Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

ADMITERE la INM şi magistratură 2016: Peste 50 de candidaţi din Alba, admişi după verificarea dosarelor. Proba scrisă, în 4 septembrie

Publicat

tribunalPeste 50 de candidaţi din judeţul Alba au fost admişi după etapa de verificare a dosarelor la admiterea în magistratură şi INM, sesiunea 2016.

Absolvenţii facultăţilor de Drept s-au putut înscrie până în 26 iulie la concursul de admitere la Institutul Naţional al Magistraturii, ce se desfăşoară în perioada 5 iulie – 27 octombrie 2016 şi la care sunt disponibile 200 de locuri de auditori de justiţie. De asemenea, până în 13 octombrie se organizează şi concursul de admitere în magistratură pentru 85 de posturi de judecători, respectiv 58 de procurori la parchetele de pe lângă judecătorii.

Pentru admiterea la INM, sunt 40 de candidaţi înscrişi din judeţul Alba. AICI, lista. Aceştia sunt: Sanda Nicoleta Aloman, Adelina Florina Avram, Andrei Baran, Anca Maria Barbu, Verginica Maria Birău, Florin Bolog, Laura Monica Câmpean, Petru Cruciu, Ana Maria Cucui, Ioana Nicoleta Gheberta, Ioan Igna, Ovidiu Ispas, Nicoleta Istrate, Larisa Andreea Lazea, Oana Diana Marincaş, Mădălina Martin, Carmen Silvia Matiaş, Iulia Moldovan, Alexandru David Neag, Alexandra Ioana Olar, Ioana Cristina Olariu, Cornel Petraşcu, Cosmina Monica Pitic, Georgeta Adriana Popa, Roxana Monica Postolachi, Ioana Paraschiva Răbulea, Alin Alexandru Rădulescu, Ioana Ruxandra Roiban, Ovidiu Scurca, Maria Ana Silea, Andrei Dumitru Stănilă, Daniel Sularea, Sergiu Andrei Toth, Adina Cristina Varga, Dorina Elena Vîrdea; Greta Alexandra Bara, Dan Constantin Ciornei, Octavian Cătălin Creţa, Iulia Maria Mureş, Adrian Alexandru Sinea.

Pentru ADMITEREA la INM, sunt scoase la concurs 200 de locuri de auditori de justiţie, din care 130 pentru ocuparea funcţiei de judecători şi 70 pentru funcţia de procuror. La finalizarea primului an de studii, auditorii de justiţie vor opta, în ordinea mediilor şi în raport cu numărul posturilor, pentru funcţia de judecător sau procuror.

Pentru admiterea la Magistratură, sunt înscrişi 15 candidaţi din judeţul Alba (unul a fost respins pentru că nu a îndeplinit condiţiile de vechime).

Aceştia sunt: Anamaria Bar, Alexandra Băcilă, Maria Ruxandra Bozga, Lucreţia Teodora Ciur, Diana Augusta Daniel, Nicoleta Istrate, Ana Maria Marc, Viorel Claudiu Mariş, Beatrice Lizbeth Mateaş, Oana Daniela Pop, Nelia Claudia Poruţ, Lucian Petru Şooş; Alina Furdui, Andrei Ilie Furdui, Alexandra Hamza. AICI, lista completă.

Din totalul posturilor scoase la concurs în acest an, doar unul este în judeţul Alba: judecător la Judecătoria Cîmpeni. Alte 6 posturi sunt la instanţe subordonate Curţii de Apel Alba Iulia (Petroşani, Brad, Orăşţtie, Agnita) şi mai este un post de procuror la Parchetul de pe lângă Judecătoria Hunedoara. Restul sunt în alte locaţii din ţară.

AICI, lista completă a posturilor pentru judecători şi AICI pentru procurori.

Vezi ADMITERE în magistratură şi INM 2016. Toate detaliile despre examen

Pentru ambele examene, în 4 septembrie are loc proba scrisă eliminatorie, ce constă în testul grilă cu 100 de întrebări, câte 25 din drept civil, drept procesual civil, drept penal şi drept procesual penal. Fiecare răspuns corect valorează un punct şi sunt declaraţi admişi candidaţii care au obţinut minimum 70 de puncte, echivalentul notei 7.

În 18 septembrie se va da testul grilă de verificare a raţionamentului logic – 100 de întrebări la care se punctează răspunsurile şi 20 de întrebări supuse pretestării în condiţii de concurs, ale căror răspunsuri nu se punctează. În această etapă intră candidaţii admişi la testul grilă anterior, de verificare a cunoştinţelor juridice. Vor fi admişi candidaţii care răspund corect la minimum 30 de întrebări din cele 100 care se punctează.

Nota la prima etapă se calculează în raport cu următoarea pondere: 70% – testul grilă de verificare a cunoştinţelor juridice şi 30% – testul grilă de verificare a raţionamentului logic.

Sunt admişi în etapa a II-a, în ordine descrescătoare a notelor, candidaţii în limita numărului dublu de locuri scoase la concurs dacă acesta este mai mare de 100.

A doua etapă de examen este interviul care constă în elaborarea în scris a unei analize cu privire la subiectul extras de către candidat şi susţinerea orală a acestuia şi analiza orală a unei speţe cu elemente de etică specifice profesiei. Nota minimă de promovare a interviului este 7.

Nota de la concurs se calculează prin suma notelor de la cele două etape, în care 75% este luată în considerare nota de la prima etapă şi 25% interviul.

Interviul pentru admiterea la magistratură se desfăşoară în perioada 3 – 11 octombrie 2016, iar pentru INM, în intervalul 12 – 25 octombrie.

CALENDAR admitere la Institutul Naţional al Magistraturii 2016

5 iulie: publicarea datelor referitoare la concurs

5 iulie – 26 iulie: depunerea cererilor de înscriere la concursul de admitere la tribunale sau, după caz, la parchetele de pe lângă acestea

26 iulie – 1 august: înaintarea dosarelor la CSM

1 – 19 august: verificarea dosarelor candidaţilor de către comisia de admitere a concursului

19 august: afişarea rezultatelor verificării dosarelor candidaţilor

19-22 august: formularea contestaţiilor de către candidaţii respinşi

23-30 august: soluţionarea contestaţiilor de către Plenul Consiliului Superior al Magistraturii

31 august: afişarea listei finale a candidaţilor

4 septembrie – test de verificare a cunoştinţelor juridice, la următoarele materii: drept civil, drept procesual civil, drept penal, drept procesual penal

5 septembrie: depunerea contestaţiilor la baremul de evaluare şi notare

6-7 septembrie: soluţionarea contestaţiilor la barem

9 septembrie: afişarea rezultatelor la proba eliminatorie de verificare a cunoştinţelor juridice

12 septembrie: publicarea motivării soluţionării contestaţiilor la barem

9-13 septembrie: depunerea contestaţiilor împotriva punctajului obşinut la proba eliminatorie de verificare a cunoştinţelor juridice

14 septembrie: soluţionarea contestaţiilor

15 septembrie: afişarea rezultatelor după soluţionarea contestaţiilor formulate împotriva punctajului obţinut la proba eliminatorie de verificare a cunoştinţelor juridice

18 septembrie: probă scrisă eliminatorie, tip grilă, de verificare a raţionamentului logic

19 septembrie: depunerea contestaţiilor la baremul de evaluare şi notare

20-21 septembrie: soluţionarea contestaţiilor la barem

23 septembrie: afişarea rezultatelor obţinute la testul grilă de verificare a raţionamentului logic

26 septembrie: afişarea motivării soluţionării contestaţiilor la barem

23-27 septembrie: depunerea contestaţiilor împotriva punctajului obţinut la proba eliminatorie de verificare a raţionamentului logic

28 septembrie: soluţionarea contestaţiilor formulate împotriva punctajului obţinut la proba eliminatorie de verificare a raţionamentului logic

29 septembrie: afişarea rezultatelor obţinute în cadrul primei etape a concursului

12 – 25 octombrie: susţinerea interviului

27 octombrie: afişarea rezultatelor finale

CALENDAR admitere magistratură 2016

5 iulie: publicarea datelor referitoare la concurs

6 – 26 iulie: depunerea cererilor de înscriere la concursul de admitere la tribunale sau, după caz, la parchetele de pe lângă acestea

26 iulie – 1 august: înaintarea dosarelor la CSM

1 – 19 august: verificarea dosarelor candidaţilor de către comisia de admitere a concursului

19 august: afişarea rezultatelor verificării dosarelor candidaţilor

19-22 august: formularea contestaţiilor de către candidaţii respinşi

13-30 august: soluţionarea contestaţiilor de către Plenul Consiliului Superior al Magistraturii

31 august: afişarea listei finale a candidaţilor

4 septembrie – test de verificare a cunoştinţelor juridice, la următoarele materii: drept civil, drept procesual civil, drept penal, drept procesual penal

5 septembrie: depunerea contestaţiilor la baremul de evaluare şi notare

6-7 septembrie: soluţionarea contestaţiilor la barem

9 septembrie: afişarea rezultatelor la proba eliminatorie de verificare a cunoştinţelor juridice

12 septembrie: publicarea motivării soluţionării contestaţiilor la barem

9-13 septembrie: depunerea contestaţiilor împotriva punctajului obşinut la proba eliminatorie de verificare a cunoştinţelor juridice

14 septembrie: soluţionarea contestaţiilor

15 septembrie: afişarea rezultatelor după soluţionarea contestaţiilor formulate împotriva punctajului obţinut la proba eliminatorie de verificare a cunoştinţelor juridice

18 septembrie: probă scrisă eliminatorie, tip grilă, de verificare a raţionamentului logic

19 septembrie: depunerea contestaţiilor la baremul de evaluare şi notare

20-21 septembrie: soluţionarea contestaţiilor la barem

23 septembrie: afişarea rezultatelor obţinute la testul grilă de verificare a raţionamentului logic

26 septembrie: afişarea motivării soluţionării contestaţiilor la barem

23-27 septembrie: depunerea contestaţiilor împotriva punctajului obţinut la proba eliminatorie de verificare a raţionamentului logic

28 septembrie: soluţionarea contestaţiilor formulate împotriva punctajului obţinut la proba eliminatorie de verificare a raţionamentului logic

29 septembrie: afişarea rezultatelor obţinute în cadrul primei etape a concursului

3-11 octombrie: susţinerea interviului

13 octombrie: afişarea rezultatelor finale

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

Limita detectabilă a oxidului de etilenă depășită de aproape 2000 de ori, într-o înghețată vândută în magazine

Publicat

Limita detectabilă a oxidului de etilenă a fost depășită de 1.970 de ori într-o înghețată, anunță Asociația Pro Consumatori. Oxidul de etilenă este clasificat drept cancerigen, cauzând limfom, leucemie, cancer de stomac și cancer de sân.

„De 1970 de ori a fost depașită limita detectabilă a oxidului de etilenă (0,01mg/kg) din înghețata Haagen Dazs cu extract de vanilie!!! Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor ne-a comunicat faptul că oxidul de etilenă din înghețata Haagen Dazs cu extract de vanilie din loturile retrase de la comercializare în urmă cu 3 săptămâni din cele 1906 magazine a avut valori cuprinse între 1,7 mg/kg și 19,7 mg/kg”, se arată într-o postare pe Facebook făcută de Asociația Pro Consumatori.

Potrivit aceleiași surse, situația magazinelor din care s-au retras cantități neprecizate de înghețată Haagen Dazs Plain Vanila, la pahar de 460 ml, se prezintă astfel:

  • Mega Image retrageri de la comercializare din 1.323 de magazine
  • Carrefour retrageri de la comercializare din 224 de magazine
  • Kaufland retrageri de la comercializare din 154 de magazine
  • Profi retrageri de la comercializare din 139 de magazine
  • Auchan retrageri de la comercializare din 34 de magazine
  • Selgros retrageri de la comercializare din 22 de magazine
  • Cora retrageri de la comercializare din 10 magazine.

În Uniunea Europeană, oxidul de etilenă a fost interzis ca pesticid în anul 1991, iar din anul 2011 nu mai este permisă în nicio cantitate prezența acestuia în furaje și alimente.

În Uniunea Europeană este permisă folosirea oxidului de etilenă doar ca substanță de sterilizare a echipamentelor medicale, fiind cunoscut ca un puternic bactericid și virucid.

„Oxidul de etilenă este clasificat de Agenția Europeană pentru Produse Chimice (European Chemicals Agency – ECHA) ca mutagen (produce modificări în structura genetică), cancerigen (cauzează limfom, leucemie, cancer de stomac și cancer de sân) și toxic pentru funcția de reproducere”, arată sursa citată.

sursă: Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

UPDATE: Accident cu trei mașini pe DN1 lângă Sebeș. O persoană rănită, trafic blocat

Publicat

Traficul rutier a fost blocat vineri seara pe DN1 lângă Sebeș, din cauza unui accident rutier.

Potrivit IPJ Alba, sunt implicate trei autoturisme.

Din primele date, o persoană este rănită ușor.

Centrul InfoTrafic din Inspectoratul General al Poliţiei Române a anunțat la ora 20.00 că, din cauza unui accident rutier în care au fost implicate trei autoturisme, circulaţia rutieră pe DN1 Sebeș – Sibiu a fost întreruptă pe raza localităţii Cunța (lângă Răhău).

Se estimează ca în aproximativ 35-45 de minute traficul să fie reluat.

UPDATE: Potrivit ISU Alba, la fața locului au intervenit echipaje de prim ajutor.

”Secția de pompieri Sebeș a fost solicitată să intervină pentru acordarea primului ajutor medical,  deconectare borne și asigurarea măsurilor PSI la un accident rutier produs pe  DN1, pe raza localității Răhău.

Este vorba despre un accident rutier produs între 3 autoturisme.

La ajungerea forțelor de intervenție la locul solicitării toate persoanele implicate în accident erau ieșite din autoturisme, conștiente” – ISU Alba.

A fost rănit șoferul unuia dintre autoturisme, un bărbat de aproximativ 35 de ani, care a fost transportat la spital de către echipajul SMURD. Acesta prezenta un traumatism cranio-cerebral și escoriații la nivelul membrelor.

UPDATE, ora 20.37: IPJ Alba a anunțat că traficul a fost reluat.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO-VIDEO: Truck Tuning Art 2022 la Alba Iulia. Paradă cu camioane personalizate pe străzi din oraș

Publicat

Zeci de camioane personalizate au intrat vineri seara în Alba Iulia. Șoferii fac turul orașului, pentru a ajunge mai apoi în Șanțurile Cetății, unde vor participa la Truck Tuning Art.

Traseul parcurs este șoseaua de centură – Ambient – Ampoi 1 – Centru – Casa de Cultură  cu intrare în Cetate pe strada Gemina.

Evenimentul Truck Tuning Art a luat naștere din dorința de a reuni pasionații de truck tuning, fenomen care a început să se dezvolte și la noi în țară destul de mult în ultimii ani.

Confirmarea a venit odată cu prima ediție a show-ului, care a avut loc în 2019 la Alba Iulia, acesta fiind un real succes.

”Cu această ocazie, am reușit să aducem aproape de camioanele modificate un număr impresionant de vizitatori și de firme din industria auto.

Prima ediție nu a făcut altceva decât să ne motiveze în încercarea noastră de a crește calitatea acestui eveniment.

După o întrerupere de 2 ani, cauzată de pandemia COVID-19, anunțul realizării unui astfel de eveniment a fost primit cu o largă deschidere atât de autoritațile locale: Primăria Municipiului Alba Iulia, care este partener în realizarea acestuia, precum și de oamenii pentru care a fost conceput: participanți si vizitatori”, spun organizatorii.

Program

Vineri – 5 august 

Ora 19.00 – turul Cetății  – camioanele vor face un tur al orașului pe urmatorul traseu – Soseaua de Centură – Ambient – Ampoi 1 – Centru – Casa de Cultură – intrare în Cetate pe strada Gemina.

Ora 20.00 – Poziționarea camioanelor

Ora 21.00 – Concert Air Horn

Sâmbătă – 6 august

Ora 10.00 – Deschiderea festivalului

Ora 11.00 – Prezentarea categoriilor de concurs și a premiilor

Ora 12.00 – Prezentarea camioanelor participante pe fiecare categorie de concurs și jurizarea acestora

Ora 19.00 – Piese inedite pe ritm de rock – Sergiu Onișor

Ora 20.00 – Luminița Pușcaș & Band

Ora 23.00 – Terminarea programului

Duminică  – 7 august

Ora 10.00 – Deschiderea festivalului

Ora 12.00 – Festivitatea de premiere a participantilor la categoriile de concurs

Ora 14.00 – premiul CEL MAI TARE DIN CETATE acordat celui mai votat camion de catre public și PREMIEREA VIZITATORILOR CARE AU VOTAT camioanele:

Locul 1 – 150 lt COMBUSTIBIL

Locul 2 – 100 lt COMBUSTIBIL

Locul 3 – macheta la scara a unui camion

Ora 17.00 – camioanele vor pleca din Cetate în coloana pe traseul strada Horea – OMV – Ampoi 3 – Șoseaua de Centură.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Fostul șef al Poliției Locale Alba Iulia așteaptă zeci de mii de euro despăgubiri. Decizia primarului, făcută praf de instanță

Publicat

Una dintre cele mai mari hibe administrative și juridice ale Primăriei Alba Iulia, de la preluarea mandatului lui Gabriel Pleșa, o reprezintă demiterea fostului șef al Poliției Locale, Daniel Ilcu. 

Cu o armată de juriști angajați în primărie, cu avocați externi, cu un viceprimar avocat, Primăria Alba Iulia a ajuns în situația în care trebuie să îi plătească, fostului și viitorului angajat, zeci de mii de euro din banii plătitorilor de taxe și impozite, în timp ce Daniel Ilcu stă acasă și așteaptă ca primăria să pună în aplicare deciziile judecătorești și să îl repună într-o funcție de conducere. 

Mai exact, demiterea acestuia a dus la două procese desfășurate pe rolul instanțelor din Alba, procese terminate definitiv în favoarea lui Ilcu, obligarea la plata a zeci de mii de euro către acesta, dar și repunerea în funcție a acestuia, pe un post care acum nu mai există. 

Daniel Ilcu a fost demis în 13 mai 2021, după ce pe numele său a fost deschis un dosar penal, pentru conducere sub influența alcoolului, dosar penal care, în 4 iulie 2022, a fost clasat de către procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Alba Iulia. 

Cum dosarul penal a fost și motivul oficial care a stat la baza demiterii, iar acesta a fost clasat de curând, greșelile administrației Pleșa – Popescu în modul în care au tratat subiectul demiterii redevin de actualitate.

Am stat de vorbă cu viceprimarul Emil Popescu și cu Daniel Ilcu pentru a asculta atât punctul de vedere al Primăriei, cât și cel al fostului șef de poliție locală care așteaptă banii și funcția înapoi.

Pentru a înțelege mai bine situația și cum primăria a ajuns să fie obligată să plătească zeci de mii de euro, din bani publici, din cauza unei demiteri fără o cercetare disciplinară și doar în baza unui simplu raport al primarului Gabriel Pleșa, trebuie făcut un rezumat al faptelor de la început și până în prezent.

Noaptea de 17 decembrie 2020

În noaptea de 17 decembrie 2020, Daniel Ilcu era găsit în stare avansată de ebrietate, într-o mașină a Poliției Locale Alba Iulia. Acesta era dus la spital, iar procurorii deschideau un dosar penal, prima dată in rem, iar apoi, in personam, pe numele acestuia.

”(…) procurorul a reținut că, din actele de urmărire penală efectuate în cauză, a rezultat bănuiala rezonabilă că, în data de 17.12.2020, în jurul orei 17:00, suspectul I.D.I. a condus un autoturism pe un drum public din municipiul Alba Iulia având o alcoolemie de peste 0,80 g‰ alcool pur în sânge.

CITEȘTE ȘI: OFICIAL: Șeful Poliției Locale Alba Iulia, Daniel Ilcu, cercetat penal pentru conducere sub influența alcoolului

Din buletinele de analiză toxicologică a rezultat că suspectul a avut o alcoolemie de 5,68 g‰ alcool pur în sânge la ora 18:10 și 5,23 g‰ alcool pur în sânge la ora 19:10, iar cercetările continuă pentru stabilirea cu precizie a stării de fapt, deoarece suspectul nu a fost surprins în flagrant de către organele de poliție când a condus autoturismul”, se arată într-un comunicat al Parchetului în data de 15 ianuarie 2021.

Dosarul penal în cauză a fost clasat în 4 iulie 2022, motivare pe care o vom expune mai jos.

Demiterea

La câteva luni de incident, Daniel Ilcu era demis din funcția de șef al Poliției Locale Alba Iulia, entitate care la acel moment avea statutul de Direcție, în cadrul primăriei.

CITEȘTE ȘI: Șeful Poliției Locale Alba Iulia a fost demis, după scandalul în care a fost găsit cu alcoolemie la volan. Precizări oficiale

Concedieri de polițiști locali și transformarea din Direcție în Serviciu

După un audit extern care a costat 25.000 de euro, Gabriel Pleșa, anunța în luna septembrie a anului 2021, că va economisi bani dacă va concedia 35 de polițiști locali și va desființa postul de director, care era vacant la acea vreme.

CITEȘTE ȘI: 35 de polițiști locali din Alba Iulia vor fi concediați. Ce restructurări mai face Gabriel Pleșa și câți bani se vor economisi

Postul a fost desfințat în momentul în care Poliția Locală a fost transformată din direcție în serviciu. În acest fel, locul de muncă al lui Daniel Ilcu a încetat să mai existe pe statul de plată al Primăriei Alba Iulia.

Proces la Tribunalul Alba

Fostul Șef al Poliției Locale a acționat în instanță Primăria Alba Iulia și a cerut anularea dispoziției prin care a fost demis, repunerea în funcție, dar și plata salariilor pe care nu le-a primit, de la momentul demiterii și până la rămânerea definitivă a hotărârii.

Magistrații Tribunalului au decis că Daniel Ilcu nu a fost demis după o cercetare disciplinară, ci în urma unui raport întocmit de Gabriel Pleșa, se arată în decizia din 19 noiembrie 2021.

”(…) cercetând materialul probator administrat în cauză, pârâtul (n.r. Primăria Alba Iulia) nu a făcut dovada că funcţionarul public ce face obiectul dispoziţiei nr. 933/12.05.2021 a făcut obiectul unei cercetări disciplinare şi mai mult că acesta a fost audiat, respectiv după caz, că acesta deşi invitat la audieri a refuzat de a se prezenta la audieri sau de a semna o declaraţie privitoare la abaterile disciplinare care i se impută.

O măsură precum cea dispusă prin Dispoziţia nr. 933/12.05.2021 putea fi emisă doar în urma efectuării unei cercetări disciplinare şi în baza propunerii comisiei de disciplină în situaţia în care această comisie, în baza materialului probator administrat, ar fi ajuns la concluzia că reclamantul se face vinovat de faptele care i se impută, iar nu în temeiul referatului nr. 52925/11.05.2021 întocmit de același emitent al dispoziţiei atacate în prezenta cauză”, se arată în motivarea instanței.

Drept urmare, magistrații i-au dat câștig de cauză lui Ilcu, au admis anularea dispoziției prin care a fost demis, repunerea în funcție și plata salariilor.

CITEȘTE ȘI: Primăria Alba Iulia a pierdut procesul cu fostul șef al Poliției Locale. Ilcu va trebui repus de Pleșa pe o funcție desființată

”În ceea ce priveşte capătul de cerere a reclamantului referitoare la repunerea în situaţia anterioară emiterii Dispoziţiei nr. 933 din 12.05.2021 instanţa urmează a o admite, având în vedere principiul de drept quod nullum est, nullum producit effectum, adagiu latin care exprimă, în procesul civil, unul din efectele nulităţii, adică regula potrivit căreia ceea ce este nul nu poate produce efectele urmărite la îndeplinirea lui”, se mai arată în documentul citat.

Decizie definitivă la Curtea de Apel Alba Iulia

Primăria Alba Iulia a făcut apel la Curte, dar magistrații au respins cererea acestora, în mai 2022. Drept urmare, decizia de la Tribunal a devenit definitivă și trebuie pusă în aplicare.

Situația actuală: Locul de muncă nu mai există, Primăria trebuie să plătească peste 30.000 de euro către Daniel Ilcu. Ce spune Emil Popescu

Viceprimarul Emil Popescu, avocat, a declarat pentru alba24.ro că nu îl mai poate pune pe Daniel Ilcu înapoi pe post și că acesta a primit o funcție de consilier în cadrul departamentului Piețe și câini fără stăpân.

Mai exact, postul de șef al Direcției Poliția Locală Alba Iulia nu mai există, fiind acum Serviciu, unde șef este Ciprian Hârceagă.

Drept urmare, i s-a oferit un post de consilier la un alt serviciu.

Emil Popescu a precizat că Daniel Ilcu nu a mers până acum la lucru și că a trimis o plângere prealabilă.

Legat de despăgubiri, Emil Popescu spune că Primăria îi datorează, din 15 mai 2021 până pe 31 decembrie 2021, câte 12.000 de lei lunar – asta înseamnă undeva la 96.000 de lei; iar, din 1 ianuarie 2022 și până în luna iulie 2022 când a fost numit pe postul de consilier, în jur de 7000 de lei pe lună, adică undeva la 49 de mii de lei; un total de 145.000 de lei.

De asemenea, Emil Popescu mai spune că banii vor fi dați în tranșe, timp de cinci, ani, iar prima dată va primi un 5 la sută abia în anul 2023.

Daniel Ilcu așteaptă ca instituțiile statului să pună în aplicare legea, nu a acceptat postul de consilier

Din punctul de vedere al fostului șef al Poliției Locale, situația este destul de simplă: are o decizie definitivă în favoarea sa, decizie care spune că trebuie să fie repus în funcția pe care o avea înainte să fie demis.

De asemenea, a precizat că plângerea prealabilă pe care a trimis-o a fost aceea că nu acceptă postul oferit de consilier la Piețe și câini fără stăpân.

A spus că decizia de încadrare la departamentul respectiv este ”o decizie personală” a primarului Gabriel Pleșa.

Mai exact, așteaptă să fie repus în funcția de șef al Poliției Locale Alba Iulia. Între timp, datoria pe care Primăria trebuie să i-o plătească se mărește de la lună la lună.

Acesta a precizat că Primăria trebuie să plătească 12.000 de lei lunar, din data de 15 mai 2021 și până când va fi repus în funcție. Adică, la momentul actual, 16 luni, calcul care se ridică la peste 190.000 de lei, undeva la peste 38.000 de euro.

Mai exact, din punctul său de vedere și al avocatului, decizia instanței spune clar că trebuie plătite drepturile salariale de pe poziția de pe care a fost concediat, nu de pe poziția respectivă până la un punct și apoi dintr-o altă poziție.

Dosarul a fost clasat

Dosarul pentru conducere sub influența alcoolului a fost clasat în 4 iulie 2022.

”La data de 04.07.2022, procurorul din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Alba Iulia a dispus clasarea cauzei privind săvârşirea de către suspectul I. a infracţiunii de conducerea unui vehicul sub influența alcoolului, prev. de art. 336 alin. 1 Cpen., precum și clasarea cauzei privind săvârşirea infracțiunii de vătămare corporală din culpă, prev. de art. 196 alin. 2 și 3 C.pen.(pentru care urmărirea penală s-a desfășurat in rem).

Pentru a se dispune respectiva soluție, în esență s-au reținut următoarele aspecte:

La data de 17.12.2020, suspectul I. a condus un autovehicul pe drumul public din municipiul Alba Iulia, iar la un moment dat a părăsit partea carosabilă și s-a oprit în afara drumului. Organele de poliție, sesizate prin apel la SNUAU 112, s-au deplasat la fața locului și l-au găsit pe conducătorul auto la volan, inconștient, acesta fiind preluat și transportat la spital de un echipaj SMURD.

Ulterior, i-au fost prelevate probe biologice de sânge, din buletinul de analiză toxicologică reieșind că avea o îmbibație alcoolică de 5,68 g/l alcool pur în sânge la ora 18.10 și de 5,23 g/l alcool pur în sânge, o oră mai târziu.

Pentru a se stabili valoarea alcoolemiei suspectului la momentul conducerii autovehiculului – fapta constituind infracțiune doar dacă la momentul conducerii îmbibația alcoolică este superioară valorii de 0,80 g/l alcool pur în sânge – în cauză s-a dispus efectuarea unui raport de expertiză medico-legală privind estimarea retroactivă a alcoolemiei, întocmit de Institutul de Medicină Legală Cluj-Napoca, ulterior solicitându-se avizarea acestuia de către Institutul Național de Medicină Legală „Mina Minovici”, concluzia specialiștilor fiind că nu se poate stabili gradul îmbibației alcoolice din sânge pe care l-a avut suspectul la momentul conducerii autoturismului.

Prun urmare, constatând că există un dubiu cu privire la valoarea îmbibației alcoolice pe care a avut-o suspectul la momentul conducerii autoturismului, neputându-se stabili că aceasta a fost superioară valorii de 0,80 g/l alcool pur în sânge, în baza art. 16 alin.1 lit. c Cpr.pen. s-a dispus clasarea cauzei privind săvârşirea de către suspect a infracţiunii de conducerea unui vehicul sub influența alcoolului, prev. de art. 336 alin. 1 Cpen.

În ceea ce privește infracțiunea de vătămare corporală din culpă, prev. de art. 196 alin. 2 și 3 C.pen., s-a reținut că textul art. 196 C.pen. nu incriminează şi autorănirea din culpă, motiv pentru care fapta nu constituie infracţiune, dispunându-se clasarea în baza art. 16 alin.1 lit. b teza I C. pr.pen”, se arată într-un răspuns al Parchetului de pe lângă Judecătoria Alba Iulia, la solicitarea alba24.ro.

În linii mari, Primăria Alba Iulia are de plătit zeci de mii de euro către un fost și un viitor angajat, sumă care se mărește lunar până când conducerea primăriei va pune în practică o decizie definitivă a unei instanțe de judecată.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax