Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

6.752 cazuri COVID confirmate în România în ultimele 24 de ore. 1.056 pacienți la ATI, 86 decese. Date oficiale din 8 noiembrie


Publicat

Județ / cazuri reconfirmate pozitiv

Municipiul Bucureşti – 137

Prahova – 129

Sibiu – 55

Iaşi – 51

Cluj – 50

Dâmboviţa – 43

Braşov – 35

Neamţ – 32

Constanţa – 30

Ialomiţa – 28

Bacău – 27

Ilfov – 26

Timiş – 22

Olt – 21

Teleorman – 17

Dolj – 16

Mureş – 16

Bihor – 15

Arad – 13

Alba – 12

Bistriţa – Năsăud – 12

Harghita – 11

Mehedinţi – 11

Buzău – 10

Călăraşi – 10

Argeş – 9

Hunedoara – 9

Suceava – 9

Botoşani – 7

Galaţi – 7

Maramureş – 7

Vrancea – 7

Covasna – 6

Gorj – 6

Vaslui – 6

Brăila – 5

Caraş – Severin – 5

Satu Mare – 5

Vâlcea – 5

Giurgiu – 3

Sălaj – 1

Tulcea – 1

Până astăzi, 7.879 de persoane diagnosticate cu infecție cu SARS – CoV – 2 au decedat.

În intervalul 07.11.2020 (10:00) – 08.11.2020 (10:00) au fost raportate 86 de decese (40 bărbați și 46 femei), ale unor pacienți infectați cu noul coronavirus, internați în spitalele din Alba, Arad, Bacău, Bihor, Bistrița-Năsăud, Botoșani, Brăila, Călărași, Caraș-Severin, Constanța, Dâmbovița, Dolj, Galați, Giurgiu, Harghita, Iași, Mehedinți, Mureș, Neamț, Olt, Prahova, Sibiu, Suceava, Timiș, Tulcea, Vaslui, Ilfov și Municipiul București.

Dintre acestea, 4 decese au fost înregistrate la categoria de vârstă 30-39 de ani, 3 decese la categoria de vârstă 40-49 de ani, 5 decese la categoria de vârstă 50-59 de ani, 25 decese la categoria de vârstă 60-69 ani, 32 decese la categoria de vârstă 70-79 ani și 17 decese la categoria de peste 80 de ani.

83 dintre decesele înregistrate sunt ale unor pacienți care au prezentat comorbidități, iar 3 pacienți decedați nu au prezentat comorbidități.

În unitățile sanitare de profil, numărul total de persoane internate cu COVID-19 este de 12.295. Dintre acestea, 1.056 sunt internate la ATI.

Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 3.476.645 de teste. Dintre acestea, 21.552 au fost efectuate în ultimele 24 de ore, 13.421  în baza definiției de caz și a protocolului medical și 8.131 la cerere.

Pe teritoriul României, 40.629 persoane confirmate cu infecție cu noul coronavirus sunt în izolare la domiciliu, iar 23.788 de persoane se află în izolare instituționalizată. De asemenea, 71.017 persoane se află în carantină la domiciliu, iar în carantină instituționalizată se află 20 persoane”.

sursă: Grupul de Comunicare Strategică



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

Situațiile în care elevii și profesorii pot face cursuri online și după deschiderea școlilor. Precizările ministrului Educației

Publicat

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a anunțat, miercuri, că elevii și profesorii care au vulnerabilităţi pot învăţa, respectiv preda online, dar trebuie să aibă un certificat medical.

„În primul rând, cu toţii ne dorim revenirea la normalitate. Normalitate înseamnă şcoală cu prezenţă fizică, componente de online în perioada ce va urma. Elevii care au vulnerabilităţi, certificatul medical, cu siguranţă vor avea acces la învăţarea online. Elevii care au vulnerabilităţi şi care au certificate medicale vor putea învăţa online.

Aparţinătorii: părinţi, bunici ai acestor copii care au vulnerabilităţi generate de boli cronice certificate medical şi ei vor avea acces la învăţământ online.

Cadrele didactice pot avea vulnerabilităţi şi cu certificat medical vor putea să predea online, asta în cazul în care nu vor exista – şi în cea mai mare parte nu există – cadre didactice care să înlocuiască aceşti colegi care au vulnerabilităţi medicale. În acest fel vom asigura accesul la învăţământ online oricui are o motivare solidă, o certificare medicală”, a declarat Sorin Cîmpeanu, întrebat miercuri despre faptul că unii părinţi au semnat o petiţie în care cer ca şcolile să fie deschise din luna februarie în sistem hibrid, în contextul noii tulpini de coronavirus apărută şi în România.

El a adăugat că riscul nu poate fi eliminat, ci gestionat, iar dacă specialiştii vor spune pe 2 februarie că riscul poate fi gestionat, atunci şcolile pot fi deschise cu prezenţă fizică.

„Teama este un lucru normal, riscul nu poate fi eliminat, riscul poate să fie gestionat. Dacă cei cu compentenţă în domeniul medical ne vor spune pe data de 2 februarie că acest risc, din perspectivă sanitară, poate fi gestionat, atunci şcolile se vor deschide cu prezenţă fizică.

  • prezenţa fizică în scenariul verde, rata de infectare sub 1 la mie,
  • toate şcolile deschise, prezenţă fizică pentru grădiniţe, învăţământ primar, clase terminale, la rata de infectare între 1 şi 3 la mie,
  • prezenţă fizică doar în grădiniţe şi în învământ primar în scenariul roşu, rată de infectare de peste 3 la mie, dar nu mai mult de 6 la mie, caz în care întreaga localitate intră în carantină.

Acolo unde există prezenţă fizică se poate spune că ne-am întors la normalitate. Întoarcerea la normalitate înseamnă întoarcere la regulile care nu dădeau posibilitatea de a alege fără motiv dacă vrei sau dacă nu vrei să mergi la şcoală. Această alegere nu exista nici pentru elevi, nici pentru cadre didactice”, a completat Cîmpeanu.

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, afirmă că 1,4 milioane de elevi din totalul de 2,9 milioane ar putea merge la şcoală din 8 februarie.

Datele se pot schimba (…) vom vedea fotografia momentului în data de 2 februarie (…) O estimare făcută acum câteva zile era de 1,4 milioane de elevi din cei 2,9 milioane de elevi”, a declarat Cîmpeanu, sâmbătă, la un post de televiziune, potrivit Agerpres.

El a precizat că pentru cei 500.000 de studenţi există un alt regim, fiecare universitate urmând să decidă dacă aceştia vor face cursurile în sistem fizic, online sau hibrid.

“Am constituit un grup de monitorizare a acţiunilor necesare pentru pregătirea şcolilor la nivelul Ministerului Educaţiei.

Acest grup a cerut raportări cu o cadenţă săptămânală cu privire la stocurile de substanţe sanitare, de măşti şi la toate celelalte elemente necesare asigurării protecţiei în şcoli în momentul deschiderii acestora.

În fiecare zi de vineri, din toată ţara există obligativitatea raportării către ministrul Educaţiei a situaţiei până în data de 8 februarie şi după 8 februarie, pentru a putea să ne asigurăm că nu se produc sincope în elementele necesare protecţiei stării de sănătate a celor care vor merge în şcoli.

E vorba, de toate şcolile – acolo unde rata de infectare e sub 1 la mia de locuitori, între 1 şi 3 la mie – de grădiniţe, învăţământ primar şi clase terminale şi să sperăm cât mai puţine zone vor fi în scenariu roşu, acolo unde se deschid cu prezenţă fizică doar grădiniţele şi clasele I – IV”, a adăugat Sorin Cîmpeanu.

Câți bani vor primi profesorii pentru recuperarea orele pierdute din cauza restricțiilor

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, doreşte iniţierea unui program de ore remediale pentru elevi în valoare de 240 de milioane lei, sumă din care să fie plătiţi profesorii ce vor susţine aceste ore.

„Am estimat un număr mediu de pregătire remedială de 5 ore pe săptămână pentru aceia care au nevoie, pentru care cadrele didactice vor decide că pierderile se pot compensa prin cinci ore pe săptămână vreme de 16 săptămâni.

Atât durează programul pe care dorim să-l iniţiem prin ordonanţă de urgenţă – 16 săptămâni, începând din februarie pentru cei care revin la şcoală. (…)

Programul prevede o sumă de 240 milioane de lei împărţită în felul următor: 144 milioane de lei din POCU, destinat învăţământului primar şi gimnazial, la care se adaugă 96 de milioane de lei prin programul Romanian Second Reeducation, derulat împreună cu Banca Mondială, care are ca obiectiv principal reducerea abandonului şcolar”, a spus Cîmpeanu, sâmbătă, la Digi 24.

Potrivit acestuia, pierderile generate de predarea online sunt „evidente”, „mari” şi „foarte neuniforme”, diferă de la o zonă la alta, de la o şcoală la alta, în funcţie de accesul la echipamente şi internet şi de predarea online în sine.

Ministrul a precizat că orele remediale presupun prezenţa fizică a elevilor şi că anterior profesorii trebuie să identifice pierderile elevilor.

El a explicat că, în prezent, nu există obligaţia legală a cadrului didactic de a ţine ore remediale, însă se are în vedere un tarif orar motivant de 100 de lei.

„240 de milioane de lei înseamnă că 2,4 milioane de ore pot fi făcute, în medie, luând în considerare cele 6.396 de şcoli în România, înseamnă 375 de ore pe şcoală, numărul mediu de ore remediale. (…)

Sigur că vor fi şcoli care vor merge spre 1.000 de ore remediale şi şcoli care vor merge spre 200 de ore remediale”, a adăugat Sorin Cîmpeanu.

Școlile nu vor fi deschise fără măsuri de precauție

Școlile nu vor fi deschise fără să fie luate măsuri de precauție. Vlad Voiculescu: ”Nu o vom face fără măsuri de precauție și printre măsurile de precauție vor fi următoarele:

  • vaccinarea personalului din învățământ, vaccinarea învățătorilor, vaccinarea profesorilor. Tot personalul din învățământ este în etapa a doua de vaccinare, etapă deschisă astăzi.
  • A doua măsură pe care o luăm este testarea, testarea tuturor persoanelor simptomatice și a tuturor persoanelor care sunt contacți ai celor identificați pozitiv cu Covid-19. Cu alte cuvinte, dacă cineva apare într-o anchetă epidemiologică și intră în contact cu cineva din acea școală sau lucrează în acea școală, va fi imediat testată cu teste antigen, fie că este copil, fie că este adult. De asemenea, dacă un copil într-o clasă este depistat pozitiv, atunci toți copii vor fi testați.

Cele patru scenarii aplicate după data de 8 februarie pentru școli, licee și grădinițe:

Scenariul verdeincidența sub 1 la mie:  toate școlile se redeschid fizic. Toți elevii merg la școală

Scenariul galbenincidența între 1- 3 la mie:  merg la școală elevii din ciclul primar ( clasele I- IV) și cei din clasele terminale clasa a VIII-a și Clasa a XII-a și a XIII-a. NU merg la scoală clasele V, VI, VII și IX, X, XI. La aceste clase NU se fac cursuri în sistem hibrid. Numai online.

Scenariul roșu –  incidența peste 3 la mie: continuă să meargă la școală copiii de grădiniță și elevii din ciclul primar. Ceilalți elevi nu merg la școală.

Rata de infectare peste 6 la mie: Când se ajunge la rata de infectare peste 6 la mie, localitatea se carantinează, școlile de închid.Nimeni nu mai merge la școală

Sistemul hibrid dispare complet după 8 februarie

Ministrul Educației susține că varianta hibridă nu a dat rezultate, fiind eliminată complet în decizia luată de autorități.

„Experiențele din educație mi-au arătat că nu este eficient și mi se pare mai eficient așa. Unul dintre motivele pentru renunțarea la varianta hibrid este acela că profesorilor le e imposibil să aibă grijă de jumătate de elevi în clasă și de cealaltă jumătate în online, în același timp”, a declarat Ministrul Educației la Digi24.

Rata de infectare și scenariul pentru fiecare localitate vor fi publicate zilnic de autoritățile locale.

Structura anului școlar în semestrul al doilea:

  • Vacanţa intersemestrială – sâmbătă, 30 ianuarie 2021 – duminică, 7 februarie 2021.Semestrul al II-lea are 17 săptămâni de cursuri dispuse în perioada 8 februarie 2021 – 18 iunie 2021, astfel:
  • Cursuri – luni, 8 februarie 2021 – joi, 1 aprilie 2021
  • Vacanţă – vineri, 2 aprilie 2021 – duminică, 11 aprilie 2021
  • Cursuri – luni, 12 aprilie 2021 – joi, 29 aprilie 2021
  • Vacanţă – vineri, 30 aprilie 2021 – duminică, 9 mai 2021
  • Cursuri – luni, 10 mai 2021 – vineri, 18 iunie 2021

Pentru clasa a VIII-a – cursurile se termină în 11 iunie, iar pentru clasa a XII-a cursurile se termină în 4 iunie.

Calendar Evaluare națională și Bacalaureat 2021

IMPORTANT: Din cauza întârzierii încheierii mediilor există posibilitatea ca pentru examenele naționale să fie necesare sesiuni suplimentare, decalate față de datele stabilite

CALENDAR Evaluare Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, în anul școlar 2020-2021:

  • 7 – 11 iunie 2021 – Înscrierea la evaluarea națională
  • 22 iunie 2021 – Limba și literatura română, probă scrisă
  • 24 iunie 2021 – Matematică, probă scrisă
  • 25 iunie 2021 – Limba și literatura maternă, probă scrisă
  • 29 iunie 2021 (până la ora 14:00) – Afișarea rezultatelor înaintea contestațiilor
  • 29 iunie 2021 (ora 16:00 – ora 19:00) – 30 iunie 2021 (ora 8:00 – ora 12:00) – Depunerea contestațiilor
  • 30 iunie – 4 iulie 2021 – Soluționarea contestațiilor
  • 4 iulie 2021 – Afișarea rezultatelor finale după soluționarea contestațiilor

CALENDARUL examen de Bacalaureat 2021:

Sesiunea iunie – iulie 2021

  • 31 mai – 4 iunie 2021 – Înscrierea candidaților la prima sesiune de examen
  • 4 iunie 2021 – Încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/a XIII-a
  • 14-16 iunie 2021 – Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română -proba A
  • 16-17 iunie 2021 – Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B
  • 18-23 iunie 2021 – Evaluarea competențelor digitale – proba D
  • 23-25 iunie 2021 – Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională – proba C
  • 28 iunie 2021 – Limba și literatura română – proba E.a) – proba scrisă
  • 29 iunie 2021 – Proba obligatorie a profilului – proba E.c) – proba scrisă
  • 30 iunie 2021 – Proba la alegere a profilului și specializării – proba E.d) – proba scrisă
  • 1 iulie 2021 – Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă
  • 5 iulie 2021 – Afișarea rezultatelor la probele scrise până la ora 12,00) și depunerea contestațiilor în intervalul orar 12,00 – 18,00
  • 6 – 9 iulie 2021 – Rezolvarea contestațiilor
  • 9 iulie 2021 – Afișarea rezultatelor finale

Sesiunea august – septembrie 2021

  • 19 – 26 iulie 2021 – Înscrierea candidaților la a doua sesiune de examen, inclusiv a candidaților care au promovat examenele de corigențe
  • 16 august 2021 – Limba și literatura română – proba E.a) – proba scrisă
  • 17 august 2021 – Proba obligatorie a profilului – proba E.c) – proba scrisă
  • 18 august 2021 – Proba la alegere a profilului și specializării – proba E.d) – proba scrisă
  • 19 august 2021 – Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă
  • 23-24 august 2021 – Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A
  • 25 august 2021 – Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B
  • 26 – 27 august 2021 – Evaluarea competențelor digitale – proba D
  • 30 – 31 august 2021 – Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională – proba C
  • 31 august 2021 – Afișarea rezultatelor la probele scrise (până la ora 12,00) și depunerea contestațiilor (orele 12,00 – 18,00)
  • 1- 3 septembrie 2021 – Rezolvarea contestațiilor
  • 3 septembrie 2021 – Afișarea rezultatelor finale

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO Ministrul Sănătății: Avem mai puține doze de vaccin decât am avea nevoie. Controale la centrele unde se sare peste rând

Publicat

Ministrul Sănătății, Vlad Voiculescu, a declarat că există suspiciunea că un număr mare de persoane care ar fi trebuit vaccinate în etapa a III-a, au fost de fapt vaccinate mai repede, respectiv în a doua etapă.

Asta, spune ministrul, în contextul în care în România sunt mai puține vaccinuri decât este nevoie. 

Declarațiile ministrului Voiculescu: 

”În momentul acesta avem mai puține doze de vaccin decât am avea nevoie. E necesar ca autoritățile să nu rămână pasive la inechități. În principiu și în practică trebuie să îi protejăm pe cei vulnerabili.

Se vor face echipe de control MS-DSP pentru a vedea cum stau lucrurile în fapt la centrele de vaccinare. România nu poate să fie un sat fără câini.

Am vorbit cu premierul pentru introducerea de sancțiuni, dacă strategia de vaccinare nu este respectată la centre. În acest moment putem să îi asigurăm de avertismente disciplinare, în curând vom putea vor de sancțiuni (…).

Nu au fost puţine exemplele semnalte în presă de organizări separate pentru diverse instituţii ale statului. Cred că este jenant.

Acest lucru a fost discutat cât se poate de onest cu toată lumea, inclusiv cu premierul României, care împărtăşeşte pe de-a întregul această opinie şi această îngrijorare.

Vulnerabilități: 30% din vaccinări sunt în afara platformei de vaccinare. Sunt oameni care merg în centre sau centre care nu sunt bine informatizate.

Faptul că oamenii nu se programează în platformă și merg direct la centru reprezintă o vulnerabilitate pe care i-am semnalat-o dr Gheorghiță care trebuie remediată cât mai rapid. 30% este mult”.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

DOCUMENT: Măsuri decise de CJSU Alba pentru Galda de Jos, Săsciori, Șibot, Șona, Sohodol, Ohaba. Ce trebuie respectat

Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba a decis miercuri măsuri ce trebuie respectate în șase localități din județ.

Decizia intră în vigoare de joi, 28 ianuarie, ora 00.00.

Pentru comunele Galda de Jos, Săsciori, Șibot și Șona sunt măsuri de scenariul galben, iar Sohodol și Ohaba sunt în scenariul verde.

HOTĂRÂREA nr. 19 din 27.01.2021 privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire  a răspândirii virusului SARS-CoV-2 pe raza unităților administrativ-teritoriale Galda de Jos, Ohaba, Săsciori, Sohodol, Șibot și Șona

HOTĂRÂREA NR. 19 – CJSU ALBA

Art. 1 (1) La nivelul comunelor Galda de Jos, Săsciori, Șibot și Șona unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 este între 1,5 și 3 cazuri la 1.000 de locuitori, începând cu data de 28.01.2021, ora 0000, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

b) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

c) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

d) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

e) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

f) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2300-0500, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, ori decesul unui membru de familie;

g) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 0600-2300, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

h) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 0600-2300, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă, este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

m) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, cu obligația respectării orarului de lucru cu publicul între orele 0600-2300;

Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia, sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență.

Art. 2 La nivelul comunei Ohaba, unde s-a înregistrat  o rată de incidență de 0 cazuri la 1000 de locuitori, respectiv în comuna Sohodol, unde s-a înregistrat  o rată de incidență de 1,19 cazuri la 1000 de locuitori de îmbolnăvire cu noul coronavirus SARS-CoV-2, începând cu data de 28.01.2021, ora 0000, încetează aplicarea măsurilor stabilite pentru diminuarea riscului, prin Hotărârea C.J.S.U. Alba nr. 13/19.01.2021, respectiv Hotărârea C.J.S.U. Alba nr. 12/17.01.2021.

Hotărârile adoptate de Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba până la data adoptării acestei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

LISTA Manualele pentru clasele I-VIII valabile în anul școlar 2021-2022, aprobate de Ministerul Educației

Publicat

Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE) a publicat lista manualelor școlare valabile în clasele I-VIII în anul școlar 2021-2022. “Catalogul manualelor școlare valabile în învățământul preuniversitar clasele I-VIII, an școlar 2021-2022” este un document ce poate fi descărcat și care prezintă volumele în tabele pentru fiecare clasă în parte.

Tabelele includ șase rubrici – titlul, clasa la care poate fi folosit manualul, editura, anul aprobării și modul de achiziție.

În total:

  • La clasa I sunt 42 de manuale aprobate
  • La clasa a II-a – 43 de manuale aprobate
  • La clasa a III-a – 48 de manuale aprobate
  • La clasa a IV-a – 61 de manuale aprobate
  • La clasa a V-a – 122 de manuale aprobate
  • La clasa a VI-a – 96 de manuale aprobate
  • La clasa a VII-a – 89 de manuale aprobate
  • La clasa a VIII-a – 56 de manuale aprobate

Lista pentru fiecare clasă în parte poate fi descărcată  din linkurile de mai jos:

Catalog_manuale_scolare_invatamant_preuniversitar_2021-2022_clasele_VIII Catalog_manuale_scolare_invatamant_preuniversitar_2021-2022_clasele_VII Catalog_manuale_scolare_invatamant_preuniversitar_2021-2022_clasele_VI Catalog_manuale_scolare_invatamant_preuniversitar_2021-2022_clasele_V Catalog_manuale_scolare_invatamant_preuniversitar_2021-2022_clasele_IV Catalog_manuale_scolare_invatamant_preuniversitar_2021-2022_clasele_III Catalog_manuale_scolare_invatamant_preuniversitar_2021-2022_clasele_II Catalog_manuale_scolare_invatamant_preuniversitar_2021-2022_clasa I

Majoritatea școlilor se vor redeschide fizic din 8 februarie, odată cu începerea semestrului al doilea, care are 17 săptămâni de cursuri. Se va ține cont însă de situația epidemiologică din fiecare județ/localitate, urmând să se revină la variantele diferențiate pe scenarii.

Scenariul verde –incidența sub 1 la mie:  toate școlile se redeschid fizic. Toți elevii merg la școală

Scenariul galben –incidența între 1- 3 la mie:  merg la școală elevii din ciclul primar ( clasele I- IV) și cei din clasele terminale clasa a VIII-a și Clasa a XII-a și a XIII-a. NU merg la scoală clasele V, VI, VII și IX, X, XI. La aceste clase NU se fac cursuri în sistem hibrid. Numai online.

Scenariul roșu –  incidența peste 3 la mie: continuă să meargă la școală copiii de grădiniță și elevii din ciclul primar. Ceilalți elevi nu merg la școală.

Rata de infectare peste 6 la mie: Când se ajunge la rata de infectare peste 6 la mie, localitatea se carantinează, școlile de închid. Nimeni nu mai merge la școală

Vezi și Când se termină semestrul și câte zile de școală mai au elevii. Structura anului școlar 2020-2021 cu detalii despre examene

Pentru Evaluare Națională 2021, noua programă urmează să fie publicată la începutul semestrului al doilea, iar după 15 februarie vor fi disponibile și teste de antrenament.

Citește și EVALUARE NAȚIONALĂ 2021: Modele de subiecte pentru examen, publicate de Ministerul Educației. Care sunt cerințele

Reamintim că Federaţia Naţională a Părinţilor – EDUPART a propus, în colaborare cu profesori, o serie de modificări ale programei pentru Evaluarea Națională 2021 – clasa a VIII-a, la limba și literatura română.

Părinții cer eliminarea unor conținuturi din cerințele la Limba și literatura română și implicit modificări la subiectele de examen. Mai solicită ministerului publicarea în fiecare săptămână a câte trei teste de antrenament pentru elevi

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate