Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Amendă record pentru Hidroelectrica: Întârzierea emiterii facturilor pentru clienți este doar una dintre neregulile găsite de ANRE

Publicat

Amenda record dată de Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei companiei SPEEH Hidroelectrica SA. 400.000 de lei, pentru că nu a emis facturi la timp și înregistrează încă întârzieri mari.

Și alți furnizori au fost verificați și penalizați. Unii spun că, de vină pentru întârzierea facturilor, sunt modificările legislative din domeniu.

Compania Hidroelectrica a început să emită facturi în februarie, după întârzieri de până la nouă luni. În această perioadă sunt trimise facturile pentru iulie și august, însă clienții care au încheiat contracte și acum jumătate de an, tot nu au primit nimic în poștă.

Mulți clienți au făcut reclamații la ANRE. Instituția a făcut un amplu control la Hidroelectrica în perioada octombrie 2022 – ianuarie 2023, și a amendat compania cu 400.000 de lei, amendă maximă pe care o poate da. Întârzierea facturilor este doar una dintre probleme, spun reprezentanții ANRE.

Ce nereguli a constatat ANRE la Hidroelectrica

ANRE a anunțat că, în urma finalizării acțiunii de control, s-au constatat nereguli în activitatea furnizorului, constând în:

– neemiterea facturilor aferente cantităților de energie electrică furnizate celor 482.638 de clienți finali din portofoliu, pentru fiecare perioadă de facturare și în intervalul de timp prevăzut în contractele de furnizare a energiei electrice încheiate cu aceștia;

– netransmiterea sau întârzierea în transmiterea răspunsurilor la solicitările adresate de clienți;

– neîncheierea sau nerespectarea termenului de încheiere a contractului de furnizare a energiei electrice după acceptarea condițiilor de furnizare și transmiterea documentației necesare de către client.

Hidroelectrica, 71 de sancțiuni contravenționale

„ANRE a urmărit constant activitatea SPEEH Hidroelectrica SA, furnizorului fiindu-i aplicate un număr de 71 de sancţiuni contravenţionale, în valoare de 365.000 lei, pentru fapte similare.

Vom continua să monitorizăm comportamentul tuturor furnizorilor de energie electrică şi gaze naturale în relaţia cu clienţii finali pentru a ne asigura că drepturile lor vor fi respectate”, transmite ANRE.

Zoltan Nagy-Bege, vicepreședintele ANRE la PROTv: „La o solicitare trimisă de către un client privind factura, conținutul facturii sau contestarea facturii, furnizorii au obligația să răspundă în 15 zile lucrătoare, este un termen pe care nu îl respectă Hidroelectrica.

Și, la fel, pentru încheierea contractelor, din momentul în care clientul furnizează toate documentele necesare pentru contractare și acceptă condițiile și termenii contracturali, furnizorul este obligat să semneze contractul în cinci zile. Sunt niște termene pe care nu le respectă, nu aveam cum să trecem cu vederea”.

Hidroelectrica, nicio reacție în urma amenzilor primite

Până acum, compania nu a avut nicio o reacție publică în legătură cu amenda primită. Hidroelectrica a intrat recent pe piața de furnizare de energie electrică. Cu cele mai bune prețuri de pe piață, a ajuns în scurt timp la peste 500.000 de clienți în total. Cu emiterea facturilor au avut probleme toți furnizorii mari, anul trecut. Întâzierile au fost, însă, mai mici.

Laurențiu Urulescu, președintele AFEER spune că „au fost amendați mulți furnizori, din cauza întârzierilor la emiterea facturilor, dar întârzierile de anul trecut au fost din cauza schimbărilor legislative. Să nu uităm că s-a schimbat sistemul de plafonare și compensare a facturilor de 17 ori”.

Hiroelectrica va lansa o aplicație prin care clienții vor putea gestiona facturile la curent

Hidroelectrica a anunțat că va lansa o aplicație pentru gestionarea facturilor. Compania va pune la dispoziția celor peste 500.000 de mii de clienți ai săi o aplicație prin care aceștia își vor putea primi și gestiona facturile. Compania a făcut anunțul pe Facebook.

„Aplicațiile destinate clienților noștri vor fi disponibile în curând pentru sistemele iOS și Android. Acestea sunt în curs de dezvoltare și momentan lucrăm la sincronizarea acestora cu bazele de date, urmând să parcurgem pe rând etapele de testare și lansare efectivă. Sincronizarea aplicațiilor cu sistemul informatic se va realiza după probarea funcționării conforme a noilor softuri”, se precizează în anunțul companiei de stat.

Eșalonări de plată pentru facturile de la Hidroelectrica

Hidroelectrica oferă însă și posibilitatea achitarii în rate a facturilor pe mai multe luni, asa cum am mai anuntat pe Alba24.ro. Condiția este să descărcați de pe site-ul lor un formular de plată eșalonată care poate fi descărcat AICI sau AICI pentru noncasnici si sa îl trimiteti pe adresa esalonari@hidroelectrica.ro.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax