Connect with us
Publicitate

Aiud

Asociația Pro Infrastructură: Nodurile rutiere de la Sebeș și Alba Iulia Nord de pe A10, fără șanse de finalizare în 2019

n

Publicat

Pe lotul 1 al Autostrăzii Sebeș-Turda, în cifre și din declarațiile ministrului Transporturilor, avansul în teren pare bun, însă reprezentanții Asociației „Pro Infrastructură” atrag atenția că mobilizarea în teren este nesatisfăcătoare și că nu sunt șanse să fie gata nodurile rutiere Sebeș și Alba Iulia Nord până la final de 2019.

Reamintim că ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a fost pe șantierul A10 joi, 13 iunie. I-a amenințat din nou pe grecii de la Aktor (lotul 2) cu rezilierea contractului, însă pe lotul 1 s-a declarat mulțumit de stadiul din teren. A declarat că lucrările sunt în grafic și, mai mult, că luna decembrie rămâne ca termen valabil pentru deschiderea circulației. De asemenea, ministrul a mai declarat că nodul rutier Sebeş va fi parțial deschis pentru a facilita intrarea pe cei 14 kilometri de autostradă.

Vezi și Promisiune: Tronsonul de 14 km de la Alba Iulia la Sebeș, din Autostrada A10, va fi deschis traficului în decembrie 2019

”Constructorul, Impresa Pizzarotti, avansează greu la principalele structuri rutiere și la relocarea rețelelor electrice din nodurile Sebeș și Alba Iulia Nord, mobilizarea în teren fiind nesatisfăcătoare, lucru de altfel neschimbat în ultimul an.

Ministrul Transporturilor Răzvan Cuc se declară însă foarte mulțumit, promițând iresponsabil că tot sectorul va fi inaugurat la finalul acestui an. Observăm totuși ceva nou: domnul Cuc a preluat solicitarea noastră făcută încă de anul trecut, și anume deschiderea circulației în nodul Sebeș folosind mai întâi bretelele scurte care leagă A10 de giratoriile existente.

<Ministrul> poate de pe acum să adauge și acest termen la lunga listă de promisiuni nerespectate. Nu există nici cea mai mică șansă ca nodul Alba Iulia Nord să mai fie finalizat în 2019.

Mai mult, nodul Alba Iulia Sud este blocat de o groapă de gunoi, iar oficialii CNAIR nu i-au găsit încă o soluție de rezolvare, la 4 ani și jumătate (!) de la startul contractului. Șansele pentru o inaugurare parțială (8 din 17 km în 2019) se reduc drastic pe zi ce trece.

Solicităm din nou oficialilor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să se implice activ alături de Transelectrica pentru relocarea rețelelor de electricitate de pe șantier!”, scriu reprezentanții asociației, pe rețeaua de socializare.

Autostrada Sebeş-Turda – stadiul lucrărilor pe lotul 1 (sursa CNAIR)

Lotul 1 (Sebeş – Sântimbru) – stadiu fizic lucrări 69,8% final luna mai (67,10% aprilie, 63,09% martie, 61,35% februarie)

Lungime: 17 km

Contract lucrări (tip Fidic Galben), antreprenor Asocierea Impresa Pizzarotti & C SPA Pomponio Construcţii SRL,

Preț: 541.739.137,21 lei fără TVA (460.478.266,63 lei – Fondul de Coeziune 85% şi 81.260.870,58 lei – Guvernul României 15%).

Data de începere lucrări potrivit contract: 2.12.2014, cu 4 luni realizare proiect tehnic şi 18 luni execuţie lucrări. Termenul de finalizare din proiect: octombrie 2016

Contract supervizare: inginer Egis Romania SA (5.156.196 lei fără TVA).

Termenul estimat de finalizare a lucrărilor după expirarea termenului stabilit în contract: decembrie 2019

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate