Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Albalact raportează o cifră de afaceri cu 16,94 la sută mai mare în prima jumătate a anului. Profit de peste 18 milioane lei


Publicat

Grup AlbalactPrima jumătate a acestui an a adus Grupului Albalact o creștere cu 16,94 la sută a cifrei de afaceri și un profit semnificativ mai mare față de anul trecut, arată raportul financiar IFRS consolidat.

În semestrul I 2016, Grupul Albalact a realizat o cifră de afaceri netă de 242.097.913 lei, în timp ce anul trecut, pentru aceeași perioadă Grupul Albalact a raportat o cifră de afaceri netă de 207.021.262 lei.

Profitul net realizat de Grupul Albalact în prima jumătate din acest an se ridică la 18.882.590 lei.

Situațiile financiare, întocmite conform standardelor internaționale de raportare financiară adoptate de Uniunea Europeană (IFRS), cuprind rezultatele Albalact SA și ale societăților Rarăul SA Câmpulung Moldovenesc și Albalact Logistic SRL, pe care Albalact SA le deține. Listarea companiei la Bursa de Valori București în 2015 a determinat retratarea situațiilor financiare întocmite de cele trei companii din grupul Albalact, înlocuindu-se raportarea individuală conform Ordinului Ministerului Finanțelor Publice 1802/2014 (OMFP) cu raportarea consolidată conform IFRS.

Raportarea individuală conform OMFP arată că Albalact S.A. și-a majorat afacerile nete cu 20,57% în semestrul I 2016 ajungând la 285.921.222 lei, de la 237.150.529 lei cât a obținut în aceeași perioadă a anului trecut.

Albalact rămâne liderul industriei românești de lactate.

Suntem mulțumiți că am reușit să ne menținem creșterea profitabilă, chiar peste ceea ce am planificat. Cifrele de astăzi sunt rezultatul proiectelor importante pe care le-am demarat și susținut constant în ultimul an, dar sunt și rezultatul unui management mai eficient al costurilor, optimizării activității de distribuție și al unor schimbări în structura de producție și vânzare. Am acordat o mare importanță investițiilor in marketing, iar succesul ultimelor lansări a fost peste așteptări. Fac referire aici la portofoliul iaurturilor cu beneficii pentru sănătate Zuzu Bifidus – unul dintre cele mai importante proiecte ale companiei in 2015, la relansarea brand-ului tradițional Albalact cu un portofoliu mai mare și mai divers și la dezvoltarea portofoliului Horeca Top pentru segmentul Horeca, pe care Albalact dorește să-l extindă. Iar acum, de foarte puțin timp, am venit și cu inovația promisă, tot în portofoliul lui Zuzu: am lansat Zuzu STORS, un iaurt special, cu ingrediente 100% naturale și multă proteină, produs printr-o tehnologie unică în acest moment în România. Cu Zuzu STORS sperăm să creăm o nouă categorie în piața iaurturilor și să-i învățăm pe consumatorii români că un iaurt bun și hrănitor nu înseamnă neapărat un iaurt gras”, declară Stephane Batoux, director general Albalact.

Zuzu STORSZuzu STORS – abia lansat de Albalact – este iaurtul obținut printr-un proces de fabricație introdus în premieră în România, prin care iaurtul este “stors” pentru a păstra tot ce are mai bun, mai pur și mai nutritiv.

Noile iaurturi Zuzu Stors sunt produse exclusiv din cel mai bun lapte proaspăt de la ferme locale selectate, la care se adaugă culturi lactice vii. Zuzu Stors are doar 2% grăsime și 8 grame de proteine – de două ori mai multe proteine față de un iaurt clasic, obținute natural prin concentrarea laptelui. Procedeul se numește ultrafiltrare. Procesul de fabricație unic al lui Zuzu Stors concentrează nu mai puțin de trei litri de lapte într-un kilogram de iaurt cu gust intens, proaspăt, ușor acru, cremos si hranitor, dar fără a fi gras. Zuzu Stors nu doar hrănește cu tot ce e mai bun și mai natural, dar aduce și beneficii pentru organism – are culturi lactice vii care contribuie la echilibrul sistemului digestiv și nu conține lactoza, un component al laptelui mai greu de digerat.

Zuzu_Stors_naturalGama Zuzu Stors pune pe raft iaurt natural cu 2% grăsime (150 gr), iaurt natural Bifidus cu 2% grăsime (150 gr) și iaurt natural cu mix de stafide, merișoare și goji (148 gr). Iaurtul natural Bifidus Stors conține șase culturi lactice vii și active: L. acidophilus LA-5®, Bifidobacterium BB-12®, S. Thermophilus, L. Bulgaricus, L. Rhamnosus si L. Paracasei.

Albalact este lider cu brand-ul Zuzu în piața de lapte (lapte UHT și lapte pasteurizat) încă din anul 2008. Albalact mai este lider de piață pe segmentul untului de masă și pe segmentul smântână, cu brand-ul omonim Albalact.

În 27 ianuarie 2016, acționarii majoritari care dețin cumulat 70,3% din capitalul social al Grupului Albalact au încheiat un contract cu compania Lactalis pentru dobândirea de către Lactalis a tuturor acțiunilor deținute de acționarii vânzători. În luna Iulie, Consiliul Concurenței a autorizat preluarea Grupului Albalact (SC Albalact SA, SC Raraul SA Campulung Moldovenesc si Albalact Logistic SRL) de către Grupul Lactalis. Ulterior, Lactalis a inițiat o ofertă publică de preluare voluntară având drept obiect preluarea a 100% din acțiunile deținute de acționarii Albalact.

Albalact din județul Alba este cea mai mare societate românească din industria laptelui și liderul pieței de lactate din România. Înființată în 1971, Albalact a fost transformată în societate pe acțiuni în anul 1990 și privatizată în 1999. Acțiunile Albalact sunt admise la tranzacționare la categoria standard a Bursei de Valori București. Albalact deține 99,01% din acțiunile Rarăul Câmpulung Moldovenesc și 100% din societatea de logistică Albalact Logistic SRL, având peste 1.000 angajați în toate cele trei entități. Albalact comercializează produse proaspete, pasteurizate și UHT sub brandurile Zuzu, Fulga, Rarăul, Albalact și Poiana Florilor.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Actul sexual cu un copil sub 14 ani va fi încadrat ca viol. Proiect la Parlament

Publicat

violenta femeie familie

Orice act sexual cu un minor sub 14 ani va fi încadrat la infracțiunea de viol, potrivit unui proiect de lege depus, miercuri, la Parlament.

Proiectul de act normativ urmărește evitarea unor situații în care inculpații primesc pedepse din sfera actului sexual cu un minor, unde există posibilitatea primirii unor pedepse cu suspendare.

„Statul român consideră că minorii trebuie să împlinească vârsta de 14 ani pentru a beneficia de buletin și de drepturile cetățenești, însă legislația este mult mai permisivă atunci când se raportează la agresiunea de viol, care este încadrată de cele mai multe ori ca fiind un act sexual cu un minor.

Pentru a argumenta faptul că fetele de 10-14 ani au consimțit la întreținerea relațiilor sexuale, au fost folosite elemente precum faptul că nu au țipat, nu au spus părinților, au fost îmbrăcate provocator sau i-au însoțit pe bărbați fără să realizeze ce va urma.

Prin condamnarea statului român la CEDO în 2016, România a intrat într-un proces de supraveghere pentru incapacitatea de a dezvolta o practică judiciară consacrată și uniformă în legătură cu noțiunea de consimțământ în cazurile de infracțiuni sexuale cu minori”, arată inițiatorii.

Violatorii să nu mai primească pedepse cu suspendare

„Studiile demonstrează că un copil cu vârsta între 11 și 14 ani nu are capacitatea să înțeleagă implicațiile și consecințele unui act sexual, deci nu își poate exprima consimțământul în mod real în fața unor agresori cu vârste de 3 ori mai mari decât el.

Este necesară modificarea Codului Penal astfel încât să nu mai existe posibilitatea ca infracțiunea de viol asupra unui minor sub 14 ani să fie preschimbată în infracțiunea de act sexual cu un minor și un copil de 11 ani sa fie violat de un adult de 52 de ani, iar instanța să considere că avem de-a face cu un consimțământ al acelui copil.

Am depus acest proiect tocmai pentru a ne asigura că violatorii nu vor mai primi pedepse cu suspendare, iar situațiii precum cea expusă mai sus nu vor mai exista. Este de datoria noastră să ne protejăm copiii, iar agresorii sexuali trebuie pedepsiți drastic în orice context, cu atât mai mult atunci când e vorba de pedofilie”, afirmă Monica Berescu, deputat USR PLUS și unul dintre inițiatorii proiectului de lege.

Co-inițiatori ai acestei modificări legislative sunt și Anca Dragu, președinta Senatului României, precum și deputații USR PLUS Oana Țoiu și Andrei Lupu.

Raportul Inspecției Judiciare din 2021 vine și reiterează concluzia CEDO din 2016 și anume că nu există o practică consacrată și uniformă în legătură cu noțiunea de consimțământ în cazurile de infracțiuni sexuale cu victime minore. În funcție de parchetul sau instanța la care ajunge cazul unei victime cu vârsta sub 12 ani, el poate fi judecat fie ca act sexual cu minor fie ca viol.

„Odată ce această lege va fi adoptată în România, automat orice act sexual cu un minor sub 14 ani va fi considerat viol, cu o singură excepție, când între cei doi există o diferență de 3 ani. Dacă până acum aveam condamnări doar pentru 3.000 de cazuri din 18.000 de sesizări ale unor infracțiuni sexuale cu victime minore, condamnări pentru infracțiuni mai puțin grave, precum actul sexual cu un minor, odată cu adoptarea acestei legi va crește și gravitatea pedepselor prin încadrarea diferită a faptelor”, declară Andrei Lupu, deputat USR PLUS și membru al Comisiei Juridice din Camera Deputaților.

USR PLUS consideră că această modificare a legii este esențială pentru că, în ultimii 5 ani, 2.037 de dosare cu privire la infracțiunea de act sexual cu un minor au ajuns în instanțele românești, în aproximativ 50% dintre acestea victimele având vârsta sub 15 ani. În aceeași perioadă, au fost judecate 355 de dosare de viol în care victima avea sub 16 ani.

sursă: Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

MARȚI: Ședință a Consiliului Local Alba Iulia. Delegație în Muntenegru, înființarea Direcției Creșe și alte proiecte

Publicat

Consilierii locali din Alba Iulia sunt convocați marți, 28 septembrie, de la ora 13.00, în ședință ordinară, cu 37 de proiecte pe ordinea de zi.

Vor avea de aprobat, printre altele, reorganizarea mai multor servicii subordonate, înființarea Direcției Creșe, documentația PUZ pentru construirea centrului comercial, programul ”Voucher educațional” în anul școlar 2021-2022, cooperare cu universitatea și muzeul din Alba Iulia pentru promovarea patrimoniului istoric, delegație a primăriei în Muntenegru, finanțare pentru sărbătorirea zilei eroilor Horea, Cloșca și Crișan.

Proiectul ordinii de zi:

1. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri și cheltuieli al municipiului Alba Iulia pe anul 2021

2. Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcţii al Aparatului de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia, începând cu data 1 octombrie 2021

3. Proiect de hotărâre privind modificarea organigramei și statului de funcții al serviciului public Serviciul Voluntar Pentru Situații de Urgență aflat în subordinea Consiliului Local al municipiului Alba Iulia, urmare reorganizării, începând cu data de 1 noiembrie 2021

4. Proiect de hotărâre privind modificarea organigramei și statului de funcții al serviciului public „Serviciul Comunitar pentru Cadastru și Agricultură”, aflat în subordinea Consiliului Local al municipiului Alba Iulia, urmare reorganizării, începând cu data de 1 noiembrie 2021

5. Proiect de hotărâre privind  modificarea organigramei și statului de funcții al serviciului public „Administrarea patrimoniului local”, aflat în subordinea Consiliului Local al municipiului Alba Iulia, urmare reorganizării, incepand cu data de 01 ianuarie 2022

6. Proiect de hotărâre privind modificarea organigramei și statului de funcții al Aparatului de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia, urmare reorganizării, începând cu data de 1 ianuarie 2022

7. Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcții al Căminului pentru persoane vârstnice Alba Iulia din subordinea Consiliului local al municipiului Alba Iulia, urmare promovării în grad profesional

8. Proiect de hotărâre privind înființarea Direcției Creșe, cu personalitate juridică, în subordinea Consiliului local al municipiului Alba Iulia, a statului de funcții, a organigramei și al Regulamentului de organizare și funcționare al acesteia

9. Proiect de hotărâre privind modificarea și completarea Hotărârii nr. 45/2018 a Consiliului local (statul de funcții al Club Sportiv Municipal Unirea Alba Iulia și salariile personalului)

10. Proiect de hotărâre privind desemnarea reprezentanților Consiliului local al municipiului Alba Iulia în Consiliile de administrație aleunităților de învățământ preuniversitar cu persoanlitate juridică de pe raza municipiului Alba Iulia pentru anul școlar 2021-2022

11. Proiect de hotărâre privind modificarea anexei Hotărârii nr. 327/2021 a Consiliului local al municipiului Alba Iulia (ajutor financiar familiilor copiilor care nu au obținut un loc la creșă, indemnizația destinată pentru creșterea nepotului/ nepoților)

12. Proiect de hotărâre privind cuantumul cotizației pentru Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Salubris Alba

13. Proiect de hotărâre privind aprobarea Acordului de Cooperare între Municipiul Alba Iulia, Universitatea ”1 Decembrie 1918” Alba Iulia și Muzeul național al Unirii din Alba Iulia privind promovarea patrimoniului istoric al Municipiului Alba Iulia

14. Proiect de hotărâre privind alocarea unor sume de bani pentru marcarea zilei de 2 noiembrie, ziua eroilor martiri Horea, Cloșca și Crișan

15. Proiect de hotărâre privind deplasarea unei delegații a municipiului Alba Iulia în municipiul Cetinje din Republica Muntenegru, în prioada 2 –6 octombrie 2021

16. Proiect de hotărâre privind îndreptarea erorii materiale din cadrul Hotărârii nr. 333/31.08.2021 a Consiliului local al municipiului Alba Iulia (proiectul ”IRIS – Integration of Roma Through Innovative Skills”)

17. Proiect de hotărâre privind modificarea anexei nr. 1 la Hotărârea nr. 194/2020 a Consiliului local al municipiului Alba Iulia (ansamblu urban cartier Gheorghe Șincai)

18. Proiect de hotărâre privind modificarea și completarea Hotărârii nr. 255/2021 a Consiliului local al municipiului Alba Iulia (gospodărire locală și sancțiuni)

19. Proiect de hotărâre privind revocarea Hotărârii nr. 261/29.06.2021 a Consiliului local în sensul admiterii cererii înregistrate la sediul Primăriei Municipiului Alba Iulia sub nr. 87209/28.07.2021, formulată de Lazăr C.G.

20. Proiect de hotărâre privindaprobarea planului urbanistic zonal: ”Elaborare PUZ – construire centru comercial Alba Iulia, sensuri giratorii, amenajare platforme exterioare cu parcări, alei carosabile și pietoale, reconfigurare căi de acces, semnalistică rutieră, amplasare casete publicitare luminoase și totemuri publicitare, amenajare spații verzi, împrejmuire teren și introducere parțială în intravilan”

21. Proiect de hotărâre privind aprobarea planului urbanistic de detaliu: ,,Construire hale depozitare produse industriale”

22. Proiect de hotărâre privind aprobarea volumului masei lemnoase care se va recolta şi valorifica în cursul anului 2021 din fondul forestier  proprietate publică a Municipiului Alba Iulia şi aflat în administrarea Ocolului Silvic Sebeş R.A.

23. Proiect de hotărâre privind aprobarea transmiterii temporare a unor imobile – teren, din administrarea Consiliului Local al Municipiului Alba Iulia în administrarea Consiliului Județean Alba

24. Proiect de hotărâre privind înscrierea dreptului de proprietate a municipiului Alba Iulia – domeniul privat, asupra unor imobile (terenuri), situate în Alba Iulia

25. Proiect de hotărâre privind înscrierea dreptului de proprietate a municipiului Alba Iulia – domeniul public, asupra unor imobile (terenuri), situate în Alba Iulia str. Modena, str. Padiș, str. Curcubeului, str. Gârda

26. Proiect de hotărâre privind aprobarea prelungirii termenului contractului de concesiune nr. 32.403/2018 încheiat între municipiul Alba Iulia și Briscan G.C.

27. Proiect de hotărâre privind transmiterea fără plată a dreptului de proprietate asupra imobilului (teren) situat în municipiul Alba Iulia, str. Ștefan cel Mare, FN, către Parohia Ortodoxă Română ”Sf. Antonie cel Mare” Alba Iulia

28. Proiect de hotărâre privind acceptarea donaţiei făcute municipiului Alba Iulia asupra unui imobil (drum), situat în Alba Iulia, strada Nucet

29. Proiect de hotărâre privind acceptarea donaţiei  făcute municipiului Alba Iulia asupra unui imobil (drum), situat în Alba Iulia, strada Modena

30. Proiect de hotărâre privind acceptarea donaţiei  făcute municipiului Alba Iulia asupra unui imobil (drum), situat în Alba Iulia, strada Hațeg

31. Proiect de hotărâre cu privire la propunerea de atribuire prin ordin al prefectului a cotei de 90 mp teren intravilan înscris în CF. nr. 73306 – Alba Iulia cu nr.topo.591/1 situat în Alba Iulia str. Rîndunelelor nr. 2, în favoarea lui Iancu N.

32. Proiect de hotărâre cu privire la propunerea de atribuire prin ordin al prefectului a cotei de 92/186 mp teren intravilan înscris în CF. nr. 96091 –C1-U1 Alba Iulia cu nr.topo.1908/15/3/1/I situat în Alba Iulia str. Decebal nr.16, ap.1 în favoarea lui Crișan C.

33. Proiect de hotărâre privind înscrierea dreptului de proprietate a municipiului Alba Iulia – domeniul public asupra unor imobile, str. Carpenului și Garoafei – Pâclișa

34. Proiect de hotărâre privind parcelarea unui imobil situat în Oarda, zona Cîrligățea

35. Proiect de hotărâre privind înscrierea dreptului de proprietate al municipiului Alba Iulia – domeniul public asupra unui imobil (teren) situat în Alba Iulia, str. Olteniei

36. Proiect de hotărâre privind alegerea preşedintelui de şedinţă care va conduce lucrările  Consiliului local al municipiului Alba Iulia  în perioada octombrie –decembrie  2021

37. Proiect de hotărâre aprobarea derulării și finanțării, din bugetul local al municipiului Alba Iulia, a programului ”Voucher educațional”, în anul școlar 2021 -2022

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Construcția noului MALL la Alba Iulia. Documentația PUZ, la aprobat în Consiliul Local

Publicat

Planul Urbanistic Zonal pentru noul mall „Alba Iulia Value Center” care urmează să fie construit în zona Bărăbanț, pe malul râului Ampoi, la ieșirea din oraș, spre Cluj-Napoca intră la aprobare în ședința Consiliului Local Alba Iulia din 28 septembrie.

Documentația a fost în consultare publică până în 10 septembrie.

Proiectul PUZ prevede construirea unui centru comercial, a unui centru wellness și amenajarea de sensuri giratorii, parcări, alei carosabile și pietonale, spații verzi.

Se propune amenajarea unui spațiu verde public, cu acces nelimitat, pe terenul adiacent loturilor din PUZ.

Solicitantul documentației este PK Topaz SRL.

Proiectul PUZ include mențiuni despre construcții și amenajări.

În zona mixtă se vor desfășura activități de comerț, servicii și alimentație publică, iar construcția va avea parter și trei etaje.

Se va amenaja sens giratoriu cu acces clienți din strada Alexandru Ioan Cuza. Altă variantă acces va fi din strada Fabricii.

AICI, documentația.

Noul Mall de la Alba Iulia va genera 600 de noi locuri de muncă

Centrul comercial care se va construi la Alba Iulia, include un hipermarket, o galerie comercială și spații de tips trip mall, va deservi peste 160.000 de locuitori atât din municipiul Alba Iulia, cât și din localitățile din împrejurimi, generând peste 600 locuri de muncă.

Bugetul estimat pentru construcția Alba Iulia Value Centre este de 23,4 milioane euro, iar data estimată a inaugurării este anul 2022.

Centrul comercial, accesibil direct din E81, va avea o zonă de magazine cu acces din parcare, food court și galerie comercială interioară, iar ancora principală va fi un hipermarket Carrefour.

În plus, vor fi amenajate 700 de locuri de parcare.

Sunt prevăzute construcții pe o suprafață de aproximativ 6,1 hectare de teren.

Firma PK Topaz SRL din București a solicitat Primăriei Alba Iulia, în data de 27 aprilie 2020, un certificat de urbanism pentru elaborare PUZ – Construire centru comercial Alba Iulia, sensuri giratorii, centru wellness, amenajare platforme exterioare cu parcări, alei carosabile și pietonale, reconfigurare căi de acces, semnalistică rutieră, amplasare casete publicitare luminoase și totemuri publicitare, amenajare spații verzi, împrejmuire teren și introducere parcelă în intravilan.

Proiectul inițial includea circa 1500 locuri de parcare și amenajarea a două sensuri giratorii (unul pe strada Alexandru Ioan Cuza, celălalt pe strada Fabricilor).

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Categoriile de pensionari care vor putea munci până la 70 de ani. Raport de admitere, în Senat

Publicat

Comisia pentru muncă din Senat a dat, miercuri, raport de admitere, cu şapte voturi „pentru” şi cinci „împotrivă”, proiectului care vizează unele măsuri pentru continuarea activităţii de către persoanele care îndeplinesc condiţiile de pensionare.

Raportul a fost adoptat cu un set de excepţii propuse de Ministerul Muncii – parlamentarii sau cei aleşi în funcţii publice locale, persoanele care beneficiază de drepturi de autor, personalul didactic care nu mai are normă întreagă şi care este plătită în regim de plată cu ora, pensionarii încadraţi în cadrul trei de invaliditate, membrii Academiei Române, asistenţi personali şi persoane cu handicap -, potrivit cărora cei care se află în aceste categorii pot să încaseze lunar pensia, dar şi să beneficieze în continuare, până la 70 de ani, de salariul care derivă din continuarea relaţiei de muncă.

Amendamentul propus de USR PLUS privind eliminarea sau restricţionarea numărului de excepţii a fost respins.

„Amendamentul pe care noi l-am propus pentru eliminarea sau restricţionarea numărului de excepţii nu a întrunit numărul de voturi necesare, colegii de la USR PLUS au votat în susţinerea amendamentului de eliminare a acestor excepţii sau privilegii excepţionale pe categorii. Din păcate, în sală, avem mai multe grupuri politice, respectăm opinia fiecăruia. Cel puţin în privinţa acestor excepţii, legea va trece mai departe cu raportul de admitere către votul din plen şi apoi către Camera Deputaţilor, care e for decizional, se va duce această lungă listă de excepţii”, a declarat, pentru Agerpres, preşedintele Comisiei pentru muncă, Ştefan Pălărie.

El a adăugat că problema este că atunci când faci o excepţie pentru o categorie, CCR „trebuie să asigure acest element nediscriminatoriu al legii şi atunci fie mai deschide şi alte categorii la excepţie, fie spune că excepţia este neîntemeiată”.

Potrivit lui Pălărie, proiectul este unul dintr-o serie mai largă de reforme aduse în domeniul muncii, iniţiate atât de Ministerul Muncii, dar şi de către o parte din colegii din Parlament, pentru a îmbunătăţi situaţia generală a economiei, dar şi a pieţei muncii în context european.

„Avem o populaţie în îmbătrânire şi în România, dar şi la nivel european, avem o presiune din ce în ce mai mare, cu un deficit explicit asupra fondului de pensii, care trebuie să ajungă în curând să susţină un pensionar cu o persoană angajată activ, ceea ce o să ducă la un potenţial colaps, şi atunci una dintre măsurile pe care nu doar România, dar şi statele europene le iau este această prelungire a perioadei de activitate profesională. În cazul României s-a optat pentru un scenariu al amânării vârstei de pensionare, voluntar, pentru că el permite în acest fel ca o persoană să-şi amâne vârsta de pensionare după 65 de ani – deşi este dreptul său să o facă – voluntar, până la 70 de ani. De când a intrat legea în discuţie publică la Ministerul Muncii şi apoi în Parlament, legea a deschis foarte multe întrebări, cum putem să facem asta în mod corect, în aşa fel încât să ne asigurăm că rămâne o persoană totuşi capabilă în continuare, nu doar doritoare, şi care să poată să-şi exercite funcţia la un nivel de productivitate acceptabil”, a explicat senatorul USR PLUS.

Cumulul pensiei cu salariul

Senatorul a precizat că o altă problemă care a fost ridicată în proiectul privind amânarea vârstei de pensionare, voluntar, a vizat cumulul pensiei cu salariul.

„Nu vorbim aici despre subiectul persoanelor care au muncit şi ies la pensie la termen, la 65 de ani, dar discutăm cu precădere despre o lege care, uneori îndreptăţit, a permis pentru anumite categorii profesionale ale statului să se iasă la pensie inclusiv la 45 de ani.

Paradoxul pe care l-am luat în discuţie este că avem astăzi angajaţi care după vârsta de pensionare rămân ca salariaţi pe aceeaşi funcţie pe care o aveau în acelaşi minister, având de fapt şi salariu, dar şi o pensie la care au ajuns în baza legii să o poată ridica. Acesta este un subiect foarte delicat, pentru că ţine de elementul de echitate a legii pentru toţi cetăţenii”, a conchis Ştefan Pălărie.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate