Connect with us
Advertisement

Economie

ANPC: Peste 2 milioane de facturi emise greșit la un furnizor de energie, stornate. Verificările continuă până în martie

Publicat

Peste 2 milioane de facturi emise de Electrica Furnizare au fost stornate, iar după controale la companii furnizoare de energie și gaz au fost date amenzi de peste 640.000 lei, anunță Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). Controalele vor continua până în martie.

Potrivit ANPC, Comandamentul pentru Energie – structură special creată de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), verifică modul în care unele companii furnizoare de energie electrică și gaze naturale au respectat legislația în vigoare și drepturile consumatorilor persoane fizice, dar și felul în care acestea au reacționat, ca urmare a controalelor ANPC întreprinse.

Citește Furnizorii de energie trebuie să refacă facturile eronate în termen de 15 zile. Ordonanța a fost publicată în Monitorul Oficial

Până în 18 ianuarie, comisarii ANPC au finalizat 94 de acțiuni de control, în întreaga țară. Alte 100 de verificări sunt în derulare.

Amenzi și facturi stornate

ANPC a anunțat că au fost aplicate sancțiuni contravenționale în valoare de 645.000 lei, la care s-au adăugat 4 propuneri de încetare a practicilor comerciale incorecte în raport cu consumatorii și măsura recalculării tuturor facturilor care nu respectă prevederile legii.

De exemplu, la operatorul economic Electrica Furnizare, prin procesul verbal de constatare a contravenției, s-au stornat 2.232.224 de facturi la care nu se cuprinseseră conceptele de compensare/plafonare de la 1.11.2021. Vor fi înlocuite cu facturi calculate conform normelor legale în vigoare, potrivit dcnews.ro.

Abateri constatate de către comisarii ANPC

Comisarii ANPC au constatat mai multe nereguli, printre care:

  • nu a fost aplicată plafonarea și compensarea prețurilor conform OUG118/2021 începând cu  01.11.2021
  • tabelul privind consumul energie electrică, de pe site-ul companiei nu cuprinde consumul zilnic de referință, inclusiv marja de 10%
  • informările privind compensarea facturilor de energie electrica și gaze naturale, transmise clienților, nu conțin elementele din care este compus prețul la care se aplică compensarea
  • nerestituirea la termen a avansului achitat la trecerea la alt furnizor,
  • nerespectarea termenului de răspuns la solicitarile petenților de încheiere a contractelor de furnizare pentru energie electrică și gaze naturale, punând consumatorii în situația de a nu cunoaște statusul contractului o perioadă de până la 60 de zile.
  • contractele emise nu conțin prețul serviciilor din prețul gazului, doar prețul total, astfel încât consumatorul nu poate verifica modalitatea de calcul al compensării acordate
  • diferențe de preț între 2 notificări privind prețul emis de operatorul economic unui consummator
  • împiedicarea, sub orice formă a comisarilor ANPC de a exercita atribuțiile de serviciu: nerespectarea termenului de răspuns;
  • procedură nesigură: operatorul economic nu s-a asigurat că notificările privind majorările de preț au fost primite de consumatori;
  • practică comercială incorectă: majorările succesive ale tarifelor nu au fost determinate de modificări legislative
  • furnizarea de energie electrică, fără licență
  • nerespectarea termenului de facturare și facturarea comasată pe două luni.

Comandamentul pentru Energie își continuă verificările până pe data de 31 martie 2022.

Ce pot face consumatorii care constată nereguli la facturi

În această perioadă, în cazul în care constată nereguli la facturile de energie electrică și gaze naturale, consumatorii pot depune o reclamație online sau în scris (prin poștă sau predare personală la sediile Comisariatelor Județene pentru Protecția Consumatorilor).

Pentru sesizări, ANPC a pus la dispoziția consumatorilor din toată țara un număr de telefon și o adresă de e-mail dedicate

  • telefon, cu tarif normal, 021.307.67.89, de luni-vineri, între orele 8.00-16.00
  • adresa de e-mail energie@anpc.ro

Până acum, ANPC a primit 112 sesizări pe e-mail și 200 prin telefon.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement