Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

BACALAUREAT 2015: VINERI, ultima probă de examen. MODELE de SUBIECTE pentru profilurile real, uman şi tehnologic


Publicat

examen bacalaureat

bac examenAbsolvenţii de liceu mai au încă o zi încărcată de emoţii la examenul de Bacalaureat, vineri, 3 iulie, când vor susţine proba scrisă la alegere a profilului.

Potrivit metodologiei de examen, candidaţii de la profilul real, cel tehnic, tehnologic şi militar pot opta pentru disciplinele Fizică, Biologie, Anatomie, Chimie sau Informatică. Cei de la uman, servicii-tehnologic şi vocaţional au posibilitatea să aleagă între Geografie, Filosofie, Logică şi argumentare, Economie, Psihologie sau Sociologie.

Probele scrise ale examenului de Bacalaureat 2015 în Alba sunt organizate în 13 centre din judeţ. Patru dintre acestea se află la Alba Iulia: Colegiul Economic, Colegiul Naţional Militar „Mihai Viteazul”, Colegiul Tehnic „Alexandru Domşa” şi Liceul cu Program Sportiv.

Până vineri, cinci elevi au fost eliminaţi din examen pentru tentativă de fraudă prin utilizarea telefonului mobil la probele de Limba şi literatura română, respectiv Matematică.

Candidaţii care au fost eliminaţi de la o probă, pentru fraudă sau tentativă de fraudă, nu mai pot participa la probele următoare şi sunt declaraţi „eliminaţi din examen”, fără posibilitatea recunoaşterii, în sesiunile următoare, a notelor la probele promovate anterior eliminării sau a probelor de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale.

Se consideră că aceşti candidaţi nu au promovat examenul de bacalaureat.

Potrivit metodologiei de examen, candidaţii nu pot intra în săli cu manuale, dicţionare, notiţe, însemnări şi alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, şi nici cu telefoane mobile.

Citeşte şi BAC 2015 în ALBA: Tentativă de FRAUDĂ la Cîmpeni. DOI candidaţi de la Colegiul „Avram Iancu”, eliminaţi de la proba obligatorie a profilului

Citeşte şi Tentativă de FRAUDĂ la BAC 2015 în ALBA: Trei candidaţi ELIMINAŢI din examen la Limba Română, după ce au fost prinşi cu telefoane mobile

MODELE de SUBIECTE pentru proba la alegere a profilului Bacalaureat 2015:

ANATOMIE

E_d_anat_fiz_um_gen_ec_um_2015_var_model

E_d_anat_fiz_um_gen_ec_um_2015_bar_model

BIOLOGIE

E_d_bio_veg_anim_2015_var_model

E_d_bio_veg_anim_2015_bar_model

CHIMIE

E_d_chimie_anorganica_niv_I_II_tehnologic_2015_var_model

E_d_chimie_anorganica_niv_I_II_tehnologic_2015_bar_model

E_d_chimie_anorganica_niv_I_II_teoretic_2015_var_model

E_d_chimie_anorganica_niv_I_II_teoretic_2015_bar_model

E_d_chimie_organica_niv_I_II_teoretic_2015_var_model

E_d_chimie_organica_niv_I_II_teoretic_2015_bar_model

E_d_chimie_organica_niv_I_II_tehnologic_2015_var_model

E_d_chimie_organica_niv_I_II_tehnologic_2015_bar_model

ECONOMIE

E_d_Economie_2015_var_model

E_d_Economie_2015_bar_model

FIZICĂ

E_d_fizica_teoretic_vocational_2015_var_model

E_d_fizica_teoretic_vocational_2015_bar_model

E_d_fizica_tehnologic_2015_var_model

E_d_fizica_tehnologic_2015_bar_model

FILOSOFIE

E_d_Filosofie_2015_var_model

E_d_Filosofie_2015_bar_model

GEOGRAFIE

E_d_geografie_2015_var_model

E_d_geografie_2015_bar_model

INFORMATICĂ

E_d_informatica_C_sp_SN_2015_var_model

E_d_informatica_C_sp_MI_2015_var_model

E_d_informatica_Pascal_sp_MI_2015_var_model

E_d_informatica_Pascal_sp_SN_2015_var_model

E_d_informatica_sp_MI_2015_bar_model

E_d_informatica_sp_SN_2015_bar_model

LOGICĂ

E_d_Logica_2015_var_model

E_d_Logica_2015_bar_model

PSIHOLOGIE

E_d_Psihologie_2015_var_model

E_d_Psihologie_2015_bar_model

SOCIOLOGIE

E_d_Sociologie_2015_var_model

E_d_Sociologie_2015_bar_model

Vezi MODELE DE SUBIECTE pentru BACALAUREAT 2014.

Citeşte şi BACALAUREAT 2015. CALENDARUL şi modele de SUBIECTE actualizate de Ministerul Educaţiei

Potrivit calendarului actualizat al sesiunii iunie-iulie pe 7 iulie se vor afişa rezultatele (până la ora 16:00) şi depunerea contestaţiilor (orele 16:00–20:00), iar în 8-9 iulie se vor rezolva contestaţiile, urmând ca abia în 10 iulie să fie afişate rezultatele finale.

La examenul de bacalaureat, elevii primesc subiecte diferite în funcţie de profilul urmat la liceu. Absolvenţii de clasa a XII-a care au urmat  cursurile la uman sau pedagogic vor avea la examen subiecte mai dificile decât cei care au făcut un profil real sau filiera tehnologică sau vocaţională, alta decât pedagogică. Măsura cu subiecte diferite în funcţie de profil este prevăzută în metodologia de examen. Absolvenţii de liceu promovează examenul de bacalaureat dacă îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiţii: au susţinut probele de evaluare a competenţelor; au susţinut toate probele scrise şi au obţinut cel puţin nota 5 la fiecare dintre acestea şi au obţinut cel puţin media 6 la probele scrise.

Ministerul Educaţiei Naţionale va publica, vineri, începând cu ora 15.00, subiectele şi baremele de evaluare.

Prima sesiune din acest an a examenului de Bacalaureat a debutat în 8 iunie, cu evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română (proba A). În județul Alba au fost înscriși peste 3.000 de candidaţi. Aceştia au susţinut probele orale la Limba română în 49 de centre de examen organizate în judeţul Alba, 13 dintre acestea fiind pentru probele scrise. Proba s-a desfășurat pe durata a trei zile (8 — 10 iunie). În intervalul 10 — 12 iunie a avut loc evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă (proba B).

Citește și BACALAUREAT 2015: Examenul a început cu proba orală la Limba română. Peste 3000 de elevi din Alba, testaţi în 49 de centre din judeţ

În intervalul 15 – 19 iunie s-a desfăşurat proba de evaluare a competenţelor digitale (proba D) din cadrul primei sesiuni a examenului naţional de Bacalaureat 2015. În județul Alba, aproape 700 de absolvenți au obținut certificatul de utilizator experimentat, potrivit inspectorului școlar Delia Gheorghiță.

Citește și REZULTATE BACALAUREAT 2015 în Alba: Aproape 700 de absolvenți au primit calificativul „experimentat” la competenţe digitale

Din 22 iunie, la sesiunea de vară a examenului de Bacalaureat 2015, a avut loc susţinerea probei de evaluare a competenţelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională (proba C). În Alba au fost înscrişi peste 2.500 de candidaţi, care au susținut examenul în 33 de centre din judeţ. Cei mai mulţi au susţinut proba la engleză, dar au fost şi candidaţi înscrişi pentru franceză şi germană.

Proba a avut trei etape. În 22 iunie, toţi candidaţii au susţinut testarea scrisă, în cadrul probei. Marți, 23 iunie, au avut de trecut etapele orale, în funcţie de programările făcute în licee. La sfârşit, au obţinut certificate de de competenţă lingvistică într-o limbă de circulaţie internaţională, pe care au precizat nivelul de competenţă, conform CECRL.

Din datele IŞJ Alba, comunicate pentru Alba24 de către inspector şcolar Delia Gheorghiţă, au fost 2.326 candidaţi înscrişi la această probă pentru limba modernă engleză, 242 pentru limba franceză şi 38 pentru limba germană, însă cei 9 elevi de la Liceul „Sf. Iosif” din Alba Iulia au această probă recunoscută anterior.

Citește și BACALAUREAT 2015 în ALBA: Peste 2500 de candidaţi dau probe la engleză, franceză şi germană, pentru competenţe lingvistice

Probele scrise au început luni, 29 iunie, cu testarea la Limba şi literatura română, la care, din Alba, au fost înscrişi 2.837 de candidaţi şi s-au prezentat la  2.753.

Citeşte şi BACALAUREAT 2015: SUBIECTE Limba română, proba scrisă. Caracterizarea unui personaj din operele lui Preda, Creangă sau Călinescu

Miercuri, la Bacalaureat 2015, a fost a doua probă scrisă, cea obligatorie a profilului. Candidaţii de la profilul real din filiera teoretică, cei de la tehnologic, militar sau pedagogic au dat testarea la Matematică.

Subiectele la Matematică au fost diferenţiate, în funcţie de profilele Matematică-Informatică (foto), Tehnologic, Ştiinţele naturii şi Pedagogic.

Citeşte şi VIDEO: BACALAUREAT 2015, SUBIECTE la Matematică. Calcule, matrici, limite şi integrale. Ce au avut de rezolvat candidaţii

Candidaţii de la profilul umanist şi vocaţional au dat examen la Istorie, pentru proba obligatorie a profilului.

Citeşte şi FOTO: BACALAUREAT 2015, SUBIECTE la Istorie: România în comunism, Primul Război Mondial şi Evul Mediu. Întrebări şi eseu

CALENDARUL examenului de bacalaureat național 2015:

Sesiunea iunie-iulie

25 – 29 mai 2015 Înscrierea candidaţilor la prima sesiune de examen
29 mai 2015 Încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/a XIII-a
8 – 10 iunie 2015 Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A
10 – 12 iunie 2015 Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B
15 – 19 iunie 2015 Evaluarea competenţelor digitale – proba D
22 – 26 iunie 2015 Evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională – proba C
29 iunie 2015 Limba şi literatura română – proba E)a) – probă scrisă
30 iunie 2015 Limba şi literatura maternă – proba E)b) – probă scrisă
1 iulie 2015 Proba obligatorie a profilului – proba E)c) – probă scrisă
3 iulie 2015 Proba la alegere a profilului şi specializării – proba E)d) – probă scrisă
7 iulie 2015 Afişarea rezultatelor (până la ora 12:00)
7 iulie 2015 Depunerea contestaţiilor (orele 12:00 – 16:00)
8 – 9 iulie 2015 Rezolvarea contestaţiilor
10 iulie 2015 Afişarea rezultatelor finale



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

LISTA candidaților USR PLUS pentru Consiliul Local al municipiului Alba Iulia. Dosarele au fost depuse la Biroul Electoral

Publicat

La alegerile locale din 27 septembrie, USR PLUS cin Alba care intră în lupta pentru Consiliul Local Alba Iulia cu o listă de 27 de candidați. Dosarele de candidatură au fost depuse, vineri, la Biroul Electoral de Circumscripție municipal.

Lista este deschisă de Gabriel Pleșa, care este și candidatul formațiunii politice la fotoliul de primar al municipiuluii Alba Iulia.

Candidații USR Alba pentru Consiliul Local Alba Iulia:

1. Pleșa Gabriel Codru

2. Holhoș Teodor

3. Dimitru Nicolae-Alexandru-Dan

4. Vârtei Sergiu-Nicolae

5. Popescu Emil Antoniu

6. Medrea Petru Gabriel

7. Horșa Ionuț

8. Gavrilă-Paven Ionela

9. Câmpeanu-Vlad Ioana Silvia

10. Șagău Roxana

11. Corcoveanu Tudor

12. Păcurar Ioana

13. Heiuș Daniel

14. Nicoară Marius-Ioan

15. Crișan Alin Constantin

16. Magda Sorin Ștefan

17. Aldea Cătălin Simion

18. Burz Gheorghe

19. Buzgure Darius-Cătălin

20. Cosma Caleb Cătălin

21. Bâgiu Lucian Vasile

22. Mariș Cosmina-Maria

23. Noja Nicolae Vasile

24. Ionele Traian Mihai

25. Cotârlea Ioan Lucian

26. Bărăștean Mihai Alin

27. Suciu Paul Sabin

CITEȘTE ȘI VIDEO: Gabriel Pleșa, candidatul USR-PLUS la Primăria Alba Iulia, și-a depus oficial candidatura. LISTA pentru Consiliul Local

Potrivit Calendarului procesului electoral al alegerilor locale din 27 septembrie 2020, depunerea candidaturilor se poate face până în data de 18 august.

Până la 19 august, birourile electorale de circumscripţie acceptă sau resping, prin hotărâre, candidaturile depuse și urmează o perioadă de contestaţii.

La 24 august, instanţele la care au fost depuse contestaţii aduc la cunoştinţa birourilor electorale de circumscripţie hotărârile definitive privind candidaturile. În aceeaşi zi, candidaturile rămân definitive.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Pregătiri pentru noul an școlar: Autoritățile locale primesc 100 milioane de euro pentru achiziția de laptopuri și tablete

Publicat

Autoritățile locale vor avea la dispoziție 100 milioane de euro, asigurați din fonduri europene, pentru achiziția a 500.000 de laptopuri și tablete, necesare pentru începerea anului școlar în contextul pandemiei de coronavirus.

Totodată, autorităților locale le vor mai fi alocate 50 milioane euro pentru decontarea materialelor de igienă și protecție sanitară, precum și alte 25 miioane  de euro pentru achiziționarea de containere sanitare sau de suport educațional în localitățile unde nu există rețea de apă și canalizare su infrastructura nu permite organizarea adecvată a cursurilor școlare, a anunțat vineri vicepremierul Raluca Turcan.

Premierul Ludovic Orban a anunțat, miercuri, în Parlament, că în școli va fi necesar portul măștii pentru elevi, pentru profesori și pentru personalul auxiliar, iar acolo unde este nevoie să fie montate despărțitoare de plexiglas în clase.

“În școli este clar că va fi necesar portul măștii pentru elevi, cât și pentru profesori sau personalul auxiliar. Acolo unde e nevoie, să fie despărțitoare de plexiglas în clase, pentru respectara distanțării. Școlile trebuie pregătite cu dezinfectanți la dispoziția elevilor și cadrelor didactice”, a declarat Ludovic Orban,

Câte școli nu au internet

El a precizat că aproximativ 20% din școli nu sunt conectate la internet. “Legat de învățământul online, am analizat situația, aproximativ 20% din școli nu sunt conectate la internet și împreună cu ANCOM, operatorii de telefonie mobilă și reprezentanții autorităților locale vom găsi soluții pentru a realiza conectarea tuturor școlilor la internet.

De asemenea, MEN a purtat discuții cu furnizori de soluții și va exista posibilitatea de acces gratuit la platformele de educație. Google și Microsoft au pus la dispoziție ajutor”, a explicat premierul.

El a mai declarat că au fost încheiate procedurile pentru achiziționarea a 250.000 de tablete.

“Am încheiat procedurile pentru achiziționarea a 250.000 de tablete. E vorba de 200.000 de laptopuri pentru care asigurăm finanțare. Alocăm o sumă de bani și pentru decontarea autorităților locale pentru achiziția cisternelor sanitare, acolo unde se asigură apă curentă.

Pentru a crește calitatea actului educațional online am organizat și sunt organizate în continuare activități de creștere a competențelor digitale a cadrelor didactice de predare online”, a mai afirmat Orban.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Demersuri ale Comisiei Europene pentru cumpărarea a 200 de milioane de doze de vaccin anti-COVID-19

Publicat

Vaccin, gripa

Comisia Europeană face demersuri pentru achiziționarea unui potențial vaccin împotriva COVID-19. Joi,  a încheiat o serie de discuții preliminare cu Johnson & Johnson, iar la 31 iulie au avut loc „o serie de demersuri pozitive” cu Sanofi-GSK, potrivit unui comunicat al Comisiei Europene.

Odată cu lansarea unui vaccin care funcționează, Comisia preconizează că va cumpăra inițial 200 de milioane de doze pentru toate statele membre UE, urmând să cumpere încă 200 de doze suplimentare.

„Contractul avut în vedere cu Johnson & Johnson ar prevedea posibilitatea ca toate statele membre ale UE să achiziționeze vaccinul, precum și să îl doneze țărilor cu venituri mici și medii sau să îl redirecționeze către țările SEE.

Se preconizează că, odată ce un vaccin s-a dovedit a fi sigur și eficace împotriva COVID-19, Comisia ar dispune de un cadru contractual pentru achiziționarea inițială a 200 de milioane de doze, în numele tuturor statelor membre ale UE, precum și pentru o posibilă achiziționare ulterioară a până la 200 de milioane de doze suplimentare. Comisia continuă discuțiile intense și cu alți producători de vaccinuri”, arată un comunicat emis de executivul european.

Achiziția urmează să fie finanțată prin Instrumentul pentru sprijin de urgență, care prevede fonduri dedicate creării unui portofoliu de potențiale vaccinuri cu profiluri diferite și produse de societăți diferite.

Strategia europeană în materie de vaccinuri urmărește să asigure „accesul tuturor cetățenilor europeni la vaccinuri de înaltă calitate, sigure, eficace și la prețuri accesibile, într-un interval de timp de 12 până la 18 luni”, arată sursa citată.

Ministrul Sănătății, Nelu Tătaru, a declarat că România a solicitat 10 milioane de doze pentru a acoperi „măcar jumătate din populație”.

Ministrul a spus că un vaccin ar putea să fie gata în prima jumătate a anului viitor, iar în a doua jumătate a 2021 să fie disponibil pentru populație.

Sursa: digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Noi reguli și restricții pentru români la intrarea în Belgia: teste PCR pe cheltuială proprie și autoizolare

Publicat

Autorităţile belgiene au extins măsura autoizolării şi obligativitatea testului PCR la sosirea în Belgia pentru cetăţenii din mai multe zone ale României, măsura fiind în vigoare de astăzi.

Astfel mai multe zone din România au fost plasate în zona roșie. Printre acestea se află și Regiunea Centru în care se află și județul Alba.

Cetățeni români care intră pe teritoriul Regatului Belgiei vor trebui să prezinte un test PCR negativ și vor sta în autoizolare.

Autorităţile belgiene au inclus în zona roşie următoarele regiuni din România: Bucureşti-Ilfov, Centru, Nord-Vest, Nord-Est, Sud-Est, Sud-Muntenia şi Sud-Vest Oltenia.

Condițiile de călătorie pentru persoanele care sosesc în Regatul Belgiei din România s-au modificat după cum urmează:

  • Călătoria dinspre România în Belgia:  sunt incluse în zona roșie următoarele zone din România:
  • Centru (Alba, Brasov, Covasna, Harghita, Mureș, Sibiu);
  • Sud-Est (Brăila, Buzău, Constanța, Galați, Tulcea, Vrancea);
  • Sud-Muntenia (Arges, Călărași, Dâmbovița, Giurgiu, Ialomița, Prahova, Teleorman);
  • Sud-Vest Oltenia (Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt, Vâlcea);

Toate persoanele care sosesc în Regatul Belgiei din regiunile incluse în zona roșie trebuie să intre în autoizolare și să efectueze un test molecular (tip PCR) pentru depistarea infecției cu COVID-19.

Testul este efectuat de autoritățile belgiene. Călătorii sunt rugați să contacteze medicul curant, respectiv un medic de familie, care va dispune testarea.

Măsura autoizolării și testarea sunt în competența autorităților regionale. 

Regiunea Vest este plasată în zona portocalie

Informații detaliate sunt disponibile la următoarele link-uri:

Persoanelor care intră în Belgia din state/regiuni incluse în zona portocalie autoritățile belgiene le recomandă monitorizarea stării de sănătate, iar în cazul apariției unor simptome specifice infecției cu COVID-19 să se adreseze medicului în vederea efectuării testării și autoizolării la domiciliu. 

Începând cu 1 august, TOATE persoanele care vor intra în Regatul Belgiei sunt obligate să completeze, înainte cu 48 de ore de sosire, indiferent de statut, țara de proveniență, modalitatea de transport, un formular online, Passenger Locator Form, care se regăsește AICI

Exceptate sunt persoanele care nu călătoresc pe cale aeriană sau navală și care stau mai puțin de 48 de ore în Regatul Belgiei sau care au stat mai puțin de 48 de ore în afara Regatului Belgiei înainte de a se întoarce.

Călătoria din Belgia în România

 – nu sunt autorizate călătoriile din Belgia către regiunile/ județele din România încadrate în zona roșie.

Din data de 14 iulie intrarea în Regatul Belgiei (călătorie neesențială) se realizează pe baza clasificării statelor în funcție de zona de proveniență:

  • zona verde – nu există restricții;
  • zona portocalie – la întoarcerea în Belgia, autoritățile solicită consultarea medicului în vederea efectuării unui test COVID-19 și pentru o eventuală recomandare de autoizolare la domiciliu. Aceste solicitări nu sunt obligatorii.
  • zona roșie – la întoarcerea în Belgia efectuarea unui test COVID-19 și autoizolarea la domiciliu sunt obligatorii.

Începând cu data de 15 iunie, Belgia a autorizat călătoriile spre și dinspre statele membre UE, inclusiv Regatul Unit și cele 4 state membre ale spațiului Schengen (Elveția, Norvegia, Islanda și Liechtenstein).

Belgia menține restricțiile temporare pentru călătoriile neesențiale către și dinspre statele terțe, inclusiv pentru cele 14 state terțe (Algeria, Australia, Canada, Georgia, Japonia, Muntenegru, Maroc, Noua Zeelandă, Rwanda, Serbia, Coreea de Sud, Thailanda, Tunisia și Uruguay, cărora li se va adaugă eventual și China, în baza de reciprocitate) pentru care la nivelul UE a fost adoptată  la 30 iunie 2020 recomandarea de a autoriza progresiv călătoriile neesențiale.

 Principiile generale de protecție și de precauție rămân în vigoare:

  • respectarea măsurilor de igienă;
  • privilegierea activităților în exterior;
  • adoptarea de precauții și măsuri suplimentare în prezența persoanelor care prezintă riscuri;
  • menținerea distanței de securitate, cu excepția membrilor aceleași familii și a copiilor sub 12 ani
  • contactele sociale apropiate sunt extinse la maximum 15 persoane, care pot fi altele în fiecare săptămână;
  • activități de grup cu maxim 15 persoane, inclusiv copiii (la domiciliu, restaurant sau în exterior)

MĂSURI PE PLAN INTERN:

În urma întrunirii Consiliului Național de Securitate al Belgiei, premierul Sophie Wilmès a anunțat, în contextul unei creșteri a numărului de contaminări, noi măsuri::

  • cercul social (persoanele cu care se intră în contact) este redus de la 15 la 5 persoane – numai 5 persoane pot fi întâlnite în următoarele 4 săptămâni, în afara celor care locuiesc în aceeași casă; nu sunt luați în calcul minorii sub 12 ani;
  • autoritățile locale urmează să decidă cu privire la organizarea de evenimente prevăzute a avea loc în această vară; în cazul existenței unui minim risc, acestea vor fi anulate;
  • numărul participanților la evenimente este de 100 de persoane pentru cele organizate în spații închise și 200 pentru cele care se desfășoară în aer liber;
  • evenimentele private sunt limitate la 10 persoane; nu sunt luați în calcul minorii sub 12 ani;
  • telemunca este intens recomandată;
  • deplasările neesențiale trebuie reduse;
  • o singură persoană dintr-o familie se va ocupa de cumpărături, iar durata maximă a prezenței într-un magazin este de 30 de minute; există posibilitatea ca această persoană să fie însoțită de un minor.

Autoritățile belgiene fac apel la respectarea tuturor regulilor pentru a evita extinderea pandemiei și reintroducerea carantinei generalizate.

Autoritățile locale sunt îndreptățite să ia măsuri suplimentare, în cazul în care situația epidemiologică o impune.

Recomandăm tuturor celor care doresc să călătorească înspre Belgia să consulte paginile de internet atât ale autorităților federale, cât și ale autorităților locale. 

BRUXELLES

Începând din 12 august, purtarea unei măști devine obligatorie în toate cele 19 municipalități din Regiunea Bruxelles-Capitală (pentru persoanele cu vârstă de peste 12 ani).

PROVINCIA ANVERS

Autoritățile locale au decis, din cauza situației epidemiologice, adoptarea de măsuri suplimentare. Acestea sunt valabile pentru orașul Anvers și alte localități ale provinciei (Zwijndrecht, Stabroek, Kapellen, Brasschaat, Schoten, Wijnegem, Wommelgem, Ranst, Boechout, Borsbeek, Mortsel, Hove, Lint, Kontich, Edegem, Aartselaar, Boom, Niel, Schelle și Hemiksem, Rum).

Setul de noi măsuri prevede:

  • între orele 23.30 și 06.00 orice activitate publică este interzisă, excepție fac deplasările esențiale (la serviciu, la spital etc.);
  • cafenelele și restaurantele se închid la ora 23:00;
  • persoanele peste 12 ani sunt obligate să poarte mască în spațiile publice și acolo unde distanțarea socială de 1,5 metri nu poate fi garantată. Această regulă nu se aplică celor care servesc masa și celor care se află într-un mediu privat (acasă);
  • în cafenele și unități de catering, distanțarea socială de 1,5 metri între grupuri este obligatorie. Persoanele vor fi nevoite să își lase datele de contact, iar informațiile vor fi păstrate timp de 4 săptămâni pentru a facilita, în caz de nevoie, desfășurarea unei anchete epidemiologice;
  • numărul clienților care pot sta la aceeași masă este limitat, dacă nu fac parte din aceeași familie;
  • în piețe se aplică aceleași reguli ca în magazine – este recomandat ca doar o persoană dintr-o familie să se ocupe de cumpărături; există posibilitatea ca aceasta să fie însoțită de o altă persoană, în cazul în care are nevoie de ajutor, sau de un minor; timpul maxim petrecut este de 30 de minute;
  • telemunca devine obligatorie, cu excepția cazului în care aceasta este imposibil de realizat;
  • activitățile sportive individuale de contact sunt interzise;
  • activitățile sportive de echipă sunt interzise celor cu vârsta peste 18 ani;
  • toate evenimentele și petrecerile sunt interzise, ​​sălile de evenimente se închid;
  • centrele de fitness vor fi închise.

Autoritățile locale recomandă cetățenilor evitarea călătoriilor către această provincie, atât timp cât deplasările nu sunt absolut necesare.

O serie de alte măsuri au intrat în vigoare din 25 iulie 2020 și sunt valabile:

  • nu va fi extinsă limita actuală pentru numărul de persoane admise să participe la evenimentele publice, care se desfășoară atât în aer liber, cât și în spații închise. Nu se va relua activitatea târgurilor, expozițiilor și saloanelor expoziționale. Este posibil ca această măsură să fie revizuită în luna septembrie, în funcție de evoluția epidemiei;
  • utilizarea măștilor va deveni obligatorie în piețe, târguri și festivități locale, în spații comerciale, inclusiv artere comerciale sau orice alt spațiu intens frecventat. Utilizarea măștilor de protecție este obligatorie în clădirile publice, zona accesibilă publicului. Acesta va fi obligatorie și în spațiile industriei HoReCa, exceptați vor fi cei care vor servi masa;  
  • clienților restaurantelor, cafenelelor, barurilor etc. li se va solicita să lase adresa de mail și numărul de telefon, pentru a putea fi preveniți în cazul identificării unor focare de contaminare. Aceste date personale vor fi distruse după 14 zile și nu vor fi utilizate în alt scop;
  • magazinele cu orar de noapte se vor închide la ora 22.00;
  • pot fi luate măsuri suplimentare la nivelul autorităților locale și regionale, după o consultare la nivel central.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate