Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Aproape 2,5 milioane de români îşi sărbătoresc onomastica în acest weekend, de Sf. Gheorghe şi Florii


Publicat

sarbatoare chef pahare

Aproape 2,5 milioane de români își sărbătoresc onomastica în acest sfârșit de săptămână, cu ocazia Sărbătorii Sfântului Gheorghe și a Floriilor Ortodoxe.

Din statisticile existente la nivelul Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date, peste un milion de români, majoritatea bărbați (peste 730.000), poartă numele sau derivate ale numelui Sf. Mare Mucenic Gheorghe.

Cele mai multe sărbătorite se numesc Georgiana (145.994), Georgeta (130.068) sau Gheorghița (30.722), Gina (21.573) și Geta (14.912).

Dintre bărbați, majoritatea poartă numele de Gheorghe (511.888), George (151.306) sau Gheorghiță (22.398).

În Duminica Floriilor aproape 1,4 milioane de români își serbează onomastica.

Citeşte şi MESAJE de FLORII 2018: Idei de urări pentru cei care poartă nume de flori. Felicitări în zi de sărbătoare

Sărbătoritele poartă nume cu rezonanțe florale diverse: Viorica (142.248), Florentina (131.788), Florica (89.712), Camelia (73.950), Violeta (57.924), Margareta (48.686), Delia (35.331), Lăcrămioara (31.496), Crina (20.301), Narcisa (15.227), Micşunica (603), Panseluţa (443).

Aceeași diversitate onomastică este și în cazul bărbaților, cei mai mulți purtând numele de Florin (340.458), Viorel (144.012), Florian (54.343), Florentin (25.746), Narcis (14.572), Bujor (1.502), Ghiocel (1.185) sau Floricel (926), potrivit IGPR.

Vezi şi FLORIILE 2018: Tradiţii şi superstiţii legate de cea mai importantă sărbătoare, înainte de Învierea Domnului. Intrarea în Ierusalim sau DUMINICA Stâlpărilor



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

BLAJ

Tânăr din Sibiu REȚINUT în Blaj. A furat o mașină, a condus-o băut și fără permis și a provocat accident

Publicat

arestat, catuse

Un tânăr din județul Sibiu, care a sustras un autoturism pe care l-a condus fără a deține permis și fiind sub influența alcoolului, a fost reținut de polițiștii din Blaj.

Potrivit IPJ Alba, marți, polițiștii Secției 5 Poliție Rurală Blaj au luat măsura reținerii, pentru 24 de ore, față de un tânăr de 19 ani, din comuna Moșna, județul Sibiu, care este cercetat pentru furt în scop de folosință, conducere fără permis și conducere sub influența alcoolului.

Luni seara, ar fi sustras un autoturism parcat pe o stradă din Cenade și l-ar fi condus prin comună, până pe strada Principală unde a intrat în coliziune cu un cap de pod.

Cu ocazia verificărilor efectuate, a rezultat faptul că tânărul nu deține permis de conducere pentru nicio categorie de autovehicule, iar în urma testării cu aparatul etilotest, polițiștii au constatat că era sub influența băuturilor alcoolice, valoarea rezultată fiind 0,46 mg/l alcool pur în aerul expirat.

Tânărul va fi prezentat în fața magistraților din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Blaj, pentru dispunerea măsurilor legale.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Soț și soție din Alba, REȚINUȚI pentru înșelăciune și delapidare. Prejudiciu de sute de mii de lei

Publicat

Polițiștii din Alba au reținut două persoane care sunt bănuite de fapte de delapidare, înșelăciune, fals și alte infracțiuni prin care și-ar fi însușit peste 1.000.000 de lei. Cei doi ar fi încercat și să obțină, în mod fraudulos, 2.632.000 de lei, prin falsificarea unor titluri de credit. Polițiștii, coordonați de procurori, au efectuat 8 percheziții.

Potrivit IPJ Alba, ”la data de 7 iulie 2020, polițiștii Serviciului de Investigare a Criminalității Economice din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Alba, sub coordonarea Parchetului de pe lângă Judecătoria Alba Iulia, au luat măsura reținerii, pentru 24 de ore, față de un bărbat de 47 de ani, din Alba Iulia și față de soția sa, de 36 de ani, care sunt bănuiți de delapidare, fals în înscrisuri sub semnătură privată, transmiterea fictivă a părților sociale, tentativă la înșelăciune, complicitate la înșelăciune și falsificarea de titluri de credit sau instrumente de plată.

În urma cercetărilor efectuate a rezultat bănuiala rezonabilă că, în perioada 2018 – 2019, cei doi soți, în calitate de administratori a mai multor societăți comerciale, folosindu-se de documente false sau prin practici comerciale incorecte ar fi reușit să își însușească, pentru a folosi în scop personal, 376.000 lei și ar fi cauzat partenerilor lor de afaceri prejudicii în valoare de 819.058 lei.

De exemplu, bărbatul ar fi retras suma de 376.000 de lei din contul firmei, care era poprit de un executor judecătoresc, cu justificarea că acesta urma a fi folosită la plata salariilor angajaților. Pentru a intra în posesia banilor, bărbatul s-ar fi folosit de state de plată fictive. Ulterior suma de bani și-a însușit-o și ar fi folosit-o în scop personal.

De asemenea, cei doi soți ar fi creat relații comerciale fictive între societățile administrate, cu scopul de a retrage toate sumele de bani și activele societății comerciale ale cărei conturi și active erau urmărite de creditori. Ar fi folosit bilete la ordin și ar fi reușit, în acest fel, să cauzeze creditorilor un prejudiciu de 819.058 lei.

Din cercetările efectuate până în prezent, a rezultat și că părți sociale deținute în cadrul unei societăți comerciale ar fi fost transmise fictiv unei persoane precum și faptul că, în încercarea de a induce în eroare un executor judecătoresc, ar fi fost emis un bilet la ordin fals, prin care era invocată o presupusă datorie de 2.632.000 de lei în favoarea unei societăți comerciale ai cărei administratori erau tot cei doi soți.

Pentru obținerea de probe, la data de 7 iulie 2020, polițiștii au efectuat 8 percheziții (7 în Alba Iulia și una în Cluj Napoca) și au ridicat documente de evidență contabilă, mijloace electronice de stocare a datelor și sume de bani, care au fost indisponibilizate (43.500 lei, 7.060 euro, 40 lire sterline și 5 dolari).

Acțiunea a beneficiat de sprijinul Direcției Operațiuni Speciale.

Cercetările sunt continuate, sub supravegherea procurorilor din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Alba Iulia, pentru stabilirea întregii activități infracționale a celor două persoane vizate de anchetă.

În cursul zilei de azi, 8 iulie, acestea vor fi prezentate în fața magistraților, pentru dispunerea măsurilor legale”, au transmis reprezentații poliției într-un comunicat de presă.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Aproape 5 milioane de români au sunat la 112 în primele 6 luni ale anului. Câte apeluri au avut legătură cu COVID-19

Publicat

În primele șase luni ale anului 2020 s-au înregistrat 4.896.707 apeluri la Serviciul de urgență 112, cu 14,33% mai puține față de aceeași perioadă a anului trecut, au transmis reprezetanții STS. Peste 70.000 de apeluri au fost legate direct de COVID: fie oamenii aveau simptome, fie doreau să anunțe că au avut contact direct cu un bolnav. 

Potrivit biroului de presă al instituției, cetățenii au sunat mai responsabil la numărul 112 în acest an, apelurile non-urgente fiind în scădere cu 18,31% în comparație cu perioada similară din 2019. Peste jumătate dintre apelurile de urgență au fost transferate către Ambulanță.

Astfel, conform statisticilor Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS), administratorul Sistemului național unic pentru apeluri de urgență (SNUAU), în perioada ianuarie – iunie 2020, din totalul de 4.896.707 apeluri, un număr de 2.669.464 apeluri au reprezentat urgențe (54,52%), iar 2.227.243 au fost apeluri non-urgente (45.48%).

Cu toate că în ultimele luni țara noastră s-a confruntat cu pandemia de COVID-19, este remarcabil că, și în acest context, numărul de apeluri non-urgente a scăzut, ceea ce demonstrează că cetățenii au înțeles importanța apelării responsabile a numărului unic de urgență.

În prima jumătate a acestui an, cetățenii din zona București-Ilfov au apelat cu cea mare responsabilitate Serviciul de urgență 112, aproape 64,89% din totalul apelurilor reprezentând urgențe reale pentru care s-au alertat agențiile specializate de intervenție (Ambulanță, ISU-SMURD, Poliție, Jandarmerie).

Sunt însă și județe unde ponderea apelurilor non-urgente este foarte ridicată: Gorj (65,90%), Harghita (64,21%) și Mureș (61,49%). Le reamintim cetățenilor să sune la 112 doar când au cu adevărat o urgență.

La nivel național, cele mai multe apeluri sunt preluate de către operatorii STS din cadrul Centrului 112 București-Ilfov – 747.518 apeluri.

Pe locul al doilea ca număr al apelurilor efectuate de către cetățeni la numărul de urgență 112 se situează județul Iași, cu un total de 228.082 apeluri, din care 64,19% au fost apeluri de urgență.

Cel de-al treilea județ ca număr de apeluri la 112 este Constanța, cu un total de 198.609 apeluri, dintre care 47,89% reprezentând urgențe.

În funcție de agențiile specializate de intervenție către care operatorii STS au transferat apelurile, situația se prezintă astfel: Ambulanță – 54,03% (1.770.037 apeluri), urmate de Poliție – 23,29% (762.853 apeluri), ISU-SMURD –17,70% (579.682 apeluri), Jandarmerie – 4,33% (141.972 apeluri) și alte agenții – 0,65% (21.269 apeluri).

În contextul pandemiei de COVID-19, operatorii STS au preluat 70.338 de apeluri prin care cetățenii semnalau simptome ale virusului, faptul că s-au întors din zone de focar, au intrat în contact cu persoane confirmate pozitiv sau că au cunoștință de încălcări ale restricțiilor stabilite de autorități.

În foarte multe cazuri, cetățenii au sunat la numărul unic de urgență 112 pentru a afla informații despre noul coronavirus, fără a avea urgențe reale. În acest sens, le reamintim că a fost operaționalizat numărul TELVERDE – 0800.800.358, linie telefonică alocată strict pentru informarea cetățenilor despre COVID-19.

Conform noii legislații adoptate la sfârșitul lunii martie a.c., apelarea abuzivă a Serviciului de urgență 112 se pedepsește cu amenzi cuprinse între 1.000 și 2.000 de lei sau cu prestarea de la 100 la 200 de ore de activități în folosul comunității, iar alertarea falsă a agențiilor de intervenție se sancționează cu amendă de la 2.000 la 4.000 de lei sau cu prestarea de la 200 la 400 de ore de activități în folosul comunității.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Plan de Mobilitate Urbană Durabilă, la Blaj. Primăria caută soluții pentru creșterea siguranței rutiere și pietonale

Publicat

Municipiul Blaj va avea un Plan de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD). Documentul va prezenta solutii de mobilitate urbană care să conducă la creșterea gradului de civilizație, a confortului și a calității vieții, creșterii siguranței și securității individuale și colective, precum și a gradului de siguranță rutieră și pietonală. 

Primăria Blaj a lansat recent în Serviciul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru elaborarea planului de mobilitate urbană durabilă (PMUD) în cadrul proiectului „Municipiul Blaj – Administrație publică inteligentă și participativă”.

Valoarea totală estimată a contractului este de 135.000 de lei, fără TVA.

Potrivit caietului de sarcini, elaborarea și implementarea de politici și strategii la nivel local este necesară ca instrument de planificare strategică și fundamentare a deciziilor pentru dezvoltarea durabilă a municipiului pe termen lung.

Planul de mobilitate urbană trebuie să aibă la bază o viziunie pe termen lung pentru dezvoltarea transportului și a mobilității în municipiu Blaj și va cuprinde toate tipurile și formele de transport: public și privat, pasageri și marfă, monitorizat și nemonitorizat, în miscare sau oprit.

Planu de mobilitate va cuporinde de asemenea, o evaluare a costurilor si beneficiilor transportului, incluzandu-le si pe cele nu vor fi cu usurinta masurate sau evaluate cum sunt cele referitoare la emisiile de noxe sau impactul asupra calitatii aerului, solutie propuse urmarind obtinerea unui impact maxim al resurselor utilizate.

Proiectul propune utilizarea unor instrumente inovative integrate și complementare:

1. Elaborarea documentelor strategice ce vor sta la baza obținerii finanțărilor din politică de coeziune aferente perioadei 2021-2027, inclusiv SIDU, și PMUD, având ca scop întărirea capacității de planificare strategică și a capacității de planificare și gestionare a investițiilor pentru o dezvoltare mai eficientă și durabilă a municipiului Blaj și a zonei sale funcționale.

2. Înființarea și utilizarea Centrului de Inovare și Imaginație Civică Blaj în procesul de elaborare a documentelor strategice, implicarea și consultarea cetățenilor. Centrul de Inovare și Imaginație Civică este un instrument de inovare socială, de comunicare, cercetare și promovare, precum și un loc pentru discuții și informații la dispoziția cetățenilor, publicului și a experților din diferite domenii. CIIC este locul în care reprezentanți ai administrației publice locale, cetățeni și specialiști din mediul economic și universitar se pot întâlni și discuta despre transformările urbane și despre provocările orașului. CIIC va fi utilizat în procesul de elaborare a SIDU, PMUD și a altor studii și strategii pe domenii specifice de dezvoltare, ca un un loc de dezbatere și colaborare pentru identificarea nevoilor și stabilirea priorităților, prin consultarea cetățenilor municipiului.

Elaborarea și implementarea planului de mobilitate urbană trebuie să asigure satisfacerea unor cerințe și nevoi de utilitate publică ale comunității locale în domeniul mobilității și transportului urban, deplasarea fără a fi expuși la riscuri personale majore, îmbunătățirea continuă a mobilității și calității vieții cetățeniior.

Abordând obiective sociale, de mediu și economice, precum și obiective în domeniul integrării și al siguranței, se va pune un accent sporit pe transportul durabil.

În acest scop, planul ce va fi elaborat trebuie să ofere soluții care să vizeze următoarele obiective:

  • Armonizarea dezvoltării urbane și teritoriale cu dezvoltarea infrastructurii de transport rutier, feroviar, aerian și a transportului public în concordanță cu nevoile de mobilitate și transport a persoanelor, bunurilor și mărfurilor prin asigurarea corelărilor necesare între strategiile și planurile de urbanism și amenajarea teritoriului aferente municipiului Blaj și a teritoriului său de influență;
  • Identificarea și prioritizarea investițiilor necesare pentru municipiul Blaj pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere și a transportului public;
  • Management eficient al transportului și al mobilității;
  • Buna distribuție a bunurilor și servicii de logistică performante;
  • Restrictionarea accesului auto în anumite zone ale municipiului;
  • Promovarea transportului în comun;
  • Promovarea unor mijloace de transport alternative;
  • Înlocuirea mașinii personale în favoarea transportului în comun, mersului pe jos, mersului cu bicicieta, cu motocicleta sau cu scuterul;
  • Asigurarea unor spații de parcare suficiente și a unor piste de rolle și bicicliști.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate