Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

755 cazuri de COVID-19 în România, confirmate în ultimele 24 de ore, după 7.313 testări. 506 pacienți la ATI, 43 decese


Publicat

Numărul cazurilor de COVID-19, confirmate în România a ajuns la 87.540, potrivit datelor transmise luni, 31 august, de Grupul de Comunicare Strategică.

Sunt 755 de infectări noi, depistate în ultimele 24 de ore, după 7.313 testări.

Vezi și ALBA: 18 cazuri confirmate în județ, în ultimele 24 de ore. LISTA localităților din care provin persoanele infectate

Până duminică, erau raportate 86.785 de cazuri (952 noi), 37.665 pacienți vindecați, 10.785 asimptomatici externați la 10 zile după depistare, 3.578 decese (39 decese noi), 1.795.633 de teste prelucrate (14.670 în ultimele 24 de ore, din care 7.904 în baza definiției de caz și a protocolului medical, 6.766 la cerere).

Situația cazurilor noi vs. numărul de testări din ultimele zile:

31 august – 755 cazuri noi după 7.313 teste (1.802.946 de teste în total; 6.943 au fost efectuate în ultimele 24 de ore, 4.347 în baza definiției de caz și a protocolului medical, iar 2.596 la cerere; raportate și rezultatele a 370 de teste prelucrate anterior).

30 august – 952 cazuri noi, după 14.670 testări (1.795.633 de teste în total; 14.670 în ultimele 24 de ore, din care 7.904 în baza definiției de caz și a protocolului medical, 6.766 la cerere

29 august – 1.365 cazuri noi, după 24.043 testări (1.780.963 de teste în total; 24.043 în ultimele 24 de ore, din care 13.352 în baza definiției de caz și a protocolului medical, 10.691 la cerere)

28 august – 1.318 cazuri noi după 26.500 testări (în total, 1.756.920 teste; din acestea, 26.059 au fost efectuate în ultimele 24 de ore, 14.319 în baza definiției de caz și a protocolului medical, iar 11.740 la cerere; raportate și rezultatele a 441 de teste prelucrate anterior)

27 august – 1.504 cazuri după 25.052 testări (1.730.420 teste în total; 25.052 în ultimele 24 de ore, din care 14.151 în baza definiției de caz și a protocolului medical, 10.901 la cerere) – record absolut

26 august – 1.256 cazuri noi după 25.320 testări (1.705.368 teste în total; 25.320 efectuate în ultimele 24 de ore, 14.886 în baza definiției de caz și a protocolului medical, 10.434 la cerere; raportate și rezultatele a 434 de teste prelucrate anterior)

25 august – 1.060 cazuri noi după 20.479 de teste (1.679.614 teste în total; 20.479 efectuate în ultimele 24 de ore, 11.764 în baza definiției de caz și a protocolului medical, 8.715 la cerere)

24 august – 825 cazuri noi, după 6.491 testări (1.659.135 de teste în total; 6.460 au fost efectuate în ultimele 24 de ore, 4.493 în baza definiției de caz și a protocolului medical, iar 1.967 la cerere; raportat și rezultatul 31 teste prelucrate anterior).

23 august – 961 cazuri noi, după 13.274 testări (1.652.644 teste în total; 13.274 în ultimele 24 de ore, din care 7.415 în baza definiției de caz și a protocolului medical, 5.859 la cerere)

22 august – 1.189 cazuri noi, după 22.991 testări (1.639.370 teste în total; 22.991 testări în ultimele 24 de ore; 13.593 în baza definiției de caz și a protocolului medical, 9.398 la cerere; un test raportat anterior)

21 august – 1.392 cazuri noi după 25.363 teste (1.616.378 de teste în total; 25.363 în ultimele 24 de ore, 14.242 în baza definiției de caz și a protocolului medical, 11.121 la cerere)

20 august – 1.346 cazuri noi după 24.323 teste (1.591.015 de teste în total; 24.323 efectuate în ultimele 24 de ore, 13.762 în baza definiției de caz și a protocolului medical, iar 10.561 la cerere; raportate și rezultatele a 60 de teste prelucrate anterior)

19 august – 1.409 cazuri noi după 24.307 teste (1.566.632 de teste în total; 24.307 efectuate în ultimele 24 de ore, 14.542 în baza definiției de caz și a protocolului medical, iar 9.765 la cerere; raportate și rezultatele a 231 de teste prelucrate anterior)

Situația îmbolnăvirilor pe județe – 31 august – sursă INSP:

Județ / Număr de cazuri confirmate (total) / Număr de cazuri noi:

Mun. București – 11018 – 102

Suceava – 5298 – 12

Argeș – 5017 – 11

Brașov – 4564 – 12

Prahova – 4230 – 56

Galați – 3302 – 27

Dâmbovița – 3080 – 18

Iași – 2973 – 61

Bacău – 2740 – 18

Timiș – 2561 – 11

Vrancea – 2380 – 8

Bihor – 2351 – 29

Buzău – 2246 – 12

Ilfov – 2179 – 36

Neamț – 2129 – 17

Cluj – 2031 – 16

Vaslui – 1850 – 68

Arad – 1831 – 18

Dolj – 1717 – 18

Brăila – 1702 – 9

Hunedoara – 1689 – 15

Constanța – 1688 – 27

Gorj – 1551 – 4

Sibiu – 1449 – 12

Mureș – 1400 – 2

Botoșani – 1329 – 7

Olt – 1312 – 3

Vâlcea – 1189 – 38

Maramureș – 1157 – 26

Bistrița – Năsăud – 1142 – 1

Mehedinți – 1133 – 7

Alba – 1116 – 19 (1.128 cazuri, 18 noi, potrivit DSP Alba)

Ialomița – 962 – 11

Covasna – 752 –  –

Harghita – 702 – 2

Giurgiu – 690 – 2

Caraș – Severin – 664 –  –

Teleorman – 592 – 7

Călărași – 540 – 8

Tulcea – 538 – 4

Sălaj – 370 –  –

Satu Mare – 293 – 1

Grupul de Comunicare Strategică:

Până astăzi, 31 august, pe teritoriul României, au fost confirmate 87.540 de cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus (COVID – 19). 37.869 de pacienți au fost declarați vindecați și 10.833 de pacienți asimptomatici au fost externați la 10 zile după depistare.

În urma testelor efectuate la nivel național, față de ultima raportare, au fost înregistrate 755 de cazuri noi de persoane infectate cu SARS – CoV – 2 (COVID – 19), acestea fiind cazuri care nu au mai avut anterior un test pozitiv.

Distinct de cazurile nou confirmate, în urma retestării pacienților care erau deja pozitivi, 183 de persoane au fost reconfirmate pozitiv.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Lucrări de reparații pe drumurile comunale și sătești din Bistra. Licitație de 1,9 milioane de lei, lansată în SEAP

Publicat

Primăria comunei Bistra a lansat marți, 22 septembrie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru lucrări de reparații străzi, drumuri comunale și sătești. 

Valoarea estimată a lucrărilor este cuprinsă între 1.600.000 ș1.900.000 de lei, fără TVA. 

Potrivit caietului de sarcini, având în vedere starea precară a străzilor şi drumurilor din comuna Bistra datorate degradărilor evolutive sub acţiunea factorilor climaterici şi mecanici, este necesară executarea lucrărilor de întreţinere specifice acestor tipuri de drumuri, în vederea aducerii acestora la o stare normală de exploatare şi care să asigure siguranţa şi confortul circulaţiei.

Pentru aceasta sunt necesare achiziţionarea a diverse tipuri de piatră – concasată, de construcţie, de carieră, nisip, balast, beton, etc. (livrarea + transportul) şi prestarea de servicii cu utilaje specifice reparaţiilor şi întreţinerii drumurilor (autobasculantă, autogreder, compactor, buldozer, etc.) lucrări reparații străzi asfaltate.

Durata contractului este de 36 luni.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

VIDEO: Mesajul ministrului Nelu Tătaru, la Alba Iulia, pentru cei care protestează împotriva purtării măștilor în școli și licee

Publicat

Prezent marți, la Alba Iulia unde a viziat Spitalul Județean de Urgență Alba, Ministrul Sănătății, Nelu Tătaru, a fost întrebat de reporteri cum comentează protestele din ultimele zile împotriva purtării măștilor de copii în școli.

Acesta a pus accentul pe prevenție și că masca este cea mai sigură metodă de precauție în spații închise în lupta cu pandemia de coronavirus.

De asemenea, la poarta spitalului au fost prezente și câteva persoane care săptămâna trecută au protestat la Alba Iulia, în fața Prefecturii Alba, împotriva purtatului de măști în școli. Aceștia ar fi vrut să vorbească cu Nelu Tătaru despre acest subiect însă nu au avut ocazia.

”Tot ce înseamna studii, tot ce înseamnă recomandări, tot ce înseamnă evaluări, în această pandemie ne-au arătat că cea mai sigură metodă de precauție este portul măștii. Celelalte sunt complementare.

Unde nu putem respecta și dinstanțarea (n.r. în interiorul claselor de curs) portul măștii rămâne obligatorie. Suntem în spațiu închis, în spațiul de clasă, sunt reguli pe care mă gândesc părinții sau bunicii lor le-au indicat și trebuie să le respecte.(…)

Vrem să avem grijă de ei, vrem să avem grijă de cei de acasă, vrem să terminăm odată cu pandemia asta, trebuie să respectăm regulile”, a declarat Nelu Tătaru la Alba Iulia.

Reamintim că un grup de părinți au protestat în ultimele zile la Alba Iulia, dar și în țară împotriva purtării măștilor în unitățile de învățământ.

VEZI ȘI: VIDEO: Acțiune împotriva purtării măștilor la școală, organizată de un grup de părinți din Alba Iulia

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Dezorganizare și haos în derularea Programului ”Casa Eficientă Energetic”, la câteva zile după ce a fost lansat. ZERO COMUNICARE

Publicat

Programul ”Casa Eficientă Energetic” a început în data de 15 septembrie, însă instituția care o gestionează se zbate într-o dezorganizare deplină. Mai mult, comunicarea cu publicul este inexistentă iar aplicarea proiectului în întregime poate fi pusă sub semnul întrebării.

De fapt, programul în valoare de 430 de milioane de lei este inaplicabil, iar motivele țin de modul în care (nu) a fost gândit de la început, de birocrația excesivă și de modul de organizare al angajaților de la Administrația Fondului de Mediu

Beneficiarii s-au putut înscrie online din data de 15 septembrie, urmând ca ulterior să transmită și dosarul pe hârtie, prin poștă. Majoritatea celor care s-au înscris au aflat însă, în scurt timp că au făcut-o degeaba.

Motivul este acela că toate documentele dosarului trebuiau să fie datate anterior înscrierii, pentru a fi ”valabile”, iar acest lucru nu a fost precizat foarte clar.

Altfel spus, dosarele ar fi trebuit să fie complete la momentul înscrierii, ceea ce, spun beneficiarii, este anormal, în condițiile în care acesta presupune o serie de cheltuieli de bani și de timp pe care ar fi trebuit să le facă în avans, fără garanția că se și pot înscrie.

  • Deși după înscriere au la dispoziție 15 zile pentru a transmite dosarul, documentele trebuiau să conțină date anterioare înscrierii. Altfel spus, fără să știe dacă vor mai prinde un loc la înscriere, oamenii ar fi trebuit să facă un dosar care să conțină: certificatul de atestare fiscală, extrasul de carte funciară, cerere de finanțare, certificat de performanță energetică, raport de audit energetic al clădirii și multe alte documente).

Astfel, după ce s-au înscris, oamenii au aflat că dacă nu și-au făcut dosarele în avans, ele nu sunt valabile. Mai mult, AFM i-a anunțat că trebuie să solicite INVALIDAREA înscrierii, pentru a se putea înscrie din nou.

„Solicitanții care s-au înscris în aplicația informatică și care au constatat că documentația NU este valabilă și/sau completă la data înscrierii (ex. certificatul de atestare fiscală, extrasul de carte funciară, etc., nu erau în posesia solicitantului sau nu erau valabile), sunt invitați să transmită un e-mail, la adresa cee@afm.ro, prin care solicită invalidarea înscrierii.

În solicitare vă rugăm sa specificați CNP solicitant și codul unic de identificare primit la înscriere.
Cei aflați în această situație se pot înscrie din nou în aplicație la momentul la care au documentația completă și valabilă”.

Administratia Fondului pentru Mediu, zero comunicare cu publicul

Doar că, la emailurile care solicită invalidarea pentru o nouă înscriere nu răspunde nimeni și nu se operează invalidarea zile în șir, așa cum nimeni nu răspunde nici la numerele de telefon puse la dispoziție pentru beneficiari.

”Vă rog să verificați de ce la NICIUN număr de telefon afișat pe site-ul https://www.afm.ro nu răspunde NIMENI la telefon.

În total am numărat cel puțin 10 numere de telefon, însă la nici unul nu răspunde nimeni. Cei aflați în această situație se pot înscrie din nou în aplicație la momentul la care au documentația completă și valabilă” este reclamația transmisă către AFM de un beneficiar din Alba.

Răspunsul primit în final a fost acela că doar 4 oameni se ocupă de program, dintre care doar unul răspunde la emailurile care solicită invalidarea. Iar numărul acestora depășește 1.500.

Datele proiectului

Buget: 430 de milioane de lei

Beneficiari 9.000 de proprietari care își vor putea eficientiza energetic locuințele

Primă energetică: 15.000 de euro

Finanțarea nerambursabilă decontează 60% din costul unor astfel de lucrări, dar nu mai mult de suma menționată, respectiv 15.000 de euro.

Finanțarea nerambursabilă este acordată celor care vor să izoleze termic locuința, să schimbe tâmplăria exterioară, să instaleze sau să modernizeze sistemele de încălzire și de furnizare a apei calde, să modernizeze sistemul de iluminat locuința, prin folosirea de becuri cu LED și a senzorilor de mișcare, și să monteze obloane ori jaluzele exterioare.

Finanțarea se acordă o singură dată, doar pentru cheltuieli efectuate în cadrul locuințelor existente și nu se acordă finanțare imobilelor aflate în construcție.

De asemenea, pentru a putea primi bani de la stat, beneficiarul trebuie să instaleze echipamente și aparate electronice noi.

Cheltuieli eligibile în cadrul programului Casa Eficientă Energetic

Sunt considerate cheltuieli eligibile următoarele:

a) cheltuielile cu lucrările de reabilitare termică a elementelor de anvelopă a clădirii privind: înlocuirea tâmplăriei exterioare existente, cu tâmplărie termoizolantă;

· izolarea termică a elementelor de construcție exterioare opace (pereți exteriori, terase, învelitoarea șarpantei și alte elemente similare);

· izolarea termică a planşeului peste sol și/sau peste ultimul nivel al clădirii;

b) cheltuielile cu lucrările de instalare/reabilitare/modernizare a sistemelor de încălzire și de preparare și utilizare a apei calde de consum:

cazane cu condensare; pompe de căldură, cu excepția aparatelor de tip aer-aer (aparate de aer condiționat);

· panouri solare termice;

· izolarea termică a conductelor de distribuție și a unităților de acumulare;

· dotarea cu dispozitive de reglare pentru încalzirea și preparea apei calde de consum;

· înlocuirea, reablitarea componentelor instalației interioare (corpuri de încălzire, conducte, robinete, boilere, schimbătoare de căldură și alte elemente similare din componența instalației de încălzire și preparare a apei calde de consum);

c) cheltuielile pentru achiziționarea și montarea de sisteme de ventilare mecanică cu recuperare a căldurii (eficiența minimă de recuperare a căldurii 75%);

d) cheltuielile cu lucrările de reabilitare/modernizare a sistemului de iluminat aferent clădirii; acestea pot consta în:

· înlocuirea corpurilor și/sau surselor de iluminat fluorescent și incandescent cu corpuri/surse cu tehnologie LED;

· utilizarea senzorilor de mișcare/prezență, acolo unde aceștia se impun pentru economia de energie (poduri, mansarde, debarale) și dispozitive pentru reglarea nivelului de iluminat;

· programatoare orare pentru comanda instalațiilor de încălzire și răcire;

e) cheltuielile aferente implementării de elemente de tâmplărie cu vitraj cu control solar sau sisteme de umbrire exterioară (obloane, jaluzele etc.) cu reglare manuală sau cu reglare automată inteligentă;

f) cheltuieli aferente altor intervenții ocazionate de implementarea măsurilor menționate la lit. a)-e):

·  creșterea etanșeității la aer a anvelopei clădirii și la montarea tâmplăriei termoizolante;

· asigurarea continuității stratului etanș la nivelul îmbinărilor sau străpungerilor în anvelopa clădirii;

· repararea acoperişului tip terasă/şarpantă, inclusiv repararea sistemului de colectare a apelor meteorice de la nivelul terasei, respectiv a sistemului de colectare şi evacuare a apelor meteorice la nivelul învelitoarei tip şarpantă;

· demontarea instalaţiilor şi a echipamentelor montate aparent pe faţadele/terasa clădirii, precum şi montarea/remontarea acestora după efectuarea lucrărilor de intervenţie;

· refacerea finisajelor interioare în zonele de intervenţie;

· repararea trotuarelor de protecţie, în scopul eliminării infiltraţiilor la infrastructura clădirii;

g) manopera și profitul, inclusiv TVA aferentă

h) cheltuielile pentru elaborarea certificatului de performanță energetică și efectuarea auditului energetic înainte de intervenție, elaborarea certificatului de performanță energetică și elaborarea raportului de implementare după intervenție; Autoritatea decontează pentru toate aceste cheltuieli până la 1.500 lei;

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Ioana Câmpeanu – USR PLUS: Administrația locală nu a avut ca prioritate accesul copiilor la joacă, socializare și dezvoltare (P)

Publicat

Se apropie sezonul rece, ziua devine mai scurtă, iar noi, părinții, trebuie să găsim variante pentru a le umple timpul copiilor noștri, fie ei mici sau mai măricei, cu diverse activități/jocuri adaptate vârstei lor.

În apropierea sezonului rece, îmi doresc, și sunt sigură că mulți părinți sunt în asentimentul meu, un spațiu de joacă închis în Alba Iulia, unde să putem merge împreună cu copiii noștri.

De exemplu, anul trecut făceam „naveta” la spațiile de joacă din alte orașe apropiate (Cluj Napoca sau Sibiu) în weekend-uri și sincer mi-aș dori ca aceste deplasări să dispară și să avem un loc de joacă închis și în orașul nostru.

Spații pentru construcția unui astfel de loc ar fi, ca exemplu centralele termice de cartier dezafectate, care se pot moderniza și utiliza pentru interesul public al cetățenilor.

Dar administrația locală de până acum nu a avut ca prioritate acest aspect și nu a făcut nimic pentru a facilita accesul copiilor la joacă, socializare și dezvoltare (motorie și psiho-motorie), și în anotimpurile mai puțin prielnice.

Toate aceste lucruri sunt posibile prin crearea unui spațiu de joacă în interior, iar prin diversele activități și joculețe gândite și puse în aplicare de personalul existent la acel loc de joacă, copiii se pot bucura și în sezonul rece de magia jocului.

Un alt avantaj în sprijinul ideii de a exista un astfel de spațiu de joacă în orașul nostru constă în crearea de noi locuri de muncă (supraveghetori, psihologi pediatrici, educatori etc.), dar și micșorarea ratei șomajului la nivel local.

Totodată în acest spațiu se pot organiza și diverse întâlniri, destinate copiilor din oraș, cu ocazia zilei de 1 iunie, spre exemplu, sau de Crăciun, când Moșu’, atât de mult așteptat de către toți micuții, dar mai ales de copiii fără posibilități financiare, poate face daruri, aducând astfel bucurie în sufletele și pe fețele celor mici și mari, deopotrivă.

Obsevăm astfel necesitatea unui de spațiu de joacă și petrecere a timpului liber în interior, care să nu-i priveze pe micuții albaiulieni de distracție.

Acesta este un alt proiect pentru care militez, pe lângă cel al suplimentării locurilor în creșe și grădinițe, întrucât este important pentru dezvoltarea armonioasă a copiilor noștri.

Dacă sunteți de acord cu acest proiect, vă aștept la vot pe 27 septembrie 2020, pentru a fi parte din schimbare! Votați Gabriel Pleșa pentru Primăria Alba Iulia, Mihail David pentru Președinția Consiliului Județean Alba împreună cu echipele de consilieri locali și județeni USR PLUS!

Ioana Câmpeanu, candidat al alianței USR – PLUS la Consiliul Local Alba Iulia.

Acest articol a fost comandat de Partidul Uniunea Salvați România – Organizația Județeană Alba, parte a alianței electorale “Alianța USR PLUS”,

Cod mandatar financiar: 21200251

Executat de SC INDEPENDENT SRL – portal: https://alba24.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate