Eveniment
AUTOSTRADA Orăştie-Sibiu: Circulaţia poate fi redeschisă din toamnă între Cunţa şi Sălişte, dar lucrările vor fi finalizate în totalitate abia în 2018
Finalizarea tuturor lucrărilor pe tronsonul dintre Cunţa şi Sălişte din Autostrada Orăştie-Sibiu s-ar întinde până în 2018, însă circulaţia ar putea fi reluată din această toamnă, precizează Cătălin Drulă, consilierul premierului pe probleme de infrastructură. Potrivit acestuia, este nevoie de o expertiză tehnică pentru a evidenţia exact de ce este nevoie și de un proiect corespunzător. Între timp, segmentul de drum naţional paralel cu tronsonul de autostradă închis a făcut 44 de victime, într-un an.
“Am consultat experți și specialiști în legătură cu cauzele situației de acolo și cu gradul de siguranță în redeschiderea circulației. Părerea unanimă este că nu avem de a face cu alunecări de teren de profunzime, ci este vorba de probleme cauzate de nefinalizarea (sau executarea defectuoasă a) lucrărilor de drenare și preluare a apelor. Apa își face de cap și produce acele șiroiri, făgașe și alunecări de suprafață care arată spectaculos (în sensul rău) în poze.
Pentru finalizarea tuturor lucrărilor este nevoie de o expertiză tehnică care să evidențieze exact de ce este nevoie și de un proiect corespunzător. Discutăm despre lucrări masive și despre un calendar de refacere a tuturor zonelor afectate care se întinde pînă în anul 2018 (luînd în considerare și timpul necesar realizării expertizei și proiectului respectiv). De menționat că aceste lucrări sunt în vasta lor majoritate în afara părții carosabile. În acest timp cei 22 km de autostradă ar sta nefolosiți și DN-ul paralel ar continua să facă victime”, a transmis Cătălin Drulă, miercuri, pe Facebook.
Potrivit consilierului, pe segmentul de drum naţional paralel cu autostrada, pe porţiunea dintre Cunţa şi Sălişte, au avut loc, de la închiderea din septembrie 2015, 17 accidente grave cu 7 morți și 37 de răniți (cifre preluate dintr-un articol publicat de Asociația Pro Infrastructură).
“E aproape o certitudine că aceste vieți nu s-ar fi pierdut dacă autostrada ar fi fost deschisă. Și nu mai vorbim aici de cozile care se formează la intrarea și ieșirea de pe autostradă. E imperativ prin urmare să se redeschidă traficul cît mai repede (în condiții de siguranță, firește)”, precizează Drulă.
Soluția alternativă la așteptarea până în 2018 şi care este pusă în aplicare în acest moment, este ca „faimoasa <groapă> (o zonă de 200 de metri unde corpul autostrăzii – care este foarte înalt, are 9 metri – a fost excavat complet) să fie refăcută pe baza unui proiect tehnic realizat de un reputat specialist. Proiect tehnic ce tratează și problema drenării apelor și de asemenea oferă soluții pentru încă aproximativ 10 zone unde au apărut degradări mai mici ale autostrăzii”, mai spune consilierul.
Astfel, după această refacere, adică în această toamnă, autostrada poate fi redeschisă traficului, în măsura în care condițiile de siguranță sunt îndeplinite și specialiștii și experții consideră că este în regulă. „Să-i lăsăm pe ei să vorbească și să-și facă treaba”, a mai completat Drulă.
Precizările vin în contextul în care Mihai Alexandru Crăciun, fondator al forumului Construim România a afirmat recent că redeschiderea circulației publice pe lotul 3 al Autostrăzii Orăștie – Sibiu în condiții de siguranță nu este posibilă în acest an. Potrivit acestuia, redeschiderea autostrăzii este tehnic imposibilă în mai puțin de doi ani.
Vezi VIDEO: AUTOSTRADA Orăștie-Sibiu. Tronsonul demolat, între Cunţa şi Sălişte, va fi deschis cel mai devreme peste doi ani
Reamintim că ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, a transmis, după vizita pe şantierul autostrăzii, în iulie, că termenul pentru reluarea circulaţiei rămâne septembrie 2016.
“Au fost promovate două faze de intervenţie pentru refacerea corpului autostrăzii în urma Expertizei Tehnice şi a Proiectului de Remediere. Faza I a constat în intervenţia imediată asupra terenului de fundare al corpului autostrăzii. Această etapă a cuprins: organizarea de şantier, pregătirea terenului, achiziţia de materiale, realizarea proiectului de fundare. Faza II reprezintă reconstrucţia efectivă a sectorului, în baza proiectului iniţial”, a transmis atunci Ministerul Transporturilor, într-un comunicat.
Lucrările de refacere aferente lotului 3 au început în luna aprilie 2016, fiind realizate de CNADNR.
Valoarea lucrării este estimată la 3,7 milioane lei şi este acoperită din garanţia de bună execuţie a constructorului. În 28 aprilie, CNADNR a executat garanţia de bună execuţie constituită de Salini Impregilo SpA, în valoare de 60,5 milioane lei.
„Termenul pentru reconstrucția celor 200 de metri de pe Orăștie – Sibiu se menţine. Se va face expertiza pe întreg lotul, iar dacă apar probleme le vom remedia pe parcurs, fără a afecta traficul”, a spus atunci ministrul.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News