Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

APIA: Măsuri excepţionale pentru producătorii de fructe. Cum pot beneficia pomicultorii de sprijin financiar


Publicat

apia alba iulia

apia alba iulia 1Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) anunță măsuri excepționale cu caracter temporar pentru producătorii din sectorul fructe, prin Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale – OMADR nr.243/2017, pentru retragerea de pe piaţă în vederea distribuirii gratuite.

Beneficiarii măsurii excepţionale pot fi organizaţiile de producători din sectorul fructelor, recunoscute în conformitate cu art.154 din Regulamentul (UE) nr.1308/2013 al Parlamentului European și al Consiliului (…) cu completările ulterioare, precum și producătorii de fructe care nu sunt membri ai acestor organizații.

Sunt eligibile următoarele produse din sectorul fructelor destinate consumului în stare proaspătă:

  • merele clasificate la codul NC 0808 10;
  • perele clasificate la codul NC 0808 30;
  • prunele clasificate la codul NC 0809 40 05;
  • piersicile și nectarinele încadrate la codul NC 0809 30;
  • cireșele clasificate la codul NC 0809 29 00.

Beneficiarii produselor retrase sunt persoanele cărora li se asigură asistența specializată de către destinatarii prevăzuți la art. 411 alin.(3) din OMADR nr.694/2008 privind condițiile de recunoaștere a organizațiilor de producători și a grupurilor de producători recunoscute preliminar în sectorul fructe și legume (…) cu modificările și completările ulterioare, și care beneficiază de aceste cantități suplimentar față de cantitățile din aceste produse pe care destinatarii le achiziționează în mod obișnuit.

Cantitățile de produse retrase sunt distribuite gratuit către:

  • asociații sau fundații care furnizează servicii sociale pentru diverse categorii de persoane aflate în risc de excluziune socială și asigură masa beneficiarilor și/sau derulează activități de preparare și distribuire de hrana și ajutoare alimentare;
  • unități penitenciare, școli, instituții publice de educație și tabere de vacanță pentru copii, precum și către instituții/unități/centre publice de asistență socială, spitale, care beneficiază de aceste cantități suplimentar față de cantitățile pe care le achiziționează în mod obișnuit din aceste produse.
  • Cantitatea eligibilă pentru sprijinul financiar excepțional este de maximum 500 g/săptămână pentru o persoană, distribuirea fiind făcută cel puțin o dată pe săptâmână.

Destinatarii trebuie:

  • să respecte normele prevăzute de Reg. (UE) nr.1308/2013 al Parlamentului European și al Consiliului (…) cu completările ulterioare, precum și pe cele emise în temeiul acestuia;
  • să țină o contabilitate a stocurilor separată în cazul operațiunilor respective;
  • să se supună controalelor prevăzute de dreptul Uniunii Europene și
  • să prezinte documentele justificative privind destinația finală a fiecărui produs în cauză, sub forma unui certificat de recepție sau a unui document echivalent care să ateste preluarea, de către o terță parte, a produselor retrase, în vederea distribuirii lor gratuite.

Producătorii interesaţi depun la Centrele judeţene APIA o notificare cu privire la intenţia de retragere de la comercializare a unor cantităţi de produse. Notificarea este verificată la nivelul Centrului judeţean în ceea ce priveşte conformitatea, eligibilitatea solicitantului şi a produselor, corelaţia cu datele înregistrate în IACS.

Formularistica este prevăzută în anexele 1 și 2, ce fac parte integrantă din OMADR mai sus menționat.

Producătorul este contactat de inspectorii APIA pentru a stabili programul operaţiunilor de retragere deoarece acestea trebuie să se desfăşoare sub monitorizarea APIA pentru a fi eligibile (control de nivel I).

În termen de 30 de zile de la finalizarea operaţiunilor, producătorii depun la centrele judeţene APIA cererea de plată. Se realizează apoi controalele de nivel II şi dosarele de plată sunt trimise la APIA Central unde are loc verificarea administrativă şi plata sprijinului financiar.

Agenția va monitoriza zilnic cantităţile de produse care fac obiectul măsurii retragerii de pe piată şi va sista aplicarea acestei măsuri la data epuizarii cantității alocate României.

Stabilirea valorii sprijinului financiar se face pe baza cuantumurilor maxime stabilite prin Anexa II la R. (CE) 2017/1165.

Produs – Sprijin maxim (euro/100 kg) Distribuire gratuită

  • Mere – 16,98
  • Piersici şi nectarine – 26,90
  • Pere – 23,85
  • Prune – 34,00
  • Cireşe – 48,14

Costurile de transport (Anexa nr. IV la R (CE) nr. 2017/892)

Distanţa între locul de retragere şi locul de livrare – Costuri transport (euro/to) (Supliment pentru transportul refrigerat 8,5 euro/to)

  • Mai puţin de 25 km – 18,20
  • Între 25 şi 200 km – 41,40
  • Între 200 şi 350 km – 54,30
  • Între 350 şi 500 km – 72,60
  • Între 500 şi 750 km – 95,30
  • 750 km sau mai mult – 108,30

Costurile de sortare şi ambalare pentru produsele retrase de pe piaţă în scopul distribuirii gratuite (Anexa nr. V la R (CE) nr. 2017/892)

Produs – Costuri de sortare şi ambalare (EUR/tonă)

  • Mere – 187,7
  • Pere – 159,6
  • Piersici – 175,10
  • Nectarine – 205,80
  • Alte produse – 201,1

Pentru conversia în lei se foloseşte cursul de schimb al BCE din ultima zi a lunii anterioare celei în care a avut loc operaţiunea de retragere de la comercializare.

sursa: apia.org.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

8 mai: Ziua Mondială a Crucii Roșii. Misiunile voluntarilor organizației, pentru susținerea persoanelor afectate de COVID

Publicat

Sâmbătă, 8 mai, este sărbătorită Ziua Mondială a Crucii Roșii și a Semilunii Roșii. Această zi este dedicată personalului și voluntarilor Mișcării Internaționale a Crucii Roșii și Semilunii Roșii care intervin și susțin persoanele afectate de COVID-19, care, cu responsabilitate și dăruire duc la îndeplinire misiunea organizației, acțiuni ce sunt „de neoprit”.

În România, de la începutul pandemiei COVID-19, personalul și voluntarii Crucii Roșii Române au fost permanent în acțiune, asumându-și riscul îmbolnăvirii, pentru a oferi asistență umanitară și  servicii socio-medicale celor în nevoie.

Totodată, pentru a ajuta comunitățile să se pregătească, au diseminat  informații esențiale pentru prevenirea și limitarea răspândirii virusului, au sprijinit persoanele izolate la domiciliu cu alimente esențiale și produse de igienă, au oferit sprijin psihosocial persoanelor vulnerabile și în carantină, au monitorizat telefonic persoanele izolate.

Prin implicarea a sute de donatori și parteneri din întreaga țară, personalul și voluntarii Crucii Roșii Române au reușit să sprijine unitățile medicale și instituțiile angajate în combaterea pandemiei cu echipamente medicale și de protecție în valoare de peste 9 milioane de euro, transmit reprezentanții organizației.

„În ultimul an, COVID-19 a adus multă incertitudine și a perturbat viața românilor. Acest lucru s-a reflectat mai ales asupra persoanelor care erau deja afectate de sărăcie și izolare socială. Dar un lucru nu s-a schimbat: sprijinul oferit de voluntarii și personalul Crucii Roșii Române. Oamenii de Cruce Roșie au fost în comunități în fiecare zi, ajutând familiile afectate cu pachete cu alimente și produse de igienă sau oferind informații despre importanța prevenirii răspândirii virusului. Timp de un an ei ne-au demonstrat că angajamentul lor nu se clatină niciodată, iar compasiunea lor nu are limite”, a declarat Ioan Silviu Lefter, director general Crucea Roșie Română.

Mișcarea Internațională este alcătuită din 192 de Societăți Naționale de Cruce Roșie și Semilună Roșie, cu 160.000 de filiale locale și aproximativ 14 milioane de voluntari în întreaga lume. Este estimat că unul din 636 de locuitori ai planetei este voluntar al Crucii Roșii sau al Semilunii Roșii.

Împreună, Crucea Roșie și Semiluna Roșie au ajuns la 650,5 milioane de persoane cu activități de promovare a sănătății și a măsurilor de igienă – adică 1 din 12 persoane, au desfășurat lucrări de alimentare cu apă și salubrizare pentru 106,2 milioane de oameni (adică 1 din 72 de persoane), au acordat asistență alimentară sau în natură pentru aproximativ 79 de milioane de persoane (1 din 97 de persoane) și mai mult de un milion de persoane au fost conectate cu familiile lor prin apeluri telefonice sau video, mesaje scrise sau verbale.

Președintele Federației Internaționale a Societăților de Cruce Roșie și Semilună Roșie (IFRC), dl. Francesco Rocca declarat cu ocazia zilei de 8 mai: „Există multe provocări globale serioase de abordat, cum ar fi COVID-19, criza climatică și sprijinul pentru migranți. Dar astăzi avem aproximativ 14 milioane de motive pentru a sărbători: voluntarii noștri de neoprit.

Fiecare act individual de bunătate și sprijin contează – indiferent de cât de mic poate părea. Această acțiune locală colectivă are un impact global masiv în fiecare zi”.

La rândul său, Peter Maurer, președintele Comitetului Internațional al Crucii Roșii (CICR), a declarat: „Personalul și voluntarii Crucii Roșii și Semilunii Roșii se află în prima linie a fiecărei crize, uneori riscându-și propria siguranță. Ei lucrează neîncetat, cu și pentru comunități, pentru a preveni și a atenua suferința umană în cele mai grave situații, în conflicte armate, dezastre și alte crize umanitare. Ziua Mondială a Crucii Roșii și a Semilunii Roșii este ocazia noastră de a le aduce tribut, ei fac o schimbare în toată lumea în fiecare zi și se asigură că nimeni nu rămâne în urmă”.

Societatea Națională de Cruce Roșie din România este o organizație umanitară membră a Mișcării Internaționale de Cruce Roșie și Semilună Roșie, auxiliară a autorității publice și abilitată prin lege să asigure asistență umanitară în caz de dezastre și să vină în sprijinul persoanelor vulnerabile, serviciile fiind acordate voluntar, imparțial și neutru.

Organizația contribuie, prin programele desfășurate, la prevenirea și alinarea suferinței sub toate formele, protejează sănătatea și viața, promovează respectul față de demnitatea umană, fără nicio discriminare bazată pe naționalitate, rasă, sex, religie, vârstă, apartenență socială sau politică. Umanitate, Imparțialitate, Neutralitate, Independență, Voluntariat, Unitate și Universalitate sunt principiile fundamentale ale  Crucii Roșii Române care stau la baza tuturor  acțiunilor sale.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Declarația unică: 25 mai, termen final pentru depunerea formularului 212. Detalii pentru contribuabili

Publicat

Administrația Județeană a Finanțelor Publice (AJFP) Alba amintește persoanelor care obțin venituri pentru care impozitul nu se reține la sursă şi/sau care datorează contribuţii sociale, că termenul până la care pot depune Declaraţia Unică (formular 212) este data de 25 mai 2021.

Formularul se poate depune:

– prin mijloace electronice de transmitere la distanţă:

  • prin intermediul serviciului „Spaţiul Privat Virtual”, accesând website-ul   www.anaf.ro, secţiunea „Depunere declaraţie unică şi alte formulare SPV-PF”
  • prin intermediul portalului e-guvernare, prin utilizarea unui certificat digital calificat

– în format hârtie, la registratura organului fiscal competent sau prin poştă cu confirmare de primire

În contextul pandemic actual, pentru siguranţa publică şi combaterea răspândirii virusului SARS-CoV-2, ANAF recomandă utilizarea preponderentă a serviciilor electronice:

– depunerea declaraţiei prin mijloacele electronice de transmitere la distanţă menţionate anterior;

– în cazul în care persoanele nu sunt înrolate în „Spaţiul Privat Virtual”, se recomandă ca înregistrarea în această aplicaţie să se facă la distanţă:

  • prin serviciul „Identificare Vizuală Online (sistem video)”, accesibil ca opţiune la „Tipul de aprobare” din cadrul paginii care trebuie completată în vederea înregistrării persoanelor fizice, cu parolă, în SPV (pentru înregistrare se accesează www.anaf.ro/Inregistrare în Spațiul privat virtual/Înregistrare utilizatori persoane fizice și juridice/PersoaneFizice/Înregistrare cu parolă), serviciu prin care se aprobă accesul la aplicaţie în urma unei verificări video cu contribuabilii, la o dată programată anterior de solicitanţi;
  • prin verificarea numărului unei decizii/altui document emis de ANAF (lista documentelor ce pot fi utilizate pentru înregistrare poate fi accesată de pe pagina care trebuie completată în vederea înregistrării în SPV (https://www.anaf.ro/InregPersFizicePublic/formularInregistrare.jsp)

De asemenea, contribuabilii pot obține telefonic informații din domeniul fiscal apelând CALL-CENTER, la numărul de telefon 031.403.91.60 sau pot adresa întrebări în scris pe Formularul de contact disponibil pe site-ul www.anaf.ro.

În condiţiile în care nu pot fi utilizate serviciile online și metodele de comunicare la distanţă, contribuabilii:

  • pot accesa, la sediile organului fiscal, calculatoare puse la dispoziţia acestora, pentru înrolarea în SPV, completarea şi transmiterea Declaraţiei Unice;
  • cei care au domiciliu într-o localitate în care nu există o unitate teritorială ANAF pot beneficia de îndrumare şi asistenţă privind completarea Declaraţiei Unice pe suport hârtie sau în formă electronică, înregistrarea în „Spaţiu Privat Virtual”, transmiterea Declaraţiei Unice prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, de la funcţionarii din cadrul primăriilor în colaborare cu inspectorii desemnaţi din cadrul organelor fiscale. Listele cu persoanele desemnate pentru acordarea asistenţei, atât din cadrul primăriilor, cât şi din cadrul organelor fiscale, pot fi vizualizate pe site-ul www.anaf.ro/Asistenţă contribuabili/Servicii oferite contribuabililor/Campania depunere Declaraţie Unică 2021;
  • pot adresa întrebări la Ghişeele Unice de la sediile ANAF;
  • pot accesa serviciul „Programări on-line” (www.anaf.ro/Servicii electronice/Programări online), prin intermediul căruia, la o dată programată, pot avea o întrevedere cu inspectorii fiscali, la sediul unității fiscale, pentru clarificarea problemelor cu care se confruntă.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

SONDAJ INSOMAR: Pe cine ar prefera românii PREȘEDINTE dacă duminica viitoare ar fi alegeri

Publicat

Potrivit unui sondaj realizat de INSOMAR  românii au răspuns pe cine ar alege dacă duminica viitoare ar fi alegeri prezidențiale. 

Dacă duminica viitoare ar fi alegeri prezidențiale, cu cine ați vota:

Ludovic Orban – 22.14%

Marcel Ciolacu – 20.29%

George Simion – 14.27%

Dan Barna – 12.04%

Dacian Cioloș – 8.25%

Potrivit DCNews.ro sondajul INSOMAR, dat publicității de Antena3, a fost realizat pe un eșantion de 1030 de respondenți, din rândul populației adulte, rezidență în România, în vârstă de 18 ani și peste, eroarea fiind de plus – minus 3,1%, la un nivel de încredere de 95%.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

CCR: Motivarea hotărârii judecătoreşti ulterior pronunțării sentinței aduce atingere dreptului la un proces echitabil

Publicat

tribunal-justitie-decizie-instanta-e

Redactarea hotărârii judecătoreşti ulterior pronunţării soluţiei în dosarele penale este aptă să lipsească persoana condamnată de garanţiile înfăptuirii actului de justiţie, aduce atingere dreptului de acces la instanţă şi dreptului la un proces echitabil, precizează Curtea Constituţională în motivarea deciziei prin care a stabilit ca fiind neconstituţionale anumite dispoziţii din Codul de procedură penală.

CCR a publicat, vineri, motivarea deciziei de la începutul lunii aprilie prin care a constatat că sunt neconstituţionale dispoziţiile art. 400 alin. (1), ale art. 405 alin. (3) şi ale art. 406 alin. (1) şi (2) din Codul de procedură penală privind motivarea hotărârilor judecătoreşti.

„Curtea reţine că motivarea hotărârilor judecătoreşti îndeplineşte câteva funcţii importante: reprezintă un mecanism de control al instanţei, care trebuie să demonstreze că hotărârea sa este legală, dreaptă şi corectă, în fapt şi în drept, reprezintă o înscriere oficială a argumentelor în favoarea soluţiei, inspiră un sentiment de încredere socială şi constituie un control democratic al administrării justiţiei, întăreşte principiul autorităţii de lucru judecat şi al prezumţiei de nevinovăţie, reprezintă temeiul executării hotărârii judecătoreşti, precum şi al contestării acesteia la o instanţă superioară”, se precizează în document.

Judecătorii constituţionali spun că motivarea în fapt şi în drept a hotărârii judecătoreşti este relevantă în sensul că permite inculpatului să îşi exercite în mod util dreptul de a formula o cale de atac şi, de asemenea, este importantă într-un sens mai general, în măsura în care ea asigură buna administrare a justiţiei şi previne cazurile de arbitrar.

„Obligaţia de motivare contribuie, de asemenea, la obţinerea încrederii publicului şi a inculpatului în decizia la care s-a ajuns şi permite identificarea unei posibile părtiniri din partea judecătorului şi remedierea acesteia”, mai arată CCR.

„Prin urmare, Curtea constată că redactarea hotărârii judecătoreşti prin care cauza este soluţionată de prima instanţă de judecată, respectiv a hotărârii judecătoreşti prin care instanţa se pronunţă asupra apelului (motivarea în fapt şi în drept) ulterior pronunţării minutei (soluţiei) dispuse în cauză, ‘în cel mult 30 de zile de la pronunţare’ sau după un interval de timp ce poate depăşi cu mult termenul menţionat, este aptă să lipsească persoana condamnată de garanţiile înfăptuirii actului de justiţie, aduce atingere dreptului de acces la instanţă şi dreptului la un proces echitabil.

Totodată, Curtea constată că punerea în executare a unei hotărâri judecătoreşti definitive anterior motivării în fapt şi în drept a acesteia este contrară dispoziţiilor constituţionale şi convenţionale referitoare la libertatea individuală şi siguranţa persoanei şi celor care consacră demnitatea umană şi dreptatea, ca valori supreme în statul de drept”, precizează instanţa constituţională.

Curtea mai spune că, deşi motivarea hotărârii judecătoreşti constituie o veritabilă garanţie a procesului echitabil şi înfăptuirii justiţiei, reglementarea redactării sale ulterior pronunţării soluţiei „în cel mult 30 de zile de la pronunţare” (termen considerat a fi de recomandare) ori la o altă dată neprecizată „transformă acest act procesual într-o sancţiune pentru inculpat”, care, într-o atare situaţie, este obligat să aştepte un termen nedeterminat redactarea şi comunicarea hotărârii (deciziei) motivate pentru a-şi exercita dreptul la formularea căilor de atac extraordinare.

Mai mult, se arată în motivare, Curtea reţine că dreptul la formularea căilor de atac extraordinare devine „iluzoriu” în condiţiile în care, în intervalul scurs între momentul pronunţării hotărârii şi data motivării şi comunicării acesteia, există posibilitatea ca persoana condamnată să execute o mare parte din pedeapsă sau chiar pedeapsa, în integralitatea ei.

Astfel, Curtea constată că dispoziţiile art.400 alin.(1), ale art.405 alin.(3) şi ale art.406 alin.(1) şi (2) din Codul de procedură penală sunt neconstituţionale, fiind contrare atât dispoziţiilor constituţionale ale art.1 alin.(3), ale art.21 alin.(1) şi (3), astfel cum se interpretează potrivit art.20 din Constituţie şi prin prisma art.6 din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale, ale art.124 alin.(1) şi ale art.129 din Constituţie, cât şi prevederilor art.5 paragraful 1 lit.a) din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale. În plus, dispoziţiile art.400 alin.(1) şi ale art.405 alin.(3) din Codul de procedură penală aduc atingere prevederilor art.23 alin.(11) din Legea fundamentală, au argumentat judecătorii constituţionali.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate