Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

AUTOSTRADA Sebeş-Turda: 43 de oferte din partea unor firme româneşti şi străine depuse pentru cele patru loturi scoase la licitaţie


Publicat

Marţi, 29 octombrie, ora 16.00 a fost termenul limită pentru depunerea ofertelor de către firmele interesate de proiectarea şi execuţia Autostrăzii Sebeş-Turda. Construcţia acesteia a fost scoasă la licitație de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Va fi prima autostradă finanțată din bani europeni în ultimul an, cu o lungime de 70 de kilometri, fiind împărţită în patru loturi. Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine a anunţat că au fost depuse 43 de oferte în vederea atribuirii contractului pentru construcţia acesteia.

Ofertele depuse, pe loturi, sunt următoarele:

Lotul 1: 17 km (km 0+000 – km 17+000; de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului) – valoare estimată 570.284.043,2 lei:

– Asocierea Corsan Corviam Construccion SA & SC Selina SRL & Louis Berger SAS & SC Road Consulting & Design Solutions SRL;

– Asocierea Tirrena Scavi S.p.A Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A;

– Asocierea PA&CO International SRL –CARENA SpA;

– Asocierea Max Boegl Romania Srl – Astaldi Spa – Astalrom SA;

– Asocierea OHL SA – TANCRAD SRL;

– Asocierea Impregilo SpA – Salini SpA;

– Impresa Pizzarotti & C SpA;

– Asocierea Associazione Cooperativa Muratori & Affini Ravenna S.C.P.A.- Societatea de Constructii Napoca S.A – S.C. Imob Lux Construct SRL – SC Tel Drum SA – Impressa Ferrara S.N.C. Di Angela & Rossella Ferrara – SC Fincodrum SA – R.C.M. Costruzioni SRL – Schiavo & C. S.p. A – Eurocerad International SRL;

– JV SC Strabag SRL – SC Straco Grup SRL.

Lotul 2 – 24,25 km (km 17+000 – km 41+250; de la Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud) – valoare estimată 669.126.174 lei:

– Asocierea Corsan Corviam Construccion SA & SC Selina SRL & Louis Berger SAS & SC Road Consulting & Design Solutions SRL;

– Asocierea Tirrena Scavi S.p.A Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A;

– Asocierea Astaldi Spa & Max Boegl Romania – Astalrom SA;

– Asocierea PA&CO International SRL –CARENA SpA;

– Asocierea OHL S.A. – Tancrad SRL;

– Asocierea Impregilo SpA – Salini SpA;

– Asocierea Lena Engenharia E Contruções SA – Teloxim Con SRL – Consitrans SRL;

– Asocierea RCM Costruzioni SRL – SC Imob Lux Construct Srl – SC Consinit Srl – Societatea de Constructii Napoca SA – Impresa Ferrara S.N.C Di Angela & Rossella Ferrara- SC T Dancor RomConstruct Srl – SC Shelter Construct Srl – Associazione Cooperativa Muratori & Affini Ravenna S.C.P.A. – Schiavo & C.SpA – Eurocerad International Srl;

– Asocierea Aktor SA – Euroconstruct Trading’98 SRL;

– JV SC Strabag SRL – SC Straco Grup SRL.

Lotul 3: 12,45 km (km 41+250 – km 53+700, de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea) – valoare estimată 483.723.590,2 lei:

– Asocierea Corsan Corviam Construccion SA – SC Selina SRL – Louis Berger SAS – SC Road Consulting & Design Solutions SRL;

– Asocierea SC Hidroconstructia SA – Secol Spa – SC Secol Romania SRL;

– Asocierea FCC Construction SA & Lena Engenharia E Contruções SA;

– Asocierea Tirrena Scavi S.p.A Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A;

– Asocierea SC Tel Drum SA – SC ImobLux Construct SRL –Impresa Ferrara S.N.C. DI Angela & Rossella Ferrara – SC T Dancor Romconstruct SRL – RCM Costruzioni SRL – G.S. Edil Soc. Coop.- Schiavo & C.S.p.A.- SC Eurocerad International SRL;

– Asocierea PA&CO International SRL – CARENA SpA;

– Asocierea Max Boegl Romania Srl – Astaldi Spa – Astalrom SA;

– Asocierea OHL S.A. – Tancrad SRL;

– Impresa Pizzarotti & C SpA;

– „Azvirt” LLC;

– SC PORR Construct SRL – PORR Bau GmbH;

– Asocierea Aktor SA – Euroconstruct Trading’98 SRL;

– JV SC Strabag SRL – SC Straco Grup SRL.

Lotul 4: 16,3 km (km 53+700 – km 70+000, de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda) – valoare estimată 532.480.179,7 lei:

Asocierea Tirrena Scavi S.p.A Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A;

– Asocierea Astaldi Spa – Max Boegl Romania – Astalrom SA;

– Asocierea PA&CO International SRL – CARENA SpA;

– Asocierea OHL S.A. – Tancrad SRL;

– Asocierea Teloxim Con Srl & SC Via Design SRL;

– Asocierea Lena Engenharia E Contruções SA – FCC Construction SA;

– SC PORR Construct SRL – PORR Bau GmbH;

– Asocierea Impregilo SpA – Salini SpA;

– Asocierea Societatea de Constructii Napoca SA – SC Imob Lux Construct Srl – SC T Dancor RomConstruct Srl – SC Tel Drum SA – Impresa Ferrara S.N.C DI Angela & Rossella Ferrara- RCM Costruzioni SRL – Associazione Cooperativa Muratori & Affini Ravenna S.C.P.A. – Schiavo & C.SpA – Eurocerad International SRL;

– Asocierea Aktor SA – Euroconstruct Trading’98 SRL;

– JV SC Strabag SRL – SC Straco Grup SRL.

Miercuri, 30.10.2013, începând cu ora 10.00, se va desfăşura şedinţa de deschidere a ofertelor. Ulterior comisiile de evaluare desemnate, din cadrul CNADNR S.A. vor începe procesul de analiză şi evaluare a ofertelor depuse.

Reamintim că Guvernul a aprobat în 18 octombrie proiectul de hotărâre privind indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiţii Autostrada Sebeş-Turda. Este vorba despre proiectul de hotărâre privind modificarea HG nr.234/2008 pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Drum expres Sebeş-Turda”. Potrivit documentului aprobat de Guvern, valoarea totală a investiţiei este de 4.643.146 mii lei, finanţarea efectuându-se din Fondul de Coeziune şi de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, pentru Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine.

Lucrările la tronsonul Sebeş-Turda ar trebui să înceapă în primăvara anului 2014. Durata de construcţie a autostrăzii este aproximată la 22 de luni, dintre care 4 luni pentru proiectare şi 18 luni pentru execuţia lucrărilor, iar contractul va fi atribuit constructorilor care vin cu oferta de preţ cel mai scăzut.

Data inițială pentru firmele interesate de lucrările de proiectare și execuție la autostrada Sebeș – Turda a fost 12 septembrie, iar ulterior de 1 octombrie, o nouă dată anunţată fiind 9 octombrie şi apoi 16 octombrie. Noul termen din 29 octombrie reprezintă a cincea amânare pentru depunerea ofertelor.

“Vorbim şi de două noduri mari de la Sebeş şi de la Turda şi vorbim în total de şapte noduri rutiere, şapte bretele de încărcare şi descărcare de pe autostradă. La acesta se adaugă partea de despăgubire la justa valoare a terenurilor, la care se adaugă partea de mediu, partea de descărcare arheologică”, a precizat vicepreşedintele CJ Alba, Florin Roman, legat de subiectul autostrăzii.

„Termenul de evaluare a ofertelor este de 50 de zile. În jurul datei sărbătorilor de iarnă vor fi semnate contractele de proiectare şi execuţie. Indiferent de eventualele contestaţii, în primăvară vor începe lucrările”, a mai spus Florin Roman.

Pentru a putea participa la licitație, firmele au avut nevoie de o medie a cifrei de afaceri globale pentru anii 2010, 2011 și 2012 de minim 565.000.000 lei pentru lotul 1, 660.000.000 lei pentru lotul 2, 480.000.000 lei pentru lotul 3 și 525.000.000 lei pentru lotul 4. De asemenea, aceștia au trebuit să dețină, pentru fiecare lot în parte, 1 stație asfalt, laborator autorizat pentru lucrările de drumuri, 30 de autobasculante, 3 excavatoare, 1 repartizator asfalt și 3 compactoare asfalt.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Pingback: Dan Şova: Loturile 1, 2 și 4 de pe Autostrada Orăştie-Sibiu, inaugurate în DECEMBRIE. Lotul 3, mai așteaptă. Precizări despre Sebeş-Turda | Alba24

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Artistul Voica, din Alba Iulia, și-a lansat prima piesă de Hip Ho/Drill în limba italiană

Publicat

Artistul albaiulian Voica a lansat în data de 18 octombrie prima sa piesă în limba italiană.

Aceasta spune că videoclipul său se încadreaza în genul Hip Hop/Drill, un curent devenit tot mai cunoscut în ultimii ani, adus în atenția publicului de catre artistii din UK.

Instrumentalul piesei a fost realizat de către un producator italian @xxbabylovesyou

Videoclipul a fost filmat de catre Alex Sabău, iar de montajul video s-a ocupat Voica.

De asemenea, de text, interpretare si mix-master, dar si de coperta piesei s-a ocupat Voica.

Videoclipul piesei poate fi gasit pe YouTube, dar si pe platformele de streaming (Spotify, Apple Music)

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

Două biserici din zona istorică protejată a municipiului Aiud, puse în valoare prin iluminat arhitectural. Valoarea investiției

Publicat

Primăria Aiud a achiziționat servicii de proiectare și execuție a lucrărilor pentru realizarea iluminatului arhitectural pe clădirea Bisericii Ortodoxe nr. 2 și pe cea a Bisericii Roman-Catolice din municipiu. Valoarea totală a lucrărilor este de peste 540.000 de lei. 

Achizițiile au fost făcute miercuri, 27 octombrie, pe platforma Sistemului Electronic de Achiziții Publice.

„Lumina arhitecturală ajută, mai exact, la crearea de forme spectaculoase de lumini pe fațadele clădirilor și la evidențierea detaliilor arhitecturale, având un mare potențial în atragerea turiștilor, dar și pentru înfrumusețarea orașului pe timp de noapte”, au explicat reprezentanții Primăriei.

Iluminatul arhitectural pe clădirea Bisericii Ortodoxe nr.2 din Aiud a costat 446.879,24 de lei, din care:

  • Studiul de fezabilitate – 3.710,40 lei
  • Proiectul tehnic – 11.131,20 lei
  • Manopera – 96.470,40 lei
  • Corpuri de iluminat, material mărunt – 335.567,24 lei

De asemenea, lucrările pentru realizarea iluminatului arhitectural la clădirea Bisericii Roman-Catolice au costat 93.931,05 de lei, din care:

  • Studiu de fezabilitate – 3.710,40 lei
  • Proiect tehnic – 6.678,72 lei
  • Corpuri de iluminat, material mărunt și branșament – 41.490,73 lei
  • Manopera – 42.051,20 lei
Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

PNRR aprobat de UE pentru România, publicat integral. Unde vor ajunge cele 29,2 miliarde euro. Care sunt reformele fiscale

Publicat

Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a publicat versiunea extinsă a Planului de Redresare și Reziliență al României (PNRR), aprobat joi de Consiliul Uniunii Europene.

România are la dispoziție 29,2 miliarde euro, până în 2026, de la Uniunea Europeană, pentru modernizare prin reforme și investiții esențiale, prin PNRR, a anunțat Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE).

Planul Național  a fost evaluat pozitiv, joi, de Consiliul Uniunii Europene.

Este ultima etapă la nivelul instituțiilor europene. Pasul final al aprobării se concretizează prin decizia Consiliului de punere în aplicare, adoptată prin procedură scrisă.

UPDATE: Consiliul UE a aprobat Planul Național de Redresare și Reziliență al României, a anunțat joi seară președinta CE, Ursula von der Leyen.

13% din suma alocată prin PNRR – prefințanțare acordată de Comisia Europeană

În perioada următoare, primele fonduri, respectiv 13% din suma nerambursabilă alocată României, vor ajunge în țară sub forma unei prefinanțări acordate de Comisia Europeană, potrivit MIPE.

Implementarea include 64 de reforme și peste 100 de investiții în toate domeniile. Transportul, Sănătatea și Educația vor avea parte de finanțări masive, a precizat premierul Florin Cîțu.

Planul Național de Redresare și Reziliență este structurat pe cei 6 piloni prevăzuți de Regulamentul Mecanismului de Redresare și Reziliență și împărțit în 15 componente, astfel încât să acopere nevoile României și să urmărească concomitent prioritățile Comisiei Europene.

În total, prin PNRR România va beneficia de 29,2 miliarde euro, din care 14,2 miliarde granturi și 14,9 miliarde împrumuturi.

Banii se vor acorda în tranșe, în funcție de îndeplinirea unor obiective, numite jaloane și ținte.

În total, sunt 507 de jaloane și ținte de realizat până la 31 decembrie 2026.

Vezi AICI forma integrală a PNRR.

De asemenea, MIPE a lansat pagina de Facebook  unde vor fi disponibile informații legate de implementarea Planului Național de Redresare și Reziliență.

Ce este Mecanismul de Relansare și Reziliență

Uniunea Europeană a decis să înființeze un instrument financiar temporar – NextGenerationEU, în valoare de 750 de miliarde euro, separat de bugetul pe termen lung al UE, Cadrul Financiar Multianual (CFM), pentru perioada 2021 -2027. Scopul principal al acestuia este să ofere sprijin statelor membre pentru a face față provocărilor generate de Criza Covid19 și consecințele sale economice.

Mecanism de redresare și reziliență (MRR) este pilonul principal al NextGenerationEU și are alocat un buget total de 672,5 miliarde euro.

Care sunt regulile cerute de Comisia Europeană și ce tipuri de proiecte se finanțează

Investițiile și reformele prevăzute în PNRR trebuie să contribuie la abordarea eficientă a recomandărilor specifice fiecărei țări și la consolidarea potențialului de creștere economică, a creării de locuri de muncă și a rezilienței economice și sociale. De asemenea, investițiile și reformele trebuie să contribuie la îndeplinirea obiectivului de schimbări climatice în proporție de 37% și la realizarea obiectivului de digitalizare în proporție de 20%.

MRR sprijină financiar investițiile și reformele cu impact real și de durată asupra economiei și societății. Măsurile propuse răspund provocărilor identificate în contextul Semestrului european, susținând tranziția verde și transformarea digitală, precum și creșterea economică, reziliența socială și economică și crearea de locuri de muncă.

PNRR trebuie să intervină cu reforme și investiții în următoarele domenii:

  • Transportul
  • Mediul, schimbările climatice, energia, eficiența energetică și tranziția verde
  • Dezvoltarea localităților urbane, valorificarea patrimoniului cultural și natural și turism
  • Agricultura și dezvoltarea rurală
  • Sănătate
  • Educație
  • Mediul de afaceri
  • Cercetare, inovare, digitalizare
  • Îmbunătățirea fondului construit
  • Reziliență în situații de criză

Cum este structurat PNRR-ul României

PNRR se referă la un pachet coerent de investiții publice și reforme propuse în baza Recomandărilor Specifice de Țară 2019-2020. Aceste reforme și proiecte de investiții publice trebuie puse în aplicare până în 2026.

PNRR are la bază 6 piloni principali:

  • Tranziția spre o economie verde;
  • Transformarea digitală;
  • Creșterea economică inteligentă, sustenabilă și incluzivă;
  • Coeziunea socială și teritorială;
  • Sănătate și reziliență instituțională;
  • Copii, tineri, educație și competențe.

Cum este structurat PNRR-ul României

PNRR se referă la un pachet coerent de investiții publice și reforme propuse în baza Recomandărilor Specifice de Țară 2019-2020. Aceste reforme și proiecte de investiții publice trebuie puse în aplicare până în 2026.

PNRR are la bază 6 piloni principali:

Tranziția spre o economie verde;

Transformarea digitală;

Creșterea economică inteligentă, sustenabilă și incluzivă;

Coeziunea socială și teritorială;

Sănătate și reziliență instituțională;

Copii, tineri, educație și competențe.

De unde vin banii europeni

Din cele 750 miliarde de euro destinate „Next Generation EU”, Comisia Europeană a alocat 672,5 miliarde de euro instrumentului temporar MRR în vederea finanțării planurilor de redresare și reziliență pe care le elaborează statele membre UE.

Bugetul MRR este constituit din:

A. granturi în valoare de până la 312,5 miliarde euro

B. împrumuturi de până la 360 miliarde euro

Reformele fiscale din PNRR

Prin PNRR, România și-a asumat revizuirea cadrului fiscal, pentru a elimina stimulentele și lacunele fiscale din economie, precum scutirile de impozit pe venit și pe profit.

Un exemplu sunt angajații din construcții, pentru care statul va scoate treptat beneficiile între 2025 și 2028. O modificare importantă este cea care privește microîntreprinderile, Guvernul angajându-se ca începând din 2023 să scadă pragul de încadrare. În plus, Executivul a propus aplicarea de taxe ecologice, potrivit economedia.ro.

PNRR prevede că în trimestrul patru din 2022 va fi făcută analiza sistemului fiscal al României cu scopul de a formula recomandări.

Principalele aspecte:

– eliminarea treptată a stimulentelor fiscale și a lacunelor fiscale în ceea ce privește impozitul pe venit, impozitul pe profit (inclusiv regimurile speciale care pot face obiectul unor derogări),

– contribuțiile sociale și impozitul pe proprietate (impozitele locale)

– orientarea regimului fiscal către aplicarea de taxe ecologice, ținând seama de impactul de redistribuire a veniturilor al acestei măsuri.

Analiza și recomandările vor fi publicate de Ministerul Finanțelor.

Tot în trimestrul patru 2022, vor trebui să intre în vigoare modificările aduse Codului fiscal care reduc treptat domeniul de aplicare al regimului fiscal special aplicabil microîntreprinderilor.

Noua lege va modifica Codul Fiscal în vederea reducerii graduale a ariei de aplicabilitate a regimului special de taxare pentru microîntreprinderi. Reducerea dispozițiilor speciale începe în T1 2023 și se finalizează până în T4 2024.

Guvernul s-a angajat prin această reformă să reducă pragul prin care o companie se încadrează în categoria microîntreprinderilor, care beneficiază în prezent de o taxare foarte avantajoasă. În prezent, plafonul cifrei de afaceri pentru încadrarea la plata impozitului pe venitul microîntreprinderii este de de 1 milion euro.

Guvernul nu menționează însă care va fi noul prag.

În primul trimestru din 2025 vor intra în vigoare modificările aduse Codului Fiscal (Legea nr. 227/2015) care reduc treptat stimulentele fiscale pentru personalul angajat în sectorul construcțiilor (va începe în 2025 și se va finaliza până la sfârșitul anului 2028).

Se va evita extinderea cotelor reduse de TVA.

În ceea ce privește impozitelor pe proprietate, obiectivul acestei reforme este de a dezvolta legislația privind impozitarea proprietăților printr-un proiect legislativ ce va fi supus dezbaterii publice sfârșitul anului 2022, cu implementare etapizată (în funcție de rezultatul studiilor comparative și a determinării pașilor de dezvoltare, respectiv determinarea necesității de dezvoltare a capacității administrative necesare pentru implementare), începând cu anul 2023.

Proiectele din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă

1. Sisteme de apă şi canalizare – 1,88 miliarde de euro

– 1630 km construiți de rețele de apă

– 2470 km construiți de rețele de canalizare

– conectarea a 88.000 de gospodării la rețele de apă şi canalizare

2. Împăduriri şi protejarea diversității – 1,37 miliarde de euro

– plantate 45.000 de hectare de pădure

– 2900 habitate de pajişti reconstruite ecologic

3. Managementul deşeurilor – 1,2 miliarde de euro

– ţinta de 55% grad de reciclare în 2025

– 553 echipamente de monitorizare a poluării aerului

4. Sectorul de transport – 7,62 miliarde de euro

– 434 km de autostradă construiți

– 52 stații electrice construite

– 625 hectare de perdele forestiere

– implementarea unui nou sistem de taxare „poluatorul plăteşte”

– înnoirea a 200.000 de maşini din parcul auto până în 2026

– 311 km de cale ferată modernizată

– 110 km de cale ferată electrificată

– 206 km de cale ferată cu sistem modern de centralizare

– 12,7 km de rețea nouă de metrou

– 32 de trenuri noi de metrou

5. Fondul pentru Valul Renovării – 2,2 miliarde de euro

– 1000 – 1500 blocuri reabilitate energetic

– 2000 clădiri publice reabilitate

6. Energie – 1,62 miliarde de euro

– 400 km rețea de distribuţie gaz metan si altele cu emisii scăzute de carbon

– finalizare punere în funcțiune a cel puțin 100MW (200MWh) capacitate de stocare energie electrică

7. Cloud guvernamental şi sisteme publice digitale – 1,89 miliarde de euro

– legarea ministerelor într-o singură rețea

– 8,5 milioane de cetățeni cu carte de identitate electronică

– 300.000 de funcționari publici instruiți digital

– internet de mare viteză în 790 de sate

8. Reforma fiscală şi a sistemului de pensii – 482 milioane de euro

– creştere venituri colectate cu 3% din PIB

– 600.000 case de marcat conectate la sistemul IT ANAF

– pensii speciale limitate

– sistem nou de pensii cu indexare automată

9. Sprijin pentru mediul de afaceri, cercetare, inovare – 2,36 miliarde de euro

– 3000 de contracte de finanțare prin schema de ajutor de stat pentru digitalizarea IMM-urilor

– 280 de contracte de finanțare prin Schema de minimis pt listare la bursă

– 500 de vouchere acordate prin schema de Suport pentru mediul de afaceri

10. Fond local pentru tranziția verde şi digitală a UAT-urilor – 2,1 miliarde de euro

– 140.000 mp construiți pentru locuințe sociale

– 880.000 mp construiți de locuințe pentru specialişti în educație şi sănătate în mediul rural

– 420 autobuze electrice, cu stații de încărcare şi 50 de tramvaie (în municipii reşedință de județ)

– 6500 de stații noi de încărcare vehicule electrice

11. Turism şi cultură – 200 milioane de euro

– 30 castele, 95 biserici şi mănăstiri, 20 de sate cu arhitectură tradițională puse în valoare

– 3 castele, 11 biserici şi mănăstiri, 3 fortificații romane restaurate

-15 destinații turistice verzi certificate

– 10 prezentări naționale şi internaționale de film românesc

12. Sănătate – 2,45 miliarde de euro

– 200 de centre comunitare construite sau renovate, cu dotări noi şi personal

– 3000 de cabinete de asistenţă medicală primară dotate si renovate, în special la sate

– 26 secţii de terapie intensivă nou-născuţi, inclusiv ambulanţă transport nou-născuți

– 30 de ambulatorii reabilitate/modernizate/extinse/dotate

– 10 unităţi medicale mobile

13. România Educată – 3,6 miliarde de euro

– 50 de şcoli noi

– 1800 de microbuze verzi pentru transportul elevilor

– 75.000 săli de clasă dotate cu mobilier

– 20.000 locuri de recreere şi lectură

– 20.000 de locuri de cazare nou create în campusuri universitare

– 1175 SMART LAB-uri

– 140 de creşe înființate şi operaţionalizate

-10 centre de învăţământ dual.

surse: mfe.gov.ro, economedia.ro, digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Primăria Aiud va solicita peste 24,6 milioane de lei prin Programul „Anghel Saligny”, pentru modernizarea unor străzi

Publicat

Administrația locală din Aiud solicită finanțare prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny” pentru modernizarea unor străzi din municipiu și din Aiudul de Sus, ce vor asigura legătura la Transalpina de Apuseni. 

„Vom transmite două cereri de finanțare pentru modernizarea drumurilor de legătură la DJ 107I – Transalpina de Apuseni pentru:

– străzile Țiglăriei, Nicolae Bălcescu, Viilor, Zorilor, Plugarilor, Livezii, Fântânele, Păltiniș din municipiul Aiud (situate la Nord de DJ 107I – valoare totală 10.465.108,51 lei (cu TVA)

– străzile Gheorghe Lazăr și Valea Aiudului (situate la Sud de DJ 107I) – valoare totală 10.194.888,38 lei (cu TVA)

Resursele financiare necesare intenționăm să le atragem prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”, în acest sens urmând a fi depuse două cereri de finanțare.

Proiectele privind aprobarea cererii de finanțare, a devizului general estimativ și a indicatorilor tehnico-economici pentru aceste străzi au fost aprobate de către consilierii locali prezenți în ședința de îndată a Consiliului Local Aiud din data de 27 octombrie 2021”, au transmis reprezentanții Primăriei Aiud.

Modernizarea străzii George Coșbuc este un alt obiectiv de investiții pentru care reprezentanții administrației locale vor trimite o solicitare de finanțare prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”.

Valoarea totală a obiectivului de investiții va fi de 4.003.461,69 lei (cu TVA).

„Proiectul privind aprobarea cererii de finanțare, a devizului general estimativ și a indicatorilor tehnico-economici actualizați a fost deja aprobat de către consilierii locali aiudeni, cererea de finanțare urmând să fie transmisă”, au transmis reprezentanții Primăriei Aiud.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate