Actualitate
Angajați ai AJOFM din Alba se instruiesc în Italia: Stagiu de învățare pe fonduri europene pentru furnizarea unor servicii de ocupare a forței de muncă
Agenția Județeană de Ocupare a Forței de Muncă (AJOFM) Alba, structură a Serviciului Public de Ocupare (SPO) din România, derulează proiectul „Şomer ANtreprenor? Se poAte! – ŞANSA. Servicii publice pentru ocuparea şi inovarea forţei de muncă, consultanţă şi sprijin pentru SPO din Regiunile Centru si Vest, în dezvoltarea de servicii noi pentru promovarea antreprenoriatului”. Demersul are la bază un parteneriat format din beneficiarul finanțării cu organizații naționale și transnaționale: SC Tobimar Construct S.R.L. Alba Iulia, AJOFM Caraș-Severin, OMNIACOM – Consorzio Europeo per la Formazione Integrate- Italia, I.F.O.A.- Instituto Formazione Operatori Aziendali – Italia și Obiettivo Lavoro Spa-Italia.
O componentă importantă în cadrul proiectului o reprezintă acțiunile transnaționale denumite „intership“, organizate cu implicarea partenerilor din Italia, responsabili de identificarea celor mai reprezentative organizații publice și private implicate în furnizarea serviciilor de dezvoltare antreprenoriat și consiliere profesională, care-i vor primi pe participanții din România.
În perioada 16-22 martie 2014, se desfășoară în cadrul activității „Identificare, implementare și schimb de bune practici și expertiză în domeniul servicii de dezvoltare antreprenoriat și consiliere profesională cu SPO din state membre UE”, un stagiu de învățare în orașul Bologna.
La acestă acțiune participă 20 angajați din Agențiile de Ocupare a Forței de Muncă (AJOFM) din județele: Alba, Brașov, Mureș, Covasna, Harghita, Sibiu, Hunedoara, Arad, Timiș. Salariații AJOFM vor afla, pe parcursul internship-ului, care este evoluția serviciilor de ocupare a forței de muncă din Italia, ce rol are administrația publică locală pe piața muncii, se vor familiariza cu modele și metode moderne de antreprenoriat și vor vizita structura Serviciului Public de Ocupare din Padova.
În urma acestui stagiu de învățare, participanții vor completa „Fișa de Identificare Bune Practici”, instrument cadru inovator elaborat pentru abordarea unitară a procesului de identificare a bunelor practici. Informațiile obținute vor fi valorificate în replicarea de bune practici transnaționale în cadrul structurilor Serviciului Public de Ocupare din România, în domeniile : consultanță și asistență pentru începerea de activități independente sau initierea de afaceri și consiliere profesională.
Proiectul AJOFM Alba are ca scop creșterea capacității structurilor Serviciului Public de Ocupare (SPO) din regiunile Centru și Vest în furnizarea unor servicii de ocupare a forței de muncă de calitate, care să le apropie de instituțiile de profil din Uniunea Europeană. Demersul este co-finanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 „Investeşte în oameni!”, Domeniul major de intervenţie 4.1 „Intarirea capacitatii SPO pentru furnizarea serviciilor de ocupare “
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News