Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

ADMITERE liceu 2023: cum se calculează media de admitere, după noile reguli. CALENDAR înscrieri și repartizare computerizată

Publicat

Admitere liceu 2023: pentru elevii de clasa a VIII-a care vor da admitere la liceu de anul viitor nu va mai conta media claselor de gimnaziu. Noile reguli au fost stabilite prin Ordinul ministrului Educației nr. 5243/2022, publicat în Monitorul Oficial.

Repartizarea computerizată va fi în 19 iulie. În 13 iulie, va fi repartizare computerizată distinctă, pentru candidați CES și romi.

Cum se calculează media de admitere liceu 2023

Media de admitere, pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a de liceu a absolvenților învățământului gimnazial, reprezintă media generală la evaluarea națională susținută de absolvenții clasei a VIII-a, calculată ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire, a notelor obținute la probele incluse în Evaluarea Națională, potrivit documentului citat de edupedu.ro.

Candidații care au urmat cursurile gimnaziale în limba maternă și au susținut evaluarea națională la limba maternă pot opta pentru stabilirea mediei generale la evaluarea națională fără a lua în calcul rezultatul la proba de limbă și litertură maternă. Părinții trebuie să completeze o declarație în acest sens, la înscrierea la liceu. Însă acești candidați nu vor fi repartizați computerizat la liceu în clase cu predare limbi minorități naționale.

Calcul media admitere învățământ liceal vocațional, profiluri artistic, sportiv, teologic, militar – an școlar 2023-2024

Profil artistic, sportive și specializarea filologie liceul Waldorf:

  • (3 APT + MA)/4 = MFA

Unde: APT – nota finală probe aptitudini

MA – media admitere (vezi mai sus)

MFA – media finală admitere

Profil militar:

  • 0,2 MA + 0,8 NP = MFA

Unde: NP – Nota la Proba de verificare a cunoștințelor la disciplinele Limba și literatura Română și Matematică

MA – media admitere

MFA – media finală de admitere

Criterii departajare candidați cu medii egale

Se folosesc în ordine următoarele criterii:

  • nota la Evaluare Națională – proba de limba și literatura română
  • nota la Evaluare Națională – proba de matematică
  • nota la Evaluare Națională – proba de limbă maternă /proba de verificare a cunoștințelor de limbă maternă, pentru candidații care solicită înscrierea la unități de învățământ cu predare în limba minorităților naționale
  • media generală de absolvire a claselor V-VIII

Dacă la o unitate de învățământ, pe ultimul loc, există candidați cu opțiunea exprimată pentru acea unitate școlară și care au mediile de admitere, precum și toate notele/mediile menționate mai sus egale, atunci toți acești candidați sunt declarați admiși la opțiunea solicitată.

Elevii cu premii naționale și internaționale, admiși peste numărul maxim de elevi din clasă

Elevii care au obținut, pe parcursul gimnaziului, premiul I la etapa națională a olimpiadelor școlare organizate și finanțate de Ministerul Educației sau au obținut premiile I, II sau III la competiții internaționale recunoscute de Ministerul Educației pot fi înscriși în clasa a IX-a, în anul școlar 2023—2024, peste numărul maxim de elevi în formațiunile/clasele de elevi.

De asemenea, și cetățenii ucraineni cu statut de elevi pot fi înscriși în clasa a IX-a, în anul școlar 2023—2024, peste numărul maxim de elevi în formațiunile/clasele de elevi.

CALENDAR ADMITERE LICEU 2023

Pregătirea admiterii

  • 17 februarie 2023: Elaborarea planului de măsuri județean/al municipiului București pentru pregătirea și organizarea admiterii
  • 1 martie 2023: Anunțarea, de către inspectoratele școlare, a metodologiei de organizare a probei de verificare a cunoștințelor de limbă maternă/ Transmiterea de către Comisia națională de admitere a modelului fișei de înscriere în clasa a IX-a și a anexei acesteia, pentru elevii care doresc să participe la probele de aptitudini sau la probe de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă
  • 8 mai 2023: Afișarea ofertei de școlarizare/ofertei de formare profesională, concretizată în profiluri, domenii și calificări profesionale, pentru învățământul liceal, filiera tehnologică / Stabilirea codurilor pentru fiecare unitate de învățământ liceal pe filiere, profiluri, specializări/domenii de pregătire, limbă de predare / Crearea bazei de date la nivelul fiecărei unități de învățământ gimnazial și la nivel județean, cuprinzând datele personale ale elevilor de clasa a VIII-a, în Sistemul informatic integrat al învățământului din România (SIIIR), prin verificarea și corectarea, după caz, a informațiilor privind elevii și formațiunile de studiu la care aceștia sunt asociați / Tipărirea broșurii care cuprinde informațiile despre admitere; postarea broșurii pe site-urile inspectoratelor școlare
  • 8 – 12 mai 2023: Transmiterea în unitățile de învățământ gimnazial a broșurilor cuprinzând informațiile legate de admitere / Transmiterea de către inspectorate la școlile gimnaziale a listei centrelor de înscriere, precum și a școlilor arondate fiecărui centru / Afișarea în unitățile de învățământ gimnazial și pe site-ul acestora a graficului ședințelor/acțiunilor de completare a opțiunilor de către absolvenții clasei a VIII-a și părinții acestora, precum și a Metodologiei și a Calendarului admiterii în învățământul liceal pentru anul școlar 2023-2024, precum și o adresă de e-mail și un număr de telefon dedicate admiterii
  • 19 mai 2023: Transmiterea la Ministerul Educației a broșurilor de admitere ale fiecărui județ, în versiune electronică și tipărită
  • 15 mai – 9 iunie 2023: Ședințe/acțiuni de instruire cu părinții și elevii pentru prezentarea procedurilor de admitere și a planului de școlarizare, organizate la unitatea de învățământ sau prin mijloace electronice de comunicare (telefon, e-mail, videoconferință on-line etc.)
  • 15 iunie 2023: Transmiterea de către fiecare unitate de învățământ gimnazial către comisia de admitere județeană/a municipiului București a bazei de date cuprinzând mediile generale de absolvire ale absolvenților clasei a VIII-a, precum și a listei elevilor corigenți, repetenți, cu situația neîncheiată sau exmatriculați, prin completarea acestor informații în aplicația informatică centralizată
  • 16 iunie 2023: Transmiterea de către comisiile de admitere județene/a municipiului București către Comisia națională de admitere a bazei de date cuprinzând mediile generale de absolvire ale absolvenților clasei a VIII-a, prin confirmarea finalizării operațiunilor specifice completării acestor date în aplicația informatică centralizată
  • 4 iulie 2023: Transmiterea de către Comisia națională de admitere către comisiile județene a bazei de date cu mediile de admitere și a ierarhiei județene prin activarea, în aplicația informatică centralizată, a secțiunilor și rapoartelor specifice / Depunerea declarațiilor de către părinții sau reprezentanții legali ai candidaților care optează pentru stabilirea mediei la evaluarea națională fără a lua în calcul rezultatul la proba de limbă și literatură maternă, la secretariatele unităților de învățământ de proveniență
  • 5 iulie 2023: Completarea de către secretariatele școlilor a fișelor de înscriere cu numele/codul unității de învățământ gimnazial, cu datele personale ale absolvenților clasei a VIII-a, cu mediile generale de absolvire, cu notele și mediile obținute la evaluarea națională din clasa a VIII-a, cu mediile de admitere, prin preluarea acestora din aplicația informatică centralizată
  • 5 iulie 2023: Anunțarea ierarhiei la nivel județean/al municipiului București a absolvenților clasei a VIII-a

Admitere liceu 2023 – probele de aptitudini

  • 10 – 12 mai 2023: Eliberarea/transmiterea anexelor fișelor de înscriere pentru elevii sau absolvenții care doresc să participe la probe de aptitudini
  • 15 – 16 mai 2023: Înscrierea pentru probele de aptitudini
  • 17 – 19 mai 2023: Desfășurarea probelor de aptitudini
  • 22 mai 2023: Comunicarea rezultatelor la probele de aptitudini / Depunerea contestațiilor la probele de aptitudini (dacă există prevederi metodologice privind contestarea probelor)
  • 26 mai 2023: Comunicarea rezultatelor finale, în urma contestațiilor, la probele de aptitudini / Transmiterea, în format electronic și în scris, către comisia de admitere județeană/a municipiului București a listei candidaților declarați admiși la probele de aptitudini, prin completarea acestora în aplicația informatică centralizată
  • 15 iunie 2023: Transmiterea de către comisiile de admitere județene/a municipiului București către unitățile de învățământ liceal care au organizat probe de aptitudini a listei elevilor corigenți, repetenți, cu situația neîncheiată sau exmatriculați, prin activarea rapoartelor specifice în aplicația informatică centralizată / Actualizarea de către comisiile din unitățile de învățământ liceal vocațional a listelor candidaților declarați admiși la probele de aptitudini, prin eliminarea candidaților corigenți, repetenți, amânați sau exmatriculați, în aplicația informatică centralizată
  • 4 iulie 2023: Transmiterea de către comisiile de admitere județene/a municipiului București către unitățile de învățământ liceal care au organizat probe de aptitudini a bazei de date județene cuprinzând mediile de admitere, prin confirmarea finalizării operațiunilor specifice în aplicația informatică centralizată
  • 5 iulie 2023: Validarea de către comisia de admitere județeană/a municipiului București a listei candidaților admiși la liceele/clasele la care s-au susținut probe de aptitudini și comunicarea rezultatelor în unitatea de învățământ liceal respectivă, prin tipărire din aplicația informatică centralizată
  • 6 iulie 2023: Ridicarea/ Transmiterea de la liceele vocaționale a anexei la fișa de înscriere a candidaților care nu au fost admiși la clasele pentru care au susținut probe de aptitudini. Candidaților care nu au fost admiși la clasele pentru care au susținut probe de aptitudini, precum și candidaților care au fost admiși dar care au declarat, în scris, că renunță la locul obținut, li se poate elibera, de către unitatea de învățământ gimnazial, fișa de înscriere, pentru completarea opțiunilor în vederea participării la repartizarea computerizată Transmiterea, în format electronic, către Centrul național de admitere a listei candidaților declarați admiși, în fiecare județ, la clasele pentru care s-au susținut probe de aptitudini, prin confirmarea încheierii operațiunilor specifice în aplicația informatică centralizată

Admitere liceu 2023 – probele de limbă modernă/ maternă

  • 10 – 12 mai 2023: Eliberarea/Transmiterea anexelor fișelor de înscriere pentru elevii sau absolvenții care doresc să participe la probe de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă
  • 15 – 16 mai 2023: Înscrierea candidaților pentru probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă. Documentele necesare pentru recunoașterea și echivalarea rezultatelor obținute la examene cu recunoaștere internațională pentru certificarea competențelor lingvistice în limbi străine cu proba de verificare a cunoștințelor de limbă modernă pentru admiterea în clasele a IX-a cu program bilingv de predare a unei limbi moderne de circulație internațională pot fi depuse la unitatea de învățământ de proveniență până la data de 22 mai 2023.
  • 17 – 19 mai 2023: Desfășurarea probelor de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă
  • 22 mai 2023: Comunicarea rezultatelor la probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă. Depunerea contestațiilor la probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă (dacă există prevederi metodologice privind contestarea probelor)
  • 26 mai 2023: Comunicarea rezultatelor finale, după contestații, la probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă. Transmiterea către comisia de admitere județeană/a municipiului București a listelor cu rezultatele finale la probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă, prin completarea acestora în aplicația informatică centralizată
  • 29 – 30 mai 2023: Ridicarea/Transmiterea anexelor fișelor de înscriere de la unitățile la care candidații au susținut probele de verificare a cunoștințelor de limbă modern sau maternă
  • 9 iunie 2023: Depunerea/Transmiterea anexelor fișelor de înscriere ale candidaților care au participat la probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă, la unitățile de învățământ de proveniență
  • 15 iunie 2023: Transmiterea de către comisiile de admitere județene/a municipiului București, în format electronic, către Centrul național de admitere a listei candidaților care au promovat probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă și a rezultatelor acestora la probe, prin introducerea și confirmarea finalizării introducerii acestora în aplicația informatică centralizată

Admitere liceu 2023 – repartizare computerizată – prima etapă

6-7 iulie și 10-17 iulie 2023: Completarea opțiunilor în fișele de înscriere de către absolvenții clasei a VIII-a și de către părinții acestora, asistați de diriginții claselor a VIII-a.

  • Orice opțiune greșită poate conduce la o repartizare nedorită. Numărul redus de opțiuni completate poate conduce la nerepartizarea computerizată a candidatului.
  • Completarea fișelor de înscriere de către absolvenții clasei a VIII-a care doresc să participe la admitere în alt județ și depunerea/transmiterea fișelor, conform procedurii stabilite de Comisia națională de admitere

14 – 17 iulie 2023: Completarea opțiunilor pe fișele de înscriere de către:

  • candidații nerepartizați pe locurile speciale pentru rromi
  • candidații nerepartizați pe locurile distinct alocate în unitățile de învățământ de masă candidaților cu CES
  • candidații care au fost repartizați dar care solicită, în scris, renunțarea la locul pe care au fost repartizați, care doresc să participe la etapa de repartizare computerizată și admitere în învățământul liceal pentru candidații din seria curentă
  • candidații din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2023-2024

15-16 iulie 2023: Completarea fișelor de înscriere de către candidații care au participat la prima etapă de admitere în învățământul profesional și dual și care nu au fost admiși

6-7 iulie și 10-14 iulie 2023: Introducerea în baza de date computerizată (în aplicația informatică centralizată) a datelor din fișele de înscriere

6-7  iulie și 10-14 iulie 2023: Verificarea de către părinți și candidați a corectitudinii datelor din fișa listată de calculator, corectarea eventualelor greșeli în baza de date computerizată și listarea fișelor corectate din calculator, operațiuni ce se vor realiza utilizând aplicația informatică centralizată

17 iulie 2023: Termenul-limită pentru transmiterea bazei de date de la centrele de înscriere la centrul de admitere județean/al municipiului București, precum și a listei absolvenților care nu participă la repartizarea computerizată, prin confirmarea operațiunilor specifice în  aplicația informatică centralizată. Predarea/transmiterea de către comisia din centrul de înscriere a fișelor de  opțiuni  originale la centrul de admitere județean/al municipiului București

17 iulie 2023: Transmiterea bazei de date de la centrele de admitere județene/al municipiului București la Centrul național de admitere prin confirmarea, de către acestea, a finalizării operațiunilor specifice, în aplicația informatică centralizată

18 iulie 2023: Verificarea și corectarea eventualelor erori din bazele de date, precum candidați aflați în baza de date pentru admiterea computerizată și care au fost deja admiși la liceele la care se susțin probe de aptitudini etc., de către Comisia națională de admitere și comisiile de admitere județene/a municipiului București; transmiterea modificărilor la comisia națională

18 iulie 2023: Corectarea erorilor și confirmarea încheierii modificărilor în aplicația informatică centralizată

19 iulie 2023: Comunicarea rezultatelor candidaților repartizați computerizat în învățământul liceal. Afișarea în unitățile de învățământ gimnazial a listei cu locurile neocupate în unitățile de învățământul liceal din județ/municipiul București

20 – 25 iulie 2023: Depunerea dosarelor de înscriere la școlile la care candidații au fost repartizați

25 iulie 2023: Transmiterea de către unitățile de învățământ liceal a situației locurilor rămase libere în urma neînscrierii candidaților admiși în această etapă de admitere

26-28 iulie 2023: Rezolvarea de către comisia de admitere județeană/ a municipiului București, a situațiilor speciale apărute după etapa de repartizare computerizată.

Admiterea candidaților pe locurile speciale pentru rromi

  • 7 aprilie 2023: ședințe de instruire a profesorilor diriginți de către inspectorii școlari pentru minorități privind prezentarea procedurilor de admitere pe locurile special pentru rromi. Ședințe de informare și instruire cu părinții și elevii privind admiterea pe locurile speciale pentru rromi. După fiecare ședință, se va întocmi proces-verbal de informare/instruire
  • 9 iunie 2023: Eliberarea recomandărilor scrise de apartenență la etnia rromă. Recomandările scrise vizând apartenența la etnia rromă pot fi eliberate și on-line. În această situație, recomandarea este transmisă, prin e-mail, unității de învățământ din care provine candidatul, în format pdf., având semnătura electronică a emitentului. Răspunderea pentru autenticitatea și conținutul recomandării revine atât organizației rromilor, care o emite, potrivit statutului și procedurilor interne proprii cu privire la eliberarea recomandării, cât și părintelui/reprezentantului legal al elevului care solicită eliberarea unei recomandări de apartenență la etnia rromă
  • 9 iunie 2023: Depunerea și înregistrarea de către părinte/reprezentantul legal a recomandării scrise, de apartenență la etnia rromă, la unitatea de învățământ de proveniență, în vederea înscrierii elevilor pe locurile speciale pentru rromi. Orice recomandare depusă la unitatea de învățământ ulterior acestei perioade nu va mai fi luată în considerare, pentru nicio etapă de admitere în învățământul liceal de stat pentru anul școlar 2023-2024, decât cu acordul președintelui comisiei județene/a Municipiului București de admitere, în baza unei proceduri elaborate la nivelul acestei comisii.
  • 8 mai 2023: Afișarea locurilor speciale pentru candidații rromi (1-2 locuri/fiecare clasă/grupă pentru fiecare filieră/profil/specializare/domeniu de pregătire/calificare)
  • 10 – 11 iulie 2023: Completarea opțiunilor în fișele de înscriere de către candidații care solicită înscrierea pe locurile speciale pentru rromi și de către părinții acestora, asistați de diriginții claselor a VIII-a, la unitatea de învățământ. Introducerea în baza de date computerizată a datelor din fișele de înscriere, verificarea de către părinți și candidați a corectitudinii datelor din fișa listată de calculator, corectarea eventualelor greșeli în baza de date computerizată și listarea fișelor corectate din calculator. Orice fișă depusă după această dată nu va mai fi luată în considerare. Orice opțiune greșită poate conduce la o repartizare nedorită
  • 13 iulie 2023: Repartizarea candidaților pe locurile speciale pentru rromi și comunicarea rezultatelor candidaților. Repartizarea candidaților pe locurile speciale pentru rromi se face computerizat într-o sesiune distinctă, în ordinea descrescătoare a mediei de admitere și pe baza opțiunilor completate în fișa de înscriere. Candidații nerepartizați pe locurile speciale pentru rromi, precum și cei care au fost repartizați dar care solicită, în scris, renunțarea la locul pe care au fost repartizați, pot solicita și primi o nouă fișă de înscriere pentru a putea participa la prima etapă de repartizare computerizată și admitere în învățământul liceal pentru candidații din seria curentă, precum și pentru cei din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2023-2024.

Admiterea candidaților pe locurile distinct alocate candidaților cu CES în unitățile de învățământ de masă

  • 9 iunie 2023: Obținerea certificatului de orientare școlară și profesională emis de Centrul Județean/ al Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE/CMBRAE), care atestă existența unei cerințe educaționale speciale a elevului. Certificatul de orientare școlară și profesională este singurul document acceptat, conform prevederilor art.3, litera m) din OMECTS nr.5574/2011, cu modificările ulterioare, pentru admiterea pe locurile distinct alocate candidaților cu CES în unitățile de învățământ de masă.
  • 9 iunie 2023: Depunerea și înregistrarea de către părinte/reprezentantul legal, la unitatea de învățământ de proveniență, a certificatului de orientare școlară și profesională emis CJRAE/CMBRAE, care atestă existența unei cerințe educaționale speciale a elevului, în vederea înscrierii acestora pe locurile distinct alocate în unități de învățământ de masă. Orice recomandare depusă la unitatea de învățământ ulterior acestei perioade nu va mai fi luată în considerare, pentru nicio etapă de admitere în învățământul liceal de stat pentru anul școlar 2021-2022.
  • 8 mai 2023: Afișarea locurilor distinct alocate în unitățile de învățământ de masă pentru candidații elevi cu CES (1-2 locuri/fiecare clasă/grupă pentru fiecare filieră/profil/specializare/domeniu de pregătire/calificare).
  • 2 iunie 2023: Ședințe de informare și instruire cu părinții și elevii, organizate de profesorii diriginți, privind admiterea pe locurile distinct alocate în unitățile de învățământ de masă pentru elevii cu CES. Ședințele vizează orientarea școlară a elevilor cu CES care doresc să candideze pe locuri distinct alocate în unități de învățământ de masă și la acestea pot participa, în calitate de invitați, reprezentanți ai unităților de învățământ liceal, profesional și profesional dual de masă, specialiști din cadrul CJRAE/ CMBRAE, precum și alți factori reprezentativi. După fiecare ședință, se va întocmi proces-verbal de informare/instruire.
  • 10 – 11 iulie 2023: Completarea opțiunilor în fișele de înscriere de către candidații care solicit înscrierea pe locurile distinct alocate candidaților cu CES în unitățile de învățământ de masă și de către părinții acestora, asistați de diriginții claselor a VIII-a, la unitatea de învățământ. Introducerea în baza de date computerizată a datelor din fișele de înscriere, verificarea de către părinți și candidați a corectitudinii datelor din fișa listată de calculator, corectarea eventualelor greșeli în baza de date computerizată și listarea fișelor corectate din calculator. Orice fișă depusă după această dată nu va mai fi luată în considerare. Orice opțiune greșită poate conduce la o repartizare nedorită
  • 13 iulie 2023: Repartizarea candidaților pe locurile distinct alocate candidaților cu CES în unitățile de învățământ de masă și comunicarea rezultatelor candidaților. Repartizarea candidaților pe locurile distinct alocate candidaților cu CES se face computerizat într-o sesiune distinctă, în ordinea descrescătoare a mediei de admitere și pe baza opțiunilor completate în fișa de înscriere. Candidații nerepartizați pe locurile distinct alocate candidaților cu CES, precum și cei care au fost repartizați dar care solicită, în scris, renunțarea la locul pe care au fost repartizați, pot solicita și primi o nouă fișă de înscriere pentru a putea participa la prima etapă de repartizare computerizată și admitere în învățământul liceal pentru candidații din seria curentă, precum și pentru cei din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2023-2024

Admiterea candidaților pentru învățământul special

10 – 11 iulie 2023: Înscrierea și repartizarea candidaților pentru învățământul special. Repartizarea se face conform unei proceduri stabilite de către comisia de admitere județeană/a municipiului București, publicate pe site-ul inspectoratului școlar județean/al Municipiului București și comunicate unităților de învățământ până la data de 9 iunie 2023. Procedura poate să prevadă inclusiv posibilitatea de repartizare computerizată a candidaților, în funcție de opțiunile exprimate de aceștia

Admitere liceu 2023 – a doua etapă

  • pentru candidații din seria curentă, precum și pentru cei din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2023-2024
  • 28 iulie 2023: Afișarea centrului de admitere, a situației locurilor rămase libere, inclusiv a celor destinate candidaților rromi, precum și a celor destinate candidaților cu CES, a locului de desfășurare și a graficului probelor de aptitudini sau de verificare a cunoștințelor de limbă modernă ori maternă
  • 31 iulie 2023: Înscrierea candidaților pentru probele de aptitudini sau probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă, inclusiv a candidaților pe locurile speciale pentru rromi și a candidaților pentru locurile distinct allocate candidaților cu CES în unitățile de învățământ de masă
  • 1 – 2 august 2023: Desfășurarea probelor de aptitudini sau a probelor de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă
  • 3 – 4 august 2023: Afișarea rezultatelor la probele de aptitudini și la probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă și rezolvarea eventualelor contestații
  • 7 – 9 august 2023: Primirea cererilor de înscriere a candidaților care au fost repartizați computerizat în prima etapă de admitere, dar care nu și-au depus dosarele de înscriere în termen, a candidaților care au fost respinși la liceele/clasele care au organizat probe de aptitudini și a candidaților care au susținut probe de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau de limbă maternă în etapa a doua, precum și a candidaților care nu au participat sau au participat la repartizarea computerizată în prima etapă de admitere, dar, din diferite motive, nu au fost repartizați computerizat, inclusiv a candidaților pe locurile speciale pentru rromi și a candidaților pentru locurile distinct allocate candidaților cu CES în unitățile de învățământ de masă. Primirea cererilor de înscriere a absolvenților clasei a VIII-a care nu au susținut evaluarea națională. Candidații pe locurile speciale pentru rromi și candidații pentru locurile distinct alocate candidaților cu CES în unitățile de învățământ de masă își păstrează prioritatea pe locurile destinate acestora care au rămas libere după soluționarea situațiilor speciale.
  • 10 – 11 august 2023: Repartizarea candidaților din etapa a a doua, de către comisia de admitere județeană/a municipiului București. Repartizarea se face conform unei proceduri stabilite de către comisia de admitere județeană/a municipiului București, publicate pe site-ul inspectoratului școlar județean/al Municipiului București și comunicate unităților de învățământ până la data de 5 iulie 2023.
  • 11 august 2023: Transmiterea către Centrul național de admitere a rezultatelor repartizării prin confirmarea încheierii operațiunilor specifice în aplicația informatică centralizată

Admiterea candidaților pentru învățământul seral și pentru cel cu frecvență redusă

  • 8 mai 2023: Anunțarea centrului special de înscriere pentru candidații din seriile anterioare, care împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2023- 2024
  • 10 iulie 2023: Anunțarea calendarului admiterii la învățământ seral sau cu frecvență redusă pentru candidații din seriile anterioare care împlinesc vârsta de 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2023 – 2024
  • 20-21, 24 – 25 iulie 2023: Înscrierea la învățământul seral sau cu frecvență redusă a candidaților din seriile anterioare care împlinesc vârsta de 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2023 – 2024
  • 26-28 iulie 2023 Repartizarea candidaților din seriile anterioare care împlinesc vârsta de 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2023 – 2024 pe locurile de la învățământul seral și cu frecvență redusă

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

Mircea Hava: Dincolo de miza financiară uriașă pentru România, e un moment cu o încărcătură simbolică profundă pentru Alba Iulia

Publicat

Comisarul Elisa Ferreira, premierul Nicolae Ciucă și alți membri ai guvernului se vor afla la Alba Iulia, pentru o ceremonie desfășurată, la fel ca de atâtea alte ori în trecut, în Sala Unirii.

Un moment cu adevărat important pentru România, semnarea Acordului de Parteneriat cu Comisia Europeană, se va întâmpla exact în inima ei, în orașul care, pot spune, a avut întotdeauna un cuvânt greu în privința fondurilor europene. Și asta pentru că am avut de partea noastră seriozitatea, echipa și știința de a face lucrurile să se întâmple!

Nu cred că exista un loc mai bun pentru semnarea acestui acord de parteneriat. Dincolo de miza financiară uriașă pentru România, e un moment cu o încărcătură simbolică profundă. În toți anii în care am fost primarul acestui oraș am repetat, la nesfârșit, că banii europeni sunt cheia cu care vom deschide uși, că vom face pionierat și că realizările vor rămâne pentru generații, de-acum încolo.

Și, după cum bine se vede, am avut dreptate!   Atenție la ce voi spune, pentru că pe unii plutași i-a luat, din nou, valul promisiunilor și fac pomenire la „noul val de finanțări” când ei erau, de fapt, oamenii de veto ai consiliului local și se opuneau oricărui prilej de finanțare propus de echipa de facto. O echipă care a adus și lăsat noii administrații proiecte de peste 87 de milioane de euro.

Aveți aici, Contracte Finanțare Alba Iulia, cea mai credibilă sursă de informare, sub monitorizarea pertinentă a Directoratului General pentru Politici Urbane și Regionale, care confirmă data și sumele la care zecile de milioane de euro au fost pregătite și pentru ce.

Revenind la evenimentul de la Alba Iulia, sunt optimist-rezervat și îmi doresc ca lucrurile să meargă în direcția potrivită, după gestul semnării acordului, cu proiecte europene de care e atâta nevoie.

O mai spun, încă o dată: Europa ne dă, însă nu ne bagă și-n traistă. Pentru a avea rezultate și a folosi, așa cum trebuie, banii UE avem mare nevoie de resursă umană valoroasă și seriozitate dusă la extrem.

Suntem într-un moment în care avem un singur „glonț” și o singură șansă de a ne atinge ținta. Iar un eșec echivalează cu un dezastru. Cadrul politicii de coeziune ce vizează România, unul dintre cele mai vechi și mai importante sisteme de finanțare din UE, include domenii de unde românii au așteptări mari.

Sănătate, transport sustenabil, piața muncii și incluziunea socială, economie verde, digitalizare sunt câteva dintre liniile ce aduc țării noastre peste 31 de miliarde de euro.

Alba Iulia are, la rândul ei șansa de a profita de acest sistem multianual de finanțare. Dacă lucrurile vor fi privite ca o șansă de a aduce și mai mulți bani, nu ca o plasă de siguranță pentru a refinanța ceea ce nu s-a făcut în actuala alocare, cu finalizare în 2023. Personal, nu sunt obișnuit și nici nu mai e cazul să se aștepte cineva că mă voi consola cu o mentalitate de genul „nu se poate”.

Da, simbolic, e important că acest acord se semnează la Alba Iulia, dar Alba Iulia trebuie să rămână, pe mai departe, un simbol al acestei țări și mai ales a dezvoltării cu bani europeni. Asta îmi doresc și asta aștept să se întâmple, prin muncă și rezultate nu baliverne sfruntate!

Mircea Hava europarlamentar PNL, membru EPP

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Statutul judecătorilor și procurorilor adoptat în Camera Deputaților. Noi reguli pentru magistrați introduse în Legile Justiție

Publicat

Proiectul de lege privind statutul judecătorilor şi procurorilor a fost adoptat, marţi, de plenul Camerei Deputaţilor, cu 198 de voturi „pentru”, 80 de voturi ‘împotrivă’ şi 4 abţineri.

Sanctiunea pentru manifestările care aduc atingere onoarei ori probitatii profesionale sau prestigiului justitiei este prevazuta si în noua Lege privind statutul judecătorilor și procurorilor. Astfel manifestările magistraților pe rețele de socializarevor fi în continuare sancționate. De asemenea nerespectarea deciziilor CCR va fi în continuare sancționată.

Proiectul de lege a parcurs toate etapele procedurale prevăzute de legi în ceea ce priveşte elaborarea în propunerea şi adoptarea proiectelor de acte normative la nivelul Guvernului şi a împlinit toate avizele necesare, în special al Consiliului Superior al Magistraturii, a declarat, în plen, ministrul Justiţiei, Cătălin Predoiu.

„Foarte important, acest proiect ridică la rang de lege o serie de reguli care până acum existau în regulamentele interne ale Consiliului Superior al Magistraturii în ceea ce priveşte cariera judecătorilor şi a procurorilor, începând cu admitere şi examenul de capacitate, numire, promovare pe loc sau în funcţie de execuţie, promovarea în sistem, trecerea de la funcţia de judecător în cea de procuror şi invers, detaşarea, delegarea, transferul judecătorilor şi procurorilor şi aşa mai departe”, a explicat ministrul.

Reguli și proceduri pentru procurorii de rang înalt

Potrivit ministrului Predoiu , sunt prevăzute, de asemenea, o serie de proceduri în ceea ce priveşte propunerea pentru funcţiile de procuror de rang înalt, ele fiind în prezent într-un ordin ministerial.

„Am transparentizat acest proces, am extins Comisia de la nivelul Ministerului Justiţiei, care include doi reprezentanţi ai Secţiei pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii. De asemenea, în proiect am integrat o serie de decizii ale Curţii Constituţionale în materie de carieră a magistraţilor, în materie de libertate de exprimare, am integrat jurisprudenţa Curţii de Justiţie a Uniunii Europene”, a adăugat Predoiu.

Potrivit proiectului, judecătorii şi procurorii au calitatea de magistraţi, iar cariera judecătorilor este separată de cariera procurorilor.

Judecătorii şi procurorii care au promovat examenul de capacitate sunt numiţi de preşedintele României, la propunerea Secţiei corespunzătoare a Consiliului Superior al Magistraturii, pe posturile de judecător sau procuror la instanţele sau parchetele unde au fost numiţi ca stagiari, prevede un amendament adoptat de comisia specială pentru legile justiţiei şi aprobat de plen.

Integritatea judecătorilor se apreciază în funcţie de următorii indicatori:

  • încălcări ale Codului deontologic al judecătorilor şi procurorilor, stabilite prin hotărâri definitive ale Secţiei pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii;
  • sancţiuni disciplinare care privesc aspecte de integritate rămase definitive în perioada supusă evaluării, cu excepţia cazurilor în care a intervenit radierea sancţiunii disciplinare;
  • pronunţarea faţă de judecătorul evaluat a unor soluţii de amânare a aplicării pedepsei, renunţare la aplicarea pedepsei, dispuse printr-o hotărâre judecătorească definitivă, precum şi de renunţare la urmărirea penală, confirmată de judecătorul de cameră preliminară, pentru care Secţia pentru judecători nu a propus eliberarea din funcţie, în condiţiile legii, potrivit unui alt amendament.

Judecătorii stagiari participă, cu vot consultativ, la judecarea cauzelor în completuri ale instanţei constituite din judecători definitivi.

Reguli privind delegarea procurorilor la DNA și DIICOT

Delegarea procurorilor la Direcţia Naţională Anticorupţie şi Direcţia pentru Investigarea Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism se poate dispune o singură dată, pentru cel mult un an, fără posibilitatea prelungirii, fără a fi necesar gradul profesional prevăzut în proiectul de lege, dar cu respectarea condiţiilor de vechime prevăzute de lege pentru numirea în funcţia de procuror la aceste structuri specializate.

Sancțiuni pentru judecătorii și procurorii care se manifestă pe rețelele de socializare

Un alt amendament prevede că „judecătorii şi procurorii au libertatea de a-şi exprima opinia (…), în acord cu documentele europene cu privire la libertatea de exprimare a magistraţilor, fiind obligaţi ca, în exercitarea atribuţiilor, să se abţină de la manifestarea sau exprimarea defăimătoare, în orice mod, la adresa celorlalte puteri ale statului – legislativă şi executivă, potrivit prevederilor Codului deontologic al judecătorilor şi procurorilor.

Potrivit textului iniţial, „judecătorii şi procurorii sunt obligaţi ca, în exercitarea atribuţiilor, să se abţină de la manifestarea sau exprimarea defăimătoare, în orice mod, la adresa celorlalte puteri ale statului – legislativă şi executivă”.

Expertize de specialitate obligatorii. Cine nu le face este suspendat din funcție

Durata cursurilor de formare profesională a auditorilor de justiţie este de 3 ani. La finalul cursurilor, auditorii de justiţie optează, în condiţiile prezentei legi, pentru posturile de judecători stagiari, respectiv procurori stagiari.

Testul psihologic se susţine în faţa unei comisii alcătuite din 3 psihologi, care vor nota candidatul cu ‘apt’ sau ‘inapt’.

În cazul în care judecătorul sau procurorul refuză în mod nejustificat să se prezinte, în termenele stabilite, la expertizele de specialitate sau dacă expertiza nu se poate efectua din motive imputabile judecătorului sau procurorului, secţia corespunzătoare a Consiliului Superior al Magistraturii dispune suspendarea din funcţie a acestuia pe o perioadă de un an.

Pe perioada suspendării din funcţie pentru acest motiv, judecătorului şi procurorului nu i se plătesc drepturile salariale şi nu îi sunt aplicabile dispoziţiile referitoare la interdicţiile şi incompatibilităţile prevăzute de actul normativ.

Această perioadă nu constituie vechime în funcţie. Suspendarea din funcţie încetează înainte de termenul de un an, ca urmare a prezentării judecătorului sau procurorului la expertiza de specialitate, încetarea suspendării constatându-se prin hotărâre a Secţiei corespunzătoare a Consiliului Superior al Magistraturii, potrivit unui alt amendament.

Abateri disciplinare și sancțiuni

Dispoziţiile privind abaterile disciplinare şi sancţiunile disciplinare ale judecătorilor şi procurorilor se aplică în mod corespunzător şi personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor, iar procedura de aplicare a sancţiunilor disciplinare este cea prevăzută de prezenta lege.

Aplicarea unei sancţiuni disciplinare persoanei care îndeplineşte o funcţie de conducere, cu excepţia avertismentului, atrage revocarea din funcţia de conducere.

Judecătorii de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie care au funcţionat cel puţin 5 ani la această instanţă şi care au fost eliberaţi din funcţie din motive neimputabile pot opta pentru intrarea în avocatură sau notariat, fără examen sau concurs.

Asigurări profesionale pentru neglijență în exercitarea funcției

Judecătorii şi procurorii pot să încheie o asigurare profesională pentru eroarea judiciară cauzată de exercitarea funcţiei cu gravă neglijenţă, în condiţiile legii. Asigurarea va fi acoperită integral de către judecător sau procuror.

Potrivit altui amendament, şi copiii cu dizabilităţi, alături de copiii minori ai judecătorului sau procurorului decedat, şi copiii majori până la terminarea studiilor, dar nu mai mult de 26 de ani, au dreptul la pensia de urmaş, calculată din pensia de serviciu aflată în plată sau la care ar fi avut dreptul la data decesului susţinătorul decedat, actualizată, după caz, în condiţiile prevăzute de legislaţia privind sistemul public de pensii şi în procentele prevăzute de această lege, în funcţie de numărul de urmaşi.

Judecătorii şi procurorii sunt obligaţi să aibă, în timpul şedinţelor de judecată, ţinuta vestimentară corespunzătoare instanţei la care funcţionează, mai prevede proiectul de lege privind statutul magistraţilor.

Senatul este Cameră decizională în cazul acestui proiect de lege.

Proiectul statutului judecătorilor şi procurorilor este al treilea act normativ din pachetul legilor justiţiei, după cele referitoare la Consiliul Superior al Magistraturii şi organizarea judiciară, care deja au fost adoptate de plenul Camerei Deputaţilor.

sursa: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Nou traseu de transport public în zona Ocna Mureș, pentru naveta elevilor care vin la școală. CJ aprobă atribuirea contractului

Publicat

Consilierii județeni din Alba au de aprobat, în regim de urgență, contractul de delegare transport public pentru traseul dintr Lunca Mureșului și Ocna Mureș, serviciu necesar elevilor care fac naveta la școală.

Contractul va fi atribuit direct firmei Andra & Alina Transport SRL din localitatea Unirea, singura interesată de acest traseu, potrivit proiectului prezentat consilierilor.

Transportul elevilor din Lunca Mureșului spre Ocna Mureș

Primăria comunei Lunca Mureşului a solicitat Consiliului Judeţean Alba introducerea traseului Ocna Mureș-Lunca Mureșului, prin care să fie asigurat transportul zilnic dus/întors al elevilor din Lunca Mureşului școlarizați în unităţile de învăţământ din oraşul Ocna Mureş.

S-a solicitat ca acest traseu să fie atribuit, în regim de urgenţă, unui operator de transport, astfel încât elevii să beneficieze de transport începând cu data de 1 octombrie 2022.

Adresa a fost însoţită de o petiţie prin care părinţii elevilor din Lunca Mureşului care sunt înscrişi la unităţile de învăţământ din oraşul Ocna Mureş solicită Primăriei comunei Lunca Mureşului rezolvarea situaţiei transportului elevilor, subliniind faptul că în rândul liceenilor din comună creşte riscul de abandon şcolar, deoarece elevii nu au asigurat transportul spre şcoală.

În prezent elevii fac naveta cu trenul, imbarcarea/debarcarea efectuându-se în Halta Lunca Mureşului şi Halta Unirea. De asemenea, orele de plecare la dus și întors nu sunt corelate cu orarul de funcționare al unităților de învățământ,, se arată în proiectul prezentat pentru aprobare în ședința CJ din 7 octombrie.

Ce au de aprobat consilierii județeni

Consilierii au de aprobat:

  • atribuirea directă, prin măsuri de urgență, a contractului de delegare a gestiunii serviciului de transport public judeţean de persoane prin curse regulate, pe traseul cod 92: Ocna Mureş – Lunca Mureşului, operatorului de transport rutier Andra & Alina Transport SRL, cu sediul în localitatea Unirea (valabilitate contract: 10 octombrie 2022 – 31 decembrie 2022)
  • eliberarea licenței de traseu, cu valabilitate în perioada 10 octombrie 2022 – 31 decembrie 2022, operatorului de transport rutier,pentru traseul menţionat
  • tarifele de călătorie pentru serviciul de transport public judeţean de persoane prin curse regulate practicate de către operatorul de transport rutier Andra & Alina Transport SRL, începând cu data de 10 octombrie 2022

Tarifele de călătorie

Distanța (km) / Valoare bilet (lei – TVA inclus) / Valoare abonament lunar (lei – TVA inclus)

1 – 5 km: 5,50 lei bilet / 200 lei abonament

6 – 11 km: 8 lei bilet/ 300 lei abonament

Context

Transportul rutier judeţean de persoane prin curse regulate se desfășoară în prezent cu caracter temporar, până la data de 31 decembrie 2022.

Consiliul Județean Alba a încheiat contracte de delegare a gestiunii serviciului, cu valabilitate până la data de 31 decembrie 2021, cu operatorii de transport rutier deținători de licențe valabile de traseu, pentru continuarea asigurării de către aceștia a transportului public județean de persoane până la finalizarea procedurilor de atribuire a contractelor de delegare a gestiune a serviciului în baza legislației achizițiilor publice.

Perioada de valabilitate a programului de transport judeţean şi durata de contractelor de delegare a gestiunii serviciului au fost prelungite până la data de 31 decembrie 2022.

Prin Hotărârea Consiliului Judeţean Alba nr. 175/2020 s-a aprobat atribuirea direct prin măsuri de urgenţă, în conformitate cu prevederile art. 5 alin. 5 din Regulamentul (CE) nr. 1370/2007, cu modificările şi completările ulterioare, a contractelor de delegare a gestiunii serviciului de transport public judeţean de persoane prin curse regulate, în judeţul Alba, pentru traseele neatribuite din programul de transport, în vederea asigurării transportului elevilor care nu pot fi şcolarizaţi în localitatea de domiciliu.

Primăria comunei Lunca Mureşului a solicitat Consiliului Judeţean Alba actualizarea programului de transport judeţean în vigoare prin introducerea unui traseu nou: Ocna Mureş – Lunca Mureşului şi atribuirea acestuia, în regim de urgenţă, pentru a se putea asigura transportul zilnic dus/întors al elevilor din Lunca Mureşului școlarizați în unitățile de învăţământ din oraşul Ocna Mureş.

Consiliul Judeţean Alba a solicitat operatorilor de transport rutier Arieşul SA, Excelent Trans SRL, Livio Dario SRL, Voltrans SA, Samflora Impex Prod SRL şi Andra & Alina Transport SRL, ca în situaţia în care doresc să efectueze serviciul pe acest traseu, să comunice Consiliului Judeţean Alba, până la data de 28 septembrie 2022, acordul în acest sens, însoțit documentele în copie ale mijlocului de transport necesar efectuării serviciului şi tarifele de călătorie propuse. A depus documentaţia solicitată de Consiliul Judeţean Alba şi a fost de acord să presteze serviciul de transport public judeţean prin curse regulate, prin atribuirea directă a contractului de delegare de gestiune a serviciului de transport public judeţean de persoane prin curse regulate pe traseul cod 92: Ocna Mureş – Lunca Mureşului, cu valabilitate până la data de 31 decembrie 2022, operatorul de transport rutier Andra & Alina Transport SRL

Atribuirea contractului de delegare a gestiunii serviciului, cu valabilitate în perioada 10 octombrie 2022- 31 decembrie 2022, va asigura transportul elevilor, în trafic județean, în condiții de siguranță și confort, potrivit proiectului.

De asemenea, beneficiari ai transportului vor putea fi și alte persoane care doresc să se deplaseze între stațiile de pe acest traseu.

Compartimentul Autoritatea Judeţeană de Transport, în calitatea sa de autoritate de autorizare, va elibera operatorului de transport rutier Andra & Alina Transport SRL licenţa de traseu pentru efectuarea serviciului de transport public judeţean de persoane prin curse regulate pe traseul menționat.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Joi: ”Șoapte de vânt”. Lansare de carte, expoziție și recital RIFF la Muzeul Principia din Alba Iulia

Publicat

Joi, 6 octombrie, la Muzeul Principia din Alba Iulia se desfășoară evenimentul ”Șoapte de Vânt”, ce include recital RIFF, lansare de carte și expoziție de grafică și sculptură. Intrarea este liberă, în limita locurilor disponibile.

Evenimentul este prezentat de către conf. univ. dr. Georgeta Orian și Ioan Hădărig, director Artistic al Fundaţiei Inter-Art Aiud.

”Șoapte de vânt” – expoziție de grafică și sculptură

Inspirat de muzica originală a grupului RIFF și în special de versurile intense și sugestive ale cântecelor formației, artistul plastic Ștefan Balog propune o suită de lucrări de grafică și sculptură prezentate în expoziția ”Șoapte de vânt”.

În spațiul expozițional amenajat, lucrările expuse capătă un plus de valoare ascultând în fundal piesele muzicale care le-au inpirat: Profetul, Rătăcit în Paradis, Lumea să o străbat, Regele șoselei, Îngerul a căzut etc. Expoziția este un model de conlucrare artistică, punând vizualul și sunetul împreună într-o îmbinare creativă, cu perspective diferite dar totuși unitare asupra unor idei și sentimente, transmit organizatorii.

Artistul plastic Stefan Balog abordează cu succes stiluri artistice diferite: grafică, sculptură, pictură, caricatură, arte vizuale; a avut expoziții din Germania, Austria, Danemarca, Mexic, SUA, India, China, Japonia și în multe ale țări; a obținut numeroase premii, lucrările sale fiind deținute de muzee, galerii şi colecţii particulare din peste 30 de ţări de pe toate continentele.

Lansare volumului de versuri ”Șoapte de vânt”

Volumul propune o selecție cu cele mai apreciate texte ale cântecelor scrise de Florin Grigoraș – liderul grupului RIFF.

Într-o apariție editorială de calitate și având aportul ilustrațiilor grafice de excepție realizate de artistul plastic Ștefan Balog, volumul cuprinde  versuri ce surprind direct și percutant, la fel ca și muzica pentru care au fost scrise, o paletă largă de teme și sentimente, de la poezie socială la cea de dragoste.

Textele melodiilor scrise de Florin Grigoraş reflectă maturitatea artistică şi profesionalismul unui autor ce a depăşit curentele modelor trecătoare şi se bucură de succes la publicul din mai multe categorii de vârstă, potrivit organizatorilor.

Lansarea volumului, la care vor participa Florin Grigoraș și Ștefan Balog alături de invitați din domeniu, este gândită a fi un dialog cu publicul prezent.

Concert ”RIFF – Acoustic Shock”

Este un recital special și doar prin faptul că pentru prima oară, în lunga carieră artistică, grupul RIFF alege să se prezinte în fața publicului cu un spectacol unplugged.

Concertul ”RIFF – Acoustic Shock” este o provocare pentru spectatori dar și pentru membrii grupului, care au inovat sunetul, au reorchestrat piesele, căutând culoarea și nuanțele potrivite fiecărei melodii, au creat un pachet nou, atractiv, cu accent pe melodicitatea cântecelor, dar rămânând în caracteristicile sound-ului RIFF, păstrând stilul inconfundabil prin care grupul se distinge în peisajul muzical românesc.

Evenimentul este organizat de Fundația ”Inter-Art” Aiud, Asociația Cultural Act Sibiu și Grupul Skepsis, având ca parteneri Primăria Municipiului Alba Iulia și Centrul Multicultural ”Liviu Rebreanu” Aiud.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax