Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

Admitere școli MAI. Mai sunt cinci zile pentru înscrieri la școlile de agenți de poliție, pompieri și jandarmi. Acte necesare


Publicat

Cei interesați de carieră în poliție, jandarmerie sau la inspectoratele pentru situații de urgență – pompieri mai au cinci zile la dispoziție pentru înscrieri la școlile MAI de poliție, jandarmi și pompieri – postliceale de specialitate.

Termenul-limită pentru depunerea cererilor de înscrieri este 28 februarie.

Citește și: ADMITERE MAI 2021: ÎNSCRIERI la şcolile de agenţi de POLIȚIE şi subofiţeri jandarmi, pompieri. LOCURI, CALENDAR, condiții

Admitere MAI / școli Politie: Inspectoratele județene de poliție, jandarmerie și ISU organizează și desfășoară recrutarea și selecția candidaților pentru înscrierea la concursul de admitere – sesiunea februarie – martie 2021, la următoarele instituții de învățământ, respectiv:

Şcoala de Agenţi de Poliţie „Vasile Lascăr” Câmpina – specializarea Agent de poliţie – 1.283 locuri din care 1160 IGPR, 3 DGL, 2 DGAESRI, 30 IGI, 8 DSG, 40 DEPABD, 2 CNSIS, 5 DGA, 15 DGP, 4 DRPCIV, 3 CFIC, 1 DGCTI, 10 SIE; din acestea, 25 locuri IGPR (romi) și 15 locuri IGPR (minorități)

Şcoala de Agenţi de Poliţie „Septimiu Mureşan” Cluj-Napoca – specializarea Agent de poliție – 200 locuri din care 190 IGPR, 5 DGA, 5 DGP; dintre acestea, 4 locuri IGPR (romi) și 3 locuri IGPR (minorități)

Şcoala de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră „Avram Iancu” Oradea – specializarea Agent de poliţie de frontieră – 220 locuri din care 200 IGPF, 10 IGI, 10 DGP (3 IGPF – romi; 3 IGPF – minorități)

Şcoala Militară de Subofiţeri de Jandarmi „Grigore Alexandru Ghica” Drăgăşani – specializarea subofiţer de jandarmi – 200 locuri din care 155 IGJR, 25 SIE, 20 SPP (4 IGJR – romi; 2 IGJR – minorități)

Şcoala Militară de Subofiţeri de Jandarmi „Petru Rareş” Fălticeni – specializarea subofiţer de jandarmi – 200 locuri din care 175 IGJR, 25 SIE (4 IGJR – romi; 2 IGJR – minorități)

Şcoala de Subofiţeri de Pompieri şi Protecţie Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldeşti

– specializare subofiţer de pompieri şi protecţie civilă (durata de școlarizare: 1 an) – 278 locuri din care 275 IGSU, 1 IGAv, 1 DGA, 1 DGPI (2 IGSU – romi)

– calificarea Maistru militar auto (durata de școlarizare: 1 an) – 22 locuri din care 5 IGSU, 2 DGPI, 1 CMPS, 3 DGCTI, 1 DGA, 4 IGPR, 5 IGJR, 1 IGAv – – Total locuri – Învăţământ postliceal

Vezi și VIDEO: ADMITERE școli MAI 2021 – poliție, jandarmi, pompieri. Probele sportive, 18-24 martie. Toate detaliile pentru candidați

La înscriere, candidaților li se atribuie un cod unic de identificare, folosit pe întreaga procedură de concurs; codul unic de identificare atribuit se menționează în scris, în cererea-tip de înscriere, de către persoana cu sarcini de recrutare, iar candidatul ia cunoștință de acestea pe bază de semnătură; candidații se pot înscrie la o singură școală postliceală.

Vezi Anexa-1-cerere-inscriere-scoli-postliceale-MAI

Vezi Anexa-1.1-cerere-inscriere-institutii-MApN

Depunerea documentelor pentru recrutare: până în 10 martie. Dosarul de recrutare conține avizul psihologic, adeverința medicală eliberată de medicul de familie, precum și consimțământul informat; alte documente: diploma de bacalaureat (față/verso)/adeverința eliberată de liceu în cazul în care nu i s-a eliberat candidatului diploma de bacalaureat, foaia matricolă, în format scanat.

Urmează susţinerea probei de evaluare a performanţei fizice în centrele zonale de selecţie (în perioada 18-24 martie 2021), iar susţinerea probei de verificare a cunoştinţelor se va realiza la unităţile de selecţie, la data de 27 martie 2021.

Examinarea medicală a candidaților rămași în concurs se va realiza după parcurgerea acestor etape.

Rezultatele finale ale admiterii sunt aduse la cunoștința candidaților prin afișare pe site-ul oficial al unităților de învățământ, până la data de 17 aprilie 2021.

CONDIȚII de recrutare:

Condiții legale de recrutare (Anexa nr.2 din Ordinul ministrului afacerilor interne nr.177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale M.A.I., cu modificările și completările ulterioare) a candidaţilor pentru admiterea în instituțiile de învățământ destinate formării inițiale a cadrelor militare:

  • să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
  • să cunoască limba română, scris şi vorbit;
  • să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
  • să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic. (Aptitudinea/ inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale M.A.I., printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu);
  • să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi sau să îi împlinească în cursul anului în care participă la concursul de admitere;
  • să fie absolvenți de liceu cu diplomă de bacalaureat (dovada se face cu diplomă sau cu adeverinţă care îndeplineşte condiţiile de valabilitate, din care să rezulte faptul că au susţinut şi promovat examenul de bacalaureat);
  • să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate / principiilor care guvernează profesia;
  • să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
  • să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
  • să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
  • să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege.

Criterii specifice pentru recrutarea candidaţilor la examenele de admitere în instituţiile de învăţământ, forma de învăţământ cu frecvenţă, în vederea formării profesionale iniţiale, sunt următoarele:

  • să aibă vârsta de până la 27 de ani, împliniţi în anul participării la concursul de admitere (IGSU) / adeverinţă care să ateste faptul că solicitantul, copil devenit major, se află în continuarea studiilor, până la terminarea acestora, dar fără a depăși vârsta de 26 de ani (persoanele îndreptățite să beneficieze de prevederile Ordinului M.A.I. nr. 35/2014, cu modificările și completările ulterioare) – școli de poliție
  • să nu aibă tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară; criteriul specific nu se aplică pentru candidaţii pe locurile repartizate Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă;
    să fi obţinut la purtare, în perioada studiilor liceale, media de cel puţin 9,00, cu excepţia candidaţilor care au absolvit instituţii de învăţământ de nivel liceal în state membre ale Uniunii Europene în care nu se evaluează prin notă/punctaj/calificativ purtarea elevului;
  • să nu fi fost exmatriculaţi pentru abateri disciplinare dintr-o instituţie de învăţământ.

La școlile de poliție: candidații care au fost declarați ”Admis” la concursul de admitere în instituțiile de învățământ nu trebuie să aibă calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizații cu caracter politic. Candidaţii etnici/minoritari care se înscriu pe locurile alocate distinct acestora declară pe propria răspundere apartenența la etnia/minoritatea respectivă și depun o adeverință emisă de o organizație etnică/minoritară, constituită potrivit legii.

Pentru admiterea la instituţiile de învăţământ din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională, altele decât cele din subordinea Ministerului Afacerilor Interne, pe locurile rezervate Ministerului Afacerilor Interne, candidaţii trebuie să îndeplinească în mod suplimentar, după caz, şi criteriile specifice de recrutare prevăzute de acestea.

Dosarul de recrutare în vederea participării la concursul de admitere conţine următoarele documente (școala de poliție):

a) cererea de înscriere şi CV;

b) copii ale documentelor care atestă nivelul şi specializarea studiilor impuse de cerinţele postului;

c) copii ale actului de identitate, carnetului de muncă/certificatului stagiu de cotizare şi/sau altor documente doveditoare care să ateste vechimea în muncă şi, dacă este cazul, ale livretului militar;

d) copii ale certificatului de naştere al candidatului, soţului/soţiei şi fiecărui copil, ale certificatului de căsătorie, precum şi, după caz, ale hotărârilor judecătoreşti privind starea civilă;

e) autobiografia şi tabelul nominal cu rudele candidatului şi soţul/soţia candidatului;

f) cazierul judiciar; g) o fotografie color 9×12 cm;

h) fişa medicală-tip de încadrare în MAI;

i) declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare

– avizul psihologic, adeverința medicală eliberată de medicul de familie, consimțământul informat

Vezi Model-consimtamant-informat



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ECONOMIE

ITM Alba: Amenzi de 1,9 milioane lei, anul trecut, pentru muncă nedeclarată. Au fost înregistrate 168 de accidente de muncă

Publicat

sediul ITM Alba

Inspectorii ITM Alba au aplicat, anul trecut, amenzi în valoare 1,9 milioane lei, pentru muncă nedeclarată, după controale la firme din județ. Au fost întocmite 15 dosare de cercetare a unor accidente mortale, dintre acestea doar 5 fiind înregistrate cu victime de la angajatori de pe teritoriul județului.

Anul trecut, în domeniul relațiilor de muncă, au fost verificați 1994 de angajatori din Alba, cu un număr total de 39.311 de salariați. Au fost depistate la muncă, fără forme legale de angajare, 95 de persoane.

Pentru muncă nedeclarată, au fost sancționați 58 de angajatori (față de 41 în 2020), fiind aplicate amenzi în valoare totală de 1,9 milioane lei. Inspectorii au dat 156 amenzi pentru alte abateri și 189 de avertismente. Valoarea totală a sancțiunilor este de 2,12 milioane lei, fiind identificate 4.512 de nereguli după controale.

ITM Alba a derulat campanii de control la firme cu domenii de activitate precum:

  • fabricarea de confecții/ textile/ încălțăminte / pielărie / marochinărie
  • construcții
  • service auto / spălătorii auto
  • restaurante, terase și baruri
  • servicii externe de protecție și securitate în muncă
  • depozite en gros, comerț, brutării și panificație, morărit
  • activități de protecție și gardă
  • case de pariuri și jocuri de noroc
  • prestări servicii
  • exploatarea nisipului și a pietrisului
  • agenți de muncă temporară și de plasare a forței de muncă în străinatate
  • executarea și suspendarea contractelor individuale de muncă în perioada stării de urgență și a stării de alertă, determinate de pandemia coronavirus SARS-Cov-2
  • activitatea zilierilor.

Accidente de muncă

Pe parcursul anului 2021 au fost comunicate de către angajatori, la Inspectoratul Teritorial de Muncă Alba, 168 evenimente.

Dintre acestea, 15 au fost comunicate de catre ITM Alba către Inspectia Muncii București, fiind vorba de evenimente care intrau în sfera de competență a inspectorilor de muncă privind cercetarea, respectiv accidente mortale.

Din cele 153 de evenimente pentru care cercetarea a fost efectuată de catre comisiile întrunite la angajatori (accidente care au avut ca urmare incapacitate temporară de muncă), pentru 126 cercetarea a fost finalizată și dosarele au fost avizate de către ITM Alba. 27 evenimente sunt încă în faza de cercetare.

Din cele 15 dosare pentru accidente mortale, 12 au fost finalizate, iar pentru 10 dintre acestea a fost confirmat caracterul de accident de muncă. Două au fost accidente în afara muncii.

Dintre cele 10 accidente de muncă, doar 5 au fost inregistrate la ITM  Alba, în celelalte cazuri fiind victimele angajate ale unor unități din alte județe.

Angajări și concedieri

În anul 2021, în evidența Inspectoratului Teritorial de Muncă Alba au fost înregistrate 84 contracte colective de muncă și 37 acte adiționale la contractele colective de muncă, din care:

  • 8 contracte colective de muncă la societăţi comerciale, companii şi societăţi naţionale, regii autonome cu capital de stat, unităţi bugetare și 12 acte adiționale
  • 76 contracte collective de muncă la firme private și 25 acte adiționale

Anul trecut, ITM Alba a înregistrat 348 de sesizări şi reclamaţii formulate de către salariaţi, angajatori sau terți.

În această perioadă s-au înregistrat 9 notificări de concediere colectivă depuse de angajatori. Au fost afectați 996 de salariați, ca urmare a concedierilor efectuate la expirarea preavizelor legale.

De asemenea, au fost înregistrate 425 de notificări privind încheierea contractelor de prestări servicii și 64 privind rezilierea acestor contracte.

La sfârșitul anului 2021 în păstrarea Inspectoratului Teritorial de Muncă Alba se mai aflau 2000 de carnete de muncă.

Amenzi în domeniul Securității și Sănătății în Muncă

În domeniul Securității și Sănătății în Muncă, au fost făcute controale la 1.329 de angajatori. Au fost aplicate 634 de sancțiuni (34 amenzi și 611 avertismente) pentru 534 de angajatori.

Valoarea totală a amenzilor aplicate a fost de 146.000 lei.

Cele mai frecvente neconformități au fost:

  • nu au fost refăcute instructiunile proprii de SSM, urmare apariției virusului SARS CoV2
  • nu s-a asigurat triajul epidemiologic la intrarea in unitate
  • lucrătorii nu au fost reinstruiți asupra riscurilor de contaminare cu SARS CoV2
  • nu au fost întocmite și afișate reguli de conduită în unitate, împotriva imbolnavirii cu SARS CoV 2
  • nu s-au asigurat permanent substante de dezinfectare la locul de muncă
  • nu s-au revizuit riscurile de îmbolnăvire, urmare a apariției virusului SARS CoV2
  • nu s-au refăcut planurile de prevenire și protecție împotriva îmbolnăvirii cu virusul SARS CoV2

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

ANUNȚ: MC CLAUDIU LOGISTIC SRL anunță finalizarea proiectului „Granturi pentru capital de lucru acordat IMM-urilor”

Publicat

S.C. MC CLAUDIU LOGISTIC S.R.L. anunta finalizarea proiectului cu titlul ”Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor”, proiect nr. RUE 11015 înscris în cadrul Măsurii ”Granturi pentru capital de lucru”, instituită prin OUG nr. 130/2020.

Proiectul se derulează pe o perioada de maxim 12 luni, începând cu data semnării contractului de finanțare cu Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri/ AIMMAIPE , respectiv 07.04.2021

Obiectivul proiectului îl reprezintă sprijinirea S.C. MC CLAUDIU LOGISTIC S.R.L. ȋn contextul crizei provocate de COVID 19.

Proiectul are printre principalele rezultate, următoarele:

-menținerea activității pe o perioada de minim 6 luni,

-menținerea numărului locurilor de munca față de data depunerii cererii, pe o perioadă de minimum 6 luni, la data acordării granturilor.

Valoarea proiectului este de 125966.23 lei (valoarea totala) din care: 109535.85 lei grant si 16430.38 lei cofinanțare.

Proiect cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin

Programul Operațional Competitivitate 2014-2020.

 

Persoană de contact:

Nume, prenume: Cosmin-Claudiu Mustata

e-mail: mcclaudiulogistic2011@gmail.com

Documentul în format PDF poate fi studiat AICI.

 

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

Chirie de 1 leu pe lună pentru colecția Muzeului de Științele Naturii din Aiud, găzduit în clădirea Colegiului „Bethlen Gabor”

Publicat

Muzeul de Științele Naturii Aiud, cel mai vechi muzeu de științele naturii din România, își desfășoară activitatea în clădirea Colegiului Național „Bethlen Gabor”, care aparține Eparhiei Reformate din Ardeal, spațiu pentru care primăria plătește o chirie de 1 leu pe lună.

În ședința ordinară a Consiliului Local Aiud din data de 20 ianuarie 2021, consilierii locali aiudeni au de votat prelungirea termenului contractului de închiriere dintre Eparhia Reformată din Ardeal și Centrul Multicultural „Liviu Rebreanu” Aiud, Direcție Municipală de Cultură, până la data de 31.01.2023.

Prețul chiriei va rămâne 1 leu pe lună, au anunțat reprezentanții Primăriei Aiud.

Citește și FOTO: Muzeul de Științe ale Naturii din Aiud, cel mai vechi muzeu de profil din țară. Fosile și exponate rare

Ca valoare de patrimoniu și diversitate, Muzeul de Științe ale Naturii din Aiud este considerat al doilea din România, după Muzeul „Grigore Antipa” din București.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ALBA: Aproape 300 de cazuri COVID în 24 de ore. A murit o femeie de 40 de ani. Situația infectărilor în județ, 20 ianuarie

Publicat

Au fost înregistrate 299 de cazuri COVID în ultimele 24 de ore, în județul Alba, potrivit datelor transmise de Direcția de Sănătate Publică (DSP) joi, 20 ianuarie. Comparativ, miercuri erau raportate 289 cazuri noi în 24 de ore.

Numărul cazurilor active a crescut la 1.460 (anterior 1.350).

A fost raportat decesul unei persoane confirmate COVID: o femeie de 40 de ani din Sebeș (Petrești), nevaccinată, care avea și alte afecțiuni.

În județul Alba, de la începutul pandemiei, au fost 36.452 cazuri confirmate, 33.855 persoane vindecate, 1.137 decese. În același interval au fost prelucrate 381.085 teste (311.449 PCR și 69.636 rapide).

În ultimele 24 de ore au fost făcute 1.278 testări: 680 PCR (363 la DSP și 317 la spitalul județean) și 598 teste rapide.

Localitățile din județ în care au fost raportate cazuri noi (în ultimele 24 de ore):

Mediul urban: 209 cazuri noi, 38 cazuri reinfectare

Alba Iulia: 96 cazuri (+18 cazuri reinfectare)

Cugir: 33 cazuri (+2 cazuri reinfectare)

Aiud: 29 cazuri (+5 cazuri reinfectare)

Sebeș: 18 cazuri (+6 cazuri reinfectare)

Ocna Mureș: 11 cazuri (+4 cazuri reinfectare)

Blaj: 10 cazuri (+2 cazuri reinfectare)

Teiuș: 4 cazuri (+ 1 caz reinfectare)

Câmpeni: 4 cazuri

Abrud: 3 cazuri

Zlatna: 1 caz

Mediul rural: 47 cazuri noi, 5 cazuri reinfectare

Valea Lungă: 5 cazuri (+ 1 caz reinfectare)

Unirea: 4 cazuri

Săliștea: 3 cazuri

Sântimbru: 3 cazuri

Săsciori: 3 cazuri

Șona: 3 cazuri

Ciugud: 2 cazuri (+ 1 caz reinfectare)

Daia Română: 2 cazuri

Gârbova: 2 cazuri

Jidvei: 2 cazuri

Meteș: 2 cazuri

Albac: 1 caz (+2 cazuri reinfectare)

Bistra: 1 caz

Câlnic: 1 caz

Cergău: 1 caz

Galda de Jos: 1 caz

Lunca Mureșului: 1 caz

Lupșa: 1 caz

Mirăslău: 1 caz

Pianu: 1 caz

Sâncel: 1 caz

Șibot: 1 caz

Sohodol: 1 caz

Șpring: 1 caz

Șugag: 1 caz

Vidra: 1 caz

Vințu de Jos: 1 caz

Gârda de Sus: 1 caz reinfectare

Incidența cazurilor COVID la 14 zile în județul Alba este de 3,91 (anterior 3,62).

Numărul de cazuri active pe localități – Rata incidenței cazurilor noi COVID-19 la 14 zile

Localitate Incidență Cazuri
Urban    
MUNICIPIUL ALBA IULIA 6.98 532
MUNICIPIUL AIUD 6.2 156
ORAŞ CUGIR 5.03 128
MUNICIPIUL SEBEŞ 4.59 151
ORAŞ ABRUD 3.68 19
ORAŞ OCNA MUREŞ 3.54 49
ORAŞ TEIUŞ 2.51 18
MUNICIPIUL BLAJ 2.08 43
ORAŞ CÂMPENI 1.82 13
ORAŞ ZLATNA 1.28 10
ORAŞ BAIA DE ARIEŞ 1.06 4
Rural    
BLANDIANA 11.49 10
SÂNTIMBRU 8.36 25
METEŞ 7.22 20
RIMETEA 7.05 7
CIUGUD 6.45 21
DAIA ROMÂNĂ 5.75 18
LIVEZILE 5.15 6
ŞPRING 4.78 12
VIDRA 4.6 7
IGHIU 4.38 31
ALBAC 4.1 8
LUNCA MUREŞULUI 3.92 10
UNIREA 3.7 18
LUPŞA 3.14 9
SOHODOL 2.99 5
VINŢU DE JOS 2.91 16
GÂRBOVA 2.78 6
NOŞLAC 2.75 5
ALMAŞU MARE 2.5 3
VADU MOŢILOR 2.35 3
SĂSCIORI 2.31 15
GALDA DE JOS 2.24 10
SĂLIŞTEA 2.14 5
CÂLNIC 2.06 4
CRICĂU 2.04 4
ARIEŞENI 1.95 3
ÎNTREGALDE 1.82 1
BISTRA 1.77 8
CIURULEASA 1.77 2
ŞUGAG 1.76 5
OHABA 1.69 1
VALEA LUNGĂ 1.61 5
ŞIBOT 1.28 3
ROŞIA DE SECAŞ 1.25 2
STREMŢ 1.23 3
JIDVEI 1.13 6
BERGHIN 1.05 2
DOŞTAT 0.99 1
RĂDEŞTI 0.79 1
SÂNCEL 0.78 2
ROŞIA MONTANĂ 0.74 2
SĂLCIUA 0.72 1
BUCIUM 0.71 1
AVRAM IANCU 0.7 1
GÂRDA DE SUS 0.68 1
SCĂRIŞOARA 0.67 1
MIRĂSLĂU 0.51 1
CRĂCIUNELU DE JOS 0.47 1
ŞONA 0.46 2
CETATEA DE BALTĂ 0.33 1
MIHALŢ 0.31 1
PIANU 0.28 1
BUCERDEA GRÂNOASĂ 0 0
CENADE 0 0
CERGĂU 0 0
CERU-BĂCĂINŢI 0 0
CUT 0 0
FĂRĂU 0 0
HOPÂRTA 0 0
HOREA 0 0
LOPADEA NOUĂ 0 0
MOGOŞ 0 0
OCOLIŞ 0 0
POIANA VADULUI 0 0
PONOR 0 0
POŞAGA 0 0
RÂMEŢ 0 0

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate