Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

ASTĂZI: Lansarea revistei Apulum – Acta Musei Apulensis a Muzeului Unirii din Alba Iulia. Evenimentul, transmis online


Publicat

Vineri, 26 februarie, începând cu ora 12:00, pe pagina de Facebook și pe canalul de Youtube a Muzeului Național al Unirii Alba Iulia va avea loc lansarea revistei Apulum. Acta Musei Apulensis.

Cu această ocazie vor fi prezentate toate cele trei volume care compun numărul 57 al publicației, respectiv Series Archaeologica et Anthropologica, Series Historia et Patrimonium și Supplementum.

Revista reprezintă oglinda științifică a activității specialiștilor Muzeului Național al Unirii Alba Iulia și colaboratorilor lor. Cu mici excepții, din anul 1965 revista apare regulat: un tom pe an.

Din anul 2011, anuarul este împărțit în două volume: Series Archaeologica et Anthropologica, respectiv Series Historia & Patrimonium. Pentru series Historia & Patrimonium există și un supliment tematic, în care sunt publicate lucrările Conferinței naționale „Bibliologie și Patrimoniu Cultural Național”. În anul 2020, Apulum a ajuns la tomul LVII.

Aria tematică este una extinsă: sunt publicate studii în domeniul arheologiei, numismaticii, istoriei, istoriei culturii, antropologiei istorice, etnografiei, muzeologiei și conservării-restaurării patrimoniului cultural; recenzii și note de lectură în domeniile enumerate. Subiectul cel mai prezent în paginile revistei, de-a lungul anilor, a fost Unirea Transilvaniei cu România.

Evenimentul este organizat de Consiliul Județean Alba și Muzeul Național al Unirii Alba Iulia.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

LIVE VIDEO: Ministrul Sănătății, după tragedia de la ”Victor Babeș”. Avem indicații că defecțiunea e dinăuntrul TIR-ului

Publicat

La o zi după tragedia de la Spitalul ”Victor Babeș”, unde trei paciente au murit după o defecțiune la stația de oxigen din unitatea mobilă ATI, ministrul Sănătății, Vlad Voiculescu, face declarații.

Acesta a precizat că sunt indicații că defecțiunea este dinăuntrul TIR-ului.

Ministrul a anunțat că reprezentanţi ai Agenţiei Naţionale a Medicamentului şi Dispozitivelor Medicale vor face parte din echipa de anchetă, coordonată de Parchet, care cercetează incidentul produs luni la Spitalul „Victor Babeş”.

Acesta a precizat că a solicitat Direcţiilor de sănătate publică să îi prezinte toate avizele de funcţionare ale Unităţilor Mobile de Terapie Intensivă.

Procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul București au deschis un dosar penal pentru ucidere din culpă după tragedia de la Spitalul „Victor Babeș”, din Capitală. Șapte persoane au fost audiate în timpul nopți de luni spre marți.

Declarații ale ministrului:

Știm că sistemul e suprasolicitat, dar asta nu justifică o tragedie.

Am solicitat la DSP București avizul de funcționare. A fost dat pe 9 aprilie.

La ce oră ați aflat? După ora 18.00 a fost confirmată problema, am sunat, între 18.30-19.00 am ajuns la spital.

Prioritatea a fost să găsim locuri pentru pacienți. Când am ajuns m-am interesat despre situația celorlalti pacienți, am întrebat dacă politia a fost anunțată.

Cu dl Arafat am vorbit imediat după ora 18.00.

La ce oră s-a produs incidentul? Acest lucru va fi stabilit de politie.

Am întrebat dacă politia a fost anunțată, nu mi s-a confirmat acest lucru, am cerut să fie anunțată.

Vezi și VIDEO: Florin Cîțu și Raed Arafat, declarații după tragedia de la Spitalul ”Victor Babeș”, unde trei pacienți au murit

Monica Althamer, secretar de stat: La ora 19.25 ministrul a solicitat să fie anunțată politia, în condițiile în care personalul de la fața locului s-a ocupat de pacienți.

Vlad Voiculescu: Am cerut ca poliția și familiile să fie anunțate.

Când eram în drum spre Victor Babeș am încercat să-l sun pe Nicușor Dan, dar nu mi-a răspuns la telefon.

Avem indicații că defecțiunea e dinăuntrul tirului.

Din explicațiile de la DSU, care a cumpărat și operează TIR-urile, știm că a fost o problemă legată de presiunea oxigenului. Dl Arafat m-a asigurat că toate unitățile mobile sunt verificate la fiecare două luni, că au toate avizele în ordine.

Cred că premierul l-a chemat pe dr Arafat pentru că cel care este implicat să ofere explicațiile tehnice.

Despre problemele cu firma de mentenanță, reclamate de manager în urmă cu 2 săptămâni – a existat un dialog cu toți managerii, fiecare a menționat la acea dată. E vorba de o companie care a făcut o țeavă de o anumită dimensiune, care a fost înlocuită de o altă companie. E o instalație făcută pentru unitatea mobilă. Ca să fie pusă în funcțiune a fost nevoie de două lucrări.

Mă simt responsabil pentru ceea ce fac. Ieri s-a făcut tot ce se poate pentru toți pacienții.

Monica Althamer, secretar de stat: Omul venise pentru o eroare afișată de aparatură. Nu are pregătire medicală

În actualizare

surse: DigiFM Live, HotNews, Mediafax, Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Curtea de Apel Alba Iulia: Ghid de judecare a cauzelor la ore diferențiate, pentru evitarea aglomerării în sălile din instanțe

Publicat

curtea de apel alba

Magistrații de la Curtea de Apel Alba Iulia și de la instanțele subordonate au la dispoziție un ghid pentru stabilirea de ore diferenţiate în vederea judecării cauzelor. Documentul cuprinde recomandări menite să conducă la evitarea aglomerării sălilor de judecată şi a spațiilor publice de așteptare.

Reprezentanții instanței din Alba Iulia au transmis că elaborarea acestui instrument a fost considerată oportună, în contextul creșterii complexității activității profesionale în domeniul judiciar și a interacțiunii sporite între profesioniștii dreptului.

”Considerând în același timp că este o măsură utilă și pentru limitarea riscurilor de transmitere a infecţiilor respiratorii, prin evitarea aglomerării sălilor de judecată şi a spațiilor publice de așteptare, președintele Curții de Apel Alba Iulia s-a implicat la sfârșitul anului 2020 în constituirea unui Grup de lucru interprofesional pentru realizarea unui ghid unitar la nivelul instanţelor din circumscripţie.

Sub coordonarea vicepreşedintelui Oana Maria Petraşcu și cu participarea activă a membrilor (judecători, grefieri din cadrul instanţelor din circumscripţie şi avocaţi reprezentanţi ai Barourilor Alba, Sibiu şi Hunedoara), Grupul de lucru a stabilit forma finală a Ghidului, disponibil  din această lună atât în format tipărit la instanțele din circumscripție, cât și în format electronic pe portalul Curții de Apel Alba Iulia, accesibil pe http://portal.just.ro/”, au transmis reprezentanții Curții de Apel Alba Iulia.

Ghidul urmărește să identifice reguli de comun acord acceptate de profesioniștii dreptului, pentru stabilirea de ore diferențiate pentru judecarea cauzelor la nivelul Curții de Apel Alba Iulia și a instanțelor din circumscripția sa teritorială, având ca principal obiectiv realizarea unui act de justiție de calitate, care are ca ultim beneficiar justițiabilul, potrivit sursei citate.

Vezi Ghid pentru stabilirea de ore diferențiate în vederea judecării cauzelor

Totodată, ghidul reprezintă o contribuție la uniformizarea modalității și a criteriilor ce vor fi avute în vedere pentru stabilirea orelor diferențiate de judecare a cauzelor, ceea ce asigură predictibilitate și transparență îndeplinirii actului de justiție.

Ghidul își propune să contureze în linii generale recomandări în privința modalității de stabilire a orelor diferențiate pentru judecarea cauzelor dar și propuneri de detaliu care să reprezinte un sprijin concret în activitatea de judecată.

La realizarea ghidului au fost avute în vedere dispozițiile din legislația națională și din Hotărârile Consiliului Superior al Magistraturii  care fac referire la stabilirea de ore diferențiate pentru judecarea cauzelor.

”Ghidul este un instrument de lucru viu, susceptibil de a fi în mod constant îmbunătățit în funcție de modificările legislative sau regulamentare și de dificultățile în implementare resimțite de profesioniștii dreptului. În același timp, Ghidul, prin acceptarea sa de către profesioniștii dreptului trebuie să fie păstrat în practica instanţelor ca un progres ireversibil în beneficiul direct al justiţiabililor.

Redactorii ghidului îşi propun un dialog interprofesional ritmic pentru analiza modului de implementare a acestuia şi a disfuncţionalităţilor apărute, în scopul stabilirii modalităţilor de remediere”, au mai transmis reprezentanții Curții de Apel Alba Iulia.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Două autorități medicale din SUA recomandă suspendarea vacinării cu Johnson&Johnson. Care sunt îngrijorarile

Publicat

Două autorități medicale din SUA au recomandat marți, într-o declarație comună, suspendarea vaccinării cu noul vaccin produs de Johnson&Johnson pe fondul temerilor că ar putea duce la apariția cheagurilor de sânge, transmite New York Times.

Apelul a fost făcut de U.S. Centers for Disease Control and Prevention (CDC) și Food and Drug Administration (FDA), cele două instituții cu rol-cheie în pandemie.

Cercetătorii americani suspectează o posibilă legătură între administrarea vaccinului J&J și apariția unor cheaguri de sânge, după administrarea a peste 6,8 milioane de doze din acest vaccin.

Decizia finală va fi luată de guvernul SUA, după o nouă întâlnire a experților din cele două instituții.

Vaccinul Johnson&Johnson a fost așteptat în întreaga lume, dat fiind că este administrat într-o singură doză, ceea ce ar fi ușurat campania de vaccinare.

Sursă: G4Media.ro

 

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Măsuri decise de CJSU Alba pentru comunele Berghin, Bucium, Cergău, Întregalde, Lopadea Nouă, Meteș, Rădești, Șibot, Almașu Mare

Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba a decis marți măsuri ce trebuie respectate în 9 comune din județ. Acestea intră în vigoare de miercuri, 14 aprilie, ora 00.00.

HOTĂRÂREA nr. 102 din 13.04.2021 privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire  a răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza comunelor Almașu Mare, Berghin, Bucium, Cergău, Întregalde, Lopadea Nouă, Meteș, Rădești și Șibot

Vezi HOTĂRÂREA NR. 102 – CJSU ALBA

HOTĂRĂȘTE:

Art. 1 Se constată rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 13.04.2021, pentru fiecare unitate administrativ-teritorială de pe raza județului Alba, conform Anexei la prezenta hotărâre.

Anexa_Hotărârea nr. 102 din 13.04.2021

Art. 2 (1) La nivelul comunei Berghin unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este mai mare de 3 şi mai mică sau egală cu 4/1.000 de locuitori, începând cu data de 14.04.2021, ora 00.00, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;

Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 22.00-05.00, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

m) Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc.

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 3 (1) La nivelul comunelor Bucium, Cergău, Întregalde, Lopadea Nouă, Meteș, Rădești și Șibot unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 14.04.2021, ora 00.00, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

b) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

c) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

d) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

e) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

f) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 22.00-05.00, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, ori decesul unui membru de familie;

g) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 0600-2200, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

h) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 0600-2200, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă, este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, cu obligația respectării orarului de lucru cu publicul între orele 0600-2200;

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 4. La nivelul comunei Almașu Mare, unde s-a înregistrat un trend descrescător de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2, rata de incidență fiind de 0 cazuri la 1000 de locuitori, începând cu data de 14.04.2021, ora 00.00, încetează aplicarea măsurilor stabilite pentru diminuarea riscului, prin Hotărârea C.J.S.U. Alba nr. 84/30.03.2021.

Pentru deplasarea la centrele de vaccinare sau cabinete medicale, motivul menționat pe declarația pe proprie răspundere va fi „deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente”.

Măsurile stabilite prin prezenta hotărâre se completează cu măsurile cu caracter general stabilite prin H.G. nr. 432/2021.

Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate