Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

ADMITERE ȘCOALA de pompieri 2021: ISU Alba recrutează candidați pentru sesiunea a doua. 300 de locuri disponibile

Publicat

Persoanele din județul Alba interesate de o carieră de salvator pot depune cereri de înscriere la admiterea la Școala de Pompieri, sesiunea a doua, la Inspectoratul pentru Situații de Urgență Alba.

Sunt disponibile 300 de locuri de subofițer de pompier și maistru militar, la Școala de Subofiţeri de Pompieri şi Protecţie Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldeşti.

Cererile de înscriere pot fi transmise până în 14 septembrie (inclusiv în zilele de sâmbătă și duminică), exclusiv în format electronic, la adresa de email: resurse_umane@isualba.ro.

Vezi ADMITERE la școli de poliție, jandarmi, pompieri, sesiunea de toamnă 2021: Peste 2.600 de locuri. ÎNSCRIERI, CALENDAR, condiții

CALENDAR ADMITERE Școala de Pompieri – sesiunea septembrie – noiembrie 2021:

2-14 septembrie – depunerea cererilor de înscriere (on-line)

20 septembrie – data până la care va avea loc evaluarea psihologică

22 septembrie – termenul de depunere al documentelor în vederea constituirii dosarului de recrutare

29 septembrie – 5 octombrie – evaluarea performanțelor fizice

UPDATE: Calendarul admiterii a fost modificat, prin Dispoziția directorului general al Direcţiei Generale Management Resurse Umane Nr. II/13450 din 13.09.2021. Proba scrisă, examinarea medicală și rezultatele finale au fost decalate astfel:

23 octombrie – susținerea probei de evaluare a cunoștințelor de către candidații care au promovat proba de evaluare a performanței fizice

25 octombrie – 14 noiembrie – examinare medicală (doar candidații care se încadrează în numărul locurilor scoase la concurs în ordinea descrescătoare a notelor finale).

până în 18 noiembrie – afișarea rezultatelor finale

ADMITERE ȘCOALA de POMPIERI 2021 – sesiunea septembrie – noiembrie:

AICI: Școala de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” – Boldești

Activitatea de recrutare a candidaţilor se realizează de structurile de resurse umane din cadrul inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă judeţene / Bucureşti-Ilfov. Cererile de înscriere la concursul de admitere se transmit la sediile inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă judeţene / Bucureşti-Ilfov, în raport cu domiciliul sau reședința înscrisă în cartea de identitate, în perioada 2-14 septembrie 2021.

Şcoala de Subofiţeri de Pompieri şi Protecţie Civilă „Pavel Zăgănescu” – Boldeşti nu are sarcini de recrutare a candidaților.

Pentru a participa la concursul de admitere, candidaţii trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele:

Condiții legale de recrutare:

  • să aibă cetăţenie română şi domiciliul în România;
  • să cunoască limba română, scris şi vorbit;
  • să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
  • să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic;
  • să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi sau să îi împlinească în cursul anului 2021;
  • să fie absolvenţi de liceu cu diplomă de bacalaureat;
  • să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate;
  • să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
  • să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
  • să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
  • să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;

Criterii specifice:

  • să aibă vârsta de până la 27 de ani, împliniţi în anul participării la concurs;
  • să fi obţinut la purtare, în perioada studiilor liceale, media de cel puţin 9,00, cu excepţia candidaţilor care au absolvit instituţii de învăţământ de nivel liceal în state membre ale Uniunii Europene în care nu se evaluează prin notă/punctaj/calificativ purtarea elevului;
  • să nu fi fost exmatriculaţi, pentru abateri disciplinare, dintr-o instituţie de învăţământ.

Evaluarea psihologică

Evaluarea psihologică a candidaților se realizează până la data de 20 septembrie 2021, în conformitate cu dispoziţia directorului Centrului de Psihosociologie al MAI, potrivit planificării întocmite de către compartimentele cu atribuții de recrutare.

PROBE CONCURS ADMITERE ȘCOALA de POMPIERI 2021 sesiunea septembrie – noiembrie:

Probele de concurs pentru admiterea în unitatea de învățământ sunt proba de evaluare a performanței fizice și proba de evaluare a cunoștințelor și sunt evaluate cu note de la 5 la 10, în cazul probei de evaluare a performanței fizice și de la 1 la 10, în cazul cazul probei de evaluare a cunoștințelor. Nota de promovare a fiecărei probe este minimum 5.

Nota finală se calculează ca medie aritmetică a notelor obținute la probele menționate anterior.

Proba de evaluare a performanțelor fizice

Se susține în perioada 29 septembrie – 5 octombrie 2021 la sediul școlii, conform planificării.

Evaluarea performanțelor fizice se va sustine prin parcurgerea traseului practic aplicativ. Traseul trebuie parcurs într-un timp de maxim 2 minute și 15 secunde.

Pentru susţinerea probelor sportive candidaţii vor fi echipaţi corespunzător.

La proba de evaluare a performanței fizice nu se admit contestații, repetări sau reexaminări.

Proba de verificare a cunoștințelor

Se susține în data de 23 octombrie 2021, la sediul școlii, de către candidații care au promovat proba de evaluare a performanței fizice și constă în susținerea unui test grilă la disciplina – matematică.

Pentru a promova proba de verificare a cunoștințelor, candidații trebuie să obțină numărul minim de puncte stabilit, echivalent al notei 5.

Departajarea candidaţilor cu note finale egale se face aplicând, în ordine, următoarele criterii:

  • media generală obținută la examenul național de bacalaureat;
  • nota obţinută la proba scrisă la Limba şi literatura română din cadrul examenului național de bacalaureat;
  • nota obţinută la proba scrisă obligatorie a profilului din cadrul examenului național de bacalaureat;
  • nota obţinută la proba scrisă la alegere a profilului și specializării din cadrul examenului național de bacalaureat;
  • media aritmetică a mediilor anuale obținute pe parcursul studiilor liceale la prima limbă străină, potrivit foii matricole;
  • media aritmetică a mediilor anuale obținute pe parcursul studiilor liceale la a doua limbă străină, potrivit foii matricole.

În situația menținerii egalității candidaților după aplicarea criteriilor de departajare, comisia de concurs de la nivelul unității de învățământ realizează departajarea după un criteriu obiectiv, stabilit de aceasta.

În cazul mediilor egale, candidații care nu au susținut examenul național de bacalaureat în sistemul de educație din România și dețin atestatul de recunoaștere a studiilor, nu participă la departajare, aceștia urmând să ocupe ultimul loc dintre cei cu medii egale.

Lista provizorie cu ierarhizarea candidaților se aduce la cunoștința candidaților prin postare pe site-ul oficial al școlii.

Contestaţiile la proba de verificare a cunoștințelor se depun on-line de către candidați, la adresa de e-mail a Școlii de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldești (office@scoaladepompieri.ro), în termen de 2 ore de la afișarea rezultatelor și se soluționează în termenul prevăzut prin graficul concursului de admitere.

Candidaţii pot contesta numai rezultatul obţinut la propria lucrare sau locul ocupat pe lista celor declaraţi neadmis.

Lista provizorie cu ierarhizarea candidaților după soluționarea contestațiilor se afișează pe site-ul oficial al școlii.

Examinarea medicală

Se realizează conform planificării întocmite de către compartimentele cu atribuții de recrutare, pentru candidații care se încadrează în numărul de locuri scoase la concursul de admitere, în ordinea descrescătoare a mediilor obținute la proba de verificare a cunoștințelor.

Unitatea de învățământ afișează, la finalul fiecărei zile, situația candidaților care au finalizat examinarea medicală, succesiv, până la completarea numărului de locuri scoase la concursul de admitere.

Rezultatele finale se afișează pe site-ul oficial al școlii până pe data de 18 noiembrie 2021.

Modele de formulare pentru înscriere:

Cerere-de-inscriere-la-concursul-de-admitere

Consimtamant-informat

Adeverinta-medicala-eliberata-de-medicul-de-familie

Tabel-nominal-cu-rudele-candidatului

Indrumar-pentru-intocmirea-autobiografiei

Model-CV-Europass-editabil

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EDUCAȚIE

Investiție în infrastructura școlară, la Roșia de Secaș. Lucrări de modernizare și dotare a Școlii Gimnaziale din localitate

Publicat

Elevii din Roșia de Secaș ar putea învăța în curând într-o școală modernizată și dotată. Printr-o investiție de peste 3,6 milioane de lei se urmărește modernizarea și dotarea corpurilor A și B de la Școala Gimnazială din localitate.

Primăria Roșia de Secaș a lansat miercuri, 21 septembrie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru modernizarea și dotarea Școlii Gimnaziale Roșia de Secaș, corpul A și B, aflate pe strada Principală, nr. 282 din localitatea Roșia de Secaș.

Valoarea totală a investiției este estimată la 3.697.520,76 de lei, fără TVA. 

Potrivit caietului de sarcini, proiectul vizează:

  • asigurarea accesibilității la procesul educațional, inclusiv a persoanelor cu dizabilități, prin adaptarea infrastructurii și dotarea acesteia corespunzător nevoilor acestora,
  • sporirea gradului de confort pentru participantii la învățământul obligatoriu în conditii prietenoase față de mediu, prin dotări moderne
  • posibilitatea reciclării deșeurilor
  • performanța energetică superioară a clădirii şcolii gimnaziale

Printre lucrările ce urmează să fie executate se numără:

  • recompartimentări interioare
  • realizarea unor măsuri de consolidare a clădirii pentru corpul A, în zona subsolului
  • amenajarea unor grupuri sanitare conform normelor în vigoare (grup sanitar copii, grup sanitar profesori, grup sanitar persoane cu dizabilități locomotorii)
  • amenajarea unei săli de joacă și a unui vestiar, la subsolul corpului A
  • amenajarea și dotarea sălilor de clasă
  • asigurarea accesului în clădire și pentru persoanele cu dizabilități locomotorii, prin realizarea unei rampe din beton armat, prevăzută cu balustradă metalică/lemn
  • asigurarea accesului separat pentru centrala termică
  • asigurarea unui acces secundar pentru evacuarea elevilor și a personalului
  • demontarea și refacerea șarpantei, realizarea învelitorii din țiglă ceramică
  • realizarea unor platforme din beton în dreptul acceselor, la parter
  • înlocuirea tâmplăriei existente din lemn și PVC cu tâmplărie nouă din PVC
  • montarea ușilor rezistente la foc, la centrala termică
  • termoizolarea clădirii
  • refacerea tuturor finisajelor interioare și exterioare
  • refacerea instalațiilor electrice și sanitare
  • realizarea sistemului centralizat de instalații termice
  • realizarea unui trotuar de gardă și a unor alei din dale de beton
  • amenajarea terenului prin plantare de gazon și arbuști

De asemenea, proiectul prevede achiziția următoarelor dotări:

  • Joc memorie – 20 buc.
  • Tabla magnetică cu margini pliabile – 10 buc.
  • Flipchart – 10 buc.
  • Dulăpioare depozitare – 25 buc.
  • Coș de gunoi colectare selectivă – 54 buc.
  • Set forme geometrice – 10 buc.
  • Trusă instrumente de geometrie pentru tablă – 8 buc.
  • Trusă logică matematică – 8 buc.
  • Dulap tip vitrină – 2 buc.
  • Trusă prim ajutor – 6 buc.
  • Plăcuță Braille – 10 buc.
  • Televizor – 2 buc.
  • Videoproiector și ecran de proiecție – 2 buc.
  • Cameră foto-video cu accesorii – 2 buc.
  • Pupitre individuale – 120 buc.
  • Scaune elevi – 120 buc.
  • Catedră – 10 buc.
  • Scaun profesor – 10 buc.
  • Cuier sală de clasă 5 agățători – 12 buc.
  • Panou plută – 5 buc.
  • Glob geografic – 1 buc.
  • Set perforatoare -30 buc.
  • Birou personal – 2 buc.
  • Scaun director – 2 buc.
  • Hărți istorice – 10 buc.
  • Hărți geografice – 5 buc.
  • Jocuri logopedice – 10 buc.
  • Gimnastică fonoarticulatorie – 1 buc.
  • Minge fotbal – 10 buc.
  • Minge volei – 10 buc.
  • Minge handbal – 10 buc.
  • Minge baschet – 5 buc.
  • Fileu volei – 1 buc.
  • Veste departajare – 40 buc.
  • Ruletă – 2 buc.
  • Cronometru – 2 buc.
  • Coarde – 2 buc.
  • Jaloane – 5 buc.
  • Masă tenis – 2 buc.
  • Palete tenis de masă – 10 buc.
  • Palete badminton – 10 buc.
  • Abac pentru elevi – 10 buc.
  • Alfabetar mobil pentru elevi – 10 buc.
  • Planșe cu litere – 2 buc.
  • Calculatoare individuale în laborator informatică – 10 buc.
  • Catalog virtual – 1 buc.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Rabla Local: Lansarea programului pentru casarea mașinilor mai vechi de 15 ani, amânată. Când se vor putea depune cererile

Publicat

Programul privind casarea autovehiculelor uzate, numit neoficial „Rabla Local”, a fost amânat şi urmează ca unităţile administrativ-teritoriale organizate la nivel de comună, oraş sau municipiu şi subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiului Bucureşti să poată să-şi creeze conturile de utilizator începând cu data de 14 octombrie 2022, a transmis, joi, Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM).

Prin intermediul programului, persoanele fizice care vor casa o mașină mai veche de 15 ani vor putea primi, de la primăria de care aparțin, o sumă în valoare de 3.000 de lei, fără a fi obligați să-i folosească pentru a cumpăra o mașină nouă.

„În urma discuţiilor purtate cu asociaţiile implicate în desfăşurarea Programului privind casarea autovehiculelor uzate, pentru o derulare eficientă cu participarea cât mai multor unităţi administrativ-teritoriale, a reieşit necesitatea actualizării anumitor condiţii, astfel că, la data prezentei, se lucrează la modificarea ghidului de finanţare aferent acestui program.

Crearea conturilor de utilizator în aplicaţia informatică de către solicitanţii unităţi administrativ-teritoriale organizate la nivel de comună, oraş sau municipiu şi subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiului Bucureşti se va putea realiza începând cu data de 14 octombrie 2022”, a transmis AFM, într-un comunicat.

Pe de altă parte, potrivit sursei citate, conturile create şi utilizate pentru înscrierea în cadrul Programului Iluminat public, Programului Staţii de reîncărcare pentru vehicule electrice în localităţi, Programului Eficienţă energetică în clădirile publice, Programului Rabla Clasic şi a Programului Rabla Plus rămân valabile şi pot fi accesate pentru depunerea cererilor de finanţare pentru Programul privind casarea autovehiculelor uzate.

Ulterior, în perioada 21 octombrie, ora 10:00 – 23 decembrie 2022, ora 14:00 sau până la epuizarea bugetului alocat sesiunii de finanţare, solicitanţii vor depune cererile de finanţare, împreună cu documentaţia aferentă, în aplicaţia informatică prin intermediul conturilor de utilizator create.

AFM anunţa, la finele lunii august, că unităţile administrativ-teritoriale organizate la nivel de comună, oraş sau municipiu şi subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiului Bucureşti îşi vor putea crea conturi de utilizator, începând din 23 septembrie 2022, pentru înscrierea în Programul privind casarea autovehiculelor uzate.

Suma alocată sesiunii de finanţare este de 50 de milioane de lei.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Burse de merit și performanță pentru elevi 2022: LISTA olimpiadelor și concursurilor luate în calcul. Precizări de la minister

Publicat

Ministerul Educației a făcut precizări despre olimpiadele și concursurile luate în calcul la acordarea burselor de merit și performanță pentru elevi, în acest an școlar.

În anul școlar 2022-2023, criteriile de acordare a burselor de merit și performanță sunt precizate în Ordinul ME nr. 5.379/7.09.2022.

Burse de performanță 2022

Bursele de performanță se acordă elevilor din învățământul preuniversitar de stat și particular înscriși la cursurile cu frecvență, în funcție de rezultatele la concursurile/competițiile naționale organizate de Ministerul Educației sau la competițiile sportive internaționale la care participă loturile naționale ale României.

Bursele de performanță se acordă elevilor care se încadrează în cel puțin unul dintre cazurile următoare:

  • au obținut locurile I, II sau III la etapele naționale ale competițiilor școlare naționale organizate de Ministerul Educației
  • s-au calificat în loturile de pregătire organizate de Ministerul Educației pentru competițiile internaționale
  • au obținut locurile I, II sau III la etapele naționale ale competițiilor/concursurilor cultural-artistice, cu caracter sportiv sau cu caracter tehnico-științific, organizate de Ministerul Educației
  • au obținut locurile I, II sau III la competițiile sportive internaționale la care participă loturile naționale ale României

Bursele de performanță obținute se acordă pe perioada anului școlar următor celui în care s-au obținut rezultatele. Prin excepție de la aceste prevederi, pentru elevii din clasele terminale ale învățământului liceal și profesional, bursa de performanță se acordă începând cu luna următoare obținerii rezultatelor, până la finalul anului școlar.

Pot primi bursă doar elevii promovați la toate disciplinele, la finalul cursurilor din anul școlar anterior. Valoarea minimă a bursei de performanță este de 500 de lei.

Bursele de performanță se acordă elevilor pe baza rezultatelor obținute, atestate prin copii certificate conform cu originalul la nivelul unității de învățământ, de pe documentul doveditor pentru componența lotului de pregătire sau de pe diplomele obținute la competiții, la propunerea dirigintelui, nefiind condiționate de depunerea unei cereri în acest sens.

Lista olimpiadelor, concursurilor naționale, competițiilor/concursurilor cultural – artistice, cu caracter sportiv sau cu caracter tehnico-științific, pentru care se acordă bursele de performanță

Olimpiade/competiții internaționale/naționale

  • Olimpiada Internațională de Limba FRANCEZĂ
  • Olimpiada Internațională de Limba GERMANĂ (Germania, Hamburg)
  • Olimpiada Internațională de Limba RUSĂ
  • Campionatul Mondial de Dezbateri Pentru Elevi – World Schools Debating Championships
  • Olimpiada Internațională de Matematică (Norvegia, Oslo)
  • Olimpiada Internațională de Fizică (Belarus, Minsk)
  • Concursul Internațional „Young Physicist Tournament” (Romania, Tmișoara)
  • Olimpiada Internațională de CHIMIE (China,Tianjin)
  • Olimpiada Internațională de BIOLOGIE (Armenia, Erevan)
  • Olimpiada Internațională de FILOSOFIE (Portugalia, Lisabona)
  • Olimpiada Internațională de GEOGRAFIE (Franța, Paris)
  • Olimpiada Internațională de INFORMATICĂ (Indonezia)
  • Olimpiada Internațională de INFORMATICĂ în Echipe – IOIT (Italia, Bologna)
  • Olimpiada Internațională de LINGVISTICĂ (Insula Man, Marea Britanie)
  • Olimpiada Internațională de ASTRONOMIE și ASTROFIZICĂ
  • Olimpiada Internațională de ASTRONOMIE (Italia, Matera)
  • Olimpiada Internațională ȘTIINȚELE PĂMÂNTULUI (online)
  • Olimpiada Internaţională de ŞTIINŢE PENTRU JUNIORI
  • Olimpiada Internaţională de ASTRONOMIE și ȘTIINȚELE SPAȚIULUI PENTRU JUNIORI
  • Olimpiada Internaţională de PROIECTE DE MEDIU
  • Olimpiada TINERILOR POMPIERI

Pregătirea loturilor naționale la olimpiadele internaționale – discipline

  • LIMBA ROMÂNĂ– olimpiadă internațională de lectură-lot național
  • LIMBA LATINĂ – olimpiadă internațională-lot național
  • LINGVISTICĂ – olimpiadă internaţională-lot național
  • LIMBA NEOGREACĂ – olimpiadă internațională-lot național
  • LIMBA RUSĂ – olimpiadă internațională-lot național
  • LIMBA GERMANĂ MODERNĂ – olimpiadă internațională-lot național
  • LIMBA FRANCEZĂ – olimpiadă internațională -lot național
  • CAMPIONATUL MONDIAL DE DEZBATERI PENTRU ELEVI – WORLD SCHOOLS DEBATING CHAMPIONSHIPS -lot național
  • MATEMATICĂ – olimpiadă balcanică de juniori – lot lărgit și restrâns în România
  • MATEMATICĂ – olimpiadă balcanică de seniori – lot lărgit și restrâns în România
  • MATEMATICĂ – olimpiadă internațională – lot lărgit și restrâns în România
  • MATEMATICĂ – olimpiadă internațională – lot restrâns în străinătate
  • MATEMATICĂ (pentru fete) – olimpiadă internațională – lot lărgit și restrâns în România
  • MATEMATICĂ – olimpiadă pentru liceele maghiare din Europa-lot lărgit și restrâns
  • MATEMATICĂ – olimpiadă pentru gimnaziile maghiare din Europa- lot lărgit și restrâns
  • CHIMIE – olimpiadă internațională – lot lărgit
  • CHIMIE – olimpiadă internațională- lot restrâns
  • CHIMIE – tabără de pregătire olimpici naționali
  • FIZICĂ – olimpiadă internațională- lot lărgit
  • FIZICĂ – olimpiadă internațională- lot restrâns
  • ASTRONOMIE – olimpiadă internațională- lot lărgit și restrâns
  • BALCANIADĂ DE FIZICĂ – BPO – olimpiadă internațională- lot lărgit și restrâns
  • ASTROFIZICĂ – olimpiadă internațională- lot lărgit și restrâns
  • I.Y.P.T. olimpiadă internațională – lot lărgit și restrâns
  • BIOLOGIE – olimpiadă internațională– lot lărgit
  • BIOLOGIE – olimpiadă internațională- lot restrâns
  • ȘTIINȚE – olimpiadă internațională de științe pentru junior- lot lărgit
  • ȘTIINȚE – olimpiadă internațională de științe pentru juniori- lot restrâns
  • „EUSO” –olimpiadă internațională de științe a U.E. – lot lărgit și restrâns
  • ȘTIINȚELE PĂMÂNTULUI – olimpiadă internațională. – lot lărgit și restrâns
  • GEOGRAFIE – olimpiadă internațională. – lot lărgit și restrâns
  • INFORMATICĂ – olimpiadă europeană pentru juniori şi balcaniada pentru juniori. – lot lărgit și restrâns
  • INFORMATICĂ – olimpiadă internațională. – lot lărgit și restrâns
  • INFORMATICĂ – olimpiada Europei Centrale și Olimpiada balcanică. – lot lărgit și restrâns
  • INFORMATICĂ – Turneul internaţional de informatică. – lot lărgit și restrâns
  • CONCURS „PRIETENII POMPIERILOR” – lot național

Olimpiada Națională a Sportului Școlar

Campionatele Naționale Școlare Sportive

Activități Educative Naționale

Bursele de merit

Bursele de merit se acordă elevilor din clasele a VI-a – a XII-a de la cursurile cu frecvență din învățământul preuniversitar de stat, în funcție de rezultatele obținute la învățătură.

Bursele de merit se acordă elevilor care se încadrează în cel puțin unul dintre cazurile următoare:

  • au obținut media anuală generală de cel puțin 9,50 și au acumulat cel mult 20 de absențe nemotivate/an în anul școlar anterior, cu excepția elevilor din clasa a IX-a
  • au obținut media de admitere în învățământul liceal sau profesional de cel puțin 9,50 și au acumulat cel mult 20 de absențe nemotivate în anul școlar anterior, pentru elevii din clasa a IX-a
  • au obținut locurile I, II sau III la etapele județene/zonale în cazul învățământului vocațional de artă ale competițiilor școlare naționale organizate de Ministerul Educației
  • au obținut locurile I, II sau III la etapele județene ale competițiilor/concursurilor cultural-artistice, cu caracter sportiv sau cu caracter tehnico-științific, de nivel național, organizate de Ministerul Educației.

Bursele de merit se acordă pe perioada anului școlar următor celui în care s-au obținut rezultatele. Prin excepție de la aceste prevederi, pentru elevii din clasele terminale ale învățământului liceal și profesional, bursa de merit se acordă începând cu luna următoare obținerii rezultatelor, până la finalul anului școlar.

Pot primi bursă doar elevii promovați la toate disciplinele, la finalul cursurilor din anul școlar anterior. Valoarea minimă a bursei de merit este 200 de lei.

Bursele de merit se acordă elevilor pe baza rezultatelor obținute, atestate prin documente școlare, respectiv prin copii certificate conform cu originalul la nivelul unității de învățământ, de pe diplomele obținute la competiții, la propunerea dirigintelui, nefiind condiționate de depunerea unei cereri în acest sens.

Lista olimpiadelor și concursurilor naționale precum și a competițiilor/concursurilor cultural – artistice, cu caracter sportiv sau cu caracter tehnico-științific, pentru care se acordă bursele de merit

Olimpiade – premii la etapele județene 

  • Olimpiada de Limba FRANCEZĂ
  • Olimpiada de Limba GERMANĂ
  • Olimpiada de Limba RUSĂ
  • Campionatul Mondial de Dezbateri Pentru Elevi – World Schools Debating Championships
  • Olimpiada de Matematică
  • Olimpiada de Fizică
  • Concursul Internațional „Young Physicist Tournament”
  • Olimpiada de CHIMIE
  • Olimpiada de BIOLOGIE
  • Olimpiada de FILOSOFIE
  • Olimpiada  de GEOGRAFIE
  • Olimpiada de INFORMATICĂ
  • Olimpiada de INFORMATICĂ în Echipe
  • Olimpiadade LINGVISTICĂ
  • Olimpiada de ASTRONOMIE și ASTROFIZICĂ
  • Olimpiada de ASTRONOMIE
  • Olimpiada ȘTIINȚELE PĂMÂNTULUI
  • Olimpiada ŞTIINŢE PENTRU JUNIORI
  • Olimpiada de ASTRONOMIE și ȘTIINȚELE SPAȚIULUI PENTRU JUNIORI
  • Olimpiada de PROIECTE DE MEDIU
  • Olimpiada TINERILOR POMPIERI
  • Olimpiada Sportului Școlar
  • Campionatele școlare – sportive

Activități Educative Naționale (cele de mai sus)

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

24-25 septembrie: Festivalul Național de Muzică Folk „Ziua de Mâine”. Alba Iulia este din nou capitala muzicii folk. PROGRAM

Publicat

Alba Iulia este din nou capitala muzicii folk găzduind la sfârșitul acestei săptămâni o nouă ediție a Festivalul Național de Muzică Folk „Ziua de Mâine”. Timp de două zile, în 24 și 25 septembrie, folkul românesc se mută cu întreg bagajul de muzică bună la Alba Iulia pentru cel mai important festival de folk din România. Pe lângă corifeii folkului, invitați speciali ai acestei ediții sunt reprezentanți ai tinerei generații de muzică folk, care vor încerca să arate că „ziua de mâine” a folkului românesc e pe mâini bune.

Festivalul Național de Muzică Folk „Ziua de Mâine” se va desfășura sâmbătă și duminică, 24 și 25 septembrie 2022, în Piața Cetății din municipiul Alba Iulia. Recitalurile vor avea loc în fiecare zi, începând cu ora 18:00, iar intrarea în zona de spectacole este liberă. În prima zi, sâmbătă, pe scena festivalului vor urca Ducu Berzi, Emeric Imre și Jimi El Laco, Zoia Alecu, Paul Prisanda, Grupul „Om bun”, Daria Boghean, Maria Matean. Duminică, festivalul va continua cu recitalurile susținute de Mircea Baniciu & Band, Mircea Vintilă, Vali Șerban și ,,Ziua de Mâine”, Felicia Pop, Florin Săsărman, Marinela Popa și Grupul „Primavera”, Eliana Burde și Daria Romoșan. Astfel, în ambele zile, scena este împărțită între nume mari ale muzicii folk din România și reprezentanții tinerei generații.

„Alba Iulia este din nou capitala muzicii folk românești, iar cei mai îndrăgiți interpreți ai genului se mută în „Cealaltă Capitală” cu întreg bagajul de muzică bună. Și această ediție are loc tot în inima Cetății, în aer liber, și sperăm că acest lucru va permite participarea unui public cât mai numeros. Invitați speciali ai acestei ediții sunt reprezentanții tinerei generații de muzică folk, care vor avea o dublă misiune: să cucerească inimile publicului și să demonstreze marilor artiști de pe scenă că viitorul este pe mâini bune. Eliana Burde și Daria Romoșan, Maria Matean, Daria Boghean, Grupul „Om bun”, Marinela Popa și Grupul „Primavera” vor încerca să arate că există deja „ziua de mâine” a folkului românesc. Îi așteptăm cu mare drag la festival pe toți cei care iubesc muzica folk să se bucure de seri cu muzică bună”, a spus managerul Centrului de Cultură „Augustin Bena” Alba, Alexandru Pal.

În ambele zile ale Festivalului Național de Muzică Folk „Ziua de Mâine” intrarea la spectacole este liberă, însă locurile pe scaune sunt limitate.

Festivalul Național de Muzică Folk „Ziua de Mâine” este organizat de Consiliul Județean Alba prin Centrul de Cultură „Augustin Bena” Alba, în parteneriat cu Primăria Municipiului Alba Iulia. Festivalul este, la fel ca multe alte evenimente culturale organizate în Alba, o marcă înregistrată a Consiliului Județean Alba.

Program Festivalul Național de Muzică Folk „Ziua de Mâine”

Sâmbătă, 24 septembrie 2022

  • ora 18:00 – Piața Cetății din Alba Iulia

Ducu Berzi

Emeric Imre și Jimi El Laco

Zoia Alecu

Paul Prisanda

Grupul „Om bun”

Daria Boghean

Maria Matean

Duminică, 25 septembrie 2022

  • ora 18:00 – Piața Cetății din Alba Iulia

Mircea Baniciu & Band

Mircea Vintilă

Vali Șerban și ,,Ziua de Mâine”

Felicia Pop

Florin Săsărman

Marinela Popa și Grupul „Primavera”

Eliana Burde și Daria Romoșan.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax