Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Amenzi mai mari pentru șoferii indisciplinați în trafic. Guvernul aprobă, în ședința de joi, noi sanctiuni în Codul Rutier 2022

Publicat

Modificări în Codul Rutier 2022: noi amenzi și sancțiuni pentru șoferi. Guvernul urmează să aprobe, în şedinţa de joi, printr-o ordonanţă, modificarea şi completarea OUG nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice.

Documentul stabilește noi sancţiuni pentru mai multe abateri de la legislaţia rutieră, precum şi definirea şi sancţionarea comportamentului agresiv la volan.

Vezi și COD RUTIER 2022: Bolile care te pot lăsa fără permis. Ce prevede legea și care sunt noutățile din acest an

Astfel, potrivit notei de fundamentare, proiectul cuprinde mai multe dispoziţii, între care:

Modificări în Codul Rutier 2022: sancțiuni pentru comportament agresiv

  • se defineşte comportamentul agresiv în conducerea vehiculelor pe drumurile publice, precum şi sancţiunea corelativă adoptării acestui comportament cu amenda prevăzută în clasa a II-a de sancţiuni (580 lei – 725 lei) şi cu aplicarea sancţiunii contravenţionale complementare a suspendării dreptului de a conduce pentru o perioada de 30 de zile, iar în cazul în care s-a produs un accident de circulaţie din care a rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale se stabileşte amendă prevăzută în clasa a III-a de sancţiuni (870 lei – 1.160 lei) şi cu aplicarea sancţiunii contravenţionale complementare a suspendării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 60 de zile;

Citește și Cod rutier 2022: Proprietarii care își împrumută mașina riscă amenzi usturătoare pe care trebuie să le plătească integral

Modificări în Codul Rutier 2022:Amendă pentru  circulația pe banda de urgență de pe autostradă

  • se trece într-o clasă superioară de contravenţii fapta de a circula nejustificat cu un autovehicul pe banda de urgenţă a autostrăzii (de la 580 lei – 725 lei la 1.305 lei – 2.900 lei); totodată, sancţiunea contravenţională complementară privind punctele de penalizare (3 puncte de penalizare) se înlocuieşte cu suspendarea exercitării dreptului de a conduce pentru 90 de zile;

Modificări în Codul Rutier 2022: Întoarcere pe autostradă – 4 luni permis suspendat

  • se introduce sancţiunea complementară a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 120 de zile pentru executarea pe autostradă a manevrei de întoarcere sau de mers înapoi, de a circula sau de a traversa de pe un sens de circulaţie pe celălalt prin zonele interzise, respectiv prin zona mediană sau racordurile dintre cele două părţi carosabile, de a circula în sens contrar direcţiei de mers pe calea unidirecţională;

Modificări în Codul Rutier 2022: 4 luni fără permis- nerespectarea regulilor la trecerile peste calea ferată

  • se majorează sancţiunea contravenţională complementară de suspendare a exercitării dreptului de a conduce de la 90 de zile la 120 de zile pentru nerespectarea regulilor la trecerea la nivel cu calea ferată;

Modificări în Codul Rutier 2022: sancțiuni mai mari la manevrele neregulamentare de depășire

  • se trece într-o clasă superioară de contravenţii fapta privind nerespectarea regulilor referitoare la efectuarea manevrei de depăşire (de la 580 lei – 725 lei la 870 lei – 1.160 lei); totodată, se majorează sancţiunea contravenţională complementară de suspendare a exercitării dreptului de a conduce de la 30 de zile la 60 de zile;
  • se trece într-o clasă superioară de contravenţii abaterea de la regulile privind depăşirea, dacă prin aceasta s-a produs un accident de circulaţie din care au rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale (de la 870 lei -1.160 lei la 1.305 lei – 2.900 lei); totodată, se majorează sancţiunea contravenţională complementară de suspendare a exercitării dreptului de a conduce de la 60 de zile la 90 de zile;

Modificări în Codul Rutier 2022: neacordarea de prioritate amendă și suspendarea permisului

  • se trece într-o clasă superioară de contravenţii nerespectarea regulilor privind acordarea de prioritate (de la 580 lei – 725 lei la 870 lei – 1.160 lei); totodată, se majorează sancţiunea contravenţională complementară de suspendare a exercitării dreptului de a conduce de la 30 de zile la 60 de zile;
  • se trece într-o clasă superioară de contravenţii fapta de a nerespecta regulile privind acordarea de prioritate, dacă prin aceasta s-a produs un accident de circulaţie din care au rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale (de la 870 lei – 1.160 lei la 1.305 lei – 2.900 lei); totodată, se majorează sancţiunea contravenţională complementară de suspendare a exercitării dreptului de a conduce de la 60 de zile la 90 de zile;

Modificări în Codul Rutier 2022: 4 luni fără permis la depășirea vitezei legale cu 70 km/h

  • se reglementează un nou prag de viteză, respectiv depăşirea cu peste 70 km/h a limitei legale de viteză, pentru care se va aplica o perioadă majorată de suspendare a exercitării dreptului de a conduce, respectiv 120 de zile;
  • în cazul în care prin încălcarea regulilor de circulaţie privind circulaţia pe sens opus, conducerea sub influenţa băuturilor alcoolice ori conducerea pe autostradă s-a produs un accident de circulaţie din care a rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale, perioada de suspendare a exercitării dreptului de a conduce să majorează cu 30 de zile;
  • se reglementează interdicţia de a conduce un vehicul pe drumurile publice din România, urmare a condamnării penale pentru săvârşirea unor infracţiuni la regimul rutier pe teritoriul României, pentru titularul de permis de conducere emis de o autoritate străină.

Codul Rutier 2022: Care este amenda maximă 

În România, există cinci clase de amendă. Primele patru li se aplică persoanelor fizice, în timp ce a cincea este aplicată persoanelor juridice.

  • Amenda maximă pentru persone fizice (20 de puncte de penalizare) este de la 2.900 de lei
  • Amenda maximă pentru persoanele juridice amenda maximă (100 de puncte de penalizare) este de 14.500 de lei.

Codur Rutier 2022: Clasele de sancţiuni sunt

  1. – clasa I: 2/3 puncte-amendă;
  2. – clasa a II-a: 4/5 puncte-amendă;
  3. – clasa a III-a: 6-8 puncte-amendă;
  4. – clasa a IV-a: 9- 20 de puncte-amendă;
  5. – clasa a V-a: 21- 100 de puncte-amendă.

Clasele de sancțiuni/ Punctele amendă prevăzute în legislația rutieră din România

2 sau 3 puncte amendă

  • 1. conducerea unui autovehicul în mod nejustificat cu o viteză cu cel puțîn 10km/hsub limita minimă obligatorie stabilă pe tronsonul de drum respectiv ;
  • 2. nerespectarea obligației de semnalizare a manevrei de schimbare a direcției de mers;
  • 3. nerespectarea de către pietoni a normelor privind circulăția pe drumurile publice;
  • 4. neîndeplinirea obigației proprietarului sau a utilizatorului de autovehicul de a solicită documentul de constatare a avariilor produse acestuia în alte împrejurări decât în urma unui accident de circulație;
  • 5. nerespectarea normelor privind circulația pe drumurile publice de către conducătorii coloanelor militare, ai grupurilor organizate autorizate și cortegiilor;
  • 6. nerespectarea semnificației semnalului luminos intermediar de forma uneia sau a unor săgeți de culoare galbenă ori albă cu vârful orientat în jos spre dreapta, care anunță schimbarea semnalului de culoare verde în cazul benzilor de circulație reversibilă;
  • 7. conducerea unui vehicul avariat peste termenul de de 30 de zile de la dată eliberării documentului de constatare a avariei;
  • 8. nerespectarea obligației conducătorului de autovehicul și a pasagerilor acestuia de a purta, în timpul deplasării pe drumurile publice, centură sau dispozitivele de siguranță omologate;
  • 9. nerespectarea obligației de către conducătorul de motocicletă sau moped de a purta, în timpul deplasării pe drumurile publice, cască de protecție omologată;
  • 10.  nerespectarea obligației conducătorului de vehicul de a lăsa liber traseul tramvaiului la apropierea acestuia, când drumul are o singură bandă;
  • 11. nerespectarea regulilor de circulație de către conducătorii de animale;
  • 12. nerespectarea obligației de a aplică semnul distinctiv pe autovehicule conduse de persoane care au mai puțin de un an vechime de la dobândirea permisului de conducere;
  • 13. lăsarea liberă în timpul conducerii a volanului, ghidonului sau a manetei de comandă a vehiculului;
  • 14. nerespectarea de către pasageri sau călători a obligațiilor ce le revin atunci când se află în vehicule;
  • 15. nerespectarea semnificației culorii galbene a semaforului;
  • 16. conducerea unui vehicul ale cărui plăcute cu numărul de înmatriculare sau de înregistrare sunt deteriorate, murdare ori acoperite cu gheață sau zăpadă de natură a împiedică identificarea numărului de înmatriculare sau de înregistrare;
  • 17. conducerea unui vehicul pe ale cărui plăcute cu numărul de înmatriculare sau de înregistrare sunt aplicate folii sau alte dispozitive care nu permit citirea numărului de înmatriculare ori plăcuțele nu corespund standardelor în vigoare;
  • 18. conducerea pe drumurile publice a unui vehicul cu defecțiuni tehnice, altele decât cele prevăzute la art .102 alin .(3) lit. b)ori care are lipsa unul sau mai multe elemente de caroserie sau această este deteriorată vizibil;

 2 puncte amendă

  • 1. folosirea incorectă a luminilor de drum la întâlnirea cu un autovehicul care circulă din sens opus;
  • 2. folosirea telefoanelor mobile în timpul conducerii, cu excepția celor prevăzute cu dispozitive de tip „mâini libere”;
  • 3. nerespectarea obligației de a purta, în timpul circulației pe drumurile publice, centură de siguranță ori căștile de protecție omologat, după caz;
  • 4. depășirea cu 10-20 de km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate și verificate metrologic;
  • 5. circulăția pe un sector de drum pe care accesul este interzis;
  • 6. nerespectarea regulilor privind manevră de întoarcere, mersul înapoi, schimbarea benzii de circulație sau a direcției de mers;
  • 7. nerespectarea obligației de a folosi luminile de întâlnire și pe timpul zilei, pe autostrăzi, drumuri expres și pe drumuri naționale europene (E);
  • 8. staționarea neregulamentară;
  • 9. refuzul înmânării actului de identitate, a permisului de conducere, a certificatului de înmatriculare sau de înregistrare, a celorlalte documente prevăzute de lege, la cererea polițistului rutier, precum și refuzul de a permite verificarea vehiculului;

3 puncte amendă

  • 1. oprirea nejustificată sau circulația pe bandă de urgență a autostrăzilor ori oprirea pe partea carosabilă a drumurilor expres sau a drumurilor naționale europene (E);
  • 2. depășirea cu 21-30 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate și verificate metrologic;
  • 3. nerespectarea regulilor privind manevră de întoarcere, mersul înapoi, schimbarea benzii de circulație sau a direcției de mers, dacă prin această s-a produs un accident din care au rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale;
  • 4. nepastrarea unei distanțe corespunzătoare față de vehiculul care îl precede, dacă prin această s-a produs un accident din care au rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale;
  • 5. nerespectarea semnifiactiei indicatorului „ocolire”, instalat pe refugiul stațiilor de tramvai;
  • 6. pătrunderea într-o intersecție atunci când circulăția în interiorul acesteia este blocată;

4 puncte amendă

  • 1. nerespectarea obligațiilor care îi revin în cazul vehiculelor rămase în până sau avariate;
  • 2. nerespectarea semnificației indicatorului „STOP”;
  • 3. depășirea cu 31-40 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate și verificate metrologic;
  • 4. circulația în timpul nopții sau ziua, pe timp de ceață, ninsoare abundență sau ploaie torențială, cu un autovehicul fără lumini sau fără semnalizare corespunzătoare;
  • 5. conducerea unui autovehicul sau tractarea unei remorci atunci când dovadă înlocuitoare a certificatului de înmatriculare sau de înregistrare este eliberată fără drept de circulăție sau durata acesteia a expirat;

4 sau 5 puncte amendă

  • 1. nerespectarea semnalelor polițiștilor de frontieră în punctele de trecere a frontierei de stat a României, ale indrumatorilor de circulăție ai Ministerului Apărării, ale agenților de cale ferată, ale persoanelor desemnate pentru dirijarea circulăției, pe sectoarele de drum pe care se execută lucrări de reabilitare a acestora, precum și cele ale patrulelor școlare de circulație și ale nevăzătorilor;
  • 2. nerespectarea regulilor de utilizare a mijloacelor de avertizare sonoră de către conducătorii de vehicule, cu excepția celor care conduc autovehicule prevăzute la art . 32 alin .(2) lit .a) și b);
  • 3. nerespectarea semnificației indicatoarelor și marcajelor de obligare;
  • 4. neîndeplinirea obligației de a solicită autorității competențe, în termenul prevăzut de lege, eliberarea unui duplicat al permisului de conducere sau al certificatului de înmatriculare ori de înregistrare, în cazul în care acestea au fost declarate furate, pierdute, deteriorate sau nu mai corespund din punctul de vedere al formei și conținutului celor în vigoare;
  • 5. lipsa dotărilor specifice la autovehiculele destinate învățării conducerii auto, prevăzute în reglementările în vigoare;
  • 6. conducerea unui autovehicul care are montate anvelope cu alte dimensiuni sau caracteristici decât cele prevăzute în certificatul de înmatriculare sau de înregistrare ori sunt uzate peste limita admisă;
  • 7. conducerea unui autovehicul care, în mers sau staționare, poluează fonic sau emană noxe peste limita legal admisă;
  • 8. nerespectarea traseelor stabilite de poliția rutieră pentru pregătirea practică sau susținerea examenului pentru obținerea carnetului de conducere;
  • 9. nerespectarea obligației de a circulă pe un singur șir, indiferent de direcția de deplasare, într-o intersecție în care circulă și tramvaie și de a lasă liber traseul tramvaiului atunci când spațiul dintre șina din dreapta și trotuar nu permite circulația pe două șiruri;
  • 10. efectuarea de către conducătorul unui vehicul a unor activități de natură a-i distrage atenția de la conducere ori folosirea instalațiilor de sonorizare la un nivel de zgomot care afectează deplasarea în siguranță a lui și a celorlalți participanți la trafic;
  • 11. nerespectarea obligației ce revine conducătorului de motocicletă sau moped de a avea în funcțiune, în timpul zilei, luminile de întâlnire în circulăția pe drumurile publice;
  • 12. neutilizarea echipamentului de protecție-avertizare fluores-cent-reflectorizant de către persoană care execută lucrări în zona drumului public sau de către agentul de cale ferată care asigura trecerea la nivel;
  • 13. conducerea unui autovehicul care nu este dotat cu trusa medicală, triunghiuri reflectorizante și stingator pentru incendii, omologate;

 6 puncte amenda

  • 1. refuzul de a permite imobilizarea vehiculului sau verificarea tehnica a acestuia;
  • 2. nerespectarea semnificației semnalelor regulamentare ale agenților de cale ferata care dirijează circulația la trecerile la nivel cu calea ferata;
  • 3. depășirea cu 41-50 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate și verificate metrologic;
  • 4. conducerea unui vehicul înmatriculat sau înregistrat care nu are montata una dintre plăcuțele cu numărul de înmatriculare sau de înregistrare;
  • 5. circulația sau staționarea pe spațiul interzis care separă sensurile de circulație pe autostradă;
  • 6. staționarea ori parcarea autovehiculelor pe autostrada în alte locuri decât cele special amenajate și semnalizate;
  • 7. executarea pe autostradă a manevrei de întoarcere sau de mers înapoi, circulația sau traversarea de pe un sens de circulație pe celălalt prin zonele interzise, respectiv prin zona mediana sau racordurile dintre cele doua parti carosabile;
  • 8. nerespectarea semnificației indicatoarelor Trecere la nivel cu o cale ferată simpla, fară bariere; Trecere la nivel cu o cale ferată dublă, fară bariere sau Oprire, instalate la trecerea la nivel cu o cale ferata;
  • 9. schimbarea direcției de mers prin viraj spre stânga, daca prin aceasta se încalcă marcajul longitudinal continuu care separa sensurile de circulație;
  • 10. pătrunderea într-o intersecție dirijata prin semafoare, daca prin aceasta se produce blocarea circulației în interiorul intersecției.

 6-8 puncte amenda

  • 1. conducerea unui autovehicul cu permis de conducere a cărui valabilitate a expirat;
  • 2. conducerea unui autovehicul de către o persoană care nu a preschimbat permisul de conducere national romanesc la schimbarea domiciliului sau reședinței, în termenul prevăzut de lege;
  • 3. conducerea unui autovehicul de către o persoană cu domiciliul în România care nu a preschimbat permisul de conducere obținut în alt stat, în termenul prevăzut de lege;
  • 4. neîndeplinirea obligațiilor de preschimbare a certificatului de înmatriculare sau de înregistrare a autovehiculului ori remorcii în cazurile prevăzute de lege;
  • 5. nepastrarea distantei laterale suficiente față de vehiculul care circula din sens opus;
  • 6. nerespectarea de către conducătorul de vehicul a semnificației indicatoarelor și marcajelor de interzicere sau restricție ori a celor temporare, cu excepția celor care interzic accesul sau depășirea care se încadrează în alta clasa e sancțiuni;
  • 7. nerespectarea obligației de a permite părăsirea intersecției conducătorului vehiculului rămas în interiorul acesteia;
  • 8. nerespectarea normelor privind circulația bicicletelor și mopedelor;
  • 9. nereducerea vitezei în cazurile prevăzute de regulament;
  • 10. montarea la autovehicul, remorcă sau tramvai a luminilor de alta culoare sau intensitate, a altor lumini ori dispozitive de avertizare sonoră sau accesorii ori modificări neomologate;
  • 11. circulația cu un autovehicul, remorcă sau tramvai cu defecțiuni la sistemul de iluminare sau de avertizare sonora ori când acestea lipsesc;
  • 12. nerespectarea regulilor în cazul imobilizării involuntare în pasaje subterane și tuneluri;
  • 13. nerespectarea regulilor privind transportul persoanelor și al obiectelor în sau pe vehicule;
  • 14. pornirea de pe loc a autovehiculului sau tramvaiului cu ușile deschise, circulația cu ușile deschise ori deschiderea acestora în timpul mersului; deschiderea ușilor autovehiculului atunci când acesta este oprit sau staționat, fară asigurarea că nu se pune în pericol siguranță deplasării celorlalți participanți la trafic;
  • 15. oprirea autovehiculelor destinate transportului public de persoane în alte locuri decât în stațiile semnalizate că atare;
  • 16. nerespectarea regulilor privind circulația pe benzi;
  • 17. conducerea pe drumurile publice a vehiculelor cu două roti, fară a se asigura contactul cu partea carosabila pe ambele roti.

6-9 puncte amendă plus suspendarea exercitării dreptului de a conduce pentru o perioada de 60 de zile

  • a) nerespectarea regulilor privind prioritatea de trecere, depășirea sau trecerea la culoarea roșie a semaforului, dacă prin aceasta s-a produs un accident de circulație din care au
  • rezultat avarierea unui vehicul sau alta pagube materiale;
  • b) nerespectarea interdicției temporare de circulație instituite pe un anumit segment de drum public;
  • c) nerespectarea regulilor de circulație la trecerea unei coloane oficiale sau intercalarea într-o astfel de coloana;
  • d) circulația pe sens opus, cu excepția cazurilor în care se efectuează regulamentarmanevra de depășire.

9-20 puncte amendă

  • 1. conducerea pe drumurile publice a unui vehicul care nu corespunde din punct de vedere tehnic sau al cărui termen de valabilitate a inspecției tehnice periodice a expirat;
  • 2. conducere ape drumurile publice a unui vehicul fără a avea montată una dintre plăcuțele cu numărul de înmatriculare sau de înregistrare ori dacă plăcuțele cu numărul de înmatriculare sau de înregistrare nu sunt fixate în locurile special destinate;
  • 3. conducerea unui vehicul cu tracțiune animală neînregistrat;
  • 4. neefectuarea radierii vehiculelor din evidență, în cazurile și termenele prevăzute de lege;
  • 5. conducerea unui autovehicul destinat transportului public de persoane sau de mărfuri fără a deține atestatul profesional;
  • 6. neefectuarea verificării medicale periodice;
  • 7. neîndeplinirea de către medicul de familie a obligațiilor prevăzute la art. 22 alin. (6) în cazul implicării, cu vinovăție, a conducătorului de vehicul aflat în evidență să într-un accident de circulație în urmă căruia au rezultat numai pagube materiale;
  • 8. deținerea simultană a două permise de conducere naționale, dintre care unul eliberat de o autoritate competență străină;
  • 9. lipirea de afișe, inscripțîi sau înscrisuri pe indicatoare sau dispozitivele ce servesc la semnalizarea rutieră, inclusiv pe suporturile acestora;
  • 10. deținerea, montarea sau folosirea în circulația pe drumurile publice a mijloacelor speciale de avertizare sonoră sau luminoasă pe vehiculele care nu au acest drept;
  • 11. deținerea, montarea sau folosirea în circulația pe drumurile publice a dispozitivelor care perturbă funcționarea normală a dispozitivelor de măsurare a vitezei;
  • 12. folosirea nejustificată a mijloacelor speciale de avertizare luminoase sau sonore de către conducătorii autovehiculelor care au regim de circulație prioritară;
  • 13. nerespectarea semnalelor regulamentare ale agenților de cale ferată la trecerea la nivel;
  • 14. necomunicarea de către proprietarul sau utilizatorul unui vehicul, la solicitarea poliției rutiere, a identitățîi persoanei căreia i-a încredințat vehiculul spre a fi condus;
  • 15. neîndeplinirea obligațiilor ce îi revin conducătorului de vehicule care efectuează transport public de persoane sau de mărfuri;
  • 16. nerespectarea obligațiilor ce revin conducătorilor de vehicule cu tracțiune animală;
  • 17. nerespectarea dispozițiilor art. 74 privind circulăția pe autostrăzi;
  • 18. neîndeplinirea obligațiilor prevăzute la art. 79 alin. (2) în cazul implicării conducătorului de autovehicul într-un accident de circulație din care au rezultat numai pagube materiale;
  • 19. efectuarea transportului de mărfuri sau persoane cu autovehicule și remorci care circulă în baza autorizației pentru probe;
  • 20. conducerea unui autovehicul care circulă în baza autorizației pentru probe în afară județului sau a municipiului București în rază căruia își are sediul titularul autorizației;
  • 21. nerespectarea semnificației luminii roșii a dispozitivelor instalate pentru semnalizarea benzilor cu circulație reversibilă;
  • 22. săvârșirea de către conducătorii de vehicule sau pasagerii acestora de gesturi obscene, proferarea de injurii, adresarea de expresii jignitoare sau vulgare participanților la trafic;
  • 23. aruncarea, lăsarea ori abandonarea pe drumul public de obiecte, materiale, substanțe sau vehicule, după caz;
  • 24. nerespectarea regulilor privind remorcarea vehiculelor;
  • 25. neprezentarea, în mod nejustificat, în termenul stabilit la unitatea de poliție rutieră la care au fost invitate pentru soluționarea oricărei probleme legate de calitatea de participantla trafic sau de proprietar ori utilizator de vehicul;
  • 26. pătrunderea pe drumurile publice modernizate cu un vehicul care are pe roți sau pe caroserie noroi ce se depune pe partea carosabilă ori din care cad sau se scurg produse, substanțe sau materiale ce pun în pericol siguranță circulației;
  • 27. transportul copiilor în vârstă de până la 12 ani sau al animalelor pe locurile din față ale vehiculelor;
  • 28. conducerea autovehiculului cu masă maximă autorizată mai mare de 3,5 tone pe drumurile acoperite cu gheață, zăpadă sau polei, fără a avea montate pe roți lanțuri sau alte echipamente antiderapante omologate;
  • 29. neaplicarea, în partea din spate a unui vehicul înmatriculat într-un stat care nu este semnatar al Convenției asupra circulației rutiere, a semnului distinctiv al statului care a efectuat înmatricularea;
  • 30. staționarea neregulamentară pe drumurile publice în condiții de vizibilitate redusă;
  • 31. lovirea, deteriorarea sau ocolirea porților de gabarit instalate înaintea trecerii la nivel cu calea ferată;
  • 32. lovirea și/sau deteriorarea pasajelor superioare de pe drumurile publice, prin nerespectarea gabaritului de liberă trecere semnalizat corespunzător;
  • 33. montarea pe autovehicul a unui sistem antifurt sonor a cărui durata a semnalului depășește mai mult de un minut consecutiv, iar intensitatea semnalului depășește pragul fonic prevăzut de lege;
  • 34. neaplicarea, în partea din spate a autovehiculului care efectuează transport public de persoane sau de mărfuri, a indicatorului cu limitele de viteză admise pentru categoria din care face parte vehiculul condus;
  • 35. aplicarea tratamentelor chimice sau a foliilor pe parbriz, lunetă sau pe geamurile laterale, cu excepția celor omologate și/sau certificate de către autoritatea competență și care sunt marcate corespunzător;
  • 36. aplicarea de afișe, reclame publicitare, înscrisuri sau accesorii pe parbriz, lunetă sau geamurile laterale care restrâng sau estompează vizibilitatea sub limita legal admisă ori împiedică sau diminuează eficacitatea dispozitivelor de iluminare și semnalizare luminoasă ori citirea numărului de înmatriculare;
  • 37. încălcarea obligațiilor referitoare la circulația pe drumurile publice a vehiculelor care transporta produse sau mărfuri periculoase ori a vehiculelor cu masă și/sau gabaritul depășit;
  • 38. nerespectarea obligației de comunicare prevăzute la art. 80 sau comunicarea de date inexacte sau incomplete.

9-20 puncte amendă plus suspendarea exercitării dreptului de a conduce pentru o perioada de 90 de zile

  • a) conducerea sub influență băuturilor alcoolice, dacă fapta nu constituie, potrivit legii, infracțiune;
  • b) conducerea vehiculului cu defecțiuni grave la sistemul de frânare sau la mecanismul de direcție, constatate de poliția rutieră împreună cu specialiștii Registrului Auto Român;
  • c) neoprirea la trecerea la nivel cu calea ferată când barierele sau semibarierele sunt coborâte ori în curs de coborâre sau când semnalele cu lumini roșii și/sau sonore sunt în funcțiune;
  • d) nerespectarea dispozițiilor prevăzute la art. 35 alin.(3);
  • e) depășirea cu mai mult de 50 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv și pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate și verificate metrologic.

21-100 de puncte amendă următoarele fapte săvârșite de către persoane fizice sau juridice

  • 1. nesemnalizarea sau semnalizarea nerespunzatoare a drumului public sau a trecerilor la nivel cu calea ferată, conform standardelor în vigoare; neinlaturarea obstacolelor care împiedică vizibilitatatea conducătorilor de vehicule la trecerile la nivel cu calea ferată;
  • 2. neîndeplinirea obligațiilor de instalare a mijloacelor de semnalizare rutieră, precum și a dispozitivelor speciale de acest fel;
  • 3. nesemnalizarea sau semnalizarea necorespunzătoare, conform standardelor în vigoare, a obstacolelor sau lucrărilor aflate în zona drumului public;
  • 4. neasigurarea stării de viabilitate a părții carosabile potrivit standardelor în vigoare, precum și neluarea măsurilor de înlăturare a obstacolelor aflate pe partea carosabilă;
  • 5. amplasarea în zona drumului public de dispozitive care pot fi confundate cu indicatoarele ori instalațiile care servesc la semnalizarea rutieră ori realizarea de construcții sau instalații ori ceearea de alte obstacole de natură să le limiteze vizibilitatatea sau eficacitatatea;
  • 6. instituirea de restricții de circulăție pe drumurile publice fără autorizația administratorului drumului și avizul poliției rutiere;
  • 7. nerespectarea termenelor și condițiilor stabilite de administratorul drumului public și de poliția rutieră privind amplasarea și executarea de lucrări în zona drumului public;
  • 8. nerespectarea obligațiilor de către executant sau, după caz, beneficiar că, după terminarea lucrărilor în partea carosabilă, acosta-ment sau trotuar, să readucă drumul public cel puțin la starea inițială;
  • 9. neîndeplinirea obligațiilor ce le revin, potrivit normelor legale, în legătură cu vehiculele și conducătorii acestora;
  • 10. necomunicarea, în termen, la cererea poliției rutiere, a identitățîi persoanei căreia i-a încredințat vehiculul pentru a fi condus pe drumurile publice;
  • 11. lipsa dotărilor specifice obligatorii pentru admiterea și menținerea în circulație a vehiculelor;
  • 12. neasigurarea insotirii deplasării vehiculelor care efectuează transport de mărfuri sau produse periculoase, precum și a celor cu mase sau gabarite depășite;
  • 13. nerespectarea obligației de a echipa personalul de execuție a lucrărilor în zona drumului public cu echipamente de protecție-avertizare fluorescent-reflectorizant;
  • 14. amplasarea stațiilor mijloacelor de transport public de persoane fără avizul poliției rutiere;
  • 15. practicarea actelor de comerț pe trotuar, pe acostament sau pe partea carosabilă, iar în afară localităților, în zona de siguranță a drumului public;
  • 16. refuzul nejustificat de a înmatricula sau de a înregistra un vehicul ori de a elibera plăcuțele cu numărul de înmatriculare sau de înregistrare ori de a menționa în certificatul de înmatriculare datele de identificare a utilizatorului;
    17. neîndeplinirea, de către proprietarul sau deținătorul mandatat al vehiculului, a obligației de a solicită autorității competențe înscrierea în certificatul de înmatriculare sau de înregistrare a datelor de identificare a utilizatorului;
  • 18. neîndeplinirea obligațiilor ce revin organizatorilor întrecerilor autorizate de a lua toate măsurile necesare pentru desfășurarea în siguranță a acestora, precum și pentru protecția celorlalți participanți la trafic;
  • 19. neîndeplinirea obligației, de către autoritățile publice locale, de a efectua amenajări rutiere destinate circulației pietonilor, bicicliștilor, vehiculelor cu tracțiune animală și calmarii traficului, precum și nesemnalizarea sau semnalizarea necorespunzătoare a acestora;
  • 20. încredințarea unui vehicul destinat transportului public de persoane sau de mărfuri pentru a fi condus pe drumurile publice de către un conducător de autovehicul sau tramvai care nu are atestat profesional;
  • 21. dispunerea efectuării transportului de mărfuri și produse periculoase sau a vehiculelor cu masă și/sau gabaritul depășit fără autorizație specială emisă în condițiile legii ori pe alte trasee decât cele stabilite de autoritatea competență;
  • 22. neîndeplinirea obligației de înștiințare a poitiei rutiere de pe a cărei rază de competență pleacă transportul de mărfuri sau produse periculoase cu privire la traseul stabilit și localitatea de destinație;
  • 23. neîndeplinirea obligației de către autoritățile administrației publice locale de a amenaja drumuri laterale în condițiile art. 71 alin. (2);
  • 24. nerespectarea obligației administratorului drumului public sau autorității publice locale de a execută sau, după caz, de a desființa amenajările rutiere, în termenul stabilit împreună cu poliția rutieră ;
  • 25. punerea în aplicare a planurilor de urbanism generale, zonale sau de detaliu, fără că acestea să fie avizate în prealabil de către administratorul drumului public și poliția rutieră;
  • 26. încălcarea dispozițiilor legale privind efectuarea de modificări și completări în certificatul în certificatul de înmatriculare sau de înregistrare ori în cartea de identitate a vehiculului, precum și verificarea tehnică periodică a acestuia fără solicitarea prezentării de către proprietar a dovezii existenței asigurării de răspundere civilă pentru pagube produse terților prin accidente de autovehicule;
  • 27. neîndeplinirea obligației de întreținere a drumului public pe timp de iarnă, potrivit reglementărilor în vigoare;
  • 28. nerespectarea obligației de comunicare prevăzute la art .80 sau comunicarea de date inexacte ori incomplete.

sursa: agerpres.ro

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

ADMINISTRATIE

S-au scumpit lucrările pentru renovarea Palatului Principilor din Alba Iulia. Și contribuția de la bugetul local este mai mare

Publicat

Lucrările pentru renovarea Palatului Principilor Corp ”E” s-au scumpit, iar primăria actualizează documentația proiectului și o propune pentru aprobare în ședința Consiliului Local Alba Iulia de marți, 17 mai.

Dacă în 2017, la momentul semnării contractului de finanțare prin POR, suma era de 21.724.540,91 lei (inclusiv TVA) și apoi modificată la 23.119.229,19 lei (inclusiv TVA) în 2019, acum valoarea urcă la 27.500.000 lei (Inclusiv TVA).

Mai mare este și contribuția proprie în proiect a Municipiului Alba Iulia: 6.434.327,46 lei (față de valoarea inițială de 658.868,37 lei și cea modificată în 2019 la 2.053.556,65 lei). Aceasta reprezintă achitarea tuturor cheltuielilor neeligibile ale proiectului și contribuția de 2% din valoarea eligibilă a proiectului (421.313,45 lei), reprezentând cofinanțarea proiectului Conservarea, Restaurarea și Valorificarea durabilă a ansamblului Palatului Principilor din Alba Iulia – Centru Expozițional Corp Principal „E”.

Când ar putea fi deschis pentru vizitare un corp al Palatului Principilor

După ani de lucrări de restaurare, un corp al Palatului Princiar ar putea fi deschis pentru turiști, în toamna anului 2022. Potrivit primarului Pleșa, în corpul restaurat va funcționa un muzeu permanent, dar vor exista și spații pentru expoziții temporare. Mare parte din expoziții se vor axa pe viața principilor Transilvaniei.

Proiectul a fost depus pentru finanțare prin POR, în noiembrie 2016 și este în implementare pe baza contractului semnat în mai 2017.

În 2021 a fost actualizat devizul general și indicatorii tehnico-economici, iar acum se actualizează bugetul proiectului.

  • Valoare totală: 27.500.000 lei (Inclusiv TVA)
  • Valoare totală eligibilă: 21.065.672,54 lei
  • Valoarea eligibilă nerambursabilă din fonduri: 17.905.821,66 lei (85%)
  • Valoarea eligibilă nerambursabilă din buget național: 2.738.537,43 lei (13%)
  • Valoarea co-finanțării eligibile beneficiar: 421.313,45 lei (2%)
  • Valoare neeligibilă inclusiv TVA: 6.434.327,46 lei

Lucrări complexe pentru renovarea Palatului Principilor

Pentru restaurarea, consolidarea, conservarea și valorificarea durabilă a corpului principal al Palatului Principilor au fost derulate lucrări atât la interior, cât și la exterior.

Edificiul a fost ridicat în secolul al XV-lea şi este considerat de către specialiști cea mai importantă clădire administrativă din Transilvania.

Are, ca multe alte monumente din Cetatea Alba Iulia, o istorie îndelungată, legată de personalități și evenimente marcante din istoria Transilvaniei și chiar a Europei. Palatul din zilele noastre reprezintă aproximativ 2/3 din ceea ce a fost în epoca premodernă, când era reședința principilor Transilvaniei.

Chiar și astfel segmentat, Alba Iulia are în acest ansamblu un monument unic în Transilvania, care a constituit un model pentru clădirile Renașterii târzii ale provinciei.

Se vor crea produse culturale noi, prin diversificarea ofertelor de turism, alimentaţie şi cazare publică, prin faptul că va deveni un pol catalizator, de convergenţă şi atracţie pentru turişti.

Lucrările la Corpul E, inițial au fost inițial în valoare de 16,2 milioane de lei fără TVA și sunt executate de firma EURAS SRL Satu Mare, iar prima dată când licitația a fost atribuită, termenul de terminare a restaurării era anul 2020. Termenul de finalizare a lucrărilor s-a decalat din cauza săpăturilor arheologice și complexității lucrărilor de restaurare.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Internet gratis prin rețea WiFi în mai multe locații din municipiul Alba Iulia. Primăria a început procedura de achiziție

Publicat

alba iulia

Primăria Alba Iulia va beneficia de un voucher de 15.000 de euro, alocat de Comisia Europeană prin Agenția Executivă pentru Inovare și Rețele pentru promovarea conectivității la internet în comunitățile locale.

Banii vor fi folosiți pentru instalarea de echipamente pentru puncte de acces gratuit la internet prin WiFi în spații publice din municipiu.

Locațiile propuse sunt:

  • Palatul Principilor
  • Muzeul Principia
  • Centru Info Turistice
  • Piața Regina Maria
  • Parc Cetate
  • Sediu primărie
  • Direcția Programe
  • Direcția Venituri
  • Direcția Asistență Socială

Pentru realizarea rețelei de WiFi gratuit, primăria a demarat procedura de achiziție. Potrivit documentației, administrația locală va încheia contracte de instalare a punctelor de acces internet cu companii autorizate. Rețeaua și accesul la internet vor fi menținute cel puțin 36 de luni de la punerea în funcțiune.

Va fi instalată o rețea locală de date de bandă largă între punctele de internet WiFi. Vor avea acces la internet gratuit cetățeni, instituții, vizitatori și turiști în parcuri, piețe, clădiri publice.

Rețelele gratuite WiFi din Alba Iulia sunt asigurate de unele instituții sau operatori de internet, dar nu acoperă o arie suficientă raportată la nevoile comunității, inclusiv zone/clădiri municipale de interes sau nu pot asigura conexiuni de calitate pentru un număr semnificativ de utilizatori, potrivit sursei citate.

Astfel că se vor asigura conexiunile către puncte de rețea neincluse în grant prin implementarea locațiilor cu acces WiFi4EU, în completarea rețelei locale de date de bandă largă.

Conexiune proprie între sediul Primăriei și zona Cetate

Obiectul achiziției este realizarea unei conexiuni proprii, pe suport de fibră optică, de bandă largă, între sediul Primăriei Alba Iulia și zona Cetate.

Se urmărește ”identificarea celor mai bune opțiuni și proiectarea unei rețele de comunicații de date pe bandă largă pe suport fibră optică între sediul primăriei și zona Cetate – locațiile WiFi, stabilirea amplasării punctelor de acces WiFI, identificarea porțiunilor ce necesită canalizații îngropate, cele care vor folosi canalizații existente astfel încât să fie asigurate legăturile de date între sediu primărie și clădirile/spațiile municipale din zona Cetate (2,5 km)”.

Alte servicii incluse în documentație:

  • executare/instalare/testare rețea principală între sediu primăria și zona cetate – locațiile WiFi
  • instalarea rețelelor locale, de interior și punctelor de acces aferente
  • configurare, testare, punere în funcțiune rețea și puncte acces WiFI4EU; imolementare/configurare conexiuni existente (lunii închiriate)
  • promovare prin afișare (instalare panouri) și online a locațiilor funcționale
  • asigurare servicii internet de bandă largă
  • asigurare servicii mentenanță rețea și acces internet de bandă largă

Sunt considerate ca prioritare locațiile exterioare frecventate de cetățeni și turiști; rețeaua necesită, în sezon și la organizarea de evenimente, acoperire și trafic mare.

Rețeaua WiFI4EU este prevăzută să includă 8 puncte de acces de exterior și 3 puncte de acces interior; două locații sunt de rezervă, în cazul unor dificultăți de implementare în locațiile propuse.

Ofertanții vor considera un singur punct principal de control și acces rețea WiFi4EU la internet – sediul primăriei.

În prezent sunt conexiuni de date de bandă largă între sediul primăriei și o parte din locații (realizare cu linii de fibră optică închiriate).

Se recomandă ca echipamentele de acces wifi să asigure:

  • peste 200 de utilizatori simultani (recomandabil 500) pentru punct acces exterior și peste 100 utilizatori simultani pt punct acces interior.
  • bandă acces de cel puțin 150Mbps (recomandarea este de peste 200 Mbps, bandă simetrică)
  • fiecare punct de acces trebuie să poată fi utilizat simultan în bandă duală (2,5 Ghz-5Ghz)

Beneficiarul se asigură că accesul utilizatorilor finali la rețeaua WiFI4EU este gratuit, nu conține publicitate comercială, este furnizat fără reutilizarea datelor cu caracter personal în scopuri comerciale, este asigurat fără discriminare, se asigură buna funcționare a rețelei și se respectă condițiile de confidențialitate și protecție a datelor personale specifice serviciului

Prelucrarea în scopuri statistice sau analitice poate fi efectuată regulat pentru promovare, monitorizare sau îmbunătățirea funcționării rețelelor. Stocarea sau prelucrarea datelor cu caracter personal trebuie să fie anonimizată.

Valoarea totală estimată a achiziției este de 294.525 lei.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Festivalul de Teatru „Povești” Alba Iulia. PROGRAMUL de marți: Lebedele Sălbatice, De-aș fi Scufița Roșie și Anatomia unui clișeu

Publicat

Marți este a treia zi a Festivalului de Teatru ”Povești” de la Alba Iulia, cu un program variat de evenimente: spectacole pentru copii, lansare de carte și vernisaj de artă plastică, și mai multe spectacole de teatru.

Festivalul este organizat încă de la prima ediţie, în 2006, cu sprijinul financiar al Consiliului Județean Alba. La actuala ediţie, bugetul alocat a fost de 710.00 de lei, potrivit preşedintelui CJ Alba, Ion Dumitrel.

Preţul unui bilet porneşte de la 7 lei (pentru copii şi adolescenţi) şi ajunge la 28 de lei, pentru adulţi. Studenţii şi pensionarii vor plăti 14 lei pentru un bilet.

Vezi: 15 – 21 mai: Festivalul de Teatru ”Povești” de la Alba Iulia. Spectacole faine, pentru oameni mari și pentru cei mici. PROGRAMUL

Managerul Teatrului de Păpuşi „Prichindel”, Ioana Bogăţan, a spus că va fi o săptămână de teatru la Alba Iulia de care publicul trebuie să se bucure, cu peste 70 de evenimente.

Sunt multe oraşe care nu beneficiază de un astfel de eveniment. ‘Prichindel’ este singurul teatru pentru copii care organizează un festival şi cu piese destinate adulţilor.

Noi ne-am angajat la un festival mai mare pentru a suplini lipsa unui teatru dramatic şi a unei stagiuni (la Alba Iulia – n.r.). De asta am intervenit şi cu această secţiune pentru adulţi”, a explicat Ioana Bogăţan.

Program Festivalul Internațional de Teatru „POVEŞTI”- marți 17 mai

10:00 Lebedele Sălbatice, regia Mykahailo Urytskyi

Teatrul Municipal de Păpuși Guguță Chișinău

Spectacol de teatru pentru copii / 4+

Casa de Cultură a Studenților / 50 min.

11:00 De-aș fi Scufița Roșie, regia Geo Dinescu și Marin Fagu

Teatrul pentru Copii și Tineret Colibri Craiova

Spectacol muzical pentru copii / 3+

Casa de Cultură a Sindicatelor / 45 min.

11:00 Ținutul de vis al lui Kibuki

Kabaré Púpala Marionetas, Germania
Spectacol non-verbal pentru copii / 3+
Grădinița Dumbrava minunată Alba Iulia / 40 min.

12.00 Cafeaua cu tâlc

Conferinţă de presă

Art Cafe

12.30 Care dintre noi/ Which one of us,  de Chris Simion – Mercurian

Lansare de carte și conferință

Art Cafe / 30 min.

17:30 Noblețe, Rafinament și Stil – Regina Maria

 

Vernisaj expoziție de artă plastică realizată de UNATC I.L. Caragiale București

Curator și coordonator: prof.univ.dr. Ștefania Cenean

Foaier Casa de Cultură a Studenților / 30 min.

18:00 Anatomia unui clișeu, regia Chris Simion – Mercurian

Teatrul Stela Popescu București

Spectacol de teatru/ 16+

Casa de Cultură a Studenților / 1h 20 min.

20:00 Frumos e în septembrie la Veneția, regia Mariana Cămărășan

Teatrul Național I.L.Caragiale București,

ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București

Asociația GOONG București

Spectacol de teatru / 7+

Casa de Cultură a Sindicatelor / 1h 15 min.

Programul integral este disponibil pe site-ul Festivalului.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Comunicat: Cupa TRANSAVIA deschide sezonul competițional pe cel mai mare teren de golf din România, Theodora Golf Club

Publicat

Cea mai spectaculoasă destinație premium a golfului românesc, Theodora Golf Club, a deschis sezonul competițional. A găzduit, weekend-ul trecut, a XIV-a ediție a Cupei TRANSAVIA.

Terenul excepțional și condițiile competiționale deosebite au atras peste 100 de participanți care au  luptat pentru cele 27 de trofee și premii oferite în sistem de joc stableford pe 7 categorii de joc, plus 6 categorii speciale.

Startul turneului a avut loc sâmbătă, 14 mai 2022, la ora 9.00, iar festivitatea de premiere a celor mai buni jucători a avut loc în jurul orei 17.00. Jucătorii, oaspeții și suporterii au fost invitați apoi să participe la petrecerea organizată de echipa Theodora Golf Club.

„Cupa TRANSAVIA este deja o tradiție, un loc al fair-play-ului unde jucătorii se autodepășesc, o oportunitate de a întâlni vechi prieteni și de a lega noi prietenii. Cei 27 de jucători premiați au fost sărbătoriți la final de toți invitații, care s-au putut bucura de ambianța deosebită de la Theodora Golf Club, dublată de un meniu cu multe delicatese de pui de la TRANSAVIA și de o super-petrecere animată de Flavius și Linda Teodosiu și de Irvin Doomes”, spune Alina Ștefan, manager resort.

Pe lângă TRANSAVIA, buna-dispoziție a fost susținută de partenerii competiției: Autoworld Cluj, Corcova și Pepsi.

Competiții sportive până în octombrie, la Theodora Golf Club

Anul acesta, Theodora Golf Club va găzdui peste 10 de competiții sportive, până în luna octombrie inclusiv, oferind jucătorilor de golf oportunitatea de a se înscrie și participa la competiții variate, de un înalt standard sportiv.

Calendarul competițional este disponibil pe site-ul www.theodoragolfclub.ro.

În afara competițiilor de golf găzduite, Theodora Golf Club este locul perfect pentru relaxare, evenimente private sau corporate (team-buildinguri, întâlniri de afaceri), un prânz sau o cină deosebite. Vilele premium care răsfață cu spații generoase, facilitățile deosebite pentru evenimente, restaurantul și terasa The View, meniul savuros și ospitalitatea impecabilă a echipei impresionează toți oaspeții.

Resortul Theodora Golf Club Whole in One. Golf & More este de două ori câștigător al distincției BEST GOLF HOTEL decernată de International Hospitality Awards. Anul acesta, resortul a primit distincția Booking.com Traveller Review Award 2022, înregistrând 9,4 puncte din 10 posibile.

Resort cu teren de golf pe 56 hectare

Resortul Theodora Golf Club din localitatea Teleac, comuna Ciugud din județul Alba, pune la dispoziția oaspeților peste 62 ha în care sportul nobil, golful, și relaxarea se îmbină perfect. Terenul de golf ce se întinde pe 56 ha, cu 18 parcursuri în lungime totală de 6518 m, include și unul dintre cele mai lungi trasee din Europa: un par 6 de 735 m.

Celelalte 7 ha sunt ocupate de vilele resortului și alte facilități: 15 vile de lux cu 84 de camere de patru stele,  o sală de conferințe indoor de 150 de locuri, un pavilion outdoor pentru evenimente și o cameră panoramică ce oferă o priveliște spectaculoasă a întregului teren de golf, ideală pentru mese private sau pentru întâlniri de business mai restrânse, o  piscină exterioară pentru sezonul cald, club house-ul care înglobează un driving-range indoor, un pro-shop, vestiare, restaurantul The View, cu specific internațional à la carte și un Lounge Bar cu 160 de locuri în interior și cu 90 de locuri pe terasă.

Rafinamentul și ospitalitatea sunt dublate de natura care se dezvăluie cu măreție de-a lungul râului Mureș,  care înconjoară terenul de golf, și prin panorama Munții Apuseni care străjuiesc resort-ul, imprimând unicitate acestui loc ideal pentru vacanțe. Theodora Golf Club a primit de două ori distincția BEST GOLF HOTEL decernată de International Hospitality Awards.

Pentru mai multe informații, vizitați Theodora Golf Club.

Comunicat de presă

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax