Connect with us
Publicitate

Aiud

Vești proaste de pe Autostrada A10: Deschiderea circulației între Aiud și Turda ar putea fi din nou amânată

Publicat

Veşti proaste de pe şantierul Autostrăzii Sebeş-Turda, la sfârşit de noiembrie. Loturile 3 şi 4 ar putea să nu mai fie deschise anul acesta, iar lucrările sunt mult întârziate şi complicate, pe loturile 1 şi 2, pentru care termenele de finalizare sunt amânate pentru perioada 2019-2020.

Reamintim că pe 27 noiembrie CNAIR ar urma să facă recepţia lucrărilor pe lotul 3 Aiud – Decea, pe care a lucrat Tirrena Scavi. Însă au fost descoperite probleme pe şantier.

În cadrul unei deplasări pe şantier, au fost descoperite însă unele fisuri şi drenuri neconforme, a spus pentru Economica.net Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). În aceste condiţii, dacă neconformităţile nu vor fi remediate până la 27 noiembrie, când CNAIR va verifica din noul lotul, atunci Compania nu va face recepţia, potrivit sursei citate.

„Nu mai deschidem loturi de autostradă care au neconformităţi. Nu le construim ca să tăiem panglici, ci să le fie utile oamenilor”, potrivit lui Şerbănescu.

Nici pe lotul 4, Decea – Turda, veştile nu sunt mai bune. Ar putea fi amînată inaugurarea pentru anul viitor. Aici au fost necesare lucrări suplimentare după alunecări de teren.

Vezi şi AUTOSTRADA Sebeş-Turda: Deschiderea circulaţiei în decembrie 2017, între Decea şi Turda, incertă

Astfel, compania de drumuri nu-şi mai asumă deschiderea de autostrăzi pe care ar putea apărea probleme după inaugurare, după “modelul” Autostrăzii Sibiu-Orăştie.

Citeşte şi FOTO: CNAIR plantează salcâmi în zona cu alunecări de teren de pe Autostrada Orăştie-Sibiu

În ceea ce priveşte loturile 1 şi 2, de la Sebeş la Aiud, chiar dacă se lucrează şi autostrada prinde, încet, contur, mai e de aşteptat pentru intervenţiile mai mari la nodurile rutiere Alba Iulia Nord şi Sebeş, respectiv capetele de loturi. Mai trebuie emise autorizaţii de construire, pe zone de exproprieri suplimentare (Nod Alba Iulia Nord) şi pentru culoar principal şi, de asemenea, exproprieri suplimentare (Sebeş). Astfel, estimările de finalizare a acestor tronsoane sunt pentru perioada 2019-2020, după cum au precizat membrii forumului Asociaţiei „Pro Infrastructură”.

Citeşte şi FOTO: AUTOSTRADA Sebeş-Turda. Infiltraţii de apă şi mobilizare slabă în teren, între Alba Iulia şi Aiud

Autostrada, pe loturi, stadiul lucrărilor în noiembrie 2017 (sursa forum peundemerg.ro):

Lotul 1 (17 kilometri, de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului, ieşire din Alba Iulia) – stadiu lucrări: 39% (comparativ, în octombrie, 36%)

Pe acest tronson lucrează Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii SRL. Proiectul prevede două noduri rutiere Alba Iulia Sud la km 8 şi Alba Iulia Nord la km 16. Valoarea contractului este de 541.739.137, 21 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014. Lucrările au început în 2 decembrie 2014 şi aveau termen inţial de finalizare 2 octombrie 2016. Au fost oprite în octombrie 2015, iar în 28 iunie a fost dată autorizaţia de construire. Doar pe secţiunea A, însă. În octombrie, s-a dat autorizarea pentru nodul Alba Iulia Nord (secţiunea B din lotul 1, „Secțiunea B – km 14+000 – km 17+000″)

Probleme: AC pe secţiunea C (km 0+000-km 0+300 şi Nod rutier Sebeş); obtinerea Acordului de Mediu revizuit; exproprieri suplimentare; termenul de finalizare a lucrărilor este iunie 2018 (actualizat, 2019).

Lotul 2 (24,25 km, de la ieşirea din Alba Iulia – Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud, km 17+000 – km 41+250) – stadiu lucrări: 43,10% (comparativ, în octombrie, 40,34%).

Include nod rutier la Teiuş (km 26). Constructor este Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA) – Euro Construct Trading 98 SRL, cu contract 549.332.493,62 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014. Termenul de finalizare din contract era 2 octombrie 2016. În 5 aprilie a fost obţinută autorizaţia de construire pe sectoarele 2 şi 3 (km 22+500 – km 25+300; km 26+100 – km 35+000; km 35+000 – km 41+250). Ulterior, în iunie, au fost date autorizaţii pe tot tronsonul.

Termenul de finalizare a lucrărilor, aprilie 2018 (actualizat, 2019).

Lotul 3 (12,45 km urmează traseul de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea; km 41+250 – km 53+700) – stadiu lucrări: 97,50% (comparativ, în octombrie, 93%).

Pe acest tronson sunt două noduri rutiere, inclusiv bretele de acces, la Aiud (km 44+700) şi Unirea (km 53+200).

Constructor este Tirrena Scavi S.p.A (Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A), cu valoare contract de 420.511.921,44 lei (fără TVA), semnat în 16 aprilie 2014 şi termen iniţial de finalizare 20 martie 2016. Aici, lucrările au început în mai 2014, cu proiectarea. În iunie, s-a intrat în legalitate în ceea ce priveşte executarea lucrărilor, prin eliberarea autorizaţiei de construire.

Termen actualizat de finalizare a lucrărilor, noiembrie – decembrie 2017 (posibil 2018).

Lotul 4 (16,3 km, de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda; km 53+700 – km 70+000) – stadiu lucrări: 90% (comparativ, în octombrie, 84%).

A primit autorizaţiile de construire în iulie. Constructor este PORR Construct SRL/PORR Bau GMBH, cu contract de 470.004.894,83 lei (fără TVA), semnat în 16 aprilie 2014. Pe acest lot se va face joncţiunea între A10 şi Autostrada Transilvania (A3).

Termen de finalizare a lucrărilor, noiembrie – decembrie 2017 (actualizat mai 2018).

Reprezentanţii Asociaţiei au făcut din nou o vizită pe şantierele de pe loturile 1 şi 2, sâmbătă, şi au surprins în imagini situaţia lucrărilor.

foto: Facebook (Asociaţia „Pro Infrastructură”, forumpeundemerg.ro – user, Ionuţ)

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate