Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

BACALAUREAT 2019, sesiunea a doua. LUNI, proba la alegere în funcție de profil și specializare. MODELE de SUBIECTE


Publicat

examen

A doua sesiune a examenului de Bacalaureat 2019 continuă luni, 26 august, cu proba scrisă la alegere în funcție de profil și specializare. La această ultimă probă scrisă sunt așteptați să participe 397 de candidați din județul Alba. Primele rezultate vor fi cunoscute marți, 3 septembrie.

La această probă, absolvenții de liceu au avut de ales una dintre următoarele materii, pentru examen, în funcție de studiile urmate în liceu:

Fizică, Chimie, Biologie sau Informatică – elevii de la profilul real din filiera teoretică, de la profilul tehnic și profilul resurse naturale și protecția mediului din filiera tehnologică și de la profilul militar din filiera vocațională

Geografie, Filosofie, Logică și argumentare, Economie, Psihologie și, după caz, Sociologie – absolvenții de la profilul umanist din filiera teoretica, de la profilul servicii din filiera tehnologică și din toate profilurile și specializările din filiera vocațională, cu excepția celui menționat mai sus.

Pentru a promova Bacalaureatul, un absolvent de liceu trebuie să susțină toate probele de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale, cele scrise, să obțină cel puțin 5 la fiecare dintre acestea și cel puțin media 6 la probele scrise.

Modele de subiecte pentru examenul de Bacalaureat 2019, publicate de Ministerul Educației:

Anatomie / Biologie

E_d_anat_fiz_gen_ec_um_2019_var_model_LRO

E_d_anat_fiz_gen_ec_um_2019_bar_model_LRO

E_d_bio_veg_anim_2019_var_model_LRO

E_d_bio_veg_anim_2019_bar_model_LRO

Chimie

E_d_chimie_anorganica_2019_var_model_LRO

E_d_chimie_anorganica_2019_bar_model_LRO

E_d_chimie_organica_2019_var_model_LRO

E_d_chimie_organica_2019_bar_model_LRO

Fizică

E_d_fizica_teoretic_vocational_2019_var_model

E_d_fizica_teoretic_vocational_2019_bar_model

E_d_fizica_tehnologic_2019_var_model

E_d_fizica_tehnologic_2019_bar_model

Geografie

E_d_geografie_2019_var_model

E_d_geografie_2019_bar_model

Vezi integral BACALAUREAT 2019: MODELE de SUBIECTE pentru examen, publicate de Ministerul Educaţiei. Testele oficiale

Vă reamintim subiecte și bareme din sesiunea de vară:

BACALAUREAT 2019: SUBIECTE și BAREME la proba la alegere în funcție de profil și specializare

Examenul continuă în această săptămână și cu probele orale. Marți, 27 august și miercuri, 28 august este evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A, apoi joi, 29 august – evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B, iar vineri, 30 august și luni, 2 septembrie – evaluarea competenţelor digitale – proba D. Luni și marți (2-3 septembrie) va fi evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională – proba C.

Afişarea rezultatelor la probele scrise se va face pe 3 septembrie (până la ora 12.00), iar depunerea contestaţiilor în aceeaşi zi (între orele 12.00 – 16.00).

Conform calendarului MEN, în perioada 3 – 6 septembrie este prevăzută rezolvarea contestaţiilor, afişarea rezultatelor finale – pe 7 septembrie.

CALENDAR BACALAUREAT sesiunea august – septembrie 2019:

15 – 19 iulie 2019: înscrierea candidaţilor la a doua sesiune de examen

26 iulie 2019: înscrierea candidaţilor care au promovat examenele de corigenţe

21 august 2019: Limba şi literatura română – proba Ea) – proba scrisă

22 august 2019: Limba şi literatura maternă – proba Eb) – proba scrisă

23 august 2019: Proba obligatorie a profilului – proba Ec) – proba scrisă

26 august 2019: Proba la alegere a profilului şi specializării – proba Ed) – proba scrisă

27, 28 august 2019: Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A

29 august 2019: Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B

30 august, 2 septembrie 2019: Evaluarea competenţelor digitale – proba D

2 – 3 septembrie 2019: Evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională – proba C

3 septembrie 2019: Afişarea rezultatelor la probele scrise (până la ora 12,00) şi depunerea contestaţiilor (orele 12,00 – 16,00)

3 – 6 septembrie 2019: Rezolvarea contestaţiilor

7 septembrie 2019: Afişarea rezultatelor finale

REGULI pentru EXAMEN

Vor fi monitorizate cu camere de supraveghere video şi audio funcţionale sălile în care se desfăşoară activităţi specifice examenului de bacalaureat: susţinerea probelor, descărcarea şi multiplicarea subiectelor, predarea şi preluarea lucrărilor scrise, amestecarea, numerotarea şi introducerea în plicuri a lucrărilor, evaluarea acestora, depozitarea bagajelor.

Se interzice candidaţilor la examenul de bacalaureat să introducă în sălile de examen ghiozdane, rucsacuri, sacoşe, poşete şi altele asemenea, candidaţii având obligaţia de a lăsa obiectele menţionate în sala de depozitare a obiectelor personale stabilită de comisia de bacalaureat în acest scop.

Candidaţii care refuză depozitarea obiectelor menţionate, în sala stabilită de comisia de bacalaureat în acest scop, nu sunt primiţi în examen.

Se interzice candidaţilor la examenul de bacalaureat să aibă, în sălile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbrăcăminte sau încălţăminte, în penare şi altele asemenea sau în băncile în care sunt aşezaţi în sălile de examen:

– orice fel de lucrări: manuale, cărţi, dicţionare, culegeri, formulare, memoratoare, notiţe, însemnări, rezumate, ciorne sau lucrări ale altor candidaţi etc., care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor

– telefoane mobile, căşti audio, precum şi orice mijloc electronic de calcul sau de comunicare/care permite conectarea la internet/la reţele de socializare, ce ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru efectuarea calculelor, pentru comunicare cu alţi candidaţi/asistenţi din centrul/centrele de examen sau cu exteriorul.

Se interzice candidaţilor la examenul de bacalaureat să comunice între ei sau cu exteriorul, să copieze, să transmită materiale care permit copiatul sau să schimbe între ei foi din lucrare, ciorne, notiţe sau alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru comunicare între candidaţi sau cu exteriorul.

Candidaţii care încalcă regulile menţionate sunt eliminaţi din examen, indiferent dacă materialele/obiectele interzise au fost folosite sau nu, indiferent dacă au fost introduse de aceştia ori de alţi candidaţi, de cadre didactice din comisie sau de alte persoane şi indiferent dacă ei au primit ori au transmis materialele interzise.

Încălcarea regulilor menţionate va fi considerată tentativă de fraudă, iar candidaţii respectivi nu mai pot participa la probele următoare şi sunt declaraţi „eliminaţi din examen”, fără posibilitatea recunoaşterii, în sesiunile următoare, a notelor la probele promovate anterior eliminării, inclusiv a probelor de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale. Aceşti candidaţi nu mai au dreptul de a participa la următoarele două sesiuni ale examenului de bacalaureat. Calculul celor două sesiuni la care candidaţii „eliminaţi din examen” nu mai au dreptul de a participa se face fără luarea în considerare a sesiunii speciale a examenului de bacalaureat.

Înainte de începerea probelor, asistenţii prezintă candidaţilor prevederile metodologice care vizează organizarea şi desfăşurarea corectă a examenului de bacalaureat şi le solicită să predea toate eventualele materiale şi obiecte care, potrivit reglementărilor în vigoare pentru examenul de bacalaureat, sunt interzise în sala de examen.

După parcurgerea etapelor menţionate, candidaţii vor semna un proces-verbal în care se regăsesc prevederile în acest caz.

În vederea asigurării desfăşurării corecte a examenului de bacalaureat, în conformitate cu prevederile reglementărilor în vigoare, comisiile de bacalaureat din centrele de examen şi comisiile de bacalaureat judeţene/a municipiului Bucureşti verifică, prin sondaj, înregistrările audiovideo din sălile de examen, după încheierea probei scrise. În cazul în care, la verificarea prin sondaj, se constată nereguli, fraude sau tentative de fraudă ori în cazul în care există sesizări privitoare la nereguli, fraude sau tentative de fraude, verificarea se face pentru înregistrările din toate sălile de examen menţionate.

Dacă se constată existenţa unor nereguli, fraude sau tentative de fraudă, respectiv nerespectarea reglementărilor privitoare la organizarea şi desfăşurarea examenului de bacalaureat, comisia de bacalaureat din centrul de examen ia măsurile ce se impun, care pot merge până la eliminarea candidaţilor din examen. Comisia de bacalaureat din centrul de examen anunţă comisia de bacalaureat judeţeană/a municipiului Bucureşti, care propune eventualele măsuri de sancţionare şi anunţă, după caz, Comisia Naţională de Bacalaureat.

În procesul de evaluare iniţială a lucrărilor scrise şi de rezolvare a contestaţiilor, după validarea finalizării evaluării de către cei doi profesori evaluatori, în cazul în care diferenţa dintre notele celor doi evaluatori este de cel mult un punct, este calculată nota finală, ca medie aritmetică cu două zecimale a notelor acordate de evaluatori, fără rotunjire, fiind înregistrată în catalogul de bacalaureat.

În cazul în care diferenţa dintre notele acordate de cei doi profesori evaluatori este mai mare de 1 punct, acestea nu se transcriu pe lucrare şi se procedează astfel:

– preşedintele comisiei nominalizează alţi doi profesori evaluatori pentru recorectarea lucrării;

– după finalizarea recorectării lucrării, notele acordate de fiecare din cei patru evaluatori se trec pe lucrare şi se semnează de către evaluatori;

– preşedintele comisiei calculează nota finală din cele 4 (patru) note, după eliminarea celor două note – valori extreme, ca medie aritmetică cu două zecimale fără rotunjire, a celor două note – valori centrale. Media rezultată reprezintă nota finală pe care o trece pe lucrare şi semnează.

În cadrul etapei de soluţionare a contestaţiilor, după încheierea evaluării lucrărilor, în situaţia în care, după desecretizarea lucrării, se constată o diferenţă de notare mai mare de 1,5 puncte, în plus sau în minus, între nota de la evaluarea iniţială şi cea de la contestaţii, lucrarea se resecretizează şi este transmisă spre a fi reevaluată altor doi profesori evaluatori.

Nota definitivă nu mai poate fi modificată şi reprezintă nota obţinută de candidat la proba respectivă.

Candidaţii care depun contestaţii completează şi semnează o declaraţie-tip în care se menţionează faptul că au luat cunoştinţă că nota acordată ca urmare a soluţionării contestaţiei poate modifica, după caz, nota iniţială, prin creştere sau descreştere.


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Se amână alegerile locale, iar mandatele se prelungesc. Partidele pot depune contribuții în bani, în loc de liste cu susținători

Publicat

m

Alegerile locale se amână, iar mandatul aleșilor locali va fi prelungit până cel târziu în 31 decembrie. De asemenea, la depunerea candidaturilor partidele, alianțele politice sau electorale pot opta să depună contribuții electorale în bani, în loc de liste de susținători. Prevederile se regăsesc într-un proiect de ordonanță de urgență, potrivit vicepremierului Raluca Turcan.

Anunțul privind amânarea alegerilor locale a fost făcut de Raluca Turcan la începutul ședinței de guvern, potrivit hotnews.ro.

Conform actului normativ, la depunerea candidaturilor partidele, alianțele politice sau electorale pot opta ca, în locul depunerii listelor de susținători, să facă dovada depunerii în contul bancar deschis pentru campania electorală a unor contribuții electorale în valoare de cel puțin 50 de salarii de bază minime brute pe țară.

„Alegerile trebuie organizate în context sigur. Autoritatea Electorală Permanentă împreună cu ministrul internelor și ministerul lucrărilor publice au inițiat proiect de ordonanță de urgență pentru prelungirea mandatelor aleșilor locali până cel târziu la data de 31 decembrie 2020”, a anunțat Turcan.

Potrivit proiectului ordonanței de urgență, procedurile privind organizarea alegerilor locale se iniţiază în cel mult 3 luni de la data încetării duratei stării de urgenţă instituite prin decretul președintelui, dar nu mai târziu de 3 luni de la data încetării duratei normale a mandatelor autorităților administrației publice locale.

”Art. 5 – Prin derogare de la prevederile art. 47 alin. (1) și art. 49 alin. (2) din Legea nr. 115/2015, cu modificările și completările ulterioare, pentru a propune candidaturi în toate circumscripţiile electorale la alegerile pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2020, partidele politice, alianțele politice, alianțele electorale, organizațiile cetățenilor aparținând minorităților naționale pot opta să depună la Biroul Electoral Central, în cel mult 30 de zile de la începerea perioadei electorale, liste de susținători la nivel național, care cuprind un număr minim de 25.000 de alegători, din care cel puțin 500 de alegători în fiecare județ și 1.000 de alegători în municipiul București.

Art. 6. – (1) Prin excepție de la prevederile art. 5, pentru a depune candidaturi într-un județ sau municipiul București la alegerile pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2020, partidele politice, alianțele politice, alianțele electorale, organizațiile cetățenilor aparținând minorităților naționale pot opta ca, în locul depunerii listelor de susținători, să facă dovada depunerii în contul bancar deschis pentru campania electorală la nivelul județului respectiv sau al municipiului București, după caz, a unor contribuții electorale în valoare de cel puțin 50 de salarii de bază minime brute pe țară”, prevede proiectul.

sursă: hotnews.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO ACCIDENT pe raza comunei Hăpria: Un automobil s-a răsturnat. Ce spun polițiștii de la IPJ Alba

Publicat

Un accident rutier s-a petrecut marți, la Hăpria, în jurul orei 7.50. Potrivit primelor infomații oferite de pompierii de la ISU Alba, un autovehicul s-a răsturnat.

Cauza cea mai probabilă a producerii accidentului, potrivit polițiștilor de la IPJ Alba ar fi neadaptarea vitezei la condițiile de drum.

Știre în curs de actualizare.

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

UPDATE/FOTO ACCIDENT GRAV pe Autostrada A10, între Aiud-Turda: O femeie rănită și două mașini implicate

Publicat

O femeie a fost rănită în urma unui accident rutier, petrecut marți, 7 aprilie, în jurul orei 7.40, pe autostrada A10, sensul spre Turda.

UPDATE 8.17: Victima a fost scoasă din mașină și preluată de un echipaj SMURD spre spitalul din Aiud. În accident au fost implicate un autocamion și o mașină mică.

În autmobilul mic s-au aflat trei persoane, dar doar una, femeia de 65 de ani a avut nevoie de îngrijiri medicale.

Potrivit primelor infomații transmise de ISU Alba, în accident au fost implicate două automobile. Victima rănită în urma impactului dintre cele două mașini, la momentul apariției echipei de prim ajutor era încarcerată între fiarele mașinii, dar conștientă.

Victima este o femeie de aproximativ 65 de ani.

Știre în curs de actualizare.

sursă foto: Imagine Alba24, rol reprezentativ.

 

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

FOTO Primarul Blajului: ”Viața merge înainte! Suntem pe toate fronturile!” Majoritatea lucrărilor de investiții sunt în grafic

Publicat

Primarul municipiului Blaj, Gheorghe Valentin Rotar, a prezentat mai multe lucrări care sunt în derulare în această perioadă în oraș, cu mesajul ”Viața merge înainte! Suntem pe toate fronturile!”.

Este vorba despre lucrări de modernizare a unor străzi și a Parcului Veza, dar și investiții ce vor fi începute în perioada următoare, cum este proiectarea noului Ambulatoriu de la Spitalul Municipal Blaj, lucrări în cartierul de locuințe Chereteu sau construirea noii Biblioteci Municipale.

”În municipiul Blaj majoritatea lucrărilor de investiții sunt în grafic. Singurul obiectiv la care nu există activitate în prezent este Sala Polivalentă, unde lucrările au fost suspendate în data de 26 februarie, când a luat amploare pandemia de Covid-19 în Italia, țara de unde provine firma care efectuează aceste lucrări.

De altfel, reprezentanții antreprenorului italian se vor afla în această săptămână la sediul Primăriei Blaj, pentru a stabili, împreună, data la care vor reîncepe lucrările”, a scris primarul pe Facebook.

Situația principalelor investiții derulate, în prezent, de Primăria Blaj:
”1. Se lucrează intens la modernizarea drumului spre Pădurea Cărbunari, care va fi asfaltat până la data de 10 aprilie.

2. Se lucrează la modernizarea completă a străzii Dumbrăvii, unde, din cauza faptului că au fost descoperite două pungi de nămol, termenul inițial de finalizare, săptămâna Paștelui, ar putea fi prelungit cu încă o săptămână.

3. Au început lucrările la Parcul din Veza, situat în zona stadionului CIL, o investiție pe fonduri europene care se va finaliza în luna august 2020.

4. Continuă lucrările la amenajarea curții interioare a Colegiului Național „Inochentie Micu Clain”. Acestea sunt în grafic și se vor finaliza în luna septembrie 2020.

5. Prin intermediul Serviciului Public de Gospodărie Locală, în regie proprie, efectuăm lucrările obișnuite de întreținere. În aceste zile, se lucrează la construirea unui zid de sprijin pe strada Clujului, lângă puntea pietonală. În afara campaniilor de dezinfecție pe care le derulăm, ca măsuri pentru prevenirea extinderii pandemiei de coronavirus,

Serviciul Public de Gospodărie Locală efectuează dezinsecții, toaletare pomi, curățenie în zone verzi și nu numai, lucrări de sezon care sunt în grafic, exact ca într-o perioadă obișnuită.

De asemenea, a fost semnat contractul de proiectare a noului Ambulatoriu de la Spitalul Municipal Blaj, proiect derulat împreună cu ADR Centru. Investiția are ca termen de finalizare luna iunie 2021.

Tot în aceste zile, așteptăm, de la Ministerul Dezvoltării, contractul semnat pentru începerea investiției ce vizează lucrări tehnico-edilitare în cartierul de locuințe Chereteu, construirea noii Biblioteci Municipale și modernizare străzi.

În aproximativ două luni de la semnarea contractului, ne propunem să rezolvăm toate procedurile de achiziții, pentru demararea efectivă a investiției.

Vă asigurăm că vom face tot posibilul ca lucrările de investiții derulate pe raza municipiului Blaj să fie în grafic, chiar și în contextul stării de urgență instituită din cauza situației epidemiologice actuale.

În același timp, vom fi atenți la toate măsurile preventive, necesare și recomandate în contextul actual și vom acționa ori de câte ori va fi nevoie pentru siguranța noastră, a tuturor”, a menționat Rotar.

sursă foto: Facebook

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate