Economie
AUTOSTRADA Sebeş-Turda: Contract de finanţare faza II, semnat de minister şi termen de finalizare în 2022
Ministerul Transporturilor anunţă că a semnat, vineri, cererea de finanțare pentru proiectul „Construcția Autostrăzii Sebeș-Turda-Faza II”, depus de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere în calitate de beneficiar al finanțării nerambursabile alocate în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare 2014-2020.
“Obiectul principal al cererii de finanțare este reprezentat de construcția a 70 km noi de autostradă, cu 2 benzi pe fiecare sens de mers, pentru tronsonul Sebeș-Turda situat pe rețeaua TEN-T Core și va contribui la reducerea timpului de deplasare între localitățile Sebeș și Turda de la 85,83 minute la 53,35 minute”, precizează ministerul într-un comunicat de presă.
Potrivit sursei citate, valoarea totală a proiectului este de 1,949.896,940,24 lei si va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020 astfel: 75% din valoarea totală eligibilă aprobată, respectiv 1.215.224.556,60 lei va fi asigurată din Fondul European de Dezvoltarea Regională, iar restul de finanțare în valoare de 405,074,852.20 lei va fi asigurată de la bugetul de stat.
Perioada de implementare a Proiectului este de 108 luni, începând cu data de 1 ianuarie 2014 și finalizare la data de 31 decembrie 2022.
Vezi şi VIDEO: Autostrada Sebeş-Turda. Imagini aeriene cu stadiul lucrărilor pe loturile 1 şi 2, de la Sebeş la Aiud
Citeşte şi Vești proaste de pe Autostrada A10: Deschiderea circulației între Aiud și Turda ar putea fi din nou amânată
Proiectul este cofinanțat din Fondul European de Dezvoltarea Regională prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020.
Faza II a construcţiei la autostrada Sebeș-Turda reprezintă practic finanţarea continuării proiectului în actualul buget al UE, deşi acest proiect a fost iniţiat în cadrul fostului exerciţiu bugetar 2007-2013 (extins până în 2015), dar nu a fost terminat la timp.
Soluţia autorităţilor române pentru toate proiectele mai vechi pe fonduri europene care nu au putut fi gata până la termenul limită de 31 decembrie 2015 a fost ca acestea să fie „fazate”, iar faza a II să consume practic din noul buget european alocat României pentru infrastructura rutieră, scrie hotnews.ro.
surse: mt.gov.ro, hotnews.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News