Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

UPDATE: BACALAUREAT 2019. MODELE de SUBIECTE cu teste-grilă PUBLICATE de Ministerul Educaţiei


Publicat

examen bac

Ministerul Educaţiei a publicat noile modele de subiecte pentru Bacalaureat 2019. De anul viitor, vor fi teste grilă la probele de Română şi Matematică. Reamintim că examenul începe în 3 iunie 2019, iar primele rezultate vor fi afişate în 8 iulie.

Modele Subiecte Bac 2019 au fost publicate pe site-ul Ministerului Educației (Edu.ro), miercuri seara, însă doar pentru puțin timp, deoarece reprezentanții le-au retras.

Citește și BACALAUREAT 2019: MODELE de SUBIECTE pentru examen, publicate de Ministerul Educaţiei. Testele oficiale

UPDATE: Florian Lixandru, secretarul de stat pentru învățământ preuniversitar, a declarat pentru Hotnews.ro că mâine Ministerul Educației va decide în ce formă vor fi subiectele de la BAC 2019 și de la Evaluarea Națională. Lixandru a spus că modelele de subiecte au fost publicate ieri dintr-o eroare a Consiliului Național de Evaluare și Examinare. Modelele de subiecte au fost retrase de pe site.

Vineri, Ministerul Educației va avea o întânire cu elevii și părinții pe tema viitoarelor subiecte.

„Vom avea itemi obiectivi, adică teste grile, în proporţie de 40% pentru toate materiile. Oficial si legal modelele de subiecte valabile pentru anul în curs se afișează la 1 noiembrie și trebuie să respecte programa școlară și structura examenului”, a declarat, miercuri, Marian Șuță, șeful Centrului Național de Evaluare și Examinare (CNEE), pentru Hotnews.ro.

BACALAUREAT 2019, modele de subiecte publicate de Ministerul Educaţiei, pe edu.ro:

Probele scrise:

Limba şi literatura română

MODEL SUBIECT Romana_real_tehn_2019

BAREM MODEL SUBIECT_Romana_real_tehn_2019

MODEL SUBIECT_Romana_uman_2019

BAREM MODEL SUBIECT_romana_uman_2019

Matematică

MODEL SUBIECT Matematica-mate-info-2019

MODEL SUBIECT Matematica-tehnologic-2019

 

Probele scrise vor avea loc începând cu data de luni, 1 iulie, Limba si literatura română – Ea). Proba la Limba si literatura maternă – Eb) este programată marţi, 2 iulie, iar proba Ec) – proba obligatorie a profilului, miercuri, 3 iulie. Ultima probă scrisă – cea la alegere a profilului şi specializării – proba Ed) – se va desfăşura joi, 4 iulie.

Afişarea primelor rezultate este programată pentru data de 8 iulie (până la ora 12:00) şi e urmată de depunerea contestaţiilor (orele 12:00 – 16:00). Între 9 şi 12 iulie vor fi soluţionate contestaţiile, în timp ce afişarea rezultatelor finale este prevăzută pentru data de 13 iulie.

Înscrierile pentru susţinerea examenului în prima sesiune se fac în săptămâna 27 – 31 mai 2019. Cursurile pentru clasele a XII-a şi a XIII-a se încheie vineri, 31 mai.

Ordinul MEN Nr. 4830/2018 din 30 august 2018 privind organizarea şi desfăşurarea examenului de bacalaureat naţional – 2019 a fost publicat în Monitorul Oficial nr. 788 din 13 septembrie 2018

CALENDARUL examenului de Bacalaureat Național 2019, sesiunea iunie – iulie

27-31 mai 2019: înscrierea candidaților la prima sesiune de examen

31 mai 2019: încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/a XIII-a

3-4 iunie 2019: evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A

5-6 iunie 2019: evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B

7, 10*-11 iunie 2019: evaluarea competențelor digitale – proba D

(Candidații de altă confesiune decât cea ortodoxă, care, în data de 10 iunie 2019, sărbătoresc Rusaliile, pot fi programați pentru susținerea probei D în datele de 7 și 11 iunie 2019)

12-13 iunie 2019: evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională – proba C

1 iulie 2019: Limba și literatura română – proba E.a) – proba scrisă

2 iulie 2019: Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă

3 iulie 2019: Proba obligatorie a profilului – proba E.c) – proba scrisă

4 iulie 2019: Proba la alegere a profilului și specializării – proba E.d) – proba scrisă

8 iulie 2019: afișarea rezultatelor (până la ora 12,00) și depunerea contestațiilor (orele 12.00 – 16.00)

9-12 iulie 2019: rezolvarea contestațiilor

13 iulie 2019: afișarea rezultatelor finale

A doua sesiune a Bacalaureatului 2019 începe în 21 august, iar primele rezultate vor fi cunoscute în 3 septembrie.

CALENDARUL examenului de Bacalaureat Național 2019, sesiunea august – septembrie

15 – 19 iulie 2019: înscrierea candidaților la a doua sesiune de examen

26 iulie 2019: înscrierea candidaților care au promovat examenele de corigențe

21 august 2019: Limba și literatura română – proba E.a) – proba scrisă

22 august 2019: Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă

23 august 2019: Proba obligatorie a profilului – proba E.c) – proba scrisă

26 august 2019: Proba la alegere a profilului și specializării – proba E.d) – proba scrisă

27, 28 august 2019: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A

29 august 2019: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B

30 august, 2 septembrie 2019: Evaluarea competențelor digitale – proba D

2 – 3 septembrie 2019: Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională – proba C

3 septembrie 2019: Afișarea rezultatelor la probele scrise (până la ora 12.00) și depunerea contestațiilor (orele 12.00 – 16.00)

3 – 6 septembrie 2019: Rezolvarea contestațiilor

7 septembrie 2019: Afișarea rezultatelor finale

La solicitarea comisiilor de bacalaureat județene/comisiei de bacalaureat a municipiului București sau din proprie inițiativă, Comisia Națională de Bacalaureat poate aproba în situații excepționale prelungirea perioadelor de susținere a probelor de evaluare a competențelor digitale sau lingvistice, de evaluare a lucrărilor scrise ori de afișare a rezultatelor, precum și reducerea perioadei de afișare a rezultatelor.

REGULI pentru EXAMEN

Comisiile de bacalaureat judeţene/a municipiului Bucureşti asigură dotarea cu camere de supraveghere video şi audio funcţionale a sălilor în care se desfăşoară activităţi specifice examenului de bacalaureat: susţinerea probelor, descărcarea şi multiplicarea subiectelor, predarea şi preluarea lucrărilor scrise, amestecarea, numerotarea şi introducerea în plicuri a lucrărilor, evaluarea acestora, depozitarea bagajelor.

În vederea asigurării desfăşurării corecte a examenului de bacalaureat, în conformitate cu prevederile reglementărilor în vigoare, comisiile de bacalaureat din centrele de examen şi comisiile de bacalaureat judeţene/a municipiului Bucureşti verifică, prin sondaj, înregistrările audiovideo din sălile de examen, după încheierea probei scrise. În cazul în care, la verificarea prin sondaj, se constată nereguli, fraude sau tentative de fraudă ori în cazul în care există sesizări privitoare la nereguli, fraude sau tentative de fraude, verificarea se face pentru înregistrările din toate sălile de examen menţionate.

Dacă se constată existenţa unor nereguli, fraude sau tentative de fraudă, respectiv nerespectarea reglementărilor privitoare la organizarea şi desfăşurarea examenului de bacalaureat, comisia de bacalaureat din centrul de examen ia măsurile ce se impun, care pot merge până la eliminarea candidaţilor din examen. Comisia de bacalaureat din centrul de examen anunţă comisia de bacalaureat judeţeană/a municipiului Bucureşti, care propune eventualele măsuri de sancţionare şi anunţă, după caz, Comisia Naţională de Bacalaureat.

În procesul de evaluare iniţială a lucrărilor scrise şi de rezolvare a contestaţiilor, după validarea finalizării evaluării de către cei doi profesori evaluatori, în cazul în care diferenţa dintre notele celor doi evaluatori este de cel mult un punct, este calculată nota finală, ca medie aritmetică cu două zecimale a notelor acordate de evaluatori, fără rotunjire, fiind înregistrată în catalogul de bacalaureat.

În cazul în care diferenţa dintre notele acordate de cei doi profesori evaluatori este mai mare de 1 punct, acestea nu se transcriu pe lucrare şi se procedează astfel:

– preşedintele comisiei nominalizează alţi doi profesori evaluatori pentru recorectarea lucrării;

– după finalizarea recorectării lucrării, notele acordate de fiecare din cei patru evaluatori se trec pe lucrare şi se semnează de către evaluatori;

– preşedintele comisiei calculează nota finală din cele 4 (patru) note, după eliminarea celor două note – valori extreme, ca medie aritmetică cu două zecimale fără rotunjire, a celor două note – valori centrale. Media rezultată reprezintă nota finală pe care o trece pe lucrare şi semnează.

În cadrul etapei de soluţionare a contestaţiilor, după încheierea evaluării lucrărilor, în situaţia în care, după desecretizarea lucrării, se constată o diferenţă de notare mai mare de 1,5 puncte, în plus sau în minus, între nota de la evaluarea iniţială şi cea de la contestaţii, lucrarea se resecretizează şi este transmisă spre a fi reevaluată altor doi profesori evaluatori.

Nota definitivă nu mai poate fi modificată şi reprezintă nota obţinută de candidat la proba respectivă.

Candidaţii care depun contestaţii completează şi semnează o declaraţie-tip în care se menţionează faptul că au luat cunoştinţă că nota acordată ca urmare a soluţionării contestaţiei poate modifica, după caz, nota iniţială, prin creştere sau descreştere.

Se interzice candidaţilor la examenul de bacalaureat să introducă în sălile de examen ghiozdane, rucsacuri, sacoşe, poşete şi altele asemenea, candidaţii având obligaţia de a lăsa obiectele menţionate în sala de depozitare a obiectelor personale stabilită de comisia de bacalaureat în acest scop.

Candidaţii care refuză depozitarea obiectelor menţionate, în sala stabilită de comisia de bacalaureat în acest scop, nu sunt primiţi în examen.

Se interzice candidaţilor la examenul de bacalaureat să aibă, în sălile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbrăcăminte sau încălţăminte, în penare şi altele asemenea sau în băncile în care sunt aşezaţi în sălile de examen:

– orice fel de lucrări: manuale, cărţi, dicţionare, culegeri, formulare, memoratoare, notiţe, însemnări, rezumate, ciorne sau lucrări ale altor candidaţi etc., care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor

– telefoane mobile, căşti audio, precum şi orice mijloc electronic de calcul sau de comunicare/care permite conectarea la internet/la reţele de socializare, ce ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru efectuarea calculelor, pentru comunicare cu alţi candidaţi/asistenţi din centrul/centrele de examen sau cu exteriorul.

Se interzice candidaţilor la examenul de bacalaureat să comunice între ei sau cu exteriorul, să copieze, să transmită materiale care permit copiatul sau să schimbe între ei foi din lucrare, ciorne, notiţe sau alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru comunicare între candidaţi sau cu exteriorul.

Candidaţii care încalcă regulile menţionate sunt eliminaţi din examen, indiferent dacă materialele/obiectele interzise au fost folosite sau nu, indiferent dacă au fost introduse de aceştia ori de alţi candidaţi, de cadre didactice din comisie sau de alte persoane şi indiferent dacă ei au primit ori au transmis materialele interzise.

Încălcarea regulilor menţionate va fi considerată tentativă de fraudă, iar candidaţii respectivi nu mai pot participa la probele următoare şi sunt declaraţi „eliminaţi din examen”, fără posibilitatea recunoaşterii, în sesiunile următoare, a notelor la probele promovate anterior eliminării, inclusiv a probelor de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale. Aceşti candidaţi nu mai au dreptul de a participa la următoarele două sesiuni ale examenului de bacalaureat. Calculul celor două sesiuni la care candidaţii „eliminaţi din examen” nu mai au dreptul de a participa se face fără luarea în considerare a sesiunii speciale a examenului de bacalaureat.

Înainte de începerea probelor, asistenţii prezintă candidaţilor prevederile metodologice care vizează organizarea şi desfăşurarea corectă a examenului de bacalaureat şi le solicită să predea toate eventualele materiale şi obiecte care, potrivit reglementărilor în vigoare pentru examenul de bacalaureat, sunt interzise în sala de examen.

După parcurgerea etapelor menţionate, candidaţii vor semna un proces-verbal în care se regăsesc prevederile în acest caz.

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

LISTA actualizată a statelor cu risc epidemiologic. Austria în zona roșie, Grecia în zona galbenă. Excepții de la testare

Publicat

Comitetul Național pentru Situații de Urgență a adoptat în joi, 23 septembrie, Hotărârea numărul 74 prin pentru actualizarea listei țărilor/teritoriilor de risc epidemiologic ridicat.

Totodată, a fost crescută vârsta de la care sunt exceptați de la măsura carantinării și obigativității prezentării unui test RT-PCR copiii, de la 6 la 12 ani.

S-a aprobat și modificarea și completarea HCNSU 43 din 01.07.2021 privind aprobarea listei țărilor/teritoriilor de risc epidemiologic ridicat, criteriile pe baza cărora se stabilesc acestea, precum și a regulilor de aplicare a măsurii carantinei asupra persoanelor care sosesc din acestea în România.

Principalele modificări sunt:

– în zona roșie au intrat: Croația, Letonia, Austria, Bosnia Herțegovina, Noua Caledonie, Gibraltar, Saint Vincent și Grenadine și Curaca

– în zona galbenă au intrat:

  • din zona roșie, în urma scăderii incidenței: Grecia, Cipru, Norvegia Liechtenstein, Kazahstan, Azerbaidjan, Jamaica, Fiji, Sri Lanka, Jersey și Anguilla;
  • din zona verde, în urma creșterii incidenței: România, Slovacia, Luxemburg, Groenlanda, Canada, Singapore și Sao Tome și Principe;

– în zona verde au intrat: Portugalia, Islanda, Japonia, Monaco, Liban, Irak, Eswatini, Timorul de Est și Insulele Virgine Britanice.

Vezi lista completă – Anexa la HCNSU nr. 74  din 23.09.2021

Noua listă intră în vigoare de duminică, 26 septembrie, ora 00.00.

Sunt exceptați de la carantinare:

  • copiii cu vârsta mai mică sau egală de 12 ani, fără a fi necesară prezentarea rezultatului negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2;
  • copiii cu vârsta mai mare de 12 ani și mai mică de 16 ani, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii)”.

Vezi Hotărârea CNSU nr 74 din 23 09 2021

Lista statelor / țărilor cu risc epidemiologic: Zona roșie

Stat/Zonă/Teritoriu – Rata de incidentă cumulată la 1,000 locuitori*

În actualizare

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO ȘTIREA TA: Accident în sens giratoriu la Alba Iulia. Două mașini s-au lovit ușor

Publicat

Două mașini au fost implicate într-un accident petrecut joi după-amiaza pe strada Alexandru Ioan Cuza din Alba Iulia.

Evenimentul rutier s-a petrecut în zona sensului giratoriu din apropierea magazinului Ambient.

Nu au fost persoane rănite, fiind vorba doar despre o tamponare.

 

 

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VREMEA în ALBA până duminică: Temperaturile cresc din nou. Prognoza meteo de weekend, 24-26 septembrie, în localități din județ

Publicat

Vremea se încălzește din nou, la finalul acestei săptămâni în județul Alba. Vor fi iar temperaturi peste 20 de grade Celsius.

Nu sunt anunțate precipitații. Vineri vor fi nori, dar până duminică se înseninează.

La munte, temperaturile maxime vor varia între 9 și 16 grade la Oașa, respectiv 13-20 de grade la Arieșeni.

Și minimele vor fi pozitive, între 5 și 10 grade Celsius.

Prognoza meteo în localități din județul Alba, în perioada 24-26 septembrie:

Vineri, 24 septembrie

Alba Iulia: minime de 9 grade Celsius, maxime de 18 grade Celsius; nebulozitate variabilă

Sebeș: minime de 10 grade Celsius, maxime de 18 grade Celsius; nebulozitate variabilă

Șugag: minime de 8 grade Celsius, maxime de 15 grade Celsius: nebulozitate variabilă

Oaşa: minime de 5 grade Celsius, maxime de 9 grade Celsius; nebulozitate variabilă

Aiud: minime de 8 grade Celsius, maxime de 17 grade Celsius; nebulozitate variabilă

Blaj: minime de 8 grade Celsius, maxime de 17 grade Celsius; nebulozitate variabilă

Ocna Mureş: minime de 6 grade Celsius, maxime de 18 grade Celsius; nebulozitate variabilă

Zlatna: minime de 8 grade Celsius, maxime de 17 grade Celsius; nebulozitate variabilă

Abrud: minime de 6 grade Celsius, maxime de 15 grade Celsius; nebulozitate variabilă

Câmpeni: minime de 6 grade Celsius, maxime de 15 grade Celsius; nebulozitate variabilă

Arieşeni: minime de 5 grade Celsius, maxime de 13 grade Celsius; nebulozitate variabilă

Cugir: minime de 10 grade Celsius, maxime de 18 grade Celsius; nebulozitate variabilă

Sâmbătă, 25 septembrie

Alba Iulia: minime de 8 grade Celsius, maxime de 23 grade Celsius; soare, mai cald

Sebeș: minime de 8 grade Celsius, maxime de 22 grade Celsius; soare, mai cald

Șugag: minime de 9 grade Celsius, maxime de 18 grade Celsius; soare

Oaşa: minime de 7 grade Celsius, maxime 13 grade Celsius; soare, nori; mai cald

Aiud: minime 7 grade Celsius, maxime de 22 grade Celsius; soare, mai cald

Blaj: minime de 7 grade Celsius, maxime de 22 grade Celsius; soare, mai cald

Ocna Mureş: minime de 8 grade Celsius, maxime de 21 grade Celsius; predominant însorit

Zlatna: minime de 10 grade Celsius, maxime de 21 grade Celsius; soare

Abrud: minime de 8 grade Celsius, maxime de 19 grade Celsius; soare, nori; mai cald

Câmpeni: minime de 8 grade Celsius, maxime de 19 grade Celsius; soare, nori; mai cald

Arieşeni: minime de 8 grade Celsius, maxime de 17 grade Celsius; soare, nori; mai cald

Cugir: minime de 8 grade Celsius, maxime de 22 grade Celsius; soare

Duminică, 26 septembrie

Alba Iulia: minime de 9 grade Celsius, maxime de 24 grade Celsius; predominant însorit

Sebeș: minime de 9 grade Celsius, maxime de 24 grade Celsius; soare

Șugag: minime de 9 grade Celsius, maxime de 21 grade Celsius; soare

Oaşa: minime de 8 grade Celsius, maxime de 16 grade Celsius; predominant însorit

Aiud: minime de 8 grade Celsius, maxime de 24 grade Celsius; soare

Blaj: minime de 8 grade Celsius, maxime de 24 grade Celsius; soare

Ocna Mureş: minime de 9 grade Celsius, maxime de 23 grade Celsius; însorit spre parțial noros

Zlatna: minime de 10 grade Celsius, maxime de 23 grade Celsius; însorit

Abrud: minime de 9 grade Celsius, maxime de 22 grade Celsius; predominant însorit

Câmpeni: minime de 9 grade Celsius, maxime de 22 grade Celsius; predominant însorit

Arieşeni: minime de 9 grade Celsius, maxime de 20 grade Celsius; predominant însorit

Cugir: minime de 9 grade Celsius, maxime de 24 grade Celsius; soare

sursa: accuweather.com

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Alba Iulia, în scenariul ”galben”. RESTRICȚII în mai multe localități din județ. Măsurile decise de CJSU Alba

Publicat

Comitetul pentru Situații de Urgență (CJSU) Alba a adoptat joi o hotărâre prin care sunt aplicate o serie de măsuri și restricții privind prevenirea noilor cazuri de îmbolnăvire COVID.

Municipiul Alba Iulia trece în scenariul galben, cu o incidență de referință de 2,10. Se alătură celorlalte localități care au deja restricții suplimentare din județ, cum sunt Aiud, Blaj, Ocna Mureș, Berghin, Livezile, Sohodol, Unirea, Vadu Moților.

Comuna Sâncel rămâne în scenariul roșu, iar Ohaba crește la incidență de peste 3 (3,28).

În cazul municipiului Alba Iulia și al comunei Ohaba, noile măsuri sunt pentru perioada 24 septembrie (ora 0.00) – 7 octombrie (ora 24.00).

Vezi HOTĂRÂREA NR. 221 – CJSU ALBA

Măsurile pentru Alba Iulia și celelalte localități din județ cu incidență peste 2/mia de locuitori și mai mică sau egală cu 3/mia de locuitori:

Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte sunt premise cu participarea publicului până la 70% din capacitatea maximă a spaţiului şi cu purtarea măştii de protecție.

Organizarea și desfășurarea spectacolelor de tipul drive-in sunt permise numai dacă ocupanții unui autovehicul sunt membrii aceleiași familii sau reprezintă grupuri de până la 4 persoane, iar organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private sau a altor evenimente culturale sunt permise numai cu participarea a cel mult 2.500 de spectatori, cu asigurarea unei suprafeţe de 2 mp pentru fiecare persoană, precum şi cu purtarea măştii de protecţie.

Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2, în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii şi al ministrului sănătăţii.

Organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private sau a altor evenimente culturale sunt permise numai cu participarea a cel mult 2.500 de spectatori și cu purtarea măștii de protecție. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății, emis în temeiul art. 44 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare.

Se permite organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri, mese festive etc.), cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, cu un număr de participanţi de maximum 150 de persoane în exterior şi de maximum 100 de persoane în interior. La stabilirea numărului de persoane în exterior şi/sau în interior nu sunt luate în calcul persoanele care au vârsta mai mică de 16 ani.

Se permite organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri), cu un număr de participanţi de maximum 300 de persoane în interior şi cu asigurarea unei suprafeţe de 2 mp pentru fiecare persoană. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2.

Se permite organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri), cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, până la capacitatea maximă a spaţiului în exterior, cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2.

Se permite organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri), cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, până la capacitatea maximă a spaţiului în interior cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

Se permite organizarea de evenimente private aferente meselor festive, cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, până la capacitatea maximă a spațiului în exterior sau în interior, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare.

Se permite organizarea de cursuri de instruire și workshopuri pentru adulți, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene, cu un număr de participanți de maximum 150 de persoane în interior și de maximum 200 de persoane în exterior, cu asigurarea unei suprafețe de 2 mp pentru fiecare persoană, cu purtarea măștii de protecție și cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite în ordinul ministrului sănătății.

Se permite organizarea de conferinţe cu un număr de participanţi de maximum 150 de persoane în interior cu asigurarea unei suprafeţe de 2 mp pentru fiecare persoană, cu purtarea măştii de protecţie şi cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite în ordinul ministrului sănătăţii.

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, precum și la terase este permisă până la capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 5.00 – 2.00.

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare, precum și la terasele acestora este permisă până la capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 5.00 – 2.00.

Măsurile se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indifferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent.

În cazul evenimentelor private aferente nunţilor şi botezurilor, activităţile se pot desfășura până la ora 2.00.

În situaţia în care activitatea operatorilor economici este restricţionată sau închisă se permite prepararea hranei şi comercializarea produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice care nu se consumă în spaţiile respective.

Activitatea în baruri, cluburi şi discoteci este permisă fără a depăşi 70% din capacitatea maximă a spaţiului şi în intervalul orar 5.00 – 2.00, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare.

Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă până la capacitatea maximă a spaţiului.

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activitatea în spaţii închise în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness este permisă până la capacitatea maximă a spaţiului, cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 7 mp pentru fiecare persoană.

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activitatea în spații închise în domeniul sălilor de sport și/sau fitness este permisă până la capacitatea maximă a spațiului, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare.

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activităţi de administrare a piscinelor interioare este permisă fără a depăşi 70% din capacitatea maximă a spaţiului.

Activitatea operatorilor economici care administrează locuri de joacă pentru copii în spații închise este permisă fără a depăși 70% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 5.00-24.00.

Activitatea operatorilor economici care administrează săli de jocuri este permisă fără a depăşi 70% din capacitatea maximă a spaţiului şi în intervalul orar 5,00-2,00, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare.

În spaţiile închise sau deschise, competiţiile sportive se pot desfăşura pe teritoriul României cu participarea spectatorilor până la 50% din capacitatea maximă a spaţiului, cu asigurarea unei distanţe de minimum 1 metru între persoane. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului şi sportului şi al ministrului sănătăţii, emis în temeiul art. 43 şi al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare.

Se permit activitățile recreative și sportive desfășurate în aer liber, cu participarea a cel mult 30 de persoane care nu locuiesc împreună, stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, după caz, cu ministrul tineretului și sportului, ministrul mediului, apelor și pădurilor sau ministrul agriculturii și dezvoltării rurale.

Se permite, în condițiile Legii nr. 60/1991 privind organizarea și desfășurarea adunărilor publice, republicată, organizarea de mitinguri și demonstrații cu un număr de participanți  de maximum 100 de persoane, cu respectarea următoarelor măsuri:

a) purtarea măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul și gura, de către toți participanții;

b) dezinfectarea obligatorie a mâinilor, pentru toate persoanele care sosesc în spațiul în care se desfășoară mitingul sau demonstrația;

c) menținerea distanței fizice de minimum 1 metru între participanți și asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp/persoană, acolo unde este posibil;

d) dezinfectarea mâinilor persoanelor care distribuie eventuale materiale pe perioada desfășurării mitingului sau a demonstrației;

e) aplicarea regulilor de igienă colectivă și individuală pentru prevenirea contaminării și limitarea răspândirii virusului SARSCoV-2.

Măsurile pentru comuna Ohaba – Scenariul pentru localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 3 și mai mică sau egală cu 4/1000 de locuitori:

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate