Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

BACALAUREAT 2014 în ALBA, Sesiunea a doua: Modele de SUBIECTE, calendarul examenului şi candidaţi înscrişi


Publicat

examen bacalaureat evaluare

BACALAUREAT 2014, sesiunea a doua în judeţul Alba. Tinerii care nu au reuşit să promoveze “examenul maturităţii” în sesiunea din iunie-iulie sau în anii anterior mai au o şansă în august. Potrivit IȘJ Alba 859 de candidaţi s-au înscris deja la a doua sesiune, 531 (661,8%) dintre aceştia din promoţia 2014 şi 328 (38,18%) din promoţiile anterioare. În perioada 6-7 august se desfăşoară testările pentru elevii corigenţi, astfel că 385 de tineri mai au o şansă să se înscrie anul acesta la Bac, din 8 august. Potrivit estimărilor, vor fi peste 1.200 de candidaţi la BAC, sesiunea de toamnă.

A doua sesiune a examenului de Bacalaureat 2014, pentru cei care nu au promovat în vară sau examenele din anii anteriori, începe în 18 august. Reamintim că tinerii au dreptul să susţină examenul maturităţii de două ori gratuit, iar a treia oară trebuie să plătească o taxă de 230 de lei.

Dintre cei care s-au înscris deja, 486 de candidaţi (117 din promoţiile anterioare) vor da proba la Limba şi literatura română, 374 de tineri s-au înscris pentru Matematică, 38 pentru Istorie şi, la proba scrisă la alegere, a profilului, cei mai mulţi sunt la Biologie, 376, Geografie 76 şi Fizică 27. În total, la ultima probă scrisă la Bac sunt înscrişi 505 candidaţi (186 din promoţiile anterioare).

Condiţiile vor fi la fel de stricte în timpul susţinerii examenului, iar nivelul de dificultate al subiectelor va fi similar celor din prima sesiune.

Examenul de bacalaureat poate fi susţinut de elevii care au absolvit liceul, indiferent de forma de învăţământ. Candidaţii pot fi atât din seria curentă, respectiv elevii care au absolvit liceul în acest an, cât şi din seriile anterioare.

Candidaţii care au participat, dar nu au promovat examenul în sesiunile de bacalaureat organizate începând din 2003, pot solicita recunoaşterea probelor promovate anterior.

MODELE DE SUBIECTE pentru BACALAUREAT 2014:

Descarcă modele de subiecte pentru proba de competenţe lingvistice de comunicare:

BAC 2014_Model subiect Limba romana ORAL

BAC_Limba_romana_model_proba_A_2013

BAC_Limba_romana_barem_proba_A_subiect_2013

BAC Limba_romana_Model_subiect Proba A_2011

BAC_Limba romana_competente_lingvistice_model 2010

Bac_2014_competente_lingvistice_maghiara_materna_oral_model_2014

Bac_2013_competente_lingvistice_limba_maghiara

Proba_B_Competente_lingvistice_Limba_maghiara_materna_Model_subiect

BAC_maghiara_materna_model 2010.doc

Bac_2014_competente_lingvistice_germana_materna

Bac_competente_lingvistice_germana_materna_model 2013

BAC_Competente_lingvistice_Limba_germana_materna_Model1_subiect

BAC2014_Limba_engleza_scris_Model_Subiect

BAC2014_Limba_engleza_scris_Model_Barem

BAC2014_Limba_engleza_audio_text_Model_Subiect

BAC2014_Limba_engleza_audio_text_Model_Barem

BAC2014_Limba_engleza_bilet_oral_Model_Subiect

BAC2014_Limba_engleza_bilet_oral_Model_Barem

BAC2014_franceza_oral_bilet_subiect_Model

BAC2014_franceza_oral_bilet_barem_Model

BAC2014_franceza_scris_subiect_Model

BAC2014_franceza_scris_barem_Model

BAC2014_Limba_germana_moderna_bilet_oral_Model_Subiect

BAC2014_Limba_germana_moderna_bilet_oral_Model_Barem

BAC2014_Limba_germana_moderna_scris_Model_Subiect

BAC2014_Limba_germana_moderna_scris_Model_Barem

Descarcă modele de subiecte pentru proba de competenţe digitale:

BAC2014 Proba D_Competente_digitale_fisa_A_MODEL_SUBIECT

BAC2014 Proba D_Competente_digitale_fisa_B_MODEL_SUBIECT

BAC2014 Proba D_Competente_digitale_MODEL_BAREM

Descarcă modele de subiecte pentru LIMBA ROMÂNĂ – PROBA SCRISĂ:

BAC2014 ProbaE_Romana_Real_tehn_subiect

BAC2014 ProbaE_Romana_Real_tehn_barem

Bac_2013_limba_romana_real_vocational_tehnologic_subiect

BAC2014 ProbaE_Romana_Uman_ped_subiect

BAC2014 ProbaE_Romana_Uman_ped_barem

Bac_2013_limba romana_uman_pedagogic_sub

BAC2012_Limba_romana_Model_Subiect

Bac 2011_Limba_si_literatura_romana_Model_subiect.doc

Bac 2011_limba_lit_romana_model subiect

Descarcă modele de subiecte pentru LIMBA MATERNĂ – PROBA SCRISĂ:

BAC 2014_scris_maghiara_materna_real_tehn_var_model

BAC 2014_maghiara_materna_real_tehn_barem_model

BAC 2014_maghiara_materna_uman_ped_var_model

BAC 2014_maghiara_materna_uman_ped_barem

BAC 2014_limba_germana_materna_subiect model

BAC2014_limba_germana_materna_barem

Descarcă modele de subiecte pentru MATEMATICĂ – PROBA SCRISĂ:

BAC2014_Matematica_Mate-info_subiect

BAC2014_Matematica_Mate-info_barem

BAC2014_Matematica_Pedagogic_subiect

BAC2014_Matematica_Pedagogic_barem

BAC2014_Matematica_st-nat_subiect

BAC2014_Matematica_st-nat_barem

BAC2014_Matematica_tehnologic_subiect

BAC2014_Matematica_tehnologic_barem

Bac_2013_E_c_matematica_M_st-nat_varianta

Bac2013_E_c_matematica_M_mate-info_varianta

Bac2013_E_c_matematica_M_pedagogic_varianta

Bac2013_E_c_matematica_M_tehnologic_varianta

BAC 2012_Matematica_Real voc_mate info_model

BAC 2012_Matematica_Real tehn_stn nat_model

BAC 2012_Matematica_Pedagogic_model

Descarcă modele de subiecte pentru ISTORIE – PROBA SCRISĂ:

BAC 2014_Istorie_model

BAC2014_Istorie_barem model

Descarcă modele de subiecte pentru BIOLOGIE – PROBA SCRISĂ:

BAC 2014_Biologie_veg_anim_model_subiect

BAC2014_Biologie_veg_anim_model_barem

BAC2014_Anatomie_model_subiect

BAC2014_Anatomie_model_barem

Descarcă modele de subiecte pentru GEOGRAFIE – PROBA SCRISĂ:

BAC2014_Geografie_model subiect

BAC2014_Geografie_model barem

Descarcă modele de subiecte pentru INFORMATICĂ – PROBA SCRISĂ:

BAC2014_Informatica_C_sp_MI_MODEL

BAC2014_Informatica_C_sp_SN_MODEL

BAC2014_Informatica_Pascal_sp_MI_MODEL

BAC2014_Informatica_Pascal_sp_SN_model

E_d_Informatica_sp_MI_MODEL_BAREM

E_d_Informatica_sp_SN_MODEL_BAREM

Descarcă modele de subiecte pentru CHIMIE – PROBA SCRISĂ:

BAC2014_Chimie_anorganica_niv_I_II_tehnologic_Model_S

BAC2014_Chimie_anorganica_niv_I_II_teoretic_Model_S

BAC2014_Chimie_organica_niv_I_II_tehnologic_Model_S

BAC2014_Chimie_organica_niv_I_II_teoretic_Model_S

Descarcă modele de subiecte pentru FIZICĂ – PROBA SCRISĂ:

BAC2014_Fizica_tehnologic_var_model

BAC2014_Fizica_teoretic_vocational_var_model

Descarcă modele de subiecte pentru LOGICĂ şi Argumentare – PROBA SCRISĂ:

BAC2014_Logica_var_model_LRO

BAC2014_Logica_bar_model_LRO

Descarcă modele de subiecte pentru SOCIOLOGIE – PROBA SCRISĂ:

BAC2014_Sociologie_var_model_LRO

BAC2014_Sociologie_bar_model_LRO

Descarcă modele de subiecte pentru PSIHOLOGIE – PROBA SCRISĂ:

BAC2014_Psihologie_var_model_LRO

BAC2014_psihologie_bar_model_LRO

Descarcă modele de subiecte pentru FILOSOFIE – PROBA SCRISĂ:

BAC2014_filosofie_var_model_LRO

BAC2014_filosofie_bar_model_LRO

CALENDAR BACALAUREAT 2014 – sesiunea august-septembrie 2014

14 – 18 iulie Înscrierea candidaţilor la a doua sesiune de examen

18 – 19 august  Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A

18 – 19 august  Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B

19 – 20 august  Evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională – proba C

21 – 22 august  Evaluarea competenţelor digitale – proba D

25 august  Limba şi literatura română – proba E)a) – proba scrisă

26 august Limba şi literatura maternă – proba E)b) – probă scrisă

27 august Proba obligatorie a profilului – proba E)c) – probă scrisă

29 august Proba la alegere a profilului şi specializării – proba E)d) – probă scrisă

1 septembrie  Afişarea rezultatelor (până la ora 12:00) şi depunerea contestaţiilor (orele 12:00 – 16:00)

2 – 3 septembrie Rezolvarea contestaţiilor

4 septembrie Afişarea rezultatelor finale.

 

Promovarea examenului de bacalaureat

Absolvenţii de liceu promovează examenul de bacalaureat dacă îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiţii:

– au susţinut probele de evaluare a competenţelor;

– au susţinut toate probele scrise şi au obţinut cel puţin nota 5 la fiecare dintre acestea;

– au obţinut cel puţin media 6 la probele scrise.

Candidaţii care la una dintre probele de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale refuză să răspundă sau să rezolve subiectele propuse nu pot participa la probele scrise, întrucât se consideră că nu au susţinut probe orale.

Media notelor la probele scrise se calculează ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire. Aceasta reprezintă media generală a candidatului la examenul de bacalaureat.

Candidaţii care copiază sunt eliminaţi din examen şi nu mai pot participa la următoarele două sesiuni ale bacalaureatului.

Candidaţilor le este interzis să intre în sălile de examen cu ghiozdane, rucsacuri, sacoşe, poşete, acestea urmând să fie lăsate în sala de depozitare a obiectelor personale, stabilită de comisia de bacalaureat. Cei care refuză să lase aceste obiecte în sala stabilită de comisia de bacalaureat nu vor fi primiţi în examen.

De asemenea, candidaţii nu pot intra în sala de examen cu manuale, cărţi, dicţionare, culegeri, formulare, memoratoare, notiţe, însemnări, rezumate, ciorne sau lucrări ale altor candidaţi, care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor.

Aceştia nu pot avea asupra lor nici telefoane mobile, căşti audio, precum şi orice mijloc electronic de calcul ori de comunicare, ce permite conectarea la internet sau la reţele de socializare şi care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru efectuarea calculelor, pentru comunicare între candidaţi sau cu persoane din exterior.

Candidaţii care încalcă aceste reguli vor fi eliminaţi din examen, indiferent dacă materialele sau obiectele interzise au fost folosite sau nu şi indiferent dacă au fost introduse de aceştia sau de alţi candidaţi, de cadre didactice din comisie sau de alte persoane.

Încălcarea acestor reguli va fi considerată tentativă de fraudă, iar candidaţii respectivi nu mai pot participa la probele următoare şi sunt declaraţi “eliminaţi din examen”, fără posibilitatea recunoaşterii, în sesiunile următoare, a notelor la probele promovate anterior eliminării, inclusiv a probelor de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale.

Aceşti candidaţi nu mai pot participa la următoarele două sesiuni ale examenului de bacalaureat.

Media minimă de promovare, pe disciplină, este 5, iar media finală, totală, a tuturor disciplinelor, necesară pentru promovarea Bacalaureatului, este minimum 6.

Vezi SUBIECTELE şi BAREMELE de la sesiunea de vară 2014, publicate de Ministerul Educaţiei:

BACALAUREAT 2014: SUBIECTE şi BAREME de evaluare şi notare la proba la alegere a profilului, publicate de Ministerul Educaţiei

BACALAUREAT 2014: BAREME de EVALUARE şi NOTARE la Matematică şi Istorie, publicate de Ministerul Educaţiei

BACALAUREAT 2014: SUBIECTE şi BAREME la Limba Română, REAL şi UMAN. Eseuri despre poeziile lui Eminescu, Arghezi, Barbu sau Stănescu



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

IPJ Alba: Peste 100 de persoane, sancționate pentru nerespectarea măsurilor de protecție. Controale și la unități HoReCa

Publicat

Inspectoratul de Poliție Județean Alba a continuat activitățile de verificare a modului în care se respectă prevederile Legii nr. 55 din 2020, privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.

Sub coordonarea Instituției Prefectului, au continuat, în sistem integrat, acțiunile de verificare cu privire la respectarea măsurilor impuse în contextul stării de alertă, în scopul prevenirii răspândirii virusului Covid 19.

În ultimele 24 de ore au fost verificate 702 de persoane aflate în carantină, 651 aflate în izolare și au fost organizate 13 acțiuni punctuale în cadrul cărora au fost verificate 529 de persoane. Alte 92 de persoane au fost verificate în cadrul altor activități desfășurate în contextul pandemiei.

Au fost controlate 76 de societăți comerciale/ persoane fizice autorizate, 124 de terase, restaurante, fastfood-uri, hoteluri și 63 de mijloace de transport, din care 19 mijloace de transport în comun.

Echipele de control au depistat și sancționat 111 persoane care nu au respectat măsurile de protecție individuală, două care nu au respectat măsura privind carantinarea/izolarea și 11 care nu au respectat restricțiile de deplasare.

De exemplu, cu ocazia unei acțiuni cu efective suplimentare, organizată în Alba Iulia, au fost legitimate 225 de persoane, verificate 34 de societăți comerciale și 147 de mijloace de transport și au fost aplicate 40 de sancțiuni contravenționale la Legea 55/2020.

Scopul acțiunilor desfășurate nu este aplicarea de sancțiuni, ci acela de a-i determina pe toți cetățenii să conștientizeze necesitatea respectării normelor sanitare pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu Covid 19.

Reamintim că, în toate localitățile se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 22.00 – 05.00, iar în toate localitățile, unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 4 și mai mică sau egală cu 7,5/1.000 de locuitori, se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în zilele de vineri, sâmbătă și duminică în intervalul orar 20.00 – 05.00.

În toate localitățile, unde incidența cumulată la 14 zile depășește 7,5/1.000 de locuitori, se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 20.00-05.00.

„Este important ca fiecare dintre noi să avem un comportament responsabil, să conștientizăm că acțiunile noastre îi pot afecta pe ceilalți și să respectăm deciziile autorităților, pentru limitarea și răspândirea infecțiilor cu noul Coronavirus.

Facem apel la cetățeni să respecte măsurile de protecție sanitară și de distanțare fizică, pentru a-și proteja propria sănătate și viață, dar și pentru a-i proteja pe toți cei din jur”, au transmis reprezentanții IPJ Alba.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Scenariile prin care sălile de spectacole și cinematografele se pot deschide din 1 iunie 2021. Condițiile de acces la evenimente

Publicat

Ministerul Culturi a publicat propunerile cu măsurile și regulile care vor trebui respectate pentru deschiderea cinematografelor și  sălilor de spectacole din spații închise de la 1 iunie 2021.

Ministerul Culturii propune două scenarii în care vor fi aplicate măsuri de protecție sanitară. Documentul prevede și reguli pentru desfășurarea evenimentelor din spațiile HORECA.

Scenariile sunt raportate la incidența cazurilor de COVID 19 și reglementează numărul de persoane care pot participa la evenimente/ spectacole.

Măsuri și reguli privind activitățile cultural-creative în spații închise, pe perioada stării de alertă, pentru prevenirea răspândirii COVID-19

Prezentul capitol conține reguli particulare pentru reluarea activităților cultural-creative în spații închise, pe baza legislației și a recomandărilor autorităților publice din România.

Prin spații închise se înțelege atât spațiul convențional în care se pot desfășura spectacole, concerte, proiecții de film, conferințe etc., cât și spațiul neconvențional, cum ar fi hale industriale, săli de sport, holul sau spațiul larg al unei clădiri, cafenele, restaurant etc.

Persoanele care coordonează fiecare producție sunt responsabile de verificarea modalității de implementare a acestor recomandări, în vederea reducerii impactului riscului de infecție cu SAR-CoV-2, respectând măsurile sanitare generale aplicabile în funcție de specificul activității.

Vezi aici : DOCUMENT Regulile pentru reluarea spectacolelor și concertelor de la 1 iunie 2021. Măsurile propuse de Ministerul Culturii

Asumarea riscurilor ce revin în urma participării la un eveniment se face de către toți participanții: spectator, artist, furnizor de servicii, lucrător și organizator.

Prin activități culturale se înțelege, fără a se limita la: teatru, dans, concert, film, stand-up comedy sau expoziție, expoziție temporară, târg, workshop, conferință cu caracter cultural sau creativ.

În funcție de situația epidemiologică generală, de particularitățile regionale și locale, operatorii culturali vor pune în aplicare unul dintre următoarele scenarii:

Scenariul 1

– Organizarea și desfășurarea activităților cultural-creative în spații închise este permisă folosind capacitatea maximă a spațiului respectiv și în condițiile unei rate a incidenței cumulate mai mici de 7,5/1000 de locuitori în localitățile în care se află acestea, dacă toate persoanele care participă la eveniment se încadrează în una dintre situațiile de mai jos:

-vaccinare. Accesul persoanelor se va face în baza Adeverinței de vaccinare, care va atesta încheierea procesului de vaccinare, la 10 zile de la realizarea rapelului.

Adeverința se va prezenta împreună cu un act de identitate;

-test RT-PCR – SARS-CoV-2 realizat cu maximum 48 de ore înaintea începerii evenimentului;

-testare cu un test destinat diagnosticării rapide a virusului SARS-CoV-2.

Accesul în sală se va face doar în baza unui test cu un rezultat negativ, ce va fi realizat în ziua evenimentului;

-au trecut prin boală și pot face dovada prezenței anticorpilor printr-un document medical, care nu va fi mai vechi de 90 de zile. 

În cazul în care o acțiune culturală se organizează în Scenariul 1, următoarele măsuri suplimentare sunt aplicabile în completarea măsurilor generale de siguranță sanitară pentru sectorul cultural – creativ:

  • publicul poate participa la eveniment în picioare. Se vor aloca minim 4 mp pentru fiecare persoană;
  • participanții sunt obligați în continuare să poarte mască pe toată durata evenimentului;
  • sala/spațiul poate fi folosit la capacitate maximă, ocupând toate locurile;
  • consumul de băuturi și alimente se va realiza doar în spațiile special amenajate și doar cu respectarea normelor ordinului comun – Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului și Ministerul Sănătății.

Scenariul 2

 a) Organizarea și desfășurarea activităților cultural-creative în spații închise este permisă fără a depăși 2/3 din capacitatea spațiului, dar nu mai mult de 500 de spectatori și în condițiile unei rate a incidenței cumulate mai mici de 3/1000 de locuitori, în localitățile în care se află acestea.

Accesul publicului la acest tip de eveniment nu este restricționat de nicio dovadă medicală.

b) Organizarea și desfășurarea activităților cultural-creative în spații închise este permisă fără a depăși 1/2 din capacitatea spațiului, dar nu mai mult de 300 de spectatori și în condițiile unei rate a incidenței cumulate mai mici de 5/1000 de locuitori, în localitățile în care se află acestea.

Accesul publicului la acest tip de eveniment nu este restricționat de nicio dovadă medicală.

c) Organizarea și desfășurarea activităților cultural-creative în spații închise este permisă fără a depăși 1/3 din capacitatea spațiului, dar nu mai mult de 200 de spectatori și în condițiile unei rate a incidenței cumulate mai mici de 7,5/1000 de locuitori, în localitățile în care se află acestea.

Accesul publicului la acest tip de eveniment nu este restricționat de nicio dovadă medicală.

În cazul în care o acțiune culturală se organizează în Scenariul 2, următoarele măsuri suplimentare sunt aplicabile în completarea măsurilor generale de siguranță sanitară pentru sectorul cultural – creativ:

  • spațiul va fi organizat cu locuri de șezut (scaune, bănci, pufuri etc.). Publicul nu poate urmări un spectacol/ concert în picioare;
  • personalul va verifica respectarea distanţării în timpul spectacolului;
  • referitor la distribuția locurilor în sală (atât online cât și la casele de marcat): se va aloca un scaun liber pe lateral între fiecare spectator.
  • În cazul în care organizatorii amenajează spațiul cu locuri de șezut (scaune, bănci, pufuri etc.), se va aloca 1 m între fiecare spectator. Prin excepţie de la aceste reguli, grupurile de până la 2 persoane și membrii aceleiași familii pot sta împreună;
  • în ceea ce privește rândurile: ținând cont de structura de teatru / amfiteatru verticalizată, spectatorii nu stau față în față, ci unii în spatele celorlalți, înlăturând astfel riscul contaminarii directe prin proximitate.

Acțiuni culturale organizate în spații HoReCa:

În cazul în care evenimentul se desfășoară într-un restaurant, bar sau cafenea organizarea spațiului și a publicului se va face conform reglementărilor specifice HORECA din ordinul comun în vigoare al Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului și Ministerului Sănătății.

Documentul complet poate fi văzut mai jos sau descărcat de AICI: Masuri MC SCC 16.04.2021

Măsuri și reguli în domeniul cinematografelor, pe perioada stării de alertă, pentru prevenirea răspândirii COVID-19

Prezentul document conține un set de măsuri și reguli particulare pentru sălile de cinema, pe baza legislației și a recomandărilor autorităților publice din România.

Persoanele care coordonează fiecare producție (ex. manager de sală) sunt responsabile de verificarea modalității de implementare a acestor recomandări, în vederea reducerii impactului riscului de infecție cu SAR-CoV-2.

În funcție de situația epidemiologică generală, de particularitățile regionale și locale, operatorii culturali vor pune în aplicare unul dintre următoarele scenarii:

Scenariul 1

Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor în spații închise este permisă fără a depăși 2/3 din capacitatea spațiului în condițiile unei rate a incidenței cumulate mai mici de 3/1000 de locuitori, în localitățile în care se află acestea.

Accesul publicului la acest tip de eveniment nu este restricționat de nicio dovadă medicală.

b) Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor în spații închise este permisă fără a depăși 1/2 din capacitatea spațiului, în condițiile unei rate a incidenței cumulate mai mici de 5/1000 de locuitori, în localitățile în care se află acestea.

Accesul publicului la acest tip de eveniment nu este restricționat de nicio dovadă medicală.

c) Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor în spații închise este permisă fără a depăși 1/3 din capacitatea spațiului, în condițiile unei rate a incidenței cumulate mai mici de 7,5/1000 de locuitori, în localitățile în care se află acestea.

Accesul publicului la acest tip de eveniment nu este restricționat de nicio dovadă medicală.

Reguli suplimentare aplicabile cinematografelor în completarea măsurilor generale de siguranță sanitară pentru sectorul cultural – creativ:

  • este interzisă funcționarea sălilor de cinematograf 4DX;
  • distribuirea de ochelari 3D este permisă în cazul celor de unică folosinţă, iar cei refolosibili vor fi dezinfectați după fiecare proiecție;
  • funcționarea cafenelei/bistroului/alte magazine care comercializează băuturi sau/și produse alimentare din incinta cinematografelor este permisă
  • cu respectarea măsurilor de sănătate publică în vigoare;
  • participanții sunt obligați în continuare să poarte mască pe toată durata proiecției;
  • personalul va verifica respectarea distanţării în timpul spectacolului;
  • referitor la distribuția locurilor în sală (atât online cât și la casele de marcat): se va aloca un scaun liber pe lateral între fiecare spectator. În cazul în care organizatorii amenajează spațiul cu locuri de șezut (scaune, bănci, pufuri etc.), se va aloca 1 m între fiecare spectator. Prin excepţie de la aceste
  • reguli, grupurile de până la 2 persoane și membrii aceleiași familii pot sta împreună;
  • în ceea ce privește rândurile: ținând cont de structura de teatru / amfiteatru verticalizată, spectatorii nu stau față în față, ci unii în spatele celorlalți, ușor pe diagonală, înlăturând astfel riscul contaminarii directe prin proximitate.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Zi liberă plătită pentru angajați, atunci când merg la vaccinare. Proiect

Publicat

Un proiect de modificare a legii privind măsurile anti-COVID propune acordarea unei zile libere plătite atunci când angajații merg la vaccinare. De asemenea, se prevede și absența motivată de la școală a elevilor, în aceeași situație.

Iniţiativa modifică Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 şi propune ca persoanele care se vaccinează să beneficieze de:

a) o zi liberă plătită, care nu se include în durata concediului de odihnă, în ziua vaccinării, în cazul angajaţilor;

b) o zi scutire de frecvenţă, în ziua vaccinării, în cazul elevilor, studenţilor şi militarilor;

c) de asemenea, pot beneficia de o zi liberă plătită, care nu se include în durata concediului de odihnă, şi unul dintre părinţi în ziua vaccinării copilului cu vârsta de până la 14 ani sau a copilului cu dizabilităţi cu vârsta de până la 26 de ani.

„Venim în faţa românilor cu un proiect care să încurajeze vaccinarea. Suntem conştienţi că e singura variantă pentru a scăpa de pandemie. La cerere, angajaţii vor avea o zi liberă pentru a se vaccina. Proiectul arată că USR PLUS şi coaliţia de guvernare se aşează pe drumul combaterii pandemiei. Ştim că sunt mulţi români care s-au vaccinat la centre în afara localităţii lor, aşa că venim în întâmpinarea acestei probleme cu o iniţiativă legislativă”, a transmis deputatul USR PLUS Radu Molnar, membru în Comisia pentru apărare, ordine publică şi siguranţă naţională.

În proiectul deputaţilor USR PLUS, se menţionează că drepturile persoanelor se acordă pe baza documentelor justificative eliberate de instituţia la care a fost efectuată vaccinarea.

„Ziua liberă pe care o pot cere angajaţii este valabilă atât pentru primul vaccin, cât şi pentru rapel.

Am introdus şi posibilitatea unei zile libere pentru părinţi, pentru momentul în care va fi disponibilă vaccinarea pentru copii. În acel moment vor avea zi liberă dacă copilul va fi vaccinat, iar copiii vor avea absenţa la şcoală motivată”, a explicat deputata USR PLUS Oana Ţoiu, preşedinta Comisiei pentru muncă şi protecţie socială.

sursă: Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

KARA SILVER SRL: ANUNȚ DEMARARE PROIECT “Granturi pentru capital de lucru acordat IMM-urilor”

Publicat

16.04.2021

ANUNȚ DEMARARE PROIECT “Granturi pentru capital de lucru acordat IMM-urilor”

din cadrul schemei de ajutor de stat instituită prin ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 130 din 31 iulie 2020 privind unele măsuri pentru acordare de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului Operațional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19.

KARA SILVER SRL, cu sediul în municipiul Alba Iulia, B-dul Republicii, nr. 26A, județul Alba, înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului sub nr. J01/1232/2008, CUI RO 24549813, anunță lansarea proiectului “Grant”, proiect nr. RUE 6899, înscris în cadrul Măsurii “Granturi pentru capital de lucru”, instituită prin OUG nr. 130/2020.

Proiectul se derulează pe o perioada de maxim 12 luni, începând cu data semnării contractului de finanțare cu Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri/AIMMAIPE, respectiv 07.04.2021.

Obiectivul proiectului îl reprezintă sprijinirea activității KARA SILVER SRL.

Proiectul are printre principalele rezultate, următoarele:

Menținerea activității pe o perioada de minim 6 luni;
Menținerea / suplimentarea numărului locurilor de muncă față de data depunerii cererii, pe o perioadă de minim 6 luni, la data acordării granturilor.

Valoarea proiectului este de 834.813,75 RON (valoare totală) din care:

725.925 RON grant și,
108.888,75 RON cofinanțare.

Proiect cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin

Proiectul Operațional Competitivitate 2014-2020

 

 

Date de contact beneficiar:

KARABACAK RESUL

e-mail: office@karajewelry.ro

tel: 0764817970

Documentul în format pdf poate fi consultat AICI.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate