Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

BACALAUREAT 2019 în ALBA: 4 candidați ELIMINAȚI din examen, la proba de ROMÂNĂ. Au fost prinși cu telefoane mobile în săli


Publicat

mobil internet

Patru elevi au fost eliminați din examenul de Bacalaureat, în județul Alba, luni, în urma probei de Limba și literatura română. Au fost prinși cu telefoane mobile asupra lor în sălile de examen.

Vezi SUBIECTELE la BACALAUREAT 2019. POEZIE: Bacovia sau Blaga la REAL și Arghezi sau Barbu la UMAN

Din datele transmise de inspector școlar general IȘJ Alba, Marcela Dărămuș, au fost patru cazuri de tentativă de fraudă la examen, înregistrate luni. Este vorba despre absolvenți din Apuseni, mai exact doi care au dat examen la Liceul Tehnologic Silvic Câmpeni și câte unul de la Liceul ”Horea, Cloșca și Crișan” Abrud și Liceul ”Dr. Lazări Chirilă” Baia de Arieș.

În județul Alba, dintre cei 2.334 de absolvenți înscriși la Bacalaureat la proba de Limba și literatura română, au lipsit 68.

Vezi integral BACALAUREAT 2019: MODELE de SUBIECTE pentru examen, publicate de Ministerul Educaţiei. Testele oficiale

CALENDARUL examenului de Bacalaureat Național 2019, sesiunea iunie – iulie, probele scrise:

 

1 iulie 2019: Limba și literatura română – proba E.a) – proba scrisă

2 iulie 2019: Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă

3 iulie 2019: Proba obligatorie a profilului – proba E.c) – proba scrisă

4 iulie 2019: Proba la alegere a profilului și specializării – proba E.d) – proba scrisă

8 iulie 2019: afișarea rezultatelor (până la ora 12,00) și depunerea contestațiilor (orele 12.00 – 16.00)

9-12 iulie 2019: rezolvarea contestațiilor

13 iulie 2019: afișarea rezultatelor finale

A doua sesiune a Bacalaureatului 2019 începe în 21 august, iar primele rezultate vor fi cunoscute în 3 septembrie.

REGULI PENTRU EXAMEN

Se interzice candidaţilor la examenul de bacalaureat să aibă, în sălile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbrăcăminte sau încălţăminte, în penare şi altele asemenea sau în băncile în care sunt aşezaţi în sălile de examen:

– orice fel de lucrări: manuale, cărţi, dicţionare, culegeri, formulare, memoratoare, notiţe, însemnări, rezumate, ciorne sau lucrări ale altor candidaţi etc., care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor

– telefoane mobile, căşti audio, precum şi orice mijloc electronic de calcul sau de comunicare/care permite conectarea la internet/la reţele de socializare, ce ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru efectuarea calculelor, pentru comunicare cu alţi candidaţi/asistenţi din centrul/centrele de examen sau cu exteriorul.

Se interzice candidaţilor la examenul de bacalaureat să comunice între ei sau cu exteriorul, să copieze, să transmită materiale care permit copiatul sau să schimbe între ei foi din lucrare, ciorne, notiţe sau alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru comunicare între candidaţi sau cu exteriorul.

Candidaţii care încalcă regulile menţionate sunt eliminaţi din examen, indiferent dacă materialele/obiectele interzise au fost folosite sau nu, indiferent dacă au fost introduse de aceştia ori de alţi candidaţi, de cadre didactice din comisie sau de alte persoane şi indiferent dacă ei au primit ori au transmis materialele interzise.

Încălcarea regulilor menţionate va fi considerată tentativă de fraudă, iar candidaţii respectivi nu mai pot participa la probele următoare şi sunt declaraţi „eliminaţi din examen”, fără posibilitatea recunoaşterii, în sesiunile următoare, a notelor la probele promovate anterior eliminării, inclusiv a probelor de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale. Aceşti candidaţi nu mai au dreptul de a participa la următoarele două sesiuni ale examenului de bacalaureat. Calculul celor două sesiuni la care candidaţii „eliminaţi din examen” nu mai au dreptul de a participa se face fără luarea în considerare a sesiunii speciale a examenului de bacalaureat.

Înainte de începerea probelor, asistenţii prezintă candidaţilor prevederile metodologice care vizează organizarea şi desfăşurarea corectă a examenului de bacalaureat şi le solicită să predea toate eventualele materiale şi obiecte care, potrivit reglementărilor în vigoare pentru examenul de bacalaureat, sunt interzise în sala de examen.

După parcurgerea etapelor menţionate, candidaţii vor semna un proces-verbal în care se regăsesc prevederile în acest caz.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Ajutoare financiare pentru firmele care angajează persoane concediate și tineri șomeri. Planurile Guvernului

Publicat

business

Guvernul vrea să ofere angajatorilor 2.500 de lei pentru fiecare persoană peste 50 de ani, încadrată în muncă în anumite condiții și o indemnizație similară la angajarea tinerilor între 16 și 29 ani. Măsura este prevăzută în proiectul de ordonanță de urgență, aflat pe masa Guvernului în ședința de joi.

Începând cu 1 iunie 2020, angajatorii care încadrează în muncă, dar nu mai târziu de data de 31 decembrie 2020, pe perioadă nedeterminată, cu normă întreagă, persoane în vârstă de peste 50 de ani ale căror raporturi de muncă au încetat din motive neimputabile lor, prin concediere, în perioada stării de urgenţă decretată sau a stării de alertă instituite, înregistrați ca şomeri în evidenţa agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, primesc lunar, pe o perioadă de 12 luni, pentru fiecare persoană angajată din această categorie, o sumă de 2.500 lei, prevede proiectul.

De asemenea, angajatorii care încadrează în muncă, dar nu mai târziu de data de 31 decembrie 2020, pe perioadă nedeterminată, cu normă întreagă, persoane cu vârsta cuprinsă între 16 și 29 de ani înregistrați ca şomeri în evidenţa agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, primesc lunar, pe o perioadă de 12 luni, pentru fiecare persoană angajată din această categorie, o sumă de 2.500 lei.

Acești angajatori au obligația menţinerii raporturilor de muncă pentru o perioadă de încă 12 luni de la împlinirea termenului de 12 luni.

Condiții generale

Sumele se acordă proporțional cu timpul efectiv lucrat de salariat și nu se cumulează cu subvențiile care se acordă angajatorilor care au încheiat cu agențiile județene pentru ocuparea forței de muncă, respectiv a municipiului București contracte sau convenții în baza art. 80, art. 85 și 934 din Legea nr. 76/2006 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare.

Angajatorii care încetează raporturile de muncă ale salariaților anterior perioadei prevăzute sunt obligaţi să restituie, în totalitate, agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă sumele încasate pentru fiecare persoană pentru care a încetat raportul de muncă anterior termenului menţionat, plus dobânda de referinţă a Băncii Naţionale a României în vigoare la data încetării raporturilor de muncă, dacă încetarea acestora a avut loc în temeiul art. 55 lit. b), art. 56 lit. d) şi e), art. 61 lit. d) şi art. 65 din Legea nr. 53/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Nu beneficiază de sumele prevăzute:

a) angajații angajatorilor de tip instituţii şi autorităţi publice

b) angajații angajatorilor care la data solicitării acordării acestor sume se află în stare de insolvență, faliment, dizolvare, lichidare sau care au activităţile suspendate sau restricţii asupra acestora din alte motive decât cele generate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2

Sumele nu se cumulează cu subvențiile care se acordă în cazul angajaților pentru care angajatorii au încheiat cu agențiile județene pentru ocuparea forței de muncă, respectiv a municipiului București contracte sau convenții în baza art. 80, art. 85 și 934 din Legea nr. 76/2006 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

A doua sesiune de Evaluare Națională, pentru elevii care au febră sau sunt izolați, cu probleme medicale

Publicat

examen test

Președintele Klaus Iohannis a anunțat joi că, pentru elevii care au febră în ziua examenelor sau sunt bolnavi și nu pot participa la probe, va fi organizată a doua sesiune de Evaluare Națională.

A doua sesiune va fi din 29 iunie.

Vezi și EVALUARE NAȚIONALĂ 2020: Toate testele de pregătire și baremele. Modele de subiecte pentru examenul elevilor de clasa a VIII-a

”Evaluarea Națională se va face începând din 15 iunie, așa cum a fost planificată, după care vor avea loc examenele de Bacalaureat.

Însă a apărut o problemă pe care am dorit s-o rezolvăm. Este posibil să fie copii care sunt bolnavi atunci când se ține examenul. Este posibil să vina copil la școală pentru examen și la termometru să se constate că are febră și nu poate să intre la examen. (…) Vorbesc de Evaluarea Națională, care se ține începând din 15 iunie.

Pentru copiii, însă, care sunt bolnavi, care sunt găsiți cu febră la intrarea în școală, care sunt izolați împreună cu familia la domiciliu, deci pentru motive medicale și de carantină se organizează o a doua sesiune de Evaluare Națională începând din 29 iunie

La Bacalaureat, va exista o a doua sesiune în august, ca în fiecare an”, a declarat Klaus Iohannis.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Klaus Iohannis: FĂRĂ declarație pentru deplasările în afara localității, din 1 iunie. Se redeschid terasele. Alte măsuri

Publicat

Preşedintele Klaus Iohannis susține o declarație de la ora 15.15, la Cotroceni, la finalul ședinței cu premierul Ludovic Orban, cu secretarul de stat Raed Arafat şi cu miniştrii de Interne, Educaţiei, Sănătăţii, Economiei, Apărării şi Justiţiei, pe tema gestionării pandemiei de coronavirus.

Declarațiile președintelui

Am avut o ședință destul de lungă, am analizat ce măsuri se impun

Avem și azi aproape 200 de cazuri noi, aproape 200 de oameni la ATI, nu putem vorbi de o reducere semnificativă

În continuare, deci, atenție, atenție, atenție

Din 1 iunie, câteva activități interzise redevin posibile:

– se redeschid terasele; vor fi reguli speciale, cu maxim 4 persoane la o masă

– se va putea merge la plajă, dar și aici cu păstrarea distanței

– se reia transportul internațional rutier și feroviar

– devin posibile spectacolele în aer liber- maximum 500 spectatori, așezați pe scaune, cu reguli de distanțare socială și reguli de control la intrare, reguli de igienă

– de la 1 iunie, sunt libere deplasările între localități; nu va mai fi necesară declarația pe proprie răspundere

– competițiile sportive se vor putea relua, pentru sporturile practicate în aer liber, mai puțin sporturile de contact; se desfășoară fără spectatori

– examenele naționale: vor avea loc fizic, așa cum au fost planificate și anunțate

– din 15 iunie – Evaluarea Națională, apoi examenele de bacalaureat

– Evaluarea Națională: este posibil să fie copii care să fie atunci bolnavi sau să se constate atunci că au febră și nu pot intra. Am considerat că trebuie o soluție

– pentru Evaluarea Națională, pentru copiii găsiți cu febră la intrarea în școală sau izolați acasă, pentru motive medicale și de carantină, se organizează o a doua sesiune din 29 iunie

– și pentru bacalaureat va fi o a doua sesiune, în august, cea organizată ca și în alți ani

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Din 1 iunie, statul plătește 45% din salariul angajaților reintegrați în muncă după șomaj tehnic. Proiect OUG

Publicat

angajat lucru munca

Statul va asigura 45% din salariu, timp de trei luni, pentru persoanele care au beneficiat de șomaj tehnic și care vor reveni la muncă după reluarea activității de către angajatori. Este una dintre măsurile economice prevăzute în proiectul de ordonanță de urgență aflat pe masa Guvernului în ședința de joi.

Proiectul Ordonanței de urgență pentru ”instituirea unor măsuri active de sprijin destinate angajaților și angajatorilor în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS CoV-2, precum și pentru modificarea unor acte normative” prevede că ”începând cu data de 1 iunie 2020, angajații care au beneficiat de prevederile art. XI alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului  nr. 30/2020 (șomaj tehnic – n.r.) pentru modificarea și completarea unor acte normative (…), aprobată cu modificări și completări prin Legea nr.59/2020 și cărora le sunt menținute raporturile de muncă ulterior reluării activității de către angajatori, beneficiază, pentru o perioadă de trei luni, prin intermediul angajatorului, de plata unei părți din salariu, reprezentând 45% din salariul de bază brut corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 45% din câştigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020”.

Condiții din proiectul de OUG

Potrivit documentului citat, suma prevăzută se acordă în valoare brută pentru asigurarea unei părți din salariul angajatului, indiferent de durata programului de lucru stabilit de acesta cu angajatorul.

Angajatorii au obligația menţinerii raporturilor de muncă pentru o perioadă de 6 luni după împlinirea termenului de 3 luni.

Prevederile se aplică indiferent de durata suspendării contractului individual de muncă pe perioada stării de urgență.

Angajatorii care au mai multe obiecte de activitate dintre care cel puțin unul se află sub incidența restricțiilor stabilite prin acte ale autorităților competente, optează fie pentru ajutorul de 45% din salariu, fie pentru șomajul tehnic.

Beneficiază și salariații ai căror angajatori au cifra de afaceri redusă cu cel puțin 30% comparativ cu luna similară a anului anterior, pentru cel mult 50% din numărul de angajați. În cazul celor care nu au desfășurat activitate în luna similară a anului anterior, se va lua în considerare media cifrei de afaceri din ultimele 3 luni anterioare.

Sumele prevăzute se acordă din bugetul asigurărilor pentru șomaj. Angajatorii depun, prin mijloace electronice, la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, precum şi a municipiului Bucureşti, în raza cărora îşi au sediul social, o cerere semnată şi datată de reprezentantul legal însoţită de o declaraţie pe propria răspundere şi de lista persoanelor care urmează să beneficieze de această sumă, asumată de reprezentantul legal al angajatorului, conform modelului care va fi aprobat prin ordin al președintelui Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, în termen de 5 zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență. Documentele se depun în luna curentă pentru plata sumei din luna anterioară.

Angajatorii îşi asumă răspunderea pentru corectitudinea şi pentru veridicitatea datelor înscrise în documente.

Plata din bugetul asigurărilor pentru şomaj se face în cel mult 15 zile de la depunerea documentelor, către conturile deschise de angajatori la băncile comerciale.

Plata sumei prevăzute se efectuează salariatului în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la primirea de către angajator a sumelor.

Suma asigurată de stat este supusă impozitării şi plăţii contribuţiilor sociale obligatorii. Calculul, reţinerea şi plata impozitului pe venit, a contribuţiei de asigurări sociale de stat şi a contribuţiei de asigurări sociale de sănătate, precum și a celei asiguratorii pentru muncă se realizează de către angajator. Pentru calculul impozitului pe venit se aplică prevederile art. 78 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.

Declararea impozitului pe venit, a contribuţiei de asigurări sociale de stat şi a contribuţiei de asigurări sociale de sănătate se realizează de angajator prin depunerea declaraţiei prevăzute la art. 147 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.

Termenul de plată şi declarare a obligaţiilor fiscale este data de 25, inclusiv, a lunii următoare celei în care se face plata din bugetul asigurărilor de şomaj.

Cheltuielile efectuate din bugetul asigurărilor pentru șomaj se acoperă din fonduri externe nerambursabile prin Ministerul Fondurilor Europene, în limita sumelor alocate și în conformitate cu prevederile și regulile de eligibilitate aplicabile.

Guvernul intenționează să păstreze și varianta șomajului tehnic de până acum ”pentru domeniile de activitate în care se menţin restricţii în condițiile stabilite prin acte ale autorităților competente, până la ridicarea acestora, dar nu mai târziu de data de 31 decembrie 2020”.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate