Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Autostrada Sebeş-Turda: De ce sunt puţine şanse să se circule curând pe A10, Aiud – Alba Iulia. Situaţia din şantier


Publicat

Lucrările foarte întârziate de pe Lotul II al Autostrăzii Sebeş-Turda blochează “la mijloc” investiţia. Dacă pe cei aproximativ 30 de kilometri de la Turda până la Aiud se circulă deja pe A10 din vara anului trecut, sunt şanse, din acest an şi pentru lotul 1, de 17 kilometri, de la Sebeş la Sântimbru. Rămâne însă sub semnul întrebării tronsonul de aproape 25 de kilometri, între Aiud şi Alba Iulia (Sântimbru, Pârâul Iovului), pe care mobilizarea în teren este foarte slabă.

Situaţia a fost adusă din nou în discuţie în urma vizitei ministrului Transporturilor, de joi, pe şantierele loturilor I şi II şi  la conferinţa organizată sâmbătă de Ministerul Transporturilor, concluziile fiind publicate pe reţeaua de socializare şi de Lia Olguţa Vasilescu (numită în martie consilier onorific al premierului în domeniul infrastructurii de transport).

Citeşte şi FOTO-VIDEO: Ministrul Transporturilor, nemulţumit de stadiul lucrărilor pe lotul II al Autostrăzii Sebeş-Turda

Aceasta a publicat, pe reţeaua de socializare, detalii despre activitatea constructorilor începând cu data de 15 martie, adică deschiderea sezonului de lucrări în șantiere).

Din datele sale, “volumul lucrărilor care trebuie realizate anul acesta raportat la lipsa resurselor, a utilajelor și a personalului calificat din șantier vor conduce la imposibilitatea terminării lucrărilor în termenul stabilit, pentru a putea deschide autostrada în condiții de siguranță”.

De altfel, constructorul Aktor a fost chemat luni la Ministerul Transporturilor, pentru a confirma dacă reuşeşte mobilizarea în teren până la sfârşitul lunii aprilie sau, în caz contrar, ministrul Răzvan Cuc va rezilia contractul, după cum a declarat chiar el, la Alba Iulia. Ministrul Răzvan Cuc a precizat, sâmbătă, în conferinţă de presă, că a constatat şi neplata subcontractorilor pe Lotul II.

Citeşte şi VIDEO: Problemele de pe lotul II al Autostrăzii Sebeş-Turda. Ministru: ar putea fi reziliat contractul cu constructorul

Situaţia din teren, comparative Loturile I şi II ale autostrăzii Sebeş-Turda, prezentată de Lia Olguţa Vasilescu:

AUTOSTRADA SEBEȘ – TURDA:

LOTUL 1

Constructor: Asocierea Impresa Pizzarotti & C SPA Pomponio Construcții SRL

Rezultate verificare în șantier:

200 muncitori

120 de utilaje

Lucrările se desfășoară într-un ritm bun în zona nodului Alba Nord. A fost realizate suprastructura podului peste CF și terasamentele. A fost solicitata însă creșterea numărului de utilaje și de oameni precum și desfășurarea activității în două schimburi, pentru realizarea nodului Sebeș. Sectorul va fi deschis circulației anul acesta (constructorul şi-a asumat acest lucru, potrivit declaraţiilor ministrului Răzvan Cuc – n.r.)

LOTUL 2

Constructor: Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (AKTOR S.A.) – S.C. Euro Construct Trading 98 S.R.L.

Rezultate verificare în șantier:

75 utilaje din care 37 basculante

126 oameni pe șantier, cu operatori cu tot, din care 51 muncitori

În urma vizitei din șantier au fost identificate probleme de natură (financiară – n.r.) să afecteze grav termenul de finalizare asumat de antreprenor și comunicat de CNAIR.

Slaba mobilizare a antreprenorului în condițiile în care temperaturile permit realizarea lucrărilor la structuri și lucrări de artă.

Volumul lucrărilor care trebuie realizate anul acesta raportat la lipsa resurselor, a utilajelor și a personalului calificat din șantier vor conduce la imposibilitatea terminării lucrărilor în termenul stabilit, pentru a putea deschide autostrada în condiții de siguranță.

I s-a solicitat reprezentantul firmei AKTOR sa vină luni la minister și să prezinte justificări temeinice pentru continuarea contractului.

Din monitorizarea în șantier au reieșit următoarele aspecte:

La pasajul de la 19+800, mobilizare și activitate slabe

La km 30 nu este activitate

La Podul peste Mureș activitatea este foarte slabă”.

Autostrada Sebeș – Turda – lot 1 (Sebeş – Sântimbru) / stadiu fizic 61,35% (sursa CNAIR – raport februarie 2019)

Lungime: 17 km

Contract lucrări (tip Fidic Galben), antreprenor Asocierea Impresa Pizzarotti & C SPA Pomponio Construcţii SRL, 541.739.137,21 lei fără TVA (460.478.266,63 lei – Fondul de Coeziune 85% şi 81.260.870,58 lei – Guvernul României 15%). Data de începere lucrări potrivit contract: 2.12.2014, cu 4 luni realizare proiect tehnic şi 18 luni execuţie lucrări. Contract supervizare: inginer Egis Romania SA (5.156.196 lei fără TVA).

Termenul estimat de finalizare a lucrărilor: trimestrul IV (noiembrie) 2019

Proiectul prevede două noduri rutiere în zona oraşului Alba Iulia, la sud – km 8 şi la nord – km 16, poduri de traversare a râului Mureş şi a râului Ampoi, supratraversări de drum judeţean şi cale ferată. Mai este şi nodul rutier în zona Lancrăm, care va asigura legătura cu Autostrada Orăştie – Sibiu.

Autostrada Sebeș – Turda – lot 2 (km 17+000 – km 41+250, de la Sântimbru la Aiud-Rădeşti) – stadiu fizic 49,01% (sursa CNAIR – raport februarie)

Lungime: 24,25 km

Contract lucrări (tip Fidic Galben), antreprenor Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (AKTOR SA) – S.C. EuroConstruct Trading 98 S.R.L. (în insolvență) – (549.332.493,62 lei fără TVA, din care 466.932.619,58 – lei Fonduri Coeziune 85% şi 82.399.874,04 lei Guvernul României 15%). Data începere lucrări din contract 2.12 2014, perioada execuţie iniţială: 4 luni pentru realizarea Proiectului Tehnic, pana la data de 2.04.2015, 18 luni pentru execuţie, până la 2.10.2016. Perioada de garanţie: 48 luni. Contract supervizare inginer Asocierea SC KAPPA – Arhchitects & Engineers SRL – SALFO & Associates SA (5.719.331,21 lei fără TVA).

Termenul estimat de finalizare a lucrărilor: trimestrul IV (octombrie) 2019

Proiectul include nod rutier la Teiuş (km 26).

sursa foto-video: Ministerul Transporturilor (Facebook)



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ECONOMIE

Rabla pentru electrocasnice, etapa a treia. Vauchere pentru aparate de aer condiţionat, uscătoare de rufe şi aspiratoare

Publicat

Etapa a treia a programului Rabla pentru Electrocasnice demarează vineri, ora 10:00, de când vor putea fi generate vouchere pentru aparate de aer condiţionat, uscătoare de rufe şi aspiratoare. 

Această etapă va dura până în data de 1 iulie, ora 23:59, sau până la epuizarea bugetului, care se ridică la 15 milioane lei.

Valoarea voucherelor este de 400 de lei pentru aparate de aer condiţionat, inclusiv aparate de aer condiţionat portabile, cu eficienţă energetică la răcire cel puţin A++; 400 lei pentru uscătoare de rufe cu eficienţă energetică cel puţin A++; 200 de lei pentru aspiratoare cu un consum de energie mai mic de 43 kWh/an.

Potrivit Administraţiei Fondului de Mediu, pentru aparatele de aer condiţionat se poate preda un electrocasnic din aceeaşi categorie, pentru aspiratoare un electrocasnic echivalent, iar pentru uscătoarele de rufe orice electrocasnic vechi inclus în program.

Programul „Rabla pentru electrocasnice” – sesiunea 2021 a debutat pe data de 14 mai, cu perioada de înscriere a persoanelor fizice, timp de o săptămână.

La sesiunea din acest an, modalitatea de accesare a programului a fost revizuită, astfel încât persoanele fizice să poată beneficia de oportunitatea de a se înscrie şi de a obţine unul sau mai multe vouchere.

Ediţia din 2021 a programului „Rabla pentru electrocasnice” se desfăşoară etapizat. Astfel, în etapa I a avut loc selecţia voucherelor aferente categoriei din care fac parte maşinile de spălat rufe/vase şi frigiderele/congelatoarele (21 mai – 3 iunie), iar în etapa II selecţia voucherelor aferente categoriei din care fac parte televizoarele, laptopurile şi tabletele (4 – 17 iunie).

Bugetul alocat ediţiei din acest an a programului „Rabla pentru electrocasnice” este de 75 milioane de lei, aproape dublu faţă de sesiunea din 2019, când a fost alocată suma de 40 de milioane de lei.

Sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

VIDEO: Șase bărbați din Aiud, Ocna Mureș și Unirea, bănuiți că ar fi sustras peste 1.000 de litri de combustibil, REȚINUȚI

Publicat

În urma perchezițiilor care au avut loc joi, 17 iunie, la persoane bănuite de furt, au fost indisponibilizată cantitatea de 500 de litri de combustibil. Cele 6 persoane, conduse la sediul poliției, au fost reținute și vor fi prezentat Parchetului de pe lângă Judecătoria Aiud, pentru dispunerea măsurilor legale.

Potrivit IPJ Alba, la data de 17 iunie 2021, poliţiştii Serviciului de Investigații Criminale din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Alba, sub coordonarea Parchetului de pe lângă Judecătoria Aiud, au efectuat 8 percheziţii, toate în județul Alba, la o stație de carburanți și la domiciliile a 6 persoane, angajați ai stației, bănuiți de săvârșirea infracțiunii de furt calificat.

Din cercetări a rezultat că, în perioada 14 – 28 aprilie 2021, angajații unei stații de carburanți, cu complicitatea unor șoferi de camioane care ar fi intrat în stație pentru a alimenta, ar fi sustras peste 1.000 de litri de combustibil pe care, ulterior, l-ar fi depozitat în bidoane și l-ar fi comercializat către diverse persoane.

Cu ocazia perchezițiilor, a fost identificată și indisponibilizată cantitatea de 500 de litri de combustibil, în legătură cu care există suspiciunea că provine din furt.

Cele 6 persoane vizate de anchetă au fost depistate și conduse la sediul poliției.

Față de cei 6 bărbați, cu vârste cuprinse între 19 și 44 de ani, din Aiud, Ocna Mureș și comuna Unirea, a fost luată măsura reținerii, pentru 24 de ore, iar în cursul zilei de azi, 18 iunie, vor fi prezentați Parchetului de pe lângă Judecătoria Aiud, pentru dispunerea măsurilor legale.

Cercetările sunt continuate, pentru stabilirea întregii lor activități infracționale.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Dacia schimbă identitatea vizuală. Un nou logo și o nouă emblemă, de anul viitor

Publicat

Dacia, cea mai importantă companie românească, are începând de joi o altă identitate vizuală – o nouă siglă, un nou logotip și o nouă culoare. Noua identitate vizuală este una pentru „o marcă modernă și mai digitală”, iar noul logo exprimă „simplitate și robustețe”, afirmă compania.

Dacia are și o nouă culoare de brand, respectiv un verde kaki, despre care compania spune că este „o nuanță ce evocă apropierea de natură”.

„Dacia începe un nou capitol în istoria sa cu o identitate vizuală complet redesenată. Ne-am dorit un design simplu, curajos și cu substanță, în linie cu ADN-ul brandului. Descoperă calea către o nouă viziune care aduce o perspectivă contemporană pentru ce înseamnă, de fapt, esențialul: oameni autentici bucurându-se de plăcerile simple împreună cu cei dragi. O călătorie spre redescoperire”, se precizează în descrierea video-ului de prezentare.

Numele „Dacia” pe viitoarele mașinil ale brandului va fi scris cu un font geometric, similar cu sigla. Desenul literelor este în mod voit minimalist – litera „D” este un „C” inversat – exprimând vizual atât simplitatea cât și ingeniozitatea specifice mărcii. Aspectul geometric creează impresia că succesiunea de litere care îl compun se află într-o mișcare specifică unui angrenaj mecanic.

La rândul său, emblema este constituită din literele „D” și „C” unite asemenea componentelor unui lanț, exprimând astfel soliditate și legătură. Noua emblemă va permite identificarea cu ușurință a mărcii, chiar de la distanță.

De asemenea, culoarea definitorie a mărcii se schimbă din albastru în verde kaki, pentru a induce ideea că Dacia este apropiată de natură.

Noile elemente vizuale vor apărea pe mașini începând cu anul viitor.

Autoturisme marca „Dacia” sunt produse în România și Maroc, și vândute în toată Europa.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Ghidul consumatorului informat: Electrica Furnizare explică prețurile energiei de la 1 iulie și cum își protejează clienții (P)

Publicat

În contextul în care la 1 iulie 2021 se încheie perioada de aplicare a reducerii comerciale de către furnizorii de energie electrică, în baza recomandărilor cuprinse în Ordinul ANRE nr.5/2021, Electrica Furnizare anunță acordarea unui discount tuturor clienților săi care aleg până la data de 31.08.2021 un produs din piața concurențială. Valoarea discountului acordat pentru perioada 01.07-31.08.2021 este echivalentă cu diferenţa dintre preţul din oferta pentru serviciu universal şi prețul celei mai mici oferte Electrica Furnizare din piaţa liberă, „Stabil 30”, valabile începând cu 1 iulie. Tot ce trebuie să facă un client pentru a beneficia de discount este să își exprime opțiunea, oricând în intervalul menționat, pentru o ofertă concurențială din portofoliul Electrica Furnizare.

Având în vedere dezbaterile publice cu privire la prețul energiei electrice aplicat de la 1 iulie 2021, Electrica Furnizare face precizarea că prețurile de furnizare a energiei electrice pentru clienții casnici sunt stabilite, în prezent, în condițiile pieței libere de energie, la construirea lor contribuind, în principal, prețul la care energia este achiziționată de furnizori de pe piața angro, stabilit în mod liber de producători.

Prețul facturii este format din prețul energiei marfă (aproximativ 47% din valoarea facturii), la care se adaugă tarifele reglementate pentru serviciile de transport, serviciul de sistem, serviciul de distribuție, contravaloarea certificatelor verzi, contribuția pentru cogenerare de înaltă eficiență, TVA și acciza (ce reprezintă aproximativ 53% din valoarea facturii). Costul facturii diferă și în funcție de zona de rețea în care se află clientul final, tarifele fiind aprobate de către ANRE la nivel zonal, în raport direct cu factori precum costurile și investițiile necesare pentru asigurarea serviciilor.

În continuare consumatorii au la dispoziție mai multe modalități de încheiere a contractelor în piața concurențială:

1. Contractarea prin poștă, până la data de 30 iunie: clienții trebuie să știe că în continuare este suficientă transmiterea unui singur formular de selecție ofertă în care și-au exprimat opțiunea pentru un produs din piața concurențială. În situația în care un client completează și transmite mai multe formulare de selecție ofertă, va fi luat în considerare primul dintre acestea. Liberalizarea pieței de energie electrică a generat un volum foarte mare de cereri de contractare, care sunt adresate în ordinea primirii lor, însă este important pentru clienți să știe că prețul de contractare, corespunzător perioadei în care a fost transmis formularul de selecție, se va păstra identic, indiferent de momentul procesării acestuia. Formularul de selecție ofertă conține oferta concurențială cu prețul cel mai mic- „Stabil 30”, oferta concurențială „Electrica 3in1” (care are incluse beneficii din zona asigurărilor) și oferta de Serviciu Universal, clienții fiind informați astfel și cu privire la prețul practicat în cazul în care nu accesează o ofertă din piața concurențială.

2. Semnarea contractului într-un Centru de Relații cu Clienții: clienții ne pot vizita în oricare dintre Centrele noastre de Relații cu Clienții, lista acestora fiind disponibilă pe site-ul https://www.electricafurnizare.ro/, iar acolo sunt preluați de un reprezentant Electrica Furnizare și îndrumați pe parcursul procesului de contractare.

3. Contractarea online: clienții demarează procesul de contractare în cadrul paginii dedicate din site-ul companiei, https://www.electricafurnizare.ro/contract-online/?prod=ee, unde primul pas în procesul de contractare este bifarea uneia dintre opțiunile “Sunt client nou” sau “Sunt client existent”, iar continuarea procesului va reflecta, la nivel de documente solicitate, particularitățile specifice celor două categorii de clienți. În cazul clienților proprii este pusă la dispoziție o procedură simplificată de contractare care implică doar un act oficial, și anume actul de identitate, alături de care trebuie să ofere informații cu privire la codul de client și numărul locului de consum. Pentru consumatorii care doresc să facă parte din portofoliul Electrica Furnizare procesul de contractare, de asemenea simplificat, implică prezentarea actului de identitate, a actului legal de deținere a spațiului pentru care se solicită furnizarea energiei (ori semnarea unei declarații pe propria răspundere) și ultima factură de utilități.

Dacă un client casnic din portofoliul companiei nu încheie un contract pe piața liberă, acesta va beneficia în continuare de furnizarea energiei electrice fără întrerupere, asigurată de Electrica Furnizare, în regim de Serviciu Universal.

Pentru a beneficia de produsele și serviciile Electrica Furnizare din piața concurențială, consumatorii pot studia și alege în continuare oferta potrivită, consultând pagina dedicată liberalizării pieței:

https://www.electricafurnizare.ro/liberalizarea-pietei-de-energie-electrica/

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate