Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Alba Iulia, invadată de gunoaie. Primarul Gabriel Pleșa: ”Nu doresc să asum un eșec care nu ne aparține”


Publicat

Primarul municipiului Alba Iulia, Gabriel Pleșa, face precizări în contextul unei noi ”crize a gunoaielor” din oraș.

Reamintim că deșeurile nu au fost ridicate, din weekend, iar locuitorii au semnalat cum orașul este din nou ”îngropat” de gunoaie.

Colectarea deșeurilor la Alba Iulia a fost reluată de luni dimineața, însă la o capacitate mai mică față de cea de până acum.

Mai jos, integral, precizările primarului:

”Primăria Alba Iulia face toate demersurile pentru ca problema colectării să fie rezolvată cât mai rapid

Ne confruntăm, din păcate, cu o nouă situație, absolut neplăcută și nedorită, în care multe din deșeurile menajere de pe raza municipiului Alba Iulia nu sunt colectate.

Nu îmi doresc să arunc vina asupra nimănui, însă nici nu doresc să asum un eșec care nu ne aparține și de care administrația locală nu se face vinovată, chiar dacă mulți dintre cetățeni arată cu degetul către noi în aceste zile.

Din păcate, situația de fapt se prezintă astfel:

Odată ce rampa de gunoi de la Târgu-Jiu nu a mai acceptat să primească deșeurile din Alba, am fost nevoiți să găsim altă soluție, temporară, până la deschiderea și punerea în funcțiune a rampei ecologice de la Galda.

În tot acel timp, deșeurile menajere s-au acumulat și au fost depozitate pe rampa de transfer a celor de la Polaris, firma care operează serviciul de salubritate în oraș.

Pentru o scurtă perioadă de timp, deșeurile au fost transportate la Bihor, la rampa ecologică de lângă Oradea. Contractul acela a fost însă unul de scurtă durată, menit doar a fi o rezolvare de moment.

Din păcate, chiar dacă rampa de la Galda a fost deschisă, deșeurile adunate pe rampa de transfer de la marginea orașului, cea deținută de Polaris, depășesc cu mult capacitatea actuală de procesare a rampei de la Galda.

Primăria Alba Iulia nu este cea care operează serviciul de salubritate. Primăria Alba Iulia nu este cea care operează rampa ecologică de la Galda. Mai mult, Primăria Alba Iulia nu se află în relații contractuale cu firma care operează rampa de la Galda, Rer Vest, companie care va prelua și serviciul de salubritate din oraș. Aceste relații contractuale sunt intermediate de către Asociația de Dezvoltare Intercomunitară – Salubris, asociație similară AIDA – TL, din care Alba Iulia face parte alături de mai multe localități și în care, implicit, municipalitatea nu are decât un singur vot, și deci nu putere de decizie.

Cu toate acestea, încă de zilele trecute am fost în contact permanent atât cu conducerea Consiliului Județean, proprietarul rampei de la Galda, cu conducerea Rer Vest, firma care operează rampa, precum și cu conducerea Polaris, care operează serviciul de colectare la nivelul municipiului. Am discutat, de asemenea, și cu alte companii care activează în domeniul managementului deșeurilor, pentru a găsi cât mai rapid soluțiile pentru a ieși din această situație.

Știu, înțeleg și împărtășesc supărarea multor cetățeni. Știu că explicații ori un întreg expozeu birocratic nu ține loc de curățenie. Mai știu în același timp că cetățenii, pe lângă răbdarea și înțelegerea de care dau dovadă, și pentru care le mulțumesc, înțeleg foarte bine și care sunt rolul și atribuțiile administrației locale în toată această situație.

Vă asigur pe toți că, deși Primăria Alba Iulia nu este un factor de decizie în această situație ori rezolvarea ei, voi face tot ceea ce ține de mine, vom face tot ceea ce ține de noi pentru ca această situație complicată să fie soluționată și, mai mult, astfel de situații să nu mai apară în viitor.

Vă mulțumesc pentru înțelegere și vă cer scuze pentru situația în care am fost, cu toții, puși de această problemă a colectării și depozitării gunoaielor.

Gabriel Pleșa, primarul Municipiului Alba Iulia”.

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

9 Comentarii

9 Comments

  1. pilu

    luni, 24.05.2021 at 18:27

    Pai ce dracu de rampa de gunoi ati facut, de inca de pe acum nu-i in stare sa proceseze ce colecteaza ? Handicapatilor !

  2. dolfi

    luni, 24.05.2021 at 22:02

    avize, voturi, comitete si comitii… totul pe banii contribuabililor..
    Cum ar fi sa te duci la mecanic sa-ti schimbe uleiul si sa-ti zica ca nu poate, ca are nevoie de acordul tinichigiului si a portarului…Unu e in concediu medical, alalalt e beat si nu vine.

    Sau la chirurg, sa-ti spuna ca nu te poate opera daca nu aduci declaratie pe proprie raspundere si acordul tuturor vecinilor din bloc?

    Birocratie si birocratie ca sa aibe Pilele, Cunostintele si Relatiile de dinainte si dupa 1989 „să mâncă și gura lor ceva”

  3. kretz

    luni, 24.05.2021 at 23:01

    da nici cu Polaris n-aveti contract? când aţi majorat preţurile la colectat gunoi în favoarea Polaris, cam acum o lună jumate, nu se putea să le cereti ca de banii ce-i încaseaza să-şi găsească o rampă de descărcat gunoiul? din moment ce plăteşte preturi mărite către Polaris primăria obligatoriu este factor de decizie: din moment ce se plăteşte pt ridicat gunoiul el trebuie ridicat si restul e treaba firmei

  4. Ionel

    marți, 25.05.2021 at 04:56

    Operatorii economici care pun pe piață ambalajele nu reciclează înapoi aproape nimic. Nu avem legislație care să îi oblige. Nici asta cu biodegradabilele nu prea ține pe la noi. Preferăm în schimb să formăm munți de gunoaie!!! Este scârbos DAR mai ieftin!

  5. Altul

    marți, 25.05.2021 at 07:03

    Explicațiile șchioape contrazic mizeria reală. Vorbe și iar vorbe iar în față vorbeții nației, meșterii rezolvărilor cu gura, se fălesc și se umflu în pene. Din păcate, gunoiul e tot ce apare în peisaj. Pe locuitorii orașului nu îi interesează deloc justificările aiuritoare cum că rampa e prea mică sau prea lată sau că gunoiul tre’ plimbat prin țărișoară însoțit de muuulte dosare și hârtii inutile… Astea sunt dovada incompetenței celor ce una promit și alta fumează…. dacă înțelegeți situațiunea.

  6. Altul

    marți, 25.05.2021 at 07:21

    Din comunicat se înțelege doar că primăria nu administrează orașul ci e o anexă decorativă menită să taie panglicuțe și să cânte la serbări.

  7. singur

    marți, 25.05.2021 at 08:50

    Majoritatea celor care i-au votat, in nemarginita lor „inteligenta”, ajung si ei sa vada ca una sunt lozincile si promisiunile de dinainte de alegeri, iar alta e ca atunci cand ajungi la putere, sa stii si sa faci administratie in mod profesionist, cu oameni profesionisti, fapt ce se vede atat la nivel local, cat si la nivel central. Bravo popor, tot inainte, ne meritam soarta !!!

  8. Altul

    marți, 25.05.2021 at 09:00

    Ca unul dintre cei care au avut „inteligența” de a-i vota pe cei care au preluat administrarea orașului, ma recunosc înșelat în așteptări. Dl. Singur are dreptate! Dar oricum, se pare că nu va mai fi singur, în opțiunile viitoare de la vot.

  9. Pamfil

    marți, 25.05.2021 at 09:35

    Astia 2 „singur” si „altul” ciocu’ mic, ca rampa aia de la Galda se construieste de catre prekinii lu’ dom’ primare nu e de vina usr-ul. @Dolfi le zice cel mai bine mai sus.
    Birocratie ca sa aibe capusele incompetente unde „lucra”

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Polițiștii din Alba au anunțat dispariția unei fete de 14 ani, care a plecat de acasă. UPDATE: Tânăra a fost găsită

Publicat

Polițiștii din Alba au anunțat miercuri seară că sunt în căutarea unei minore care a plecat de la domiciliu și nu a mai revenit.

În jurul orei 23.05, reprezentanții IPJ Alba au anunțat că fata a fost găsită și că din primele verificări, aceasta nu ar fi fost victima nici unei infracțiuni.

Știrea inițială:

Persoanele, care pot da informații care să conducă la identificarea ei, sunt rugate să anunțe cea mai apropiată unitate de poliție sau să sune la 112.

La data de 16 iunie 2021, în jurul orei 19,00, Poliția Orașului Ocna Mureș a fost sesizată de către un tânăr din oraș, cu privire la faptul că, sora sa, REDNIC GABRIELA IOANA, de 14 ani, a plecat de acasă, în dimineața zilei de 16 iunie și nu a mai revenit.

Minora are următoarele semnalmente:
• 165 cm înălțime;
• 50 de kilograme;
• ochi căpriu;
• păr șaten;

La data plecării purta tricou negru, pantaloni negri și încălțăminte sport, de culoare neagră.
Polițiștii desfășoară, în continuare, cercetări în vederea identificării minorei, iar aceasta a fost dată în urmărire.

Persoanele care pot da informații care să conducă la identificarea ei, sunt rugate să anunțe cea mai apropiată unitate de poliție sau să sune la 112.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Microsoft va prezenta noul sistem de operare Windows 11 pe 24 iunie. Cum va arăta

Publicat

foto: The Verge

Windows 10 a fost lansat în iulie 2015 și au trecut șase ani de atunci, astfel că a venit timpul unui nou sistem de operare. Microsoft urmează să anunțe în mod oficial Windows 11 săptămâna viitoare, pe 24 iunie, în cadrul unui eveniment dedicat. Pe internet au apărut deja print-screen-uri despre cum va arăta cel mai nou sistem de operare Microsoft.

Publicații precum The Verge și PC World au relatat despre noul Windows despre care pe site-ul chinez Baidu au apărut capturi de ecran.

Cele mai multe schimbări vor fi sesizate în zona task bar-ului, iar butonul de Start și meniul său au fost redesenate. De exemplu, butonul de Start este mult simplificat față de Windows 10, dar o mare schimbare ține că este plasat central în partea de jos a ecranului. Cei care vor să-l pună în locul tradițional din stânga pot face acest lucru extrem de ușor.

O schimbare vizuală ține de colțurile rotunjite care vor fi vizibile la meniurile contextuale, la aplicații, la File Explorer și la meniul de Start. Apare și un nou ”icon” pe task bar: Widgets. La capitolul noutăți pot fi adăugate și o serie de animații.

Este însă o versiune preliminară și probabil că multe se vor schimba în lunile următoare.

Datele StatCounter arată că 78% dintre PC-uri din lume rulează Windows 10 și 16% rulează Windows 7. În Europa cota Windows 10 este 83%.

sursa: theverge.com, hotnews.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Haine de firmă și băuturi fine, cumpărate în plină pandemie pentru angajații Sălii Polivalente din Cluj, sub ochii lui Boc

Publicat

Situație scandaloasă la Sala Polivalentă Cluj din cauza unor achiziții de mii de lei, din bani publici: haine de firmă, băuturi scumpe și căști pentru iPhone.

Acestea au fost făcute începând cu luna decembrie 2020, în plină pandemie, când sala nu avea activitate sportivă sau culturală. Instituția este subordonată Primăriei Municipiului Cluj-Napoca, potrivit Digi24, care citează stiridecluj.ro.

În ultima zi a anului 2020, directorul Sălii Polivalente Cluj a aprobat cumpărarea unor haine de lux din bani publici de aproape 9.000 de lei.

O factură emisă de un magazin cu îmbrăcăminte de firmă dintr-un centru comercial arată că au fost cumpărate 10 articole pentru bărbați, cu prețuri cuprinse între 300 și 1.400 de lei, dar și două articole pentru femei.

Reprezentanții Sălii Polivalente au transmis ziarului din Cluj că hainele sunt puse la dispoziția angajaților pentru perioada în care munca depusă de aceștia se desfășoară în exteriorul clădirii, în sezonul rece. (deszăpezire, căi acces, intrare / ieșire parking trotuare, debarasare zăpadă acoperiș).

Articole îmbrăcăminte bărbați:

1. Cămașă Polo Ralph Lauren – 629 lei
2. Hugo Boss Jeans – 779 lei
3. Jerseu Hugo Boss – 989 lei
4. Hanorac Hugo Boss – 729 lei
5. Hanorac Hugo Boss – 499 lei
6. JOOP!Jeans Stephen – 359 de lei
7. Hanorac Hugo Boss – 319 lei
8. Jachetă Wellensteyn – 1.399 lei
9. Hanorac Hugo Boss – 979 lei
10. Costum Hugo Boss + pantaloni Hugo Boss – 679 lei

Articole îmbrăcăminte femei:

1. Jachetă Wellensteyn – 1.199 lei
2. Bluză Polo Ralph Lauren – 183 lei

Două luni mai târziu, pe data de 26 februarie, Sala Polivalentă mai cheltuie aproximativ 1.000 de lei pe două perechi de pantofi sport de firmă și pe un hanorac.

Pe listă mai figurează peste 50 de sticle de băuturi fine, crose de golf, îmbrăcăminte de la branduri celebre sau o deplasare dus-întors, cu avionul, a directorului Ionuț Rusu (PNL) înainte și după Paștele din acest an.

Nici una dintre acestea nu apare pe site-ul destinat achizițiilor publice. Sala Polivalentă SA este o societate aflată în subordinea Consiliului Local Cluj-Napoca și a avut anul trecut pierderi nete de aproape 52.000 de lei.

Directorul Ionuț Rusu este membru PNL. În 2017 a fost dus în cătușe, la Poliție, pentru că nu a vrut să se legitimeze la intrarea într-o zonă unde urma să aibă loc un eveniment sportiv, scrie actualdecluj.ro.

În ultima ședință de consiliu local, primarul Emil Boc a propus diminuarea salariului cu 30 la sută, pe o lună al directorului Sălii Polivalente.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Construcția unui nou mall în Alba Iulia: Se propune parcelarea unui teren, pentru devierea rețelei de înaltă tensiune

Publicat

Un nou pas a fost făcut în proiectul privind construcția unui mall pe malul râului Ampoi, la Alba Iulia. Se propune parcelarea unui teren, pentru devierea rețelei de înaltă tensiune. 

Consilierii locali din Alba Iulia vor avea de aprobat, în ședința extraordinară de vineri, 18 iunie, un proiect privind însușirea documentației tehnice de dezmembrare a unui imobil (albia majoră a râului Ampoi), situat în Alba Iulia, zona Ampoi 1.

Vezi și PUZ pentru mall-ul „Alba Iulia Value Centre”, în consultare publică. Cum va arăta sensul giratoriu de pe strada A.I. Cuza

Potrivit documentației, firma PK Topaz SRL intenționează realizarea unui centru comercial și a infrastructurii edilitare și de acces aferente, care va fi amplasat în Alba Iulia, în zona cuprinsă între strada Alexandru Ioan Cuza, strada Fabricilor și râul Ampoi. ab24

Pentru realizarea proiectului este necesară devierea rețelei de înaltă tensiune (LEA 220 kV) care traversează o porțiune a perimetrului afectat de viitorul centru comercial.

Devierea rețelei electrice presupune relocarea anumitor stâlpi de înaltă tensiune, iar doi dintre acești stâlpi urmează a fi amplasați pe terenul necadastrat din zona râului Ampoi, aflat în proprietatea municipiului Alba Iulia, în suprafață de 49.686 mp.

Citește și Un nou MALL se construiește la Alba Iulia. Centru comercial pe o suprafață de 6,1 hectare.”Ancora” este un hypermarket Carrefour

Astfel, se propune parcelarea unui imobil (albia majoră a râului Ampoi) în două parcele, de 49.686 mp și 70.207 mp.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate