Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

BACALAUREAT 2019: Încep înscrierile pentru a doua sesiune. CALENDAR și MODELE de SUBIECTE


Publicat

examen

Tinerii care nu au reușit să promoveze Bacalaureatul în sesiunea iunie-iulie sau nu au dorit să participe la testări se pot înscrie la a doua sesiune a examenului, începând de luni, 15 iulie. Probele se desfășoară în perioada 21 august – 3 septembrie, iar rezultatele finale vor fi cunoscute în 7 septembrie.

Cei care mai au de trecut examene de corigențe se pot înscrie la Bacalaureat din 26 iulie.

Citește și BACALAUREAT 2020: Toate testele de pregătire și baremele. Detalii despre examen, pentru elevii de clasa a XII-a

Prima probă va fi în 21 august, cea scris de Limba şi literatura română (proba Ea), în 22 august proba scrisă de Limba şi literatura maternă (proba Eb), în 23 august proba obligatorie a profilului (proba Ec) și în 26 august proba la alegere a profilului şi specializării (proba Ed). Probele orale și de competențe se desfășoară în perioada 27 august 3 septembrie.

Citește și REZULTATE BACALAUREAT 2019, prima sesiune: Absolvenții din ALBA au obținut cu 28,5 % mai multe note de ZECE față de sesiunea iunie-iulie 2018

Tot în 3 septembrie vor fi afișate primele rezultate, contestațiile pot fi depuse în aceeași zi, în intervalul orar 12.00-16.00, iar în 7 septembrie vor fi comunicate rezultatele finale.

Ministerul Educaţiei a pus la dispoziția absolvenților de liceu modelele de subiecte pentru examenul de Bacalaureat 2019.

Vezi integral BACALAUREAT 2019: MODELE de SUBIECTE pentru examen, publicate de Ministerul Educaţiei. Testele oficiale

De asemenea, vă reamintim subiecte și bareme din sesiunea de vară:

BACALAUREAT 2019: BAREM și SUBIECTE la ROMÂNĂ, publicate de Ministerul Educației. Cum se punctează lucrările

Bacalaureat 2019. Subiectele și baremele la Matematică și Istorie

BACALAUREAT 2019: SUBIECTE și BAREME la proba la alegere în funcție de profil și specializare

Pentru a fi declarat promovat, un absolvent de liceu trebuie să susțină toate probele de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale, cele scrise, să obțină cel puțin 5 la fiecare dintre acestea și cel puțin media 6 la probele scrise.

Vezi și BACALAUREAT 2019 REZULTATE FINALE: TOP cele mai bune medii în ALBA, după contestații. Notele modificate

Reamintim că în sesiunea de vară, la Bacalaureat au fost prezenți la examen 2.405 de candidați, iar 1.655 (68,81%) au reușit să promoveze Bacalaureatul, potrivit statisticilor IȘJ Alba, înainte de contestații. Aproape 900 de lucrări au fost contestate, iar după rezultatele finale rata de promovare a crescut la

Vezi și TOP LICEE în ALBA după rezultate BACALAUREAT 2019. CLASAMENTUL în funcție de rata de promovare. 216 note de 10

Anul trecut, aceasta a fost de 74,8% înainte de contestații și de 76,68%, după rezultate finale.

Vezi și Lorena Călin din Aiud, tânăra care a reușit performanța MEDIEI 10 la BAC 2019, în Alba. La ce facultate vrea să se înscrie

CALENDAR BACALAUREAT sesiunea august – septembrie 2019:

15 – 19 iulie 2019: înscrierea candidaţilor la a doua sesiune de examen

26 iulie 2019: înscrierea candidaţilor care au promovat examenele de corigenţe

21 august 2019: Limba şi literatura română – proba Ea) – proba scrisă

22 august 2019: Limba şi literatura maternă – proba Eb) – proba scrisă

23 august 2019: Proba obligatorie a profilului – proba Ec) – proba scrisă

26 august 2019: Proba la alegere a profilului şi specializării – proba Ed) – proba scrisă

27, 28 august 2019: Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A

29 august 2019: Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B

30 august, 2 septembrie 2019: Evaluarea competenţelor digitale – proba D

2 – 3 septembrie 2019: Evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională – proba C

3 septembrie 2019: Afişarea rezultatelor la probele scrise (până la ora 12,00) şi depunerea contestaţiilor (orele 12,00 – 16,00)

3 – 6 septembrie 2019: Rezolvarea contestaţiilor

7 septembrie 2019: Afişarea rezultatelor finale



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

AFM: Aproape 14.000 de proiecte au fost aprobate în cadrul programului Casa Verde Fotovoltaice. Marți, consultare publică online

Publicat

Aproximativ 14.000 de proiecte au fost aprobate în cadrul Programului Naţional „Casa Verde Fotovoltaice”, iar rezultatele pentru toate contestaţiile depuse în aplicaţia informatică vor fi publicate în cel mai scurt timp, anunţă Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM), într-un comunicat de presă.

De asemenea, oficialii instituţiei menţionează că miercuri, 12 august, va avea loc prima consultare publică în cadrul Programului Naţional „Casa Verde Fotovoltaice”, în mediul online.

„În cadrul programului avem aproximativ 14.000 de proiecte aprobate. Îi invităm pe toți beneficiarii să depună ATR-urile la instalatorii validați care le vor genera contractele de finanțare nerambursabilă, de la semnarea cărora au un termen de 8 luni pentru realizarea investițiilor. Rezultatele pentru toate contestațiile depuse în aplicația informatică aferentă Programului Casa Verde Fotovoltaice vor fi publicate pe site-ul instituției noastre – www.afm.ro, în cel mai scurt timp.

Având în vedere volumul foarte mare de documente și raportat la situația actuală a stării de alertă decretată la nivel național, care presupune anumite restricții, precum și la capacitatea instituțională limitată, am depus eforturi consistente, însă soluționarea acestora a presupus mai mult timp”, a transmis președintele AFM, Andreea Kohalmi – Szabo.

Cetățenii sunt invitați ca până luni, 10 august 2020, să transmită sugestii cu privire la Programul Național Casa Verde Fotovoltaice la adresa de e-mail: propunerifotovoltaice@afm.ro.

„Îmi doresc ca pe lângă constatările noastre cu privire la desfășurarea programului, să primim și punctele de vedere ale factorilor interesați, astfel încât în sesiunea din toamnă lucrurile să aibă un parcurs simplificat, atât în ceea ce privește procesul de înscriere, cât și de evaluare a proiectelor.

De asemenea, propunerile primite vor fi dezbătute în cadrul unui eveniment online pe platforma Webex organizat miercuri, 12 august 2020, ora 11:00.

Cei care doresc să participe la evenimentul online se vor înregistra printr-un e-mail la adresa presa@afm.ro, urmând ca link-ul de conectare în platformă să le fie transmis ulterior pe adresa de e-mail”, a mai declarat preşedintele AFM.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Aparat de radiologie modern, cu prindere în tavan, instalat în premieră la Spitalul Municipal din Aiud

Publicat

Continuă modernizarea Laboratorului de Radiologie și Imagistică Medicală (LRIM) din cadrul Spitalului Municipal Aiud. Potrivit reprezentanților instituției, a fost finalizată pregătirea spațiului și instalarea aparatului de radiologie Didital DRGEM Co (Corea de Sus), model GXR-82 SD cu prindere în tavan. 

Aparatul digital cu prindere în tavan, o premieră în cadrul LRIM, oferă multiple avantaje operatorilor și permite un diagnostic mai rapid și mai precis.

„Telediagnosticul devine astfel o opțiune nu doar în ceeea ce privește diagnosticul prin Tomografia Computerizată dar și prin Radiodiagnosticul digital.

Sistemul integrat PACS permite transmiterea rapidă a informațiilor către secțiile și specialiștii care au solicitat examinarea din cadrul spitalului sau în afara la instituțiile cu care se colaborează. Documentația pentru obținerea autorizației a fost trimisă la CNCAN conform procedurii urmând ca în scurt timp aparatul să fie efectiv dat în folosință.

Chiar și în această perioadă dificilă încercăm să continuăm dezvoltarea serviciilor medicale pentru a fi la înălțimea chemării pe care o trăim zi de zi”, au transmis reprezentanții instituției medicale.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cât costă lunar curățenia și întreținerea pasajului subteran dintre B-dul Transilvaniei și Parcul Unirii din Alba Iulia

Publicat

Administrația locală din Alba Iulia plătește 10.000 de lei lunar, fără TVA, pentru curățenia și întreținerea pasajului care face legătura între Parcului Unirii și Bulevardul Transilvaniei din municipiu, pasaj deschis în urmă cu aproximativ trei săptămâni. 

Primăria Alba Iulia a cumpărat la sfârșitul lunii iulie, prin achiziție directă, servicii de curățenie și întreținere pentru grupul sanitar aflat în pasajul subteran dintre B-dul Transilvaniei și Parcul Unirii, servicii de curățenie a pasajului și a lifturilor. Ofertantul este Total Cleaning SRL din Alba Iulia, iar valoarea contractului este de 50.000 de lei, pentru o perioadă de cinci luni.

Vezi și VIDEO: Momentul în care trei minori vandalizează pasajul subteran din Alba Iulia, dat în folosință cu câteva ore înainte

Potrivit descrierii, curățenia grupurilor sanitare va fi asigurată de către trei angajați. Programul va fi zilnic, între intervalul orar 08:00 – 24:00.

Punctul de lucru va fi dotat cu aspirator, cărucior curățenie cu mopuri, detergenți profesionali, dezinfectanți aprobați de Ministerul Sănătății, hârtie igienică, prosoape de mâini, săpun lichid, dispensere pentru consumabile, saci menajeri și odorizant de toaletă.

Vezi și FOTO-VIDEO: Infiltrații după ploaie în pasajul subteran din Alba Iulia, recent inaugurat

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Gheorghe Beleiu: Solicit autorităților locale să își asume măsurile privind descurajarea infracționalității din Alba Iulia (P)

Publicat

Candidatul PRO România la Primăria din Alba Iulia, avocatul Gheorghe Beleiu, va sesiza, prin mijloace legale, autoritățile locale privitor la instalarea, cât mai rapid, a unor camere de supraveghere pe raza muncipiului.

„Aud, tot mai des, de faptul că persoane certate cu legea comit, pe raza municipiului Alba Iulia, diferite fapte penale, plecând de la cele cu violență până la intrări prin efracție sau sustragere de bunuri din diverse locații.

Solicit, imperativ, Primăriei și Consiliului Local să-ia în serios datoria, măcar morală, față de cetățenii pe care îi reprezintă și să găsească banii necesari pentru achiziția și amplasarea de camere de luat vederi.

Vă dau doar exemplul recent a unei firme al cărei sediu a fost spart de 3 ORI, în numai câteva săptămâni. E o dovadă de delăsare, ca să nu spun mai mult, să nu investești în siguranța albaiulienilor. Asta, ca să nu mai spun de faptul că munca de teren a polițiștilor ar fi mult ușurată dacă, la fel ca în lumea civilizată, am avea și noi niște camere de supraveghere. Sunt convins că un oraș ca Alba Iulia își permite costul unei astfel de investiții. Dacă actuala administrație nu e capabilă să implementeze un astfel de proiect, vă promit că, după alegeri, PRO România va arăta că se poate”, a transmis Gheorghe Beleiu, într-un comunicat de presă

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate