cantitatea minimă a unei comenzi este de 100 kilograme.

5. Aveți transportul asigurat.

Compania Jidvei asigură transportul mustului în condiții optime doar în localități din județele: Alba, Sibiu, Mureș, Cluj, Brașov, Hunedoara, Sălaj, Bistrița – Năsăud, Vâlcea, Harghita, Covasna și Prahova (până la Comarnic), la comenzi de cel puțin 100 kg. Comenzile de minimum 100 de kg vor fi preluate din puncte fixe de distribuție din localitațile vizate. Pentru comenzi de minimum 250 kg, mustul va livrat direct la domiciliu, în măsura posibilităților. De asemenea, în perioada culesului, mustul poate fi achiziționat și direct de la Crama Jidvei.

6. Primiți un must limpezit. 

Mustul de Jidvei este trecut printr-un proces de deburbare (limpezire), ceea ce face ca drojdia rezultată în urma procesului de fermentare să fie într-o cantitate mai mică. Acesta este un element esențial întrucât în gospodărie, după zdrobirea strugurilor, procesul de filtrare este unul greoi și, de cele mai multe ori, cu rezultate slabe din punctul de vedere al calității.

7. Puteți controla tăria vinului de casă. 

Din Crama Jidvei, mustul pleacă cu o concentrație de 180 de grame de zahăr pe litru, ceea ce corespunde obținerii unui vin cu 11 volume de alcool. Pentru cei care doresc să păstreze vinul un timp îndelungat sau preferă vinurile mai alcoolizate, recomandarea specialiștilor este să se adauge câte 17 grame de zahăr la litru pentru fiecare volum de alcool dorit.

8. Vă bucurați de primul pahar de vin mult mai devreme. 

Cu must de Jidvei, primul pahar cu vin de casă se poate servi la cel mult două luni de la momentul în care declanșați procesul de vinificație, un interval mult scurtat datorită calității mustului deburbat.

9. Primiți asistență din partea specialiștilor Jidvei. 

Dacă întâmpinați probleme în procesul de obținere a vinului de casă, puteți lua legătura cu reprezentanții Cramei Jidvei pentru a obține informații utile și sfaturi privind tehnologia de vinificație.

10. Aveți siguranța că veți obține un vin bun. 

Cu must de Jidvei, vinul de casă pe care îl obțineți este de cea mai bună calitate, având posibilitatea ca, după ce ați cumpărat peste 200 de kilograme de must, să participați la concursul „Vin de Casă din Must de Jidvei”. Mostrele se trimit prin poștă sau curier, iar un juriu format din specialiști în domeniu va evalua calitatea vinului produs de dumneavoastră din mustul de Jidvei.

Premiile surpriză și regulamentul ediției din acest an vor fi dezvăluite în curând!

Citește și Cea de-a patra ediție a campaniei „Vin de casă din must de la Jidvei” marcată prin lansarea unui nou sortiment: must roze

În urmă cu patru ani, compania Jidvei, cel mai mare producător român de vinuri, a lansat campania „Vin de casă din must de la Jidvei”, o inițiativă menită să contribuie la promovarea și transmiterea tradițiilor naționale de producere a vinurilor de casă, parte a unei moșteniri culturale de secole. Ediția de anul acesta a campaniei aduce mai multe elemente de noutate, printre care adăugarea celui de-al treilea sortiment de must, mustul roze.

Ca răspuns la nevoile identificate în comunitatea producătorilor de vin de casă și totodată pentru a încuraja păstrarea tradițiilor de producere a vinului de casă moștenite din generație în generație, compania Jidvei a introdus anul acesta mai multe facilități legate de distribuție și modalități de livrare. Astfel, mustul poate fi comandat și livrat acum în 15 județe, față de 12 anul trecut, și în premieră în București și Ilfov. La fel ca în fiecare an, specialiștii companiei Jidvei vor fi alături de gospodari cu sfaturi, recomandări și informații utile pentru obținerea celui mai bun vin de casă.

„Datorită modificărilor climatice, anul 2018 este mai mult ca sigur un an de referință pentru viticultura din Transilvania. Temperatura medie orară mai ridicată cu 4 grade față de media multianuală a adus Podgoria Târnavelor în zona optimă pentru cultivarea viței-de-vie, remarcându-se variații de temperatură specifice influențelor climatului continental. Rezultatul asocierii acestor factori climatici este strugurele ideal pentru vinuri de o calitate deosebită, vinuri cu arome puternice asigurate de temperaturile acumulate, dar în același timp delicate și proaspete datorită regimului hidric echilibrat. Rezultatul bilanțului termic din acest an este benefic întrucât acumulările de zaharuri și arome vor atinge pragul optim în ultima decadă din august, astfel că anul acesta o să degustăm vinul cu două-trei săptămâni mai devreme”, a spus Ioan Mărginean, director tehnic Jidvei.

La fel ca în anii precedenți, cantitatea minimă de must care poate fi comandată este de 100 kg, la prețul de 4,5 lei/kg, urmând ca, odată cu începerea campaniei de recoltare, cantitățile de must să fie livrate în cele mai bune condiții în localități din județele Alba, Sibiu, Mureș, Cluj, Brașov, Hunedoara, Sălaj, Bistrița-Năsăud, Vâlcea, Harghita, Covasna, Prahova (până la Câmpina), Gorj, Dâmbovița, Neamț, Ilfov precum și București.

În cadrul acestei campanii, Jidvei pune la dispoziția celor care doresc să își producă singuri vinul, în propria gospodărie, must deburbat din soiurile Fetească Regală cu Muscat Ottonel, Sauvignon Blanc și must roze, calitatea acestora fiind garantată prin declarația de conformitate care însoțește orice livrare.

Perioada de preluare a comenzilor este 16 iulie – 20 august 2018, acestea putându-se realiza telefonic, la numărul 0755.70.60.00 (apel cu tarif normal) sau prin completarea formularului de comandă disponibil pe site-ul www.mustdejidvei.ro.

Micii producători de vinuri care în campania „Vin de casă din must de la Jidvei” de anul acesta vor achiziționa minimum 250 kg de must își vor putea înscrie vinurile în concursul cu același nume, care se va desfășura în primăvara anului viitor. Toate probele care vor fi trimise și acceptate în concurs vor fi jurizate de către degustători autorizați A.D.A.R, dar și degustători amatori din rândurile micilor gospodari, demers ce vizează educarea, încurajarea și creșterea implicării participanților în timpul concursului.

Despre Jidvei

Grupul Jidvei (www.jidvei.ro), cel mai mare producător de vin din România, deține cea mai mare plantație viticolă din țară și cea mai mare podgorie din Europa cu proprietar unic, având 2.500 de hectare de viță-de-vie și crame dotate cu cele mai performante echipamente, situate la Jidvei, Tăuni, Blaj și Bălcaciu.

În zona DOC „TÂRNAVE” – sub denumirea JIDVEI, se produc unele dintre cele mai apreciate vinuri și spumante românești, calitatea acestora fiind confirmată an de an de medaliile obținute la competiții internaționale. Vinurile de Jidvei au fost distinse în ultimii ani cu peste 300 de medalii în cadrul celor mai prestigioase concursuri de profil din lume.

*Acest articol a fost publicat în cadrul campaniei „Vin de casă din must de la Jidvei”, prin intermediul căreia toți gospodarii care doresc să producă un vin 100% natural, din struguri românești, sunt invitați să comande must de la Cramele Jidvei la prețul de 4.5 lei/kilogram. Pentru detalii despre campanie puteți suna la 0755.706.000, accesa www.mustdejidvei.ro sau ne puteți scrie la adresa de e-mail: must@jidvei.ro.

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

BACALAUREAT 2020: O sesiune specială a examenului ar putea fi organizată în iulie, pentru elevii cu probleme medicale

Publicat

examen

O sesiune specială de Bacalaureat ar putea fi organizată din 6 iulie, pentru cei care, din motive medicale, nu vor putea susține probele de examen din 22 iunie.

Declarația a fost făcută la EuropaFM de către ministrul Sănătății, Nelu Tătaru.

Citește și BACALAUREAT 2020: Toate testele de pregătire și baremele. Modele de subiecte pentru examenul elevilor de clasa a XII-a

Acesta a spus că este o propunere ce se află în discuții și că anunțul oficial va fi făcut de Ministerul Educației.

Premierul Ludovic Orban a declarat că și-a dat acordul pentru organizarea sesiunii speciale, potrivit digi24.ro.

„Am avut o discuție cu dna ministru (ministru al Educației -n.r.) și mi-am dat acordul. Pentru copiii care au temperatura nu li se poate răpi șansa de a da bacalaureatul”, a anunțat și premierul Ludovic Orban, la Digi 24, precizând că propunerea i s-a părut corectă.

Ministerul Sănătății și Ministerul Educației trebuie să se pună de acord, astfel încât să se organizeze foarte bine – din punct de vedere sanitar și logistic – noua sesiune de bacalaureat. Ludovic Orban a arătat că practic trebuie organizate într-un interval scurt de timp trei sesiuni de bacalaureat și este nevoie nu numai de igienizare, ci și de asigurarea numărului de cadre didactice necesare.

Reamintim că și în cazul Evaluării Naționale s-a decis organizarea sesiunii speciale, ce va începe în 29 iunie.

Vezi  EVALUARE NAȚIONALĂ 2020: Marți încep înscrierile pentru examen. Calendarul probelor și detalii pentru elevii de clasa a VIII-a

Examenul propriu-zis de Bacalaureat începe în 22 iunie, cu probele scrise.

După încheierea situației școlare, elevii care au terminat clasele XII-XIII se înscriu la Bacalaureat, în perioada 3-10 iunie.

Vezi și BACALAUREAT 2020: Ghidul de înscrieri la examen. Model de cerere și procedura pentru echivalarea probelor de competențe

Echivalarea/recunoașterea nivelurilor de competență, la probele de profil din cadrul examenului național de Bacalaureat (2020), se face în perioada 11 – 17 iunie 2020.

surse: Europa FM, Digi24

Citeste mai mult
Publicitate

CÎMPENI

Pregătiri pentru iarnă, din vară. Ce vrea să cumpere, cu 100.000 de euro, o primărie din Apuseni

Publicat

„Iarna car și vara sanie”, așa spune un vechi şi popular proverb românesc, uitat aproape cu desăvârşire în zilele noastre. Esenţa acestuia se bazează pe experienţa acumultă în timp şi ar spune că este mai bine să fii prevăzător şi să anticipezi nevoile pentru a le putea găsi soluţii optime din timp. O astfel de situație este întâlnită și în comuna Sohodol din Munții Apuseni, unde în luna iunie Primăria cumpără un utilaj multifuncțional pentru lucrări de deszăpezire și întreținere a drumurilor.  

Primăria comunei Sohodol a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru achiziția unui utilaj multifuncțional cu accesorii (lamă frontală, lanțuri antiderapante, sărăriță) pentru lucrări de deszăpezire. Valoarea totală estimată este de 488.210,8 lei, fără TVA. 

Potrivit caietului de sarcini, în comuna Sohodol sunt aproximativ 150 de kilometri de drumuri ce trebuie să fie întreținute de Primărie. Satele componente ale comunei sunt dispersate, accesul între ele făcându-se pe drumuri comunale care necesită lucrări de întreținere.

Utilajul aflat în prezent în dotarea Serviciului public de gospodărie comunală, deszăpezire și întreținere spații verzi din cadrul Primăriei este insuficient pentru deservirea întregii suprafețe de drumuri, străzi, ulițe și drumuri forestiere.

„Primăria desfășoară acțiunile de întreținere drumuri locale în general prin contractarea unei firme specializate, iar achiziționând utilajul, suma alocată din bugetul local al Primăriei pentru prestarea serviciilor va rămâne în buget pentru alte cheltuieli necesare”, se precizează în documentul citat.

Astfel, serviciile prestate cu ajutorul noului utilaj ce urmează a fi achizițonat se vor executa în regie proprie, prin compartimentul Primăriei. Cu ajutorul noului utilaj vor fi asigurate următoarele tipuri de activități:

  • Administrare, întreținere și reparații străzi
  • Administrarea, amenajarea și întreținerea spațiilor verzi, a locurilor de joacă pentru copii, a statuilor și monumentelor
  • Curățarea și transportul zăpezii de pe căile publice și menținerea în funcțiune a acestora pe timp de polei și îngheț
  • Măturatul, spălatul, stropirea și întreținerea căilor publice
  • Administrarea, amenajarea și regularizarea cursurilor de apă

„Prin achiziția utilajului se asigură dezvoltarea infrastructurii edilitare locale prin posibilitatea întreținerii drumurilor din comună, asigurarea întreținerii infrastructurii locale la standarde ridicate și totodată se creează premise pentru facilitarea accesului în zonă a diferitor investitori pentru dezvoltarea comunei astfel reducându- se migrarea către zonele urbane”, se mai precizează în caietul de sarcini.

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

EVALUARE NAȚIONALĂ 2020: Marți încep înscrierile pentru examen. Calendarul probelor și detalii pentru elevii de clasa a VIII-a

Publicat

Marți, 2 iunie, încep înscrierile pentru Evaluare Națională 2020. Prima probă scrisă va fi în 15 iunie, la Limba și literatura română, iar în 17 iunie este proba la Matematică. Primele rezultate vor fi cunoscute în 22 iunie.

Până atunci, în perioada 2-12 iunie, elevii pot participa la activități de pregătire pentru examen, în școli, tot de marți, 2 iunie.

Vezi EVALUARE NAȚIONALĂ 2020: Toate testele de pregătire și baremele. Modele de subiecte pentru examenul elevilor de clasa a VIII-a

Înscrierile la Evaluare Națională se fac de către școli, fără a mai fi necesară depunerea vreunei cereri.

Reamintim că la examenul din acest an a fost eliminată materia din semestrul al doilea al anului școlar 2019-2020.

CALENDAR Evaluare Naţională 2020:

2-5 iunie: înscrierea elevilor

15 iunie: Limba şi literatura română – probă scrisă

17 iunie: Matematică – probă scrisă

18 iunie: Limba şi literatura maternă – probă scrisă

22 iunie: afişarea rezultatelor înaintea contestațiilor (până la ora 14:00)

22-23 iunie: depunerea contestațiilor (22 iunie: între orele 16:00 – 19:00; 23 iunie – între orele 8.00-12.00)

23-26 iunie: soluționarea contestațiilor

27 iunie: afișarea rezultatelor finale

Contestaţiile vor putea fi depuse/transmise şi prin mijloace electronice.

Candidaţii completează, semnează şi depun/transmit prin mijloace electronice şi o declaraţie-tip în care se menţionează faptul că au luat cunoştinţă că nota acordată ca urmare a soluţionării contestaţiei poate modifica, după caz, nota iniţială, prin creştere sau descreştere. Declaraţia-tip este semnată şi de către părinţii/reprezentanţii legali ai candidaților minori.

În acest an, va fi organizată o sesiune specială de Evaluare Națională 2020, pentru elevii cu probleme de sănătate sau care sunt aflați în carantină/izolare.

CALENDAR sesiune specială Evaluare Națională 2020:

29 iunie: Limba și literatura română – proba scrisă

30 iunie: Matematică – proba scrisă

1 iulie: Limba și literatura maternă – proba scrisă

Evaluarea Națională este examenul susținut de absolvenții gimnaziului la finalizarea clasei a VIII-a, iar nota obținută la aceste probe contează în proporție de 80 la intrarea în liceu.

REGULI la examen

Potrivit metodologiei de examen anterioară, valabilă și în 2020, probele scrise încep la ora 9.00, moment în care se deschid plicurile sigilate care conţin varianta de subiecte multiplicată, în fiecare sală în care se susţine examenul, și durează 2 ore. Candidații vor fi așezați câte unul în bancă, în ordine alfabetică, în acest an fiind și măsuri speciale de protecție sanitară.

Accesul elevilor în săli este permis, cel mai târziu cu 30 de minute înainte de începerea probei, respectiv până la ora 8.30, în fiecare zi în care se desfăşoară probele scrise.

Supravegherea este asigurată, pentru fiecare sală, de cel puțin un asistent, cadre didactice de altă specializare decât cea corespunzătoare disciplinei la care se susţine proba.

Înainte de aducerea subiectelor în săli, asistenţii vor explica elevilor modul de desfăşurare a Evaluării Naţionale şi modul de completare a datelor personale pe foaia tipizată. De asemenea, elevii sunt informaţi că se interzice pătrunderea în sală cu orice fel de lucrări: manuale, dicţionare, notiţe, însemnări etc., care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, precum şi cu orice mijloc electronic de calcul sau de comunicare şi li se aduc la cunoştinţă consecinţele nerespectării acestor prevederi.

Pentru elaborarea lucrării scrise, elevii folosesc numai cerneală sau pastă de culoare albastră, iar pentru executarea schemelor şi a desenelor folosesc numai creion negru. Pentru proba de la disciplina „Matematică”, elevii pot să utilizeze instrumente de desen. Se interzice folosirea, în timpul probelor, a mijloacelor de calcul. Se folosesc numai colile distribuite de către asistenţi.

Sălile de examen vor fi monitorizate audio și video. La fel și sălile unde se descarcă și multiplică subiectele și cele în care se evaluează/depozitează lucrările scrise ale candidaților. Înregistrările audio-video vor fi verificate prin sondaj de comisiile de examen, după încheierea probei scrise. Dacă se constată nereguli, fraude sau tentative de fraudă sau dacă sunt sesizări, verificarea se face pentru înregistrările din toate sălile din unitatea de învățământ respectivă.

Dacă aceste nereguli se confirmă, se pot lua măsuri până la acordarea notei 1 (unu) pentru fraudă sau tentativă de fraudă.

Se interzice candidaţilor la evaluarea naţională să introducă în sălile de examen ghiozdane, rucsacuri, sacoşe, poşete şi altele asemenea, candidaţii având obligaţia de a lăsa obiectele menţionate în sala de depozitare a obiectelor personale stabilită de comisia din unitatea de învăţământ/centrul de examen în acest scop.

Candidaţii care refuză depozitarea obiectelor menţionate în sala stabilită de comisie în acest scop nu sunt primiţi în examen.

Se interzice candidaţilor la evaluarea naţională să aibă, în sălile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbrăcăminte sau încălţăminte, în penare şi altele asemenea ori în băncile în care sunt aşezaţi în sălile de examen orice fel de lucrări: manuale, cărţi, dicţionare, culegeri, formulare, memoratoare, notiţe, însemnări, rezumate, ciorne sau lucrări ale altor candidaţi etc., care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor.

Se interzice candidaţilor să aibă, în sălile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbrăcăminte sau încălţăminte, în penare şi altele asemenea sau în băncile în care sunt aşezaţi în sălile de examen telefoane mobile, căşti audio, precum şi orice mijloc electronic de calcul sau de comunicare/care permite conectarea la internet/la reţele de socializare, care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru efectuarea calculelor, pentru comunicare cu alţi candidaţi/asistenţi din unitatea/unităţile de învăţământ/centrul/centrele de examen sau cu exteriorul.

Se interzice candidaţilor să comunice între ei sau cu exteriorul, să copieze, să transmită materiale care permit copiatul sau să schimbe între ei foi din lucrare, ciorne, notiţe sau alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru comunicare între candidaţi sau cu exteriorul.

Încălcarea regulilor menţionate va fi considerată fraudă/tentativă de fraudă, iar candidaţii respectivi sunt eliminaţi de la proba respectivă, indiferent dacă materialele/obiectele interzise au fost folosite sau nu, indiferent dacă au fost introduse de aceştia ori de alţi candidaţi, de cadre didactice din comisie sau de alte persoane şi indiferent dacă ei au primit ori au transmis materiale interzise/ciorne/foi din lucrările scrise.

Candidaţii eliminaţi de la o probă pentru fraudă sau tentativă de fraudă primesc nota 1 (unu) pe lucrarea scrisă.

Înainte de începerea probelor, asistenţii prezintă candidaţilor prevederile metodologice legate de organizarea şi desfăşurarea corectă a evaluării naţionale şi prevederile şi le solicită să predea toate eventualele materiale şi obiecte care, potrivit reglementărilor în vigoare, sunt interzise în sala de examen.

După parcurgerea paşilor menţionaţi, candidaţii vor semna un proces-verbal în care se regăsesc prevederile menționate.

Candidații care doresc să predea lucrările înainte de timpul maxim prevăzut pentru rezolvarea subiectelor (2 ore), pot părăsi centrul de examen cel mai devreme după o oră de la distribuirea subiectelor în săli. La părăsirea sălii de examen, toți candidații predau, odată cu lucrările scrise, și foaia/foile cu subiectul de examen.

Corectarea lucrărilor

Potrivit Ordinului 4916/2019 privind organizarea Evaluării Naționale 2020, după validarea finalizării evaluării de către doi profesori evaluatori, în cazul în care diferența dintre notele acestora este mai mică sau egală cu 1 punct, notele se trec cu cerneală roșie pe fiecare lucrare în parte și se semnează. Președintele comisiei calculează nota finală, ca medie aritmetică cu două zecimale a notelor acordate de valuatori, fără rotungire. Dacă diferența este mai mare de 1 punct, lucrarea va fi recorectată de alți doi profesori evaluator numiți de președintele comisiei. Nota finală va fi calculată luând în considerare cele 4 note, după eliminarea celor două note/valori extreme, ca medie aritmetică cu două zecimale, fără rotunjire, a celor două note/valori centrale.

În etapa de soluționare a contestațiilor, după încheierea evaluării lucrărilor, notele acordate după reevaluare sunt comparate cu cele din evaluarea inițială. Dacă diferența este mai mare de 1 punct, în plus sau în minus, președintele comisiei de contestații numește a treia comisie format din alți doi profesori cu experiență, alții decât cei care au evaluat inițial lucrarea. Reevaluarea se face după o nouă secretizare a lucrărilor. Nota finală este cea dată de a treia comisie de contestații.

Elevii și părinții pot vedea lucrările abia după afișarea rezultatelor finale.

Măsuri de prevenire și protecție în sălile de clasă / examen:

– la intrarea în unitatea de învățământ a personalului didactic, didactic auxiliar, nedidactic și a elevilor va fi măsurată temperatura (care nu va trebui să depășească 37,3 grade Celsius) de cadrul medical care va asigura asistența medicală pe întreaga durată de desfășurare a activității;

– vor fi asigurate materiale și echipamente de protecție (covorașe dezinfectante, măști de protecție, substanțe dezinfectante pentru mâini etc);

– se realizează curățenia și dezinfectarea pardoselilor, a obiectivelor din sala de curs (pupitre, mese, scaune), clanța ușii, mânerul de la geamuri, pervazul ferestrei, prin ștergere cu apă și detergent, apoi cu substanțe biocide, înainte și după fiecare serie de elevi prezenți la activitățile de pregătire;

– în toate spațiile în care se vor desfășura activități cu elevii vor fi afișate mesaje de informare cu privire la normele igienico-sanitare și de prevenire a infectării cu SARS-Cov 2;

– intrările/ieșirile, precum și sensul de deplasare pe coridoare, către sălile de clasă și alte încăperi, sunt stabilite de unitatea de învățământ, semnalizate corespunzător și dezinfectate în mod regulat;

– există permanent săpun, prosoape de hârtie, dispensere cu dizinfectant pentru mâini, care vor fi reîncărcate ori de câte ori este necesar.

– în sălile de clasă activitățile/examenele se vor desfășura prin stabilirea locurilor astfel încât să existe o distanță între elevi/candidați, pe rânduri și între rânduri, de 2 m unul față de altul

– pupitrele/băncile vor fi individualizate/prestabilite și, de asemenea, se va asigura reprezentarea grafică a situării acestora la intrarea în sală (oglinda sălii), astfel încât să se asigure cunoașterea și intrarea/localizarea fără a parcurge toată suprafața sălii; personalul didactic/asistenții care asigură supravegherea vor dirija candidatul direct către locul destinat.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VREMEA în Transilvania, la munte și la mare, până în 14 iunie. Cât vor crește temperaturile. Prognoza meteo pe două săptămâni

Publicat

Administrația Națională de Meteorologie a transmis prognoza de vreme pentru următoarele două săptămâni, în regiuni din țară. Va fi frig până în 4 iunie, iar apoi se mai încălzește, însă temperaturi de vară autentică nu vor fi în următoarele 14 zile. La mare va ploua doar în primele zile ale lunii, însă în Transilvania și la munte vor fi șanse de ploi și furtuni în tot intervalul.

În Transilvania, vremea va fi rece în intervalul 1-4 iunie, când mediile maximelor se vor situa între 14 și 18 grade, iar ale minimelor între 4 și 8 grade, apoi se va încălzi treptat, astfel încât, în intervalul 5-7 iunie, regimul termic se va situa peste cel caracteristic perioadei, cu maxime până la 28 de grade și minime de 12 grade.

În intervalul 8-14 iunie nu vor fi variații termice semnificative, astfel că, în medie, maximele se vor situa între 24 și 26 de grade, iar minimele între 10 și 12 grade.

Probabilitatea pentru manifestări de instabilitate atmosferică va fi ridicată pe tot parcursul intervalului.

La munte, vremea se va răci la început, astfel că în intervalul 1-4 iunie mediile maximelor se vor situa între 6 și 8 grade, iar ale minimelor între -1 și 2 grade. Ulterior acestea vor intra într-un proces de creștere treptată, astfel că valorile diurne mediate regional se vor situa între 12 și 18 grade, iar cele nocturne între 6 și 10 grade.

Instabilitatea atmosferică va fi accentuată pe tot parcursul intervalului de prognoză.

În Dobrogea și pe litoral, prima săptămână va debuta cu o răcire a vremii, astfel încât în primele trei zile, media temperaturilor maxime va fi de 16-19 grade, apoi se va încălzi treptat, spre valori de 26- 27 grade, în data de 7 iunie. Ulterior temperatura aerului va scădea ușor și până la sfârșitul intervalului de prognoză valorile termice diurne vor fi de 24-25 de grade, în medie regională. Media temperaturilor minime va scădea, de la 12 grade în prima dimineață spre 9 grade în dimineața zilei de 03 iunie, apoi în creștere treptată spre 16-17 grade.

Probabilitatea pentru manifestări specifice instabilității atmosferice va fi ridicată îndeosebi în intervalul 1-4 iunie, respectiv 8-14 iunie.

sursă: meteoromania.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate