Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Radiografia unui an cu Gabriel Pleșa la Primăria Alba Iulia: Promisiuni din campania electorală vs. realitatea din teren. SONDAJ

Publicat

În noaptea de 27 spre 28 septembrie 2020, Gabriel Pleșa câștiga alături de USR PLUS Primăria Alba Iulia.

A fost momentul când administrația PNL a fost învinsă după 24 de ani de stat la cârma administrației locale. 

Gabriel Pleșa a câștigat pe un val mare de simpatie, de care alesul lui Mircea Hava pentru a duce mai departe rolul de primar, Voicu Paul, nu a avut parte. 

Imediat după aflarea rezultatului, Gabriel Pleșa a izbucnit în lacrimi și i-a dedicat victoria tatălui său, care decedase în 2016.

După lacrimi, a curs și șampanie, însă pe trotuarul din fața sediului USR PLUS.

Șampania a curs ca și promisiunile candidatului Gabriel Pleșa în campania electorală.

În timpul campaniei, Gabriel Pleșa promitea în jur de 1000 de noi locuri de parcare, reformă în administrație, investiții în cultură și sport, ștrand în Alba Iulia, demolarea fostului cinematograf Columna, digitalizarea primăriei, un nou spital, camere video în oraș și tramvaie electrice. 

Evaluează activitatea administrației Pleșa, într-un SONDAJ Alba24.ro, la finalul acestui articol.

A trecut un an de la bătălia politică dintre USR PLUS și PNL, în care noul partid încheia domnia liberalilor în Alba Iulia și din care fostul viceprimar, Gabriel Pleșa, devenea primar din partea USR.

Ce a făcut Gabriel Pleșa într-un an?

Și-a menținut valul de simpatie pe care l-a avut în timpul alegerilor?

A demonstrat că poate conduce administrația locală și în următorii trei ani?

Sunt întrebări la care am căutat răspuns prin prisma acțiunilor pe care acesta le-a făcut alături de Primărie în decursul unui an.

”Reformă” în administrație

La scurt timp după noaptea alegerilor, primarul Pleșa a început angajările în primărie. Flaviu Buta și Bogdan Dogar, doi membri activi de partid în campania lui Pleșa, au devenit consilieri ai primarului.

Cei doi apar în video-ul din momentul în care Pleșa a aflat, în urma numărătorii paralele, că va fi primar.

Pe lângă Buta și Dogar, în video apare și Lucian Pralea, cel care a propus primăriei un moment cu  ”intrarea domnitorului Mihai Viteazul în Cetatea Alba Carolina”.

Angajările în cadrul primăriei continuat, după preluarea mandatului de primar.

VEZI ȘI: Angajări la Primăria Alba Iulia în mandatul lui Gabriel Pleșa. Ce salarii încasează bugetarii care lucrează în proiecte europene

Noul primar a adus și o firmă care a făcut un audit extern, activitate care a costat 25.000 de euro.

În urma auditului, în ședința marți, 28 septembrie, o serie schimbări și mutări de funcții din diverse aparate ale primăriei vor fi votate de consilierii primarului.

CITEȘTE ȘI: Audit extern la Primăria Alba Iulia, de 25.000 de euro: Cei aproape 800 de angajați, evaluați. Care este principala problemă

În mandatul primarului Pleșa a fost angajat și un nou arhitect șef al orașului: Alexandru-Ioan Damian, care a obținut postul după ce a candidat de două ori, singur.

După o vizită de lucru în Austria, primarul a declarat că primăria va avea birou unic pentru cetățeni, ”ca să nu mai bată la 5-10 uși” să le fie rezolvate problemele.

Prezent la aproape orice activitate din oraș

Gabriel Pleșa a fost prezent la aproape orice activitate din oraș.

Fie că vorbim de lansări de carte, evenimente culturale, concerte, evenimente artistice, concursuri de poezii, depunere de coroane de flori la bustul unor scriitori, primarul Pleșa a mers unde a fost chemat.

De fiecare dată a ținut un mic discurs și s-a fotografiat cu cei prezenți.

I-a chemat pe români la Alba Iulia, de 1 Decembrie, deși orașul era în carantină

Pe 30 noiembrie 2020, Alba Iulia era în ultima zi de carantină. Atunci, primarul Pleșa i-a invitat pe români să vină la Alba Iulia pentru a celebra 1 Decembrie.

”Noi ne vom strădui să fim cât mai eleganți, ca și forțele de ordine și poliția locală și să atragem atenția politicos, în așa fel în care cei care vin la Alba Iulia sau albaiulienii să iasă din casă, să se simtă bine de Ziua Națională”, declara atunci Gabriel Pleșa.

CITEȘTE ȘI: VIDEO Primarul din Alba Iulia, în ultima zi de carantină a orașului: Cei care vor să vină la 1 Decembrie vor fi primiți cu drag

Noaptea, CJSU a emis un nou ordin de carantină pentru Alba Iulia. Singurii care l-au ascultat pe primarul Pleșa și au venit la Alba Iulia au fost cei din AUR.

George Simon și Diana Șoșoacă au condus câteva sute membri AUR prin Cetatea Alba Carolina.

Mai mult de atât, nederajați de nimeni și nimic, au pus și un țambal în Poarta a treia.

Sărbători de Crăciun fără luminițe, în pandemie COVID

O acțiune criticată de cetățenii orașului a fost decizia primarului Pleșa de a nu decora orașul de Crăciun cu luminițe și de a investi banii în materiale de protecție anti-COVID.

Singurele decorațiuni au fost cele din Cetatea Alba Carolina.

CITEȘTE ȘI: FOTO-VIDEO: Luminițele de Crăciun s-au aprins oficial în Cetatea Alba Carolina. Decoruri minimaliste, din cauza pandemiei

A rezultat un oraș trist, deja acaparat de pandemia COVID. În schimb, Primăria a investit banii în materiale de protecție necesare celor care luptau în prima linie cu pandemia de COVID.

Transport public: Războiul cu STP, trotinete Lime și autobuze electrice

Sfârșitul lunii februarie și începutul lunii martie au fost marcate de războiul dintre STP și Primăria Alba Iulia. Mai exact, între Primăria Alba Iulia, AIDA-TL și STP se desfășoară un ”război” pentru semnarea noului contract de gestiune a transportului public în Alba Iulia și restul localităților care fac parte din AIDA-TL. Primăria Alba Iulia a rămas singura administrație locală care nu a semnat încă contactul.

Scandalul a culminat cu retragerea gratuităților pentru pensionari, elevi și studenți, pe rutele din Alba Iulia.

CITEȘTE ȘI: Războiul dintre Primăria Alba Iulia și STP: Consilierii Locali l-au mandatat pe Gabriel Pleșa pentru a semna noul contract

În luna februarie, primarul Pleșa anunța că a semnat contractul cu o firmă din Cehia care va aduce în Alba Iulia 13 autobuze electrice, 13 stații de încărcare lentă și 4 stații de încărcare rapidă, în valoare de 34.221.733 lei fără TVA.

Autobuzele fac parte dintr-un proiect mai amplu al primăriei, proiect scris în timpul administrației Hava. În materie de transport public, administrația Pleșa a adus la Alba Iulia trotinetele Lime.

O acțiune bună, însă, într-un oraș în care nu există aproape deloc piste de biciclete, deplasarea cu trotinetele electrice este o adevărată aventură.

A susținut public vaccinarea împotriva COVID

De la apariția vaccinului anti-COVID, primarul Pleșa a susținut vaccinarea și a promovat-o. Primăria Alba Iulia a organizat alături de DSP Alba, la Palatul Principia, o sesiune de vaccinare pe muzică clasică.

CITEȘTE ȘI: LIVE: S-a deschis centrul de vaccinare Drive-Thru din Alba Iulia. Precizările directorului DSP Alba și ale autorităților locale

Mai mulți artiști au întreținut atmosfera, timp în care cetățenii prezenți în Cetatea Alba Carolina erau îndemnați să se vaccineze împotriva virsului.

De asemenea, primăria a paticipat activ la ”Martonul Vaccinării” din parcarea stadionului Cetate.

A promis parcări pe locul ruinei cinematografului Columna, apoi și-a dat seama că nu îl poate dărâma. Problema evacuării locuitorilor din Turturica

Una dintre cele mai mari probleme în Alba Iulia este cea a parcărilor. Prea multe mașini, prea puține parcări.

Printre cele mai importate promisiuni din campania electorală a fost demolarea fostului cinematograf Columna și amenajarea unei parcări.

În primă fază, parcarea urma să fie trasată cu vopsea pe asfalt, apoi în timp să fie construită o parcare etajată.

CITEȘTE ȘI: Fostul cinematograf Columna din Alba Iulia NU POATE FI DEMOLAT. Primăria, obligată să renoveze dărăpănătura din centrul orașului

Cinematograful Columna a fost obținut de administrația de tranziție Voicu de la RADEF, iar actele de preluare au fost clare: clădirea trebuie să își păstreze utilitatea, cea de proiectat filme.

Și în timpul campaniei, dar și după ce a obținut fotoliul de primar, Gabriel Pleșa a susținut că va dărăma clădirea cinematografului, situată în spatele sediului primăriei.

Promisiunea primarului Pleșa din timpul campaniei electorale

Între timp, după ce a obținut fotoliul de primar, Gabriel Pleșa a aflat că nu poate dărăma clădirea și că, mai mult de atât, trebuie să o recondiționeze și să o facă funcțională.

Blocul ”Turturica”

În urmă cu patru ani, pe când Gabriel Pleșa era viceprimar, într-o dimineață de toamnă a început evacuarea celor din blocul G2. Exproprierea a avut titlul ”de utilitate publică”, în vederea construcției unei parcări.

Situația începută în ”administrația Hava” a rămas în aer, iar acum Gabriel Pleșa trebuie să o rezolve. Deși mare parte dintre cei care locuiau au fost evacuați, câteva familii, proprietari au primit din partea primăriei o ofertă de câteva mii de euro pentru acoperișul pe care îl au deasupra capului: un preț aproape simbolic – între 2.800 și 3.200 de euro.

CITEȘTE ȘI: ALBA IULIA Proprietarii din ”Turturica” – și momiți cu prețuri simbolice, și amenințați cu exproprierea. Interpelare la primărie

Mai mulți dintre proprietari au notificat deja primăria că nu acceptă ”dreapta despăgubire” în valoare de până la 3.000 de euro, însă, din punct de vedere al juriștilor, asta nu va opri exproprierea.

Proprietarii au varianta de a se judeca cu primăria, însă pot face asta abia ulterior, din stradă.

A început lucrări de modernizare pe mai multe străzi din oraș și treceri de pietoni. Lucrări de extindere a rețelei de energie electrică

La scurt timp după preluarea mandatului, a început să modernizeze mai multe străzi, precum Alcala de Henares, unde se va introduce apă, mai exact 1060 m de rețea de canalizare.

De asemenea, și pe strada Viilor au început lucrări. Proiectul include lucrări la sistemul rutier, o parcare cu 150 de locuri, iar pe partea stângă a drumului va fi amenajat un spațiu atât pentru pietoni, cât și pentru bicicliști. Valoarea totală a lucrărilor de modernizare este de peste 5,8 milioane de lei.

Au fost începute și lucrări de asfaltare pe strada Carpenului din Pâclișa. Este vorba de aproape 1,5 km de drum, cu o lățime a carosabilului de 6 m și 2 trotuare pietonale de câte 1 metru.

CITEȘTE ȘI: Încep lucrările de modernizare pe strada Viilor din Alba Iulia. 150 de locuri de parcare, trotuar și pistă de biciclete

A început extinderea rețelei de curent electric din cartierul Orizont. Este vorba despre 9,7 km de rețea nouă, o investiție de 1.244.500 lei.

De asemenea, la Primăria Alba Iulia a fost semnat luni, 27 septembrie 2021, un contract de peste 6,3 milioane de lei pentru reabilitarea, modernizarea și extinderea sistemului de iluminat public al municipiului Alba Iulia – cartierul Orizont și localitățile componente, Oarda de Sus, Oarda de Jos, Pâclișa, Micești și Bărăbanț.

Trecerile de pietoni din oraș sunt în plin proces de marcare cu roșu, pentru o vizibilitate mai bună.

Zonă industrială la Alba Iulia – faza pe declarații, promisiuni și certificate de urbanism în scopul elaborării PUZ

În luna august 2021, primarul Pleșa anunța că ”în curând vor fi scoase la licitație 13 loturi pentru investitori”.

În realitate însă, potrivit chiar informațiilor furnizate de primărie, ar putea fi vorba despre ani întregi.

Declarația legată de licitarea celor 13 loturi vine în condițiile în care nici măcar Primăria Alba Iulia nu deține prea multe detalii legate de viitoarea zonă de dezvoltare industrială.

Potrivit unui răspuns al instituției la o solicitare a Alba24.ro, înainte de a concesiona sau vinde parcelele respective, primăria va realiza infrastructura (inclusiv utilitățile). Iar acest lucru este încă departe.

Utilitățile vor fi realizate anterior concesiunii sau vânzării terenurilor.

CITEȘTE ȘI: ALBA IULIA: Zona de dezvoltare economică de pe centura municipiului, un vis îndepărtat. Precizările primăriei legate de termene

Reprezentanții primăriei spun că ”orizontul de timp pentru finalizarea utilităților în zonă este anul 2023”.

Aceștia nu au deocamdată idee despre costurile pe care le implică realizarea infrastructurii tehnice, însă precizează că este vorba despre aproximativ 1.300 de metri liniari de infrastructură de transport și tehnico-edilitară.

Mega-proiectele de mobilitate urbană în faza de plimbare virtuală

Lasate moștenire de vechea administrație, mai multe proiecte din fonduri europene pentru modificarea celor mai importante bulevarde din oraș sunt la stadiul de randări video.

Trei bulevarde principale din oraș (Încoronării, Revoluției 1989 și Republicii), alături de alte cinci străzi, sistematizate în perioada comunistă, după nevoile de trafic de atunci, vor fi modificate radical în privința transportului rutier, dar și a circulației pietonilor și bicicliștilor.

Deși trebuia ca în acest moment utilajele să lucreze, momentan totul este la nivel de documentație.

Proiectul prevede monitorizarea contravențiilor rutiere (trecerea pe culoarea roșie a semaforului sau accesarea benzilor dedicate transportului public urban), introducerea unui sistem de management al traficului asistat de computer și a unui sistem de bike-sharing cu 240 de biciclete electrice, 12 stații de închiriere și realizarea unor stații de încărcare a autovehiculelor electrice.

Prins la mijloc în scandalul gunoaielor – tranziția Polaris RER Vest

Timp de aproape trei luni, Alba Iulia a fost frontul bătăliei dintre cele două firme de colectare a gunoiului: Polaris care este pe picior de plecare și Asocierea RER VEST, care a câștigat contractul de la Galda de Jos.

Cei mai afectați au fost cetățenii. În plină vară, orașul a fost năpădit de gunoaie, în timp în care cele două firme se luptau în declarații și comunicate de presă.

Cetățenii s-au uitat către primarul Pleșa, deși nu era direct implicat. Unii au considerat că e pasiv și că nu intrevine activ în rezolvarea scandalului.

CITEȘTE ȘI: Războiul gunoaielor iscat de tranziția între Polaris și RER VEST: Cum au fost catalogate ca ”ilegale” noile tarife pentru gunoi

De altfel, printre singurele măsuri luate de primărie a fost o amendă de 2.500 de lei dată către Polaris și o serie de declarații ale primarului Pleșa.

Între timp, după ce RER VEST a anunțat că va intra să colecteze gunoiul din 30 noiembrie și Polaris – că va mai activa până la data respectivă, ca prin minune totul a revenit la normal.

Polaris a reînceput să ridice gunoiul din Alba Iulia și, din câte se pare, nici la depozitul de la Galda nu au mai fost probleme.

Evenimente artistice și culturale în Alba Iulia. Reenactment și concerte în Piața Cetății

Primarul Pleșa a continuat evenimentele culturale din Alba Iulia. Trupele de daci și romani au reapărut în fiecare vineri la Alba Iulia și de asemenea administrația Pleșa a păstrat și Garda Austriacă, cu mai multe reprezentații în timpul săptămânii.

Chiar dacă primăvara și vara anului 2021 au fost sub semnul pandemiei COVID, aproape în fiecare weekend, la Alba Iulia au existat manifestări artistice în Piața Cetății.

De la concerte și până la festivalul de film, evenimente au fost.

Festivalul Roman s-a bucurat de un real succes în parteneriat cu primăria, Sărbătoarea Muzicii la Alba Iulia de la jumătatea lunii septembrie, dar și Festivalul de Folk, care s-a desfășurat în Piața Cetății, au fost evenimente ce au scos oamenii din case.

Evenimente sportive și inaugurarea pistei de atletism de pe stadionul Cetate

În Alba Iulia, în ultimele luni au avut loc mai multe evenimente sportive, de la curse de bicicletă, la curse de atletism.

În urmă cu câteva zile, Gabriel Pleșa a inaugurat pista refăcută de pe stadionul Cetate. Un proiect început de fostul său coleg de primărie și adversar în campania electorală, Voicu Paul.

Atunci, la presiunile unor cetățeni, în plină campanie electorală, administrația Voicu a semnat contractul. Voicu nu a mai apucat să inaugureze pista din poziția de primar.

Pe pista refăcută a pășit Gabriel Pleșa care, alături de Gabriela Szabo, a dat startul unei competiții la care au particiat câteva sute de elevi.

Ce mai are de făcut Gabriel Pleșa în următorii trei ani

Dacă stăm să analizăm promisiunile din campania electorală, Gabriel Pleșa are de început foarte multe proiecte.

În linii mari: are de realizat un ștrand la Alba Iulia, de reabilitat stadionul Cetate sau de montat camere de supraveghere prin oraș.

Până acum totul e la stadiul incipient: pentru ștrand se caută arheologi care să facă o cercetare arheologică. La capitolul stadion, Gabriel Pleșa a spus că este pe lista scurtă de investiții și, cel mai probabil, vizează o investiție în echipa de fotbal orașului.

Proiectul pentru supraveghere video a început și primăria vrea să monteze 17 noi camere video de supraveghere în zece locații din municipiu.

De asemenea, a promis digitalizarea primăriei.

Mai mult, a promis un nou spital județean la Alba Iulia sau un pod nou peste Mureș.

Cei care l-au votat pe Gabriel Pleșa mai așteaptă, din partea administrației, 1000 de noi locuri de parcare promise în campania electorală.

Însă, cea mai mare promisiune a candidatului Pleșa, care între timp a devenit primar, a fost cea privind tramvaiele electrice la Alba Iulia.

Rămâne de văzut cum, în următorii trei ani, primarul Gabriel Pleșa va începe implementarea unui proiect privind tramvaie electrice în oraș.

Sondaj

SONDAJ Cum apreciați primul an de mandat administrativ al primarului din Alba Iulia, Gabriel Pleșa?

Număr total de voturi 1.988

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

2 Comentarii

2 Comentarii

  1. pilu

    miercuri, 29.09.2021 at 18:11

    Pai ma primaru lu’ peste, daca cinema Columna a fost preluata cu sarcini de ce vi si spui ca o demolezi. Fa un referendum sau ceva asemanator, sa poti sa-l demolezi, pana nu pierzi Primaria. Ai fost cam guraliv in campanie si acum o dai de gard.

  2. dan

    miercuri, 29.09.2021 at 19:39

    jegul ala de cinema ar trebui demolat la cererea dsp alba e focar in centrul municipiului, daca nu cinematografia sa fie obligata la curatenie si intretinere.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate

EVENIMENT

ALBA: 17 cazuri COVID înregistrate în ultimele 24 de ore. Situația infectărilor în localitățile din județ, 7 decembrie

Publicat

Au fost înregistrate 17 cazuri COVID noi în ultimele 24 de ore, în județul Alba, potrivit datelor transmise de Direcția de Sănătate Publică (DSP), miercuri, 7 decembrie. 

Numărul este semnificativ având în vedere că în ultimele 7 zile au fost raportate între 1 și 8 cazuri noi, zilnic. A crescut ușor și numărul de testări.

Vezi și Explozie de cazuri de infecții acute ale căilor respiratorii și pneumonii în Alba. Câte persoane s-au îmbolnăvit în ultimele zile

În județul Alba, sunt 83 de cazuri active. Incidența COVID în județul Alba este de 0,22.

De la începutul pandemiei, în Alba au fost 59.686 cazuri confirmate, 58.453 persoane vindecate, 1.311 decese.

În ultimele 24 de ore, în județul Alba, au fost făcute 149 testări: 45 PCR (21 la DSP și 24 la spitalul județean), 104 teste rapide.

Cazuri COVID raportate în ultimele 24 de ore în județul Alba

Urban

  • Alba Iulia – 2 cazuri (+2 cazuri reinfectare)
  • Blaj – 2 cazuri (+1 caz reinfectare)
  • Cugir – 2 cazuri
  • Aiud – 1 caz (+1 caz reinfectare)

Rural

  • Cut – 1 caz
  • Livezile – 1 caz
  • Sâncel – 1 caz
  • Sântimbru – 1 caz reinfectare
  • Șpring – 2 cazuri reinfectare

Numărul de cazuri active pe localități – Rata incidenței cazurilor noi COVID-19 la 14 zile

Localitate Incidența Cazuri
Urban    
ORAŞ CUGIR 1.15 29
ORAŞ BAIA DE ARIEŞ 0.54 2
ORAŞ ABRUD 0.39 2
MUNICIPIUL BLAJ 0.34 7
MUNICIPIUL ALBA IULIA 0.28 22
MUNICIPIUL SEBEŞ 0.18 6
ORAŞ ZLATNA 0.13 1
ORAŞ OCNA MUREŞ 0.07 1
MUNICIPIUL AIUD 0 0
ORAŞ CÂMPENI 0 0
ORAŞ TEIUŞ 0 0
Rural    
LIVEZILE 1.74 2
BLANDIANA 1.14 1
BUCIUM 0.73 1
SĂLCIUA 0.73 1
ROŞIA DE SECAŞ 0.63 1
BUCERDEA GRÂNOASĂ 0.44 1
LUNCA MUREŞULUI 0.39 1
LUPŞA 0.36 1
VINŢU DE JOS 0.36 2
CETATEA DE BALTĂ 0.32 1
BISTRA 0.22 1
ALBAC 0 0
ALMAŞU MARE 0 0
ARIEŞENI 0 0
AVRAM IANCU 0 0
BERGHIN 0 0
CÂLNIC 0 0
CENADE 0 0
CERGĂU 0 0
CERU-BĂCĂINŢI 0 0
CIUGUD 0 0
CIURULEASA 0 0
CRĂCIUNELU DE JOS 0 0
CRICĂU 0 0
CUT 0 0
DAIA ROMÂNĂ 0 0
DOŞTAT 0 0
FĂRĂU 0 0
GALDA DE JOS 0 0
GÂRBOVA 0 0
GÂRDA DE SUS 0 0
HOPÂRTA 0 0
HOREA 0 0
IGHIU 0 0
ÎNTREGALDE 0 0
JIDVEI 0 0
LOPADEA NOUĂ 0 0
METEŞ 0 0
MIHALŢ 0 0
MIRĂSLĂU 0 0
MOGOŞ 0 0
NOŞLAC 0 0
OCOLIŞ 0 0
OHABA 0 0
PIANU 0 0
POIANA VADULUI 0 0
PONOR 0 0
POŞAGA 0 0
RĂDEŞTI 0 0
RÂMEŢ 0 0
RIMETEA 0 0
ROŞIA MONTANĂ 0 0
SĂLIŞTEA 0 0
SÂNCEL 0 0
SÂNTIMBRU 0 0
SĂSCIORI 0 0
SCĂRIŞOARA 0 0
ŞIBOT 0 0
SOHODOL 0 0
ŞONA 0 0
ŞPRING 0 0
STREMŢ 0 0
ŞUGAG 0 0
UNIREA 0 0
VADU MOŢILOR 0 0
VALEA LUNGĂ 0 0
VIDRA 0 0

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Noul Mers al Trenurilor 2022-2023: se introduc trenuri Intercity, unele cu traseu și prin județul Alba. Cu ce viteză vor circula

Publicat

CFR Călători introduce 12 trenuri Intercity, din 11 decembrie. Patru dintre acestea au traseu prin județul Alba.

”După o pauză de 8 ani, este reintrodusă categoria de tren Intercity pe rutele pe care viteza și condițiile tehnice permit acest serviciu”, potrivit companiei.

Acestea intră în vigoare noul Mers al Trenurilor 2022-2023, ce va fi valabil până în 9 decembrie 2023.

Trenurile noi Intercity

Nr. Tren / Staţie plecare / Plecare / Staţie sosire / Sosire / Total (km) / Timp total (min) / Viteză comercială (km/h)

  • IC 531 „Avram Iancu”: plecare din stația Bucureşti Nord ora 13.20 – sosire Cluj Napoca ora 21.49 – 493.85 km – timp 8h 29m – viteză comercială 58,21 km/h
  • IC 521 „Avram Iancu”: plecare din stația Teiuş ora 20.10 – sosire Arad, ora 23.37 – 230.14 km – timp 3h 27m – viteză comercială 66,71 km/h (ramură de la tren IC 531)
  • IC 532 „Avram Iancu”: plecare din stația Cluj Napoca, ora 8.10 – sosire Bucureşti Nord ora 16.51 – 493.85 km – timp 8h 41m – viteză comercială 56,87 km/h
  • IC 522 „Avram Iancu”: plecare din stația Arad ora 6.19 – sosire Teiuş – ora 9.47 – 230.14 km – timp 3h 28m – viteză comercială 66,39 km/h (ramură pentru tren IC 532)
  • IC 536 „Tomis Expres”: plecare din stația Constanţa ora 17.20 – sosire Braşov ora 21.50 – 391.22 km – timp 4h 30m – viteză comercială 86,94 km/h
  • IC 538 „Tomis Expres”: plecare din stația Braşov ora 7.00 – sosire Constanţa ora 11.30 – 391.22 km – timp 4h 30m – viteză comercială 86,94 km/h
  • IC 551 „Ștefan cel Mare”: plecare din Bucureşti Nord –ora 17.23 – sosire Suceava –ora 23.02 – 446.9 km –timp 5h 39m – viteză comercială 79,1 km/h
  • IC 562 „Ștefan cel Mare”: plecare Paşcani ora 22.28 – sosire Iaşi ora 23.28 – 75.66 km – timp 1h 01m – viteză comercială 75,66 km/h (ramură de la tren IC 551)
  • IC 552 „Ștefan cel Mare”: plecare Suceava ora 5.45 – sosire Bucureşti Nord ora 11.27 – 446.9 km – timp 5h 42m – viteză comercială 78,4 km/h
  • IC 561 „Ștefan cel Mare”: plecare Iaşi ora 5.17 – sosire Paşcani ora 6.18 – 75.66 km – timp 1h 0m – viteză comercială 74,42 km/h (ramură pentru tren IC 552)
  • IC 581: plecare Bucureşti Nord ora 17.30 – sosire Constanţa ora 19.30 – 224.88 km – timp 2h 00m – viteză comercială 112,44 km/h
  • IC 582: plecare Constanţa ora 10.50 – sosire Bucureşti Nord ora 12.50 – 224.88 km – timp 2h 00m – viteză comercială 112,44 km/h

Serviciul InterCity

Compunerea trenurilor IC este asigurată cu peste 30 vagoane de călători (vagoane clasa I, vagoane clasa a II-a și vagoane clasa a II-a cu spațiu destinat serviciului de alimentație publică). Toate vagoanele sunt modernizate și sunt dotate la nivelul standardelor actuale, cu instalație de climatizare, toalete ecologice, uși de acces și intermediare semiautomate, prize electrice pentru încărcare telefon mobil sau laptop, instalație de sonorizare, afișaj digital, rastel pentru bagaje voluminoase în fiecare capat al salonului.

În aceste trenuri, călătorii beneficiază de internet în regim wi-fi, vagoanele având montat echipamentul adecvat și sunt apte pentru circulație cu viteza maximă de 160 km/h și chiar 200 km/h unele dintre ele.

Alte noutăți din noul Mers al Trenurilor 2022-2023

Potrivit CFR Călători, în noul Mers al Trenurilor 2022-2023 vor circula zilnic în medie 1100 trenuri operate de CFR Călători, în funcție de perioada din an.

Alte noutăți:

  • față de mersul anterior, “Tomis Expres” Constanța-Brașov și retur are o oprire suplimentară în Ploiești.
  • este optimizată capacitatea de transport pe anumite relații prin introducerea unor trenuri noi, de exemplu pe ruta București Nord – Roșiori – Craiova și retur cu tendința circulației într-un program de mers cadențat pe viitor. Alte noi trenuri sunt introduse pe ruta Iași – Cluj Napoca și retur.
  • în anumite zone CFR Călători operează cu trenuri RE care asigură condiții apropiate cu cele ale trenurilor IR dar la un tarif mai mic, ceea ce oferă accesibilitate unei categorii cât mai largi de călători
  • trenurile IR de pe ruta  București – Pitești devin trenuri RE cu mers într-un program cadențat
  • ruta București – Brașov și retur este asigurată zilnic cu circa 21 perechi de trenuri asigurând un program orar de călătorie flexibil pentru publicul călător
  • trenurile “Prietenia” 402/ 401 București Nord-Chișinău și retur, precum și trenurile 1064/1061 Iași-Ungheni și retur circulă zilnic în acest mers de tren nou
  • în sezonul estival între principalele orașe din țară și litoral se asigură legătura cu trenuri directe; pe distanța Constanța – Mangalia și retur trenurile circulă în regim de tren Regio și la tarifele aferente acestui rang de tren.

sursă foto: CFR Călători (Facebook)

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO ȘTIREA TA: Mașină distrusă într-o parcare din Alba Iulia. Polițiștii au deschis un dosar penal. Ce s-ar fi întâmplat

Publicat

O mașină a fost distrusă în noaptea de marți spre miercuri, într-o parcare din Alba Iulia. Mașina a rămas fără geamuri și oglinzile laterale. Un dosar penal pentru distrugere a fost deschis de polițiștii din Alba Iulia, în urma unui apel la 112. 

Potrivit reprezentanților IPJ Alba, polițiștii din Alba Iulia au început cercetările în cazul distrugerii unei mașini parcate în zona Stadionului Cetate.

Din câte se pare motivul distrugerii ar fi o neînțelegere între doi soți, potrivit unor surse.

Mașina a fost grav avariată: mai exact a rămas fără geamuri laterale, cu parbrizul spart și fără oglinzi.

O fotografie cu mașina distrusă a fost postată pe Facebook, pe grupul INFO TRAFIC jud. ALBA.

sursă foto: Cosmin M. (Facebook, INFO TRAFIC jud. ALBA)

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

16 decembrie: Târg de Crăciun, la Liceul Sportiv din Alba Iulia. Elevii vor să strângă bani pentru un teren de sport acoperit

Publicat

Elevii și profesorii Liceului cu Program Sportiv din Alba Iulia organizează, în data de 16 decembrie, un Târg școlar de Crăciun, pentru strângerea de fonduri în vederea realizării unui teren de sport acoperit. 

Evenimentul va avea loc vineri, 16 decembrie, între orele 12:00 – 18:00, la Liceul cu Program Sportiv Alba Iulia.

Fiecare clasă de gimnaziu și liceu va avea un stand de prezentare a produselor realizate de elevi și expuse pentru vânzare, se va organiza și o tombolă și un concert de colinde.

Se vor premia: cel mai bine organizat stand, cea mai frumoasă clasă de ciclu primar, clasa cu cea mai bună vânzare.

„Pentru succesul acestui eveniment, avem nevoie de sprijinul dumneavoastră, dragi părinți, atât în ceea ce priveşte realizarea produselor, cât mai ales cumpărarea lor. Bucuria de a dărui este starea specifică sărbătorilor de iarnă”, au transmis organizatorii evenimentului.

Evenimentul face parte din proiectul „Împreună facem performanță”, lansat de Liceul cu Program Sportiv Alba Iulia, în parteneriat cu Asociația Narada.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate


Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax