Connect with us
Publicitate

BLAJ

Bazinul acoperit de înot din Blaj se redeschide de marți, 2 februarie. Accesul, pe bază de programare. Cât costă biletul


Publicat

Bazinul acoperit de înot din Blaj se redeschide pentru populație marți, 2 februarie 2021, în condițiile impuse de autoritățile sanitare. Accesul iubitorilor de înot recreativ se va face în baza unei programări la numărul de telefon 0799.500.806. 

La intrarea în bazinul acoperit de înot, fiecare persoană trebuie să completeze o declarație epidemiologică pe propria răspundere și o declarație pentru procesarea datelor personale. De asemenea, la intrare în incintă, se va lua temperatura fiecărei persoane. Numărul maxim admis în bazinul acoperit de înot va fi de 39 de persoane simultan, adică echivalentul unei suprafețe de 8 metri pătrați de luciu de apă pentru fiecare persoană.

Primăria municipiului Blaj anunță că bazinul acoperit de înot va fi deschis atâta timp cât incidența cazurilor active de coronavirus se menține scăzută la Blaj, activitatea acestuia urmând a fi suspendată dacă situația epidemiologică o va impune.

Bazinul acoperit de înot din Blaj va fi deschis în fiecare zi, de marți până duminică, între orele 07:00 – 21:00. Între orele 13:00 – 17:00, bazinul va deschis exclusiv pentru copiii care iau lecții de înot. Vor exista și două pauze de dezinfectare, între orele 12:00 – 12:30 și 17:00 – 17:30. Bazinul acoperit de înot va fi închis lunea, pentru curățenie și dezinfectare.

Tarifele de acces în bazinul acoperit de înot sunt următoarele: 20 lei pentru adulți și 10 lei pentru copiii sub 14 ani. Biletele sunt valabile doar pentru o singură intrare. În această perioadă nu se fac abonamente. Abonații care nu și-au epuizat perioada pentru care au plătit în 2020 își vor putea utiliza restul rămas doar în momentul în care bazinul va fi deschis pe o perioadă nedeterminată, atunci când starea de alertă sanitară va fi ridicată.

Normele privind accesul și regulile impuse în interiorul bazinului acoperit de înot pe perioada de stării de alertă sunt afișate la intrarea din strada Iuliu Maniu și vor fi comunicate de către personalul angajat, care va asigura implementarea măsurilor necesare desfășurării activității în condițiile impuse de autoritățile sanitare.

Bazinul acoperit de înot, o investiție în valoare de peste un milion de euro a Primăriei Blaj, a fost deschis oficial în data de 14 februarie 2020, după lucrări care au durat aproape doi ani. Funcționarea acestuia a fost suspendată în data de 13 martie 2020, conform recomandărilor făcute la acea dată de Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență, în vederea limitării răspândirii virusului SARS-COV-2.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

LIBER la angajări la stat. Se pot organiza concursuri pentru posturile vacante din instituțiile publice, timp de 6 luni

Publicat

birou

Concursurile de ocupare a posturilor vacante la instituții publice vor putea fi reluate. Un proiect de votat de Parlament miercuri prevede derogare de la restricțiile impuse în starea de alertă.

Camera Deputaţilor a modificat, miercuri, Ordonanţa de urgenţă a Guvernului 183/2020, fiind inclusă posibilitatea desfăşurării, pe o perioadă de 6 luni, a concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante în instituţiile şi autorităţile publice.

Vezi și Angajări la STAT. POSTURI vacante în instituții publice din județul Alba. Condiții pentru participare la concurs și calendar

Ordonanţa de urgenţă 183/2020 are ca obiect de reglementare instituirea, prin derogare de la dispoziţiile art. 27 alin.(3) din Legea nr. 55/2020, a posibilităţii desfăşurării, pe durata stării de alertă, a concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, al celorlalte instanţe judecătoreşti, al parchetelor şi din sistemul de probaţiune, precum şi pentru ocuparea posturilor vacante de specialitate din cadrul Curţii de Conturi a României.

Deputaţii au decis ca să poată fi scoase la concurs posturile vacante din instituţii şi autorităţi publice, pe o perioadă de 6 luni de la intrarea în vigoare a legii de aprobare a OUG.

Cele 6 luni vor trebui calculate după momentul promulgării și publicării legii în Monitorul Oficial.

De ce este important: Prin legislația aferentă stării de alertă, pe durata acesteia din urmă, în instituțiile și autoritățile publice a fost suspendat orice tip de concurs pentru ocuparea posturilor sau funcțiilor vacante și temporar vacante, cu excepția celor din sistemul de sănătate sau cu atribuții de prevenire și combatere a pandemiei de Covid-19, precum și din învățământ.

„Prin derogare de la dispoziţiile art. 27 alin.(3) din Legea nr.55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID19, cu modificările şi completările ulterioare, pe o perioadă de 6 luni de la data intrării în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonanţe de urgenţă, se pot desfăşura concursurile pentru ocuparea posturilor şi funcţiilor vacante şi temporar vacante din cadrul instituţiilor şi autorităţilor publice, cu încadrare în sumele aprobate în buget pentru anul 2021”, prevede textul adoptat de deputaţi.

Amendamentul, introdus de membrii Comisiei pentru muncă şi adoptat de plen, este motivat prin faptul că „volumul şi complexitatea activităţilor desfăşurate în cadrul administraţiei publice impun ocuparea cu celeritate a posturilor vacante”.

„De asemenea, trebuie precizat că administraţia publică se confruntă cu un număr mare de pensionări şi plecări din sistem, iar în ultimul an ocuparea posturilor a fost suspendată, ceea ce face necesară această măsură, de ocupare a posturilor vacante şi temporar vacante”, se precizează în raportul comisiei.

Camera Deputaţilor este for decizional.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Consiliul Județean al Elevilor Alba despre anularea gratuității transportului public: poate duce la creșterea abandonului școlar

Publicat

Consiliul Județean al Elevilor Alba susține că anularea gratuității transportului public pentru elevi, pe raza municipiului Alba Iulia, este ”un gest necugetat”, ce poate duce la creșterea abandonului școlar și cere administrației locale să rezolve această problemă de buget, fără a afecta calitatea învățământului.

”Un sistem de educație optim reprezintă baza unei viitoare societăți prospere, oferind tuturor elevilor posibilitatea de a se dezvolta ca adulți responsabili. De aceea, o componentă adiacentă a bunei organizări a sistemului educațional o reprezintă transportul – ca modalitatea prin care elevii ajung la școală.

Orice unitate administrativă locală trebuie să aibă ca prioritate principală adoptarea și gestionarea unui buget ce permite decontarea integrală a transportului public local pentru elevi.

Citește și: Alba Iulia rămâne fără GRATUITATE la transportul public. Sunt afectați pensionarii, elevii și studenții

Problema transportului a devenit, din păcate, o constantă ce marchează demersurile reprezentanților elevilor pe plan național. Anul trecut, eforturile noastre de a protesta împotriva unei inițiative legislative ce prevedea tăierea gratuității atât de necesare pentru elevii navetiști s-au concretizat prin anularea adoptării Ordonanței de Urgență nr. 51/2019. Acest rezultat, alături de prevederile legii nr. 226/2020, impune obligativitatea aplicării gratuității transportului public utilizat de elevi.

În acest sens, decizia luată în Municipiul Alba Iulia de anulare a acestui beneficiu este una fundamental greșită. Ea contravine din punct de vedere legal cu prevederile mai sus menționate, aducând și un prejudiciu moral atât beneficiarilor direcți ai educației, cât și elevilor reprezentanți, al căror efort de a milita pentru gratuitate devine astfel nul.

Vezi și Reacția Primăriei Alba Iulia, după ce STP a anunțat că suspendă gratuitățile pentru pensionari și elevi: ”vom acționa pe cale legală”

Consiliul Județean al Elevilor Alba dezaprobă și critică ferm acest gest necugetat, al cărui rezultat nu poate fi decât unul catastrofal. Gratuitatea transportului asigura desfășurarea în cele mai bune condiții a procesului educațional.

Anularea acestui mic sprijin oferit de către municipalitate elevilor navetiști poate duce la perpetuarea unui fenomen nefast, și anume abandonul școlar. Creșterea ratei acestuia poate fi corelată cu anularea gratuității deoarece există elevi al căror buget familial nu poate acoperi aceste costuri.

Ca reprezentanți ai elevilor și promotori ai intereselor acestora, cerem administrației locale să rezolve această problemă de buget, fără a afecta calitatea învățământului din Municipiul Alba Iulia. Interesul și bunăstarea elevilor trebuie să primeze înaintea oricărei dispute dintre administrație și firma de transport”, transmite Consiliul Județean al Elevilor Alba, într-un comunicat.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Guvernul alocă 16 milioane de lei pentru Palatul Principilor din Alba Iulia. Alte investiții din județ. Precizări Florin Roman

Publicat

Florin Roman, deputat PNL de Alba, anunță că Guvernul alocă 16 milioane de lei finanțare pentru continuarea lucrărilor la Palatul Principilor din Alba Iulia și amintește și de susținerea alocării unor sume pentru sănătate, pentru finalizarea lucrărilor pe lotul 2 al Autostrăzii Sebeș-Turda și modernizări de drumuri naționale.

”Propunerea Primăriei Alba Iulia, de finanțare cu 16 milioane de lei, pentru continuarea lucrărilor la Palatul Principilor, a fost însușită și susținută de Guvernul României.

Întrucât coaliția guvernamentală a luat decizia ca parlamentarii săi să nu depună amendamente în parlament, acestea s-au transformat în propuneri înaintate Ministerului de Finanțe, care le-a cuprins în anexa referitoare la investiții pe unități administrativ-teritoriale.

Finanțarea este destinată acoperișului și planșeelor peste corpurile A, B, C, D, E, F și G.

Vezi și Lucrări de restaurare în plină desfășurare, la Palatul Principilor din Cetatea Alba Carolina. Când ar putea fi terminate

Ca membru în comisia de buget-finanțe a Camerei Deputaților am susținut și alocarea a altor circa 10 milioane de lei, ca propuneri însușite de Ministerul de Finanțe, pentru investiții în sănătate, la Alba Iulia, Cîmpeni și Abrud, dar și în infrastructura rutieră la Blaj.

Totodată, în bugetul de stat sunt prevăzute sumele necesare finalizării lucrărilor de autostradă pentru lotul 2 al autostrăzii Sebeș-Turda, continuării lucrărilor la culoarul IV de cale ferată și lucrărilor de modernizare a drumurilor naționale, ce străbat județul Alba, pe circa 100 de km.

Guvernul Florin Cîțu a venit în parlament cu cel mai mare procent alocat investițiilor în ultimii 30 de ani!”, a transmis Florin Roman, într-un comunicat.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Situația cazurilor COVID în școli din Alba. Câte îmbolnăviri sunt în rândul elevilor, profesorilor și personalului auxiliar

Publicat

Aproape 100 de cazuri COVID sunt înregistrate în unitățile de învățământ din județul Alba, potrivit situației centralizate miercuri de Inspectoratul Școlar Județean Alba.

Au fost raportate 74 de cazuri în rândul elevilor și 22 – cadre didactice și personal auxiliar.

Dintre acestea, 63 sunt elevi de la Colegiul Național Militar din Alba Iulia.

Comparativ, luni erau la 61 de elevi de la Colegiul Militar și alți 9 elevi de la alte școli și 19 cadre didactice/personal auxiliar – cazuri COVID.

Vineri erau raportate 8 cazuri în rândul elevilor de la unități de învățământ din județ, 57 la Colegiul Național Militar din Alba Iulia și 9 cazuri – angajați din învățământ.

Peste 30.000 de elevi din județul Alba se află în a treia săptămână de școală ”față în față”.

Vezi LISTA: Scenariile în care vor funcționa școlile, grădinițele și liceele din județul Alba, în săptămâna 22-26 februarie

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate