Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

27 mai: Toți K1 pentru România, la Alba Iulia. Nicolae Furdui Iancu, Paula Seling şi alţi artişti, în Piaţa Cetăţii


Publicat

Turneul național Toți K1 pentru România – Unirea, Visul unei Națiuni, ajunge pe data de 27 mai la Alba Iulia. Alături de Nicolae Furdui Iancu vor fi pe scena din Piața Cetății și Paula Seling, Proiect K1, Tuan, Iuliana Tudor, Vlad Rădescu, Sorin Francu, Daniel Lazăr și grupul Crai Nou.

Spectacolul începe duminică, 27 mai, în Piaţa Cetății din Alba Iulia, la ora 20.00.

„Unirea face puterea“ nu este doar un slogan. Este o realitate dovedită practic în situații dintre cele mai diferite. Acum, când ne pregătim să aniversăm Centenarul Marii Uniri de la 1918, a fi uniți devine imperativ pentru că doar împreună, sprijinindu-ne unii pe alții, și cu toții țara, putem spera într-o viață mai bună.

Nicolae Furdui Iancu alături de grupul Crai Nou, Paula Seling, Iuliana Tudor, Proiect K1 și Tuan, cărora li se alătură violonistul Daniel Lazăr și actorii Vlad Rădescu și Sorin Francu își dau mâna pentru realizarea unui spectacol unic, pentru unitate, pentru prietenie, pentru România. Toți românii sunt invitați să se bucure de un show de excepție, în care valoarea spirituală a cuvântului și a marilor cântece ale neamului românesc va găsi neașteptate reverberații în contemporaneitate.

Pentru proiectul Toți K1 pentru România – Unirea, Visul unei Națiuni, organizatorii evidenţiază sentimentul patriotic, iar prin aducerea în fața românilor a cântecelor artiştilor îşi doresc să readucă în atenţie ceea ce fiecare dintre noi poartă în suflet: dragostea de țară.

Spectacolul este organizat de Primăria Capitalei prin Teatrul EXCELSIOR în parteneriat cu Primăria Municipiului Alba Iulia.

Ce spun artiștii despre spectacolul „Toți K1 pentru România”

Nicolae Furdui Iancu:

„M-am alăturat cu drag proiectului Toți K1 pentru România fiindcă sunt convins că fiorul patriotic al cântecelor noastre trebuie dus mai departe. Eu le-am cântat așa cum le-am moștenit de la bunicii mei și le-am ținut vii în sufletele românilor. Generația de azi le-a preluat și le duce mai departe în ritmurile ei. Așa ele vor trăi și îi vor însufleți mai departe pe români”.

Paula Seling:

„La mine acasă, în Maramureș, toti bătrânii cântau și vorbeau cu evlavie despre unire. Am înțeles din povestirile lor cât de mult au suferit ca supuși ai străinilor și cât de mult au dorit ca frații din Moldova și cei din Țara Românească să trăiască laolaltă și să se numească toți români. Cânt cu bucurie în acest proiect căci simt vibrația și energia dragostei de țară și de neam”.

Proiect K1:

„Noi suntem suflete de haiduci. Ne-am născut să ne iubim patria și pe români. Noi nu putem fără România. Să fim Toți K1 pentru România și împreună să fim ce-am fost și mai mult decât atât!”

Tuan:

„Dacă nu îți cunoști trecutul nu ai viitor. Generația noastră își dorește un viitor mai bun, și cum să îl avem dacă nu cunoaștem sacrificiile strămoșilor”.

Daniel Lazăr

„Sunt onorat să iau parte la acest proiect, alături de nume „grele” din industria muzicală, onorat să particip la scrierea istoriei muzicale naționale. Acesta este un proiect în care va bate mereu o inimă de român”.

Vlad Rădescu

„Mărturisesc public, pentru cei mai puţini informaţi, că am avut şansa ca bunicul meu – care a luptat în tranşeele primului război mondial – să devină aghiotantul Reginei Maria, pentru ca mai târziu, după 23 august 1944, să fie ultimul prim ministru democrat investit ca atare de Regele Mihai. Şi astăzi, la ceasul aniversar al patriei lui şi a mea deopotrivă, eu umil nepot, mai am o şansă: să întruchipez statura măreaţă a Regelui Ferdinand Întregitorul. Se ştie că acesta a împroprietărit ostaşii care s-au luptat pe fronturile patriei. Dar să nu uităm că Regele Ferdinand a împroprietărit şi România. Cu o ţară!… Ţara noastră, al cărei destin depinde şi de noi. Trăiască România!”



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Tragedie în familia prefectului de Alba: Fratele acestuia, în vârstă de 55 de ani, s-a stins din viață

Publicat

Tragedie în familia prefectului de Alba, Nicolae Albu. Luni dimineață, fratele acestuia a suferit un infarct și a decedat. 

Bărbatul în vârsta de 55 de ani nu ar fi avut nicio afecțiune cunoscută. Cu o seară înainte de tragedie acesta chiar ar fi jucat fotbal alături de mai mulți cunoscuți.

Colegii și prietenii din PNL Alba transmit pe această cale sincere condoleanțe familiei îndurerate. Dumnezeu să îl odihnească în pace.

 

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO VIDEO: Ambulanță din Alba, implicată într-un accident rutier în Cluj Napoca. Echipajul, rănit ușor

Publicat

O ambulanță a Serviciului Județean de Ambulanță Alba a fost implicată într-un accident rutier petrecut în noaptea de duminică spre luni, pe o stradă din Cluj Napoca.

Echipajul: un medic de 69 de ani, o asistentă și șoferul au fost răniți ușor.

Aceștia au dus la Cluj Napocaun pacient cu COVID, care era în transfer către un spital din Oradea.

Echipajul din Alba Iulia a predat pacientul către un alt echipaj clujean și mergeau către decontaminare. 

Potrivit IPJ Cluj, accidentul s-a produs în jurul orei 23.00, pe strada Horea. Din primele date, ambulanța ar fi pătruns în intersecție în timp ce semaforul indica culoarea roșie, având în funcțiune semnalele acustice și luminoase.

În urma evenimentului rutier a rezultat rănirea medicului de 69 de ani din Alba Iulia, care a suferit o contuzie la coloană, ambulanțierul o contuzie la șold și asistentul un traumatism minor la nivelul capului, au transmis reprezentații SJA  Alba pentru alba24.ro

Conducătorii auto au fost testați cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ în ambele cazuri.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Tânăr din Alba, trimis în judecată după ce a încercat să întrețină relații sexuale cu verișoara sa într-un lan de porumb

Publicat

Un tânăr din județul Alba a fost trimis în judecată pentru tentativă de act sexual cu un minor, după ce a vrut să întrețină relații intime cu verișoara sa în vârstă de 14 ani. 

Potrivit procurorilor Parchetului de pe lângă Judecătoria Alba Iulia, fapta s-a petrecut în noaptea de 27 iulie 2020.

Atunci în jurul orei 23.00, tânărul s-a deplasat alături de verișoara sa într-un lan de porumb, din apropierea unui imobil, unde au încercat să întrețină relații sexuale.

Tânărul a așezat-o pe minoră pe pământ și a apucat să se dezbrace parțial.

Însă, aceștia au fost surprinși de mama fetei, iar actul sexual nu s-a mai consumat, au transmis procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Alba Iulia, pentru alba24.ro.

Dosarul a fost înregistrat pe rolul Judecătoriei Alba Iulia, însă momentan nu a primit un prim termen de judecată.

sursă foto: arhiva alba24.ro, rol ilustrativ

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Care sunt principalele probleme resimțite de profesori în perioada şcolii online. Diferențe între urban și rural. Studiu

Publicat

laptop calculator

Nivelul de stres psihic, social sau tehnic şi lipsa unui cadru metodologic adecvat pentru pregătirea, îndrumarea şi desfăşurarea activităţilor online sunt principalele dificultăţi cu care s-au confruntat cadrele didactice pe parcursul desfăşurării orelor în mediul online, potrivit unui studiu realizat de specialişti în ştiinţele educaţiei.

Cercetarea a fost realizată în perioada martie 2020 – februarie 2021 şi la aceasta au participat peste 10.000 de cadre didactice din toate judeţele, reprezentând toate nivelurile de învăţământ.

Studiul „Un an de şcoală online – Premise pentru inovarea educaţiei” relevă că cele mai mari dificultăţi în realizarea de către profesori a activităţilor didactice la distanţă sunt în ordine (în funcţie de scorul pe o scală de la 1 la 4): nivelul de stres psihic, social sau tehnic – 2,59, lipsa unui cadru metodologic adecvat pentru pregătirea, îndrumarea şi desfăşurarea activităţilor online – 2,39, insuficient timp pentru planificarea/ organizarea lecţiilor – 2,36, lipsa unui computer suficient de performant – 2,27, lipsa timpului necesar pentru înţelegerea şi utilizarea adecvată a instrumentelor şi resurselor digitale – 2,27, lipsa instrumentelor pentru gestionarea clasei, pentru feedback şi evaluare – 2,25, lipsa unui spaţiu adecvat (acasă) pentru realizarea de activităţi didactice – 2,23.

Conform cadrelor didactice respondente, elevii întâmpină dificultăţi similare în activităţile de învăţare la distanţă, ierarhizate de profesori după cum urmează: dificultăţi tehnice – de acces, conectare, afişare – 2,86, lipsa obişnuinţei de a învăţa cu ajutorul noilor tehnologii – 2,85, nivelul insuficient al competenţelor digitale – 2,74, lipsa unui program bine structurat, determinând sincope în învăţare – 2,74, lipsa unui spaţiu adecvat pentru realizarea de activităţi de învăţare online – 2,70, acces limitat la internet – 2,66.

De asemenea, studiul relevă că într-o comparaţie între cadrele didactice din şcoli din mediul rural şi cele din mediul urban, apar diferenţe semnificative în special în ceea ce priveşte accesul la tehnologie – echipamente, internet, suport specializat în configurarea şi utilizarea aplicaţiilor şi platformelor digitale. Astfel, 2,15 respondenţi din mediul rural au răspuns că au întâmpinat dificultăţi tehnice, 2,09 – din mediul urban mic şi 2,05 din mediul urban mare, 1,94 din mediul rural au indicat accesul limitat la internet, 1,77 din mediul rural mic şi 1,69 din mediul rural mare, 2,38 din mediul rural – lipsa unui computer suficient de performant, 2,30 din mediul urban mic şi 2,17 din mediul urban mare.

Majoritatea cadrelor didactice participante la cercetare au remarcat faptul că lipsa interacţiunii directe, în grupul de învăţare, cu colegii şi cu profesorii, are repercusiuni iremediabile asupra dimensiunii sociale, emoţionale şi afective a dezvoltării copiilor. 44% dintre respondenţi sunt de acord că dezvoltarea socio-emoţională a copiilor este influenţată negativ, 37% – de acord parţial, 15% în dezacord şi 4% nu ştiu.

Studiul a evidenţiat că în perioada şcolii online, motivaţia pentru cariera didactică a crescut pentru 30% dintre profesori, a rămas la fel pentru 54,1% dintre aceştia, în timp ce 10% se declară mai puţin dedicaţi profesiei în urma acestei experienţe.

Pe de altă parte, în ceea ce priveşte aspectele care influenţează desfăşurarea unei activităţi de calitate cu elevii, rezultatele studiului arată că profesorii se ancorează mai degrabă în pedagogie (60%), decât în tehnologie (36%), cu toate că la începutul pandemiei, în opinia profesorilor, tehnologia ocupa un loc central al activităţii didactice (57%), depăşind cu mult preocupările privind aspectele pedagogice (38%).

Cadrele didactice au răspuns că au primit ajutor în perioada şcolii online în mare măsură de la directorul şcolii – 41%, de la informaticianul şcolii – 26%, de la membri ai familiei – 25%, de la colegi – 23%, 12% de la MEC, inspectorat, CCD, CIRAE, ISE/CNPEE, 6% de la elevi, 6% de la ONG-uri sau companii private şi 5% de la părinţi.

Au desfăşurat acest studiu specialişti în ştiinţele educaţiei de la Universitatea din Bucureşti, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, Universitatea de Vest din Timişoara, Universitatea „Babeş-Bolyai” din Cluj-Napoca, din cadrul Proiectului CRED, al Proiectului ROSE şi al Centrului Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate