Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Alegeri prezidențiale 2019: A început votul în Diaspora, primele secții au fost deschise în Noua Zeelandă și Australia


Publicat

sectii vot 1

Secțiile de votare din Noua Zeelandă, Australia, Japonia, Coreea și China au fost deschise, iar cetățenii români din aceste state își pot exercita dreptul la vot.

Prima secție de votare din Diaspora care a fost deschisă a fost cea din Auckland din Noua Zeelandă, iar la scurt timp au fost deschise cele șase secții din Australia.

Potrivit noilor reglementări introduse în legislația electorală, la scrutinul prezidențial din acest an cetățenii români aflați în străinătate au la dispoziție trei zile pentru a-și exercita dreptul de vot la secțiile de votare, în ambele tururi de scrutin.

În toate cele trei zile există posibilitatea de prelungire a votării până cel mai târziu la ora 23:59 pentru alegătorii care se află la sediul secției de votare la ora 21.00, precum și pentru cei care se află la rând în afara sediului secției de votare, mai precizează AEP.

Cine poate vota în străinătate?

Potrivit legii, pot vota la secțiile de votare din străinătate cetățenii români care în ziua alegerilor se află în afara țării, indiferent de motivul prezenței acestora pe teritoriul altei țări – domiciliați, rezidenți sau turiști. 

CITEȘTE ȘI: Alegeri prezidențiale 2019: La noapte începe votul în Diaspora. HARTA secțiilor de votare pentru românii din străinătate

Cei care au dorit să voteze la o secție de votare din străinătate mai aproape de casă au avut posibilitatea să se înregistreze cu această opțiune pe portalul votstrainatate.ro, în această situație aflându-se 38.944 de alegători.

Care sunt acte necesare?

Actele pe baza cărora se poate vota în străinătate sunt: cartea de identitate; cartea de identitate provizorie; buletinul de identitate; paşaportul diplomatic; paşaportul diplomatic electronic; paşaportul de serviciu; paşaportul de serviciu electronic; paşaportul simplu, paşaportul simplu electronic; paşaportul simplu temporar; carnetul de serviciu militar (în cazul elevilor din şcolile militare).

Secții de votare în străinătate

AEP precizează că, pentru aceste alegeri, în străinătate au fost organizate 835 de secții de votare.

Votul prin corespondență

În premieră la un scrutin prezidențial, anul acesta, alegătorii români cu domiciliul sau reședința în străinătate au la dispoziție și varianta de a vota anticipat, prin corespondență, pentru această opțiune fiind înregistrați pe portalul votstrainatate.ro un număr de 41.003 cetățeni români.

Plicurile cu voturile acestora trebuie expediate astfel încât să poată fi livrate la sediile birourilor electorale pentru votul prin corespondență până cel mai târziu la data de 7 noiembrie 2019. Majoritatea plicurilor au ajuns deja la destinație și expeditorii au primit din partea AEP mesaje de confirmare. Cei ale căror plicuri nu ajung până la termenul menționat vor fi notificați și îndrumați să se îndrepte spre cea mai apropiată secție de votare.

Monitorizarea votului

O altă noutate a alegerilor prezidențiale din acest an o constituie utilizarea Sistemului informatic de monitorizare a prezenței la vot și de prevenire a votului ilegal (SIMPV). Secțiile de votare din străinătate vor fi dotate cu trei până la nouă tablete, acestea având dublă funcționalitate: scanarea actelor de identitate a votanților și înregistrarea semnăturii electronice a acestora.

 


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


TOP articole in ultimele zile

Publicitate

EVENIMENT

Un nou caz de infectare cu COVID în județul Alba. Test pozitiv pentru o femeie de 49 de ani, din Alba Iulia

Publicat

coronavirus

Un nou caz de coronavirus a fost confirmat la nivelul județului Alba, miercuri, 1 aprilie. Este vorba despre o femeie de 49 de ani, din  cartierul Bărăbanț – Alba Iulia.

La nivelul județului Alba, până în acest moment sunt șase cazuri de coronavirus, dintre care unul, primul caz, confirmat vindecat.

Potrivit reprezentanților Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia, o femeie, în vârstă de 49 de ani, internată în cadrul secției de boli infecțioase a Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia, într-un salon special amenajat pentru pacienții COVID-19, a fost declarată pozitiv, în urma analizelor efectuate în cadrul Laboratorului Direcției de Sănătate Publică Alba.

Femeia s-a prezentat în cadrul Unității de Primiri Urgențe cu ușoare simptome respiratorii, unde a primit tratament și i-au fost recoltate probe biologice pentru COVID-19. În prezent, starea sa generală de sănătate este bună, pacienta fiind afebrilă, fără simptome specifice, dar sub atenta supraveghere a cadrelor medicale.

Pacienta a fost confirmată cu COVID-19, boală cauzată de infectarea cu noul coronavirus (SARS-CoV-2), în cursul zilei de 01.04.2020.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Indemnizații și alte ajutoare sociale care pot fi obținute online în această perioadă. Detalii pentru beneficiari

Publicat

munca birou

Unele drepturi și beneficii sociale pot fi obținute în continuare online, în contextul stării de urgență. Documentele se pot transmite electronic, potrivit măsurilor dispuse de Guvern.

Exemple de beneficii sociale ce pot fi obținute online:

Indemnizația de șomaj:

Pentru ajutorul de șomaj, actele necesare se depun electronic la AJOFM ([email protected], pentru persoanele din județul Alba). Lista documentelor diferă de la caz la caz, în funcție de situația în care se află solicitantul. Șomeri sunt considerate persoanele care nu au un loc de muncă și care nu câștigă bani sau care au venituri provenite din activități autorizate legal, dar care sunt mai mici decât valoarea indicatorului social de referință (ISR), adică 500 de lei pe lună.

Pot fi considerați șomeri și pot cere indemnizația de șomaj și absolvenții în vârstă de cel puțin 16 ani, care nu s-au putut angaja într-o perioadă de 60 de zile de la terminarea școlii, chiar dacă nu au un stagiu de cotizare minim. Aceștia pot primi un ajutor de șomaj de 250 de lei, timp de șase luni.

Vezi și ȘOMAJUL TEHNIC: AJOFM Alba primește, de ASTĂZI, documentele transmise electronic. FORMULARE și alte detalii pentru angajatori

Ca regulă, pentru a putea beneficia de ajutorul de șomaj, cei fără loc de muncă trebuie să aibă un stagiu minim de cotizare, respectiv cel puțin 12 luni în ultimele 24 de luni anterioare depunerii cererii. Indemnizația poate fi de 375 de lei (75% din valoarea ISR) dacă au stagiu de cotizare cel puțin un an sau mai mare, în funcție de perioada de cotizare. Indemnizația se acordă pe perioade de cel puțin 6 luni până la 12 luni, tot luând în considerare perioada de cotizare.

Citește și ȘOMAJUL TEHNIC: Formularele pentru PFA, întreprinderile individuale și profesii liberale. Se transmit online la AJPIS

Beneficiarii trebuie să se înregistreze la agențiile pentru ocuparea forței de muncă în a căror rază teritorială își au domiciliul sau reședința.

Indemnizația de concediul pentru creșterea copilului

Documentele pentru indemnizație se depun prin e-mail la primăria de care aparțin cu domiciliul. Acestea sunt:

  • cererea-tip;
  • certificat de naștere copil;
  • certificatul căsătorie (dacă e cazul);
  • acte identitate ale părinților;
  • decizia de suspendare a activității pe un contract de muncă (solicitantul a intrat în concediu de maternitate/paternitate);
  • adeverința de la angajator cu veniturile nete;
  • un extras de cont bancar dacă dorește plata prin cont (pentru beneficiarul indemnizației, nu soțul/soția care nu a aplicat pentru beneficiu); este indicată această variantă de plată în această perioadă;
  • certificatul handicap al copilului/părintelui (dacă este cazul).

Indemnizația lunară pentru creșterea copilului se stabilește în cuantum de 85% din media veniturilor nete realizate în ultimele 12 luni din ultimii doi ani anteriori datei naşterii copilului. Indemnizația nu se cumulează cu salariul, astfel că, dacă părintele în cauză decide să se întoarcă mai devreme la muncă, pierde banii aferenți indemnizației pentru creșterea copilului.

Indemnizația nu poate fi sub 1.250 de lei și nici peste 8.500 de lei (indiferent cât de mari ar fi veniturile părintelui care intră în CCC). limita de venituri impozabile ce pot fi obținute simultan cu indemnizația de creștere a copilului este de 6.250 de lei.

În cazul stimulentului de inserție, acordat celor care se întorc din concediul de creștere mai repede la muncă, documentele se depun tot la primărie (actele pentru indemnizația de creștere și decizia doveditoare a reluării activității). Dacă își pierd locul de muncă din cauza COVID-19, cei care primeau stimulent de inserție și-l vor păstra.

Alocația de stat pentru copil

Actele se depun tot la primării, online: actele de identitate ale părinților, certificatul de căsătorie, sentința de divorț (dacă e cazul), certificatul de naștere al copilului, dar și extrasul de cont pentru ca alocația să vină în contul bancar.

Tot online se pot depune cererile și documentele și pentru alocația de plasament, însă la agențiile județene de plăți și inspecție socială.

Ajutoarele sociale

Alocația pentru susținerea familiei și venitul minim garantat se solicită tot la primărie.

Documente necesare:

  • adeverința de la agenția de muncă din care reiese că persoana caută loc de muncă (nu e necesară pentru alocația pentru susținerea familiei);
  • copie după actele de identitate ale familiei;
  • dacă are persoană cu handicap în întreținere – documente doveditoare;
  • dacă are copii sub șapte ani – certificat de naștere al acestora;
  • copii după actele de proprietate ale bunurilor deținute (case, apartamente, terenuri, mașini).

sursă: avocatnet.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

OFICIAL: Bilanțul deceselor a ajuns la 92 în România. Ultimele două cazuri, un bărbat și o femeie din București

Publicat

coronavirus

Au fost înregistrate încă două decese din cauza noului coronavirus în România. Potrivit Grupului de Comunicare Strategică, numărul total al deceselor la nivel național ajunge la 92.

Cazuri de decese din cauza coronavirus, raportate prin Grupul de Comunicare Strategică:

Deces 92

Femeie, 78 ani din municipiul București. Internata în data de 18.03.2020 pe secția orotopedie a Spitalul Universitar de Urgenta București pentru o fractura trohanteriana. Se confirmă în data de 29.03.2020 cu infecție COVID-19 și este transferată în 29.03.2020 la Spitalul Colentina.
Deces 31.03.2020. Antecedente personale patologice: boală cardiovasculara, diabet, boala neuro musculară, boală pulmonară cronică.

Deces 91

Bărbat, 70 ani, din municipiul Bucuresti. Internat în data de 29.03.2020 la Spitalul Universitar de Urgență Bucuresti pe secția de Nefrologie pentru dializă, pacientul fiind dializat cronic. Debut simptome respiratorii 29.03.2020, se recoltează proba, care este pozitivă în data de 30.03.2020. Pacientul este transferat în data de 30.03.2020 la spitalul Victor Babeș, însă decedează în salvare. Data deces: 30.03.2020

Deces 90

Femeie, 77 ani din jud. Covasna. Internată în SJU Sfântu Gheorghe, din 18.03.2020 în ATI, recoltare pentru COVID-19 în 26.03.2020, confirmată în 28.03.2020. Decedată în 30.03.2020. Comorbidități: Mielita cervicala, tetraplegie.

Deces 89

Femeie, 66 ani din București. Internată în 24.03.2020 în SCU “Bagdasar-Arseni”(pentru lipotimie cu traumatism minor), transferată în 25.03.2020 în Spitalul de Boli Infecțioase Victor Babeș. Recoltare pentru COVID-19 în 25.03.2020, confirmata în 28.03.2020, decedată în 29.03.2020. Comorbidități: Boală cardiovasculară, HTA, Schizofrenie.

Deces 88

Bărbat, 72 ani din jud. Suceava. Pacient cu domiciliul în jud. Botoșani, internat în SJU Suceava din data de 14.03.2020 pe Secția de Medicina Internă. Recoltat pentru COVID-19 în 25.03.2020, confirmat în 31.03.2020. Decedat în 31.03.2020. Afecțiuni asociate: afecțiuni cardiace și BPOC.

Deces 87

Bărbat, 77 ani din jud. Bistrița Năsăud. Internat din 22.03.2020 în SJU Bistrița – Secția Boli Interne, cu diagnosticul: BPOC acutizat, Cardiomiopatie dilatativa, Cardiopatie Ischemica Cronica, Fibrilatie atriala cu alura rapida, Insuficiență Cardiacă Congestivă stadiul III, Extrasistole ventriculare, Pneumonie interstitial, Pleurezie mica inchisa dreapta, Hipertrofie de prostata, Insuficienta Renala std.III.

Recoltare probe biologice pentru COVID -19 în 24.03.2020. Externat în 30.03.2020 înaintea primirii rezultatului pentru COVID-19 (pe biletul de externare este precizat: evoluție favorabilă sub tratament, recomandare de continuare a tratamentului). Confirmat cu COVID -19 în 31.03.2020, proba lucrata în Laboratorul IRO Cluj. Decedat acasă în 31.03.2020.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Centru cultural cu sală de festivități și sală expozițională, construit la Daia Română. Cum va arăta clădirea

Publicat

Un Centru cultural ce va include printre altele o sală de festivități cu scenă și o sală expozițională va fi construit la Daia Română, printr-o investiție de peste 1,5 milioane de lei.

Compania Națională de Investiții (CNI) a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație privind execuția lucrărilor pentru obiectivul de investiții „Construire și dotate Centru cultural, sat Daia Română, comuna Daia Română, județul Alba”.

Valoarea totală estimată este de 1.562.540,24 de lei, fără TVA.

Clădirea va fi construită pe un teren în suprafață de 375 mp. Imobilul va avea o suprafață utilă de 292,03 mp și un regim de înălțime P + M.

Din punct de vedere funcțional, Centrul cultural propus va avea patru zone:

  • Zona principală ce va fi alcătuită din:
    • o zonă de acces exterioară cu podest și rampă de acces pentru persoanele cu dizabilități, dimensionată conform normativelor în vigoare;
    • un hol de unde se realizează accesul atât în sala de festivități, cât și în zona secundară și mansardă;
    • o sală de festivități și scenă.

  • Zona secundară ce va fi alcătuită din:
    • un grup sanitar, compartimentat pe sexe și dimensionat corespunzător persoanelor cu dizabilități;
    • un vestiar, dotat cu grup sanitar propriu.
  • Mansardă ce va fi alcătuită din:
    • scara de acces și sala expozițională, cât și spații pentru depozitare.
  • Zona tehnică ce va avea acces separat și va fi dimensionată și echipată corespunzător pentru funcționarea unei centrale pe combustibil solid.

Capacitatea Centrului cultural va fi de 100 de persoane.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate