Economie
Aproape 2.500 de angajați din Alba, vizați pentru șomaj tehnic. AJOFM a primit cereri de la peste 400 firme, până luni
Până luni dimineața, la AJOFM Alba, 414 firme au depus online solicitări de intrare în șomaj tehnic pentru 2.489 de angajați, în total. Reamintim că, în perioada stării de urgență, aceste firme vor primi de la stat contravaloarea a 75% din salariile angajaților vizați, cu un plafon maxim de 75% din salariu mediu brut.
Angajatorii care îşi reduc sau întrerup temporar activitatea total sau parţial ca urmare a efectelor epidemiei COVID – 19 vor putea beneficia, din bugetul asigurărilor pentru șomaj, de plata indemnizațiilor acordate salariaților în valoare de 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 75% din câştigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020. Reamintim că solicitările pot fi depuse online începând cu data de 1 aprilie. Angajatorii sunt obligaţi, după ce primesc banii, să îi trimită către salariați, în 3 zile. Angajatorii vor trebui să vireze din aceste sume și contribuțiile sociale și impozitul pentru salariați, iar firmele care au posibilitatea să suplimenteze sumele acoperite de stat o pot face.
Şomajul tehnic se acordă exclusiv angajaţilor având contract individual de muncă și pe care i-au înregistrat în REVISAL ca intrând în șomaj tehnic (conform art. 52 alin. (1) lit. “c” din Codul Muncii).
Acte necesare:
– cererea pentru acordarea şomajului tehnic; model AICI.
– declaraţia pe propria răspundere a angajatorului; model AICI.
– lista persoanelor persoanelor cărora li s-a suspendat contractul individual de muncă, din inițiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii; model AICI.
Lista persoanelor cărora li s-a suspendat contractul individual de muncă din inițiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, va fi transmisă atât în format .pdf, cât şi editabil.
Documentele necesare acordării șomajului tehnic se depun prin poșta electronică, la adresa de email: alba@anofm.gov.ro.
Angajatorii sau angajații care doresc să obțină informații suplimentare cu privire la acordarea șomajului tehnic pot apela 0742 281 887.
Pentru perioada 16-31 martie, documentele se transmit în perioada 1-10 aprilie; pentru perioada 1-16 aprilie, documentele se transmit în perioada 1-10 mai.
Vezi integral: ȘOMAJUL TEHNIC: AJOFM Alba primește documentele transmise electronic. FORMULARE și alte detalii pentru angajatori
Și PFA, întreprinderile individuale, cele familiale, persoanele cu profesii liberale, cei care obțin venituri exclusiv din drepturi de autor sau conexe, sportivii pot transmite online cereri pentru șomaj tehnic, însă aceste categorii se adresează Agențiilor Județene pentru Plăți și Inspecție Socială (AJPIS).
Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, a anunțat luni că este în pregătire un nou act normativ cu prevederi suplimentare în legătură cu șomajul tehnic.
Ministrul spune că a discutat mult cu băncile pentru a rezolva situația celor care au PFA și doar cont personal. Ajutorul nu poate fi trimis pe cont personal. „Cei care au PFA cu activitate afectată de criză și doar cont personal al celui care conduce, vor putea comunica exclusiv electronic cu băncile ale căror clienți sunt pentru a le deschide și unul pentru PFA. Nu putem trimite bani publici în conturi personale. Mulțumesc băncilor care au fost receptiv”, a scris ministrul pe contul său de Facebook.
Aceasta a mai spus că a primit și integrat în noua propunere pentru Guvern clarificările de la Ministerul Justiției pentru a putea acorda sprijin și avocaților a căror activitate a fost afectată. Se va declara pe proprie răspundere, potrivit hotnews.ro.
Ministrul muncii a mai precizat că se gândește și la alte măsuri și va relua seria consultărilor pentru a valida propunerile.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News