Economie
ȘOMAJUL TEHNIC: AJOFM Alba primește, de ASTĂZI, documentele transmise electronic. FORMULARE și alte detalii pentru angajatori
AJOFM Alba primește de astăzi solicitările pentru șomaj tehnic din partea angajatorilor din județ. Documentele necesare acordării șomajului tehnic se depun prin poșta electronică, la adresa de email: alba@anofm.gov.ro.
Angajatorii sau angajații care doresc să obțină informații suplimentare cu privire la acordarea șomajului tehnic pot apela 0742 281 887.
Documente necesare pentru angajatori cu salariați cu contracte individuale de muncă (formulare disponibile pe site-ul ANOFM):
– cererea pentru acordarea şomajului tehnic; model AICI.
– declaraţia pe propria răspundere a angajatorului; model AICI.
– lista persoanelor persoanelor cărora li s-a suspendat contractul individual de muncă, din inițiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii; model AICI.
Lista persoanelor cărora li s-a suspendat contractul individual de muncă din inițiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, va fi transmisă atât în format .pdf, cât şi editabil.
Angajatorii care îşi reduc sau întrerup temporar activitatea total sau parţial ca urmare a efectelor epidemiei COVID – 19 vor putea beneficia, din bugetul asigurărilor pentru șomaj, de plata indemnizațiilor acordate salariaților în valoare de 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 75% din câştigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020.
Şomajul tehnic se acordă exclusiv angajaţilor având contract individual de muncă și pe care i-au înregistrat în REVISAL ca intrând în șomaj tehnic (conform art. 52 alin. (1) lit. “c” din Codul Muncii).
În situația în care un angajat are încheiate mai multe contracte individuale de muncă din care cel puțin un contract cu normă întreagă este activ pe perioada instituirii stării de urgență, acesta nu beneficiază de indemnizația în cauză.
În situația în care un angajat are încheiate mai multe contracte individuale de muncă și toate sunt suspendate ca urmare a instituirii stării de urgență, acesta beneficiază de indemnizația aferentă contractului individual de muncă cel mai avantajos.
În vederea acordării sumelor necesare plăţii indemnizaţiei, angajatorii depun, prin poşta electronică, la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, în raza cărora îşi au sediul social, o cerere semnată şi datată de reprezentantul legal însoţită de o declaraţie pe propria răspundere şi de lista persoanelor care urmează să beneficieze de această indemnizaţie.
Plata indemnizaţiilor se face în cel mult 15 zile de la depunerea documentelor în conturile deschise de angajatori la băncile comerciale.
Plata indemnizaţiei se efectuează salariatului în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la primirea de către angajator a sumelor.
Angajatorii sau angajații care doresc să obțină informații suplimentare cu privire la acordarea șomajului tehnic pot apela 0742 281 887.
Documentele necesare acordării șomajului tehnic se pot descărca de pe site-ul www.anofm.ro şi se depun la Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Alba, prin poșta electronică, la adresa de email: alba@anofm.gov.ro
Celelalte persoane, care au alte forme de angajare (PFA, drepturi de autor etc.), se vor adresa Agențiilor județene pentru plăți și inspecție socială din județul în care au înregistrat activitatea.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Tasbac Nicolae
miercuri, 01.04.2020 at 17:04
Buna ziua,,
Totul este ok.
O singura intrebare am.
In cazul persoanelor fizice, PFA, PIF-uri etc, cererea si declaratia pot fi completatate si in pix ( de mana) ?