Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

AFM, precizări importante în Programul Casa Verde Fotovoltaice: Încărcarea dosarelor în aplicație se face în baza unui calendar

Publicat

Administrația Fondului de Mediu se află în proces de centralizare a listelor transmise de instalatorii validați, acțiune care s-a desfășurat în perioada 29 decembrie 2021 – 04 ianuarie 2022.

Potrivit reprezentanților instituției, după centralizarea tuturor listelor transmise de către instalatori, AFM va publica un calendar de încărcare a documentelor în aplicația informatică.

Casa verde fotovoltaice: Peste 45.000 de dosare înscrise în programul AFM

„Instalatorii validaţi în Programul Casa Verde Fotovoltaice ne-au trimis pe listele depuse până pe 4 ianuarie un număr de 45.614 dosare. În zilele următoare vom programa instalatorii pentru încărcarea documentelor aferente”, a transmis, joi, Administraţia Fondului pentru Mediu.

Decizia programării la depunerea documentelor în aplicaţie a fost luată după ce platforma a cedat la ultima încercare de la lansa programul.

Administraţia Fondului pentru Mediu a anunţat, la finalul lunii decembrie, modificarea Ghidului de finanţare a Programului Casa Verde Fotovoltaice, după eşecul sesiunii din 22 decembrie.

Autoritățile încearcă în acest fel să scadă riscul apariției unor noi blocaje tehnice ale aplicației. Reamintim că aplicația a devenit nefuncțională chiar în timpul depunerilor de proiecte, iar AFM a oprit procedura de înscriere.

Nici a doua tentativă de a utiliza aplicația nu a avut finalitate, tot din cauza problemelor tehnice.

„Din păcate, chiar dacă am alocat toate resursele de hardware pe care le-am avut la AFM pentru sistemul informatic, nici la ora 16:00 nu a funcționat în parametrii optimi. Am oprit sistemul, trebuie să venim cu o altă soluție tehnică atunci când vom relansa programul”, a transmis Lóránd-Árpád Fulop, președintele AFM, în data de 22 decembrie când ar fi trebuit să aibă loc înscrierea persoanelor fizice de către instalatori.

Informații suplimentare, oferite de AFM:

În cazul în care AFM constată că nu a fost respectat formatul listelor, conform condițiilor impuse de instrucțiuni, notifică instalatorul validat, iar acesta din urmă are posibilitatea, o singură dată, să remedieze situația în termenul indicat în notificare.

Pentru informații suplimentare privind mecanismul de punere în aplicare a prevederilor prezentei dispoziții, instalatorii validați pot apela numărul de telefon 0725.225.539.

Precizări AFM: Valabilitatea documentelor

Important: în cadrul procesului de evaluare și potrivit prevederilor art. 22, alin. (8) din Ghidul de finanțare, valabilitatea documentelor prezentate de persoanele fizice se va raporta la data transmiterii listelor centralizatoare la AFM.

Potrivit legii, „valabilitatea documentelor eliberate de instituţiile şi autorităţile publice, precum şi de entităţile private autorizate conform legii se menţine pe toată perioada stării de alertă, precum şi pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări’’.

Efectul acestor prevederi legale este acela că, dacă un document era valabil până la data de 22 decembrie 2021, își păstrează valabilitatea și după această dată, pe toată perioada stării de alertă.

În acest context, documentul respectiv este considerat a fi în termen la data transmiterii listei către AFM, nefiind necesară obținerea unuia actualizat.

O altă modificare importantă a ghidului de finanțare o reprezintă extinderea perioadei de valabilitate a extrasului de carte funciară, de la 30 la 60 de zile, astfel încât să fie eliminat riscul apariției situației de neeligibilitate a acestui document din cauze independente de acțiunile solicitanților și instalatorilor validați.

Deoarece extrasul de carte funciară nu intră în categoria reglementată de Legea nr. 55/2020, valabilitatea acestuia a fost prelungită la 60 de zile, calculată de la data emiterii.

Potrivit noilor reglementări, înscrierea solicitanților în Program se va considera finalizată după îndeplinirea ambelor etape, respectiv după transmiterea la AFM a centralizatoarelor și încărcarea documentațiilor în aplicația informatică.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate