Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Alba Iulia Smart City 2018: Concurs de proiecte în tehnologie, pe echipe, în perioada 8-9 aprilie. Detalii despre înscrieri


Publicat

hackathon innovationlabs 2017La Alba Iulia va avea loc, în perioada 8-9 aprilie, etapa de Hackathon a programului național Innovation Labs 2017. Întâlnirea de tip concurs pe echipe se va desfășura la sediul Universității „1 Decembrie 1918” – Facultatea de Științe Exacte și Inginerești, fiind primul hackathon din Alba Iulia, eveniment parte a proiectului pilot de oraș inteligent demarat de Orange și care marchează debutul colaborării Tech Lounge cu municipalitatea albaiuliană în cadrul proiectului Alba Iulia Smart City 2018.

Înscrierea echipelor în concurs este gratuită și se realizează pe www.innovationlabs.ro/register până pe 6 aprilie, ora 23:55, urmând ca vineri, 7 aprilie, să aibă loc confirmarea echipelor participante.

Hackathon-ul este o întâlnire de tip concurs, care se desfăşoară pe echipe. Într-o sesiune prelungită de lucru – de sâmbătă dimineaţa până a doua zi – elevi, studenţi, absolvenţi de universităţi tehnice, telecomunicaţii, business şi zona creativă, precum şi pasionaţi de IT&C au ocazia de a-şi expune, dezvolta, aplica şi testa proiectele sub coordonarea Tech Lounge și a mentorilor din cadrul Orange România.

Ediția Innovation Labs din Alba Iulia este organizată pe trei direcții: orașe inteligente, agricultură și energie. Echipele participante, albaiulieni și echipe din alte orașe deopotrivă, vor contribui la întărirea poziției Alba Iuliei de prim oraș inteligent din România, prin adoptarea noilor tehnologii care susțin obiectivul de digitalizare a administrației publice locale și de promovare turistică.

Pentru ca ideile sau proiectele care vor trece de etapa hackathon-ului să se transforme în produse fiabile și afaceri sustenabile, echipele vor primi sprijin constant din partea mentorilor în cadrul programului de pre-accelerare de 3 luni ce se va finaliza cu evenimentul Demo Day. Orange România va facilita accesul la tehnologie, precum și un mediu de testare real prin infrastructura de smart city implementată la Alba Iulia. De asemenea, echipele vor avea acces la datele deja colectate prin soluțiile de oraș inteligent instalate, astfel încât să dezvolte alte aplicații utile cetățenilor, afacerilor și administrației locale. Detalii despre soluțiile tehnice oferite de Orange România sunt disponibile pe www.innovationlabs.ro/tech, acestea putând fi accesate înaintea Hackathon-ului.

Prin participarea la Innovation Labs, concurenţii vor avea posibilitatea de a da viaţă ideilor inovative şi de a obţine finanţarea necesară pentru a-şi putea dezvolta şi vinde soluțiile finale.

Innovation Labs este un pre-accelerator de start-up-uri cu profil tehnic care a fost inițiat la Universitatea Politehnică București în 2011 de către Prof. Dr. Ing. Răzvan Rughiniș, Andrei Pitiș și Bogdan Iordache. În ultimii trei ani de zile, a crescut în amploare, în prezent cooptând instituții academice din România care acoperă cca 80% dintre absolvenții anuali, la nivel național, ai specializărilor vizate. De asemenea, numărul și greutatea partenerilor, precum și amploarea vizibilității în media au crescut considerabil, de-a lungul anilor.

Anul acesta s-au organizat deja 5 hackathoane în 5 orașe ale țării precum București, Cluj-Napoca, Sibiu, Iași și Timișoara urmând ca cel de al 6-lea hackathon să fie organizat la Alba Iulia. Pe data de 24 mai a.c., va avea loc la București evenimentul naţional Demo Day unde, în prezenţa reprezentanţilor mediului de afaceri, a investitorilor, a autorităţilor administraţiilor locale şi guvernamentale şi a presei, câştigătorii concursului organizat în Alba Iulia și în celelalte orașe din România vor putea prezenta evoluția proiectelor. Mai multe detalii despre hackathonul de la Alba Iulia şi despre Innovation Labs pot fi găsite pe site-ul www.innovationlabs.ro.

Evenimentul este organizat de Primăria Alba Iulia, în parteneriat cu Orange România, Tech Lounge și Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

FOTO: 40 de persoane din Pianu de Sus au fost vaccinate miercuri de echipa mobilă, în mai puțin de două ore

Publicat

40 de persoane din localitatea Pianu de Sus au fost vaccinate miercuri, în mai puțin de două ore, de către echipa mobilă a DSP Alba. 

Potrivit directorului DSP Alba, Alexandru SInea, miercuri, echipa mobilă a vaccinat, în mai puțin de două ore, 40 de persoane în Pianu de Sus. Echipa urmează să se deplaseze în Pianu de Jos pentru încă 50 de imunizări.

„Mulțumesc colegilor din echipa mobilă și primarului comunei pentru organizarea impecabilă. Tot astăzi o altă echipă mobilă se va deplasa în comuna Lupșa”, a mai transmis Alexandru Sinea.

Iată că se poate! Echipa mobila a vaccinat astăzi in nici 2 ore, 40 de persoane in Pianu de Sus și urmează sa se deplaseze in Pianu de Jos pentru încă 50 de imunizări.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

InfoTrafic: Restricții de circulație până duminică pe autostrada A1 Sibiu-Sebeș pentru lucrări de reparații. Zona vizată

Publicat

Centrul InfoTrafic din Inspectoratul General al Poliției Române a anunțat că până duminică, 25 aprilie, sunt restricții de circulație pe Autostrada A1 la Sibiu, sensul către Sebeș.

”Circulația va fi restricționată pe prima bandă și pe cea de urgență pe Autostrada A1, între kilometrii 250+500 metri – 251+500 metri, în zona municipiului Sibiu, pe sensul către Deva (Sebeș – n.r.), pentru efectuarea lucrărilor de reparații și înlocuire a rosturilor de dilatație.

Conducătorii auto sunt sfătuiți să respecte semnificația semnalizării instituite temporar, circulând cu viteza adaptată condițiilor de trafic și să semnalizeze din timp intenția de schimbare a benzii de circulație”, potrivit IGPR.

sursă: politiaromana.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Studiu realizat la Cluj: Startup-urile au șanse de succes de 9 ori mai mari dacă beneficiază de publicitate în loc de capital

Publicat

bani

În timp ce, la nivel mondial, cererea de publicitate pentru media tradiționale este pe un trend descendent, un nou model financiar ia naștere, cu multiple beneficii pentru investitori și antreprenori: media pentru capitaluri proprii.

Aceasta este concluzia celui mai recent studiu, „Ascensiunea Media pentru capitaluri proprii ca model investițional alternativ”, realizat la nivel european de către Grai Ventures, o companie din Cluj-Napoca cu experiență în dezvoltarea și scalarea startup-urilor la nivel internațional.

Cercetarea, unică la nivel european, evidențiază investiția de tip „media pentru capitaluri proprii” ca o soluție eficientă pentru finanțarea startup-urilor „direct către consumator” (en. business to consumer / B2C) și o alternativă promițătoare de generare de profit pentru posturile de televiziune ce se confruntă cu perturbări digitale.

Studiul Grai Ventures arată că startup-urile au șanse de succes de 9 ori mai mari (87%) dacă beneficiază de publicitate în loc de capital.

Astfel, primind publicitate în schimbul cotei de participație, companiile își tranzacționează capitalurile proprii conglomeratelor media care își diversifică portofoliul.

În prezent, la nivel european, Channel 4, German Media Pool, ProSieben și Mediaset sunt printre cele mai active posturi de televiziune în folosirea acestui model alternativ de investiții.

Pentru studiul „Ascensiunea Media pentru capitaluri proprii ca model investițional alternativ”, Grai Ventures a analizat peste 414 runde de finanțare pentru 149 de companii cu seturi de date compilate din Dealroom, Crunchbase, Europe Venture Capital Review și Statista pentru a identifica și profila numărul total de startup-uri europene care au beneficiat de media pentru capitaluri proprii, începând cu anul 2000.

Datele extrase arată că succesul unui startup sau eșecul lui țin de câțiva factori importanți, printre care cunoașterea pieței pe care va activa produsul și înțelegerea modului în care funcționează media.

De ce eșuează startap-urile

În prezent, un procent important al startup-urilor eșuează tocmai pentru că acești factori nu sunt îndepliniți: 34% din startup-uri, din cauza neconcordanței dintre produs și piață, și 22%, din cauza înțelegerii insuficiente a strategiilor de marketing și a modului în care funcționează media*.

”La momentul actual, pentru a face publicitate propriilor afaceri, membrii fondatori se bazează frecvent pe marketing digital, ca mijloc de publicitate ieftin și accesibil.

Cu toate acestea, majoritatea startup-urilor de tipul B2C trebuie să aibă o acoperire mai mare pentru a-și crește baza de clienți, iar publicitatea convențională, precum cea TV, este prea costisitoare pentru o companie la început de drum.

După luni de multă muncă, ne bucurăm să lansăm această cercetare care sperăm să fie nu doar un instrument de real ajutor pentru startup-uri și pentru mass-media, ci și o conștientizare a pașilor pe care-i au de urmat, astfel încât să realizeze parteneriate strategice, cu câștiguri de ambele părți”, a declarat Diana Florescu, CMO și Managing Partner al Grai Ventures.

Studiul realizat de Grai Ventures relevă că, din 2010, 149 de startup-uri au adoptat Media for Equity (M4E) ca o modalitate rentabilă de a-și crește vizibilitatea și de a accede la piețe de masă prin intermediul publicității TV, Out-of-Home (OOH), tipărite și radio.

Sunt concludente exemple precum Zalando, un startup German ce comercializează articole vestimentare, care a încheiat o tranzacție de tipul M4E cu fondul de investiții SevenVentures. SevenVentures a investit în companie sub formă de publicitate în 2009.

Vânzările companiei Zalando au explodat de la 6 milioane USD la 1,8 miliarde USD până în 2013, ceea ce înseamnă o creștere a veniturilor de 29.900% în doar câțiva ani.

Zalando și About You, doi comercianți cu amănuntul germani, au beneficiat de publicitate în Germania, Republica Cehă, Elveția, Franța și Austria.

Media pentru capitaluri proprii – o oportunitate neexploatată în Europa de Est

Studiul Grai Ventures arată că modelul investițional media pentru capitaluri proprii rămâne un potențial neexploatat în Europa de Est. Conform aceleiași cercetări, doar Rusia și Polonia au adoptat modelul până în prezent, iar în cea din urmă, acesta nu mai este activ.

„Grupurile de televiziune est-europene ratează oportunitatea de a demonstra că sunt parteneri esențiali în construirea brandurilor digitale și diversificarea veniturilor.

Televiziunea încă atrage o audiență masivă în toată Europa. Startup-urile ce se adresează direct consumatorilor iau în calcul televiziunea mult mai serios decât acum un deceniu.

Nu este prea târziu pentru televiziunile din România să înceapă să ofere nou-veniților în sfera digitală contracte de publicitate, încă de la începuturi”, subliniază Ștefan Koritar, CEO & Managing Partner al Grai Ventures.

Ce fel de startup-uri sunt potrivite pentru acest model de investiții?

Printre sectoarele cele mai populare pentru acest model alternativ de finanțare se numără companiile de software și comerț electronic care dezvoltă produse direct orientate spre consumator.

Toate acestea au trecut prin cel puțin o infuzie de capital inițial, de tipul „seed round”, înainte de a beneficia de publicitate convențională, și 90% dintre ele erau în etapa de generare vânzări, când au crescut prin media pentru capitaluri proprii.

Concluziile cercetării, dar și informații despre metodologia din spatele „Ascensiunea Media pentru capitaluri proprii ca model investițional alternativ”, se regăsesc aici.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat senatorul PSD, Călin Matieș: Guvernul României a îndeplinit doar 3,5% din tot ce a promis mediului privat

Publicat

Conform analizelor extrem de obiective realizate de Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România situația actuală este DEPLORABILĂ! În timp ce absolut toate țările europene au întreprins măsuri concrete, încă de anul trecut, prin care și-au sprijinit mediul privat, România a rămas singura țară care a rămas doar cu promisiunile și același discurs sec: “vom face”!

Dincolo de orice politizare, ca unul care am activat de când mă știu în mediul privat, o spun cu cea mai mare responsabilitate: Guvernul României este mai ucigaș decât COVID 19!!!

Redau doar o parte dintre concluziile la care s-a ajuns în urma analizării celor 57 de măsuri propuse de Ministerul Economiei, antreprenoriatului şi Turismului, preluate din raportul Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România:

I. 55 dintre măsurile analizate au stadiu de implementare 0%, ministerul neinițiind niciun demers pentru punerea lor în aplicare, cum ar fi:

  • granturi pentru investiții pentru microîntreprinderi;
  • granturi pentru sporirea competitivității IMM-urilor;
    acordarea de ajutoare de minimis în conformitate cu prevederile Legii nr. 346/2004 privind stimularea înființării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii;
  • realizarea de programe de sprijinire a Start-Up-urilor;
  • definitivarea legislației pentru sprijinirea activităților închise din centrele comerciale;
  • diversificarea instrumentelor financiare prin folosirea fondurilor europene pentru garanții sau co-investiții (matching funds) pentru sprijinirea creării/ dezvoltării inițiativelor/ fondurilor private care să dezvolte ecosistemul de finanțare, incluzând fonduri de equity / capital de risc, crowdfunding, business angels, sprijin pentru listarea inițială pe bursă a IMM etc;
  • elaborarea unei strategii de comerţ exterior;
  • prelungirea programului de acordare a tichetelor de vacanță pentru angajații din sectorul public și cel privat;

II. 2 dintre măsurile analizate au fost realizate parțial, procentul de implementare fiind de 15%, respectiv:

a) Măsura acordării de sprijin financiar în contextul crizei provocate de Covid-19, cunoscută sub denumirea de măsura 1, 2 și 3 adresată IMM-urilor, este realizată în proporție de 25%, astfel:

Măsura 1: 59%

  • 29.250 solicitări procesate, 19.600 solicitări admise, 17.271 solicitări plătite.

Măsura 2: 17%

  • 19.527 solicitări procesate din total 22.226, 16.749 solicitări admise, 3.764 solicitări plătite.

Măsura 3: 0%

  • 27.736 de solicitări, niciuna procesată. PROGRAM BLOCAT.

b) Măsura acordării unui ajutor de stat operatorilor din turism și Horeca în 2021 pentru compensarea pierderilor înregistrate în 2020 a fost realizată în proporție de 5%, până la această dată având doar actul normativ care o reglementează (OUG nr. 10/2021).

III. Măsura care viza acordarea de vouchere de vacanță pentru personalul din sectorul public și care urma să susțină turismul intern a fost ELIMINATĂ de către Guvern prin OUG nr.8/2021.

CONCLUZIA? Simplă și dramatică: ne paște FALIMENTUL de țară cu acest mod de a guverna, în timp ce datoria publică crește zilnic!

Călin Gheorghe Matieș

Senator PSD Alba

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate