EVENIMENT
35 de polițiști locali din Alba Iulia vor fi concediați. Ce restructurări mai face Gabriel Pleșa și câți bani se vor economisi
Mai mulți angajați ai Primăriei Alba Iulia vor fi concediați în următoarea perioadă. Măsura vine în urma auditului realizat la nivelul Primăriei, audit care a costat 25.000 de euro.
Mai exact vor fi concediați 35 de polițiști locali și va dispărea postul de director, care acum este vacant.
În urma reorganizării aparatului Primăriei, prin concedieri și mutări în funcții ierarhic inferioare se va face o economie, de 287.276 euro pe an.
De asemenea se va renunța la 8 posturi de conducere din cadrul instituției.
Măsura a fost votată, marți 28 septembrie în ședință de Consiliu Local.
Potrivit proiectului care a ajuns pe masa consilierilor locali, înainte de reorganizare în structura Poliției Locale există 178 de posturi, iar ulterior va avea 143.
Modificările sunt propuse cu data de 1 ianuarie 2022.
Direcția Poliția Locală se va transforma în Serviciul Poliția Locală.
În subordinea Serviciului Poliția Locală vor fi:
Biroul de Ordine și liniște publică (cu un șef birou și 36 de posturi de polițiști locali, toate în prezent ocupate).
Biroul Disciplină în construcții afișaj stradal se redenumește Birou Disciplină în construcții, iar funcționarii publici vor fi numiți în cadrul noii structuri redenumite.
Biroul Paza Bunurilor I (45 de posturi de agent de pază și unul de șef birou) și Biroul Paza Bunurilor II (1 șef birou și 40 de agenți de pază) se desființează și se înființează Compartimentul Paza Bunurilor – structură nouă cu 51 de funcții de execuție cu studii generale/medii.
Prin această reorganizare, se desființează și posturile de șef birou și 35 de funcții de agent de pază, din 1 ianuarie, se arată în documentație, dar se mai precizează că funcțiile de agent de pază se redenumesc în agent de securitate și că ulterior se va stabili un regulament de organizare a concursului pentru ocuparea funcțiilor contractuale de agent pază/agent de securitate.
Compartimentul Circulația pe drumurile publice – va fi înființat, cu 16 posturi de execuție (polițist local: doar unul dintre aceste posturi este vacant)
Compartimentul juridic, implementare, O.V., baze de date, evidența persoanelor, corespondență – va fi înființat (cu 9 posturi de execuție/ polițist local și un șofer; doar unul dintre aceste posturi este vacant)
Compartiment Logistic-Armament – va fi înființat (cu 3 posturi de consilier, referent, șofer, toate ocupate)
Compartiment Protecția Mediului Comercial – va fi înființat (cu 8 posturi de polițist local, din care ocupate sunt șapte)
Compartiment Dispecerat, Monitorizare – va fi înființat (cu 7 posturi, unul vacant)
Prin noua structură, sunt desființate Biroul Evidență persoane, intervenție, însoțire (11 posturi), inclusiv funcția de șef birou, care devine consilier superior la compartiment juridic; Biroul Circulație pe drumurile publice (17 posturi) care devine compartiment; Biroul dispecerat (6 posturi) – devine compartiment și cel de instruire/logistică/protecția mediului (15 posturi) ce devine și el compartiment.
Primarul Gabriel Pleșa a transmis un comunicat de presă cu privire la reogranizarea din cadrul Primăriei.
Gabriel Pleșa a împlinit un an la conducerea Primăriei Alba Iulia.
CITEȘTE ȘI: Radiografia unui an cu Gabriel Pleșa la Primăria Alba Iulia: Promisiuni din campania electorală vs. realitatea din teren. SONDAJ
Ce a spus Gabriel Pleșa
”În urma auditului efectuat la nivelul primăriei municipiului Alba Iulia, am putut să ajungem la o serie de concluzii obiective, prin care vom reuși să eficientizăm activitatea instituției, chiar dacă asta va însemna ca unii angajați să își găsească un alt job.
În urma unei prime reorganizări, votată, astăzi, de către Consiliul Local Alba Iulia, vor fi eliminate mai multe posturi de conducere și vor fi desființate astfel mai multe Birouri, urmând ca acestea fie să se transforme în simple compartimente, fie să dispară cu totul.
Economia care se va resimți la bugetul local este de aproximativ 1.419.144 lei/an, urmând ca Primăria Municipiului Alba Iulia să renunțe la 8 posturi de conducere, 5 dintre acestea fiind numai din aparatul de specialitate al primarului.
Cealaltă problemă care rămâne nerezolvată este continuitatea mai multor departamente, unde avem nevoie să formăm urgent profesioniști care să asigure pe mai departe o funcționare normală sau chiar să dinamizăm și mai mult activitatea, în raport cu cetățenii urbei.
Avem foarte multe așteptări de la toți angajații primăriei și ne dorim ca aceștia să înțeleagă faptul că sunt în slujba fiecărui cetățean și că aceștia trebuie tratați cu respect, la fel cum regretăm că unii dintre actualii angajați ne vor părăsi.
Sunt și departamente deficitare, unde avem nevoie de specialiști foarte bine pregătiți care să dea un suflu nou. Tocmai din acest motiv, am propus spre înființare Biroul de Digitalizare, structură prin care ne dorim să angajăm profesioniști care vor ajuta la digitalizarea serviciilor primăriei. Sperăm să rezolvăm acest deficit de personal și să găsim profesioniști adevărați, dornici să îmbunătățească imaginea administrației publice locale.
Cele mai multe reduceri de personal vor fi făcute, este adevărat, la Poliția Locală Alba Iulia.
De altfel, urmează ca Direcția Poliția Locală să se transforme în Serviciul Poliția Locală, urmând ca cele mai multe posturi de conducere să dispară definitiv.
Albaiulienii au nevoie să se simtă siguri pe străzi, să luptăm cu fenomenul infracțiunilor și al violențelor, dar și cu cerșetoria care a invadat de câteva luni bune orașul nostru.
Iar acest lucru se va face având polițiștii locali în stradă și nu prin birouri.
Din Aparatul de Specialitate al Primarului, Direcțiile, Serviciile și Birourile care se vor desființa sau vor fi transformate în Compartimente sunt: Serviciul Baze Sportive și Agrement – se transformă în compartimente; se desființează postul de Șef centru la Centrul Național de Informare și Promovare Turistică;
Din cadrul Poliției Locale, Biroul Circulația pe drumurile publice – devine Compartiment; Biroul Juridic, Implementare P.V, Baze de date, Evidența Persoanelor, Corespondență, din cadrul Politiei Locale – devine Compartiment; Biroul Dispecerat, Monitorizare – devine Compartiment; Biroul Evidența Persoanelor, Intervenție, Însoțire – se desființează”, a declarat Gabriel Pleșa.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Dacă ți-a plăcut articolul:
ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.
Ģigi becali.
marți, 28.09.2021 at 16:55
Trebuie desfintata de tot politia locala.ei is mai increzuti decat aia de la rutieta.oricum in afara de amenzi nu fac nimic.
Cristi
marți, 28.09.2021 at 17:05
Si amenzile le aplica dupa bunul plac ,nu dupa corectitudine.
eu
marți, 28.09.2021 at 20:17
Politia locala degeaba. Hartuirste oamenii în trafic și habar nu au sa scrie un proces verbal de constatare și sancționare contravențională, analfabeții scriu și în locul sanctionatului la obiecțiuni. Vai de noi. Ca ei o sa rămână sa își bata joc de noi.