Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

APIA Alba: 30 mai, termen limită pentru depunerea cererii unice de plată pentru ajutor de la stat în sectorul zootehnic


Publicat

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) informează potenţialii beneficiari că până la data de 30 mai 2014 se depune cererea unică de plată pentru acordarea ajutoarelor naţionale tranzitorii în sectorul zootehnic la speciile bovine şi ovine/caprine, a ajutoarelor specifice pentru producătorii de lapte şi de carne de vită şi producătorii de lapte şi de carne de ovine/caprine din zonele defavorizate.

Ajutoarele naţionale tranzitorii (ANT), în sectorul zootehnic, la speciile bovine şi ovine/caprine se acordă producătorilor agricoli, persoane fizice sau juridice, care deţin, cresc şi exploatează animale de producţie, identificate şi înregistrate în sistemul naţional, pentru schemele decuplate de producţie în sectoarele lapte, carne şi ovine/caprine.

Vezi AICI programările pe localităţi pentru depunerea cererilor de către beneficiari.

Ajutoarele specifice pentru producătorii de lapte şi de carne de vită şi producătorii de lapte şi de carne de ovine/caprine din zonele defavorizate se acordă crescătorilor de bovine/ovine/caprine, având exploataţii localizate în zonele defavorizate din România, prevăzute in anexa 4A la Programul naţional de dezvoltare rurală 2007-2013, pentru următoarele categorii de animale:

– vaci de lapte;

– bivoliţe de lapte;

– taurine din rase de carne şi metişii acestora: tauri din rase de carne, vaci din rase de carne, vaci metise cu rase de carne, tineret mascul şi/sau femel din rase de carne şi/sau metişi cu rase de carne;

– femele ovine/caprine.

Cererea unică de plată se depune însoţită de următoarele documente:

Documente generale – indiferent de tipul schemei pentru care solicită ajutor specific:

– copie de pe cartea de identitate/buletinul de identitate/paşaport/certificatul de înregistrare la oficiul registrului comerţului/certificatului de înregistrare fiscală, după caz, precum şi copie de pe datele de identificare ale reprezentantului, respectiv carte de identitate/buletin de identitate/paşaport;

– copie de pe dovada de înregistrare a solicitantului în Registrul unic de identificare – RUI al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, numai pentru exploataţii noi;

– adeverinţă emisă, prin proceduri SNIIA, de către medicul veterinar cu competenţe în acest sens, care atestă că animalele pentru care se solicită ajutor au fost identificate în exploataţia propriea/altă exploataţie, că sunt înregistrate în RNE şi sunt cuprinse în Programul acţiunilor de supraveghere, prevenire, control şi eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor şi caprinelor, iar acţiunile prevăzute sunt efectuate la zi;

– copie de pe prima şi ultima pagină ale registrului individual al exploataţiei;

– document coordonate bancare.

Documente specifice fiecărei scheme, prevăzute la art 12-16 din OMADR 573/2014:

– copia de pe pașaportul fiecărui animal (vaci de lapte/bivoliţe de lapte/taurine) pentru care se solicită sprijin/copie de pe documentele care atestă ieşirile din exploataţie, dacă este cazul;

– copia de pe dovada de înregistrare a beneficiarilor în sistemul de administrare a cotelor de lapte, precum şi a cantităţilor de lapte livrate şi/sau vândute direct;

– adeverinţa prin care se recunoaşte statutul de crescător de bovine/ ovine/caprine al solicitantului, numai pentru ajutoarele naţionale tranzitorii;

– adeverinţa eliberată de asociaţia/agenţia acreditată pentru înfiinţarea şi menţinerea Registrului genealogic, prin care se recunoaşte statutul de crescător de bovine al solicitantului şi prin care se confirmă menţinerea animalelor în Registrul genealogic al rasei, numai pentru ajutoarele naţionale tranzitorii.

Pentru categoria taurine din rase de carne şi metişii lor:

– adeverinţa eliberată de Agenţia Naţională pentru Ameliorare şi Reproducţie în Zootehnie „Prof. Dr. G. K. Constantinescu”, prin structurile sale teritoriale;

– pentru vaca din rase de carne şi pentru taurul din rase de carne, copia certificatului de origine;

– pentru vaca metisă cu rasă de carne, copia buletinului de însămânţări artificiale al mamei sau a adeverinţei de montă naturală autorizată a mamei, pentru gestaţia din care provine vaca metisă, în care să se menţioneze codul tatălui, care trebuie să fie din rasă de carne;

– pentru tineretul din rase de carne şi/sau metişi cu rase de carne, copia certificatului de origine şi/sau copia buletinului de însămânţări artificiale/adeverinţei de montă naturală pe care să se menţioneze codul tatălui, care trebuie să fie din rasă de carne.

Condiţii de eligibilitate pentru ajutoarele naţionale tranzitorii (ANT), în sectorul zootehnic, la speciile bovine şi ovine/caprine:
1. Prima pentru Schema decuplată de producţie în sectorul lapte se acordă crescătorilor de bovine, care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:

– exploataţia de bovine să fie înregistrată în Registrul naţional al exploataţiilor (RNE) la data solicitării primei;

– solicitantul să fie înregistrat în sistemul de administrare a cotelor de lapte în anul de cotă 2013-2014;

– solicitantul să fi livrat şi/sau vândut direct o cantitate de minimum 3 tone de lapte în anul de cotă de referinţă 2012-2013.

Prima se acordă pe cantitatea de lapte produs şi înregistrat la livrări şi/sau vânzări directe în sistemul de administrare a cotelor de lapte în anul de cotă 2012-2013.

Pentru crescătorii de bovine nou-înregistraţi în sistemul de administrare a cotelor de lapte, în anul de cotă 2013-2014, prima se acordă solicitanţilor  care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:

– exploataţia de bovine să fie înregistrată în RNE la data solicitării primei;

solicitantul să fi livrat şi/sau vândut direct o cantitate de minimum 3 tone de lapte în anul de cotă 2013-2014.

2. Prima pentru Schema decuplată de producţie în sectorul carne se acordă crescătorilor de bovine, care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:

– deţin un efectiv minim de 3 capete bovine cu vârsta de minimum 16 luni la data de referinţă de 31 ianuarie 2013 înregistrate în RNE;

– exploataţia de bovine este înregistrată în RNE la data de referinţă 31 ianuarie 2013 şi la data solicitării primei.

Prima se acordă pentru minimum 3 capete bovine cu vârsta de minimum 16 luni, precum şi pentru tineretul bovin mascul şi/sau femel cu vârsta de minimum 7 luni, existent în exploataţie la data de referinţă.
Pentru exploataţiile de bovine înfiinţate în perioada 1 februarie 2013-17 aprilie 2014, prima se acordă solicitanţilor care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:

– deţin un efectiv minim de 3 capete bovine cu vârsta de minimum 16 luni la data de 17 aprilie 2014 înregistrate în RNE;

– exploataţia de bovine este înregistrată în RNE la data solicitării primei.

3. Prima pentru Schema decuplată de producţie în sectorul ovine/caprine se acordă crescătorilor de ovine/caprine pentru femelele de ovine şi/sau femelele de caprine identificate conform legislaţiei în domeniu care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:

– efectivul din exploataţie cu cod Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA) să fie de minimum 50 de capete de femele ovine/25 de capete de femele caprine, care au împlinit vârsta de minimum un an la data de 30 martie a anului în care se face solicitarea primei;

– efectivul de femele ovine/femele caprine pentru care se solicită prima să fie înscris în RNE la data solicitării primei;

– efectivul de femele ovine/femele caprine pentru care se solicită prima să fie menţinut în exploataţie la adresa/locaţia menţionată în cerere pe perioada de reţinere de 90 de zile de la data-limită de depunere a cererii de plată;

– să deţină registrul individual al exploataţiei în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 21/2004.

Condiţii de eligibilitate pentru ajutoarele specifice pentru producătorii de lapte şi de carne de vită şi producătorii de lapte şi de carne de ovine/caprine din zonele defavorizate:

1. Pentru categoria vaci de lapte, solicitanţii trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:

– să fie înregistraţi în sistemul de administrare a cotelor de lapte cu cotă de lapte pentru livrări şi/sau vânzări directe;

– să solicite ajutor specific pentru un număr cuprins între două şi 15 capete de vaci de lapte, inclusiv, pe beneficiar, la termenul-limită de depunere a cererilor; efectivul minim pentru care solicită ajutor trebuie să fie de două capete de vaci de lapte pe exploataţia cu cod primit de la ANSVSA;

– vacile de lapte din exploataţie pentru care beneficiarul solicită ajutor specific trebuie să fie identificate şi înregistrate în RNE;

– să deţină registrul individual al exploataţiei actualizat în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.760/2000;

– vacile de lapte pentru care se solicită ajutor specific trebuie menţinute, pe o perioadă de reţinere de 6 luni de la data-limită de depunere a cererii de plată, la adresa exploataţiei şi/sau locaţiei menţionate în cerere.

2. Pentru categoria bivoliţe, solicitanţii trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:

– să solicite ajutor specific pentru un efectiv de maximum 50 de capete de bivoliţe de lapte pe beneficiar;

– bivoliţele de lapte pentru care se solicită ajutor specific trebuie menţinute, pe o perioadă de reţinere de 6 luni de la data-limită de depunere a cererii de plată, la adresa exploataţiei şi/sau locaţiei menţionate în cerere;

– bivoliţele de lapte din exploataţie pentru care beneficiarul solicită ajutor specific trebuie să fie identificate şi înregistrate în RNE;

– să deţină registrul individual al exploataţiei actualizat în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.760/2000.

3. Pentru categoria taurine din rase de carne şi metişii lor, solicitanţii trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:

– să solicite ajutor specific pentru un efectiv total de animale de maximum 90 de capete pe beneficiar, constituit, după caz, din: vaci din rase de carne şi/sau vaci metise cu rase de carne, pentru care nu s-a beneficiat de ajutor specific pentru categoria vaci de lapte şi/sau tineret mascul şi/sau femel din rase de carne şi/sau metişi cu rase de carne; şi/sau tauri din rase de carne

– efectivul de animale pentru care se solicită ajutor specific trebuie să fie identificat şi înregistrat în RNE;

– să deţină registrul individual al exploataţiei actualizat în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.760/2000;

– să deţină documente oficiale care atestă rasa de carne/metişii din rasele de carne;

– să deţină documente care atestă ieşirile din efectiv, după caz;

– animalele pentru care se solicită ajutor specific trebuie să fie deţinute de beneficiar cel puţin o perioadă de 8 luni de la data intrării în exploataţie a acestora şi până în momentul ieşirii/până la data depunerii cererii, după caz, cu excepţia vacilor din rase de carne care trebuie menţinute, pe o perioadă de reţinere de 6 luni de la data-limită de depunere a cererii de plată, la adresa exploataţiei şi/sau locaţiei menţionată în cerere.
Pentru categoria taurine din rase de carne şi metişii lor, ajutorul specific se acordă:

o singură dată pentru categoria de vârstă a animalului, respectiv:
– pentru tineretul mascul care are vârsta de maximum 25 de luni, la data ieşirii din exploataţie cuprinsă în perioada 16 iulie 2013-30 mai 2014;
– pentru tineretul femel, până la prima fătare, dar nu mai târziu de vârsta de 32 de luni, la data ieşirii din exploataţie cuprinsă în perioada 16 iulie 2013-30 mai 2014;
– pentru tineretul mascul existent în exploataţie care are vârsta de maximum 25 de luni până la data de 30 mai 2014;
– pentru tineretul femel existent în exploataţie, până la prima fătare, dar nu mai târziu de vârsta de maximum 32 de luni, până la data de 30 mai 2014.

anual, pentru vaci din rase de carne şi pentru vaci metise cu rase de carne;

o singură dată în viaţă, pentru taurii din rase de carne din specia taurine.

4. Pentru categoria femele ovine/caprine, solicitanţii trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:

– să solicite ajutor specific pentru un efectiv cuprins între 50 şi 300 de capete de femele ovine/caprine, inclusiv, pe beneficiar, care au vârsta de minimum un an la data de 30 martie a anului de solicitare;

– efectivul de animale pentru care se solicită ajutor specific trebuie să fie identificat şi înregistrat în RNE la data depunerii cererii;

– să deţină registrul individual al exploataţiei completat în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 21/2004;

– femelele ovine/caprine pentru care se solicită ajutor specific trebuie să fie menţinute, pe o perioadă de reţinere de 100 de zile de la termenul-limită de depunere a cererilor de plată, la adresa exploataţiei şi/sau locaţiei menţionate în cerere.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ECONOMIE

Ajutoarele sociale și cele pentru șomaj vor crește etapizat. CCR a dat undă verde majorării Indicatorului Social de Referință

Publicat

somer fara bani pixabay free

Curtea Constituțională (CCR) a respins miercuri, cu majoritate de voturi, sesizarea PNL depusă împotriva legii care majorează Indicatorul Social de Referință (ISR) de la 500 de lei la 1.200 de lei în următorii trei ani, practic o creștere cu 140% a indicatorului în funcție de care sunt calculate ajutorul de șomaj și alte ajutoare sociale, au declarat pentru G4Media.ro surse din cadrul CCR.

Potrivit legii adoptate la jumătatea lunii octombrie de Parlament, majorarea ISR va fi una etapizată pe următorii trei ani: de la 1 ianuarie 2021 ISR crește la 780 de lei, din 2022 la 990 de lei, iar din 2023 la 1.200 de lei, după care se indexează cu inflația.

Impactul bugetar al creșterii într-un singur an era calculat de inițiatorul legii la 10,4 miliarde lei anual, sau 0,99 puncte procentuale din PIB (2019), în timp ce guvernul estima un impact bugetar anual de 856 milioane de lei lunar, adică peste 10 miliarde de lei anual.

Dat fiind că parlamentul a votat o creștere etapizată, impactul bugetar ar urma să fie de circa 0,4% din PIB, potrivit inițiatorului proiectului, deputatul ex-USR Adrian Dohotaru.

Proiectul, votat în plină criză economică provocată de pandemia de coronavirus, a trecut cu 167 voturi pentru și 91 împotrivă.

Propunerea legislativă, care modifică legea nr.76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forței de muncă, a fost inițiată de deputatul Adrian Dohotaru (plecat din USR) și a primit sprijinul PSD, Pro România și UDMR.

Guvernul a transmis un aviz negativ pentru proiectul de lege, arătând că inițiatorii nu prevăd sursa banilor necesari pentru creșterea ajutoarelor sociale.

Proiectul a fost adoptat pe fondul creșterii rapide a deficitului bugetar prognozat pentru 2020 și 2021, creștere provocată atât de consecințele pandemiei de Covid-19, cât și de creșterile de pensii, alocații și salarii în mediul public.

Liberalii au atacat la Curtea Constituțională și acest act normativ, susţinând că aceasta nu respectă reglementările de tehnică normativă în sensul în care reglementarea este impredictibilă şi contradictorie. Astfel, ei au afirmat că este încălcat principiul securităţii juridice.

Articol complet pe G4Media.ro

Foto: Pixabay

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Comunicat de presă Ioan Lazăr, PRO România: Miau-miorlau, săracu’ PSD! (P)

Publicat

Pierderea influenței politice a lui Hava a avut efecte devastatoare pentru conducerea PSD Alba, în special pentru Ioan Dîrzu și Bogdan Medrea. La scurt timp după ce Hava și “săracu” Paul au pierdut alegerile la Alba Iulia, a picat și groparul PSD – Ioan Dîrzu. El a fost unul dintre cei mai buni executanți al ordinelor lui Mircea Hava, de multe ori chiar mai obedient decât “săracu’” Paul sau Ion Dumitrel.

Europarlamentarii FSN Hava și Negrescu s-au hotărât să îl înlocuiască pe Dîrzu (rotirea cadrelor i se spunea în vechiul PCR) cu altul mai slugarnic în persoana lui Tuhuț. Tot ei au mai plănuit o combinație de majoritate PDL-PSD (pentru a reîntregi FSN-ul de altădată) în Consiliul Local Alba Iulia, în care “săracu’ Medrea” era viceprimar. Vise!!! Trezit brusc din somn, săracu Medrea și-a ascuțit limba și dinții asemenea lupului din scufița roșie, încercând să latre la adversarii politici. Nu a fost singurul lătrău din “biroul de presă“ al PSD. Numai că lătratul lor semăna mai mult cu un mieunat.

Miaau-Miaau! Lazăr și-a urmat șeful de partid din 1994 până în ziua de azi și nu l-a trădat așa cum am făcut noi cu ai noștri.

Miaau-Miaau! Lazăr a făcut alianță cu partidul lui Ponta și la locale nu a fost de acord să îl susținem pe Bogdan. Iar șeful nostru și-a angajat toate rudele în instituțiile de stat din Alba.

Miaau-Miaau! Lazăr a fost electrician cu șurubelniță și patent, iar “tăurașul” nostru a montat vaci cu mănușa și îl doare la seringă de agricultura județului Alba.

Miaaau-Miaaau! Tuhuț a înșelat electoratul din Ciuruleasa, iar acum a primit o pălărie prea mare pentru el.

Dragi tovarăși din conducerea PSD Alba, nu mai dezinformați și mințiți electoratul de bună credință din PSD pentru că s-ar putea să nu mai faceți nici măcar pragul electoral la nivelul județului. De oamenii buni și profesioniști v-ați scăpat: Damian, Breaz, Hălălai, Beleiu și lista este atât de lungă…

În ceea ce mă privește: nu am pretenția că sunt un mare orator, academician sau mare om politic. Sunt un om simplu, fost sportiv, fost electrician, jurist, antreprenor și fermier, fără afaceri cu statul, nu fac blaturi și combinații politice, țin foarte mult la oamenii mei, lupt pentru salvarea satului românesc, a agriculturii și pentru interesele locuitorilor județului Alba. HAM-HAM-HAM!

Ioan LAZĂR

Comandat de partidul PRO România – Filiala Alba – cod unic mandatar financiar 11200008 – executat de SC INDEPENDENT SRL – portal: https://alba24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Avocatul Poporului solicită Ministerului Educației să ia în considerare redeschiderea școlilor, conform recomandărilor OMS

Publicat

sala clasa liceu examen

Avocatul Poporului solicită Ministerului Educației să ia în considerare redeschiderea școlilor și să suspende educația online, la fel ca alte țări europene.

Avocatul Poporului a avertizat că “poate fi reținută o posibilă încălcare a drepturilor” reglementate de Constituție, respectiv “dreptul la învățătură”, și a cerut verificarea situației, precum și mai multe date cu privire la numărul de profesori care au cerut și primit laptopuri, potrivit edupedu.ro.

Școlile sunt închise în toată țara din 9 noiembrie, pentru cel puțin 30 de zile.

Într-o adresă trimisă de pe 10 noiembrie Ministerului Educației și semnată de adjunctul Avocatului Poporului, Molnar Zsolt, acesta anunță că “doamna Renate Weber – Avocat al Poporului a aprobat sesizarea din oficiu în legătură cu asigurarea, la cererea cadrelor didactice, a dispozitivelor necesare realizării activităților e-learning”.

De asemenea, citează un studiu realizat de FSE Spiru Haret potrivit căruia aproape 42% dintre profesorii respondenți au susținut că nu au primit un laptop sau o tabletă, deși legislația prevede că Ministerul Educației și Cercetării asigură infrastructura necesară.

Avocatul Poporului solicită ”verificarea și examinarea situației descrise”, ”numărul de cereri formulate de cadrele didactice pentru obținerea dispozitivelor – laptop/tabletă – esențiale pentru desfășurarea activității e-learning” și ”situația referitoare la predarea/primirea acestor dispozitive de către cadrele didactice”.

Ulterior, pe 20 noiembrie 2020, Avocatul Poporului a revenit cu o nouă adresă la Ministerul Educației și a cerut instituției să ia în considerare redeschiderea școlilor, scrie ziarul de limbă maghiară Maszol.ro, care îl citează pe adjunctul Avocatului Poporului, Molnar Zsolt.

În această nouă adresă trimisă secretarului de stat responsabil cu învățământul preuniversitar, Sorin Ion, adjunctul Avocatului Poporului susține că suspendarea tuturor cursurilor față în față este o măsură care contrazice recomandarea Organizației Mondiale a Sănătății (OMS) și care va avea consecințe imprevizibile asupra inegalităților în accesul la educația online, relatează Maszol.ro.

sursă: edupedu.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Peste 170 de persoane amendate în Alba pentru nerespectarea interdicțiilor privind deplasarea sau măsurilor de protecție

Publicat

Polițiștii din Alba au amendat, în ultimele 24 de ore, 177 de persoane care nu au respectat măsurile de protecție individuală sau nu au respectat interdicțiile privind deplasarea. Valoarea totală a amenzilor a fost de peste 4.500 lei.

Inspectoratul de Poliție Județean Alba a continuat activitățile de verificare a modului în care se respectă prevederile Legii nr 55 din 2020, privind unele măsuri pentru prevenirea și combatere a prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.  Au continuat și controalele pe timp de noapte și s-a acționat în filtre amplasate la intrarea în/ ieșirea din cele 6 localități carantinate.

Sub coordonarea Instituției Prefectului, au fost desfășurate în sistem integrat, noi acțiuni de verificare cu privire la respectarea măsurilor impuse în contextul stării de alertă, scopul vizat fiind prevenirea răspândirii virusului Covid 19, transmite IPJ Alba, într-un comunicat de presă.

În ultimele 24 de ore, la activitățile desfășurate au participat 226 de polițiști și polițiști locali, alături de lucrători din alte instituții cu atribuții în domeniul verificări modului de respectare a normelor de prevenire a răspândirii noului coronavirus și au fost controlate 49 de societăți comerciale/ persoane fizice autorizate, 376 de mijloace de transport, din care 68 mijloace de transport în comun și au fost legitimate 7.831 de persoane.

Echipele de control au depistat și sancționat 94 de persoane care nu au respectat măsurile de protecție individuală și 83 care nu au respectat interdicțiile privind deplasarea.

Valoarea totală a sancțiunilor aplicate a fost de 4.550 lei.

În filtrele constituite la intrările / ieșirile celor 6 localități carantinate (Alba Iulia, Sebeș, Blaj, Cugir, Abrud și Ciugud) precum și pe raza acestora au acționat 159 de forțe de ordine care au controlat 4.142 de persoane și 3.207 de autovehicule.

Au fost depistate și sancționate 89 de persoane care nu au putut justifica motivul deplasării, în conformitate cu noile restricții de circulație.

În intervalul orar 06,00 – 22,00, în interiorul zonei carantinate, se poate circula doar în anumite situații prevăzute de actul normativ, printre care deplasarea în interes profesional, deplasarea pentru asigurarea de bunuri de strictă necesitate, pentru asistență medicală care nu poate fi amânată sau nu se poate realiza de la distanță, deplasarea în scopul donării de sânge, în scop umanitar sau de voluntariat, pentru îngrijirea sau administrarea unei proprietății sau pentru alte motive justificate cum ar fi îngrijirea copiilor, a vârstnicilor, a persoanelor bolnave ori în caz de deces al unui membru de familie.

În intervalul orar 22,00 – 06,00 este permisă circulația persoanelor numai în interes profesional, pentru asistență medicală care nu poate fi amânată sau realizată de la distanță, respectiv pentru deplasări scurte, în apropierea locuinței, legate de activitatea fizică a persoanelor sau pentru nevoile animalelor de companie.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate