Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

AUDIENŢE ONLINE: Răspunsuri de la Primăria Alba Iulia. Asfaltări pe străzile Cuza, Negruzzi şi în Bărăbanţ. Despre salcia din Tolstoi


Publicat

Primăria Alba Iulia oferă răspunsuri la alte întrebări adresate prin intermediul Secţiunii „Audienţe Online”. Vă prezentăm informaţii despre program şi condiţii de asfaltare pe străzile Alexandru Ioan Cuza şi Costache Negruzii din Alba Iulia, dar şi lucrări pe drumurile din Bărăbanţ. De asemenea, reprezentanţii administraţiei locale au reveni cu completări în cazul situaţiei sesizate de un cititor Alba24 privind tăierea unei salcii în cartierul Tolstoi. Puteţi folosi în continuarea formularul din site, pentru alte întrebări.

Întrebare de la: Manceriu Florin; Subiect: Asfaltare Str. A.I. Cuza

„Am dori să aflăm când se va începe turnarea covorului de asfalt pe strada A.I. Cuza, deoarece toată strada este plină cu gropi, iar traficul greu din zonă produce vibraţii mari în pereţii caselor unde locuim. Nu mai aducem în discuţie faptul că noroiul deja ne copleşeşte din cauza spărturilor de pe stradă şi a lipsei trotuarelor.”

Răspuns: „După pozarea cablurilor şi conductelor pentru utilităţile la care se lucrează în prezent, urmează ca, în cursul lunii august 2012, să înceapă şi operaţia de aşternere a mixturilor asfaltice.”

Întrebare de la: Mihaela Oancea; Subiect: Strada mea

„Am înţeles că nu suntem în planul pentru asfaltarea străzii Costache Negruzzi , dar o soluţie ca să putem şi noi circula pe acea stradă, fără să ne rupem maşinile sau fără să vină copiii de la şcoală plini de noroi nu se găseşte? De exemplu, se poate turna ceva piatră mai mică şi tasa sau aveţi specialişti în aşa ceva, doar suntem şi noi plătitori de taxe şi impozite şi mai suntem şi cetăţeni cu drept de vot… sau avem doar drept de vot, nu avem şi dreptul de a trăi într-un mod decent?”

Răspuns: „În cursul lunii viitoare, strada Costache Negruzzi este prinsă în graficul lucrărilor de pietruire şi tasare.”

Întrebare de la: Traxler Eduard; Subiect: Asfaltare cartier Bărăbanţ

„De foarte mult timp, Bărăbanţul şi nu numai este distrus la propriu. Spun asta, făcând referire la partea carosabilă, care este jalnică, aproape impracticabilă cu auto. S-au adus deja utilajele, întrebarea mea este pe când va fi gata?”

Răspuns: „În data de 10.05.2012, a fost înaintată o adresă către SC APA C.T.T.A. SA Alba, prin care li se cere:

– reprofilarea cu autogreder şi împrăştiat la suprafaţă strat de piatră spartă şi compactă în grosime de 10 cm pe toată zona de lucru, pe străzile Pescarilor, Stejarului, Surcanu şi Taberei.

– refacerea trotuarului de pe strada Gh. Şincai, deteriorat ca urmare a utilajelor grele care au lucrat în zonă.

În caz contrar, vor fi sancţionaţi conform HCL 368/2005, art. 2, lit.g, pct. 3.”

Întrebare de la: Neacşu Daniel; Subiect: Răspuns dezamăgitor, în bătaie de joc

„Urmare a întrebării mele adresate (după cum e făcută formularea) Domnului Primar, socotesc de cuviinţă să îmi exprim dezamăgirea şi, totodată, oprobiul, faţă de răspunsul primit. Nu ştiu cine a făcut acel răspuns, la patru zile de la data postării întrebării (5.05.2012), care, prin conţinutul său, nu mi-a adus nimic nou faţă de ceea ce eu ştiam deja şi Serv. Adm. Domeniului Public din cadrul Primăriei Alba Iulia fusese informat de către o altă persoană, la data de 4.05.2012. Faptul că acea salcie a fost tăiată pe data de 4.05.2012 şi că, urmare a sesizării unui locatar al blocului TON 4 la Serv. de specialitate al Primăriei Alba Iula, tot la acea dată, s-a deplasat la faţa locului Poliţia Locală a Mun. Alba Iulia, care a constatat cele întâmplate, au fost semnalate şi de subsemnatul, la data de 5.05.2012. Deci, mi se pare absolut nelalocul lui, în bătaie de joc, un astfel de răspuns, venit la patru zile de la data trimiterii mesajului, mesaj în care precizam nişte lucruri care se întâmplaseră deja şi pentru care, paradoxal, Primăria Alba Iulia, prin răspunsul său, că <îmi mulţumeşte pentru cele semnalate>, urmând a se lua măsurile care se impun în astfel de situaţii. Trag concluzia că, la cinci zile de la cele întâmplate, când Poliţia Locală a fost la faţa locului şi a identificat persoanele vinovate, nu se luase încă nici o decizie de sancţionare a acelor persoane şi, mai grav, Primăria Alba Iulia abia luase la cunoştinţă despre cele întâmplate prin Serv. Adm. Domeniului Public. Nu vi se pare hilar acest lucru?

Doresc să ştiu ce măsuri a luat Primăria Alba Iulia, prin împuterniciţii săi (Poliţia Locală) pentru contravenţiile săvârşite de acele persoane vinovate şi identificate la data de 4.05.2012, conform HCL Nr. 368/2005 privind stabilirea sancţiunilor pentru faptele ce constituie contravenţii în domeniul bunei gospodăriri a Mun. Alba Iulia. Sper că voi primi de astă dată un răspuns mulţumitor! Voi reveni, dacă este cazul, înainte de a mă adresa altor instituţii cu competenţe în astfel de situaţii.”

Răspuns: „În data de 10.05.2012, Anghel Ioan a fost sancţionat comform HCL 368/2005, cap.f, pct. 1.”



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

2 Comentarii

2 Comments

  1. nervosu

    sâmbătă, 19.05.2012 at 12:36

    da este adevarat ca dn anghel ioan a fost sanctionat si acum ce mai vrei stii am inpresi a ca voi nu va suferiti si ca aveti altceva de impartit dnule fost presedinte de locatari

  2. adrian

    miercuri, 13.06.2012 at 09:39

    Aceasta salcie s-a taiat pt.ca prezenta un real pericol pt. cetatenii si masinile din imprejurimile ei, si dupa cum se stie au mai fost incidente cu aceeasi salcie( la o furtuna s-a rupt o creanga mare care a cazut pe doua masini prejudiciul fiind suportat de catre pagubiti „NU” de fostul presedinte de asociatie care era obligat sa toaleteze copacii. Referitor la toaletare nu a fost facuta cu un an in urma ci cu doi ani, fapt care a dus la dezvoltarea salciei amenintand distrugerea izolatiei termice la blocul TON4 (lucru nespecificat in plangere).
    Tin sa mentionez ca salcia care a fost taiata era inclinata cu un unghi de aproximativ 60grade fata de sol (deci prezenta o reala amenintare) si presedintele de asociatie a avut acordul verbal din partea primariei pt. a o putea taia.
    ACESTE SUNT DATELE REALE DESPRE ACEASTA SALCIE!!!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Patru din zece români și-au redus consumul de carne. Câți spun că țin post. Studiu

Publicat

Patru din zece români spun că și-au redus consumul de carne în ultimele 12 luni, iar 61% dintre aceştia au în vedere produse din carne vegetală pentru perioadele de post, potrivit unui studiu.

92% din consumatorii de carne consumă carne de două ori pe săptămâna, cel puţin. Cu toate acestea, nu sunt puţini nici cei care susţin că şi-au redus consumul de carne în ultimul an (39%).

“Dacă ne uităm în meniul consumat în ultimele 4 săptămâni, descoperim că tinerii de până în 24 de ani consumă în măsură mai mare decât celelalte categorii de vârstă mezeluri vegetale sau înlocuitori de carne – şi asta nu ca opţiune pentru a posti. Este posibil că acest lucru să ne semnalizeze un trend pe care producătorii de carne l-ar putea capitaliza pentru a nu pierde legătura, pe termen mediu şi lung, cu aceşti potenţiali consumatori”, declară Vasi Dragomir, Consumer & Shopper Insights Leader, NielsenIQ România.

Şi pentru că se apropie Postul Paştelui, tot din studiu aflăm că 36% din respondenţi susţin că ţin post din când în când, iar 61% dintre aceştia au în vedere produse din carne vegetală pentru perioadele de post.

Vezi și POSTUL PAȘTELUI 2021: Când începe cel mai lung și aspru post din an. Interdicțiile perioadei și zilele cu dezlegare la pește

9 din 10 români cumpără carne cel puţin o dată pe săptămână.

Tinerii cumpără carne cu o frecvenţa mai mare comparativ cu cei mai în vârstă. La cea mai recentă achiziţie, 87% dintre cumpărătorii de carne declara că au cumpărat carne neprocesată în timp ce 36% au au optat pentru mezeluri. Diferenţa dintre cele două categorii de carne este mai vizibilă în rândul celor mai în vârstă (45-59 de ani).

91% dintre aceştia au optat pentru carne neprocesată la ultima cumpărătură, pe când doar 33% pentru mezeluri.

Preferinţele faţă de tipul de carne variază tot în funcţie de vârstă. Există o probabilitate mai mare ca cei tineri să cumpere carne din pui (79% din cumpărătorii de 18 – 24 de ani) în timp ce categoria celor mai în vârstă să aleagă mai des carne de porc (72% din cumpărătorii de 45-59 de ani).

În ceea ce priveşte capacitatea de a influenţa alegerea magazinului, carnea neprocesata este în top, 67% dintre cumpărători spunând că acest tip de carne a contat cel mai mult pentru alegerea magazinului unde să meargă la cumpărături.

Carnea gătită în casă este consumată cel mai des (75%) şi pare că ocupă un loc central în meniul zilnic al românilor. Originea locală inspiră calitate ridicată în categoria “food”, în general, şi în legătură cu carnea în special.

Studiul s-a desfăşurat online, în perioada octombrie- noiembrie 2020. Eşantionul cuprinde 1000 de respondenţi, utilizatori de internet, din mediul urban, cu vârstă cuprinsă între 18-59 de ani.

sursă: Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ALBA: 81 de cazuri COVID înregistrate în ultimele 24 de ore. Incidența în municipii, orașe și comune din județ

Publicat

În ultimele 24 de ore, în județul Alba au fost înregistrate 81 de cazuri noi COVID-19, potrivit datelor transmise de DSP Alba miercuri, 3 martie.

De la începutul pandemiei, 15.831 de persoane au fost confirmate pozitiv în județul Alba. Dintre acestea, 14412 de persoane au fost declarate vindecate. De asemenea s-au înregistrat 425 decese.

Marți, în Alba au fost prelucrat 744 probe (387 la SJU si 357 la DSP). Numărul total de teste efectuate până în prezent în județ a ajuns la 172979.

Lista localităților din care provin persoanele confirmate în ultimele 24 de ore:

Urban (54 cazuri noi)

Alba Iulia – 25

Aiud – 10

Sebeș – 6

Blaj – 4

Cugir – 4

Ocna Mureș – 4

Câmpeni – 1

Rural (27 cazuri noi)

Ighiu – 3

Lunca Mureșului – 3

Mihalț – 3

Unirea – 3

Valea Lungă – 3

Șona – 2

Șugag – 2

Cricău – 1

Doștat – 1

Jidvei – 1

Pianu – 1

Rădești – 1

Sâncel – 1

Șibot – 1

Vințu de Jos – 1

Incidența cazurilor COVID la 14 zile în județul Alba (17 februarie – 2 martie) 2,35 (anterior 2,38).

TOP localități – Rata incidenței cazurilor noi COVID-19 la 14 zile (județul Alba):

Mediul urban:

Localitate – cazuri în perioada 17 februarie – 2 martie – incidența cazurilor COVID-19:

Alba Iulia – 417 cazuri – 5,45 (anterior 5,58)

Teiuș – 18 cazuri – 2,48 (anterior 3,16)

Sebeș – 100 cazuri – 3,04 (anterior 3,34)

Aiud – 38 cazuri – 1,49 (anterior 1,46)

Cugir – 31 cazuri – 1,20 (anterior 1,28)

Ocna Mureș – 19 cazuri – 1,36 (anterior 1,14)

Blaj – 26 cazuri – 1,25 (anterior 1,30)

Abrud – 5 cazuri – 0,95 (anterior 0,95)

Câmpeni – 5 cazuri – 0,67 (anterior 0,54)

Baia de Arieș – 1 caz – 0,26 (anterior 0,52)

Zlatna – 3 cazuri – 0,38 (anterior 0,38)

Mediul rural:

Localitate – cazuri în perioada 17 februarie – 2 martie – incidența cazurilor COVID-19

Șpring – 30 cazuri – 11,39 (anterior 11,39)

Mihalț – 23 cazuri – 7,02 (anterior 6,11)

Ponor – 4 cazuri – 5,86 (anterior 5,86)

Doștat – 4 cazuri – 3,91 (anterior 2,93)

Unirea – 15 cazuri – 3,04 (anterior 2,43)

Crăciunelu de Jos – 6 cazuri – 2,80 (anterior 2,80)

Lunca Mureșului – 7 cazuri – 2,71 (anterior 1,93)

Berghin – 5 cazuri – 2,61 (anterior 2,61)

Valea Lungă – 8 cazuri – 2,52 (anterior 1,58)

Pianu – 9 cazuri – 2,51 (anterior 2,23)

Cricău – 5 cazuri – 2,49 (anterior 2,49)

Livezile – 3 cazuri – 2,46 (anterior 2,46)

Livezile – 3 cazuri – 2,46 (anterior 2,46)

Ciugud – 8 cazuri – 2,45 (anterior 2,76)

Rădești – 3 cazuri – 2,30 (anterior 2,30)

Lopadea Nouă – 6 cazuri – 2,29 (anterior 2,29)

Șibot – 5 cazuri – 2,05 (anterior 2,05)

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Apel al autorităților: Persoanele care nu pot ajunge să facă vaccinul, să anunțe. Nici o doză nu trebuie irosită

Publicat

Andrei Baciu, vicepreşedintele Comitetului Naţional de Coordonare a Activităţilor de Vaccinare, a declarat că dozele de vaccin sunt limitate și nu trebuie irosite. De aceea, persoanele care nu se pot prezenta la centrele de vaccinare când sunt programate, sunt rugate să anunțe acest lucru.

Potrivit procedurilor, dacă rămân doze de vaccin împotriva Covid-19 care nu sunt folosite, personalul din centrele de vaccinare trebuie să sune persoane programate în zilele următoare.

Prioritate trebuie să aibă, însă, persoanele vulnerabile, care sunt imunizate în etapa a II-a a campaniei de vaccinare, a declarat Andrei Baciu.

„Cred că în fiecare centru de vaccinare s-a întâmplat o astfel de situație. Știm ce trebuie să facem, apelăm pe cineva de-a doua zi. Nu vrem să aruncăm doze sub nicio formă”, a spus acesta.

Astfel, persoanele care nu se pot prezenta în ziua și la ora la care au fost programate la vaccinare pot suna la call center, la numărul 021.414.442. Acestea vor fi, de asemenea, reprogramate.

Sursa: digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ABRUD

Școala Gimnazială din Abrud va fi reabilitată și modernizată. Proiectul tehnic, lansat la licitație. LISTA lucrărilor propuse

Publicat

Corpul principal al Școlii Gimnaziale „Avram Iancu” din Abrud va fi reabilitat și modernizat. De asemenea, se propune construirea unei anexe și a unui depozit de lemn, dar și amenajarea unui teren de sport și a incintei. Primăria Abrud a lansat miercuri o licitație pentru realizarea proiectului tehnic și a detaliilor de execuție.

Primăria Abrud a lansat miercuri, 3 martie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), o licitație pentru realizarea proiectului tehnic și a detaliilor de executie, verificarea tehnică de calitate și întocmire aviz, asistența tehnică din partea proiectantului pentru obiectivul „Reabilitare si modernizare clădire (corp principal Școala Gimnazială), desființare centrală termică, construire anexă și depozit de lemn, amenajare teren sport și incintă”.

Valoarea totală estimată este de 232.076,78 de lei, fără TVA. 

Potrivit caietului de sarcini, se propun următoarele lucrări de bază: 

Reabilitare și modernizare corp principal – Școala Gimnazială

Se propune reabilitarea și modernizarea clădirii pentru crearea unui spațiu care să permită desfășurarea în condiții optime a activităților educaționale.

În acest scop se propun următoarele intervenții: reparații șarpantă și învelitoare; termosistem; intervenții la interiorul clădirii; intervenții la exteriorul clădirii.

  • înlocuirea elementelor din lemn deteriorate ale șarpantei și ignifugarea lor, înlocuirea învelitoarei, jgheaburilor și burlanelor, aplicarea de folie hidroizolantă peste noua astereală, înlocuirea șipcilor și contrașipcilor,
  • termoizolarea pereților exteriori cu vată bazaltică de 15 cm, termoizolarea soclului cu polistiren ignifugat de 5 cm,
  • refacerea finisajelor, pardoselilor, peretiilor interiori, refacere balustradă interior,

  • mascarea conductelor de instalații,
  • recompartimentarea zonei bibilioteci și refuncționalizarea laborator chimie în cabinet medical,
  • montare glaf la exteriorul ferestelor,
  • înlocuirea obiectelor sanitare, amenajare grup sanitar și refacere rampe de acces pentru persoane dizabilități,
  • realizarea de instalații cu rol de securitatea la incendiu,

Construire depozit lemne

Se propune realizarea unei clădiri pentru depozitarea necesarului de lemne cu regimul de înălțime P (pentru încălzirea spațiilor interioare din incinta și obținerea apei clade) având un sistem constructiv mixt din cadre de beton armat și zidărie portantă de 25 cm. (zidaria portantă va fi realizată din cărămidă ecologică). Șarpanta se va realiza din lemn de răşinoase, ecarisat și ignifugat și va sprijini pe placa de beton armat de peste parter, iar învelitoarea va fi din țiglă ceramică.

Clădirea va fi prevăzută cu trotuar de gardă, cu panta spre exterior de 2 %.

Finisaje exterioare: tencuieli decorative (culoare alb) și tâmplărie PVC alb cu geam termopan.

Finisaje interioare: tencuieli driscuite, zugrăveli lavabile, ciment sclivisit.

Construire anexă (ct, atelier, vestiare și depozit pentru terenul de sport)

Se propune realizarea unei anexe cu regimul de înălțime P (în care se va amplasa centrala termică, atelier, vestiare și depozit pentru terenul de sport) având un sistem constructiv mixt din cadre de beton armat și zidărie portantă de 25 cm.

Zidurile interioare de compartimentare se vor realiza din cărămidă de 25 cm, 15 cm respectiv 12 cm. Şarpanta se va realiza din lemn de răşinoase, ecarisat și ignifugat și va sprijini pe placa de beton armat de peste parter, iar învelitoarea va fi din țiglă ceramică.

Construire teren sport acoperit

Se propune realizarea unui teren de sport acoperit, având o structură metalică (profile rectangulare din oțel) pe care este tensionată o pânză PVC cu inserție textilă, impermeabilă, de culoare gri, în vederea protejării terenului de intemperii (ploaie, zăpadă, vânt, soare, etc.), laterealele fiind închise cu perdea culisantă, pe o înălțime de 2 m. Pe toată suprafața terenului se va realiza o placă slab armată de beton, pe care va fi aplicat gazon sintetic.

Amenajare incintă (refacere împrejmuire, amenajare alei și zone verzi)

Se propune corectarea sistematizării verticale a terenului din incintă, pentru dirijarea apelor pluviale. Se va reface împrjmuirea incintei, având înălțimea de 1,20 m la limita de proprietate dinspre strada Cloșca, respectiv 2 m pe restul conturului incintei.

Gardul va fi realizat din stâlpi metalici și panouri din fier forjat. Aleile din incintă vor fi realizate cu dale de beton, montate în șapă de beton, prevăzute cu pante pentru direcționarea apelor pluviale.

Zonele verzi vor fi amenajate cu gazon de trafic intens.

Desființare centrală termică existentă

Clădirea în care este amplasata centrala termică este într-o stare avansată de degradare. Aceasta este propusă pentru desființare.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate