Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Arest prelungit pentru un bărbat din Alba, într-un dosar de droguri, care ar avea conexiuni cu Cartelul lui El Chapo


Publicat

Judecătorii Tribunalului Bistrița-Năsăud au menținut, în urmă cu câteva zile, măsura arestării preventive pentru un bărbat din Zlatna suspectat că ar face parte dintr-o grupare de trafic de droguri despre care presa centrală a scris că ar avea legături cu celebrul Cartel Sinaloa, condus de Joachim Guzman, supranumit El Chapo.

Alexandru Cociobea a mai primit 60 de zile de arest preventiv, alături de alți membri ai grupării. Aceștia sunt suspectați că au transportat droguri în Europa.

Soluția pe scurt: ”Menţine pentru 60 de zile măsura arestării preventive luată faţă de inculpaţii …… deţinuţi în Penitenciarul G.., ca fiind legală şi temeinică, întrucât temeiurile care au determinat luarea măsurii se menţin. Respinge cererea de înlocuire a măsurii arestării preventive cu măsura arestului la domiciliu, formulată de petentul-inculpat P. I.-S., ca fiind neîntemeiată.

Cheltuielile judiciare rămân în sarcina statului. Obligă pe petentul-inculpat P. I.-S. să plătească statului suma de 50 lei, aferent soluţiei de respingere a cererii de înlocuire a măsurii arestării preventive cu măsura arestului la domiciliu. Cu drept de contestaţie în termen de 48 de ore de la comunicare” este precizarea de pe portalul instanței de judecată.

CITEȘTE ȘI: IPOTEZĂ ȘOCANTĂ: Perchezițiile de la Feneș ar avea legătură cu Sinaloa, cartelul drogurilor condus de ”El Chapo”! Rețeaua cărăușilor, filată de câteva luni

Bărbatul din Zlatna, Alexandru Cociobea, judecat într-un dosar, care ar avea legătură cu temutul cartel mexican Sinaloa condus de ”El Chapo” Joaquim Guzman, rămâne în arest preventiv, alături de liderul grupării, pentru încă 60 de zile. Negrea Marius Viorel, Alexandru Cociobea și Pop Ilie Sorin se află în arest preventiv, la Penitenciarul Gherla.

În cea mai recentă ședință de la Tribunalul Bistrița Năsăud, din data de 5 aprilie, unul dintre martori a cerut statut de martor amenințat și să fie audiat doar în prezența procurorului de caz. În data de 11 aprilie magistrații vor decide dacă acesta va primi statutul de martor amenințat.

În luna septembrie a anului 2017, o amplă acțiune a forțelor de ordine române în cooperare cu cele internaționale se desfășura în mai multe state din Europa, în Bistrița Năsăud și într-un sat de lângă Zlatna, la Feneș.

Atunci Cociobea Alexandru, din Feneș, șofer la o firma de transport internațional era reținut pentru 24 de ore, pentru săvârşirea infracţiunilor de constituire a unui grup infracțional organizat şi trafic de droguri de risc și de mare risc.

În paralel au mai fost efectuate 9 percheziții în Bistriţa-Năsăud, Neamţ şi în Germania, Marea Britanie și Olanda de către procurorii DIICOT și forțele de ordine de la Europol și Eurojust.

Potrivit procurorilor DIICOT, din cercetări ar fi reieșit că liderul grupării avea legături cu furnizorii de cocaină din America de Sud și cu clienți din Marea Britanie.

Cercetările au fost inițiate în luna februarie 2016, iar pentru documentarea activității infracționale a fost demarată o cooperare internațională, prin intermediul Europol și Eurojust, cu Germania, Marea Britanie, Spania, Belgia și Olanda.

CITEȘTE ȘI: VIDEO: Reţea de transport droguri cu TIR-uri, destructurată. PERCHEZIŢII în Alba, Bistriţa-Năsăud, Neamţ, Germania, Marea Britanie și Olanda

Avertismentele unui ziar britanic

Ziarul britanic „The Times” a avertizat cu câteva luni în urmă, citând National Crime Agency, că o ramură europeană a cunoscutului cartel a format o alianță cu o grupare cu nume neindetificat din România, capabilă ”să aducă săptămânal cantități mari de cocaină în Marea Britanie, folosind autotrenuri”.

sinaloa

Un purtător de cuvânt al Agenției, citat de Digi24.ro, a spus la acea dată: ”În colaborare cu parteneri internaționali am identificat un grup de crimă organizată românesc cu capabilitatea de a importa cantități mari de cocaină în Marea Britanie. Informații provenind de la serviciile de informații arată că organizația românească este în continuare aprovizionată de o grupare mexicană legată de Cartelul Sinaloa. Se presupune că această rețea va continua să introducă în UK cantități mari de droguri de clasa A”.

guzman

Ziarul britanic a dezvăluit că, în urmă cu câțiva ani, Europol a avertizat cu privire la prezența în Europa a certelurilor mexicane, dar nici un stat membru nu a luat vreo măsură și nici nu a cerut ajutorul agenției. Liderul grupării, Joaquim Guzman – ”El Chapo” este cel mai cunoscut lider de cartel, după moartea lui Pablo Escobar, fiind în prezent încarcerat. Alianța cartelului cu o bandă de români a crescut îngrijorarea cu privire la rutele spre Marea Britanie.

Comunicatul DIICOT:

”La data de  13.09.2017  procurorii  Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism – Structura Centrală  au dispus reţinerea pentru o perioadă de 24 de ore a inculpaţilor  NEGREA Marius-Viorel şi COCIOBEA Alexandru,  pentru savarsirea infractiunilor de constituire a unui grup infracțional organizat şi trafic de droguri de risc și de mare risc.

În cauză, există suspiciunea rezonabilă  că în luna decembrie 2016,  inculpatul  Negrea Marius Viorel  a constituit împreună cu inculpaţii Z. F. și S. C. G. (cercetat de autoritățile germane), la inițiativa sa, un grup infracțional organizat, ce a acționat de pe teritoriul României dar și din străinătate, în cadrul căruia fiecare trebuia să desfășoare activități specifice pentru preluarea drogurilor, realizarea transporturilor de droguri de risc și de mare risc până la destinatar, precum și predarea lor la destinație, pentru a obține importante sume de bani, cu scopul de a trafica droguri de risc (Ketamină și cannabis)  și de mare risc (cocaină).

Din cercetări, a reieșit că inculpatul Negrea Marius Viorel, liderul grupării, a avut legături cu furnizori de cocaină din America de Sud și cu clienți din Marea Britanie.

Pentru transportul drogurilor era preferată ruta Olanda-Marea Britanie, fiind folosiți conducători de autotrenuri cetățeni români, angajați la diverse companii de transport.

Astfel, inculpatul a coordonat preluarea din Olanda/Belgia de la furnizorii drogurilor, prin reprezentanții acestora, a cantității de aproximativ 36 kilograme cocaină și transportul către destinatarii din Marea Britanie.  Pe traseu, la data de 17.02.2016, în localitatea Golborne, Warrington, autorităţile din Marea Britanie (National Crime Agency) l-au depistat și arestat pe un cetăţean român în momentul în care a primit 18 kilograme cocaină de la doi şoferi ai unui autotren.  

granita

Cu ocazia percheziționării autotrenului condus de către cei doi șoferi din Olanda/Belgia până în Marea Britanie, autoritățile britanice au mai găsit 18 kilograme cocaină. Inculpatul Negrea Marius Viorel l-a sprijinit pe cetăţeanul român arestat de către autorităţile britanice, prin angajarea unui avocat precum şi cu sume de bani pentru familia sa, pentru a-l vizita la locul de detenţie.

De asemenea, inculpatul Negrea Marius Viorel  a coordonat  preluarea din Belgia de la furnizorii drogurilor, prin reprezentanții acestora, a cantităţii de aproximativ 54 kilograme ketamină  și transportul către destinatarii din Marea Britanie, sens în care, conform înțelegerii prealabile, la data de 22.02.2017  inculpatul  Z. F. s-a deplasat din Olanda în Belgia cu un autoturism iar în parcarea unui supermarket din Veurne a preluat de la reprezentantul furnizorului ce a ajuns în parcare cu o autoutilitară  înmatriculată în Olanda, trei genţi sport de culoare neagră în care se afla cantitatea de ketamină, ambalată în 52 pachete, învelite în folii din plastic, transparent.

Ulterior, inculpatul  Z. F. le-a introdus în același autoturism pe care l-a condus într-o zonă industrială din apropierea localității Veurne, unde i-a predat cele trei genţi cu droguri unui cetăţean român, şofer al unui autotren înmatriculat în România.

Şoferul autotrenului le-a depozitat în cabină după care s-a deplasat către Marea Britanie, unde urma să le predea destinatarului, sub îndrumarea inculpaţilor  Negrea Marius Viorel și Z. F.

La data de 22.02.2017, în jurul orei 18:20 (ora Franţei), lângă localitatea Dunkerque (la terminalul Ferryboat Loon-Plage 59 pentru curse regulate între Franţa şi Marea Britanie – Dover), autorităţile vamale franceze au descoperit în cabina autotrenului cele trei genţi cu aproximativ 54 kilograme ketamină, împrejurări în care şoferul autotrenului a fost arestat, fiind condamnat de către instanța de fond la o pedeapsă de 3 ani închisoare, cu executare.

S-a mai reţinut că inculpatul Negrea Marius Viorel a coordonat un alt transport către destinatarii din Marea Britanie, sens în care, conform înțelegerii prealabile, a preluat din Spania, de la furnizori, prin intermediul a doi cetăţeni români, (cercetaţi de autoritățile spaniole) cantitatea de 6,5 kilograme cannabis. Inculpatul a coordonat transportul  către destinatarul din Germania, sens în care, conform înțelegerii prealabile, doi şoferi, cetăţeni români, care au aderat la acest grup infracțional organizat, au preluat cantitatea de droguri urmând să o transporte în Germania.

La data de 0l.03.2017, în localitatea Junquera, din Spania, aflată în apropierea graniţei cu Franţa, lucrătorii de la Guardia Civil au depistat respectiva cantitate de 6,5 kilograme cannabis, aflat într-o sacoșă, disimulată în interiorul remorcii cu lămâi ce urmau să ajungă în România, droguri destinate inculpatului  S. C. G  aflat pe teritoriul Germaniei.

De asemenea, inculpatul  Negrea Marius Viorel  a coordonat  preluarea din Belgia de la furnizorii drogurilor, prin reprezentanții acestora, cât și transportul către destinatarii din Marea Britanie, a cantităţii de aproximativ 12 kilograme cocaină.

În acest sens, inculpatul  Z. F. s-a întâlnit cu transportatorul pentru a-i da instrucțiuni iar la data de 26.05.2017, în jurul orei 15:45, şoferul unui autotren înmatriculat în România a intrat pe teritoriul Germaniei, dinspre Olanda, staţionând pe raza localităţii Viersen din Germania.

La data de 27.05.2017  a intrat pe teritoriul Belgiei de unde a preluat cantitatea de cocaină, iar ulterior  a trecut în Franţa continându-şi  traseul până în jurul orei 18:50 când s-a înregistrat la ferryboat-ul din localitatea Dunkerque pentru a se deplasa către Dover, Marea Britanie.

 În jurul orei 21:45,   după ce a coborât de pe ferryboat cu autotrenul menţionat, a fost oprit pentru control de către  UK Police Border, ocazie cu care în patru cutii cu batoane de ciocolată aflate în semiremorca sigilată au fost găsite 12 pachete înfăşurate în bandă adezivă în care se afla cantitatea de 12 kilograme de cocaină, împrejurări în care şoferul autotrenului  a fost arestat de către autorităţile britanice.

Faţă de inculpatul Cociobea Alexandru s-a reţinut că în luna ianuarie 2017 a aderat  la grupul infracțional organizat constituit în luna decembrie 2016 de către  inculpaţii  Negrea Marius-Viorel, Z. F. și alții, grup infracțional organizat pe care l-a sprijinit prin acțiunile sale de pe teritoriul României dar și din străinătate.

În luna februarie 2017 inculpatul  a recrutat doi cetăţeni români pe care i-a prezentat coordonatorului grupului infracțional, respectiv inculpatului Negrea Marius-Viorel, pentru a efectua transporturi de droguri de mare risc (cocaină din Belgia în Marea Britanie), împrejurări în care a fost recompensat cu sume de bani (peste 9500 euro).

În cadrul grupului infracțional organizat, cu intenție, inculpatul  a ajutat la traficarea a cantităţii de aproximativ 21 kilograme  cocaină, prin sprijinul acordat  conducătorului unui autotren, cetăţean român, pentru a transporta din Olanda în Marea Britanie cantitatea de  cocaină, însă pe traseu, la data de 03.09.2017, autoritățile britanice (o echipă din cadrul National Crime Agency) au controlat autotrenul, ocazie cu care a fost găsită, în interiorul remorcii, disimulată în căptușeala unei canapele, cantitatea de cocaină.

Cercetările au fost inițiate în luna februarie 2016, iar pentru documentarea activității infracționale a fost demarată o cooperare internațională, prin intermediul Eurojust şi Europol, cu Germania, Marea Britanie, Spania, Belgia și Olanda.

Astfel, în aceeași cauză, pentru documentarea activității infracționale, s-a acționat simultan în Germania, în Marea Britanie și în Olanda.

Acțiunea desfășurată în Germania s-a finalizat cu reținerea a doi cetățeni români și a unui cetățean german, care i-au sprijinit în confecționarea de locuri destinate disimulării drogurilor în autoturisme.

În Marea Britanie a fost reținut un cetățean străin cu statut de refugiat care a  asigurat distribuția drogurilor în această țară.

Autoritățile din Belgia au emis un mandat european de arestare pe numele unui cetățean român.

În Olanda a fost efectuată o percheziție solicitată de către  autoritățile române, în baza unei comisii rogatorii, pe numele unei persoane fiind emis un mandat european de arestare.

Tot în acest caz, în cursul lunii mai 2017, autoritățile din Spania au arestat 17 persoane implicate în traficul de droguri de risc (canabis) și contrabandă cu țigări, membri ai aceleiași grupări.

Până la data acțiunii, au fost capturate peste 200 de kg. de canabis, 50 de kg. de ketamina și 55 de kg. de cocaină de către autoritățile din Spania, Franța și Marea Britanie.

Cauza este instrumentată împreună cu ofiţeri de poliţie judiciară din cadrul Direcției de Combatere a Criminalității Organizate.

La acțiune au participat și polițiști ai Serviciului pentru Intervenții și Acțiuni Speciale – Inspectoratul General al Poliției Române polițiști din cadrul din cadrul Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Alba Iulia, serviciilor de combatere a criminalității organizate Bistrița Năsăud și Neamț precum și din cadrul inspectoratelor de poliție județene Bistrița Năsăud, Alba și Neamț.

Activitățile au fost desfășurate cu sprijinul S.R.I.

Facem precizarea că pe întreg parcursul procesului penal, suspecţii şi inculpaţii beneficiază de drepturile şi garanţiile procesuale prevăzute de Codul de procedură penală, precum şi de prezumţia de nevinovăţie”.

Foto: arhivă



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Amenzi majorate pentru depăşirea tonajului pe drumurile din țară și aruncarea deșeurilor pe marginea șoselelor. PROIECT

Publicat

Mai mulți parlamentari propun majorarea amenzilor în cazul în care vehiculele depășesc masa totală autorizată. De asemenea, aceștia vor să fie aplicate amenzi de până la 30.000 de lei pentru cei care aruncă deșeuri în zona de siguranță a drumurilor. 

În acest sens, la Senat a fost înregistrată în data de 14 aprilie o propunere legislativă pentru modificarea Ordonanţei Guvernului nr.43/1997 privind regimul drumurilor. Inițiatorii proiectului sunt mai mulți parlamentari de la PNL.

Aceștia propun majorarea cuantumului limitelor amenzilor pentru depășirea masei totale maxime admise, respectiv pentru contravenții grave și foarte grave.

„Prin această propunere de modificare a actului normativ dorim să prevenim degradarea materialului rulant, parte componentă a drumurilor județene.

În momentul de față cântărirea autovehiculelor se efectuează cu sisteme mobile de cântărire aflate în dotarea unităților administrațiilor teritoriale. Pe lângă aceste sisteme de cântărire mobile aflate în dotarea echipelor de control, propunem și implementarea în puncte fixe a unor sisteme dinamice de cântărire care să fie încastrate în suprafețele de rulare ale drumurilor județene, permițând astfel o cântărire automată și fluentă a tututor mijloacelor de transport marfă ce depășesc 8 tone pe axă”, explică parlamentarii, în expunerea de motive.

Astfel, pentru depășirea masei totale admise sau depășirea masei totale autorizate prin AST, se modifică limitele amenzilor după cum urmează:

Contravenții minore:

  • până la 5%, inclusiv – de la 1.500 lei la 1.800 lei, dacă depășirea se constată din documentele de transport

La constatarea masei totale prin cântărire nu se aplică tarife suplimentare, nu se eliberează AST și nu se aplică sancțiuni contravenționale dacă masa totală maximă admisă sau masa totală autorizată prin AST este depășită cu cel mult 5%.

Contravenții grave:

  • cu mai mult de 5%, dar nu mai mult de 10% – de la 6.000 lei la 8.000 lei
  • cu mai mult de 10%, dar nu mai mult de 20% – de la 10.000 lei la 12.000 lei

Contravenții foarte grave:

  • cu mai mult de 20%, dar nu mai mult de 25% – de la 12.000 lei la 15.000 lei
  • cu mai mult de 25% – de la 15.000 lei la 20.000 lei

Potrivit proiectului, refuzul de a supune vehiculul verificării prin cântărire și/sau măsurare a dimensiunilor, refuzul de însoți vehiculul personalului cu atribuții de control în vederea cântăririi și/sau măsurării dimensiunilor transportului, precum și refuzul de a prezenta personalului cu atribuții de control documentele privind transportul, se va sancționa cu amendă de la 10.000 la 20.000, aplicată conducătorului auto.

De asemenea, aruncarea și depozitarea deșeurilor în zona de siguranță a drumurilor și podurilor și aruncarea și depozitarea deșeurilor în locurile de parcare, oprire și staționare, altele decât cele provenite din oprirea/staționarea participanților la trafic în locurile de parcare, oprire și staționare ar urma să fie sancționată cu amendă de la 10.000 de lei la 30.000 de lei, aplicată persoanei fizice sau juridice.

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

Investiții în infrastructura rutieră, lângă Blaj: Strada Principală din Petrisat va fi reabilitată. Valoarea investiției

Publicat

Strada Principală din Petrisat – localitate componentă a municipiului Blaj, va fi reabilitată printr-o investiție de peste două milioane de lei. 

Primăria Blaj a lansat vineri, 16 aprilie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru achiziția de lucrări de reabilitare strada Principală din localitatea Petrisat.

Valoarea totală estimată este de 2.030.151 de lei, fără TVA. 

Potrivit memoriului tehnic, strada Principală din localitatea Petrisat – municipiul Blaj a fost modernizată în urmă cu mai mulți ani, în mai multe etape, respectiv pe tronsoane. Lungimea străzii este de 1.585 metri cu lăţimea medie între fronturile construite de 12 metri.

Strada este împărțită în trei tronsoane, astfel:

  • tronsonul 1 are lungimea de 773 m cu lăţimea medie între fronturile construite de 12 m și lățimea părții carosabile de 6 m
  • tronsonul 2 are lungimea de 308 m cu lăţimea medie între fronturile construite de 14 m și lățimea părții carosabile de 4 m
  • tronsonul 3 are lungimea de 504 m cu lăţimea medie între fronturile construite de 12 m și lățimea părții carosabile de 5,5 m

Strada are trotuare modernizate cu îmbrăcăminte din beton, parțial pe toate cele trei tronsoane, dar degradate. Pentru scurgerea apelor pluviale este rigolă deschisă betonată, parțial degradată.

În prezent, accesele în curți sunt amenajate cu dale carosabile, dar degradate.

Proiectul prevede, printre altele, refacerea sistemului rutier, amenajarea rigolelor, refacerea trotuarelor, a acceselor la proprietăți, reparații la podețe și lucrări pentru siguranța circulației.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Polițiști REȚINUȚI la Pitești. Sunt acuzați de lovituri cauzatoare de moarte după ce un bărbat a murit în timp ce era imobilizat

Publicat

Doi poliţişti au fost reţinuţi, duminică, pentru intervenţia în cazul unui bărbat din Pitești care a decedat în timp ce era evacuat de poliţişti de pe o terasă din municipiu, unde avusese loc un incendiu, a anunţat prim-procurorul Parchetului de pe lângă Tribunalul Argeş.

„Prin ordonanţele procurorului din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Argeş, astăzi s-a dispus reţinerea pe o perioadă de 24 de ore a doi suspecţi, ambii agenţi de poliţie, sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de purtare abuzivă şi loviri sau vătămări cauzatoare de moarte”, a spus prim-procurorul Marius Ştefan, citat de Agerpres.

El a precizat că, în urma necropsiei, s-a schimbat încadrarea juridică din ucidere din culpă în lovituri sau vătămări cauzatoare de moarte, pentru care legea prevede închisoarea de la 6 la 12 ani.

„La audieri, cei doi au încercat să ofere variante, ţine de exercitarea dreptului la apărare. Au fost analizate imaginile, declaraţiile martorilor şi raportul de necropsie în ceea ce priveşte natura şi modul de dispunere a leziunilor”, a mai spus prim procurorul.

Un bărbat de 63 de ani din Pitești a murit vineri, la scurt timp după ce a fost imobilizat de polițiști pe motiv că refuza să plece de la terasa unui restaurant cuprins de incendiu. În imaginile apărute în presa locală se poate vedea cum bărbatul a fost trântit de polițiști cu fața la pământ.

Bărbatul a avut o moarte violentă, în urma asfixiei mecanice, după comprimarea gâtului și toracelui, a declarat duminică dimineață, medicul șef legist din Argeș, Dan Manu.

Acesta a declarat că, în urma autopsiei efectuate sâmbătă dimineață, rezultatele preliminare arată că „că moartea a fost violentă, survenită în urma unui politraumatism, iar cauza imediată de deces a fost asfixia mecanică, prin comprimarea părților moi ale gâtului și ale toracelui”.

Medicul legist a precizat că bărbatul nu a murit de infarct și că acesta avea o alcoolemie de peste 2 la mie.

”Sunt mai multe traumatisme, şi cranio-cerebrale, evident care s-au putut produce prin cădere şi lovire (…) şi aceste leziuni traumatice, care au dus la asfixia mecanică, traumatismul cervical şi traumatismul toracic”, a explicat Dan Manu.

Medicul legist a spus că urmează să fie făcute și alte analize în acest caz: „Sunt prelevate probe biologice care merg la microscop, la laboratoarele noastre”.

Marius Ștefan, prim-procuror al Parchetului Argeș a spus, în aceeași conferință de presă, că au fost efectuate cercetări la fața locului și au fost audiate persoanele care erau acolo la momentul incidentului, inclusiv polițiștii.

„În acest moment, urmărirea penală se efectuează cu privire la faptă – pentru că am aşteptat şi concluziile preliminare ale raportului de necropsie, urmează să evaluăm şi probele administrate până în acest moment, inclusiv imaginile surprinse, în raport cu aceste leziuni, pentru a stabili o eventuală participaţie penală a persoanelor implicate”, a adăugat procurorul

ATENȚIE: Video cu un puternic impact emoțional

Incidentul a avut loc vineri, la un restaurant din Autogara Sud din Piteşti. Friteuza din restaurant a luat foc, iar în urma apelurilor la 112 acolo au fost trimise echipaje de la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă, Serviciul de Ambulanţă şi Poliţie.

Pe imagini se poate vedea cum la un moment dat bărbatul, care nu voia să plece de la terasă, este împins de un polițist, care îl trântește la pământ, în timp ce un alt agent îl înjură. În imagini pot fi văzuți apoi mai mulți polițiști care încearcă să îl imobilizeze pe bărbatul care era căzut.

La scurt timp, bărbatului i s-a făcut rău, iar echipajul de pe ambulanță nu l-a putut salva, fiind declarat decesul.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Coordonatorul AJVPS Alba: Apariția urșilor în zona așezărilor omenești nu este cauzată de defrișări, ci de lipsa hranei

Publicat

Coordonatorul tehnic al AJVPS Alba, Felix-Bogdan Dragomir, a explicat duminică de ce defrișările nu sunt principala cauză a faptului că urșii au ajuns tot mai des în zona așezărilor umane.

Potrivit acestuia, „migrația” animalelor din pădure spre zona localităților este cauzată de lipsa hranei, dar și de lipsa intervenției omului prin vânătoare, singura activitate care poate regla populația de urși înmulțită excesiv în ultimii ani. 

Vezi și FOTO: Un urs a făcut prăpăd într-o stână, la Noșlac. A omorât opt oi și patru miei. Alți patru urși, semnalați lângă Alba Iulia

„Tot discutăm despre problema urșilor din România și despre cauza care a dus la apariția acestora în zone în care până nu demult nici nu te gândeai să întâlnești acest animal. Toată lumea (în primul rând cei în necunoștiință de cauză) dau vina pe defrișări. TOTAL FALS.

Principala cauză care a făcut ca ursul să fie prezent în zone urbane nu este defrișarea, ci lipsa hranei, a liniștii și a intervenției omului prin vânătoare, această activitate fiind singura care poate regla populația de urși înmulțită excesiv în ultimii 5 ani.

Dacă omul nu mai poate interveni prin vânătoare și astfel să regleze populația de urși în schimb, dar despre asta nu vorbește nimeni, un factor principal care duce la răspândirea populației de urși, este faptul că aceasta este privată de hrana de zi cu zi, fructe de pădure și ciuperci care sunt culese fără nici o bază științifică și fără nici o regulă, de-a halma – valma tot sezonul. Iar acești culegători deranjează enorm habitatul ursului privând-ul de liniștea de care are nevoie.

Poate de aici ar trebui să începem cu managementul ursului în România. Reguli clare în ceea ce privește recoltarea fructelor de pădure și a ciupercilor, dar na, acestea ajung în supermarketurile din Europa, normal că nu trebuie să facem ceva în acest sens.

Nu vreau să îmi dați dreptate doar să observați. Câte dintre ONG-urile „iubitoare de natură” au sesizat că hoardele de culegători de fructe de pădure și de ciuperci fac ravagii în habitatul ursului, câte ONG-uri „iubitoare de natură” au sesizat ce și câta mizerie rămâne în munte după aceste tabere de culegători de fructe de pădure și de ciuperci și cât deranj fac aceștia prin activitatea lor”, a scris Felix Bogdan Dragomir, pe pagina de Facebook.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate