Connect with us
Publicitate

CUGIR

ACCIDENT pe DN7 lângă Săliștea. Un șofer băut s-a răsturnat cu mașina în afara șoselei


Publicat

Un bărbat din Cugir a fost rănit într-un accident rutier petrecut pe DN7 lângă Săliștea. Aflat la volanul unui autoturism, a pierdut controlul acestuia și s-a răsturnat în afara șoselei. Se afla sub influența alcoolului.

Potrivit IPJ Alba, miercuri, 18 noiembrie, în jurul orei 8.15, pe DN 7, în afara localității Săliștea, un bărbat de 53 de ani, din Cugir, în timp ce conducea un autoturism ar fi pierdut controlul asupra acestuia și s-a răsturnat în afara părții carosabile.

În urma accidentului rutier bărbatul a suferit leziuni corporale, a fost testat cu aparatul etilotest, rezultând valoarea de 0,58 mg/l alcool pur în aerul expirat, motiv pentru care a fost condus la spital unde i-au fost recoltate mostre de sânge, în vederea stabilirii alcoolemiei.

Cercetările sunt continuate sub aspectul săvârșirii infracțiunii de vătămare corporală din culpă.

foto: arhivă



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

8 medalii dintre care 5 de aur, obținute de sportivii de la CS Unirea Alba Iulia la Campionatul Național de Împins din Culcat

Publicat

Sportivii legitimați la CS Unirea Alba Iulia au obținut opt medalii, dintre care 5 de aur, la Campionatul Național de Împins din Culcat, organizat de Federația Română de Powerlifting, în perioada 28-29 noiembrie la Sânmărtin, județul Bihor.

La aceste rezultate se adaugă trei clasări pe podium în clasamentul Open, au transmis reprezentanții clubului.

Campionatul a fost organizat cu respectarea tuturor măsurilor impuse în contextul pandemiei, fără a fi pusă în pericol sănătatea participanților, spun ortanizatorii.

Organizarea competiției se datorează președintelui Federației Române de Powerlifting, antrenor al CS Unirea Alba Iulia, Ovidiu Pănăzan.

Competiția a fost dedicată Seniorilor și Juniorilor (1 și 2), la masculin și feminin.

Rezultate CS Unirea Alba Iulia – seniori, masculin:

CIOFLICĂ ANDREI DUMITRU – categorie 74 kg –  loc. 1;

PĂNĂZAN OVIDIU – categorie 83 kg – loc 1;

IRIMIE ANDREI-NICOLAE – categorie 93 kg – loc 1;

OȚOIU LUCIAN – categorie 120 kg – loc 2;

CAZACU ALEXANDRU RĂDUCU – categorie 120 kg – loc 3;

ORDEAN IOAN DANIEL – categorie 120 kg+ – loc 3;

CATARAMBĂ ALEXANDRU  CONSTANTIN  – categorie 120+ – loc 4;

Clasament Open Masculin, Seniori: Loc 1 – IRIMIE ANDREI NICOALE.

Rezultate CS Unirea Alba Iulia – Juniori 1, masculin:

CAZACU ALEXANDRU RĂDUCU – categorie 120 kg – loc 1;

CATARAMBĂ ALEXANDRU CONSTANTIN  – categorie 120 kg+ – loc 1;

Clasament Open Masculin, Juniori 1: Loc 1 – CATARAMBA ALEXANDRU; Loc 2 – CAZACU ALEXANDRU.

”Șapte sportivi ai CS Unirea Alba Iulia au obținut unsprezece rezultate extraordinare. 2020 a fost un an dificil pentru secția de powerlifting care, însă, se încheie cu bine. Îl felicit pe Ovidiu Pănăzan, care face lucruri extraordinare pentru powerliftingul românesc, dar și pe sportivii noștri, pentru eforturile și perseverența lor”, a spus Corneliu Mureșan, director CS Unirea Alba Iulia.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

ADR Centru: Dezbatere online cu locuitorii din Alba și Sibiu despre protecția mediului. Cum pot transmite idei autorităților

Publicat

ADR Centru organizează online, prin Centrul Europe Direct Regiunea Centru, o dezbatere pe teme de mediu pentru locuitorii din județele Alba și Sibiu. Aceștia vor putea transmite autorităților publice locale idei privind protecția mediului.

Evenimentul se va desfășura în 3 decembrie, de la ora 12.00.

Vreau un aer mai curat! Avem nevoie de mai multe spații verzi! Aș dori să fie mai multe piste de biciclete!. Am auzit aceste afirmații de la cetățenii din Regiunea Centru, transmise fie online fie direct în cadrul evenimentelor pe care le-am organizat.

În 3 decembrie 2020, începând cu ora 12.00 vă așteptăm la evenimentul online, o dezbatere pe tema protecției mediului ”Energie verde-mai mult verde în Regiunea Centru – acțiuni, proiecte și propuneri.

Alături de cetățenii din Alba și Sibiu, interesați de un mediu înconjurător mai curat, am invitat să participe la întâlnire și reprezentanții Agențiilor de Protecție a Mediului, pentru a ne prezenta informații despre calitatea mediului din județ, alături de reprezentanții autorităților publice locale, primării și consilii județene, ca să prezinte proiectele pe care le implementează și modul în care susțin reducerea poluării pentru un climat mai curat.

Pe lângă problemele punctuale care le puteți aborda, puteți propune celor prezenți noi proiecte sau puteți afla modul în care fiecare dintre noi poate contribui la păstrarea calității mediului prin soluțiile de economie circulară care vor fi prezentate”, transmite ADR Centru.

Pentru participare, completați formularul AICI

Prin Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru, din 2007 și până în prezent, am semnat și finanțat la nivelul Regiunii Centru, peste 1.440 de contracte de finanțare doar din fondurile Programului Operațional Regional, la care se adaugă alte 800 de contracte pe care le-am gestionat prin Programul de Competitivitate, adică sunt peste 2.200 proiecte care au aplicat soluții pentru protecția mediului. Acestea s-au concretizat în echipamente tehnologice sau construcții noi, ce au generat consum de resurse de energie și noxe reduse, dar și spații verzi, parcuri, spații de agrement, reabilitare termică, înlocuirea unor sisteme învechite sau modernizarea infrastructurii, fiecare proiect aducând o contribuție la îmbunătățirea calității mediului. Vor vorbi însă punctual reprezentanții primăriilor despre aceste proiecte, sau alte inițiative prin care au pus în practică sau vor duce în următorii ani la localități ”mai verzi”, la o stare de bine pentru o viață de calitate destinată fiecăruia dintre noi”, a declarat Simion Crețu, director general ADR Centru.

Schimbările climatice și degradarea mediului sunt o amenințare reală pentru Europa și pentru întreaga lume. Pentru a susține un mediu înconjurător curat, condiție esențială pentru o un stil viață european, Uniunea Europeană și-a  propus ca până în 2050 să devină neutră ca impact asupra climei. Eforturile Comisiei Europene pentru un mediu mai curat, pentru creșterea numărului de spații verzi, pentru curățarea apelor, pentru reducerea consumului energetic și obligarea statelor europene să aplice măsuri de protecție a mediului, au primit un nou impuls, odată cu lansarea Pactului Verde European. Pactul Verde European este foaia de parcurs a UE pentru a ajunge la o economie durabilă, oferă un plan de acțiune menit să stimuleze utilizarea eficientă a resurselor prin trecerea la o economie circulară, mai curată, să dorește să refacă biodiversitatea și să reducă poluarea. Pentru a transforma acest angajament politic în obligație juridică, Comisia Europeană a propus o lege europeană a climei și susține, prin fonduri europene și prin reglementări specific, acțiuni în toate sectoarele economiei, inclusiv prin investiții în tehnologii ecologice, prin sprijin pentru inovare în sectorul industrial, prin introducerea unor forme de transport privat și public mai puțin poluante, mai ieftine și mai sănătoase, prin decarbonizarea sectorului energetic și prin îmbunătățirea eficienței energetice a clădirilor, potrivit sursei citate.

Evenimentul este organizat de Centrul Europe Direct Regiunea Centru din cadrul ADR Centru, cu susținerea Comisiei Europene. Prin Centrul Europe Direct Regiunea Centru se desfășoară acțiuni de comunicare dedicate și adaptate cetățenilor din Regiunea Centru, obiectivul său fiind de promovare a priorităților și acțiunilor Comisiei, dar mai ales implicarea locuitorilor din cele șase județe.

Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru s-a preocupat și se preocupă constant de informarea cetățenilor în privința rezultatelor și beneficiilor aduse comunității noastre de proiectele europene, susținând toate inițiativele care au dus la îmbunătățirea calității vieții cetățenilor. În decursul timpului, datorită fondurilor nerambursabile, împreună, am susținut atât investițiile publice, cât și pentru mediul privat, precum și pentru dezvoltarea și protecția mediului din Regiunea Centru.

O parte din fondurile coordonate de ADR Centru, în cadrul Politicii europene de Coeziune – fie că au fost încadrate în planuri generale, fie că au fost încadrate în priorități specifice de investiții – au fost investite în proiectele de reabilitare termică, pentru achiziționarea de mijloace nepoluante de transport public, pentru crearea de piste de biciclete, modernizarea parcurilor și a spațiilor verzi, precum și pentru implementarea de soluții inovatoare în domeniul eficientizării consumurilor de energie, atât în clădirile publice, cât și în clădirile rezidențiale. Fie prin POR, fie prin alte programe de finanțare, autoritățile publice locale au derulat proiecte care au vizat activitățile de protecția mediului direct sau în subsidiar.

Pentru ca un număr cât mai mare de oameni să cunoască aceste informații și rezultatele proiectelor, precum și pentru a discuta alte idei de proiecte ce se pot implementa la nivel local, sau exemplele de bune practici, ADR Centru, prin Centrul Europe Direct Regiunea Centru, a propus organizarea unei dezbateri pe această temă, prin care se va realiza și o consultare a cetățenilor referitor la impactul și necesitățile pe tema mediului din fiecare județ al regiunii.

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

INTERVIU Dirk Arnold, director BOSCH: Decizia de a nu concedia oameni a funcționat. Acum angajăm pentru a face față comenzilor

Publicat

După inaugurarea Bosch Medical Center, am stat de vorbă cu Dirk Arnold, directorul tehnic al fabricii Bosch din Blaj.

Am discutat despre această nouă facilitate acordată angajaților Bosch dar și despre cum s-a schimbat situația economică și cum a evoluat fabrica din Blaj de la ultima noastră discuție purtată la începutul pandemiei de coronavirus, în luna martie a acestui an.

Domnule Arnold, ce este Bosch Medical Center?

Este un loc unde furnizăm servicii medicale, nu doar angajaților ci și membrilor familiilor acestora.

Am început anul trecut și după cum vedeți este un mediu plăcut unde am folosit principiul tuturor clădirilor Bosch – inspirație la locul de muncă.

Am folosit și gama de culori Bosch astfel încât să facem din acest loc un spațiu primitor pentru toată lumea.

Citește și: FOTO-VIDEO: Bosch a inaugurat propriul centru medical, la Blaj. Servicii medicale gratuite pentru angajați și familiile acestora

Iar serviciile medicale, așa cum am spus sunt disponibile nu doar pentru angajații noștri ci și pentru membrii familiilor lor, deci vom contribui mult la decongestionarea sistemului medical public din Blaj.

Când ați decis să înființați acest centru? Înainte de izbucnirea pandemiei sau a fost o decizie pe care ați luat-o din cauza situației sanitare în care ne aflăm?

Am început anul trecut, deci înainte de izbucnirea pandemiei. După cum știți, fabrica noastră din Blaj are dimensiuni considerabile și a crescut constant în ultimii ani. Așa că începând de anul trecut ne-am gândit cum să îmbunătățim serviciile de care beneficiază angajații noștri.

Așa s-a născut ideea să facem acest centru medical, împreună cu partenerul nostru ElisaMed care ne furnizează servicii medicale de multă vreme. Deci am început proiectul anul trecut iar acum mă bucur că l-am finalizat.

Deci a fost o coincidență fericită?

Da, a fost ceva planificat independent de situația sanitară actuală.

Vă rog să îmi spuneți încă o dată cine are acces la serviciile medicale oferite de acest centru? Doar angajații Bosch și familiile lor sau și publicul larg ?

Și publicul la modul general are acces la aceste servicii oferite de ElisaMed, dar noi, cei de la Bosch suntem principalii beneficiari. De exemplu, aici se vor face controalele de rutină impuse de legislația muncii pentru angajații noștri dar vom face aici și testările COVID-19, deci oferim angajaților Bosch mai multe servicii medicale decât până acum.

Folosiți sistemul de testare Bosch Vivalytic pentru COVID-19 ?

Sistemul Bosch Vivalytic (n.r. Bosch Vivalytic este un echipament de testare dezvoltat de divizia medicală a concernului Bosch, care poate depista în doar 45 de minute nu numai prezența noului coronavirus ci și tulpinile virale de gripă comună) este principalul instrument de testare pe care îl folosim frecvent pentru a depista eventualele cazuri printre angajații noștri.

Câte centre medicale din România au aceste aparate de testare marca Bosch?

Acest echipament este disponibil în 3 locații Bosch din România: la Blaj și în cele două locații Bosch de la Cluj – în fabrica de la Jucu și în centrul de cercetare și inginerie din Cluj Napoca.

Centrul Medical de la Blaj acceptă pacienți cu trimitere de la medicul de familie, deci decontate de Casa de Asigurări de Sănătate sau doar pe cei care plătesc serviciile din buzunarul propriu?

Serviciile standard sunt acoperite de Casa de Asigurări de Sănătate deci se poate veni la Bosch Medical Center cu trimitere de la medicul de familie. Desigur, unele servicii care nu sunt decontate de CAS se fac contracost.

Bosch subvenționează în vreun fel costul acestor servicii asftel încât să devină mai accesibile?

După cum am zis, pentru toți angajații și familiile lor, Bosch suportă costurile serviciilor medicale furnizate de acest centru.

Ați avut vreun ajutor din partea autorităților locale pentru înființarea acestui centru sau totul a fost făcut prin acest parteneriat Bosch – ElisaMed ?

ElisaMed este partenerul nostru care s-a ocupat și de relația cu autoritățile și este important când într-un parteneriat se împart responsabilitățile și lucrurile se mișcă mai repede.

Este totuși un ajutor important pentru comunitate având în vedere că acest centru mai ușurează și mai ia din presiunea la care este supus sistemul public de sănătate.

Da, dacă facem un calcul simplu, noi avem aproximativ 3.000 de angajați la care se adaugă membrii familiilor acestora rezultând o mare parte a populației orașului care va beneficia de serviciile acestui centru, deci o să ușurăm mult sarcina sistemului public de sănătate din Blaj.

La ultima noastră discuție, care a avut loc acum aproximativ 6 luni, Bosch se confrunta cu problemele cauzate de primul val al pandemiei. Industria auto era 90% blocată, fabricile care asamblează mașini erau închise aproape în totalitate și nici restul ramurilor industriale nu se simțeau prea bine. Aici la Bosch Blaj ați decis atunci să reduceți programul de lucru în secțiile care lucrează pentru industria automotive dar ați păstrat programul normal de lucru în celelalte secții. Cum stau lucrurile acum?

Acum situația s-a schimbat. Încă suntem sub rezultatele de anul trecut și suntem cu 20% sub cifrele pe care ni le-am planificat pentru acest an. Dar vedem acum, în trimestrul al treilea și mai ales în cel de al patrulea, că economia începe să își revină. Deci strategia noastră de a nu concedia oamenii ci de a face o “punte” prin reducerea programului de muncă și de a ne păstra oamenii a funcționat în criză. Acum angajăm oameni pentru a face față comenzilor crescute din partea clienților.

Următoarea mea întrebare era dacă ați reușit să aduceți înapoi oamenii trimiși în șomaj tehnic în martie?

Nu doar că toți oamenii s-au întors la muncă dar chiar angajăm personal suplimentar în zona operatorilor.

Ați aplicat programul guvernamental de “kurzarbeit” ? (n.r. program redus de muncă subvenționat de guvern)

L-am aplicat și chiar am făcut parte din echipa care a stabilit regulile acestui program guvernamental dar acum pentru noi nu mai este necesar.

Credeți însă că este un program bun pentru industrie în general?

Da, cred că este o măsură bună pentru că îți dă flexibilitate și posibilitatea să îți adaptezi costurile la schimbările economice.

Ar trebui continuat acest program pentru cei care au nevoie de el?

Da, cred că da. Nu știi niciodată când vine următorul șoc economic, ca să nu zicem criză, și e bine să ai la dispoziție o măsură, un instrument care să te ajute în vremuri grele.

Camera de Comerț Româno-Germană a făcut recent un sondaj printre firmele cu capital german care activează în România iar concluzia a fost că cele mai multe prevăd o revenire a economiei în 2022 și nu în 2021. Dumneavoastră cum vedeți acest lucru?

Cred că este o estimare realistă. Este dificil să prezici ce se va întâmpla anul viitor doar pe baza ultimelor trei luni din 2020. Cred că valul doi al pandemiei în mijlocul căruia ne aflăm va avea efecte mai grave decât cel inițial deci e greu de estimat că 2021 va fi un an al revenirii economice. Deci sunt de acord că 2022 este un termen mai realist.

Așa cum am discutat și în interviul anterior, o criză face loc și oportunităților. Care sunt planurile dvs în viitorul apropiat aici în Blaj în acest context?

Independent de situația actuală cu pandemia, aici la Blaj vom crește responsabilitățile asumate în cadrul concernului Bosch. Am relocat cu succes linii de producție de la alte facilități de producție din Germania și astfel am crescut importanța fabricii din Blaj în cadrul rețelei internaționale Bosch.

Așa vom reuși să dezvoltăm mai mult fabrica de aici.

 

Deși știu că Bosch nu se implică în politică, următoarea întrebare vine în contextul alegerilor generale care vor avea loc în 6 decembrie. Ce așteptări aveți de la viitorii parlamentari de Alba, indiferent de partidul din care fac parte?

Așteptările noastre sunt legate de parcursul României în domeniul competitivității. Infrastructura de exemplu…autostrăzile care acum se construiesc sunt o condiție necesară pentru a fi competitivi ca țară. Este doar un exemplu. Apoi am discutat despre kurzarbeit. O măsură economică ce asigură competivitatea României. Sunt doar două exemple prin care România poate rămâne atractivă și poate asigura joburile românilor.

Aș vrea să încheiem prin două exemple care arată faptul că Bosch are planuri serioase la Blaj și că am depășit demult stadiul unei investiții aflate la început de drum.

Chiar azi când facem împreună acest interviu, aniversăm simbolic atingerea unui prag de 5 milioane de module de control produse la Blaj pentru cutiile de viteză automate. Și tot în zilele acestea aniversăm atingerea pragului de 25 de milioane de senzori de oxigen produși la Blaj. Senzor pe care probabil și dvs îl aveți în mașina personală.

Pregătim chiar și o mică ceremonie pentru aceste aniversări, chiar dacă va fi mai mult online. Vom prezenta board-ului din Germania piesa cu numărul 5 milioane prin videoconferință dar cei din conducerea noastră de la Stutgart vor avea surpriza ca exact în acel moment în care noi le arătăm produsul, cineva din echipa Bosch va deschide ușa și va intra cu o piesă similară, produsă de asemenea la Blaj.

Iar aceste numere impresionante de componente produse aici arată că planurile Bosch pentru Blaj și România sunt pe termen foarte lung.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

MODELE de declarații pe propria răspundere și adeverințe de la angajator, pentru perioada de carantină

Publicat

politie mesaj

Alba Iulia, Cugir, Blaj și Ciugud rămân în carantină, iar cetățenii acestor localități vor avea nevoie de adeverințe și declarații pentru a se deplasa în afara locuinței. 

Rămâne de văzut ce model de declarație vor emite autoritățile pentru a fi permisă deplasarea la secția de votare în 6 decembrie.

Mai jos regăsiți modelele acestor declarații. Ele pot fi completate și online, însă semnătura este necesară.

Declaratie Propria Răspundere_actualizat (doc)

Declarație Propria Răspundere_actualizat (pdf)

Model Adeverinta Angajator actualizat (doc)

Model Adeverință Angajator actualizat (pdf)

Este strict interzisă intrarea / ieșirea din zona carantinată prin alte zone și căi de acces decât cele deschise circulației publice de pe drumurile naționale, județene, comunale și forestiere.

Circulația și staționarea în spații publice a persoanelor este interzisă, cu excepția motivelor bine justificate, pe baza Declarației pe proprie răspundere, a legitimației de serviciu sau a adeverinței eliberate de angajator.

Vezi Alba Iulia, Blaj și comuna Ciugud RĂMÂN în CARANTINĂ pentru ÎNCĂ ȘAPTE ZILE. MODELE de DECLARAȚIE

În zona prevăzută se propune instituirea următoarelor măsuri obligatorii pentru toate persoanele care se află permanent sau tranzitează zona menționată:

  • identificarea persoanelor cu domiciliul, reședința ori adresa declarată în zona menționată și introducerea acestora în bazele de date dedicate;
  • limitarea la maximum a deplasării persoanelor şi monitorizarea permanentă a respectării acestei măsuri. Ieșirea persoanelor din locuință este permisă doar pe bază de Declarației pe proprie răspundere, a legitimației de serviciu, sau a adeverinței eliberate de angajator, după caz.

În intervalul orar 06.00-22.00, în interiorul zonei menționată se interzice circulația tuturor persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, cu următoarele excepții:

a) deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesitățile de bază ale persoanelor și animalelor de companie/domestice, precum și bunuri necesare

b) deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesitățile de bază ale persoanelor și animalelor de companie/domestice, precum și bunuri necesare desfășurării activității profesionale, pentru persoanele cu vârsta de peste 65 de ani în intervalul 10:00 – 13:00, iar pentru persoanele cu vârsta mai mică de 65 de ani în intervalele orare 06:00 – 10:00, respectiv 13:00-20:00

c) deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță

d) deplasările scurte, în apropierea locuinței/gospodăriei, legate de activitatea fizică individuală a persoanelor (cu excluderea oricăror activități sportive de echipă), cât și pentru nevoile animalelor de companie/domestice

e) deplasarea în scopul donării de sânge, la centrele de transfuzie sanguină

f) deplasarea în scop umanitar sau de voluntariat

g) deplasarea pentru realizarea de activități agricole

h) deplasarea producătorilor agricoli pentru comercializarea de produse agroalimentare

i) îngrijirea sau administrarea unei proprietăți din altă localitate

j) eliberarea de documente necesare pentru obținerea unor drepturi

k) participare la programe sau proceduri în centrele de tratament

l) pentru achiziția, service-ul, efectuarea ITP sau alte operațiuni de întreținere a vehiculelor, activități care nu pot fi efectuate în localitatea de domiciliu

m) alte motive justificative precum: îngrijirea/însoțirea copiilor/membrilor de familie; îngrijirea unei rude/afin sau persoană aflată în întreținere, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie, evenimente de stare civilă

În intervalul orar 22.00 – 6.00, circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei este permisă numai pentru motivele prevăzute la punctul 3, lit. a), c), d).

În/din zona menționată este permisă intrarea / ieșirea pentru:

a) transportul de marfă indiferent de natura acestuia, al materiilor prime și resurselor necesare desfășurării activităților economice în localitatea carantinată, precum și aprovizionarea populației;

b) persoanele care nu locuiesc în zona carantinată, dar care desfășoară activități economice sau în domeniul apărării, ordinii publice, securității naționale, sanitare, veterinare, situațiilor de urgență, administrației publice locale, a asistenței și protecției sociale, judiciare, serviciilor de utilitate publică, agriculturii, alimentației publice, comunicațiilor și transporturilor;

c) persoanele care locuiesc în zona carantinată și desfășoară activitatea profesională în afara zonei carantinate;

d) persoanele care realizează activități agricole sau pentru comercializarea de produse agroalimentare;

e) deplasarea din alte motive justificate, precum îngrijirea / însoțirea copiilor / membrilor de familie, îngrijirea unei / unui rude / afin sau a unei persoane aflate în întreținere, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, decesul unui membru de familie;

f) deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță;

g) urgențe medicale.

Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu, adeverința eliberată de angajator sau o declarație pe propria răspundere.

Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.

Declarația pe propria răspundere trebuie să cuprindă numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței/gospodăriei/locului activității profesionale, motivul deplasării, data completării și semnătura olografă a declarantului. Declarația poate fi prezentată în format letric (suport hârtie) sau pe un dispozitiv electronic.

Se permite tranzitarea unității administrativ teritoriale de către persoanele care nu au domiciliul pe raza acesteia, fiind interzisă staționarea în localitate.

Se permite oficierea slujbelor religioase doar în exteriorul clădirilor, cu excepția celor la care participă doar personalul bisericesc. Pentru evenimentele organizate în exterior se va respecta norma de 4 mp/persoană, cu respectarea regulilor de protecție sanitară, stabilite prin Ordinul comun al Ministrului sănătății și al Ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 45 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare.

Se permite oficierea slujbelor de înmormântare, cu participarea a maxim 8 persoane în interior iar în exterior cu participarea a maxim 20 persoane.

Se permite oficierea evenimentelor de stare civilă cu prezența a maxim 10 persoane în interiorul clădirii, iar în exterior cu participarea a maxim 20 persoane, cu respectarea regulilor de protecție sanitară, stabilite prin Ordinul comun al Ministrului sănătății și al Ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 45 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare.

Controlul măsurilor privind limitarea deplasării persoanelor în / din unitatea administrativ teritorială menționată și măsurile de ordine publică vor fi organizate și coordonate de către Inspectoratul de Jandarmi Județean Alba cu sprijinul Inspectoratului de Poliție Județean Alba, a Poliției locale, efective din cadrul DSP, DSVSA, ITM, Protecția Consumatorului, ISCTR sau alți funcționari anume desemnați prin dispoziție a primarului unității administrativ teritoriale.

În zona prevăzută, se interzic următoarele activități:

  • organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) în spații închise și deschise;
  • organizarea de evenimente și/sau activități private pentru copii în spaţii închise cum ar fi evenimente aniversare, locuri de joacă sau altele asemenea;
  • activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, inclusiv al teraselor, în interiorul și exteriorul clădirilor, cu excepția activităților de preparare a hranei și comercializarea produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;
  • activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc;
  • organizarea și desfășurarea adunărilor publice organizate în baza Legii Nr. 60/1991;
  • organizarea cu public în spații închise și deschise cum ar fi, fără a se limita la acestea, desfășurarea activităților de tipul spectacolelor și/sau concertelor, activități culturale, științifice, artistice sau de divertisment;
  • toate activitățile și competițiile sportive, individuale sau colective care se desfășoară în spatii închise sau deschise, cu excepția celor profesioniste organizate de federațiile de profil;
  • organizarea piețelor pentru produse nealimentare, a târgurilor, oboarelor, iarmaroacelor si piețelor de vechituri

Se limitează programul de lucru cu publicul a operatorilor economici din domeniul comercializării de bunuri alimentare și nealimentare în intervalul orar 05.00 – 20.00, cu excepția farmaciilor și a stațiilor de distribuție carburant care pot avea program non-stop.

Se limitează numărul de persoane în incinta magazinelor/supermagazinelor/ hipermagazinelor la maximum 30% din capacitate cu respectarea normelor de distanțare fizică respectiv protecție sanitară;

În cazul centrelor comerciale/parcurilor comerciale se limitează accesul persoanelor astfel încât să se asigure 8 mp/persoană cu respectarea normelor de distanțare respectiv protecție sanitară;

Operatorii economici au obligația de a afișa la loc vizibil, la intrarea în unitate, a programului de funcționare precum și a restricțiilor stabilite prin prezenta hotărâre inclusiv numărul maxim de persoane care pot avea acces simultan în interior.

Începând cu data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, în zilele de sâmbătă și duminică, centrele comerciale tip Mall își vor suspenda temporar activitatea pe perioada instituirii măsurii de carantină.

Fac excepție de la prevederi agenții economici care comercializează produse alimentare, farmacii, curățătorii, magazinele care comercializează hrană pentru animalele de companie precum și cele care comercializează produse alimentare, băuturi alcoolice și nealcoolice, în sistem livrare la domiciliu (agenții economici din zona de fast food).

Se permite, în data de 5 decembrie 2020, deplasarea la/de la sediile secţiilor de votare, a persoanelor implicate în organizarea alegerilor, precum și a persoanelor care depun cereri de vot prin intermediul urnei speciale.

Se permite, în data de 6 decembrie 2020, deplasarea la/de la sediile secţiilor de votare, pentru exercitarea dreptului de vot, observarea alegerilor și pentru efectuarea operațiunilor electorale, cu respectarea dispozițiilor Ordinului comun al ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne nr. 2009/166/2020 privind stabilirea unor măsuri şi acţiuni de sănătate publică necesar a fi respectate pentru desfăşurarea în siguranţă a procesului electoral din țară la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaților din anul 2020, a alegătorilor și a persoanelor implicate în organizarea și observarea alegerilor.

Se permite, în data de 6 decembrie 2020, deplasarea cu urna specială pe raza teritorială a localității a echipelor formate din membri ai birourilor electorale ale secțiilor de votare, însoțite de persoane acreditate și personal de pază, în vederea exercitării dreptului de vot de către alegătorii care nu se pot prezenta la secțiile de votare.

Se permite, în datele de 6 și 7 decembrie 2020, deplasarea la/de la sediile birourilor electorale de circumscripție, pentru predarea materialelor rezultate din procesul electoral, a membrilor birourilor electorale ale secțiilor de votare și a persoanelor care îi însoțesc, precum operatori de calculator, persoane acreditate și personal de pază.

Operatorii economici care desfășoară activități de transport persoane și care tranzitează zona carantinată vor putea efectua opriri în stațiile proprii pentru urcarea sau coborârea călătorilor. Operatorii vor lua măsurile necesare pentru limitarea accesului în mijloacele de transport astfel încât să fie respectate măsurile de distanțare fizică.

Direcția de Sănătate Publică a județului Alba va evalua și prioritiza oportunitatea de testare a persoanelor și va transmite solicitările de sprijin cu materiale sanitare și personal de specialitate către Institutul Național de Sănătate Publică / Ministerul Sănătății.

Inspectoratul pentru Situații de Urgență ”Unirea” al Județului Alba asigură transmiterea mesajelor de avertizare prin sistemul RO-ALERT către populația din localitatea carantinată, cu măsurile ce trebuie respectate în timpul instituirii carantinei.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate