Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

ADMITERE FACULTATE 2014: Peste 900 de candidaţi şi-au confirmat locurile la UAB. Înmatriculările continuă până în 22 august


Publicat

Peste 900 de candidaţi dintre cei 1.300 înscrişi la admiterea în programele de licenţă şi master de la Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia şi-au confirmat, până la 1 august, locurile obţinute în urma selecţiei de dosare din luna iulie. Cei care au fost admiși pe un loc subvenționat au trebuit să se înmatriculeze până vineri, pentru a-şi păstra locul la buget.

Citeşte şi REZULTATE ADMITERE FACULTATE 2014: Candidaţii înscrişi la Universitatea “1 Decembrie” Alba Iulia. Ultimele medii de intrare

În total, UAB a scos la concurs anul acesta 1.761 de locuri pentru studiile de licenţă şi 841 pentru master. Numărul total de locuri finanţate de la bugetul de stat scoase la concurs a fost de 600 pentru programele de licenţă şi 200 pentru cele de Masterat. Locurile cu taxă propuse de UAB au fost extinse până la limita capacităţii maxime de şcolarizare pentru fiecare specializare.

Cele mai căutate specializări au fost Pedagogia învăţământului primar şi preşcolar (învăţători, educatori), Informatica, Economia comerţului, turismului şi serviciilor şi Dreptul. Un număr de 885 de tineri au ales să continue studiile la programul de licenţă, iar peste 407 la programe de master.

Cele mai multe locuri au fost alocate pentru cei care vor să urmeze o carieră în Drept (145 din care 30 subvenționate și 115 cu taxă) şi Informatică (90 de locuri din care 35 la buget și 55 la taxă). La mare căutare a fost și specializarea „Contabilitate și informatică de gestiune” pentru care sunt disponibile 38 de locuri la buget, 46 la taxă și 50 la ID.

Admiterea la UAB continuă până în 22 august 2014, conform următorului calendar:

14 iulie – 24 iulie: înscrierea candidaţilor (cu excluderea zilei de duminică, 20 iulie);

25 iulie: susţinerea probei scrise şi a probelor de aptitudini/ eliminatorii/ competenţă lingvistică (la specializările unde este cazul);

26 iulie: ierarhizarea candidaţilor pe baza criteriilor de selecţie;

28 iulie: comunicarea rezultatelor admiterii

28 iulie – 1 august: înmatricularea candidaţilor admişi pe locuri finanţate prin granturi de studii şi cu taxă

4 – 8 august, 11 – 14 august şi 18 – 22 august: înmatricularea candidaţilor admişi pe locuri cu taxă (realizată la nivel de secretariate ale facultăţilor).

Precizări pentru candidaţi:

Candidaţii admişi pe locurile cu taxă sunt sfătuiţi să se înmatriculeze prin depunerea la dosar a documentelor solicitate, achitarea primei tranşe a taxei de studii şi completarea Contractului de studii. Nu se percepe taxă de înmatriculare. Studenţii care se înmatriculează pe locurile cu taxă au şansa de a obţine, ulterior, un loc la buget, în ordinea mediilor, în cazul în care nu se înmatriculează toţi candidaţii care au obţinut iniţial locuri finanţate de la bugetul de stat.

Reierarhizarea se face după data de 22 august 2014, când prima sesiune a concursului de admitere se consideră încheiată.

Candidaţilor admişi pe locurile cu taxă, care urcă pe locurile finanţate de la bugetul de stat, li se returnează integral prima tranşă a taxei de studii pe care au achitat-o în vederea înmatriculării.

Candidaţii admişi care nu îndeplinesc aceste condiţii pierd calitatea de admis, iar locurile vacantate în acest mod se scot la concurs în sesiunea septembrie 2014.

Candidaţii declaraţi respinşi sau pe locuri în aşteptare se pot înmatricula numai pe locurile cu taxă rămase neocupate în urma concursului de admitere, până la data de 22 august 2014.

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

Școala online: Predare multidisciplinară la clasă, ca să fie redusă perioada în care elevii stau în fața calculatoarelor

Publicat

Ministrul Educației a făcut precizări, luni, despre variante luate în calcul pentru școala online. Profesorii ar putea trece la crearea de lecții de “predare transdisciplinară sau multidisciplinară”, pentru a reduce timpul pe care elevii îl petrec în fața calculatoarelor, în timpul școlii online.

Ministrul Anisie a declarat astăzi că predarea în comun a unei lecții de mai mulți profesori poate fi o soluție, pentru școlile din scenariul roșu, scrie edupedu.ro.

”Este o variantă care se lucrează la nivelul Ministerului Educației: nu este vorba neapărat despre un tandem (între profesori – n.r.), vorbim de o predare transdisciplinară sau multidisciplinară. Se analizează și acest aspect, tocmai pentru a veni în sprijinul elevului, să nu mai stea atâtea ore în fața calculatorului, dacă este necesar. Trebuie să ne raportăm și la situația epidemiologică“, a declarat ministrul Educației, întrebată dacă profesorii va trebui să predea în tandem, pentru ca orarul să fie mai suplu, în online.

În ceea ce privește timpul concret de predare și conținuturile predate în acest an, al doilea afectat de pandemia COVID-19, Monica Anisie a declarat că, “la acest moment, am decis deja în cadrul Ministerului Educației să existe o comisie formată din specialiști care să realizeze o adaptare a programei la predarea online. Se analizează de către comisii de specialitate din cadrul Ministerului toate aspectele legate de acest lucru și luni vom avea o conferință de presă în care vom preciza toate măsurile referitoare la acest aspect. Acest aspect se află în evaluare”.

sursă: edupedu.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Când poate fi dată jos masca de protecție în spații deschise. Excepțiile, aprobate de Comitetul pentru Situații de Urgență

Publicat

Persoanele din localitățile unde este obligatorie purtarea măștii de protecție și în spațiile deschise vor putea să înlăture masca de protecție pentru scurt timp, atunci când fumează sau mănâncă pe stradă, în afara zonelor de trafic pietonal.

De asemenea, vor putea renunța la mască cei care fac jogging. Prevederile sunt cuprinse într-o hotărâre discutatată luni dimineață în ședința Comitetului pentru Situații de Urgență, potrivit Digi FM Radio.

În județul Alba masca este obligatorie pe stradă în 20 de localități: Alba Iulia, Blaj, Aiud, Abrud, Cugir, Sebeș, Ocna Mureș, Câmpeni, Ciugud, Blandiana, Cricău, Hopârta, Săliștea, Stremț, Unirea, Vințu de Jos, Cut, Daia Română, Noșlac, Cergău.

„În localitățile sau județele în care portul măștii de protecție este obligatoriu în spațiile deschise, este permisă înlăturarea acesteia pentru perioade scurte de timp în vederea fumatului, consumului de produse alimentare sau băuturi în afara teraselor, cât și pentru desfășurarea activităăților sportive individuale sau altor asemenea activități, doar dacă persoanele sunt în afara zonelor de trafic pietonal și la minim 2 metri față de alte persoane”, prevede Hotărârea CNSU.

Hotărârea prevede, de asemenea:

1. „Se aprobă lista țărilor/zonelor de risc apidemiologic ridicat pentru care se instituite măsura carantinei asupra persoanelor care sosesc în România din acestea, în vigoare începând cu data de 26 octombrie 2020.

2. Instituirea restricțiilor referitoare la persoanele care sosesc din anumite zone sau țări cu risc epidemiologic ridicat se aplică după 24 de ore de la data aprobării hotărârii prin care acestea sunt stabilite, iar ridicarea acaestora se aplică începând cu data emiterii hotărârii”.

Purtarea măștii de protecție și în spații deschise este obligatorie în Capitală, dar și în mai multe orașe unde incidența cazurilor de COVID-19 a depășit 3 la 1000 de locuitori.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Serviciul de Informații Externe angajează specialiști în diferite domenii. Condiții specifice și modalitatea de aplicare

Publicat

Serviciul de Informații Externe, SIE, angajează ofițeri operativi, specialiști în analiză strategică, specialiști în domeniile IT, limbi străine, financiar, juridic, resurse umane, psihologie, medical și agenți de protecție. 

Cerinţe specifice pentru operativ:

  • Absolvent cu diplomă de licenţă al unei instituţii de învăţământ superior acreditate.
  • Media de absolvire şi rezultatele obţinute pe parcursul anilor de studiu reprezintă criterii de departajare.
  • Vârsta limită este de 35 de ani.

Pentru angajarea în domeniul operativ candidatul trebuie să dispună de o inteligenţă peste medie, cultură generală de nivel superior, capacitate foarte bună de relaţionare, abilitate de comunicare, exprimare bogată, fluentă şi elevată, atât în vorbire cât şi în scris.
De asemenea, disponibilitatea de a lucra în străinătate este obligatorie.
Acest domeniu necesită creativitate, spontaneitate, adaptabilitate, flexibilitate, spirit organizatoric, capacitate de a evalua şi de a lua decizii, precum şi asumarea responsabilităţii.

  • Exprimarea fluentă într-o limbă de circulaţie internaţională este obligatorie, iar cunoştinţele de limbi străine rare reprezintă un avantaj.
  • Timpul de lucru este flexibil.

Cerinţe specifice pentru analiză strategică:

  • Absolvent cu diplomă de licenţă al unei instituţii de învăţământ superior acreditate.
  • Media de absolvire şi rezultatele obţinute pe parcursul anilor de studiu reprezintă criterii de departajare.

Pentru a ocupa un post în acest domeniu, candidatul trebuie să aibă inteligenţa de nivel superior, cunoştinţe foarte bune de cultură generală, capacitate de analiză, sinteză, elaborare şi interpretare a informaţiei, exprimare clară şi concisă a ideilor.

Necesitatea de perfecţionare pe acest post impune interesul persoanei pentru dezvoltarea continuă, precum şi aptitudini de învăţare şi comunicare de nivel superior.

  • Exprimarea fluentă într-o limbă de circulaţie internaţională este obligatorie.
  • Pentru anumite specializări există posibilitatea desfăşurării activităţii în ture.

Cerinţe specifice pentru specialişti (IT, limbi străine, financiar, juridic, resurse umane, psihologie, medical):

  • Absolvent cu diplomă de licenţă al unei instituţii de învăţământ superior acreditate sau după caz, cu diplomă de bacalaureat al unei instituţii de învăţământ liceal acreditate.
  • Recrutarea şi selecţia se realizează în funcţie de existenţa unor posturi vacante în Serviciu şi are la bază performanţele universitare, licenţele şi acreditările deţinute, precum şi experienţa profesională acumulată în domeniul de specialitate.
  • Domeniul impune capacitate de adaptare, rezistenţă la stres, atenţie concentrată şi distributivă, perseverenţă, dorinţa de perfecţionare continuă, un bun echilibru psihoemoţional, capacitate de a lucra pe proiecte cu asumarea responsabilităţii.
  • Exprimarea fluentă într-o limbă de circulaţie internaţională este obligatorie.

Cerinţe specifice pentru protecţie:

  • Absolvent cu diplomă de bacalaureat al unei instituţii de învăţământ liceal acreditate.
  • Vârsta limită este de 30 de ani.
  • Pentru a ocupa un post în acest domeniu, candidaţii trebuie să aibă memorie vizuală, o bună percepţie a spaţiului şi timpului, aptitudini de comunicare, capacitate de a evalua şi lua decizii, viteză bună de reacţie şi minime abilităţi tehnice.
  • Disponibilitatea de a lucra în exterior este obligatorie.
  • Candidaţii pentru încadrare trebuie să aibă o înălţime de minim 1,70 m şi să fie apţi din punct de vedere al pregătirii fizice, psihologic şi medical.
  • Activitatea se desfăşoară în ture.

Persoanele interesate pot aplica pe siteul SIE.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Generația Z: Tineri informați și amabili, care preferă părinții în locul influencerilor. Studiu

Publicat

Noua generație Zeta sau „Digitalii” adică actualii adolescenți și post-adolescenți, născuți între 1995 și 2010, sunt amabili și informaţi, capabili să stabilească relații empatice prin intermediul internetului și pe rețelele sociale, fără a avea nevoie de influenceri (în care au încredere doar în procent de 17%). 

Prima generație „conectată permanent la Internet”, care o urmează pe cea a Milenialilor, și o precede pe cea Alpha, a crescut cu dispozitive tactile.

Continuă să fie dependenţi de mamă și de tată, atunci când au nevoie, primesc informații despre probleme economice folosind canale diversificate atât online, cât și offline, însă, în final, prevalează influența care provine din cercul familial.

Pentru Generația Z, liderii de opinie pentru informații sunt experții în sector și prietenii, citați ca fiind foarte relevanți, respectiv de 34% și 33% dintre intervievați, iar pe locul trei, pentru cei sub 20 de ani, sunt părinții, cu un procent de 25%, în timp ce pentru tinerii de 20-25 de ani predomină ca sursă jurnaliștii, în procent de 20%, alături de sportivi, pentru adolscenţii de sex masculin, scrie rador.ro.

Influencerii, de la care apreciază în principal capacitatea acestora de a filtra și traduce fluxurile de informații (lucrează ca brokerii) sunt considerați puncte de referință de doar 17% din eșantionul interievat. 57% din eșantion consideră că activitatea de influencer este o profesie reală și 30% ar dori să întreprindă în viitor această carieră.

Este foarte posibil ca datorită faptului că simt mai puternic decât generația alfa anterioară legătura cu membrii familiei, caracteristicile pe care tinerii generaţiei Z le caută în liderii de opinie să fie bunătatea și empatia, aşa cum reiese din studiul „Am încredere în tine”, realizat de Tips Ricerche, o agenție specializată în cercetarea pieței.

În ceea ce privește sfera economică, adolescenţii intervievați par să prefere metodele de interacțiune directă, față în față, motiv pentru care tinerii din generaţia Z apelează la persoane de încredere, cum ar fi membrii ai familiei și cunoscuți. Jurnaliștii, împreună cu experții din industrie (consultanţi, de exemplu), sunt şi ei consideraţi o sursă de încredere.

surse: stiripesurse.ro, rador.ro

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate