Connect with us
Publicitate

Economie

AUTOSTRADA Orăștie – Sibiu: Soluția pentru lotul demolat, avizată de CNADNR. Drenaje pe 800 m pentru scoaterea apei din fundaţie

Publicat

autostrada, demolata, Consiliul Tehnico-Economic al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a avizat marți, 9 august, repararea lotului 3 al autostrăzii Orăștie – Sibiu și soluția aferentă. Refacerea celor 200 de metri de autostradă demolați între Cunța și Săliște se va face prin realizarea a peste 800 de metri de ”tranșei drenante”, menite să scoată apa din fundația autostrăzii.

Vezi şi VIDEO AUTOSTRADA Orăştie (Sebeș) – Sibiu: Vezi vreo diferență după 9 luni? Chinurile (re)facerii pe tronsonul rupt dintre Cunţa şi Sălişte

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a avizat marți, în Consiliul Tehnico-Economic (CTE) soluția de reparare a două sute de metri din lotul 3 al autostrăzii Sibiu – Orăștie.

Repararea celor 200 de metri de autostradă se va face prin realizarea a peste 800 de metri de ”tranșei drenante”, transerversal amprizei autostrăzii. Acestea vor avea o adâncime de șapte metri pe două nivele, propune proiectantul. La capătul tranșeilor se vor realiza cămine de vizitare, iar acestea vor fi conectate între ele de un sistem complex de drenuri menite să scoată apa din fundația autostrăzii și să asigure o umiditate constantă la metri buni sub aceasta. Peste acest sistem de drenaj se va reface corpul autostrăzii. Baza rambleului urmează să fie realizată dintr-un strat de piatră spartă, armat cu geogrile (un fel de țesătură rezistentă). Grosimea stratului de piatră urmează să fie de 1,5 metri.

Votul de marți în favoarea proiectului realizat de firma Road Consulting – aflată în insolvență, s-a caracterizat printr-o largă absență a membrilor CTE care urmau să voteze soluția. Din cei 21 de membri ai CTE au fost prezenți doar 13, din care 10 au votat pentru soluție.

Soluția aleasă este contestată. Primul motiv este tehnic.

Criticii spun că problema autostrăzii nu este terasamentul acesteia, ci solul pe care s-a așezat acest terasament. În loc să se reconstruiască terasamentul, mai bine se așează întreaga autostradă pe coloane de beton armat, înfipte adânc în sol. Mihai Bașulescu, inginer în cadrul CNADNR și fost director general al CNADNR, avertizează că mișcarea de tasare în plan vertical compusă cu cea de alunecare în plan orizontal, traficul și trepidațiile pot produce cedări și alunecări. Soluția ar fi fost ”înțeparea în terenul bun” de fundație cu coloanele unui viadcut înecat, spune el.

Documente deținute de Digi24.ro indică faptul că existe și alte probleme. Într-o scrisoare adresată luni Direcției Tehnice și Calitate din CNADNR, Direcția Generală de Implementare Proiecte de Infrastructură atrăgea atenția că documentația proiectului tehnic ”nu este însoțită de către experții tehnici realizatori ai expertizei tehnice”.

Potrivit HG 925 din 1995, pentru aprobarea Regulamentului de verificare si expertizare tehnica de calitate a proiectelor, verificarea tehnică a proiectelor este obligatorie în situația în care acestea au fost realizate pe baza expertizelor tehnice de calitate.

O altă problemă reclamată de către Direcția de Infrastructură este aceea că soluția propusă de Road Consuting nu urmărește în totalitate una din cele două variante propuse și nu se referă la întreaga autostradă.

„Aceasta nu reprezintă soluțiile tehnice pentru remedierea degradărilor constatate în vederea deschiderii traficului rutier pe obiectivul de investiții autostrada Orăștie Sibiu, lotul 3”, se arată în document. Realizarea tranșeilor drenante transversale amprizei presupune ”teren suplimentar”, mai afirmă Direcția Generală de Implementare . În pofida neregulilor menționate, Direcția de Implementare solicită Direcției Tehnice și de Calitate să analizeze în CTE ce îi este subordonat proiectul de reparații.

Autostrada Sibiu Orăștie, lotul 3, va împlini în septembrie un an de când a fost închisă traficului. Pe 7 septembrie 2015 a fost oprită circulaţia pe lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăştie, între Cunța și Săliște, fiind ulterior demolat pe o secţiune de 200 de metri. După 11 luni, reparaţia nici nu a început. CNADNR a achiziţionat deja materiale de construcţii şi servicii necesare refacerii corpului de autostradă.

sursa: digi24.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Sifredi

    marți, 09.08.2016 at 22:09

    Dupa un an de zile avem doar o solutie contestata pentru remediere?
    Trebuia sa fie deschisa de 10 luni.
    Tara de 2 lei.
    E incredibil.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate