Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

ADMITERE LICEU 2022: Ierarhia mediilor din ALBA după rezultate la Evaluare Națională. LISTA specializărilor pentru înscrieri

Publicat

Ministerul Educației a publicat vineri ierarhia mediilor după rezultate finale la Evaluare Națională 2022 în Alba, pentru înscrierea elevilor la liceu.

Completarea fișelor pentru admiterea la liceu începe de luni, 4 iulie. În 14 iulie va fi repartizarea computerizată.

La admiterea în liceu, media generală de la Evaluarea Naţională contează în proporţie de 80%, iar media generală de absolvire a claselor V – VIII 20%.

Vezi AICI: Ierarhia candidaţilor din Alba după mediile la Evaluare Naţională 2022.

Vezi AICI: lista specializărilor pe liceele din Alba.

Vezi AICI: lista liceelor din Alba.

Recomandări de la Ministerul Educației

Secretarul de stat pentru învățământ preuniversitar, Sorin Ion, a explicat joi, părinților și elevilor, cum ar trebui să completeze fișele de înscriere pentru liceu.

El a subliniat că este foarte importantă poziția elevului în ierarhie. Acesta reprezintă media finală a fiecărui elev calculată cu tot cu media din cei 4 ani de gimnaziu (care are o pondere de 20%).

“Ceea ce trebuie să ia în considerare elevii și părinții este poziția în ierarhie, mai puțin valoarea absolută a mediei pentru că repartizarea se face în funcție de poziția în ierarhie, și sfatul e unul simplu:

  • cu cât poziția în ierarhie e mai jos, cu atât numărul de opțiuni trebuie să fie mai mare pentru a nu risca să rămână nerepartizați chiar dacă va exista o etapă ulterioară de repartizare”, a spus Sorin Ion, potrivit edupedu.ro.

Vor fi organizate două etape de repartizare:

  • prima, în 14 iulie, repartizarea computerizată la care participă doar elevii care au susținut Evaluarea Națională
  • a doua, în 4-5 august, pentru cei rămași nerepartizați (candidaţii din seria curentă, cei din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului şcolar 2022-2023)

Cum se calculează media de admitere la liceu 2022

Media de admitere pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a de liceu se calculează ca medie ponderată între Media Generală la Evaluarea Națională (care are o pondere de 80%) și Media Generală de absolvire a claselor V-VIII (care are o pondere de 20%).

Vezi integral GHID ADMITERE LICEU 2022 în ALBA

Calculul mediei de admitere la liceu se face astfel:

  • MA = 0,2 x ABS + 0,8 x EN

unde

MA = media de admitere

ABS = media generală de absolvire a claselor V-VIII

EN = media generală obținută la Evaluarea Națională

Pentru profilul artistic, pentru profilul sportiv şi pentru specializarea filologie de la liceul Waldorf, media finală de admitere se calculează astfel:

(3 APT + MA)/4 = MFA,

unde:

APT = nota finală la probele de aptitudini;

MA = media de admitere;

MFA = media finală de admitere.

Pentru profilul teologic, media finală de admitere se calculează astfel:

(APT + MA)/2 = MFA,

unde:

APT = nota finală la probele de aptitudini;

MA = media de admitere;

MFA = media finală de admitere.

Pentru profilul militar, media finală de admitere se calculează astfel:

0,2 MA + 0,8 NP = MFA,

unde:

NP = nota la proba de verificare a cunoştinţelor la disciplinele Limba şi literatura română şi Matematică;

MA = media de admitere

MFA = media finală de admitere.

GHID Admitere liceu 2022 – cum se completează fișa de admitere și cum se face repartizarea computerizată

Fişa de admitere – cum se completează

Vezi AICI: Model Fișa înscriere liceu 2022

1. Completarea opţiunilor pe fişa de admitere se face în ordinea preferinţelor candidaţilor.

2. Completează pe primele locuri opţiunile pe care le doreşti cel mai mult, chiar dacă nu eşti sigur că media îţi permite să intri la aceste opţiuni. Nu vei fi dezavantajat. Continuă cu opţiuni care ţi-ar plăcea, apoi opţiuni la care nu te-ar deranja să fii repartizat.

Încheie cu opţiunile cele mai puţin dorite, dar pe care trebuie să le enumeri pe fişă, pentru siguranţă. Este preferabil să intri la un liceu care nu îţi place decât să nu intri deloc.

Nu completa o opţiune nedorită înaintea unei opţiuni dorite. Prima opţiune este şi prima luată în considerare pentru fiecare elev.

3. Ţine cont de mediile de admitere din anii precedenţi pentru a-ţi calcula şansele de intrare la fiecare dintre opţiunile exprimate.

4. Completarea unui număr mare de opţiuni pe fişa de admitere nu îţi poate dăuna în nici un fel – oricum intri la prima opţiune a ta la care mai sunt locuri.

În schimb, un număr prea mic de opţiuni îţi poate diminua serios şansele de a fi admis. Există riscul de a nu avea o medie suficient de bună pentru nici una din opţiunile exprimate.

Nu există nici un “număr magic” de opţiuni care trebuie completate pe fişă: important este ca acest număr să fie suficient de mare ca să permită repartizarea şi să fie ordonate – de la cea mai dezirabilă la cea mai puţin dezirabilă.

5. Statistic, mediile de admitere sunt de la un an la altul puţin mai mari, un motiv în plus pentru a completa cât mai multe opţiuni pe fişă. Este posibil ca anul acesta media de intrare la una din opţiuni să fie mult mai mare decât anii trecuţi, la fel cum este posibil să fie mai mică. Mediile anilor trecuţi sunt orientative.

6. Validarea fişelor este o operaţiune simplă, dar obligatorie pentru toţi candidaţii – eventualele greşeli apărute în transcrierea mediilor din cataloagele şcolare pe fişa de opţiuni, în completarea numelui candidatului sau scrierea neciteaţă a codurilor liceelor pot cauza neplăceri. Computerul “nu ştie” că un elev a completat codul 115 dar de fapt îl interesează specializarea cu numărul 151, sau că media de absolvire nu este 5,75 ci 7,55.

Pentru a evita neplăcerile cauzate de transcrierea greşită a datelor de pe fişă, procedura necesită tipărirea fişelor aşa cum au fost introduse ele în baza de date. Fişa astfel tipărită, numită “fişă martor” se transmite la şcoala de provenienţă.

Neconcordanţele între fişa completată şi fişa martor trebuie semnalate imediat conducerii şcolii, care revine la centrul de colectare a datelor pentru a se face corecţia.

7. Între momentul validării fişei şi repartizarea computerizată, fişele sunt centralizate în bazele de date judeţene şi de aici în baza de date naţională de la Ministerul Educaţiei și Cercetării.

8. După verificări multiple şi corectarea erorilor semnalate are loc repartizarea computerizată.

9. Algoritmul de repartizare ordonează elevii descrescător după media de admitere, repartizându-i pe rând, începând de la elevul cu cea mai bună medie.

Pentru fiecare elev, se caută prima opţiune de pe listă unde mai sunt locuri libere şi elevul este repartizat la acea opţiune.

Dacă la un moment dat se găseşte un elev la care opţiunile exprimate în fişă nu îi permit să intre la nici un liceu (pentru că locurile au fost deja ocupate de cei cu medie mai mare decât el), elevul respectiv rămâne nerepartizat, indiferent de media pe care o are”.

Admitere liceu 2022 – algoritmul de repartizare – exemple

1. Presupunem că elevul are media 10. El este cel mai bun din judeţ, este repartizat primul, deci la prima sa opţiune. El este primul care ocupă primul loc din judeţ.

2. Presupunem că elevul are media 9 şi la prima sa opţiune s-au ocupat 14 locuri de către 14 elevi cu medii mai mari decât media lui. El va fi al 15-lea repartizat la prima sa opţiune.

3. Presupunem că elevul are media 8 şi la prima sa opţiune s-au ocupat toate locurile de către elevi cu medii mai mari decât a lui. Dacă la a doua sa opţiune mai există locuri libere, el va repartizat la a doua sa opţiune. Altfel, se verifică a treia opţiune de pe fişa sa, şi următoarele, în ordine, până la găsirea primei sale opţiuni la care mai sunt locuri libere.

De notat că nu se poate întâmpla ca „locul tău” să fie ocupat de către cineva cu medie mai mică decât a ta, pentru că tu eşti repartizat înaintea lui.

4. Presupunând că elevul A are media de admitere 8.93 şi opţiunea X pe locul 2 în fişa de opţiuni, iar elevul B are media de admitere 8.91 şi opţiunea X pe locul 1 în fişa de opţiuni, candidatul A are prioritate la repartizarea pentru opţiunea X (în cazul în care candidatul A nu a fost repartizat la opţiunea de pe primul loc), având media mai mare decât B”.

Alte exemple

Andrei are media 8,93, iar Matei are 8,91. Algoritmul de repartizare a ajuns la Andrei, care are prima opțiunune 999, iar pentru aceasta nu mai sunt locuri, dar la a doua lui opțiune – 777 – mai este un loc. Realizatorii softului de repartizare spun că la specializarea 7777, în acest caz, întră Andrei, care deși are opțiunea a doua, are o medie mai mare decât Matei, care și-a marcat prima opțiune 777.

Pe Florin îl atrage foarte mult specializarea 777, dar nu e sigur că are media destul de mare ca să intre acolo. Ar fi bună și specializarea 888, crede el, unde e sigur că și media l-ar ajuta să intre. În ce ordine trebuie să treacă Florin opțiunile pe fișă?

Programatorii recomandă următoarea succesiune: Întâi 777, apoi 888. Ar fi o greșeală să treacă întâi 888, în acest caz Florin sigur nu mai intră la 777, chiar dacă media i-ar permite, deoarece 888 va fi evaluată de soft înainte de 777.

Departajare la medii egale

În cazul în care doi candidaţi au medii de admitere egale, aceştia vor fi departajaţi folosind, în ordine, următoarele criterii:

  • media obţinută la Evaluarea Naţională din clasa a VIII-a
  • media generală de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a
  • nota obţinută la proba de limba şi literatura română la Evaluarea Naţională
  • nota obţinută la proba de matematică la Evaluarea Naţională
  • nota obţinută la proba de limbă maternă la Evaluarea Naţională, respectiv nota de la proba de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă în cazul candidaţilor care solicită înscrierea la unităţi de învăţământ cu predare în limba minorităţilor naţionale.

De reținut

  • Completează pe primele locuri opţiunile pe care le doreşti cel mai mult, chiar dacă nu eşti sigur că media îţi permite să intri la aceste opţiuni.
  • Continuă cu opţiuni care ţi-ar plăcea, apoi opţiuni la care nu te-ar deranja să fii repartizat.
  • Încheie cu opţiunile cele mai puţin dorite, dar pe care trebuie să le enumeri pe fişă, pentru siguranţă.
  • Nu completa o opţiune nedorită înaintea unei opţiuni dorite! Prima opţiune este şi prima luată în considerare pentru fiecare elev.
  • Completarea unui număr mare de opţiuni pe fişa de admitere NU îţi poate dăuna în niciun fel – oricum intri la prima opţiune a ta la care mai sunt locuri disponibile.

Softul de admitere ia fiecare elev pe rând, pornind cu cel cu media cea mai mare și continuând în ordine descrescătoare. Pentru fiecare elev, este examinată la început prima opțiune de pe fișă.

Dacă mai sunt locuri, elevul este repartizat la acea specializare și se trece la următorul elev.

Dacă nu, se trece la a doua opțiune de pe fișa elevului, apoi dacă este nevoie la a treia și tot așa până este găsită o specializare cu locuri disponibile sau se epuizează opțiunile.

În cazul în care se trece în acest fel prin toate opțiunile din fișă dar nu mai sunt locuri disponibile la niciuna, elevul rămâne nerepartizat.

Mediile anilor trecuţi sunt orientative.

Este posibil ca anul acesta media de intrare la una din opţiuni să fie mult mai mare decât anii trecuţi, la fel cum este posibil să fie mai mică.

Completează cât mai multe opțiuni pe fișă în ordinea corectă – de la cea mai atractivă la cea mai puțin dorită.

Pentru a evita situațiile neplăcute, asigură-te că toate datele trecute pe fișa de înscriere sunt corecte, recomandă programatorii.

LOCURILE LA LICEELE DIN JUDEȚUL ALBA – ADMITERE 2022 – învățământ de stat, profesional de stat, profesional dual, profesional special și mediile de intrare anul trecut (2021)

ALBA IULIA

Admitere Colegiul Naţional “Horea, Cloşca şi Crişan” Alba Iulia

(Bd. 1 Decembrie 1918, nr. 11, Alba Iulia, tel. 0258-835164, e-mail: office@hcc.ro, site: www.hcc.ro; Liceal Limba de predare: Limba română; învăţământ de zi)

Filiera / Profil / Specializare/ Nr. loc / Media ultimului admis 2021

  • Teoretică / Umanist / Filologie – bilingv Engleză – 26 locuri – 9,01
  • Teoretică / Umanist / Filologie – bilingv Franceză – 26 locuri – 8,59
  • Teoretică / Real / Matematică-Informatică – intensiv limba engleză 26 locuri/intensiv informatică 26 locuri – 9,46
  • Teoretică / Real / Ştiinţe ale Naturii – 26 locuri – 9,42
  • Teoretică / Umanist / Ştiinţe Sociale – 26 locuri (1 loc pt candidați romi) – 9,13

Admitere Colegiul Economic “Dionisie Pop Marţian” Alba Iulia

(Str. Octavian Goga, nr. 11, Alba Iulia, tel. 0258-811468, fax. 0258-811468, , e-mail: cedpmab@gmail.com site: www.colegiuleconomicdpm.ro; Liceal Limba de predare: Limba română; Învăţământ de zi)

Filiera/ Profil/ Specializare/ Nr. loc / Media ultimului admis 2021

  • Tehnologic / Servicii / Comerţ  – 24 locuri (1 loc pt candidați romi) – 7,79
  • Tehnologic / Servicii/ Economic / intensiv limba engleză – 24 locuri – 8,91
  • Tehnologic / Servicii / Turism şi alimentaţie – intensiv limba engleză 24 locuri/intensiv limba franceză 24 locuri (1 loc pt candidați romi, 2 locuri candidați CES)- 7,91

Admitere Colegiul Economic ”Dionisie Pop Marțian” Alba Iulia – învățământ profesional de stat

Domeniul/Calificarea/Nr. clase/ nr. locuri/ Cod

  • Turism și alimentație /Bucătar – 24 locuri – cod 601
  • Turism şi alimentaţie /Ospătar (chelner) vânzător în unităţi de alimentaţie – 24 locuri – cod 599

Admitere Colegiul Tehnic „Apulum” Alba Iulia

(Str. Gh. Pop de Băseşti, nr. 2, Alba Iulia, tel. 0258-834102, fax. 0258-834102, e-mail: office@eduaicta.ro, site: www.aicta.ro: Liceal Limba de predare: Limba română)

Învăţământ de zi

Filiera /Profil /Specializare/ Specializare / Nr. loc /Media ultimului admis 2021

  • Tehnologică /Tehnic /Chimie industrială – 24 locuri – 7,49
  • Tehnologică/Servicii/ Estetica şi igiena corpului omenesc – 24 locuri – 7,60

Admitere Colegiul Tehnic ”Apulum” Alba Iulia – învățământ profesional de stat:

Domeniul/Calificarea/Nr. clase/ nr. locuri/ Cod

  • Materiale de construcții / Operator ceramică fină – 24 locuri – cod 560
  • Industrie textilă și pielărie /Confecționer articole din piele și înlocuitori – 12 locuri – cod 623

Admitere Colegiul Tehnic ”Apulum” Alba Iulia – învățământ dual

  • Tehnologică /Tehnic /Industrie textilă şi pielărie – 12 locuri – cod 623

Colegiul Tehnic “Alexandru Domşa” Alba Iulia

(Str. Tudor Vladimirescu , nr. 143, Alba Iulia, tel.0258-816065, fax. 0258-817811, e-mail: ctaldomsa@gmail.com, site: https://ctaldomsa.wixsite.com/ctad; Liceal Limba de predare: Limba română; învăţământ de zi)

Filiera / Profil / Specializare / Nr. loc / Media ultimului admis 2021

  • Tehnologică / Tehnic / Mecanică – 24 locuri
  • Tehnologică / Tehnic / Electronică, automatizări – 24 locuri – 6,63

Liceul Tehnologic ”Alexandru Domșa” Alba Iulia – învățământ profesional de stat:

Domeniul/Calificarea/Nr. clase/ nr. locuri/ Cod

  • Mecanică /Mecanic auto – 24 locuri – cod 527
  • Mecanică/ Tinichigiu vopsitor auto – 12 locuri – cod 506

Liceul Tehnologic ”Alexandru Domșa” Alba Iulia – învățământ profesional dual:

Domeniul/Calificarea/ nr. locuri/ Cod

  • Electromecanică / Electromecanic utilaje și instalații industriale – 40 locuri – cod 543
  • Mecanică / Modelier – 12 locuri – cod 514

Liceul Tehnologic ”Dorin Pavel” Alba Iulia

(Str. Tudor Vladimirescu 39, Alba Iulia, tel 0258.816.938, , e-mail: dp.alba@isjalba.ro site: https://dorin-pavel.ro)

Filiera / Profil / Specializare / Nr. loc / Media ultimului admis 2021

  • Tehnologică / Tehnic / Construcții, instalații și lucrări publice – 24 locuri – 5,94

Liceul Tehnologic ”Dorin Pavel” Alba Iulia – învățământ profesional de stat:

Domeniul/Calificarea/Nr. clase/ nr. locuri/ Cod

  • Electric /Electrician exploatare joasă tensiune – 24 locuri – cod 567
  • Mecanică / Confecționer tâmplărie din aluminiu și mase plastice – 24 locuri – cod 505

Liceul Tehnologic ”Dorin Pavel” Alba Iulia – învățământ dual

  • Construcții instalații lucrări publice – Instalator instalații tehnico-sanitare și de gaze – 24 locuri – cod 580

Liceul cu Program Sportiv Alba Iulia

(Str. Ştefan cel Mare, nr. 25, Alba Iulia, tel. 0258-835346, fax. 0258-832813, e-mail: licsportiv@yahoo.com, site: http://licsportiv.stasalba.ro/: Liceal Limba de predare: Limba română; învăţământ de zi)

Filiera /Profil /Specializare / Nr. loc /Media ultimului admis 2021

  • Vocaţională /Sportiv /Baschet fete – 12 locuri
  • Vocaţională / Sportiv / Handbal băieți – 12 locuri
  • Vocaţională / Sportiv / Atletism – 8 locuri, Haltere – 2 locuri, Înot – 8 locuri, Judo – 4 locuri, Fotbal – 2 locuri

Liceul de Arte „Regina Maria” Alba Iulia

(Str. Călăraşi, nr. 2, Alba Iulia, tel. 0258-812473. fax. 0258-812473 / Liceal Limba de predare: Limba română / învăţământ de zi)

Filiera /Profil /Specializare / Nr. loc /Media ultimului admis 2021

  • Vocaţională /Arte vizuale /Arhitectură, arte ambientale şi design – 12 locuri
  • Vocaţională /Arte vizuale /Arte plastice şi decorative – 12 locuri
  • Vocaţională /Muzică /Muzică – 24 locuri (pian – 2, vioară – 1, chitară – 2, nai – 1, saxofon – 1, clarinet – 1, flaut – 1, canto popular – 7, canto clasic – 7, muzică ușoară jazz – 1)

Liceul Teologic Romano-Catolic „Grof Majlath Gusztav Karoly” Alba Iulia

(Str. Păcii, nr. 4, Alba Iulia, tel. 0258-819869, e-mail: gmgkdirector@gmail.com site: www.gmgkliceum.ro; Liceal Limba de predare: Limba maghiară; Învăţământ de zi)

Filiera /Profil /Specializare / Nr. loc /Media ultimului admis 2021

  • Vocaţională /Teologic /Teologie romano-catolică – 24 locuri

Seminarul Teologic Liceal Ortodox “Sfântul Simion Ştefan” Alba Iulia

(Str. B-dul Transilvaniei, nr.36A, Alba Iulia, tel. 0258-834890, fax. 0358-819474; Liceal Limba de predare: Limba română; învăţământ de zi)

Filiera /Profil /Specializare / Nr. loc /Media ultimului admis 2021

  • Teoretică / Umanist / Filologie – 13 locuri – 7,87
  • Teoretică / Umanist / Ştiinţe sociale – 12 locuri – 8,31
  • Vocaţională / Teologic / Teologie ortodoxă – 24 locuri

Alba Iulia – învățământ particular (zi, nu participă la repartizarea computerizată)

Liceul Teoretic ”Sfântul Iosif” Alba Iulia

  • Teoretic/real – Științe ale naturii intensive limba germană – 5 locuri
  • Teoretic/umanist – Filologie intensive limba germană – 5 locuri

SEBEŞ

Colegiul Naţional „Lucian Blaga” Sebeş

Str. Călugăreni, nr. 49, Sebeş, tel. 0258-731217, e-mail: colb.sebes@yahoo.com – învăţământ de zi

Filiera / Profil / Specializare / Nr. Loc / Media ultimului admis 2021

  • Teoretică / Real / Matematică – Informatică – intensive engleză – 26 locuri, intensiv informatică – 26 locuri – 8,62
  • Teoretică / Umanist / Filologie – bilingv engleză – 26 locuri – 7,94
  • Teoretică / Real / Ştiinţe ale Naturii – 52 locuri (din care intensiv germană 26 locuri) – 7,44
  • Teoretică / Umanist / Ştiinţe Sociale – 26 locuri – 7,48

Liceul cu Program Sportiv „Florin Fleşeriu” Sebeş

Str. Lucian Blaga, nr. 76, Sebeş, tel. 0258-731220, e-mail: ls.sebes@isjalba.ro site: www.lpss.ro – învăţământ de zi

Filiera / Profil / Specializare /   Nr. loc / Media ultimului admis 2021

  • Vocațională / Sportiv /Fotbal – 24 locuri
  • Vocațională / Sportiv / Handbal – 24 locuri

Liceul Tehnologic Sebeş

Str. Dorin Pavel, nr. 2, Sebeş, tel. 0258-731010, e-mail: admitere@ltsebes.ro site: www.ltsebes.ro – învăţământ de zi

Filiera / Profil / Domeniul pregătirii de bază / Nr. loc / Media ultimului admis 2021

  • Tehnologică / Servicii / Economic – 24 locuri – 7,13
  • Tehnologică/Servicii / Turism și alimentație – 24 locuri
  • Tehnologică/Resurse naturale și protecția mediului /Industrie alimentară – 24 locuri
  • Tehnologică / Tehnic / Industrie textilă şi pielărie – 24 locuri – 6,05

Liceul Tehnologic Sebeș – învățământ profesional de stat:

Domeniul/Calificarea/Nr. clase/ nr. locuri/ Cod

  • Turism și alimentație / Bucătar – 24 locuri – cod 601
  • Industrie alimentară / Brutar-patiser-preparator produse făinoase – 24 locuri – cod 603
  • Industria textilă și pielărie / Confecționer articole din piele și înlocuitori – 12 locuri – cod 623
  • Industria textilă și pielărie / Confecționer produse textile – 12 locuri – cod 620
  • Fabricarea produselor din lemn / Tâmplar universal – 14 locuri – cod 613

Liceul Tehnologic Sebeș – învățământ dual

Domeniul/Calificarea/ nr. locuri/ Cod

  • Mecanică – operator montantor subansamble – 25 locuri – cod 633
  • Fabricarea produselor din lemn – Tâmplar universal – 10 locuri – cod 613

Liceul German Sebeş

Str. Ștefan cel Mare nr. 1, tel. 0371.348.884, e-mail: lg.sebes@isjalba.ro site: www.liceulgermansebes.ro  (limbă predare: Limba germană) – învăţământ de zi

Filiera / Profil / Domeniul pregătirii de bază / Nr. loc / Media ultimului admis 2021

  • Teoretică / Real / Ştiinţe ale naturii – 13 locuri – 5,86
  • Teoretică / Umanist / Filologie – 13 locuri – 5,61

AIUD

Colegiul Naţional „Titu Maiorescu” Aiud

(Str. Ecaterina Varga, nr. 10, Aiud, tel. 0258-861946, e-mail: contact@titumaiorescuaiud.ro site: www.titumaiorescuaiud.ro; limba de predare: Limba română – învăţământ de zi

Filiera / Profil / Specializare / Nr. loc / Media ultimului admis 2021

  • Teoretică / Real / Matematică-informatică – intensiv engleză – 26 locuri – 6,35
  • Teoretică / Real / Ştiinţe ale Naturii – 26 locuri – 6,55
  • Teoretică / Umanist / Filologie – 26 locuri – 7,50

Colegiul Naţional „Bethlen Gabor” Aiud

(Str. Bethlen Gabor, nr. 1, Aiud, tel. 0258-861947, fax. 0258-865566, e-mail: colegiul.bethlen@gmail.com site: www.bethlengabor.ro; limba de predare: Limba maghiară – învăţământ de zi)

Filiera / Profil / Specializare / Nr. loc / Media ultimului admis 2021

  • Teoretică / Real / Matematică-informatică – 13 locuri – 6,39
  • Teoretică / Real / Ştiinţe ale naturii – 12 locuri – 6,89
  • Vocaţională / Pedagogic / Învăţător-educatoare – 12 locuri
  • Vocaţională / Pedagogic / Educator-puericultor – 12 locuri

Colegiul National „Bethlen Gabor” Aiud – învățământ profesional de stat:

Domeniul/Calificarea/Nr. clase/ nr. locuri/ Cod

  • Turism și alimentație / Bucătar – 24 locuri – cod 601

Liceul Tehnologic Aiud

Str. Ion Creangă, nr. 14, Aiud, tel. 0258-861018, fax. 0258-861018, e-mail: ct.aiud@isjalba site: www.liceultehnologicaiud.ro, limba de predare: Limba română – învăţământ de zi

Filiera / Profil / Domeniul pregătirii de bază / Nr. loc / Media ultimului admis 2021

  • Tehnologică / Servicii / Economic – 24 locuri – 6,43
  • Tehnologică / Tehnic / Mecanică – 24 locuri – 5,57

Liceul Tehnologic Aiud – învățământ profesional de stat:

Domeniul/Calificarea/ nr. locuri/ Cod

  • Mecanică / Mecanic auto – 24 locuri – cod 527
  • Comerț / comerciant-vânzător – 24 locuri – cod 597

Liceul Tehnologic Agricol „Alexandru Borza” Ciumbrud

Str. Vasile Lucaciu, nr. 42, Ciumbrud, tel. 0258-866002, e-mail: lta.ciumbrud@isjalba.ro site: www.liceulciumbrud.ro, (Limba de predare: Limba română) – învăţământ seral

Filiera / Profil / Domeniul pregătirii de bază / Nr. loc

  • Agricultură /Agricultor culturi de camp – 12 locuri

Liceul Tehnologic Agricol ”Alexandru Borza” Ciumbrud – învățământ profesional de stat

Domeniul/Calificarea/ nr. locuri/ Cod

  • Agricultură / Lucrător în agroturism – 24 locuri – cod 588

BLAJ

Colegiul Naţional „Inochenție Micu Clain” Blaj

Str. Simion Barnuţiu, nr. 2, Blaj, tel. 0258-711208, e-mail: cnimc.blaj@gmail.com site: www.imclain.ro – învăţământ de zi

Filiera / Profil / Specializare / Nr. loc / Media ultimului admis 2021

  • Teoretică / Real / Matematică – Informatică – intensiv engleză 26 locuri, intensive informatică 26 locuri – 7,38
  • Teoretică / Real / Ştiinţe ale Naturii – 26 locuri – 6,10
  • Teoretică / Umanist / Filologie – intensiv engleză – 26 locuri – 6,51
  • Vocaţională / Pedagogic / Învăţător-educatoare – 12 locuri
  • Vocaţională / Pedagogic / Educator-puericultor – 12 locuri

Liceul Tehnologic „Ştefan Manciulea” Blaj

Str. Piaţa 1848, nr. 3, Blaj, tel.0258-710655, e-mail: stefanmanciulea@yahoo.com site: http://www.stefanmanciulea.ro – învăţământ de zi

Filiera / Profil / Domeniul pregătirii de bază / Cod / Nr. Loc / Media ultimului admis 2021

  • Tehnologică / Servicii / Economic – 24 locuri – 6,59
  • Tehnologică / Resurse naturale si protecţia mediului / Agricultură – 24 locuri – 5,18

Liceul Tehnologic „Ştefan Manciulea” Blaj – învățământ profesional

Domeniul/Calificarea/Nr. clase/ nr. locuri/ Cod

  • Industrie alimentară / Brutar-patiser preparator produse făinoase – 12 locuri – cod 603
  • Comerţ / Comerciant vânzător – 12 locuri – cod 597

Liceul Teologic Greco – Catolic „Sfântul Vasile cel Mare” Blaj

Str. Piaţa 1848, nr. 3, Blaj, tel. 0258-710655, e-mail: lsvblaj@yahoo.ro site: www.liceulsfantulvasile.ro – învăţământ de zi

Filiera / Profil / Specializare / Nr. loc / Media ultimului admis 2021

  • Vocaţională / Teologic / Teologic greco-catolică – 24 locuri –

Liceul Tehnologic „Timotei Cipariu” Blaj – învățământ profesional

Str. Dr. Vasile Suciu, nr. 25, Nr. telefon: 0258713630, Nr. fax: 0258713630, e-mail: gtimoteicipariu@yahoo.com site: timoteicipariu.weebly.com

Domeniul/Calificarea/Nr. clase/ nr. locuri/ Cod

  • Mecanică / strungar – 12 locuri – cod 507

Liceul Tehnologic „Timotei Cipariu” Blaj – învățământ profesional special – zi, de stat

  • Fabricarea produselor din lemn / tâmplar universal – 12 locuri

Liceul Tehnologic „Timotei Cipariu” Blaj – învățământ dual

Domeniul/Calificarea/ nr. locuri/ Cod

  • Mecanică / Rectificator – 14 locuri – cod 509
  • Mecanică / Operator la mașini cu comandă numeric – 29 locuri – cod 530
  • Electric / Electrician constructor – 20 locuri – cod 563

CUGIR

Liceul Teoretic „David Prodan” Cugir

Str. Victoriei, nr. 15, Cugir, tel 0258-751306, e-mail: cndp_cugir@yahoo.com site: cndp.info – învăţământ de zi

Filiera / Profil / Specializare / Cod / Nr. loc / Media ultimului admis 2021

  • Teoretică / Real / Matematică –Informatică – intensiv informatică – 26 locuri – 8,93
  • Teoretică / Real / Ştiinţe ale Naturii – 26 locuri – 8,12
  • Teoretică / Umanist / Filologie – intensiv engleză – 26 locuri – 6,81

Colegiul Tehnic „I. D. Lăzărescu” Cugir

Str. Victoriei, nr. 9, Cugir, 0258751028, e-mail: ctidl_cugir@yahoo.com site: http://idl-cugir.ro/, tel. 0258-751524 – învăţământ de zi

Filiera / Profil / Domeniul pregătirii de bază / Cod / Nr. loc / Media ultimului  admis 2021

  • Tehnologică / Servicii / Economic – 24 locuri – 6,83

Colegiul Tehnic „I. D. Lăzărescu” Cugir – învățământ profesional de stat

  • Mecanică / Strungar / 12 locuri – cod 507

Colegiul Tehnic „Ion D. Lăzărescu” Cugir – învățământ dual

Domeniul/Calificarea/Nr. locuri/ Cod

  • Mecanică / Operator la mașini cu comandă numerică – 25 locuri – cod 530
  • Mecanică / Frezor-rabotor-mortezor – 14 locuri – cod 508

CÂMPENI

Colegiul Naţional „Avram Iancu” Câmpeni

Str. Oituz, nr. 3, Cîmpeni, tel 0258-771232, e-mail: cnai.cimpeni3@gmail.com site: www.cniancu.ro – învăţământ de zi

Filiera / Profil / Specializare / Nr. loc / Media ultimului admis 2021

  • Teoretică / Real / Matematică – Informatică –26 locuri – intensiv informatică – 6,42
  • Teoretică / Real / Ştiinţe ale Naturii – 26 locuri – 6,72
  • Teoretică / Umanist / Filologie – bilingv Engleză – 26 locuri  – 7,46
  • Teoretică / Umanist / Filologie – bilingv Franceză – 26 locuri – 6,57

Liceul Tehnologic Silvic Câmpeni

Str. Izvoarelor, nr. 2, Cîmpeni, tel. 0258-771544, e-mail: lts.cimpeni@isjalba.ro site: www.ltscimpeni.ro – învăţământ de zi

Filiera / Profil / Domeniul pregătirii de bază / Nr. loc / Media ultimului admis 2021

  • Tehnologică / Servicii / Economic – 24 locuri – 4,47

Liceul Tehnologic Silvic Câmpeni – învățământ profesional de stat:

Domeniul/Calificarea/Nr. clase/ nr. locuri/ Cod

  • Turism şi alimentaţie / Ospătar (chelner) vânzător în unităţi de alimentaţie – 24 locuri – cod 599
  • Electromecanic / Electromecanic utilaje și instalatii industriale – 24 locuri – cod 543

ABRUD

Liceul „Horea, Cloşca şi Crişan” Abrud

Str. Republicii, nr. 18, Abrud, tel/fax. 0258-780623, , e-mail: hcc.abrud@yahoo.com site: www.hccabrud.ro – învăţământ de zi

Filiera / Profil / Domeniul pregătirii de bază / Nr. loc / Media ultimului admis 2021

  • Teoretică / Real / Matematică-Informatică – 13 locuri – 8,14
  • Teoretică / Real / Științe ale naturii – 13 locuri – 6,33
  • Teoretică/ Umanist – Filologie intensiv engleză – 26 locuri

Liceul „Horea, Cloşca şi Crişan” Abrud – învățământ profesional de stat

Domeniul pregătire / Calificarea profesională / Nr. Clase / Nr. Locuri / Cod

  • Comerț / Comerciant vânzător – 24 locuri – cod 597

BAIA DE ARIEŞ

Liceul „Dr. Lazăr Chirilă” Baia de Arieş

Str. 22 Decembrie, nr. 41, Baia de Arieş, tel: 0374.555.775, nr. fax: 0374092158, e-mail: lic.baia@isjalba.ro, site: https://liceuldrlazarchirilabaiadearies.ro – învăţământ de zi

Filiera / Profil / Specializare / Nr. Loc / Media ultimului admis 2021

  • Teoretică / Real / Științe ale naturii – 13 locuri – 6,91
  • Teoretică / Umanist / Filologie – 13 locuri – 4,93

Liceul ”Dr.Lazăr Chirilă” Baia de Arieș – învățământ profesional de stat

Domeniul/Calificarea/Nr. clase/ nr. locuri/ Cod

Mecanică / Mecanic utilaje și instalații în industrie – 24 locuri – cod 523

OCNA MUREŞ

Liceul Teoretic „Petru Maior” Ocna Mureş

Str. Vadului, nr. 1, Ocna Mureş, tel. 0258-870559, e-mail: ltpm.ocna@gmail.com site: https://www.liceulteoreticpetrumaiorocnamures.ro – învăţământ de zi

Filiera / Profil / Specializare / Nr. loc / Media ultimului admis 2021

  • Teoretică /Umanist / Filologie – intensiv engleză – 26 locuri – 5,57
  • Teoretică /Real / Matematică – Informatică – intensiv engleză – 26 locuri – 4,59
  • Teoretică /Ştiinţe ale Naturii – 26 locuri – 4,88

Liceul Tehnologic Ocna Mureș – învățământ profesional de stat

Str. Colonia peste Mureş, nr. 9, tel. 0258-870807, e-mail: gsci2001@yahoo.com, site: https://www.liceultehnologicocnamures.ro – învăţământ seral

Domeniul/Calificarea/Nr. clase/ nr. locuri/ Cod

  • Comerț / Comerciant – vânzător – 24 locuri – cod 597
  • Mecanică / Mecanic utilaje și instalații în industrie
  • Tehnologică / Lăcătuș construcții metalice și utilaj tehnologic – 24 locuri – cod 501

Liceul Tehnologic Ocna Mureș – învățământ dual

  • Mecanică / Mecanic utilaje și instalații în industrie – 20 locuri – cod 523

TEIUŞ

Liceul Teoretic Teiuş

Str. Decebal, nr. 22, Teiuş, tel 0258-851157, e-mail: liceulteius@yahoo.com site: www.liceulteoreticteius.ro – învăţământ de zi

Filiera / Profil / Specializare / Nr. loc / Media ultimului admis 2021

  • Teoretică / Umanist / Filologie – 26 locuri – 6,02
  • Teoretică / Real /Ştiinţe ale Naturii – 26 locuri – 5,67

ZLATNA

Liceul „Corneliu Medrea” Zlatna

Str. Tudor Vladimirescu, nr. 14, Zlatna, tel. 0258-856521, e-mail: lic.zlatna@isjalba.ro site: liceulzlatna.webs.com – învăţământ de zi

Filiera / Profil / Domeniul pregătirii de bază / Cod / Nr. loc / Media ultimului admis 2021

  • Teoretică / Real / Științe ale naturii – 26 locuri – 4,03

Licee profesionale – alte localități:

Liceul Tehnologic „Țara Moților” Albac – învățământ profesional de stat

str. Cloșca, nr. 5, Nr. telefon: 0258700768, Nr. fax: 0258700768, e-mail: lt.albac@isjalba.ro site: https://albac451651399.wordpress.com

Domeniul/Calificarea/Nr. clase/ nr. locuri/ Cod

  • Agricultură / Lucrător în agroturism – 24 locuri – cod 588

Liceul Tehnologic de Turism și Alimentație Arieșeni – învățământ profesional de stat

str. Principală, nr. 8, Nr. telefon: 0358402717, Nr. fax: 0358402717, e-mail: lt.arieseni@isjalba.ro site: www.liceularieseni.ro

Domeniul/Calificarea/Nr. clase/ nr. locuri/ Cod

  • Turism şi alimentaţie / Bucătar – 24 locuri – cod 601

Liceul Tehnologic Jidvei – învățământ profesional de stat:

str. Perilor, nr. 19, Nr. telefon: 0258881124, Nr. fax: 0258881124, e-mail: lt.jidvei@isjalba.ro site: https://scoalajidvei.ro

Domeniul/Calificarea/Nr. clase/ nr. locuri/ Cod

  • Mecanică / Mecanic agricol – 24 locuri – cod 536
  • Agricultură / Horticultor – 24 locuri – cod 591

CALENDAR – ADMITERE LICEU pentru anul şcolar 2022-2023

  • 30 iunie 2022: depunerea declarațiilor de către părinții sau reprezentanții legali ai candidaților care optează pentru stabilirea mediei la evaluarea națională fără a lua în calcul rezultatul la proba de limbă și literatură maternă, la secretariatele unităților de învățământ de proveniență
  • 1 iulie 2022: completarea de către secretariatele școlilor a fișelor de înscriere cu numele/codul unității de învățământ gimnazial, cu datele personale ale absolvenților clasei a VIII-a, cu mediile generale de absolvire, cu notele și mediile obținute la evaluarea națională din clasa a VIII-a, cu mediile de admitere, prin preluarea acestora din aplicația informatică centralizată
  • 1 iulie 2022: anunțarea ierarhiei la nivel județean/al municipiului București a absolvenților clasei a VIII-a

REPARTIZARE COMPUTERIZATĂ – ADMITERE LICEU 2022

Etapa I – repartizare computerizată și admitere în învățământul liceal pentru candidații din seria curentă, precum și pentru cei din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2022-2023

  • 4 – 11 iulie 2022: completarea opțiunilor în fișele de înscriere de către absolvenții clasei a VIII-a și de către părinții acestora, asistați de diriginții claselor a VIII-a (orice opțiune greșită poate conduce la o repartizare nedorită); completarea fișelor de înscriere de către absolvenții clasei a VIII-a care doresc să participe la admitere în alt județ și depunerea/ transmiterea fișelor, conform procedurii stabilite de Comisia națională de admitere

Candidații nerepartizați pe locurile speciale pentru rromi și candidații nerepartizați pe locurile distinct alocate în unitățile de învățământ de masă candidaților cu CES, precum și cei care au fost repartizați dar care solicită, în scris, renunțarea la locul pe care au fost repartizați, care doresc să participe la etapa de repartizare computerizată și admitere în învățământul liceal pentru candidații din seria curentă, precum și pentru cei din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2022-2023 completează opțiunile în perioada 8 -11 iulie 2022

  • 4 – 11 iulie 2022: introducerea în baza de date computerizată (în aplicația informatică centralizată) a datelor din fișele de înscriere; verificarea de către părinți și candidați a corectitudinii datelor din fișa listată de calculator, corectarea eventualelor greșeli în baza de date computerizată și listarea fișelor corectate din calculator, operațiuni ce se vor realiza utilizând aplicația informatică centralizată
  • 12 iulie 2022: termenul-limită pentru transmiterea bazei de date de la centrele de înscriere la centrul de admitere județean/al municipiului București, precum și a listei absolvenților care nu participă la repartizarea computerizată, prin confirmarea operațiunilor specifice în aplicația informatică centralizată; predarea/ transmiterea de către comisia din centrul de înscriere a fișelor de opțiuni originale la centrul de admitere județean/ al municipiului București
  • 12 iulie 2022: transmiterea bazei de date de la centrele de admitere județene/al municipiului București la Centrul național de admitere prin confirmarea, de către acestea, a finalizării operațiunilor specifice, în aplicația informatică centralizată
  • 13 iulie 2022: verificarea și corectarea eventualelor erori din bazele de date, precum candidați aflați în baza de date pentru admiterea computerizată și care au fost deja admiși la liceele la care se susțin probe de aptitudini etc., de către Comisia națională de admitere și comisiile de admitere județene/a municipiului București; transmiterea modificărilor la comisia națională
  • 13 iulie 2022: corectarea erorilor și confirmarea încheierii modificărilor în aplicația informatică centralizată
  • 14 iulie 2022: repartizarea computerizată în învățământul liceal a absolvenților clasei a VIII-a care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2022 – 2023; comunicarea rezultatelor candidaților repartizați computerizat în învățământul liceal; afișarea în unitățile de învățământ gimnazial a listei cu locurile neocupate în unitățile de învățământul liceal din județ/municipiul București
  • 15 – 20 iulie 2022: depunerea dosarelor de înscriere la școlile la care candidații au fost repartizați
  • 20 iulie 2022: transmiterea de către unitățile de învățământ liceal a situației locurilor rămase libere în urma neînscrierii candidaților admiși în această etapă de admitere
  • 21, 22 și 25 iulie 2022: rezolvarea de către comisia de admitere județeană/ a municipiului București, a situațiilor speciale apărute după etapa de repartizare computerizată

A doua etapă de admitere liceu – repartizare 2022

A doua etapă de admitere în învățământul liceal pentru candidații din seria curentă, precum și pentru cei din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2022-2023

  • 25 iulie 2022: afișarea centrului de admitere, a situației locurilor rămase libere, inclusiv a celor destinate candidaților rromi, precum și a celor destinate candidaților cu CES, a locului de desfășurare și a graficului probelor de aptitudini sau de verificare a cunoștințelor de limbă modernă ori maternă
  • 26 iulie 2022: înscrierea candidaților pentru probele de aptitudini sau probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă, inclusiv a candidaților pe locurile speciale pentru rromi și a candidaților pentru locurile distinct alocate candidaților cu CES în unitățile de învățământ de masă
  • 27 – 28 iulie 2022: desfășurarea probelor de aptitudini sau a probelor de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă
  • 28 – 29 iulie 2022: afișarea rezultatelor la probele de aptitudini și la probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă și rezolvarea eventualelor contestații
  • 1-3 august 2022: primirea cererilor de înscriere a candidaților care au fost repartizați computerizat în prima etapă de admitere, dar care nu și-au depus dosarele de înscriere în termen, a candidaților care au fost respinși la liceele/clasele care au organizat probe de aptitudini și a candidaților care au susținut probe de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau de limbă maternă în etapa a doua, precum și a candidaților care nu au participat sau au participat la repartizarea computerizată în prima etapă de admitere, dar, din diferite motive, nu au fost repartizați computerizat, inclusiv a candidaților pe locurile speciale pentru rromi și a candidaților pentru locurile distinct alocate candidaților cu CES în unitățile de învățământ de masă; primirea cererilor de înscriere a absolvenților clasei a VIII-a care nu au susținut evaluarea națională; candidații pe locurile speciale pentru rromi și candidații pentru locurile distinct alocate candidaților cu CES în unitățile de învățământ de masă își păstrează prioritatea pe locurile destinate acestora care au rămas libere după soluționarea situațiilor speciale.
  • 4-5 august 2022: repartizarea candidaților din etapa a doua, de către comisia de admitere județeană/a municipiului București; repartizarea se face conform unei proceduri stabilite de către comisia de admitere județeană/a municipiului București, publicate pe site-ul inspectoratului școlar județean/al Municipiului București și comunicate unităților de învățământ până la data de 11 iulie 2022.
  • 6 august 2022: transmiterea către Centrul național de admitere a rezultatelor repartizării prin confirmarea încheierii operațiunilor specifice în aplicația informatică centralizată

Admiterea candidaților pentru învățământul seral și pentru cel cu frecvență redusă

  • 9 mai 2022: anunțarea centrului special de înscriere pentru candidații din seriile anterioare, care împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2022- 2023
  • 4 iulie 2022: anunțarea calendarului admiterii la învățământ seral sau cu frecvență redusă pentru candidații din seriile anterioare care împlinesc vârsta de 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2022 – 2023
  • 14-15, 18-20 iulie 2022: înscrierea la învățământul seral sau cu frecvență redusă a candidaților din seriile anterioare care împlinesc vârsta de 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2022 – 2023
  • 21, 22 și 25 iulie 2022: repartizarea candidaților din seriile anterioare care împlinesc vârsta de 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2022 – 2023 pe locurile de la învățământul seral și cu frecvență redusă: la solicitarea comisiilor de admitere județene/a municipiului București sau din proprie inițiativă, Comisia Națională de Admitere poate aproba, în situații justificate, modificarea datelor limită/perioadelor și evenimentelor din calendarul admiterii în învățământul liceal pentru anul școlar 2022-2023.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

ECONOMIE

De la 1 ianuarie 2023, plafon de 33% pentru veniturile extrasalariale acordate angajaților. Portițele prin care evită impozitarea

Publicat

anaf

De la 1 ianuarie 2023 va exista un plafon lunar de încadrare pentru veniturile extrasalariale acordate angajaților. Statul impune o impozitare excesivă a veniturilor din salarii, dar lasă câteva ”portițe” legale pentru ca angajatorii să poată evita impozitele pe muncă.

Potrivit Ordonanţei 16/3022 pentru modificarea Codului Fiscal, începând cu veniturile salariale aferente lunii august 2022, contribuţia de asigurări sociale şi cea de sănătate, datorate de către persoanele fizice angajate în baza unui contract individual de muncă cu normă întreagă sau cu timp parţial, nu pot fi sub nivelul celor aplicate la salariul de bază minim brut pe ţară în vigoare în luna pentru care acestea se datorează.

De la această prevedere sunt exceptate câteva categorii de persoane, printre care elevii, studenţii cu vârsta pâna la 26 de ani, persoanele cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane cărora prin lege li se recunoaşte posibilitatea de a lucra mai puţin de 8 ore pe zi, pensionari pentru limita de vârstă în sistemul public de pensii, persoanele care realizează în cursul aceleiaşi luni venituri din salarii sau asimilate salariilor în baza a două sau mai multe contracte individuale de muncă, iar baza lunară de calcul cumulată aferentă acestora este cel puţin egală cu salariul de baza minim brut pe ţară.

În urmă cu câteva zile, a fost publicată, în Monitorul Oficial, Ordonanța Guvernului nr.16/2022. Aceasta aduce mai multe modificări și completări Legii nr.227/2015 referitoare la Codul Fiscal.

Pentru anumite sume ori prestații suplimentare sau beneficii extrasalariale primite de angajați, Guvernul obligă firmele să se raporteze la un plafon lunar când aplică tratamentul aferent veniturilor neimpozabile.

Astfel, nu vor fi considerate impozabile anumite venituri ce vizează clauzele de mobilitate, vacanțele angajaților, abonamentele medicale, hrana sau cheltuielile generate de telemuncă dacă toate acestea se încadrează în 33% din salariul de bază.

Venituri care nu se impozitează în limita unui plafon lunar de 33% din salariul de bază

Practic, în România, în limita unui plafon lunar de 33% din salariul de bază, au fost definite mai multe venituri care nu se impozitează. Acestea sunt următoarele:

a) prestațiile suplimentare primite de salariați în baza clauzei de mobilitate potrivit legii, în limita a 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru indemnizația de delegare/detașare, prin hotărâre a Guvernului, pentru personalul autorităților și instituțiilor publice;

b) contravaloarea hranei acordate de către angajator pentru angajații proprii, persoane fizice care realizează venituri din salarii în limita valorii maxime, potrivit legii, a unui tichet de masă/persoană/zi.

c) cazarea și contravaloarea chiriei pentru spațiile de cazare/de locuit puse de către angajatori la dispoziția angajaților proprii, persoane fizice care realizeaza venituri din salarii, în limita unui plafon neimpozabil de 20 % din salariul de baza minim brut, în anumite condiții.

d) contravaloarea serviciilor turistice și/sau de tratament, inclusiv transportul, pe perioada concediului, pentru angajații proprii și membrii de familie ai acestora, acordate de angajator, în limita unui plafon anual, pentru fiecare angajat, reprezentând nivelul unui câstig salarial mediu brut.

e) contribuțiile la un fond de pensii facultative și cele reprezentând contribuții la scheme de pensii facultative, suportate de angajator pentru angajații proprii, în limita a 400 euro anual pentru fiecare persoana;

f) primele de asigurare voluntară de sănătate, precum și serviciile medicale furnizate sub formă de abonament, suportate de angajator pentru angajații proprii, astfel încât la nivelul anului sa nu se depășească echivalentul în lei al sumei de 400 euro, pentru fiecare persoana;

g) sumele acordate angajatilor care desfasoară activitati în regim de telemuncă pentru sustinerea cheltuielilor cu utilitatile la locul în care angajații își desfășoară activitatea, precum electricitate, încălzire, apa și abonamentul de date, și achiziția mobilierului și a echipamentelor de birou, în limitele stabilite de angajator prin contractul de munca sau regulamentul intern, în limita unui plafon lunar de 400 lei corespunzător numărului de zile din luna în care persoana fizică desfășoară activitate in regim de telemuncă.

La atingerea plafonului sunt luate în calcul, cumulat, veniturile de mai sus. De asemenea, angajatorul are posibilitatea de a stabili ordinea în care veniturile de sus-menționate se includ în plafonul lunar de 33%.

Modificările din Codul Fiscal: Impozitarea veniturilor și alte contribuții

Impozitarea veniturilor din chirii : eliminarea cotei forfetare de 40% şi impozitarea la valoarea totală a chiriei, în cazul veniturilor obținute din cedarea folosinței bunurilor, altele decât cele realizate din arendă şi din închirierea în scop turistic a camerelor situate in locuințe proprietate personala.

De asemenea, se reintroduce obligația înregistrării contractelor de închiriere la ANAF, precum şi a modificărilor intervenite ulterior, în termen de cel mult 30 de zile de la încheierea contractului / producerea modificării.

Impozitarea veniturilor din transferul proprietăților imobiliare din patrimoniul personal : se elimină plafonul neimpozabil de 450.000 lei reprezentând suma ce putea fi dedusă din valoarea tranzacției la stabilirea venitului impozabil ;

impozitul pe venit se calculează  diferențiat, în funcție de perioada de deținere anterioară a bunurilor imobile, prin aplicarea unei cote de 3% pentru proprietățile imobiliare deținute o perioadă de până la 3 ani inclusiv sau a unei cote de 1% pentru imobilele deținute o perioadă mai mare de 3 ani.

Contribuția de asigurări sociale (CAS) pentru veniturile obținute din activități independente, venituri din drepturi de proprietate intelectuală, din una sau mai multe surse şi/sau categorii de venituri – se datorează dacă persoana estimează pentru anul curent venituri nete a căror valoare cumulată este cel puţin egală cu 12 salarii minime brute pe ţară, în vigoare la termenul de depunere a declaraţiei fiscale.

Se modifică baza anuală de calcul, după cum urmează : acesta este venitul ales de contribuabil  care, însă, nu poate fi mai mic decât :

  • nivelul de 12 salarii minime brute pe ţară, în cazul veniturilor realizate cuprinse între 12 și 24 salarii minime brute pe ţară;
  • nivelul de 24 salarii minime brute pe ţară, în cazul veniturilor realizate de peste 24 salarii minime brute pe ţară.

Contribuția de asigurări sociale de sănătate (CASS) pentru veniturile obținute din activități independente, venituri din drepturi de proprietate intelectuală, din una sau mai multe surse şi/sau categorii de venituri – se datorează dacă se estimează că se va obține venituri a căror valoare cumulată este cel puțin egală cu 6 salarii minime brute pe țară (pentru 2022 – 12 salarii minime), în vigoare la termenul de depunere a declarației fiscale

Se modifică baza anuală de calcul, astfel :

  • nivelul de 6 salarii minime brute pe ţară, în cazul veniturilor realizate cuprinse între 6 şi 12 salarii minime brute pe ţară;
  • nivelul de 12 salarii minime brute pe ţară, în cazul veniturilor realizate cuprinse între 12 şi 24 de salarii minime brute pe ţară;
  • nivelul de  24 de salarii minime brute pe ţară, în cazul veniturilor realizate a peste 24 de salarii minime brute.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO-VIDEO ȘTIREA TA: Pericol pentru șoferi pe DN 1, la Oiejdea, din cauza unor lucrări nesemnalizate

Publicat

Un cititor Alba24 ne-a semnalat sâmbătă seara faptul că pe drumul național DN 1, în zona localității Oiejdea, pe carosabil sunt mai multe lucrări nesemnalizate, care pun în pericol siguranța circulației rutiere. 

Pe imaginile transmise pe adresa redacției de cetățean se poate observa faptul că pe mai multe porțiuni ale drumului asfaltul a fost decopertat, iar în locul acestuia muncitorii au așternut balast.

„Regăsiți o filmare și imagini de pe E81, din dreptul localității Oiejdea, unde sunt lucrări la carosabil nesemnalizate.

Am făcut o sesizare și către IPJ Alba – Serviciul Rutier, în acest sens”, ne-a transmis cititorul.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Anul școlar 2022-2023: școala începe peste o lună. Care sunt noutățile pentru elevi. CALENDAR cu module de curs și vacanțe

Publicat

Noul an școlar începe pentru elevi la 5 septembrie, într-o nouă structură. Vor avea module de cursuri în loc de semestre sau trimestre, mai scurte și cu vacanțe mai des.

Anul școlar 2022-2023 are o durată de 36 de săptămâni, dar este cu doar câteva zile de cursuri mai lung decât cel care a trecut. „Școala altfel” și noua „Săptămână verde” vor fi în perioada 27 februarie – 16 iunie 2023, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare.

În primăvară va fi și o vacanță de o săptămână, a cărei perioade diferă de la județ la județ, după cum s-a decis la nivel local.

Prima vacanță va fi din 22 octombrie și va fi pentru toți elevii, nu doar pentru cei din clasele primare și copiii de grădiniță.

Calendarul anului școlar 2022-2023 diferă în fiecare județ, în funcție de vacanța de o săptămână din februarie. În județul Alba, această vacanță va fi în perioada 20-24 februarie 2023 (a putut fi aleasă o săptămână din intervalul 6 – 26 februarie 2023), ceea ce influențează și finalul modulului 3 de cursuri și începutul celui de-al patrulea. Aici este diferența între județele din țară.

Structura anului școlar 2022-2023: cursuri și vacanțe – JUDEȚUL ALBA

  • cursuri (modulul 1) – de luni, 5 septembrie 2022, până vineri, 21 octombrie 2022
  • vacanţă (vacanța 1) – de sâmbătă, 22 octombrie 2022, până duminică, 30 octombrie 2022
  • cursuri (modulul 2) – de luni, 31 octombrie 2022, până joi, 22 decembrie 2022
  • vacanţă (vacanța 2) – de vineri, 23 decembrie 2022, până duminică, 8 ianuarie 2023
  • cursuri (modulul 3) – de luni, 9 ianuarie 2023, până vineri, 17 februarie 2023 (în Alba)
  • vacanţă (vacanța 3) – o săptămână: de luni, 20 februarie până vineri, 24 februarie, în Alba
  • cursuri (modulul 4) – de luni, 27 februarie 2023 până joi, 6 aprilie 2023
  • vacanţă (vacanța 4) – de vineri, 7 aprilie 2023, până marţi, 18 aprilie 2023
  • cursuri (modulul 5) – de miercuri, 19 aprilie 2023, până vineri, 16 iunie 2023
  • vacanţă (vacanța 6, de vară) – de sâmbătă, 17 iunie 2023, până duminică, 3 septembrie 2023.

Anul școlar 2022-2023 – „Şcoala altfel”, „Săptămâna verde” și încheierea cursurilor pentru clasele VIII și XII-XIII

În ziua de 5 octombrie – Ziua internaţională a educaţiei şi în zilele nelucrătoare/ de sărbătoare legală prevăzute de lege şi de contractul colectiv de muncă aplicabil nu se organizează cursuri.

Programul naţional „Şcoala altfel” şi Programul „Săptămâna verde” se desfăşoară în perioada 27 februarie – 16 iunie 2023, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unităţii de învăţământ.

Derularea celor două programe nu se planifică în acelaşi interval de cursuri (modul de învăţare).

Pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă, anul școlar are o durată de 34 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 2 iunie 2023.

Pentru clasa a VIII-a, anul școlar are o durată de 35 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 9 iunie 2023.

Pentru clasele din învățământul liceal — filiera tehnologică, cu excepția claselor a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă, pentru clasele din învățământul postliceal, cu excepția calificărilor din domeniul sănătate și asistență pedagogică, și pentru clasele din învățământul profesional, anul școlar are o durată de 37 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 23 iunie 2023.

Vacanța din februarie în celelalte județe

  • Vacanță în perioada 6-10 februarie: Ilfov, Suceava
  • Vacanță în perioada 13-17 februarie: Argeș, Bihor, Bistrița-Năsăud, Călărași, Cluj, Dâmbovița, Gorj, Hunedoara, Teleorman, Prahova.
  • Vacanță în 20-24 februarie: Sibiu, Brașov, Covasna, Harghita, Mureș, Satu Mare, Sălaj, Maramureș, Arad, Timiș, Constanța, Tulcea, Giurgiu, Ialomița, Olt, Dolj, Mehedinți, Caraș-Severin, Vâlcea, Buzău, Brăila, Galați, Vrancea, Bacău, Vaslui, Neamț, Iași, Botoșani.

Anul școlar 2022-2023 – alte noutăți

În anul școlar 2022-2023, la fiecare disciplină de studiu/modul, se încheie anual o singură medie, scrie în noul Regulament-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (ROFUIP), ce intră în vigoare de la 1 septembrie.

La fiecare disciplină, numărul de calificative/note acordate anual este cu cel puțin trei mai mare decât numărul de ore alocat săptămânal disciplinei în planul-cadru de învățământ.

În cazul curriculumului organizat modular, numărul de note acordate trebuie să fie corelat cu numărul de ore alocate fiecărui modul în planul de învăţământ, precum şi cu structura modulului, de regulă, o notă la un număr de 25 de ore.

Numărul minim de note acordate elevului la un modul este de două.

La sfârşitul clasei pregătitoare, evaluarea dezvoltării fizice, socioemoţionale, cognitive, a limbajului şi a comunicării, precum şi a dezvoltării capacităţilor şi atitudinilor faţă de învăţare ale copilului, realizată pe parcursul întregului an şcolar, se finalizează prin completarea unui raport, de către cadrul didactic responsabil, în baza unei metodologii aprobate prin ordin al ministrului educaţiei.

În învăţământul primar, la clasele I – IV, în cel secundar şi în cel postliceal, elevii vor avea la fiecare disciplină/modul, cu excepţia celor preponderent practice, cel puţin două evaluări prin lucrare scrisă/test pe an școlar.

La fiecare disciplină de studiu/modul, se încheie anual o singură medie, calculată prin rotunjirea mediei aritmetice a notelor la cel mai apropiat număr întreg. La o diferență de 50 de sutimi, rotunjirea se face în favoarea elevului.

La clasele I – IV se stabilesc calificative anuale la fiecare disciplină de studiu.

Pentru aceste clase, calificativul pe disciplină se stabileşte astfel: se aleg două calificative cu frecvenţa cea mai mare, acordate în timpul anului școlar, după care, în perioadele de recapitulare şi de consolidare a materiei, în urma aplicării unor probe de evaluare sumativă, cadrul didactic poate opta pentru unul dintre cele două calificative, în baza următoarelor criterii:

a) progresul sau regresul elevului;
b) raportul efort-performanţă realizată;
c) creşterea sau descreşterea motivaţiei elevului;
d) realizarea unor sarcini din programul suplimentar de pregătire sau de recuperare, stabilite de cadrul didactic şi care au fost aduse la cunoştinţa părintelui, tutorelui sau reprezentantului legal.
Calificativele la purtare se consemnează în catalog de către învăţători/institutori/profesorii pentru învăţământul primar.

În învăţământul secundar inferior, secundar superior şi postliceal, mediile anuale pe disciplină/ modul se consemnează în catalog de către cadrul didactic care a predat disciplina/modulul. Mediile la purtare se consemnează în catalog de profesorii diriginţi ai claselor.

Elevii scutiți de efort fizic trebuie să fie prezenți la orele de educație fizică.

Elevii scutiţi de efort fizic au obligaţia de a fi prezenţi la orele de educaţie fizică şi sport. Acestor elevi nu li se acordă calificative/note şi nu li se încheie media la această disciplină în anul în care sunt scutiţi medical.

Mediile minime pentru promovarea anului școlar

Sunt declaraţi promovaţi elevii care, la sfârşitul anului şcolar, obţin la fiecare disciplină de studiu/modul cel puţin media anuală 5 /calificativul „Suficient”, iar la purtare, media anuală 6 / calificativul „Suficient”.

Elevii liceelor pedagogice, ai liceelor teologice şi ai liceelor militare care obţin la purtare media anuală mai mică de 8 nu mai pot continua studiile la aceste profiluri. Aceşti elevi sunt obligaţi să se transfere, pentru anul şcolar următor, la alte profiluri/licee cu respectarea legislaţiei în vigoare şi a regulamentelor de organizare şi funcţionare a unităţilor în cauză.

Elevii de la clasele cu profil artistic sau sportiv trebuie să obţină media cel puţin 6 la disciplina principală de specialitate, pentru aceste profiluri/specializări.

Elevii de la clasele cu specializările muzică, coregrafie și arta actorului trebuie să obţină cel puţin nota 6 pentru specializarea respectivă/la examenul de sfârşit de an şcolar.

Elevii de la clasele cu specializările arte vizuale, arte plastice, arte decorative, arhitectură, arte ambientale, design, conservare-restaurare bunuri culturale trebuie să obţină la toate disciplinele practice de specialitate media anuală cel puţin 6.

Elevii de la clasele cu profil pedagogic trebuie să obţină la sfârşitul anului şcolar medii anuale de cel puţin 6 la disciplinele limba şi literatura română/limba şi literatura maternă, matematică/ aritmetică şi la disciplinele pedagogice de profil.

Elevii care nu îndeplinesc condiţiile de mai sus sunt obligaţi să se transfere, pentru anul şcolar următor, la alte profiluri/specializări, cu respectarea legislaţiei în vigoare şi a regulamentelor de organizare şi funcţionare a unităţilor în cauză.

Vezi integral: OFICIAL: Noutățile anului școlar 2022-2023. Cum se încheie mediile, câte note vor avea elevii, reguli pentru corigenți și absențe

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Ministrul Educației anunță noile tipuri de burse pentru elevi. Vor fi de zece ori mai mulți bani în 2023

Publicat

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat, sâmbătă, că pentru anul şcolar 2023 – 2024 bursele elevilor reprezintă un important pilon pentru reducerea abandonului şcolar, motiv pentru care bugetul alocat lor va fi de zece ori mai mare.

Aflat la Iaşi pentru a lua parte la o dezbatere pe tema legilor Educaţiei, ministrul Cîmpeanu a afirmat că bursele elevilor au un impact de peste 8% din tot impactul Legii învăţământului preuniversitar.

Conform acestuia, bursele elevilor sunt unul dintre pilonii care pot reduce, cu adevărat, abandonul şcolar.

„Bursele elevilor, care, pentru prima oară, au fost plătite de la bugetul de stat, în anul 2020, iar bugetul a fost 270 de milioane de lei. Pentru 2023 bugetul este de zece ori mai mare: 2,7 miliarde lei. Exact 10 ori mai mare decât a fost în 2020. Asta apropo de acele idei care spun că am luat bursele elevilor. Sunt de zece ori mai mari”, a precizat ministrul Educaţiei.

El a explicat că este schimbat principiul de alocare a burselor.

„Mare parte a burselor să fie pentru susţinerea performanţei şcolare, de studiu, pentru susţinerea performanţei şcolare, că le putem numi de merit, oricum, dar sunt pentru susţinerea performanţei şcolare, pentru că tot vorbeam de excelenţă, şi sunt pentru susţinerea elevilor cu nevoi sociale”, a declarat ministrul Educaţiei.

Sorin Cîmpeanu a spus că prin noua lege a Educaţie ministerul vrea să confere mai multă putere şcolilor, astfel încât să existe un management profesionist.

Noile tipuri de burse și valoarea propusă de Ministrul Educației

„Propunerea din lege este următoarea:

  • pentru fiecare elev al acestei ţări, din cei 871.000 de elevi din învăţământul primar, o alocaţie de 400 de lei pentru burse, sunt doar burse sociale primare.
  • Pentru învăţământul gimnazial, este vorba de cei 751.000 de elevi din gimnaziu, alocaţia este de 900 de lei.
  • Pentru învăţământul liceal, şi este vorba de cei 573.000 de elevi de liceu, grupaţi în două categorii, alocaţia este de 1.500 de lei, pentru licee teoretice şi vocaţionale.
  • Şi pentru că vrem să susţinem învăţământul profesional, cu adevărat, alocaţia este de 3.000 de lei pe elev.

În acest fel, fiecare şcoală va şti exact care este bugetul pe care îl are la dispoziţie, va putea să îşi pună în practică propria politică de susţinere a performanţei şi echităţii. Vom putea să transferăm principiul de la nivel naţional la nivelul fiecărei şcoli. Va avea un buget”, a explicat ministrul Educaţiei.

Media notelor pentru acordarea burselor pentru elevi, stabilită de fiecare școală

Cîmpeanu a precizat că nu li se va mai impune şcolilor care să fie media de acordare a burselor.

„Nu vă spune nimeni să daţi burse de performanţă şcolară de la 7, 8, 9, 9,50, sau 8,73 sau 9,20, vă puteţi adapta specificului şcolii.

Aveţi resurse, de zece ori mai multe decât aţi avut în 2020, aveţi şi decizia. Dacă sunteţi într-o şcoală din Ciohorani, s-ar putea să aveţi nevoie să lansaţi acest buget spre partea de burse sociale.

Singurul lucru pe care statul român îl face, conform proiectului acestei legi, este să asigure resursele şi să stabilească un cuantum minim, să nu puteţi coborî bursa de performanţă şcolară sub 500 de lei.

Bursele de excelenţă olimpică fiind 1.000 de lei, pentru palierul internaţional şi 700 de lei pe lună, pentru palierul naţional”, a exemplificat ministrul Educaţiei.

Cîmpeanu: aproape jumătate dintr-o clasă să poată primi una sau mai multe burse

Acesta a spus că se poate ajunge în situaţia în care aproape jumătate dintr-o clasă de elevi să poată primi una sau mai multe burse.

Având în vedere posibilitatea de cumul a burselor prevăzute la nivel de lege şi nu la nivel de ordin de ministru, susţine Sorin Cîmpeanu, bursele se pot constitui într-un pilon de reducere a abandonului şcolar.

Măsura are ca obiectiv reducerea abandonului școlar

„Fiecare părinte se uită şi îşi face calcule, de multe ori îşi face calcule în zonele vulnerabile, din perspectiva abandonului şcolar crescut, aşa cum nu ne dorim.

Nu avem mecanisme să îi protejăm mai mult pe acei copii care nu sunt trimişi la şcoală sau care nu sunt lăsaţi să meargă la şcoală, pentru că au alte lucruri de făcut.

În momentul în care acel părinte înţelege că trimiţându-şi copiii la şcoală, susţinându-i să înveţe, acei copii vor putea obţine burse care însumat, dacă are doi sau trei copii, va fi mult mai mult decât propriul lui venit, al adultului, al părintelui, sunt convins că acesta va fi un factor important în decizia de a-i trimite sau a nu-i trimite, de a susţine sau a nu susţine copiii la şcoală”, a precizat ministrul Educaţiei

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax