Actualitate
Albalact raportează o cifră de afaceri cu 16,94 la sută mai mare în prima jumătate a anului. Profit de peste 18 milioane lei
Prima jumătate a acestui an a adus Grupului Albalact o creștere cu 16,94 la sută a cifrei de afaceri și un profit semnificativ mai mare față de anul trecut, arată raportul financiar IFRS consolidat.
În semestrul I 2016, Grupul Albalact a realizat o cifră de afaceri netă de 242.097.913 lei, în timp ce anul trecut, pentru aceeași perioadă Grupul Albalact a raportat o cifră de afaceri netă de 207.021.262 lei.
Profitul net realizat de Grupul Albalact în prima jumătate din acest an se ridică la 18.882.590 lei.
Situațiile financiare, întocmite conform standardelor internaționale de raportare financiară adoptate de Uniunea Europeană (IFRS), cuprind rezultatele Albalact SA și ale societăților Rarăul SA Câmpulung Moldovenesc și Albalact Logistic SRL, pe care Albalact SA le deține. Listarea companiei la Bursa de Valori București în 2015 a determinat retratarea situațiilor financiare întocmite de cele trei companii din grupul Albalact, înlocuindu-se raportarea individuală conform Ordinului Ministerului Finanțelor Publice 1802/2014 (OMFP) cu raportarea consolidată conform IFRS.
Raportarea individuală conform OMFP arată că Albalact S.A. și-a majorat afacerile nete cu 20,57% în semestrul I 2016 ajungând la 285.921.222 lei, de la 237.150.529 lei cât a obținut în aceeași perioadă a anului trecut.
Albalact rămâne liderul industriei românești de lactate.
„Suntem mulțumiți că am reușit să ne menținem creșterea profitabilă, chiar peste ceea ce am planificat. Cifrele de astăzi sunt rezultatul proiectelor importante pe care le-am demarat și susținut constant în ultimul an, dar sunt și rezultatul unui management mai eficient al costurilor, optimizării activității de distribuție și al unor schimbări în structura de producție și vânzare. Am acordat o mare importanță investițiilor in marketing, iar succesul ultimelor lansări a fost peste așteptări. Fac referire aici la portofoliul iaurturilor cu beneficii pentru sănătate Zuzu Bifidus – unul dintre cele mai importante proiecte ale companiei in 2015, la relansarea brand-ului tradițional Albalact cu un portofoliu mai mare și mai divers și la dezvoltarea portofoliului Horeca Top pentru segmentul Horeca, pe care Albalact dorește să-l extindă. Iar acum, de foarte puțin timp, am venit și cu inovația promisă, tot în portofoliul lui Zuzu: am lansat Zuzu STORS, un iaurt special, cu ingrediente 100% naturale și multă proteină, produs printr-o tehnologie unică în acest moment în România. Cu Zuzu STORS sperăm să creăm o nouă categorie în piața iaurturilor și să-i învățăm pe consumatorii români că un iaurt bun și hrănitor nu înseamnă neapărat un iaurt gras”, declară Stephane Batoux, director general Albalact.
Zuzu STORS – abia lansat de Albalact – este iaurtul obținut printr-un proces de fabricație introdus în premieră în România, prin care iaurtul este “stors” pentru a păstra tot ce are mai bun, mai pur și mai nutritiv.
Noile iaurturi Zuzu Stors sunt produse exclusiv din cel mai bun lapte proaspăt de la ferme locale selectate, la care se adaugă culturi lactice vii. Zuzu Stors are doar 2% grăsime și 8 grame de proteine – de două ori mai multe proteine față de un iaurt clasic, obținute natural prin concentrarea laptelui. Procedeul se numește ultrafiltrare. Procesul de fabricație unic al lui Zuzu Stors concentrează nu mai puțin de trei litri de lapte într-un kilogram de iaurt cu gust intens, proaspăt, ușor acru, cremos si hranitor, dar fără a fi gras. Zuzu Stors nu doar hrănește cu tot ce e mai bun și mai natural, dar aduce și beneficii pentru organism – are culturi lactice vii care contribuie la echilibrul sistemului digestiv și nu conține lactoza, un component al laptelui mai greu de digerat.
Gama Zuzu Stors pune pe raft iaurt natural cu 2% grăsime (150 gr), iaurt natural Bifidus cu 2% grăsime (150 gr) și iaurt natural cu mix de stafide, merișoare și goji (148 gr). Iaurtul natural Bifidus Stors conține șase culturi lactice vii și active: L. acidophilus LA-5®, Bifidobacterium BB-12®, S. Thermophilus, L. Bulgaricus, L. Rhamnosus si L. Paracasei.
Albalact este lider cu brand-ul Zuzu în piața de lapte (lapte UHT și lapte pasteurizat) încă din anul 2008. Albalact mai este lider de piață pe segmentul untului de masă și pe segmentul smântână, cu brand-ul omonim Albalact.
În 27 ianuarie 2016, acționarii majoritari care dețin cumulat 70,3% din capitalul social al Grupului Albalact au încheiat un contract cu compania Lactalis pentru dobândirea de către Lactalis a tuturor acțiunilor deținute de acționarii vânzători. În luna Iulie, Consiliul Concurenței a autorizat preluarea Grupului Albalact (SC Albalact SA, SC Raraul SA Campulung Moldovenesc si Albalact Logistic SRL) de către Grupul Lactalis. Ulterior, Lactalis a inițiat o ofertă publică de preluare voluntară având drept obiect preluarea a 100% din acțiunile deținute de acționarii Albalact.
Albalact din județul Alba este cea mai mare societate românească din industria laptelui și liderul pieței de lactate din România. Înființată în 1971, Albalact a fost transformată în societate pe acțiuni în anul 1990 și privatizată în 1999. Acțiunile Albalact sunt admise la tranzacționare la categoria standard a Bursei de Valori București. Albalact deține 99,01% din acțiunile Rarăul Câmpulung Moldovenesc și 100% din societatea de logistică Albalact Logistic SRL, având peste 1.000 angajați în toate cele trei entități. Albalact comercializează produse proaspete, pasteurizate și UHT sub brandurile Zuzu, Fulga, Rarăul, Albalact și Poiana Florilor.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News