Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Alegeri parlamentare 2016. PREZENŢA la VOT, 10,42%, la ora 12.00, în Alba. Locul 35, în clasamentul judeţelor din ţară


Publicat

stampila vot 1Alegeri parlamentare 2016, ziua votului, ora 12.00. În judeţul Alba, au votat până la amiază 32.820 de persoane, potrivit Biroului Electoral Central, care prezintă date în timp real. Dintre acestea, 2.369 au votat pe liste suplimentare şi 82 cu urna mobilă. Prezenţa la vot este de 10,42%, iar la nivel naţional, de 12,47%, mai mare ca în 2012 şi 2008.

Cea mai mare prezenţă la vot este în Teleorman (17,42%), Olt (16,77%), Dolj (15,57%), respectiv cea mai mică în judeţele Maramureş (8,16%), Bistriţa-Năsăud (8,17%) , Timiş (9,37%), Satu Mare (9,61%), Arad (9,62%), Sibiu (9,85%), Cluj (10,20%). Judeţul Alba este pe locul 35, din punct de vedere al prezenţei la vot.

Sunt 314.905 cetăţeni cu drept de vot, potrivit datelor Biroului Electoral Central, care au acces la 440 de secţii de votare organizate în localităţi. 54.825 dintre ei sunt din Alba Iulia, care are secţii amenajate în 43 de locaţii.

La ora 11.00, prezenţa la vot în Alba era de 7,18% (22.623 de votanţi, din care 1971 pe liste suplimentare). La nivel naţional, prezenţa la vot era de 8,62%.

La ora 10.00, prezenţa la vot era de 4,71%. Din listele permanente se prezentaseră la urne 13.157 de alegători, iar 1.651 votaseră pe liste suplimentare. Cu urna mobilă, au votat 29 de persoane. La nivel naţional, prezenţa era de 5,27%.

Citeşte şi Alegeri parlamentare 2016. PREZENŢA la VOT, ora 10.00. 4,71% dintre alegătorii din judeţul Alba au fost la urne. Statistici de la Biroul Electoral Central

Până la ora 9.00, 7.230 de alegători au mers la urne, în judeţul Alba, prezenţa la vot fiind de 2,3%, potrivit statisticilor BEC. 5.892 de alegători au fost pe listele permanente, iar 1338 pe liste suplimentare.

Vezi şi Alegeri PARLAMENTARE 2016. PREZENŢA la VOT în judeţul Alba: 2,3% dintre alegători au mers la urne până la ora 9.00

Cine are drept de vot şi cum

La alegeri au drept de vot cetăţenii români care au împlinit 18 ani, inclusiv în ziua alegerilor. În schimb, nu pot vota debilii sau alienaţii mintal, puşi sub interdicţie și nici persoanele cărora li s-a interzis exercitarea dreptului de a alege. În ceea ce privește actele necesare, se poate vota în baza oricărui document dintre următoarele: cartea de identitate; cartea electronică de identitate; cartea de identitate provizorie; buletinul de identitate; paşaportul diplomatic sau paşaportul diplomatic electronic; paşaportul de serviciu sau paşaportul de serviciu electronic; carnetul de serviciu militar, în cazul elevilor din şcolile militare.

Alegătorii trebuie să voteze numai la secţia de votare la care este arondată strada sau localitatea unde îşi au domiciliul ori reşedinţa. Totuşi, dacă în ziua votării se află în altă localitate din cadrul aceleiaşi circumscripţii electorale, aceştia pot vota la orice secţie de votare din cadrul circumscripţiei electorale unde îşi au domiciliul sau reşedinţa. Adică, pot vota în orice secţie din judeţul de reşedinţă ori domiciliu. În acest caz, vor fi înscriși pe listele electorale suplimentare.

Circumscripţiile electorale sunt constituite la nivelul celor 41 de judeţe. Numărul total al circumscripţiilor electorale este de 43, aşa cum se stabileşte prin Legea nr. 208/2015. AICI, date despre cele 440 de secţii de votare din judeţul Alba.

Votarea se desfășoară duminică, 11 decembrie 2016, între orele 7.00 şi 21.00.

Alegătorilor care la ora 21.00 se află în sala unde se votează li se permite să îşi exercite dreptul de vot.

Fiecare alegător va primi, în secţia de votare, două buletine de vot: unul pentru Camera Deputaţilor, altul pentru Senat.

Conform legislației electorale, fiecare alegător are dreptul la un singur vot pentru alegerea Senatului şi la un singur vot pentru alegerea Camerei Deputaţilor. Votul este secret și personal, fiind interzisă votarea în numele altei persoane. De asemenea, este interzisă părăsirea secției de vot cu ştampile sau buletine de vot.

Tocmai pentru a se garanta respectarea acestor reguli și a evita cât mai mult posibil fraudarea, și de data aceasta alegătorii vor fi verificaţi electronic înainte de a-şi exercita dreptul de vot. În acest scop, se va folosi Sistemul informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal, care are un rol important în asigurarea corectitudinii procesului electoral, precum și Aplicația informatică pentru verificarea dreptului de vot, care asigură prelucrarea datelor de identificare ale alegătorilor și compararea acestora cu datele deja înregistrate.

Accesul alegătorilor în sala de votare are loc în serii corespunzătoare numărului cabinelor. Înainte de a vota, se va prezenta actul de identitate unei persoane din cadrul secţiei de votare, care se va ocupa de înscrierea CNP-ului în sistemul informatic. Alegătorii votează separat, în cabine închise, aplicând ştampila cu menţiunea „VOTAT” în patrulaterul care cuprinde opțiunea lor. Apoi, buletinul de vot trebuie îndoit și introdus în urnă în așa fel încât să nu fie vizibilă alegerea făcută. În caz contrar, acesta se anulează şi se dă alegătorului, numai o singură dată, un nou buletin de vot.

În cabina de vot nu pot intra în același timp două persoane. În principiu, este interzisă prezenţa oricărei alte persoane în cabina de vot, dar, dacă din motive temeinice un alegător nu poate vota singur, acesta poate alege un însoțitor pentru a-l ajuta. Totuşi, persoana aleasă nu poate fi observator sau membru al biroului electoral.

Un buletin de vot valabil este cel ce poartă ștampila de control a biroului electoral al secției de votare, model legal aprobat şi are ştampila aplicată de alegător în interiorul patrulaterului (lista de partid aleasă).

În cazul în care apar probleme de funcţionare ale sistemului informatic, votarea nu este suspendată sau întreruptă. În această situaţie, se prezintă actul de identitate (şi, respectiv, la alegerile locale, documentul de identitate), iar operatorul de calculator sau membrul biroului electoral al secţiei de votare desemnat de preşedintele acestuia consemnează electronic sau pe hârtie, după caz, CNP-urile alegătorilor şi ora prezentării la vot. Apoi, CNP-urile sunt introduse în sistem după rezolvarea problemelor tehnice.

Dacă un alegător nu știe unde ar trebui să voteze, cea mai simplă metodă de a afla care este secția de votare la care e arondat este să acceseze RegistrulElectoral.ro și să introducă datele personale cerute. Mai exact, în formularul online este nevoie de CNP, numele de familie și un cod aleatoriu de verificare generat automat de sistem.

Vezi şi ALEGERI PARLAMENTARE 2016. Toate informaţiile pentru VOTUL din 11 decembrie. GHIDUL alegătorului



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

România, în TOP-ul țărilor din Europa cu cele mai multe cazuri noi de COVID-19 în ultimele două săptămâni

Publicat

Numărul de cazuri noi de COVID-19 este în creștere în unele state din Uniunea Europeană, iar România se află pe locul patru într-un top al acestor creșteri, arată un raport al Centrului European pentru Controlul și Prevenția Bolilor (ECDC).

Studiul, dat publicității joi, ia în calcul numărul de cazuri noi confirmate în cele două săptămâni scurse din 16 până pe 30 iunie, raportat la 100.000 de locuitori.

Pe primul loc în acest top se află Suedia cu 149,4 cazuri raportate în 14 zile/100.000 locuitori, urmată de Portugalia cu 47,4 cazuri, Luxemburg cu 30 de cazuri, România cu 22,8 cazuri și Bulgaria cu 21,3 cazuri.

În top se mai află Cehia, cu 16,3 cazuri raportate în 14 zile/100.000 locuitori, intrată și ea pe o tendință ascendentă. Marea Britanie are o cifră foarte apropiată de cea a României – 22,7 cazuri.

În schimb, rezultate bune au acum țările foarte afectate în lunile precedente, cum ar fi Italia – 5,2 cazuri raportate în 14 zile/100.000 locuitori, Spania – 9,9 cazuri sau Franța – 10,3 cazuri.

Grecia, o țară vizitată vara aceasta de turiștii români, are 2,4 cazuri raportate în 14 zile/100.000 locuitori.

Raportul ECDC arată că pe 30 iunie, doar opt țări din UE aveau mai mult de zece cazuri noi raportate în 14 zile/100.000 de locuitori. Este vorba despre Bulgaria, Croația, Cehia, Luxemburg, Polonia, Portugalia, România și Suedia. În aceeași situație se află Marea Britanie, care nu se mai află în UE.

Dintre acestea, doar cinci însă au raportat o creștere cu peste 10% a incidenței noilor cazuri în cele două săptămâni scurse până la 30 iunie, comparat cu cele două săptămâni precedente: Bulgaria (creștere de 51%), Croația (122%), Cehia (127%), Luxemburg (229%) și România (44%).

ECDC îndeamnă la precauție în interpretarea datelor și spune că motivele creșterii numărului de noi cazuri COVID variază.

Numărul mare de cazuri noi poate reflecta o schimbare a strategiei guvernului (creșterea numărului de teste sau schimbarea definițiilor cazurilor) care nu înseamnă neapărat o creștere a ratei de transmisie a virusului, dar poate reflecta chiar o creștere reală a ratei de transmisie.

În acest sens, raportul notează un amănunt important. În unele țări, numărul de noi cazuri a crescut pentru că și numărul de teste a crescut – este cazul Luxemburgului. Prin contrast, rata de testare în România sau Cehia a rămas stabilă, dar aici există o creștere a ratei de pozitivitate a testelor, notează ECDC.

Studiul nu a luat în calcul ultimele două zile, când au fost confirmate iarăși multe cazuri noi de COVID. Miercuri, spre exemplu, autoritățile au anunțat 326 de noi cazuri, iar joi au fost confirmate 450 de noi cazuri.

Grupul de Comunicare Strategică a mai anunțat joi că 237 de pacienți se află la ATI. Și acest bilanț este în creștere. Miercuri, 222 de pacienți erau internați la Terapie Intensivă, iar marți numărul se ridica la 205.

Sursa: libertatea.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

800 de milioane de euro de la UE pentru firmele din România lovite de criza coronavirusului. Cum pot obține banii

Publicat

Aproximativ 800 de milioane de euro au fost alocați, joi, de Comisia Europeană, pentru a sprijini companiile din România afectate de pandemia de coronavirus, informează un comunicat de presă al Executivului comunitar.

Este vorba despre un sistem de sprijin care va lua forma unor împrumuturi subvenţionate şi a unor garanţii de stat pentru împrumuturi, acordarea banilor fiind aprobată în temeiul Cadrului temporar privind ajutoarele de stat.

Măsurile vor fi gestionate de către ramura de dezvoltare a Băncii de Export Import a României, EximBank, care va acţiona în numele statului român şi total independent de activităţile comerciale ale Eximbank.

Sistemul va fi deschis întreprinderilor mici şi mijlocii (IMM-uri) cu o cifră de afaceri care a depăşit 20 milioane de lei (aproximativ 4 milioane de euro) în 2019, precum şi întreprinderilor mari.

Măsurile vizează îmbunătăţirea accesului la finanţare pentru aceste întreprinderi, ceea ce le va permite să îşi continue activităţile în timpul pandemiei de coronavirus şi după aceasta.

Comisia a constatat că măsurile cu privire la România sunt în conformitate cu condiţiile stabilite în Cadrul temporar. Mai precis, pentru ambele măsuri: scadenţa împrumuturilor este limitată la şase ani, valoarea împrumuturilor corespunde nivelului prevăzut în Cadrul temporar în ceea ce priveşte nevoile de lichidităţi ale beneficiarilor, împrumuturile se referă la nevoile în materie de capital circulant şi de investiţii şi autorităţile române au instituit garanţii pentru a se asigura că ajutorul este efectiv transferat către beneficiarii finali, de exemplu solicitând băncilor finanţatoare să menţină sau să amelioreze condiţiile împrumuturilor eligibile pentru garanţie.

Comisia a concluzionat că măsurile sunt necesare, adecvate şi proporţionale pentru a remedia o perturbare gravă a economiei unui stat membru, în conformitate cu articolul 107 alineatul (3) litera (b) din TFUE şi cu condiţiile prevăzute în Cadrul temporar. Pe această bază, Comisia a aprobat măsurile în temeiul normelor UE privind ajutoarele de stat.

Sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Din 15 iulie se acordă ajutorul pentru instalarea tinerilor fermieri. 20 de milioane de euro, alocați aplicanților din diaspora

Publicat

Ajutorul de stat acordat tinerilor fermieri prin Programul Naţional de Dezvoltare Rurală 2014 – 2020 (PNDR 2020) va putea fi solicitat începând din 15 iulie, fiind alocată o sumă de 43 de milioane de euro, din care 20 de milioane de euro pentru cei care aplică din diaspora, a declarat, joi, ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Adrian Oros, într-o conferinţă de presă.

„Sprijinul pentru instalarea tinerilor fermieri, măsură care va fi lansată în 15 iulie, până în 15 octombrie, va avea 43 de milioane de euro, din care 20 de milioane de euro, cum am spus şi altădată, tinerilor fermieri din diaspora. Acolo unde există posibilitatea, vom acorda în concesiune până la 50 de hectare teren”, a spus Adrian Oros.

El a precizat că în iulie va mai fi lansată o măsură dedicată zonei montane, iar în august măsurile de sprijin pentru participarea la schemele de calitate şi pentru activităţile de informare şi promovare desfăşurate de grupurile de producători în cadrul pieţei interne.

„În august vom lansa încă două măsuri: sprijin pentru participarea, pentru prima dată, la schemele de calitate şi sprijin pentru activităţile de informare şi promovare desfăşurate de grupurile de producători în cadrul pieţei interne. În iulie mai avem o măsură pentru zona montană, pentru că în acest exerciţiu bugetar nu au fost destinate sume expres pentru zona montană, iar la începutul anului am mutat pentru abatoare de mică capacitate în zona montană 12 milioane de euro”, a adăugat şeful de la MADR.

Potrivit sursei citate, din 30 iunie este activă şi măsura privind înfiinţarea grupurilor de producători în sectorul pomicol, care are fonduri disponibile de 1,985 milioane de euro.

Sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: ACCIDENT RUTIER pe șoseaua de centură a orașului Alba Iulia: Impact între un autoturism și un autotren. TRAFIC ÎNGREUNAT

Publicat

Un accident rutier a avut loc vineri dimineață, pe șoseaua de centură a municipiului Alba Iulia. Potrivit ISU Alba, două persoane au fost rănite în urma impactului dintre un autoturism și un autotren.

Cele două persoane rănite ușor erau pasageri în autoturism. Acestea au fost preluate de o ambulanță și transportate la spital, au mai precizat reprezentanții ISU Alba.

Traficul este îngreunat în zona accidentului și se circulă pe o singură bandă, au transmis reprezentanții IPJ Alba.

Știre în curs de actualizare.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate