Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

BACALAUREAT 2017: Înscrierile pentru sesiunea de vară încep în 22 mai. MODELE de SUBIECTE şi CALENDARUL examenului


Publicat

examen bac test proba scrisaElevii din clasele XII-XIII se pot înscrie la sesiunea din acest an a examenului de Bacalaureat, în perioada 22-26 mai. Testările încep în 6 iunie, cu probele orale. Primele rezultate vor fi cunoscute în 5 iulie.

Modele orientative de subiecte examenul național de Bacalaureat au fost concepute în concordanţă cu programele în vigoare ale examenului, astfel încât tratarea lor să valorifice capacitatea candidaților de analiză, de sinteză, de generalizare şi de abstractizare, potrivit Ministerului Educaţiei.

De asemenea, acestea vizează cuprinderea echilibrată a materiei studiate, solicitându-se demonstrarea competenţelor prevăzute în programele de examen, respectiv încadrarea în timpul prevăzut de metodologie pentru rezolvarea sarcinilor de lucru. Comparativ cu anul trecut, nu au fost operate modificări în structura subiectelor.

Citește și BACALAUREAT 2017: MODELE de SUBIECTE, calendar şi detalii de la Ministerul Educaţiei. TOATE datele pentru candidaţi

Examenul de bacalaureat naţional 2017 se desfăşoară în conformitate cu prevederile Metodologiei de organizare si desfasurare a examenului de bacalaureat – 2011, aprobata prin Ordinul ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului nr. 4.799/2010 privind organizarea si desfasurarea examenului de bacalaureat – 2011, cu modificarile ulterioare.

Reamintim că la sesiunea de simulare a examenului, desfăşurată în perioada 13-17 martie, 71,69% dintre elevii de clasa a XII-a au obţinut note peste 5.

SIMULARE BACALAUREAT 2017 în Alba: Peste 70% din elevii de clasa a XII-a au luat medii mai mari de 5

CALENDARUL examenului de bacalaureat naţional 2017

Sesiunea iunie-iulie 2017

22 – 26 mai 2017: Înscrierea candidatilor la prima sesiune de examen

26 mai 2017: Încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a / a XIII-a

6 – 7 iunie 2017: Evaluarea competentelor lingvistice de comunicare orala în limba româna – proba A

8 – 9 iunie 2017: Evaluarea competentelor lingvistice de comunicare orala în limba materna – proba B

9, 12 – 13 iunie 2017: Evaluarea competentelor digitale – proba D

14 – 16 iunie 2017: Evaluarea competentelor lingvistice într-o limba de circulatie internationala – proba C

26 iunie 2017: Limba si literatura româna – proba Ea) – proba scrisa

27 iunie 2017: Limba si literatura materna – proba Eb) – proba scrisa

28 iunie 2017: Proba obligatorie a profilului – proba Ec) – proba scrisa

30 iunie 2017: Proba la alegere a profilului si specializarii – proba Ed) – proba scrisa

5 iulie 2017: Afisarea rezultatelor (pâna la ora 16:00) si depunerea contestatiilor (orele 16:00 – 20:00)

6 – 9 iulie 2017: Rezolvarea contestatiilor

10 iulie 2017: Afisarea rezultatelor finale

Condiţii pentru desfăşurarea examenului

În OMECŞ 5.070/2016 sunt explicate condiţiile de desfăşurare a examenului de Bacalaureat 2017.

Recunoasterea si echivalarea rezultatelor obtinute la examene cu recunoastere internationala pentru certificarea competentelor lingvistice în limbi straine si la examene cu recunoastere europeana pentru certificarea competentelor digitale se fac în conformitate cu metodologiile de recunoastere si echivalare si cu lista examenelor aprobate prin Ordinul ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului nr. 5.219/2010, cu modificarile ulterioare.

Comisiile de bacalaureat judetene/a municipiului Bucuresti asigura dotarea cu camere de supraveghere video si audio functionale a salilor în care se desfasoara probele examenului de bacalaureat national, a salilor în care se descarca si se multiplica subiectele, precum si a salilor în care se preiau, se evalueaza si se depoziteaza lucrarile scrise.

Activitatea de monitorizare a desfasurarii examenului de bacalaureat prin intermediul camerelor de supraveghere se va desfasura în conformitate cu o procedura stabilita de Comisia Nationala de Bacalaureat.

În vederea asigurarii desfasurarii corecte a examenului de bacalaureat, în conformitate cu prevederile reglementarilor în vigoare, comisiile de bacalaureat din centrele de examen si comisiile de bacalaureat judetene/a municipiului Bucuresti verifica, prin sondaj, înregistrarile audio-video din salile de examen, dupa încheierea probei scrise. În cazul în care, la verificarea prin sondaj, se constata nereguli, fraude sau tentative de frauda ori în cazul în care exista sesizari privitoare la nereguli, fraude sau tentative de fraude, verificarea se face pentru înregistrarile din toate salile de examen din centrul respectiv.

Daca, în urma verificarilor, se constata existenta unor nereguli, fraude sau tentative de frauda, respectiv nerespectarea reglementarilor privitoare la organizarea si desfasurarea examenului de bacalaureat, comisia de bacalaureat din centrul de examen ia masurile ce se impun, care pot merge pâna la eliminarea candidatilor din examen. Comisia de bacalaureat din centrul de examen anunta comisia de bacalaureat judeteana/a municipiului Bucuresti, care propune eventualele masuri de sanctionare si anunta, dupa caz, Comisia Nationala de Bacalaureat.

În procesul de evaluare initiala a lucrarilor scrise si de rezolvare a contestatiilor, în cazul în care diferenta dintre notele celor doi evaluatori este de cel mult 0,50 puncte, notele obtinute se trec, pe fiecare lucrare în parte, cu cerneala rosie, de catre profesorii evaluatori, dupa ce este verificata concordanta cu borderourile individuale, si se semneaza de acestia. Nota finala se trece pe lucrare, în prezenta profesorilor evaluatori, de catre presedintele comisiei. Presedintele comisiei calculeaza nota finala, ca medie aritmetica cu doua zecimale a notelor acordate de evaluatori, fara rotunjire si semneaza.

În cazul în care diferenta între notele acordate de cei doi evaluatori este mai mare de 0,50 puncte lucrarea va fi recorectata de alti doi profesori evaluatori numiti de presedintele comisiei. Nota rezultata în urma reevaluarii este nota care se trece pe lucrare si reprezinta nota finala. Sub nota semneaza cei patru evaluatori si presedintele comisiei. Numarul pachetului si numarul de ordine al lucrarilor care necesita a treia evaluare sunt consemnate într-un proces-verbal, semnat de cei amintiti anterior.

Dupa încheierea evaluarii si deschiderea lucrarilor, presedintele comisiei de contestatii analizeaza notele acordate dupa reevaluare, în comparatie cu cele acordate initial. În situatia în care se constata diferente de notare mai mari de 1 punct, în plus sau în minus, între notele de la evaluarea initiala si cele de la contestatii, presedintele comisiei de contestatii numeste o a treia comisie formata din alti doi profesori cu experienta, altii decât cei care au evaluat initial lucrarile în centrul de contestatii.

Reevaluarea se va face dupa o noua secretizare a lucrarilor, respectând cu strictete baremul de evaluare si toate procedurile de evaluare. Nota acordata de a treia comisie este nota finala a comisiei de contestatii.

Nota definitiva nu mai poate fi modificata si reprezinta nota obtinuta de candidat la proba respectiva.

Candidatii care depun contestatii completeaza si semneaza o cerere tipizata în care se mentioneaza faptul ca nota initiala se poate modifica, dupa caz, prin crestere sau descrestere, prin nota acordata la contestatii.

Se interzice candidatilor la examenul de bacalaureat sa introduca în salile de examen ghiozdane, rucsacuri, sacose, posete si altele asemenea, candidatii având obligatia de a lasa obiectele mentionate în sala de depozitare a obiectelor personale stabilita de comisia de bacalaureat în acest scop.

Candidatii care refuza depozitarea obiectelor mentionate la alin. (1) în sala stabilita de comisia de bacalaureat în acest scop nu vor fi primiti în examen.

Se interzice candidatilor la examenul de bacalaureat sa aiba, în salile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbracaminte sau încaltaminte, în penare si altele asemenea sau în bancile în care sunt asezati în salile de examen, orice fel de lucrari: manuale, carti, dictionare, culegeri, formulare, memoratoare, notite, însemnari, rezumate, ciorne sau lucrari ale altor candidati etc., care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor.

Se interzice candidatilor sa aiba, în salile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbracaminte sau încaltaminte, în penare si altele asemenea, sau în bancile în care sunt asezati în salile de examen, telefoane mobile, casti audio, precum si orice mijloc electronic de calcul sau de comunicare/care permite conectarea la internet/la retele de socializare, ce ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru efectuarea calculelor, pentru comunicare între candidati ori cu exteriorul.

Se interzice candidatilor la examenul de bacalaureat sa comunice între ei sau cu exteriorul, sa transmita ori sa schimbe între ei foi din lucrare, ciorne, notite sau alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru comunicare între candidati sau cu exteriorul.

Candidatii care încalca regulile mentionate vor fi eliminati din examen, indiferent daca materialele/obiectele interzise au fost folosite sau nu, indiferent daca au fost introduse de acestia ori de alti candidati, de cadre didactice din comisie sau de alte persoane si indiferent daca ei au primit ori au transmis materialele interzise.

Încalcarea regulilor mentionate va fi considerata tentativa de frauda, iar candidatii respectivi nu mai pot participa la probele urmatoare si sunt declarati „eliminati din examen”, fara posibilitatea recunoasterii, în sesiunile urmatoare, a notelor la probele promovate anterior eliminarii, inclusiv a probelor de evaluare a competentelor lingvistice si digitale. Acesti candidati nu mai au dreptul de a participa la urmatoarele doua sesiuni ale examenului de bacalaureat. Calculul celor doua sesiuni la care candidatii „eliminati din examen” nu mai au dreptul de a participa se face fara luarea în considerare a sesiunii speciale a examenului de bacalaureat.

Înainte de începerea probelor, asistentii prezinta candidatilor prevederile metodologice legate de organizarea si desfasurarea corecta a examenului de bacalaureat si le solicita sa predea toate eventualele materiale si obiecte care, potrivit reglementarilor în vigoare pentru examenul de bacalaureat, sunt interzise în sala de examen.

Apoi. candidatii vor semna un process-verbal cu aceste prevederi si mentiunea ca stiu ca nerespectarea regulilor mentionate are drept consecinta masurile amintite.

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Astăzi: Expoziție-memorial la Museikon Alba Iulia dedicată victimelor pandemiei COVID

Publicat

Muzeul Național al Unirii deschide la Museikon o ”expoziție-memorial dedicată victimelor pandemiei COVID-19”. Evenimentul va avea loc duminică, 16 mai, de la ora 13.00.

Inițiativa Muzeului din Alba Iulia, ”prima de acest gen din țară, se dorește să fie percepută ca un spațiu viu al memoriei colective, un loc de reunire după o izolare care ne-a separat atât de mult și un omagiu adus celor pe care pandemia nu doar că i-a răpit prea curând, dar a și împiedicat organizarea obișnuitelor ritualuri de despărțire de familie și de cei dragi”, transmit reprezentanții muzeului.

Ca solemnitate inaugurală a fost aleasă comemorarea unuia dintre cei mai importanți colaboratori ai săi: pictorul profesor Liviu Lăzărescu, de la a cărui trecere la cele veșnice tocmai se împlinesc 40 de zile.

”Prin înființarea acestui memorial la Museikon vrem să-i ajutăm să se cunoască pe cât mai mulți dintre cei care au pierdut pe cineva drag.

De altfel, un loc al memoriei nici nu ar fi posibil fără implicarea lor, de aceea muzeul adresează o invitație tuturor celor care doresc să lase un însemn-simbol în memoria persoanelor dispărute”, spun organizatorii.

Potrivit acestora, ca martor al întâmplărilor trecute și prezente, muzeul, prin natura sa complexă de a păstra și documenta formele de manifestare și cursul vieții umane, poate fi un sprijin al comunității, în special în momentele de cumpănă.

De aceea, Muzeul Național al Unirii din Alba Iulia și-a propus crearea, la Museikon, a unei expoziții-memorial, dedicată amintirii celor plecați dintre noi în cursul actualei pandemii.

Astfel de inițiative au avut loc pe tot globul, efectele dezastruoase ale pandemiei fiind marcate prin diferite monumente sau acțiuni similare.

”Până în prezent sunt semnalate circa 60 de memoriale, dintre care amintim „The National Covid Memorial Wall”, situat în vecinătatea clădirii Parlamentului din Londra, pe care s-au adunat peste 151.000 de inimioare, fiecare simbolizând o victimă a pandemiei; zidul se întinde pe o lungime de peste 500 m și arată, prin mărimea sa, imensa catastrofă cauzată de virusul SARS-COV-2.

Alte forme asemănătoare de comemorare au fost organizate: la Washington – un câmp cu peste 500.000 de stegulețe înfipte în pământ în amintirea celor decedați; în apropierea palatului Cibeles din Madrid o flacără simbolică arde în amintirea celor răpuși de Covid-19; Rio de Janeiro a creat ”Infinity Memorial” cu o listă a victimelor pandemiei”, precizează reprezentanții instituției.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Ana Rodean și Mihaela Acatrinei, de la CS Unirea Alba Iulia, participă la cea mai importantă competiție europeană de marș

Publicat

Echipa CS Unirea Alba Iulia, formată din antrenorul Gabriel Avram și atletele Ana Rodean și Mihaela Acatrinei, reprezintă România la Campionatul European de Marș de la Poděbrady, localitate cehă cu tradiție pentru astfel de competiții de elită la nivel european.

Ana Rodean va participa, duminică, la proba de 35 de kilometri marș, nou introdusă în competiție, în vreme ce Mihaela Acatrinei va participa, ca de obicei, la proba de 20 de km.

Atletele din Alba Iulia fac parte din lotul național al României, compus din 7 sportivi (4 la masculin și 3 la feminin). Delegația României a plecat de la Buziaș spre Republica Cehă.

”Pentru CS Unirea Alba Iulia este o onoare să reprezinte România la o competiție europeană de un asemenea nivel și sperăm să obținem cele mai bune rezultate. Noua probă va fi o provocare pentru multe sportive și o posibilitate de reafirmare pentru Ana Rodean, după ce ani la rând a cucerit pe plan national proba de 20 de km.

Mihaela Acatrinei și-a demonstrat suveranitatea, în România, la această probă, la ultimele competiții. Participarea noastră a fost pregătită în cele mai mici detalii de către antrenorul Gabriel Avram. Multă baftă!” – Corneliu Mureșan, director CS Unirea Alba Iulia.

Echipa de marș a CS Unirea Alba Iulia a avut un program încărcat în acest sezon competițional, iar Campionatul European vine după alte 4 competiții importante (2 în țară și 2 în străinătate), la care a obținut două medalii de aur, două medalii de argint și o medalie de bronz.

Lotul complet al României:

MASCULIN: Narcis Mihăilă (50 km marș), Marius Cocioran (50 km marș), Remus Rădoi (50 km marș), Ionuț Pleșu (50 km marș);

FEMININ: Ana Veronica Rodean (35 km marș – senioare), Mihaela Acatrinei (20 km marș – senioare), Maria Diana Lătărețu (10 km marș – junioare 1).

ANTRENORI: Gabriel Avram, Gheorghe Ardeleanu, Gabriela Ustabacieff;

CONDUCĂTOR DELEGAȚIE: Octavian Măzăran.

La startul competiției s-au înscris 212 sportivi din 25 de țări.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Organizator UNTOLD: Măsurile luate nu se pot aplica la evenimente. Autoritățile au reușit să compromită și lunile iunie și iulie

Publicat

Organizatorii de festivaluri spun că măsurile luate de autorități nu se pot aplica la evenimentele pe care ei le organizează, și că măsurile pe care le-au propus la întâlnirile cu autoritățile erau în măsură să transforme evenimentele în locuri sigure.

„Suntem nemulțumiți de faptul că am discutat cu autoritățile până acuma, am fost în grupurile de lucru, am propus soluții care se pretează industriei noastre și iată că după toate aceste întâlniri am primit un set de norme și de măsuri care nu se pot aplica la evenimentele noastre, la evenimentele nimănui.

Chereji: Cred că nicăieri în lume nu poți să te gândești că organizezi un eveniment la care să asiguri doi metri pătați pentru fiecare persoană.

Noi am propus un set de norme care odată aplicate, am transforma evenimentele în cele mai sigure locuri”, a declarat la Aleph News Edy Chereji, director de comunicare Untold și Neversea.

Lunile iunie și iulie compromise

Chereji spune că prin măsurile luate, autoritățile au reușit să compromită și luna iunie și luna iulie în ceea ce privește organizarea de evenimente, pentru că normele propuse nu pot fi luate în calcul, nu pot fi respectate de nicio persoană care își dorește să organizeze evenimente

„Sper că autoritățile vor reveni asupra acestor norme, cu atât mai mult cu cât premierul României promitea că se va implica și că vom avea o vara cu evenimente și festivaluri.

Noi nu renunțăm, facem tot ce ține de noi, dar sperăm ca și dumnealui să-și țină promisiunea pe care a făcut-o. Cred că dacă se va implica, autoritățile vor putea reanaliza aceste propuneri care nu reușesc să ajute în niciun fel.

Poate aceste măsuri sunt bune pentru evenimentele publice făcute de diverse instituții ale statului”, a adăugat directorul de comunicare.

Guvernul a adoptat vineri o hotărâre privind prelungirea stării de alertă, cu o serie de modificările care intră în vigoare din 15 mai.

Doi metri patrați pentru fiecare persoană și mască de protecție

Organizarea în aer liber a spectacolelor, festivalurilor, concertelor sau altor evenimente publice sau private este permisă numai cu cel mult 500 de spectatori cu respectarea a 2 mp pentru fiecare persoană, precum și cu purtarea măștii de protecție.

Participarea este permisă numai pentru persoanele care sunt vaccinate, pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau antigen rapid nu mai vechi de 72 de ore.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

ASF a publicat NOILE TARIFE de referinţă pentru ASIGURĂRILE RCA. Cele mai scumpe polițe vor fi plătite de șoferii sub 30 de ani

Publicat

ASF a publicat noile tarife de referinţă pentru asigurările RCA. Documentul va fi actualizat peste 6 luni. Potrivit noului raport, cele mai mici prime de asigurare le vor plăti şoferii cu vârste între 41 şi 50 de ani, cu maşini cu motor sub 1200 cmc.

Prima de asigurare de referinţă pentru aceşti şoferi este de 237 lei.

Citește și Cristian Ghinea: Rovinieta va fi înlocuită cu un alt sistem de taxare, iar înmatricularea mașinilor second-hand, descurajată

Cele mai mari tarife le vor plăti şoferii sub 30 de ani, cu motoare de peste 2500 cmc.

Pentru aceştia, prima de asigurare de referinţă este de 1021 lei, scrie mediafax.

Asigurări RCA ASF- tarifele pe categorii

Vehicule destinate transportului de călători, SUVuri și autovehicule mixte cu o masă autorizată maximă de sub 3,5 tone și maxim 9 locuri,  PERSOANE FIZICE

1.Vehicule destinate transportului de călători, SUVuri și autovehicule mixte cu o masă autorizată maximă de sub 3,5 tone și maxim 9 locuri, PERSOANE JURIDICE

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate