Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Alba Iulia, în top 10 orașe din România cu locuitori mulțumiți de viața pe care o duc. Studiu al Băncii Mondiale


Publicat

alba iulia, cetate

Un studiu al Băncii Mondiale lansat acum câteva zile arată că 66% din persoanele care locuiesc în mediul urban în România se declară mulțumite sau foarte mulțumite de situația financiară a gospodăriei în care trăiesc.

Alba Iulia se află pe locul 7 din 41 în clasamentul orașelor în funcție de indicele de mulțumire al locuitorilor.

În orașele cu dimensiuni demografice medii (30.000 – 300.000 de locuitori) ponderea celor mulțumiți este de aproximativ 74%. Cinci municipii înregistrează valori de mulțumire peste 80%: Suceava, Sighișoara, Cluj-Napoca, Craiova și Slatina, iar trei orașe valori sub 30%: Caransebeș, Eforie și Mihăilești. Cele mai scăzute valori de mulțumire față de situația financiară a gospodăriei au fost înregistrate în Sud-Est (54%) și Vest (54%), potrivit hotnews.ro.

Alba Iulia s-ar afla pe locul 7 din analiza datelor privind gradul de mulțumire în general al situației gospodăriei și al celui din punct de vedere financiar.

Cei mai mari indici sunt la Suceava, Slatina, Sighișoara, Sinaia, Iași, Oradea.

După Alba Iulia sunt Isaccea, Ștefănești, Sulina, Cluj-Napoca, Caracal, Craiova.

Constatările Băncii Mondiale:

78% din populația urbană se declară mulțumită sau foarte mulțumită la întrebarea: „Cât de mulțumiți vă considerați, în general, cu viața pe care o duceți?”.

La această categorie, Alba Iulia este pe primul loc: 88% dintre cei incluși în studiu au răspuns că sunt foarte mulțumiți (30%) sau mulțumiți (58%) de viața pe care o duc.

În 11 localități urbane, din care șapte reședințe de județ, nivelul satisfacției depășește 85%.

Orașele cu populație peste 50.000 de locuitori tind să înregistreze valori de peste 80% nivel general de mulțumire.

Regiunea Nord-Vest se află pe prima poziției a ierarhiei la nivel regional (85% mulțumire).

Valori ale satisfacției ridicate au, ca tendință, o probabilitate mai ridicată să fie din partea tinerilor (18-24 ani), cu studii superioare, angajați în sistemul public, cu venituri individuale de peste 4.000 lei lunar.

La nivelul celor trei localități martor București Cluj Napoca și Vatra Dornei- prin comparație cu 2015, tendințele sunt negative.

În ceea ce privește gradul de mulțumire privind situația financiară – 78% dintre albaiulieni au răspuns că sunt mulțumiți (56%) sau foarte mulțumiți (22%).

sursă: hotnews.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

FOTO Scutul pădurii: 68 de pomi de Crăciun taiați ilegal, confiscați de polițiștii din Apuseni, pe raza comunei Albac

Publicat

În urma unui control în teren, polițiști din Apuseni au confiscat 68 de pomi de Crăciun. Acțiunile de prevenire și combatere a tăierilor ilegale de pomi de Crăciun vor continua.

Potrivit IPJ Alba, la data de 3 decembrie 2020, în urma unui control efectuat de polițiștii Postului de Poliție Albac, împreună cu reprezentanți ai Ocolului Silvic Horea Apuseni Gârda, în locul numit „Pădurea Bisericii” situat pe raza comunei Albac, au fost depistați 68 de pomi de Crăciun care ar fi fost tăiați în mod ilegal.

Pomi de Crăciun au fost dați în custodia ocolului silvic, iar polițiștii continuă cercetările în vederea identificării persoanelor care i-au tăiat ilegal, în vederea tragerii lor la răspundere penală.

De la începutul acțiunii de prevenire și combatere a tăierilor ilegale de pomi de Crăciun, polițiștii din județul Alba au confiscat 540 de pomi de Crăciun.

Controalele vor continua.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Primăriile pot intra cu forța pentru a face curat în curțile pline de gunoaie. Proprietarii vor fi obligați să plătească factura

Publicat

gunoi 2

Începând sâmbătă 28 noiembrie 2020, atât autorităţile şi instituţiile statului, cât şi persoanele fizice sau firmele vor trebui să îngrijească bine clădirile și terenurile pe care le dețin, inclusiv prin curățarea periodică a fațadelor, zugrăvirea clădirilor sau spălarea geamurilor acestora. 

Primăriile vor putea intra cu forța în curțile și terenurile private pline de deșeuri, iar după ce vor face curățenie, vor trimite facturile proprietarilor, conform unei legi intrate în vigoare de curând. Amenzile sunt usturătoare pentru cei care nu își strâng gunoaiele.

Potrivit legii, cei care vor continua să își depoziteze deșeurile în spațiile private riscă, potrivit legii, amenzi între 1.000 lei şi 2.000 lei. În cazul firmelor, sancţiunile pornesc de la 20.000 lei şi pot ajunge la 40.000 lei.

Până acum, mulți primari s-au plâns că nu pot face nimic în legătură cu gunoaiele aruncate în spațiile private, însă situația s-a schimbat.

Acum, după ce Legea 273 a intrat în vigoare, atât persoanele fizice, cât și persoanele juridice sunt obligate să mențină curățenia în curte, în caz contrar autoritățile locale trebuie să intervină și să curețe proprietățile.

Pe lângă curățenie, spațiile private pot fi dezăpezite și anumite plante tăiate cu forța, iar proprietarii trebuie să suporte costurile. Vor primi facturile acasă în urma acestor acțiuni, la fel cum se întâmplă și în alte țări europene.

Proiectul de lege pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 21/2002 privind gospodărirea localităţilor urbane şi rurale a fost inițiat de deputatul PNL de Alba, Florin Roman.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat Mircea Hava: Un guvern PNL va garanta continuitatea și șansa de a face investiții țintite în comunitățile noastre (P)

Publicat

Dragii mei,

Ziua votului se întinde pe 24 de ore, însă efectele acestuia se vor simți ani de zile, de acum încolo. Depinde doar de noi dacă alegem dezvoltare sau stagnare. De ce consider că PNL trebuie să câștige aceste alegeri? V-o spun fără fereală: e singura variantă prin care România și, implicit, Alba pot beneficia de peste 80 de miliarde de euro, negociate de PNL în acest an, în cea mai dificilă încercare prin care am trecut cu toții. Un guvern PNL va garanta continuitatea, stabilitatea și șansa de a face investiții țintite, în comunitățile noastre și în legăturile dintre ele.

E momentul în care România poate schimba macazul, trecând de la poticneli și pași marunți la un adevarat salt în dezvoltare. Această situație favorabilă trebuie susținută cu multă muncă, seriozitate, planificare, termene asumate și, mai ales, o legislație gândită cu mintea celor care știu ce înseamnă banii europeni. Nu e suficient că PNL a reușit să negocieze o sumă cu adevărat fără precedent pentru România. Prin aceste alegeri trebuie să se deschidă calea spre parlament doar celor care pleacă, din locurile în care au fost votați, cu probleme și se întorc cu soluții. În Alba, PNL nu va câștiga un număr de mandate, ci va trimite în parlament și în Guvern oameni pentru care munca e obligație. Oameni capabili să respecte votul fiecăruia dintre voi, pentru care legătura cu primarii pe care i-ați ales e fix așa cum se spune: sfântă.

Am convingerea că, prin acest vot, vom înțelege cu toții, indiferent de culoare politică și orientare, că există o singură cale, a dezvoltării. Suntem aici și ne asumăm deja un plan și o viziune despre cum vom putea aduce, împreună, primari, parlamentari, europarlamentari, membri ai guvernului cât mai multe finanțări pentru Alba. Vom demonstra că ezitarea poate fi învinsă cu o mobilizare fără precedent, prin care să spunem la timp și cu opțiuni clare câți bani vor merge în comunitățile locale și câți în legaturile și infrastructura de transport care să le unească. Rămâne ca toți cei care, după aceste alegeri, vor fi în funcții publice, directorii de deconcentrate  sau companii de utilități publice să devina și ei legitimi, prin munca lor. Pentru ca proiectele primarilor din județ, a altor beneficiari, să nu rămână doar pe foaie, vor trebui să facă mult mai mult și mult mai repede ce scrie în fișa postului. Pornind de la avize, aprobări etc. Pentru că dacă alegi să fii acolo, trebuie să înțelegi și să accepți că lucrezi pentru oameni și pentru bunăstarea lor.

Alba va rămâne prima în România, nu doar alfabetic. Avem destulă experiență pentru a duce județul într-o competiție cu rezultate clare: cea mai prosperă perioadă, pentru noi și generațiile următoare. Pe 6 decembrie, votez cea mai dedicată și responsabilă echipă pentru Alba, echipa PNL.

Mircea Hava, președinte PNL Alba

Comandat de Partidul Național Liberal – Organizația Județeană Alba – cod unic mandatar financiar coordonator 11200025, distribuit de SC INDEPENDENT SRL – portal: https://alba24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

A demarat programul Electric-Up. Până la 100000 de euro pentru panouri fotovoltaice și stații de încărcare a mașinilor electrice

Publicat

Sesiunea de înscrieri în programul Electric-Up se deschide vineri, 4 decembrie 2020.  IMM-urile din domenii diverse și operatorii HoReCa vor putea accesa fonduri nerambursabile de maximum 100.000 de euro fiecare, cu care să-și instaleze panouri fotovoltaice și stații de încărcare a mașinilor electrice.

Formularul electronic de înscriere în cadrul programului EletricUp va fi activ pe link-ul granturi.imm.gov.ro, începând din 4 decembrie 2020, ora 10.00, pe o perioadă de 60 de zile – conform Ministerului Economiei.

Vezi AICI GHID de finanțare „Electric Up” (.PDF)

Citește AICI Schema de ajutor de minimis „Electric Up”

Prin programul Electric-Up, în prima fază, Ministerul Economiei pune la bătaie un buget de aproape 100 de milioane de euro, în anul 2021, din care ar urma să se acorde fonduri nerambursabile de până la 100.000 de euro fiecare pentru microîntreprinderi și firme mici și mijlocii (IMM) din aproape toate domeniile (cu unele excepții) și pentru firme HoReCa indiferent de dimensiune (restaurante, pensiuni, hoteluri etc).

„Prin Programul de finanțare se acordă un ajutor de minimis beneficiarilor întreprinderi mici și mijlocii în sensul Legii nr. 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, cu modificările și completările ulterioare, precum și beneficiarilor operatori economici care activează în domeniul HORECA, conform Clasificării activităților din economia națională – CAEN, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 656/1997, astfel cum a fost actualizată prin Ordinul președintelui Institutului Național de Statistică nr. 337/2007, una dintre activitățile corespunzătoare domeniului HORECA, în sumă maximă de 100.000 euro/beneficiar, reprezentând un suport financiar de până la 100% din valoarea cheltuielilor eligibile” – se arată în Ghidul de finanțare ElectricUp.

Programul „Electric UP” reprezintă o măsură de natură economico-financiară pentru a ameliora repercusiunile negative asupra economiei și asupra cetățenilor, venind în sprijinul dezvoltării sectorului energiei din surse regenerabile și creșterea eficienţei energetice, dezvoltării infrastructurii pentru vehiculele de transport rutier nepoluant din punct de vedere energetic, precum și întreprinderilor mici și mijlocii și a operatorilor economici din domeniul HORECA, prin finanțarea proiectelor de investiții pentru instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică și a staţiilor de reîncărcare pentru vehicule electrice şi electrice hibrid plug-in.

Prin Programul “Electric UP”se finanțează implementarea proiectului de investiții supus cererii de finanțare care trebuie să conțină o putere instalată minimă de 27 kWp, până la 100kWp, neesară unui consum propriu și livrarea surplusului în Sistemul energetic national și minim o stație de reîncărcare de 22 kW pentru vehicule electrice şi electrice hibrid plug-in, cu minim 2 puncte de încărcare.

Extrase din Ghid, pentru înscrieri:

ART. 12 Înscrierea solicitanţilor și validarea înscrierii acestora

(1) Solicitanții, IMM-uri și operatori economici din domeniul HoReCa se înscriu în Program prin completarea cererii de înscriere în aplicația informatică, conform formularului prevăzut în Anexa nr. 2 la ghid.

(2) Cererea de înscriere se semnează electronic de către reprezentantul legal sau de către împuternicitul acestuia.

(3) În cazul în care cererea de înscriere este semnată de către persoana împuternicită de reprezentantul legal, se va atașa împuternicirea notarială, scanată sau semnată digital.

(4) Datele introduse de solicitant se validează automat de către aplicația informatică.

(5) În urma validării, solicitantului i se generează automat un număr de identificare (profil, user și parolă).

ART. 13 – Depunerea, evaluarea proiectelor și atribuirea CPP

(1) Depunerea proiectelor se efectuează prin intermediul aplicației informatice în sesiunea de depunere.

(2) Proiectele vor îndeplini criteriile de eligibilitate şi cerinţele tehnice ale componentelor sistemului de panouri fotovoltaice și stațiilor de reîncărcare din prezentul ghid;

(3) Procedura de depunere a proiectului constă în:

a) completarea, de către solicitant, a câmpurilor obligatorii generate de platforma informatică;

b) prezentarea proiectului în format .csv, prin încărcarea simulării proiectului realizată în PVGIS pe platforma informatică, cu respectarea criteriilor de eligibilitate și specificațiilor tehnice prevăzute la art. 14.

(4) Solicitantul va semna electronic depunerea proiectului;

(5) Proiectul depus prin intermediul aplicației informatice, va primi o recipisă electronică care asigură confirmarea recepţionării acestuia de către Autoritate în interiorul perioadei/sesiunii de depunere, pe care vor fi menționate coeficientul de performanță al proiectului (CPP) și numărul de ordine eliberat de aplicația informatică;

(6) În cazul în care se constată neclarităţi în documentele depuse, acestea prezintă neconcordanţe sau au fost depuse într-o altă formă decât cea prevăzută de ghid, Autoritatea aduce la cunoştinţă operatorilor economici motivele invalidării, prin intermediul platformei informatice, iar aceştia, în termen de 15 zile lucrătoare, au posibilitatea de a completa/transmite documentele în forma corectă şi/sau a clarificărilor, cu condiţia ca documentele şi/sau clarificările să dovedească eligibilitatea solicitantului la data depunerii.

(7) Atrag respingerea dosarului de validare următoarele:

a) nerespectarea termenului de depunere a proiectului;

b) lipsa unui document, neprezentarea acestuia la termenul stabilit ori depășirea perioadei de valabilitate a acestuia;

c) neîndeplinirea unui criteriu de eligibilitate sau a unei cerințe tehnice;

d) solicitarea pentru instalare doar a sistemului de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică, fără stația/staţiile de reîncărcare de minim 22 kW pentru vehicule electrice şi electrice hibrid plug-in.

e) solicitarea pentru instalare doar a stației/staţiilor de reîncărcare de minim 22 kW pentru vehicule electrice şi electrice hibrid plug-in, fără sistemul de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică.

Sursă: Startupcafe.ro

Foto: Arhivă

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate