Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

ANAF va participa la elaborarea proiectelor de legi cu caracter fiscal, de la sfârșitul lunii august. Alte măsuri organizatorice

Publicat

anafANAF va participa, începând cu sfârșitul lunii august, la elaborarea proiectelor de legi care privesc Codurile fiscal și de procedură, dar și a celor din domeniul taxelor și impozitelor, potrivit unei hotărâri de guvern publicate marți în Monitorul Oficial.

Documentul mai permite înființarea Direcției generale de executări silite cazuri speciale, structură fără personalitate juridică, având ca obiect în principal măsuri de executare silită dispuse de instanța în materie penală.

Aceeași structură se va ocupa și de valorificarea bunurilor sechestrate/confiscate în materie penală.

Printre alte măsuri organizatorice publicate în același document, se remarcă faptul că înalți funcționari publici din ANAF primesc 7 autoturisme, cu un consum maxim lunar de 400 litri carburant, iar Direcția generală antifraudă dispune de un număr de 483 autoturisme cu un consum maxim lunar de 500 litri combustibil.

sursa: hotnews.ro

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

AIUD

VIDEO ȘTIREA TA: La un pas de accident. Audi pe contrasens, pe autostrada A10, Sebeș-Aiud. Circula pe a doua bandă

Publicat

Un autoturism Audi a fost surprins în imagini, circulând pe contrasens, pe autostrada A10 Sebeș – Aiud – Turda. Incidentul s-a petrecut în zona Decea.

Șoferul pare ”rătăcit” pe sensul opus de mers, pe banda a doua.

Alți doi șoferi, care circulă regulamentar, reușesc să evite impactul, unul dintre ei imediat după ce trece de un camion pe prima bandă. Câteva secunde mai devreme și se putea petrece o tragedie.

Imaginile au fost surprinse joi, 4 august, pe direcția de mers Sebeș-Turda.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ce reguli trebuie să respecte șoferii atunci când transportă copii cu mașina și ce amenzi riscă cei care le încalcă

Publicat

Șoferii care vor să transporte copii cu mașina trebuie să se asigure că aceștia poartă centura de siguranță sau, dacă sunt mai mici de trei ani, că stau într-un scaun special, omologat, conform Codului Rutier.

În cazul în care aceste reguli nu sunt respectate, conducătorii auto riscă să fie sancționați cu amenzi cuprinse între 580 și 725 de lei. 

„Conducătorii de autovehicule având locuri prevăzute prin construcție cu centuri de siguranță au obligația să se asigure că, pe timpul conducerii vehiculului, minorii poartă centurile de siguranță sau sunt transportați numai în dispozitive de fixare în scaune pentru copii omologate, în condițiile prevăzute de regulament”, se precizează în Codul rutier.

De asemenea, șoferilor le este interzis să transporte copii în vârstă de până la 3 ani în autovehicule care nu sunt echipate cu sisteme de siguranță, cu excepția celor destinate transportului public de persoane, precum și a taxiurilor dacă în acestea din urmă ocupă orice alt loc decât cel de pe scaunul din față.

„Copiii cu vârsta de peste 3 ani, având o înălțime de până la 150 cm, pot fi transportați în autovehicule care nu sunt echipate cu sisteme de siguranță doar dacă ocupă, pe timpul transportului, orice alt loc decât cel de pe scaunul din față”, mai prevede Codul rutier.

Potrivit regulamentului de aplicare a Codului rutier, copiii cu o înălțime de până la 135 cm pot fi transportați în autovehicule echipate cu sisteme de siguranță pentru conducător și pasageri, doar dacă sunt fixați sau prinși cu ajutorul unui dispozitiv de fixare în scaun pentru copii instalat în autovehicul.

Măsura nu se aplică în cazul transportului în autovehicule destinate transportului public de persoane, precum și în taxi, dacă în acesta din urmă copilul ocupă orice alt loc decât cel de pe scaunul din față. Transportul copilului în vârstă de până la 3 ani, în acest caz, se realizează sub supravegherea unei persoane, alta decât conducătorul de autovehicul.

Copiii cu o înălțime de peste 135 cm pot fi transportați în autovehicule echipate cu sisteme de siguranță doar dacă poartă centuri de siguranță pentru adulți, reglate astfel încât să nu treacă peste zona gâtului sau feței, ori dacă sunt fixați sau prinși cu ajutorul unui dispozitiv de fixare în scaun pentru copii instalat în autovehicul.

Ce reprezintă dispozitivele de fixare în scaun pentru copii, cum sunt clasificate și cum se utilizează

Dispozitivul de fixare în scaun pentru copii reprezintă un ansamblu de componente capabil să fixeze un copil în poziția șezut sau culcat, care poate cuprinde o combinație de chingi ori elemente flexibile cu o cataramă de fixare, dispozitive de reglare, elemente de prindere și, în unele cazuri, un scaun suplimentar și/sau un scut pentru impact, ce poate fi ancorat la un autovehicul, ori un sistem constituit dintr-un dispozitiv parțial de fixare în scaun utilizat împreună cu centura de siguranță cu rol de prindere a copilului sau de fixare a dispozitivului, cum ar fi, fără a se limita la acestea, scaun de siguranță pentru copii, pernă de înălțare, care poate fi folosită împreună cu o centură de siguranță pentru adulți, portbebe-coșuleț pentru sugari, scaun pentru sugari, chingă de ghidare, precum și centură și sisteme de centuri pentru copii.

Dispozitivele de fixare în scaun pentru copii se clasifică în 5 grupe de masă:

a) grupa 0, pentru copii cu masa mai mică de 10 kg;

b) grupa 0+, pentru copii cu masa mai mică de 13 kg;

c) grupa I, pentru copii cu masa între 9 și 18 kg;

d) grupa II, pentru copii cu masa între 15 și 25 kg;

e) grupa III, pentru copii cu masa între 22 și 36 kg.

Dispozitivele de fixare în scaun pentru copii se împart în două clase:

a) o clasă integrală care cuprinde o combinație de chingi ori de elemente flexibile cu o cataramă de fixare, dispozitiv de reglare, elemente de prindere și, în unele cazuri, un scaun suplimentar și/sau un scut pentru protecție la impact, care poate fi ancorat prin propria să chingă integrală ori propriile sale chingi integrale;

b) o clasă neintegrală care poate cuprinde un dispozitiv parțial de fixare în scaun care, atunci când este utilizat împreună cu centura de siguranță a unui adult ce înconjoară corpul copilului sau fixează dispozitivul în care se află copilul, formează un sistem complet de fixare în scaun a copilului.

Dispozitivele de fixare în scaun pentru copii se utilizează în funcție de caracteristicile fizice ale copiilor în conformitate cu:

a) grupa de masă corespunzătoare pentru copii, în cazul dispozitivelor de fixare în scaun omologate potrivit standardelor prevăzute de Regulamentul 44/03 al Comisiei Economice pentru Europa a Organizației Națiunilor Unite sau Directiva (77/541/CEE) a Consiliului din 28 iunie 1977 privind apropierea legislațiilor statelor membre referitoare la centurile de siguranță și la sistemele de reținere ale autovehiculelor;

b) înălțimea și masa maximă a ocupantului căruia îi este destinat dispozitivul de fixare în scaun pentru copii, astfel cum este indicat de către producător, în cazul dispozitivelor de fixare în scaun omologate potrivit standardelor prevăzute de Regulamentul Comisiei Economice pentru Europa a Organizației Națiunilor Unite nr. 129 privind dispoziții uniforme referitoare la omologarea dispozitivelor de fixare pentru copii utilizate la bordul autovehiculelor.

Scaunele pentru copii se instalează pe locurile din spate ale autovehiculului, în conformitate cu instrucțiunile de montare furnizate de către producătorul acestuia, cum ar fi manual, prospect sau publicația electronică cu instrucțiuni care indică în ce mod și în care tipuri de autovehicule poate fi folosit sistemul în condiții de siguranță.

Prin excepție, anumite tipuri de scaune pentru copii care, potrivit instrucțiunilor producătorului, pot fi montate inclusiv pe locul din față destinat pasagerilor prin orientarea cu fața spre direcția opusă direcției normale de deplasare a autovehiculului, se instalează pe acest loc doar în situația în care conducătorul dezactivează airbagul frontal corespunzător locului, chiar și în cazul autovehiculului prevăzut cu un mecanism care detectează în mod automat prezența dispozitivului instalat și blochează declanșarea airbagului frontal corespunzător locului, sau dacă autovehiculul nu este echipat cu airbag frontal corespunzător locului.

Potrivit legii, se exceptează de la obligația de a fi fixat sau prins cu ajutorul unui dispozitiv de fixare în scaun pentru copii ori de a purta centura de siguranță pe timpul transportului copilul pentru care este eliberat un certificat medical de scutire pe motiv medical grav în care să fie menționată afecțiunea care contraindică purtarea acestor sisteme de siguranță.

Sancțiuni pentru nerespectarea obligațiilor privind transportul minorilor

În cazul nerespectării obligațiilor privind transportarea minorilor, conducătorii auto pot fi sancționați cu amenzi cuprinse între 580 și 725 de lei (4 sau 5 puncte-amendă).

De asemenea, șoferii prinși transportând copii fără să respecte prevederile legale în vigoare primesc și 3 puncte de penalizare.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

5 români au vrut să urce pe Mont Blanc în teniși și pantaloni scurți. Autoritățile cer garanții pentru „salvare și înmormântare”

Publicat

Alpiniștii care încearcă să ajungă pe cel mai înalt vârf din Alpi, Mont Blanc, pe un traseu popular din Franța, vor trebui să plătească o garanție de 15.000 de euro pentru a acoperi costurile în cazul în care trebuie să fie salvați sau, mai rău, dacă mor pe munte.

Primarul care cere acești bani a dat exemplul a cinci turiști români care au vrut să urce pe munte în pantaloni scurți și teniși, relatează The Guardian

Jean-Marc Peillex, primarul localității Saint-Gervais-les-Bains, de unde alpiniștii pot ajunge pe cel mai înalt vârf din Europa prin Ruta Goûter, a impus măsura după ce zeci de turiști au ignorat avertismentele când au urcat pe munte.

10.000 de euro ar acoperi costul operațiunii de salvare, iar 5.000 de euro pe cel al înmormântării.

Mont Blanc, cunoscut și sub denumirea La Dame Blanche este cel mai înalt vârf din Alpi și din Europa de Vest, situat pe granița dintre Franța și Italia, în apropiere de colțul celor trei frontiere ale celor două țări cu Elveția. Are o înălțime de 4809 metri.

Ghizii locali și-au suspendat operațiunile de pe traseul montan, care este accesibil alpiniștilor de orice nivel, la jumătatea lunii iulie, din cauza căderilor de pietre. Administrația locală a sfătuit oamenii să evite acest traseu, mai ales că un val de căldură intens și prelungit a făcut condițiile de pe munte mai periculoase.

Peillex a scris pe Twitter că zeci de „pseudo-alpinisti” au ignorat avertismentele. El a povestit că cinci turiști români au încercat să urce pe munte „purtând pantaloni scurți, teniși și pălării de paie” și că au fost întorși din drum de poliția montană.

„Oamenii vor să urce cu moartea în rucsac. Așadar, să anticipăm costul necesar pentru salvarea lor și pentru înmormântarea lor, pentru că este inacceptabil ca contribuabilii francezi să plătească factura”, a continuat edilul.

Vârful poate fi atins și pe poteca Ratti din Courmayeur, pe versantul italian al Mont Blancului, deși este mult mai puțin folosit. Totuși, Roberto Rota, primarul orașului Courmayeur, a spus că nu are de gând să restricționeze accesul.

„Muntele nu este o proprietate. Noi, în calitate de administratori, ne putem limita la a raporta condiții suboptime de-a lungul traseelor, dar să ceri o garanție pentru a urca pe munte este ceva suprarealist” a spus el.

Dezbaterea asupra siguranței pe traseele montane în această vară s-a intensificat pe fondul caniculei și după ce 11 persoane au murit când o masă uriașă de gheață s-a desprins dintr-un ghețar de pe partea de nord a Dolomiților italieni, la începutul lunii iulie. Primarii orașelor din jurul vârfului Marmolada au închis principalele puncte de acces din motive de siguranță, dar unii alpiniști au încercat să le ocolească.

Peste 100 de oameni au murit pe traseul Goûter în ultimii 20 de ani. Ghizii montani francezi, care și-au suspendat operațiunile până pe 15 august, au spus că au loc căderi de pietre „pe tot parcursul zilei și al nopții”.

sursa: theguardian.com, digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO-VIDEO: ”Concert” și spectacol de lumini cu 80 de camioane în Șanțurile Cetății Alba Carolina. Truck Tuning Art la Alba Iulia

Publicat

La Alba Iulia a început Truck Tuning Art 2022, a doua ediție a evenimentului ce promovează fenomentul truck tuning. Zeci de camioane personalizate, superbe, au făcut paradă prin oraș, vineri seara. 

Apoi s-au poziționat în Șanțurile Cetății Alba Carolina. Acestea pot fi observate de către cei care ajung în zonă.

Evenimentul reunește circa 80 de camioane, ale unor pasionați din domeniu.


Organizatorii au pregătit, pe lângă concurs, și concerte și surprize pentru cei care vin la Truck Tuning Art.

După lăsarea serii, camioanele au făcut show cu claxoane și lumini.

Program

Vineri – 5 august 

Ora 19.00 – turul Cetății  – tur al orașului cu camioane pe traseu – Soseaua de Centură – Ambient – Ampoi 1 – Centru – Casa de Cultură – intrare în Cetate pe strada Gemina.

Ora 20.00 – Poziționarea camioanelor

Ora 21.00 – Concert Air Horn

Sâmbătă – 6 august

Ora 10.00 – Deschiderea festivalului

Ora 11.00 – Prezentarea categoriilor de concurs și a premiilor

Ora 12.00 – Prezentarea camioanelor participante pe fiecare categorie de concurs și jurizarea acestora

Ora 19.00 – Piese inedite pe ritm de rock – Sergiu Onișor

Ora 20.00 – Luminița Pușcaș & Band

Ora 23.00 – Terminarea programului

Duminică  – 7 august

Ora 10.00 – Deschiderea festivalului

Ora 12.00 – Festivitatea de premiere a participantilor la categoriile de concurs

Ora 14.00 – premiul CEL MAI TARE DIN CETATE acordat celui mai votat camion de catre public și PREMIEREA VIZITATORILOR CARE AU VOTAT camioanele:

Locul 1 – 150 lt COMBUSTIBIL

Locul 2 – 100 lt COMBUSTIBIL

Locul 3 – macheta la scara a unui camion

Ora 17.00 – camioanele vor pleca din Cetate în coloana pe traseul strada Horea – OMV – Ampoi 3 – Șoseaua de Centură.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax