Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

ADMITERE LICEU 2019: Modificări în fişa de înscriere. Ce trebuie să ştie elevii


Publicat

elevi liceu

Repartizarea computerizată în învăţământul liceal de stat a absolvenţilor clasei a VIII-a va avea loc în 12 iulie. Metodologia pentru admitere liceu pentru anul școlar 2019-2020 este prevăzută de Ordinul MEN 4829/2018, în vigoare din septembrie anul trecut, ce include și fișa de înscriere.

Aceasta a fost publicată de inspectoratele școlare și, potrivit edupedu.ro, conține unele modificări față de anii anteriori.

Rezultatul probei la limba și literatura maternă devine opțional și poate să nu mai fie luat în considerare, la calculul mediei de admitere la liceu. Candidații care aleg această opțiuni nu mai au acces în clase cu predare în limba maternă respectivă.

Alte modificări în fișa de înscriere în clasa a IX-a sunt de organizare a datelor ce trebuie completate. Astfel, la inițiala tatălui au fost introduse două căsuțe (pentru două inițiale), și sunt introduse căsuțe separate pentru următoarele informații:

– media generală la Evaluarea Națională pentru matematică și română

– media generală stabilită în baza mediei claselor V-VIII și media generală obținută la Evaluarea Națională luând în calcul nota la limba română și matematică

– media generală la EN obținută la matematică, limba română și limba maternă

– media generală stabilită în baza mediei claselor V-VIII și media generală obținută la Evaluarea Națională luând în calcul nota la limba română, lima maternă și matematică.

admitere liceu fisa inscriere 2019 vs 2018

Pe fișa de înscriere va trebui pusă o singură ștampilă și semnătură a directorului unității, în loc de șapte, anul trecut.

A rămas același număr de opțiuni posibile pentru candidat: 287 de coduri ale specializărilor pot fi trecute pe fișă.

Reamintim că elevii de clasa a VIII-a termină anul școlar în 7 iunie, după 33 de săptămâni de cursuri.

Admitere LICEU 2019

Examenul de Evaluare Naţională 2019 pentru absolvenţii de clasa a VIII-a începe în 18 iunie, iar primele rezultate vor fi cunoscute în 25 iunie. Înscrierea candidaţilor la examen se face în perioada 3 – 7 iunie 2019. Cursurile pentru clasa a VIII-a se vor incheia vineri, 7 iunie 2019.

Citește și EVALUARE NAŢIONALĂ 2019, clasa a VIII-a: MODELE de SUBIECTE pentru examen. Calendar şi detalii pentru candidaţi

În perioada 3 – 7 iulie, absolvenţii clasei a VIII-a şi părinţii acestora, asistaţi de diriginţii claselor a VIII-a, vor completa opţiunile din fişele de înscriere pentru admiterea la liceu. Vor parcurge aceeaşi procedură şi absolvenţii clasei a VIII-a care doresc să fie admişi în licee din alt judeţ.

Repartizarea computerizată în învăţământul liceal de stat a absolvenţilor clasei a VIII-a este programata vineri, 12 iulie 2019.

Media de admitere, pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a de liceu a absolvenţilor învăţământului gimnazial, se calculează ca medie ponderată între media generală la Evaluarea Naţionala (80%) şi media generală de absolvire a claselor V-VIII (20%).

Potrivit metodologiei, ”candidații care au urmat cursurile gimnaziale în limba maternă și au susținut Evaluarea Națională la limba și literatura maternă respectivă pot opta pentru stabilirea mediei la evaluarea naţională fără a lua în calcul rezultatul la proba de limbă şi literatură maternă. În acest sens, părinții sau reprezentanții legali ai acestor candidați completează o declarație, semnată de părinte sau reprezentat legal şi de candidat, care însoțește fișa de înscriere în vederea repartizării computerizate. Aceşti candidați, care au optat pentru stabilirea mediei la evaluarea naţională fără a lua în calcul rezultatul la proba de limbă şi literatură maternă, nu pot fi înscriși în învăţământul liceal sau profesional în clase cu predare în limbile minorităților naționale”.

La înscrierea în unităţi de învăţământ liceal a candidaţilor declaraţi admişi în urma repartizării computerizate, cartea de identitate (dacă este cazul) şi certificatul de naştere se depun în copie certificată în conformitate cu originalul de către angajatul unităţii de învăţământ învestit cu astfel de competenţe.

Absolvenţii clasei a VIII-a din serii anterioare care au participat la procesul de admitere în anii precedenţi şi au fost înmatriculaţi într-o unitate de învăţământ, în învăţământul liceal sau profesional, care s-au retras, au întrerupt studiile, au fost declaraţi repetenţi sau doresc să se transfere de la învăţământul profesional la învăţământul liceal sau, în cadrul aceluiaşi tip de învăţământ, de la o/un filieră/domeniu de pregătire/specializare/ calificare profesională la alta/altul, nu participă la procesul de admitere în învăţământul liceal de stat pentru anul şcolar 2019 – 2020. Pentru continuarea studiilor de către aceşti absolvenţi se aplică prevederile Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar.

Se recunosc şi se echivalează rezultatele obţinute pentru limbile moderne, examenele şi instituţiile menţionate în Lista examenelor cu recunoaştere internaţională pentru certificarea competenţelor lingvistice în limbi străine care pot fi recunoscute şi echivalate cu proba de evaluare a competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională studiată pe parcursul învăţământului liceal. De asemenea se recunosc şi se echivalează rezultatele obţinute la examenele care conferă nivelul de competenţă lingvistică A2, organizat de instituţiile prevăzute în lista menţionată, pentru limba modernă la care fiecare instituţie are deja examene prevăzute în listă.

Candidaţilor, care, în clasa a VII-a/ a VIII-a, au obţinut premiul I, al II-lea, al III-lea sau menţiune la etapa naţională a olimpiadei de limba engleză/ franceză/ germană/ italiană/ spaniolă/ rusă, li se recunosc rezultatele obţinute la olimpiadă, în baza diplomei emise de Ministerul Educaţiei Naţionale. Acestora li se echivalează cu nota 10 la proba de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă pentru admiterea în clasele a IX-a cu program bilingv de predare a unei limbi moderne de circulaţie internaţională.

Candidaţii cărora li se recunosc şi li se echivalează rezultatele obţinute la examene cu recunoaştere internaţională pentru certificarea competenţelor lingvistice în limbi străine, conform prevederilor prezentului ordin primesc nota 10 la proba de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă pentru admiterea în clasele a IX-a cu program bilingv de predare a unei limbi moderne de circulaţie internaţională.

CALENDARUL ADMITERII ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL LICEAL DE STAT pentru anul şcolar 2019-2020

Pregătirea admiterii

28 februarie 2019: anunţarea, de către inspectoratele şcolare, a metodologiei de organizare a probei de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă. Transmiterea de către Comisia Naţională de Admitere a modelului fişei de înscriere în clasa a IX-a şi a anexei acesteia, pentru elevii care doresc să participe la probele de aptitudini sau la probe de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă

13 mai 2019: afişarea ofertei de şcolarizare/ofertei de formare profesională, concretizată în profiluri, domenii şi calificări profesionale, pentru învăţământul liceal, filiera tehnologică. Stabilirea codurilor pentru fiecare unitate de învăţământ liceal sau profesional pe filiere, profiluri, specializări/domenii de pregătire, limbă de predare; crearea bazei de date la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ gimnazial şi la nivel judeţean. Acestea trebuie să cuprindă datele personale ale elevilor de clasa a VIII-a, în Sistemul Informatic Integrat al Învățământului din România (SIIIR), prin verificarea și corectarea, după caz, a informațiilor privind elevii și formațiunile de studiu la care aceștia sunt asociați. Rtipărirea broşurii care cuprinde informaţiile despre admitere

15 – 24 mai 2019: transmiterea în unităţile de învăţământ gimnazial a broşurilor cuprinzând informaţiile legate de admitere. Transmiterea de către inspectorate la şcolile gimnaziale a listei centrelor de înscriere, precum şi a şcolilor arondate fiecărui centru. Afişarea în unităţile de învăţământ gimnazial a graficului şedinţelor de completare a opţiunilor de către absolvenţii clasei a VIII-a şi părinţii acestora

31 mai 2019: transmiterea la Ministerul Educației Naționale a broşurilor de admitere ale fiecărui judeţ, în versiune electronică şi tipărită

20 mai – 7 iunie 2019: şedinţe de instruire cu părinţii şi elevii pentru prezentarea procedurilor de admitere şi a planului de şcolarizare

11 iunie 2019: transmiterea de către fiecare unitate de învăţământ gimnazial către comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti a bazei de date cuprinzând mediile generale de absolvire ale absolvenţilor clasei a VIII-a, precum şi a listei elevilor corigenţi, repetenţi, cu situaţia neîncheiată sau exmatriculaţi, prin completarea acestor informații în aplicația informatică centralizată

12 iunie 2019: transmiterea de către comisiile de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti către Comisia Naţională de Admitere a bazei de date cuprinzând mediile generale de absolvire ale absolvenţilor clasei a VIII-a. Aceasta se va face prin confirmarea finalizării operațiunilor specifice completării acestor date în aplicația informatică centralizată

2 iulie 2019: transmiterea de către Comisia Naţională de Admitere către comisiile judeţene a bazei de date cu mediile de admitere şi a ierarhiei judeţene prin activarea, în aplicația informatică centralizată, a secțiunilor și rapoartelor specifice

3 iulie 2019: completarea de către secretariatele şcolilor a fişelor de înscriere cu numele/codul unităţii de învăţământ gimnazial, cu datele personale ale absolvenţilor claselor a VIII-a, cu mediile generale de absolvire, cu notele şi mediile obţinute la evaluarea naţională din clasa a VIII-a, cu mediile de admitere, prin tipărirea acestora din aplicația informatică centralizată. Anunţarea ierarhiei la nivel judeţean/al municipiului Bucureşti a absolvenţilor claselor a VIII-a, conform procedurii stabilite de Comisia Națională de Admitere

Probele de aptitudini

8-9 mai 2019: eliberarea/transmiterea anexelor fişelor de înscriere pentru elevii sau absolvenţii care doresc să participe la probe de aptitudini

13-14 mai 2019: înscrierea pentru probele de aptitudini

15-17 mai 2019: desfăşurarea probelor de aptitudini

20 mai 2019: comunicarea rezultatelor la probele de aptitudini; depunerea contestaţiilor la probele de aptitudini (dacă există prevederi metodologice privind contestarea probelor)

24 mai 2019: comunicarea rezultatelor finale, în urma contestaţiilor, la probele de aptitudini; transmiterea, în format electronic şi în scris, către comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti a listei candidaţilor declaraţi admişi la probele de aptitudini, prin completarea acestora în aplicația informatică centralizată

11 iunie 2019: transmiterea de către comisiile de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti către unităţile de învăţământ liceal care au organizat probe de aptitudini a listei elevilor corigenţi, repetenţi, cu situaţia neîncheiată sau exmatriculaţi, prin activarea rapoartelor specifice în aplicația informatică centralizată. Actualizarea de către comisiile din unitățile de învățământ liceal vocațional a listelor candidaţilor declaraţi admişi la probele de aptitudini, prin eliminarea candidaţilor corigenţi, repetenţi, amânaţi sau exmatriculaţi, în aplicația informatică centralizată

2 iulie 2019: transmiterea de către comisiile de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti către unităţile de învăţământ liceal care au organizat probe de aptitudini a bazei de date judeţene cuprinzând mediile de admitere, prin confirmarea finalizării operațiunilor specifice în aplicația informatică centralizată

3 iulie 2019: validarea de către comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti a listei candidaţilor admişi la liceele/clasele la care s-au susţinut probe de aptitudini şi comunicarea rezultatelor în unitatea de învăţământ liceal respectivă, prin tipărire din aplicația informatică centralizată

4 iulie 2019: ridicarea/ transmiterea de la liceele vocaţionale a fişelor de înscriere ale candidaţilor care nu au fost admişi la clasele pentru care au susţinut probe de aptitudini. Transmiterea, în format electronic, către Centrul Naţional de Admitere a listei candidaţilor declaraţi admişi, în fiecare judeţ, la clasele pentru care s-au susţinut probe de aptitudini, prin confirmarea încheierii operațiunilor specifice în aplicația informatică centralizată

Probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă

8-9 mai 2019: eliberarea/ transmiterea anexelor fişelor de înscriere pentru elevii sau absolvenţii care doresc să participe la probe de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă

13-14 mai 2019: înscrierea candidaţilor pentru probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă (*)

15-17 mai 2019: desfăşurarea probelor de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă

20 mai 2019: comunicarea rezultatelor la probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă; depunerea contestaţiilor la probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă (dacă există prevederi metodologice privind contestarea probelor)

24 mai 2019: comunicarea rezultatelor finale, după contestaţii, la probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă. Transmiterea către comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti a listelor cu rezultatele finale la probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă, prin completarea acestora în aplicația informatică centralizată

27-29 mai 2019: ridicarea/ transmiterea anexelor fişelor de înscriere de la unităţile la care candidaţii au susţinut probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă

4 iunie 2019: depunerea/ transmiterea anexelor fişelor de înscriere ale candidaţilor care au participat la probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă, la unităţile de învăţământ gimnazial absolvite

5 iunie 2019: transmiterea de către comisiile de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti, în format electronic, către Centrul Naţional de Admitere a listei candidaţilor care au promovat probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă şi a rezultatelor acestora la probe, prin introducerea și confirmarea finalizării introducerii acestora în aplicația informatică centralizată

Admiterea candidaţilor pe locurile speciale pentru romi şi a candidaţilor pentru învăţământul special

15 mai 2019: afişarea locurilor speciale pentru candidaţii romi

10 – 14 iunie 2019 -Primirea cererilor de înscriere a candidaţilor pe locurile speciale pentru romi

9 – 10 iulie 2019 -Repartizarea candidaţilor pe locurile speciale pentru romi, utilizând aplicația informatică centralizată

9 – 10 iulie 2019 -Înscrierea şi repartizarea candidaţilor pentru învăţământul special, utilizând aplicația informatică centralizată

REPARTIZAREA COMPUTERIZATĂ

Etapa de repartizare computerizată și admitere în învăţământul liceal de stat pentru candidaţii din seria curentă, precum şi pentru cei din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului şcolar 2019-2020

3-7 iulie 2019: completarea opţiunilor în fişele de înscriere de către absolvenţii clasei a VIII-a şi de către părinţii acestora, asistaţi de diriginţii claselor a VIII-a. Completarea fişelor de înscriere de către absolvenţii clasei a VIII-a care doresc să participe la admitere în alt judeţ și depunerea/transmiterea fișelor, conform procedurii stabilite de Comisia Națională de Admitere

3-7 iulie 2019: introducerea în baza de date computerizată (în aplicația informatică centralizată) a datelor din fişele de înscriere

4-8 iulie 2019: verificarea de către părinţi şi candidaţi a fişelor editate de calculator, corectarea greşelilor în baza de date computerizată şi listarea fişelor corectate din calculator, operațiuni ce se vor realiza utilizând aplicația informatică centralizată

8 iulie 2019: termenul-limită pentru transmiterea bazei de date de la centrele de înscriere la centrul judeţean de admitere/al municipiului Bucureşti, precum şi a listei absolvenţilor care nu participă la repartizarea computerizată, prin confirmarea operațiunilor specifice în aplicația informatică centralizată. Predarea de către comisia din centrul de înscriere a fişelor de opţiuni originale la centrul de admitere judeţean/al municipiului Bucureşti

9 iulie 2019: transmiterea bazei de date de la centrele de admitere judeţene/al municipiului Bucureşti la Centrul Naţional de Admitere prin confirmarea, de către acestea, a finalizării operațiunilor specifice, în aplicația informatică centralizată

10 iulie 2019: verificarea şi corectarea bazelor de date de către Comisia Naţională de Admitere şi comisiile de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti, transmiterea modificărilor la comisia naţională

10-11 iulie 2019: corectarea erorilor şi confirmarea încheierii modificărilor în aplicația informatică centralizată

12 iulie 2019: repartizarea computerizată în învăţământul liceal de stat a absolvenţilor clasei a VIII-a care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului şcolar 2019 – 2020

12 iulie 2019: comunicarea rezultatelor candidaților repartizați în învățământul liceal de stat, conform procedurii stabilite de Comisia Națională de Admitere; afişarea în unităţile de învăţământ gimnazial a listei cu locurile neocupate în unităţile de învăţământul liceal de stat din judeţ/municipiul Bucureşti

15-18 iulie 2019: depunerea dosarelor de înscriere la şcolile la care candidaţii au fost repartizaţi

18 iulie 2019: transmiterea de către unităţile de învăţământul liceal de stat a situaţiei locurilor rămase libere în urma neînscrierii candidaţilor admişi în această etapă de admitere

19, 22 şi 23 iulie 2019: rezolvarea de către comisia judeţeană de admitere/a municipiului Bucureşti a situaţiilor speciale apărute după etapa de repartizare computerizată. Repartizarea candidaţilor care nu şi-au depus dosarele de înscriere în termen şi a candidaţilor care nu au participat sau au participat, dar nu au fost repartizați în etapa repartizării computerizate

A doua etapă de admitere în învăţământul liceal de stat, pentru candidaţii din seria curentă, precum şi pentru cei din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului şcolar 2019 – 2020

23 iulie 2019: afişarea situației locurilor rămase libere, a locului de desfăşurare şi a graficului probelor de aptitudini sau de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă ori maternă

24-25 iulie 2019: înscrierea candidaţilor la liceele care organizează probe de aptitudini sau probe de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă

26 şi 29 iulie 2019: desfăşurarea probelor de aptitudini sau de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă

24-30 iulie 2019: primirea cererilor de înscriere a absolvenților clasei a VIII-a care nu au participat sau nu au fost repartizaţi în etapa anterioară, care nu s-au înscris în perioada prevăzută de metodologie sau care şi-au încheiat situaţia şcolară ulterior etapei anterioare

31 iulie-1 august 2019: repartizarea absolvenţilor clasei a VIII-a care nu au participat sau nu au fost repartizaţi în etapa anterioară, care nu s-au înscris în perioada prevăzută de metodologie sau care şi-au încheiat situaţia şcolară ulterior etapei anterioare, utilizând aplicația informatică centralizată

1 august 2019: transmiterea către Centrul Naţional de Admitere a rezultatelor repartizării prin confirmarea încheierii operațiunilor specifice în aplicația informatică centralizată

Admiterea candidaţilor pentru învăţământul seral şi pentru cel cu frecvenţă redusă

10 mai 2019: anunţarea centrului special de înscriere pentru candidaţii din seriile anterioare, care împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului şcolar 2019 – 2020

5 iulie 2019: anunţarea calendarului admiterii la învăţământ seral sau cu frecvenţă redusă pentru candidaţii din seriile anterioare care împlinesc vârsta de 18 ani până la data începerii cursurilor anului şcolar 2019 – 2020

15-18 iulie 2019: înscrierea la învăţământul seral sau cu frecvenţă redusă a candidaţilor din seriile anterioare care împlinesc vârsta de 18 ani până la data începerii cursurilor anului şcolar 2019 – 2020

19, 22 şi 23 iulie 2019: repartizarea candidaţilor din seriile anterioare care au împlinit vârsta de 18 ani până la data începerii cursurilor anului şcolar 2019 – 2020 pe locurile de la învăţământul seral şi cu frecvenţă redusă.

surse: edupedu.ro, edu.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

LIVE VIDEO: 236 de ani de la Martiriul lui Horea, Cloșca și Crișan. Eroii Răscoalei din 1784, comemorați la Alba Iulia

Publicat

Autorităţile locale şi judeţene din Alba Iulia organizează duminică, 28 februarie, manifestări dedicate comemorării celor 236 de ani de la Martiriul eroilor Horea, Cloșca și Crișan.

La Obeliscul lui Horea, Cloşca şi Crişan din Cetatea Alba Carolina şi la monumentul de pe Dealul Furcilor sunt depuse coroane de flori, odată cu intonarea Imnului Național al României.

Pe Dealul Furcilor se oficiază și un ceremonial religios.

Participă oficiali de la Instituţia Prefectului Alba, Consiliul Judeţean Alba, Primăria Alba Iulia, unităţile militare, Arhiepiscopia Ortodoxă de Alba Iulia, veterani de război.

Pe 28 februarie, se împlinesc 236 de ani de când conducătorii răscoalei țărănești de la 1784-1785, Horea, Cloșca și Crișan, au fost pedepsiți și executați cu cruzime, prin tragerea pe roată, la Alba Iulia.

Program:

12.00 – 12.05 Intonarea Imnului Național al României

12.05 – 12.10 Alocuțiune privind semnificația evenimentului

12.10 – 12.20 Depuneri de coroane, jerbe și buchete de flori

12.30 – 12.35 Dealul Furcilor – Intonarea Imnului Național

12.35 – 12.45 Ceremonial religios

12.45 – 12.50 Alocuțiune privind semnificația evenimentului

12.50 – 13.00 Depuneri de coroane, jerbe și buchete de flori.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Rafila: Tulpina nouă de COVID-19 circulă în toate județele. Revenirea la normal, la toamnă, în varianta cea mai optimistă

Publicat

Am putea reveni la normal, după pandemie, spre sfârșitul lunii septembrie. Până atunci, România este în competiție între răspândirea bolii și viteza cu care se vaccinează populația, ținta fiind de 100.000 de persoane pe zi, susține Alexandru Rafila, reprezentantul României la OMS.

Potrivit acestuia, noua tulpină de coronavirus circulă în toate județele țării, însă nu peste tot s-a făcut secvențiere. În ceea ce privește tulpina românească, dr. Rafila spune că e mai degrabă vorba de o mutație, care încă nu pune probleme.

Alexandru Rafila a spus că România este, în prezent, într-o competiție între răspândirea bolii și viteza cu care se vaccinează populația.

„Cu cât vaccinăm mai rapid, scade intensitatea transmiterii. Lucrul acesta deja se observă în unele țări care au vaccinat mulți cetățeni sau o proporție mare de cetățeni, Israel, Marea Britanie. Opinia mea este că putem să avem o vară ceva mai liniștită dacă reușim să păstrăm ritmul de vaccinare și nu mă refer neapărat la numărul de doze care se administrează acum. Important e să putem să administrăm până la 100.000 de doze pe zi – asta este o țintă care trebuie atinsă ca să putem spera la o imunizare într-un interval rezonabil de timp a 70% măcar din cetățenii țării”, a spus Alexandru Rafila, reprezentantul României la OMS, la Antena 3.

Acesta speră că dozele de vaccin, care vor fi mai mari în următoarele 2 – 3 luni, trebuie dublat de dorința oamenilor să se vaccineze, care să rămână păstrată.

Întrebat când vor putea românii să revină la normal, după pandemie, prof. dr. Alexandru Rafila a spus că scenariul cel mai optimist este spre sfârșitul lunii septembrie, dacă nu apar alte mutații.

„Cred că scenariul cel mai optimist din punctul meu de vedere este spre sfârșitul lunii septembrie. Atunci am putea să revenim la normal. Lucrul acesta nu poate fi certificat de nimeni și nu mă refer doar la succesul campaniei de vaccinare. Nu avem de unde să știm dacă apar tulpini modificate emergente care ar putea să producă îmbolnăviri la persoane care au fost deja vaccinate. Este un scenariu despre care sper din tot sufletul să nu se întâmple dar trebuie să te gândești măcar la o astfel de posibilitate”, a spus Alexandru Rafila.

Acesta susține că noua tulpină de coronavirus circulă în toate județele țării, dar nu sunt informații că ar fi preponderentă.

„E un lucru care este cunoscut că această tulpină se transmite mai ușor decât tulpina clasică. În ceea ce privește preponderența ei, nu am informații că ar fi un număr mai mare de cazuri cu această nouă tulpină deocamdată. E posibil să fie așa, dar până când nu devine operațional acest sistem național de secvențiere a unor tulpini suspecte (…) nu ne putem da seama care este ponderea acestei tulpini. Sunt convins că în toate județele din România, nu numai în jumătate din ele, circulă. În jumătate au fost identificate, dar asta nu înseamnă că în celelalte nu circulă”, a spus prof. dr. Alexandru Rafila.

Întrebat despre tulpina românească, despre care s-a vorbit în spațiul public în ultimele zile, reprezentantul României la OMS spune că este vorba, mai degrabă, de o mutație, care a mai fost descoperită și în alte 34 de țări.

„Nu era vorba de tulpină românească, ci de o mutație semnalată la o tulpină de virus care a circulat și în România. Prima dată a fost descoperită în Scoția. Ulterior, a mai fost descoperită în încă 34 de țări. Nu discutăm despre o mutație care în sine are un efect în ceea ce privește scăparea acestei tulpini față de răspunsul imun generat de o infecție trecută sau de vaccinare, ci este o posibilitate a unei mutații cumulative repetate care include și această mutație (…). Dar nu e niciun fel de problemă de sănătate publică până în momentul de față”, a spus Alexandru Rafila.

Acesta a precizat că mutația nu a arătat și nu au existat dovezi în ceea ce privește o posibilă eficacitate mai mică a vaccinului față de îmbolnăvirile produse de ea

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat Radu Tuhuț: Am depus peste 60 de amendamente pentru sprijinirea investițiilor din județul Alba din bugetul de stat

Publicat

Radu Tuhuț, deputat PSD de Alba, transmite că a depus peste 60 de amendamente la proiectul Legii bugetului de stat pe 2021, ce presupun alocări de fonduri pentru investiții în județ.

”Am depus peste 60 de amendamente asupra proiectului Legii bugetului de stat pe anul 2021, pentru realizarea unor investiții prioritare în județul Alba, în domenii precum infrastructură rutieră, educație, sănătate, alimentare cu apă, eficiență energetică, iluminat public, îngrijirea  persoanelor vârstnice, sport, turism și cultură.

Așa cum am promis în campania electorală îmi doresc să fiu un partener al tuturor primarilor din județul Alba, indiferent de culoarea politică, în folosul tuturor cetățenilor. Primarii sunt cei care cunosc cel mai bine prioritățile și necesitățile investiționale, iar astfel le-am solicitat să îmi transmită proiectele pe care doresc să le implementeze în comunitățile lor și care necesită finanțare sau cofinanțare de la bugetul de stat.

În funcție de răspunsurile primite, dar și în urma discuțiilor cu primarii din ultima perioadă, am depus amendamente la proiectul bugetului național de stat pentru anul 2021, care sper să fie acceptate și finanțate în proporție cât mai mare.

Cu această ocazie, le mulțumesc tuturor primarilor care au răspuns solicitării mele și îmi reafirm interesul spre o colaborare deschisă, lipsită de orgolii, benefică pentru locuitorii județului nostru.

Amendamentele depuse vizează investiții importante pe întreg arealul județului Alba și au ca scop creșterea calității vieții oamenilor.

Voi oferi doar câteva exemple: reparație capitală la dispensarul din comuna Vidra, extinderea rețelei de apă potabilă și canalizare în comuna Șugag, modernizarea școlii din Șibot, reabilitare/construcție de drumuri în Poiana Vadului, Cricău, Ciugud, Daia Română sau Ciuruleasa, modernizare iluminat stradal în Gârbova, construire centru de tineret la Teiuș, dezvoltarea unui centru recreativ la Abrud. De asemenea, alte proiecte vizează modernizarea drumurilor naționale și dezvoltarea rețelelor inteligente de distribuție a gazelor naturale în Apuseni, precum și amenajarea unei noi pârtii de schi la Arieșeni.

Aștept de la guvernarea de dreapta să sprijine proiectele de investiții de la nivelul județului Alba așa cum a făcut și guvernarea social-democrată.

De asemenea, mai mult ca oricând, este necesară o strânsă colaborare între instituțiile centrale și locale în vederea absorbției fondurilor europene, în fructificarea banilor alocați în Planul Național de Redresare și Reziliență dar și în bugetul multianual al Uniunii Europene pentru perioada 2021 – 2027”, precizează, într-un comunicat de presă, Radu Marcel Tuhuț, deputat ales în circumscripția nr. 1, județul Alba.

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

Extinderea Ambulatoriului la Spitalul Municipal Blaj. Contractul de peste 12 milioane lei a fost semnat. Când încep lucrările

Publicat

A fost semnat contractul de execuție a lucrărilor, pentru construirea Ambulatoriului Spitalului Municipal Blaj, a anunțat primarul Gheorghe Valentin Rotar.

Lucrările efective vor începe în data de 15 martie și se vor încheia până la finalul anului.

„Extinderea Ambulatoriului la Spitalul Blaj” este un proiect în valoare totală de 12.228.689,4 lei, din care: valoare totală eligibilă (fonduri europene) – 10.700.750 lei (inclusiv TVA) și valoare totală neeligibilă (bugetul local al Municipiului Blaj) – 1.637.939,4 lei (inclusiv TVA)

Înaintea acestor lucrări, au fost mutate toate cablurile electrice care traversează curtea interioară în zona în care va fi construită clădirea noului spital, care va avea 5 niveluri.

Proiectul propune soluționarea problemelor prin extinderea clădirii spitalului și mutarea cabinetelor medicale în aripa extinsă a clădirii. Extinderea se va realiza pe orizontală, cu o clădire nouă (demisol + parter + 3 etaje), similară celei existente și alipită clădirii spitalului. Astfel se propune aducerea secțiilor de ambulatoriu în spațiile nou create și dotarea ulterioară a acestora cu aparatură medicală și mobilier medical necesare în vederea asigurării funcțiunilor specifice de bază ale programului de ambulatoriu.

Se propun următoarele spații medicale, cu sălile de tratament aferente:

Demisol: cabinet pneumologie și sală de tratament pneumologie, explorări funcționale spirometrie

Parter: cabinet ortopedie și traumatologie, cameră gipsare, cabinet medicină generală copii, sală de tratament copii

Etaj 1: cabinet consultații chirurgie vasculară și sală pansament + mici intervenții, cabinet consultații chirurgie generală și sală pansament + mici intervenții, cabinet consultații dermatovenerologice și sală tratament dermatovenerologice

Etaj 2: cabinet consultații urologie și sală tratament urologie, cabinet consultații obstetrică-ginecologie și sală de tratament obstetrică-ginecologie, cabinet endocrinologie și sală tratament endocrinologie

Etaj 3: cabinet consultații cardiologie și cabinet EKG, cabinet consultații oftalmologie și sală tratament oftalmologie, cabinet consultații boli interne și sală tratament boli interne

De asemenea, se vor reabilita/construi alei, se vor reamenaja spațiile verzi și se vor realiza parcări pentru ambulanțe și autospeciale medicale.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate