Connect with us
Publicitate

ABRUD

ACCIDENT pe DN74, zona Dealul Mare. Un bărbat s-a răsturnat cu maşina în afara şoselei


Publicat

masina rasturnata

Un bărbat a fost rănit după ce s-a răsturnat cu maşina în afara şoselei, pe DN74, zona Dealul Mare. A pierdut controlul autoturismului, într-o curbă.

Potrivit IPJ Alba, în 26 iulie, în jurul orei 19.00, un bărbat de 37 de ani, din comuna Sohodol, în timp ce conducea un autoturism pe DN 74, pe raza localităţii Valea Cerbului, nu a adaptat viteza la condiţiile de drum, iar într-o curbă a pierdut controlul asupra autoturismului, răsturnându-se în afara carosabilului.

În urma accidentului, conducătorul auto a suferit leziuni corporale uşoare şi a primit îngrijiri medicale.

Poliţiştii l-au testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Categoriile de pensionari care vor putea munci până la 70 de ani. Raport de admitere, în Senat

Publicat

Comisia pentru muncă din Senat a dat, miercuri, raport de admitere, cu şapte voturi „pentru” şi cinci „împotrivă”, proiectului care vizează unele măsuri pentru continuarea activităţii de către persoanele care îndeplinesc condiţiile de pensionare.

Raportul a fost adoptat cu un set de excepţii propuse de Ministerul Muncii – parlamentarii sau cei aleşi în funcţii publice locale, persoanele care beneficiază de drepturi de autor, personalul didactic care nu mai are normă întreagă şi care este plătită în regim de plată cu ora, pensionarii încadraţi în cadrul trei de invaliditate, membrii Academiei Române, asistenţi personali şi persoane cu handicap -, potrivit cărora cei care se află în aceste categorii pot să încaseze lunar pensia, dar şi să beneficieze în continuare, până la 70 de ani, de salariul care derivă din continuarea relaţiei de muncă.

Amendamentul propus de USR PLUS privind eliminarea sau restricţionarea numărului de excepţii a fost respins.

„Amendamentul pe care noi l-am propus pentru eliminarea sau restricţionarea numărului de excepţii nu a întrunit numărul de voturi necesare, colegii de la USR PLUS au votat în susţinerea amendamentului de eliminare a acestor excepţii sau privilegii excepţionale pe categorii. Din păcate, în sală, avem mai multe grupuri politice, respectăm opinia fiecăruia. Cel puţin în privinţa acestor excepţii, legea va trece mai departe cu raportul de admitere către votul din plen şi apoi către Camera Deputaţilor, care e for decizional, se va duce această lungă listă de excepţii”, a declarat, pentru Agerpres, preşedintele Comisiei pentru muncă, Ştefan Pălărie.

El a adăugat că problema este că atunci când faci o excepţie pentru o categorie, CCR „trebuie să asigure acest element nediscriminatoriu al legii şi atunci fie mai deschide şi alte categorii la excepţie, fie spune că excepţia este neîntemeiată”.

Potrivit lui Pălărie, proiectul este unul dintr-o serie mai largă de reforme aduse în domeniul muncii, iniţiate atât de Ministerul Muncii, dar şi de către o parte din colegii din Parlament, pentru a îmbunătăţi situaţia generală a economiei, dar şi a pieţei muncii în context european.

„Avem o populaţie în îmbătrânire şi în România, dar şi la nivel european, avem o presiune din ce în ce mai mare, cu un deficit explicit asupra fondului de pensii, care trebuie să ajungă în curând să susţină un pensionar cu o persoană angajată activ, ceea ce o să ducă la un potenţial colaps, şi atunci una dintre măsurile pe care nu doar România, dar şi statele europene le iau este această prelungire a perioadei de activitate profesională. În cazul României s-a optat pentru un scenariu al amânării vârstei de pensionare, voluntar, pentru că el permite în acest fel ca o persoană să-şi amâne vârsta de pensionare după 65 de ani – deşi este dreptul său să o facă – voluntar, până la 70 de ani. De când a intrat legea în discuţie publică la Ministerul Muncii şi apoi în Parlament, legea a deschis foarte multe întrebări, cum putem să facem asta în mod corect, în aşa fel încât să ne asigurăm că rămâne o persoană totuşi capabilă în continuare, nu doar doritoare, şi care să poată să-şi exercite funcţia la un nivel de productivitate acceptabil”, a explicat senatorul USR PLUS.

Cumulul pensiei cu salariul

Senatorul a precizat că o altă problemă care a fost ridicată în proiectul privind amânarea vârstei de pensionare, voluntar, a vizat cumulul pensiei cu salariul.

„Nu vorbim aici despre subiectul persoanelor care au muncit şi ies la pensie la termen, la 65 de ani, dar discutăm cu precădere despre o lege care, uneori îndreptăţit, a permis pentru anumite categorii profesionale ale statului să se iasă la pensie inclusiv la 45 de ani.

Paradoxul pe care l-am luat în discuţie este că avem astăzi angajaţi care după vârsta de pensionare rămân ca salariaţi pe aceeaşi funcţie pe care o aveau în acelaşi minister, având de fapt şi salariu, dar şi o pensie la care au ajuns în baza legii să o poată ridica. Acesta este un subiect foarte delicat, pentru că ţine de elementul de echitate a legii pentru toţi cetăţenii”, a conchis Ştefan Pălărie.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Înmatricularea și radierea mașinilor se va simplifica, iar RAR va primi atribuții suplimentare. Proiect trecut de Senat

Publicat

RAR registrul auto roman Alba

Un proiect de lege, care prevede simplificarea procedurii de înmatriculare şi radiere a maşinilor printr-un singur drum la Registrul Auto Român, a trecut de Senat. RAR ar primi mult mai multe atribuții, prin acest proiect, iar procedura ar fi simplificată. 

Una dintre măsurile luate în calcul  în acest proiect este trecerea activităţilor de înmatriculare şi radiere a vehiculelor de la Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), aşa cum e acum, la Registrul Auto Român (RAR).

Proiectul nu a fost dezbătut, astfel că a trecut tacit de Senat.

Ce modificări aduce proiectul

Transferarea activităţilor de înmatriculare şi înregistrare a vehiculelor de la DRPCIV, aşa cum e acum, la RAR, este o modificare importantă. Asta ar însemna un singur drum, la RAR.

Mai exact, RAR ar urma să se ocupe şi de „activitatea de înmatriculare sau radiere a vehiculelor, de eliberare şi evidenţă a certificatelor de înmatriculare şi a plăcilor cu numere de înmatriculare a vehiculelor, precum şi de eliberare şi evidenţă a autorizaţiei de circulaţie provizorie sau pentru probe a vehiculelor”.

Plăcuţele de înmatriculare vor fi fabricate tot de RAR .

RAR va încasa tarifele pentru obţinerea documentelor de înmatriculare, confecţionării plăcuţelor de înmatriculare permanentă, de probă, temporare şi provizorii, atribuirii unui număr de înmatriculare preferenţial, păstrării combinaţiei numărului de înmatriculare, furnizarea unor date privind vehiculul, respectiv contravaloarea certificatelor de înmatriculare şi a autorizaţiilor provizorii sau de probă.

RAR ar urma să comunice firmelor de asigurări, pentru a le permite acestora întocmirea dosarelor de despăgubire, informaţii legate de proprietarii maşinilor sau deţinătorii mandataţi ai acestora.

Procedura se schimbă

Procedura efectivă de înmatriculare, radiere, eliberare a certificatului de înmatriculare şi a plăcuţelor de înmatriculare urmează să fie stabilită prin ordin al ministrului Transporturilor şi Infrastructurii.

Acest transfer de autoritate către RAR ar urma să reducă și costurile pentru cetățeni.

Camera Deputaților este for decizional.

Surse: Adevărul.ro, avocatnet.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Vouchere de 1000 de lei pentru profesori la Alba Iulia. Ce vor putea cumpăra cu acestea. Proiect

Publicat

Cadrele didactice cu activitate de predare în unitățile de învățământ din Alba Iulia ar urma să primească un voucher în valoare de 1000 de lei fiecare, ca sprijin de la administrația locală, pentru achiziționarea materialelor necesare la școală, grădiniță sau liceu.

Proiectul, ce va fi prezentat pentru aprobare în ședința Consiliului Local Alba Iulia din 28 septembrie, este propus pentru a permite profesorilor să-și achiziționeze cărți școlare, materiale didactice, tablete sau laptopuri, strict pentru utilizarea în activitatea cu scop didactic.

Programul local prin intermediul căruia ar urma să fie acordate aceste stimulente se numește ”Voucher educațional” și a fost inițiat de consilierul independent Paul Victor Florea.

Cum se vor acorda stimulentele – proiect

În documentația proiectului se arată că voucherul de 1000 de lei se va acorda, pe întreaga durată a anului școlar 2021-2022, fiecărui cadru didactic care predă la una dintre unitățile de învățământ preuniversitar, publice, de pe raza municipiului Alba Iulia.

Stimulentele de tip voucher vor fi acordate profesorilor exclusiv pentru achiziționarea de carte școlară, laptopuri, tablete sau alte materiale didactice specifice și necesare disciplinei/disciplinelor predate de către cadrul didactic.

Fiecare cadru didactic va primi un voucher valoric de la primărie, iar aceasta va deconta suma operatorului economic de la care profesorul a achiziționat bunuri.

Propunerea nu are un buget estimativ

La acest moment, proiectul nu include și un buget estimativ, potrivit datelor din documentația prezentată consilierilor.

Se precizează că reprezentanții primăriei vor elabora regulamentul de acordare a voucherelor educaționale și decontare a acestora, vor cere de la Inspectoratul Școlar baza de date cu cadrele didactice și vor asigura gestionarea voucherelor.

Unitățile de învățământ vor trebui să centralizeze listele cu beneficiarii programului și să le pună la dispoziția IȘJ și primăriei și să distribuie voucherele către cadrele didactice.

Inițiatorul proiectului, consilierul Paul Victor Florea, precizează în documentație că ”sistemul voucherelor valorice permite UAT Alba Iulia să deconteze pe o perioadă mai lungă de timp, ceea ce nu va genera un efort asupra bugetului local. Cel mai probabil, plățile se pot efectua chiar și până în 2023”.

În Alba Iulia, sunt 1.191 de cadre didactice în activitate, inclusiv educatori și învățători. Efortul financiar de la bugetul local ar fi astfel de peste un milion de lei.

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

FOTO: Peste 6,2 milioane de lei pentru amenajarea exterioară și peisagistică la Sala Polivalentă din Blaj. Cum va arăta zona

Publicat

Terenul de lângă Sala Polivalentă din Blaj urmează să fie amenajat printr-o investiție de peste 6,2 milioane de lei. Proiectul prevede căi de acces pietonale și auto, peste 100 de locuri de parcare, spații verzi, iluminat stradal și pietonal și mobilier urban. 

Primăria Blaj a lansat marți, 21 septembrie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), o licitație pentru lucrări de amenajare exterioară și peisagistică aferente Sălii Polivalente de sport din municipiu, cu capacitate 1800-2000 de locuri.

Valoarea totală estimată este de 6.272.419,79 de lei, fără TVA. 

Potrivit proiectului, amplasamentul studiat are o suprafață de 17.118 mp și o formă a terenului neregulată. Accesul pietonal și auto se realizează din două direcții: la sud prin strada Al. G. Golescu și din vest, tot din strada Al. G. Golescu.

Terenul este delimitat la nord de albia râului Târnava Mare, la vest de o parcelă aflată în proprietatea Primăriei Blaj pe care în prezent există un stadion de fotbal, dar pe care se dorește amenajarea unui scuar verde, la sud de parcele cu locuințe individuale, iar la est de un teren aflat tot în proprietatea Primăriei Blaj, liber de construcții.

Pe amplasament există în prezent o clădire având suprafața construită de 324 mp., regimul de înălțime P (parter) și funcțiunea de vestiar, ce deservește terenul de fotbal de pe parcela alăturată. Clădirea este înconjurată de o platformă minerală betonată, având o alee cu același finisaj ce duce spre terenul de fotbal.

Se propune sistematizarea pe verticală a terenului din jurul sălii, cu asigurarea tuturor căilor de acces pietonale și auto și spații de parcări pentru toate categoriile de utilizatori, alături de amenajări peisagere.

Căile de rulare auto vor fi amenajate cu suprafață sigilată – sistem rutier cu beton asfaltic, spațiile de parcare vor fi amenajate cu suprafață nesigilată din pavaj din dale de beton prefabricate înierbate, iar traseele pietonale cu suprafață nesigilată din pavaj din dale de beton prefabricate.

Traseul pietonilor către intrarea principală a sălii de sport se va face pe o rampă pietonală pentru accesul publicului cu panta de 8%, dar și prin pachete de scări situate de pe laturilor sudice și estice ale sălii polivalente.

Pentru iluminatul stradal și pietonal se va propune un sistem de iluminat realizat într-un concept unitar. Se propune montarea aparatelor de iluminat pe stâlpi de-alungul pentru iluminatul public, alimentarea cu energie electrică fiind realizată din tabloul electric general al investiției.

Pentru iluminatul general din parcare și al aleilor pietonale, se vor folosi aparate de iluminat de tip LED 38 W, IP65, montate pe stalpi cu înălțimea de 4 m, iar pentru zona rampei de acces se vor utiliza aparate de iluminat LED 42 W, IP65, montate pe stâlpi cu înălțimea de 3 m, conform standardelor și normativelor în vigoare.

Se vor propune și aparate de iluminat rotunde încastrate în pavaj pe trotuarele și spațiile pietonale din jurul sălii polivalente pentru iluminatul fațadelor, conform standardelor și normativelor în vigoare și a fișelor tehnice anexate. Tipul de iluminat va fi cu lumină difuză, răspândit pe o arie mai largă. Instalația de iluminat va cuprinde aparatele de iluminat, stâlpii cu brațul de susținere, sistemul de fixare și panourile fotovoltaice.

Toate celelalte elemente ale infrastructurii edilitare existente în zonă se vor rezolva în sisteme subterane moderne. Reţeaua exterioară de canalizare este realizată în sistem separativ în interiorul incintei, existând o rețea pentru canalizarea apelor pluviale, și o rețea pentru canalizarea apelor menajere.

Se vor propune echipamente și mobilier urban realizate din materiale durabile și care asigure o patinare frumoasă în timp. Elementele de mobilier urban propuse sunt următoarele:

– Bolarzi metalici dreptunghiulari sau cilindrici

– Rastel de biciclete

– Cişmea apă

– Vitrină iluminată (1.200 x 1.700 mm)

– Terminal Intrare Parcare

– Terminal Ieșire Parcare

– Barieră electromecanică automată

– Casă automată pentru efectuarea plății parcării

Totodată se propune accesul controlat pe parcelă din strada Alexandru Golescu printr-un sistem de taxare a parcării dotat cu barieră electromecanică, terminale de intrare și ieșire din parcare și o casă automată de plată pentru parcare.

Vegetație și amenajări peisagere

Spațiile verzi propuse, inclusiv taluzele înierbate din jurul sălii polivalente vor fi amenajate cu gazon. Se propun plantații de aliniament de-alungul căilor de rulare auto și în spațiile amenajate pentru parcare, cu arbori din specia Platanus acerifolia, pentru retenția emisiilor de CO2 și pentru îmbunătățirea calității spațiului exterior.

Pe latura estică și sudică se propune realizarea unei împrejmuiri opace din panouri metalice pe soclu de beton armat, conform fișei tehnice anexate.

Împrejmuirea va dispune pe latura estică în vecinătatea digului de o poartă de acces cu lățimea de 4 m pentru întreținerea digului. Împrejmuirea propusă va fi dublată de un gard viu din specia Chiparos Leyland.

Instalații irigare spații verzi

La solicitarea beneficiarului a fost prevăzută o instalație automată de irigare cu aspersoare pentru taluzuril înierbate de lângă sala de sport.

Reţeaua şi sistemul de irigaţii permite asigurarea umidităţii impuse de spaţiile verzi într-un debit de 2,0 l/mp zi – eventual in perioadele de seceta 2,2 l/mp zi,

Zonificare funcțională și signalistică

Se propune organizarea traficului auto în jurul sălii polivalente și de-alungul digului existent de pe malul Târnavei Mari, cu acces de pe latura sudică din strada Alexandru Golescu și de pe latura vestică tot spre strada Alexandru Golescu.

Spațiile pentru parcare vor fi amenajate în zona sudică a amplasamentului, precum și de-alungul căilor de circulație de pe latura estică și vestică.

Spațiile de parcare cuprind 104 locuri de parcare pentru automobile (grupate în locuri pentru public, pentru mass-media și pentru VIP și oficiali), 2 locuri de parcare pentru autocare și un loc de parcare pentru autospeciale.

Spațiile de circulație pietonală vor fi amenajate în jurul sălii polivalente și a taluzurilor înierbate, spațiul pietonal cel mai generos fiind în fața intrării principale în sala de sport.

Se propune de asemenea realizarea unor trepte și a unor rampe pietonale pe taluzul existent în vederea unei amenajării viitoare a unei promenade de-alungul râului Târnava Mare.

Termenul de execuţie a lucrărilor este de 9 luni, de la emiterea ordinului de începere al lucrărilor.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate